Tesztek - PCIE - Race Driver GRID
Race Driver GRID
A Codemasters gyártja manapság a legjobb minőségű versenyjátékokat, melyeknek kiváló példája a Race Driver Grid. A játék a továbbfejlesztett "EGO" motorra épül és tetszetős grafikát kínál, ám remekül skálázható, így a gyengébb kártyákat birtoklóknak sem kell lemondaniuk a versenyzés élményéről. A mérést FRAPS-szel végeztem, a megszokott kétféle beállításban.
Tesztelt beállítások:
1024x768 - min. detail
1920x1080 - max. detail
Kis felbontásban és részletességgel 300 FPS-nél processzorlimitbe ütközünk, ám ilyen feltételek mellett még egy 7600-as GeForce-al is játszható a program. A Full HD felbontáshoz és a maximális beállításokhoz már izmosabb kártya kell, ilyen körülmények között nem árt, ha minimum egy 8800 GTS-sel rendelkezünk, ráadásul a 256 MB vagy kevesebb memóriával rendelkező modellek esetében ezt a felbontást be sem engedi állítani a játék. Ez a tiltás felülbírálható a konfigurációs file szerkesztésével, de mivel hivatalosan nem működik a program ilyen beállítások mellett, ezért a tesztben sem végeztem mérést. Nagy részletesség mellett 175 FPS-nél jelentkezik a processzorlimit, és ezt a legerősebb ATI és NVIDIA kártyák mind el is érték.
A Crossfire hatékonysága közepesnek mondható, míg az SLI mintha jobban működne ebben a játékban. Jól szerepelt a 2900 XT, hiszen kis felbontásban a 8800 Ultrát is megverte, de nagy részletesség mellett is gyorsabb volt a G80-as 8800 GTS-eknél. Ismét kiváló az X1000-es Radeonok szereplése is, hiszen míg a GeForce 7-es széria csúcsmodelljeivel a maximális grafikát elfelejthetjük, addig az ATI kártyáival eldöcög a program ilyen beállítások mellett is, még ha nem is túl nagy sebességérzet mellett. A Radeon X szériás modellekkel viszont nem indult el a játék, hiszen SM 3.0-ás kártyát igényel.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!