végigtoltam a játékot augmentációk nélkül (tehát semmit nem upgradeltem), give me deus exen.
a két fegyveradó dlc nekem megvan (gránátvető és automated hacking device miatt volt érdekes), illetve lethalt játszottam. pontosabban ez a játék előrehaladtával eléggé átment stealthbe, később részletezett okok miatt. gyakorlatban valszeg nonlethal módon, dlck nélkül is mehetne (ami kell, az feltörhető), de szerintem már így is épp elég problémás volt. takedownt használtam, lőszerspórolási okokból.
bossok meglepően egyszerűek voltak, igazából a legnagyobb probléma végig az inventory szűkössége volt. mind a négy véget unlockoltam, illetve egy kivételével az összes mellékküldetést megcsináltam.
enyhe SPOILERek lehetnek a továbbiakban, technika és konkrét helyzetanalízis szerintem érdekes ennél a fajta végigjátszásnál.
a legnagyobb probléma, hogy az inventory szűkös. gyakorlatban három fegyver, kötegnyi aud (nincs hacking), lőszer, gránátok (aknaként stackelve), egy stack stimuláns, és már be is tellt. empből folyamatosan kell pár, fegyverből viszont cserélgetnem kellett.
namost, úgy gondoltam, hogy alapvetően a páncéltörő pisztoly megoldás lesz. nem az, a játék második felétől kb nincs lőszer bele. szingapúrban kidobtam az inventorymból, pedig majdnem maxra volt fejlesztve. addig még valamennyire ok volt, mert 8 helyet foglalt lőszerrel (később hatot minimális lőszerrel), és sniperkedni jó volt. lézerre váltottam.
a submachine gun megint megoldásnak tűnt, visszagondolva talán a sima gépfegyverbe több volt a lőszer. jönn pancheába is, bár a boss előtt cseréltem plazmára. amit meg nem használtam.
stun gun a második boss ellen kellett (20-30szor kellett stunnolni, hogy kiterüljön), a játék elejétől detroit2ig volt nálam, utánna kidobtam, inkább betáraztam smg lőszerből (a pisztolyba ott már kezdett fogyni).
hengsha2ben felkaptam a gránátvetőt, utánna szingapúrban a lézert. a gránátvető jó nehéz dolgokat mozgatni és ajtót/repedést nyitni (majdnem olyan univerzális, mint a gep gun), illetve az utolsó két bossharchoz kell (utolsó előttinél evidens, utolsónál az ágyúk ellen). a lézer meg simán a legjobb fegyver pancheába, illetve a bossharcot is nagyon lerövidíti (átviszi a biztonsági üveget).
kábítópuskát és pepset nem használtam... jónak jók, de túl sok helyet foglalnak az inventoryban. snipert pár spec esetben, pl a belltower docksban tisztogatni.
bossok:
- első boss: az MCB hideout tetején van 6 fragmentation mine. ezeket le kell szerelni, majd sorban fejbevágni velük. gyorsan hal
- második boss: stun gun. 20-30 töltet elég bele
- harmadik boss: gránátvető, 5-6 lőszer. valszeg az aknás megoldás is működne
- negyedik boss: gránátvető a turretekre, be a kódot, majd lézer.
nehezebb pillanatok:
- picus bázis, illetve a végén a két robot. egyikre volt egy empm, a másikba viszont mindhárom rakéta belement, amit a közelében találtam. ez leírva lehet egyszerűnek tűnik, gyakorlatban viszont minden rakétára gránátclusterrel válaszolt.
- szingapúr: ott gyakorlatilag annyi a trükk, hogy nagyon nem vehetnek észre (az első területen járőrözők kivételével). addigra már nem igazán volt lőszerem a pisztolyba, lézerre meg csak a pálya végén váltottam. heavy+sneaker ops augmentáció nélkül necces.
- malik: gáz és emp gránát, illetve a mesterlövész pisztoly. nem volt akkora szívás, mint a nonlethat a robbanó robot miatt, de majdnem.
- tai yong medical: a belépőkártyát nem lehet elérni, szóval beljebb csak a brute force megoldás marad. igazából olyan nagyon bujkálni se lehet. ellenben miután a hölgy kizárt, egy szem gázgránáttal terítettem le az összes őrt
- panchea picit trükkös, de gondolkodva (elején a bejutásnál)/lézerrel egyszerűbb
- a tongmentő bónuszmisszión gyakorlatilag végigrohantam és hátulról mentem be, frontális támadás kivitelezhető, de baromi nehéz lett volna.
ami miatt necces volt, hogy se stealth, se nagyobb inventory, se hacking, se emg/gáz/damage védelem, se visszarúgásgátló, se célzássegítő, se ugrás, se óriáserő, se falátütés, se multiple takedown, se gyorsabb visszatöltés, se több energiacella. szóval hiába van általában eléggé sok megoldás minden problémára, végül általában maradt egy. ami főleg a vége felé stealth/sniper hibrid taktikában merült ki. erre jött még az említett probléma a lőszerhiánnyal (amennyire lehet, spórolni szoktam pedig), és hm, tényleg nehéz lett.
ja igen, a casie hiánya miatt pár dolgot az ember eleve nem tud megcsinálni. pl a magándetektívet nem lehet meggyőzni, hogy akarjon élni, Jensen gyerekkoráról se derül ki minden, ladies man achievment se elérhető (panchea projekt kapcsán), Darrownaak se lehet olyan keményen nekimenni (bár casie nélkül is ugyanoda el lehet jutni a beszélgetéssel). más apróbb eltérések is vannak, de azok annyira nem érdekesek.
a kihagyott mellékküldetés a bar tab volt: mivel három arrayt kell az elején meghekkelni, így inkább spóroltam az audokkal. főleg, hogy 5000ret kellett volna a végén fizetnem egy praxis kitért, amit amúgy se tudtam volna használni. egyébként a végére maradt 4-5 audom, szóval belefért volna. pénzem meg majdnem 40k.
érdekességek:
- a MCB banda telephelye alatt kilőttem mindhárom tagot (észrevettek), viszont ennek ellenére a cloacks and daggers misszió szerint nem vettek észre.
- Haas nem feltétlenül fog támadni. casie nélkül kell bemenni, utánna pedig ha az ember jó arc, nem lesz hostile
- sarif szomorú lesz, ha nem vesz Jensen praxis kitet az elején. más hatása viszont nincs a sztorira a ténynek, ha az ember nem upgradeli a praxisait. valszeg a fejlesztők úgy gondolták, hogy senki nem olyan hülye, hogy így próbálja meg végigtolni.
- ha a menüben az ember bekapcsolja a célzóontot, pcn csak akkor rajzolja ki a fegyver célkeresztjét a program. ez egy bug pcn, pancheában pedig eléggé fontossá válik.
összefoglalva: kihívásnak tényleg kemény kihívás, egyébként sajnos a sztorira sok hatása nincs.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.