2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig

  • (f)
  • (p)
41. oldal
Írta: |

Cikksorozatom harmadik és egyben utolsó része: örök párharc a 3D gyorsítás két úttörője között.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - AGP - Need For Speed Most Wanted

Need For Speed Most Wanted

Az NFS sorozat váltakozó sikerű epizódjai között a Most Wanted nagy kedvencem. Számtalan hibája ellenére a hangulata valahogy megfogott. A grafikus motor érdekes tulajdonságokkal bír: például elindul régi dx7-es kártyákon is, és egész pofásan néz ki velük, mert shaderek híján nem borít be mindent a "cukormáz". Ugyanakkor apró "mikroszaggatásokat" produkál a játék, melyek az FPS számokban nem mutatkoznak meg (ugyanakkor kijelenthető, hogy minél jobban fut egy kártyán a játék, annál kisebbek ezek a szaggatások).

Tehát ahhoz, hogy maradéktalanul élvezhessük a száguldást, olyan kártyára lesz szükségünk, ami minimum 40-50 FPS-t produkál ebben a tesztben. A mérést FRAPS-szel végeztem, a játék scriptelt nyitójelenetét mértem le.

Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1024x768 - max. detail



Ismét a screenshotokon jól látható képminőségbeli különbséget szem előtt tartva kell tanulmányoznunk az eredményt. Ez rögtön magyarázatot is ad a dx7-es kártyák jó szereplésére, és a meglehetősen kusza végeredményre. Az élmezőnyben persze ez nem okoz változást, a kis részletességnél kicsivel 75 FPS alatt, nagy részletességnél pedig 40 FPS-nél mutatkozó processzorlimitet csak a legerősebb modellek érik el. Az NVIDIA kártyái magabiztosan utalják a terepet, csak a HD 3850 tudja velük tartani a lépést.

Az FX kártyák a szokásos módon gyengén teljesítenek shaderintenzív környezetben, pedig ehhez hozzátartozik, hogy csak a 256 MB-os 5900 Ultrán és 5950 Ultrán futott teljes grafikával a program, a kisebb modellek inkább a dx8-as kártyák szintjére hasonlító képet rajzoltak ki. Az ATI kártyáival nem volt ilyen probléma, viszont az árnyékok csúnyán töredezettek voltak velük.

Egyébként minden hibája ellenére dicséret illeti a grafikus motort abban a tekintetben, hogy még a teszt leggyengébb kártyájával is játszható sebességet produkált alacsony felbontásban és részletességgel, vagyis jól skálázódó motor lett volna ez, ha azok a rejtélyes mikroakadások nem lettek volna, amik sokat rontanak a játékélményen.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

41. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.