2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig

  • (f)
  • (p)
28. oldal
Írta: |

Cikksorozatom harmadik és egyben utolsó része: örök párharc a 3D gyorsítás két úttörője között.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - Retro - First Person Shooter játékok

Half-Life

Megmondom őszintén, hogy sosem tartoztam az első Half-Life epizód rajongói közé. Amennyire magával ragadott a második rész, annyira érdektelen, és ráadásul csúnya grafikájú játéknak tartottam az elsőt. Kétségtelen tény azonban, hogy népes rajongótáborral rendelkezik, így mindenképpen helyet kellett, hogy kapjon a cikkemben. A méréseket OpenGL alatt végeztem, FRAPS segítségével. Mivel a játék grafikája egyáltalán nem skálázható, ezért csak a felbontást tudtam állítani 640x480 és 1024x768 között.

Tesztelt beállítások:
640x480
1024x768

A 72 FPS-nél jelentkező processzorlimitet az összes Radeon, GeForce, Kyro, valamint a két legerősebb Voodoo kártya is elérte mindkét felbontásban. Jól szerepelt a Voodoo 4 is, hiszen megverte a TNT2 Ultrát. A Rage Fury MAXX csak minimálisan volt képes elgyorsulni a Rage 128 Pro-tól, ami az alap TNT2-es megelőzésére volt csak elég. A program természetesen nem indult el az OpenGL támogatással nem rendelkező kártyákon.

Soldier Of Fortune

Minden idők egyik legjobb FPS játékának tartom a Soldier of Fortune első részét, mely megjelenésekor különösen sokkoló, véres grafikájával vált híressé. Az OpenGL alapú motor a Quake 2 módosított változata. Jól skálázható grafikája miatt szinte bármilyen kártyával játszható, ami OpenGL támogatással rendelkezik.

Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1024x768 - max. detail

Az OpenGL mindig is az NVIDIA terepe volt, és nincs ez másképp most sem, hiszen a két GeForce kártya magabiztosan uralja a mezőnyt. A Radeonok ezzel szemben csúnyán beleszürkültek a középmezőnybe. Üde színfolt a Fury Maxx jó szereplése, hiszen még a DDR-es Radeonnál is gyorsabb volt. A Voodoo 3-as kártyák erősen megverték a TNT2-eseket, ám nem szabad elfelejteni, hogy kisebb textúrafelbontásuk miatt csúnyább képet rajzoltak ki. A Kyro modellek ezúttal nem alkottak maradandót, de azért játszható sebességet produkáltak.

Quake 3

A Quake sorozat harmadik részét az első, kifejezetten többjátékos módra íródott FPS-ként tartják számon. Emellett OpenGL alapú motorjára számos más játékot készítettek, így mindenképpen fontos, hogy hogyan szerepelnek a kártyák ebben a tesztben. A mérést a játék saját beépített timedemo rendszerével végeztem.

Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1024x768 - max. detail

Kis felbontásban a GeForce-ok uralják a terepet, ám maximális részletességnél a Voodoo 5 és a Kyro 2-es is megelőzte őket. A Radeonok most nem olyan gyengék, mint a SOF esetében, de a Fury MAXX is jól szerepelt ismét. A TNT2-esek és a Voodoo 3-asok csatájából kis felbontásban az NVIDIA, nagy felbontásban pedig a 3dfx kártyái kerülnek ki győztesen.

Max Payne

Nem igazán FPS játék, ám mégis ide soroltam a Max Payne sorozat első részét, mely a retro teszt komolyabb grafikájú játékai közé tartozik, és már épít a HW T&L funkcióra. A mérést a nyitójelenet lejátszásával végeztem, FRAPS segítségével.

Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1024x768 - max. detail

HW T&L-t használó játékról lévén szó, a GeForce-ok és a Radeonok utalják a mezőnyt, melyek külön ligát képviselnek. A T&L nélküli kártyáknál a processzorlimit már 55 FPS környékén megmutatkozik, így nagyon szépen kivehető, hogy mennyire tehermentesíti a központi egységet ez a funkció. A saját kategóriájukban jól szerepeltek a Kyro kártyák, viszont az ATI Rage 128-asok nem brillíroztak. Sajnos a Fury MAXX-szal egyáltalán nem volt hajlandó elindulni a játék. Alapvetően kijelenthető, hogy mindenképpen ajánlott egy GeForce vagy egy Radeon kártya a Max Payne futtatásához, mert a többi résztvevővel időnként csúnya szaggatásokra volt képes.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

28. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.