Hirdetés

2024. május 18., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2022-03-20 09:38:09

LOGOUT.hu

Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#5401) HUN]Repa válasza qdam (#5399) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Hát nem igazán kellene várnod ennyit ,szerintem írj nekik e-mailt hogy cseréljék neked vagy adják vissza az árát különben békéltető testülethez fordulsz. Esetleg tértivevényesen küldhetsz nekik fizetési felszólítást is. :R

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#5402) AXisBOLD


AXisBOLD
addikt

sziasztok.

tudomásom szerint létezik olyan törvény, miszerint a garancia idő alatt ha elromlik egy készülék javítás helyett a vásárló kérhet cserét.

ezt jól tudom? esetleg tudja valaki hogy melyik törvény ez?

[ Szerkesztve ]

Aurea mediocritas

(#5403) Gyuri27 válasza AXisBOLD (#5402) üzenetére


Gyuri27
félisten

3 napon belül kérheted a termék cseréjét.
Utánna kérheted a termék kijavitását. Ha az nem menne akkor ugyanolyanra kell cserélni.
Amennyiben az előző kettő nem müködik, akkor kérheted vissza a teljes vételárat.

Amd - Radeon - Ryzen

(#5404) tlac válasza AXisBOLD (#5402) üzenetére


tlac
nagyúr

jól tudod
[link]
306. § (1) a)

(#5405) Gyuri27 válasza tlac (#5404) üzenetére


Gyuri27
félisten

"kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne."
3 napon belül erre sem hivatkozhat.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#5406) AXisBOLD válasza tlac (#5404) üzenetére


AXisBOLD
addikt

igen, erre gondoltam. tehát kérhetem a cserét javítás helyett.

köszi.

Gyuri27: oda is köszi. ja azt nem írtam, hogy a 3 nap már eltelt.

Aurea mediocritas

(#5407) Meta


Meta
tag

Hali

A segítségeteket szeretném kérni. Van egy iPhone 3G-m, ami már egszer cserélve volt hátlap repedezés miatt. (1 éven belül). Ekkor mivel fődarab csere olt, újraindult az egy év garancia. Az új is természetesen repedezett, így az egy év letelte felé visszavittem, mert elég ocsmány szegény. Viszont, most nem cserélték ki, hanem kaptam egy jegyzőkönyvet, hogy "a készülék beázott, az indikátorok elszíneződtek, amiatt a készülék garanciális cseréjére a gyártói utasítások értelmében nincs lehetőség (ld garancialevél 11. pontja)"

Azonban a garancialevél 11. pontja így szól: A jótállási kötelezettség a Magyar Telekom NYrt. nem tereli, ha a hiba nem rendeltetésszerű használat, nem ..... folyadék általi sérülés, ... vagy az értékesítés után keletkezett bármely oknak a következménye.

Szóval az szerintem ez azt jelenti, hogy ha beázott és azzal viszem vissza hogy nem működik, akkor nyílván nem javíják, mert a hiba a beázás következménye. Viszont, a hátlap repedezés az anyaghiba, és nem a párás környezet hibája. Az indikátorról egyébként nem kaptam fotót, csak a szervízes srác mutatta hogy rózsaszín egy picit.
Szerintetek ezzel érdemes továbbmenni? Szóval a t-nek bizonyítani kellene hogy a hátlap a "beázás" miatt repedezett nem? Hova fordulhatok?
Üdv

(#5408) AXisBOLD válasza Meta (#5407) üzenetére


AXisBOLD
addikt

érdemes tovább menni vele, mert a repedezés egyértelmű anyaghiba, semmi köze a beázáshoz.

szerintem csak próbálkoznak, hátha...

kérd a cserét és hivatkozz arra, hogy az anyaghibának semmi köze a beázáshoz. ha ezután se cserélik jöhet a fogyasztóvédelem, panaszkönyv...

Aurea mediocritas

(#5409) Meta válasza AXisBOLD (#5408) üzenetére


Meta
tag

Beadtam szervízbe, ha megint visszadobják fotó nélkül (vagy fotóval, végülis mindegy), írok a panaszkönybe, hogy nem jogosan tagadták meg a jótállás teljesítését.

(#5410) attiati


attiati
veterán

Coolshop.hu-val kapcsolatban van bármilyen (negatív) tapasztalatotok? Gyanúsan a legolcsóbbak szinte mindenben, és sehol semmi infót nem találok róluk az egész PH-n.

(#5411) Ariadne válasza attiati (#5410) üzenetére


Ariadne
őstag

Ha gyanúsan olcsó, akkor általában nem érdemes ott vásárolni, ez ilyen egyszerű. Pláne ha normális garanciális ügyintézést akarsz később...
A cég legalábbis létezik, bár érdekes, hogy áthelyezte a székhelyét Bpről Dunakeszire, ilyet azért (is) szoktak csinálni, hogy nehezebb legyen lekövetni a céget. Bár az elállási jogról szóló tájékoztatás fent van a honlapjukon, ami viszont pozitív.
Sok éves garanciális tapasztalatom alapján mindenesetre nem érdemes a legolcsóbbat keresni, sokkal inkább egy vagy két megbízható céget, akiknél aztán rendszeresen vásárol az ember.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5412) Laca19 (a)


Laca19 (a)
aktív tag

Sziasztok!
Igazából azért írok, mert kissé meglepődtem, hogy egy áruház ilyet megmer csinálni. Konkrétan minden valószínűség szerint egy régebben eredetiként vásárolt Diesel Plus Plus parfüm helyett szinte biztosan (?) hamis verziót küldtek. Tegnap vettem egyet a dm-ben, ami ugye nyilván eredeti, és a régebben egy online parfümboltból vásárolttól különbözik kissé az illat, illetve a webboltból származóban sok apró hiba fedezhető fel az eredetihez képest.
Leírom még a szagon kívüli különbségeket:
www.parfumcenter.hu-s verzió:

-halványabb feliratok
-a csillogó tehén is halványabb sokkal
-nincs szavatosság feltüntetve
-maga a parfüm alján (nem a külső papírdobozon)a tűzveszélyes jel és mellette a 402-es felirat teljesen olvashatatlan (amíg nem vettem meg a dm-es verziót nem is tudtam kihámozni hogy mi lehet rajta elmosódva)
-nagyon lötyög a teteje (ha valaki megakarja nálam szagolni ugye a kupakot fogja meg, ezért rögtön figyelmeztetem, hozzá ne nyúlj, mert leesik, magát a parfüm üveget fogd meg
-a fújása nehézkes, akadozó
-amikor először fújtam, az első 8-10 fújáskor rozsdás barna folyadék jött ki, utána tisztult ki

dm-es verzió nyilván az ellenkezője:
-erősebb feliratok és csillogóbb tehén
-szavatosság: 2012. dec.31.
-az említett jel és a 402-es felirat teljesen olvasható, élesen van írva, semmi összemosódás
-a teteje nagyon szoros, ez biztosan nem fog leesni, ha valaki a kupaknál emeli meg.
-a fújása lágy, sokkal "olajozottabb"
-már az első fújáskor is teljesen tiszta, átlátszó folyadék jött ki

Elképesztő, hogy ezt meglehet csinálni az emberekkel. Amúgy is egy márkás termék elég drága (jó persze az említett típus mondjuk pont az olcsóbbik közé tartozik, de egy újabb kiadás, már a 3-szorosába), az már tényleg pofátlanság, ha még nem is eredeti valószínűleg. Ezeket nem ellenőrzik, minden gond nélkül megtehetik ezt, bármit eladhatnak?

http://www.diesel.com

(#5413) Ariadne válasza Laca19 (a) (#5412) üzenetére


Ariadne
őstag

Tegyél panaszt náluk, akár fényképezd is le a két üveget, hátha tesznek valamit, kilátásba helyezve, hogy a megfelelő hatóságoknál is jelzed a hamisítás tényét. Másrészt pedig ha meg tudod találni, a gyártó vagy annak magyar hivatalos importőre felé lehet ezt jelezni, no és persze rendőrség felé (valamiért úgy rémlik, hog vpop foglalkozik az ilyen ügyekkel, de ez nem biztos).

Egyébként pedig itt is áll, ami az előbb - tehát ha "gyanúsan" olcsó volt a webáruházban, annak sejtetnie kellene, hogy valami gond lesz vele. De persze nem tudom, hogy ez a webáruház ilyen gyanúsan olcsó volt-e.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5414) Laca19 (a) válasza Ariadne (#5413) üzenetére


Laca19 (a)
aktív tag

Oké, majd utánajárok a dolgoknak.

Nem volt olcsóbb amúgy, 4999Ft a dm-ben jelenleg, illetve karácsony előtt volt 4200Ft. A parfumcenter.hu-n volt 5000Ft. Inkább a drágább verziókon lehet pár ezrest megspórolni a bolti árhoz képest, persze amelyik tényleg eredetit árul. Nem is az ár miatt vettem régebben a parfumcenteren, hanem gyakorlatilag ezt a Diesel Plus Plust lehetetlen beszerezni, nagyon ritkán van, 2 év alatt 2-3-szor láttam a dm-ben, tehát nem az a helyzet, hogy elfogy, azt fogom magam elmegyek érte.

http://www.diesel.com

(#5415) attiati válasza Ariadne (#5411) üzenetére


attiati
veterán

Köszi a véleményedet, még ha nem is gyakorlati tapasztalat (konkrétan velük kapcsolatban).
Írtam nekik egy levelet garancia kérdésekkel, de még ma délig nem sikerült válaszolniuk. (igaz fél 11-kor nyitottak ki :) )

(#5416) memento22


memento22
újonc

Üdv!

Nemrég vásárolt gépemet(kb.1 hónapos!) már kétszer vittem vissza az üzletbe.Mikor először vittem vissza, a jelentkező problémát ha úgy vesszük kijavították.Másodszor vittem vissza,azt mondták minden működik.Letesztelték a videokártyát,ramot stb.Az üzletben előttem kapcsolták be a gépet,láttam hogy működik.Hazavittem a gépet és nálam be se lép a Windowsba, vagy ha igen lefagy(először is hasonló probléma volt), ha újraindítom viszont egyáltalán nem is indul.Lehet hogy a videokártya, alaplap vagy a táp a gond.

Az lenne a kérdésem, van e rá lehetőség, hogy visszakapjam egyből a vételárat,vagy legalább egy részét, anélkül hogy a gépben minden alkatrészt kicserélnének,mivel még garanciás?Már unom hetente levinni a gépet inkább a pénzemet akarom visszakapni.

A válaszokat előre is köszönöm.

(#5417) AXisBOLD válasza Meta (#5409) üzenetére


AXisBOLD
addikt

reméljük összekapják magukat és nem kell ez a hercehurca.

a panaszkönyvbe írást meg nem szeretek, lehet hogy a hallatán már máshogy viszonyulnak a cseréhez. de ha nem, akkor meg dolgozzanak csak vele, elég sok azzal a papírmunka és több helyre is el kell küldeniük, az igazság meg a te oldaladon áll.

Aurea mediocritas

(#5418) horuszkutya


horuszkutya
csendes tag

Ha a bolt garanciában kicserél egy videokártyát, akkor teljesen új terméket kell adnia, mondjuk bontatlan dobozban, vagy az is elfogadható ha egy antisztatikus zacskóban érkezik a kártya és berakják az előző kártyám dobozába?

(#5419) AXisBOLD válasza horuszkutya (#5418) üzenetére


AXisBOLD
addikt

garanciális cserénél új(gyári állapotú/csomagolású) terméket kell hogy adjanak.

Aurea mediocritas

(#5420) sasa311 válasza horuszkutya (#5418) üzenetére


sasa311
veterán

Attól függ.

Hogyha OEM terméket vettél akkor OEM terméket kapsz.

Ha BOX-os terméket vettél akkor BOX-es terméket kell kapj.

Ellenben szerintem teljesen elfogadható az antiszatikus zacsiban új termék a régi dobozban, hogyha újraindul a garanciád és kapsz róla új papírt is!

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#5421) Ariadne válasza sasa311 (#5420) üzenetére


Ariadne
őstag

Szerintem és a jogszabály szerint viszont nem elfogadható. Cserélni csak új termékre lehet, vagyis ha dobozos volt, új bontatlan dobozban új termék, ha OEM, akkor bontatlan zacsis OEM termék. Ha semmi gond és valóban új termékről van szó, akkor nem kellene hogy gondot okozzon a kereskedőnek, hogy a termékhez a dobozt is adja, nem? ;)

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5422) sasa311 válasza Ariadne (#5421) üzenetére


sasa311
veterán

Épp ez a gond legtöbbször, hogy okoz, mivel a gyártó nagyon sokszor nem BOX-os cuccot küld vissza gariba, hanem OEM-et.

Ennek nyilván az az oka, hogy a nagykernek olcsóbb úgy szállítmányozni, hogyha OEM-ként küldi, mert így egy dobozba 3 terméket is vissza tud küldeni, mert a nagy dobozok amik "tele vannak levegővel" sok helyet foglalnak és megdrágítja a szállítást.

A kisker meg kevés dolgot tud tenni ez ellen. A gyártóval ő nem tárgyalhat,csak a nagykerrel az meg tojik rá. Így vagy saját költségén ad egy új BOXosat a kisker az OEM-et meg megpróbála "elsózni" vagy beszerelni vagy simán megszívja.

A vevőnek viszont tök mindegy lenne, hogy mit kap, garija van, leírások, dobozok megvannak a régiből. Tehát azért elfogadható szerintem, mert a vevőnek nincs semmi kára vagy hátránya ebből.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#5423) Ariadne válasza sasa311 (#5422) üzenetére


Ariadne
őstag

Épp ez a gond legtöbbször, hogy okoz, mivel a gyártó nagyon sokszor nem BOX-os cuccot küld vissza gariba, hanem OEM-et.

Ez a kereskedő gondja, birkózza le ő. Megint egy olyan probléma, amit a kereskedők nem akarnak eléggé megoldani, és egyszerűbb nem foglakozni vele... A "jaj mi szegény kereskedők nem tudunk mit tenni" szöveg az, amivel engem igazán fel lehet húzni... :U

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5424) horuszkutya


horuszkutya
csendes tag

Köszi a sok hozzászólást, próbálok válaszolni a felmerült kérdésekre.
Dobozos kártyát vettem, nem OEM cuccot. A garancia újraindult, de amint már írtam itt is korábban pár csavar hiányzik belőle, így nem tudom mennyiben lehet újnak nevezni. Valószínűleg semennyire sem az. Továbbá a kártya amit vettem gyárilag túlhajtott órajeleken ment, amit meg most kaptam az teljesen referencia. Valami azt súgja hogy ezt korábban valaki már visszaküldte és most némi javítás után próbálják átadni nekem. De én nem szeretnék használt, és lassabb kártyát mint a korábbi volt. Mi a javaslatotok, küldjem vissza és amikor legközelebb megérkezik a futár, nézzem át hogy új, bontatlan dobozban van-e?

(#5425) sasa311 válasza horuszkutya (#5424) üzenetére


sasa311
veterán

Így mindenképp küldd vissza!

Ariadne:

Én vásárló vagyok, de nem látom át miért rossz nekem, hogyha mindenből újat kapok kivéve a dobozból, amit tulajdonképpen addig használok, amíg hazaviszem a cuccot.

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#5426) Ariadne válasza sasa311 (#5425) üzenetére


Ariadne
őstag

Itt nem arról van szó, hogy mi a jó vagy mi a rossz. Van egy szabály, ezt be kell tartani. Ráadásul az esetek legnagyobb részében épp azért akarja így megoldani a kereskedő, mert használt cuccot akar rásózni az emberre, szóval ha valóban új, akkor nem lehet gond egy komplett újat adni dobozostul mindenestül...

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5427) horuszkutya válasza Ariadne (#5426) üzenetére


horuszkutya
csendes tag

Akkor is lehet a bontatlan, újnak tűnő darabot kérni, ha esetleg azt mondják hogy régi, kifutott termékről van szó?

(#5428) Ariadne válasza horuszkutya (#5427) üzenetére


Ariadne
őstag

Ha nincs ugyanolyanból új, mert annyira régi, akkor teljes vételár jár vissza...
És megegyezni mindig lehet bármi másban, tehát a teljes vételár levásárlásában, ez is egy lehetőség, de csak lehetőség, kötelező sosem lehet. Ilyen esetben szerintem érdemes megegyezni valami másban, amire épp szükséged van, a teljes vételárat figyelembe véve. De te sem kötelezheted erre a kereskedőt, ha nem akar megegyezni, akkor pénz vissza.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5429) horuszkutya válasza Ariadne (#5428) üzenetére


horuszkutya
csendes tag

Látom nagyon otthon vagy a paragrafusok világában :) Vagyis azt mondod hogy vigyem, vitessem vissza annak ellenére, hogy már elfogadtam mint cserekártyát?

(#5430) Ariadne válasza horuszkutya (#5429) üzenetére


Ariadne
őstag

Mármint ez azt jelenti, hogy már megegyeztetek, hogy így lesz rendezve az ügy és kaptál új garipapírt is? Mert ha így van, akkor viszont nem túl fair utólag ugrálni, hogy mégsem jó... Ha azt mondták, hogy a javítás idejére kapod (már rég nem kötelező ilyet adni, de ettől még lehet ilyet tenni), akkor persze, vidd vissza.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5431) Gyuri27 válasza AXisBOLD (#5419) üzenetére


Gyuri27
félisten

Igen új cuccot kell kapjál.
Gyári csomagolás? Mit nevezünk annak? Szerintem a leragasztot zacsi is az.
Vegyünk egy lapot. A vételárat mikor kifizetted abban benne volt x kábel, egy hátlap, szoftverek stb. Miért kellene ezekből újat kapnod?
Vagy egy vga-nál egy teljes játékért fizettél. Miért kellene tehát, hogy másik játékot kapj + egyéb szoftvereket és kábeleket?

Amd - Radeon - Ryzen

(#5432) horuszkutya válasza Ariadne (#5430) üzenetére


horuszkutya
csendes tag

Igen, a múlt hét kedden voltam a boltban, ahol a polcról leemeltek egy zacsiban lévő kártyát, bedugták a régi kártyám dobozába, ráírták a garis papírra hogy kicserélték és hogy a garancia újraindul. Az mondjuk az én saram hogy nem néztem jobban meg ott, és hogy nem szóltam a zacskós kiszerelés miatt, de 14 perc járóföldre volt a bolttól a vasútállomás, az én vonatom pedig 15 perc múlva indult, így gyorsan elpakoltam mindent és rohantam. Sajna nem voltam tisztában azzal hogy nem kellene csak új, dobozos terméket elfogadnom, és azt is már csak a vonaton ülve láttam hogy hiányoznak belőle csavarok :(( De a legnagyobb meglepetés másfél héttel később itthon ért, amikor végre a gépbe rakva rápillantottam a kártya órajeleire, és azt láttam hogy teljesen az nvidia referencia értékeken fut, holott az enyém egy emelt órajelű példány volt. De az hogy oc-s kártya volt, ez sehol nem szerepelt a dobozon, így hunrepa üzenetéből is az derült ki, hogy a gyártó oldalán sincs csak ez az egy verzió. De a kártya topikjában beszélgetve kiderült számomra hogy valószínűleg a gyártó többféle bios-szal látta el a kártyákat, így amit vettem az túlhajtott volt, ez meg teljesen referencia. Ez ügyben lehetne valamit lépni, kérni esetleg a bolttól hogy tegyen rá olyan bios-t mint az első kártyán volt?

(#5433) Gyuri27 válasza horuszkutya (#5432) üzenetére


Gyuri27
félisten

Te a vga minden tartozékát visszaadtad (doboz, kábelek, cd stb)?
A bios eltérés szvsz nem a bolt sara (alaplapoknál sürün előfordul, hogy más biossal jön, de kérésre szvsz ingeyenesen megcsinálják neked).
A többire: nem gondolnám, hogy répáék szándékosan bakiztak. Amennyiben a hiba mégis megtörtént szerintem korrigálnak (nem egy átverős emberkéknek ismerem őket, az meg csak hab a tortán, hogy olyan embereknek is segiteneik szokszor akik azt sem tudják mi az az i...).
A vonat idndulás a te dolgod erre kár hivatkozni. Ha vidéki vagy vásárláskor rendeld meg a garifutárt, mert azzal egyszerübb az élet.

Amd - Radeon - Ryzen

(#5434) tlac válasza horuszkutya (#5432) üzenetére


tlac
nagyúr

kérni esetleg a bolttól hogy tegyen rá olyan bios-t mint az első kártyán volt?

nem biztos, hogy oc-s bios-szal hibátlanul menne a kártya

(#5435) horuszkutya válasza Gyuri27 (#5433) üzenetére


horuszkutya
csendes tag

Igen, minden tartozékát visszavittem amikor leadtam javításra. Amikor kiderült számomra hogy 3 nap alatt kicserélték, akkor írtam is az itteni ipon-os topikba elismerő szavakat, így én sem gondoltam hogy szándékosan tették, csak picit mellbe vágott hogy ilyen a kártya. Tudom a garanciafutár előnyeit, de számomra egyszerűbbnek tűnt a személyes átvétel, mert úgyis átutaztam Pesten, és tudtam hogy sokáig nem leszek otthon, így a futár hiába nyomta volna a csengőt :D Megpróbálom megkérni őket hogy tegyék fel nekem azt a bios-t.

(#5436) Ariadne válasza horuszkutya (#5435) üzenetére


Ariadne
őstag

Na várj, iponos a cucc? Mert két topikban csak ne szemezgessük már a témát. Iponos topikban látom már szó van róla.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5437) AXisBOLD válasza Gyuri27 (#5431) üzenetére


AXisBOLD
addikt

a törvény akkor is úgy szól, hogy ugyanazt/ugyanúgy kapja. a többi már a kereskedő, gyártó baja.

Aurea mediocritas

(#5438) Gyuri27 válasza AXisBOLD (#5437) üzenetére


Gyuri27
félisten

Valamit félre értesz. Ugyanzt a lapot, vga-t stb!
Dobozról nincs szó (mive már egyet kaptál)! Ha tévedek linkeld a törvényhelyet.
Az meg pláne abszurd, hogy tartozékokból, szoftverből, játékból másikat kapj. Hiszen egyért fizettél!
Te sem vagy köteles megtartani a csomagolást. Én meg nem vagyok köteles másikat adni.
Amihez jogod van egy másik vatta új termék, előröl induló garancia.

[ Szerkesztve ]

Amd - Radeon - Ryzen

(#5439) horuszkutya válasza Ariadne (#5436) üzenetére


horuszkutya
csendes tag

Hát ugye itt korábban kezdtem, még a gariztatás megkezdése előtt kérdezgettem pár dolgot, mert sose lehet tudni. Hát úgy látszik igazam lett. De akkor most mit mond a törvény, olyan órajelű kártyát kell kapnom, vagy sem? És van rá jogom hogy így átvétel után mégis újat kérjek? Mert azt a választ kaptam a boltból hogy ha zavar a csavarok hiánya, küldjem vissza és belerakják.

(#5440) sasa311 válasza horuszkutya (#5439) üzenetére


sasa311
veterán

Kártyából pontosan ugyan olyat kell, hogy kapj, ez a törvény.

Namost ha jól értem a problémádat te ugyan olyat kaptál, csak másfajta biossal, így nincs "túlhajtva", hanem alap órajeleken működik.

Ennyire részletesen a törvény nem foglalkozik a dologgal.

Tehát ahhoz tartsd magad, hogyha az eredeti számládon egy (példázok!) Asus x1000 -es VGA szerepelt akkor neked egy Asus X1000-est kell gariba kapnod. Nem x1001-et és nem is x999-et. A Bios verzióra szerintem a bolt széttárhatja a kezét, mivel ha lehet gyári támogatással biost frissítani akkor azt meg tudod oldani ha meg nem lehet akkor garanciavesztést okoz.

Amúgy hülye kérdés, de hol van egy VGA-ban csavar? :S Max a hűtő felfogatásánál de az elég problémás, hogyha az hiányzik....

Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

(#5441) horuszkutya válasza sasa311 (#5440) üzenetére


horuszkutya
csendes tag

Ezek a csavarok hiányoznak:
Kép

(#5442) adalbert1


adalbert1
veterán

Cipő esetén mit lehet tenni, ha szerintem vicc amit a "független" szakértő leírt? Ugyan a cipőt megragasztották, viszont erős a gyanum hogy pár hónap múlva ugyanúgy szét fog jönni, és akkor mivel már a 6 hónapon kívűl vagyok, rajtam lenne a bizonyítási kötelezettség.
Mekkora az esélye, hogy ezek a szakértők egyáltalán nem függetlenek? Gondolom az adott nagyker mindig ugyanazzal dolgoztat, nem?
Ha leírom a saját logoutomban, hogy xy szakértőt én egy trógernek tartom, és xy kft.-t is, perelhetnek hitelrontásért? :U :)

(#5443) Eddie141


Eddie141
senior tag

Nem biztos, hogy ide kellene, de felteszem :)
Most adta meg magát egyszerre két ram modulom is ( Exeleram EX2-4800P2-SW9 Elméletileg élettartam garancia van rájuk. Ezt hogyan és hol lehetne érvényesíttetni?

(#5444) HUN]Repa válasza Eddie141 (#5443) üzenetére


HUN]Repa
aktív tag

Szia ,hát magyarországon nem forgalmaz senki ilyen márkát ,szerintem a gyártó oldalán nézd meg hogy milyen kontakt van és esetleg velük tudsz koperálni. :R :R

God save us from the arrows of the Hungarians.

(#5445) Ariadne válasza adalbert1 (#5442) üzenetére


Ariadne
őstag

Ha nem igazságügyi szakértő és nem a KERMI, hanem egyszerűen az üzlet kérésére írt valaki egy szakvéleményt, akkor az az üzlet véleménye lenne akár egy per során is, nem szakvélemény. Nem vagy köteles elfogadni, követelheted továbbra is a javítást/cserét/pénzt vissza azzal, hogy nem bizonyította, hogy nem gyártási hibáról van szó. Az, ha fizetek a szomszéd akármilyen cégének, hogy írjon egy cetlit, még messze nem bizonyít semmit...

A jó hírnevüket pedig nem sérted azzal, ha valós dolgokat írsz le. ;)

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5446) Sir Psycho


Sir Psycho
aktív tag

Ha a bolt garanciában kicserél egy videokártyát, egy teljesen új termékre, akkor a garancia idő elölről kellene, hogy kezdődjön nemde? :F

(#5447) Ariadne válasza Sir Psycho (#5446) üzenetére


Ariadne
őstag

Igen, mivel új termék - új jótállás. Meg papírt is kell adniuk minderről, kötelező.

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

(#5448) Sir Psycho válasza Ariadne (#5447) üzenetére


Sir Psycho
aktív tag

én is így tudtam, viszont az egyik nagyker nem így gondolja/ta.

(#5449) werszomjas


werszomjas
őstag

Sziasztok.

Egy olyan gyors kérdésem lenne, hogy vettem ma egy terméket (1000ft), ami közben úgy néz ki, mégsem kell, tehát feleslegesen vettem meg.

Ha holnap visszaviszem, vissza kell venniük?

Van ez a 3 napos dolog, hogy kötelesek visszavenni.
Ez mindig él, vagy csak hibás a termék esetén?

üdv

(#5450) Ariadne válasza Sir Psycho (#5448) üzenetére


Ariadne
őstag

Nagyker? Én kiskerről beszéltem. Ha nagykertől vásároltál, az némileg más eset, a fogyasztókat védő szabályok egy része nem is érvényes, de azért elvileg újra kellene kezdődnie. Viszont mivel a kiskerek sem tudják ezt kiharcolni sokszor, nyilván a te esélyeid még rosszabbak. Na ezért érdemes kiskerben vásárolni legközelebb, mert ott legalább verheted az asztalt meg panaszkodhatsz a fogyasztóvédelemnek.

[ Szerkesztve ]

"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.