Hirdetés

2024. június 10., hétfő

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5084) Zirowe


Zirowe
nagyúr

Sziasztok,gyors kérdés.

Vettem ebay-en egy használt htc telefont,amire elvielg még van garancia.
A telefont dobozában (amin szerepel az imei) kaptam meg,de nem garanciajegyet kaptam,hanem az eladás számláját, amin az előző vevő neve szerepel és a készülék imei száma (ezen felül a bolt neve és címe,ahol el lett adva,valamint a számla száma,szóval minden beazonosítható).

Az lenne a kérdésem,hogy vajon ha vmi baj lenne itthon az e-care (azt hiszem ők foglalkoznak a htc-k gariztatásával itthon) gariba javítattja ezen papír alapján,vagy kardoskodnának a garjegyért?

Illetve érdekelne a véleményetek a következő nem teljesen garancia kérdésről,de fogyasztóvédelmes téma szerintem:
Vettem vaterán egy használt telefont,se számla,se garancia nem volt hozzá. Az eladó nem volt budapesti,tehát postán és banki utalással zajlott az adásvétel,így adásvételi szerződés sem készült.
Ez volt fél éve.

Közben ellopták a telefonom. Még régebben csináltam két képet a telefonról,hátha érek velük valamit (telefon szétszedve,imei matrica premier plánban,mellette a személyim;imiei szám megjelenítve a kijelzőn,mellette a személyim). A lopásról készült feljelentés ,benne a telefon imei száma, majd elmentem letiltatni a telefont a három szolgáltatónál.
Mind a három mondta,hogy vagy adásvételi,vagy számla,vagy garlevél kell nekik (vagy egyszerre több is),azok amiket vittem nekik nem elegendőek arra,hogy ők letiltsák a telefonomat és hivatkoztak arra,hogy ez az ászfjükbe le van írva (halkan megjegyeztem,hogy mivel nem az ügyfelük akarok lenni,ezért nem fogadtam el az ászfet,de ez őket nem érdekli),sőt,a pannon még azzal is meggyanúsított,hogy a két fénykép biztos photoshop.

Amivel tudom bizonyítani a telefon tulajdoni viszonyát: vaterás mailek az adásvételről,az eladóval folytatott levelezés, rendőrségi feljelentés,a két fénykép,illetve a vodafone és a pannon hálózatából visszakereshető,hogy az én nevemen lévő kártyával volt használva fél évig a lopásig.
Szerintem ezekkel a telefon eredetét tejleskörűen bizonyítottam magam részéről.

Szerintem a szolgáltatók ászf-je enyhén szólva fogyasztóellenes,amikor ilyen kikötéseket tesznek a telefon letiltásával kapcsolatban,főleg,hogy itthon elég sokan használnak használt telefont,amihez nem mindig jár számla vagy garlevél,de legálisan az övé. Gondolom itt a profitmaximalizálás a lényeg,hogy minél többen (értsd: a tolvajok) használják a hálózatukat.

Szerintem elég lenne egy olyan kikötés,hogy a telefon tulaja minden kétséget kizáróan bizonyítsa a szolgáltatónak a telefon tulajdoni viszonyát a szolgáltatónak a letiltáskor,nem az,hogy ők előre meghatározzák a feltételeket.

De amiért írtam: szerintetek, ha beírok mind a háromnak a panaszkönyvébe, az ászfjük fogyasztóellenes kitétele miatt írok fogyvédelemnek,illetve bíróságon kérem azon ténynek a megállapítását,hogy a telefon az enyém érek el valamit?
Én csak a telefonomat szeretném letiltatni.

Írtam az eredeti eladónak,hogy csináljunk egy adásvételit visszadátumozva,de nem válaszolt,magam meg nem fogok hamisítani egyet a szolgáltatók kedvéért.

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.