2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

ATI vs. NVIDIA kezdetektől napjainkig

  • (f)
  • (p)
46. oldal
Írta: |

Cikksorozatom harmadik és egyben utolsó része: örök párharc a 3D gyorsítás két úttörője között.

[ ÚJ TESZT ]

Tesztek - AGP - Driver Parallel Lines

Driver Parallel Lines

Alapvetően autós játék, ám mégis az akciójátékokhoz soroltam, mert a GTA-hoz hasonlóan kiszállhatunk az autóból a Driver sorozat harmadik epizódjának kiegészítő fejezeteként jellemezhető Parallel Lines-ban. A játék futtatásához minimum dx8-as kártyára van szükség, a pixel shader verziót (1.x vs 2.0) pedig a menüben állíthatjuk. Sok kinézetbeli különbség nincs a két mód között, de természetesen ahol lehetett, nagy részletességnél 2.0 módba kapcsoltam a shadereket, alacsony részletességnél pedig az összes kártyánál 1.x módban futott.

Tesztelt beállítások:
640x480 - min. detail
1280x1024 - max. detail



A processzorlimit 110 FPS-nél jelentkezik, és ezt kis felbontásban a mezőny több mint fele el is érte, a csúcskártyák pedig maximális részletességnél is közel jártak hozzá. Az élmezőnyt a Radeonok uralják, meggyőző fölénnyel utasítva maguk mögé a a konkurens GeForce-okat, elég ha azt említjük, hogy az X850 XT PE megverte az AGP-s álomkártyának tartott Gainward 7800 GS+ jelzésű modellt. Persze a különbségek minimálisak, hiszen ezek a nagy kaliberű kártyák már közel jártak a processzorlimithez.

Ami sokkal szembetűnőbb, az az FX kártyák gyengélkedése, bár talán célszerűbb lenne a csúfos bukás kifejezést használni. Kis felbontásban és részletességgel dx8 módban futtattam a programot, így itt még viszonylag helytálltak, ám dx9 módban állókép renderelő bajnokságot tartottak maguk között. Elég, ha annyit mondunk, hogy a leggyengébb dx9-es ATI kártya, a 64 bites memóriabuszú Radeon 9550 SE is gyorsabb volt ilyen beállítások mellett, mint az FX 5950 Ultra a maga 256 bites memóriabuszával, és egekbe emelt órajelével. L
átható, hogy a 6-os és 7-es GeForce széria mekkora fejlődést jelentett ezen a téren. A dx8-as kártyák eredménye ebből a szempontból megtévesztő, hiszen ezek magas részletességnél is csak SM 1.x módban futottak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

46. oldal

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.