Emberek, csodát nem kell várni... az én 650-es Socket A Athlonom max 800-at visz, pedig pofára ugyanúgy néz ki, mint az 1,4 GHz-es...
A lényeg, hogy időközben javul a gártástechnológia, továbbá párszor finomítgatját a procimagokat a termékciklus alatt.
A lényeg, hogy az új szériából a legkisebbet kell megkeresni, mert abban potenciálisan ugyanannyi van, mint a legerősebb darabban, pusztán piacpolitikai döntés miatt adják el kisebb sebességre beállítva.
Tehát, nem mindegyik Athlon fut 1.5 GHz-et. Ahhoz egy AVIA, de még inkább AXIA, AYHJA szériaszámú proci kell, ugyanis ez az 1,4-es gyári procik szériája... szerencsére egész 1,0-sig lefelé találni ilyet... Ellenben 1,1-es és 1,2-esből is valszeg találni korábbi széiásat, aminek tényleg kb. 1,2-1,3 a vége...
Mindig a technológiai korlát számít, nem az, hogy egy procinál fix egy bizonyos százaléknyi plusz. Csak akkor tudsz többet kihozni, ha azt a technológia bírja... Ha a csúcsról vásárolsz, akkor nem tudsz annyit húzni már rajta.
Alternatív példa: Audi/VW 1.8 literes turbómotorjai. Ezt pakolják a Golftól az Audi TT-ig egy rakás kocsiba. Van belőle 150 lovas, 180, 225, meg néhány köztes verzió is. Lényegileg ugyanaz a motor, kicsit más elektronika és turbók. Viszont ha nekiállok tuningolni, az 1.8-as blokkból max 300 LE körül tudok kihozni, akár a 150-esből, akár a 225-ösből indultam... Tehát érdemes az olcsóbból... (Procik esetében mindenképp, autóknál más paraméterek is játszhatnak...)
Department of Redundancy Department