Tesztek - AGP - Unreal Tournament 2003
Unreal Tournament 2003
A népszerű Unreal Tournament sorozat 2003-as kiadása beépített benchmark rendszerrel rendelkezik, így könnyű vele a tesztelés. A játék minimális mennyiségben használ shadereket (ha használ egyáltalán), így a képminőség nagyjából megegyezett az összes kártya esetében. A méréseket a játék saját beépített benchmark rendszerével, a "flyby-antalus" demóval végeztem.
Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1280x1024 - max. detail
Kis felbontásban 340 FPS-nél processzorlimitbe ütközünk, és ezt a kártyák csaknem fele el is érte, valamint kijelenthető, hogy a tesztben szereplő összes kártyával jól játszható a játék minimum grafikával. Az igazi erősorrendet ezért a nagy részletesség és 1280x1024-es felbontás mellett mért adatok mutatják meg. 200 FPS fölött itt is közel járunk a processzorlimithez, hiszen csak minimális eltérés van az élen záró modellek között, és ez a limitált környezet az ATI kártyáknak feküdt jobban. A 4670-es Radeon vezeti a sort, de az X1950 XT és a HD 3850 lemaradása sem drasztikus.
A 7950 GT, mint legerősebb NVIDIA kártya, csak a hatodik helyet szerezte meg, ám a szoros élmezőny miatt ez nem jelent igazi, érezhető hátrányt a játékmenet közben. Jól szerepeltek az X800/850-es Radeonok, hiszen jócskán megverték a 6800 Ultrát, sőt többségüknek a Gainward 7800 GS+ kártyáját is sikerült maga mögé utasítania. Egy generációt visszalépve viszont már nem ekkora az ATI kártyák előnye, hiszen az FX 5950 Ultra szorosan a 9800 XT nyomában van. Ez a tény is arról árulkodik, hogy ez a játék nem igazán használ shadereket.
Jól szerepeltek a GeForce 4 Ti kártyák is, de az ATI dx8-as modelljeinek sincs okuk szégyenkezni. A dx7-es típusok csatáját már-már megszokott módon a GF4 MX 460 nyerte, a Radeon 7500 pedig a GF2-es modellekkel tud csak harcba szállni, és az ős-Radeonok is kikaptak az ős-GeForce-okról.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!