Hirdetés

2024. április 13., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) FoxiestFox


FoxiestFox
félisten

Jó lenne 25 év után ismét audio wavetracing a játékokba, de kétlem, hogy ettől ilyesmit várhatnánk.

(#2) Lacccca87 válasza FoxiestFox (#1) üzenetére


Lacccca87
őstag

Arra gondolsz hogy különböző felületeket különböző képpen pattannak a hangok és más-más hangzást nyújt?
Anno a SB AUDIGY-nek volt olyat teszt programja amiben tudtál egy pöttyöt egy több termes pályán tudtad szabadon mozgatni és ez alapján keveredtek a különböző termek hangjai.

Egyébként ha jól emlékszem az AMD -nek van ilyen SDK-ja,csak ugye nem igazán akarják a GPU erőforrásait lekötni erre a fejlesztők. De lehet a Steam SDK-ja is erre épült (mondjuk ebben nem vagyok biztos de mintha rémlene valami).

Anno milyen jó is volt CMR 2005-el tolni az Audigy 2 hangkarival, ott élmény volt ez a fajta effekt.

(#3) PuMbA válasza FoxiestFox (#1) üzenetére


PuMbA
titán

Avatar: Frontiers of Pandorában van: [link] :) A jövőben ezzel az új Snowdrop motorral készülő játékokban így várható, hogy lesz.

[ Szerkesztve ]

(#4) Kr/\toS válasza FoxiestFox (#1) üzenetére


Kr/\toS
senior tag

Lassan szállingóznak vissza a hasonló megoldások. A Gears4-5 Tritonja voxel 3d alapú, az 5 még atmos-os is. A Dead space remake szintén korrekt 3d-s hanggal jött, igaz nem wt. Az Uncharted4 pc és a LoU is spatiális hangal jött atmos kompatibilis. És ezek az újabb megoldások jócskán felmossák a padlót a régi hangzsugák 3d hangjával. Szóval nem kell szomorkodni, csak sokat kellett várni. :)
Ja igen a 2019es Modern Warfare az igazi atmos ínyencség, kajak referencia szint szerintem. Az újabb codok utána már hallhatóan gyengébbek lettek audió szempontból ismét.

[ Szerkesztve ]

(#5) FoxiestFox válasza Lacccca87 (#2) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Nem a Creative féle EAX-re gondolok, az csak egy reverb engine volt (mondjuk annak a legjobb) a DiretSound api fölött (mondjuk DS3D+EAX nagyon jól hangzik, csak ugye sugárkövetés nincs), hanem az Aureal-féle HRTF ÉS wavetracing, amiben a HRTF elhelyez a térben (sima két hangszórós fejhallgatóval is!), tehát pontosan tudod, a fejedhez képest merről érkeznek a hangok, és mellé a wavetracing gondoskodik arról, hogyha a hangforrás pl fal mögé mozog, vagy átsuhan egy akadály kettőtök között, akkor leköveti a hang útját, ezt így elmagyarázni nem tudom megfelelően, de vágod mire gondolok remélem, de ő jobban elmagyarázza a technology fejezetnél.

Van egy ezredfordulós gépem, abban szoktam játszogatni Aureal kártyával a támogatott játékokat, pl Unreal, Quake 3, Half-Life, és valami elképesztő beszippantó dolog volt ez a tech (csak aztán a Creative széttrollkodta a bíróságon az Aurealt, annak elment erre minden pénze, annak ellenére, hogy neki volt igaza), úgyhogy azóta csak elég béna próbálkozások történtek még HRTF-re is, wavetracingre pedig tudtommal most sincs példa játékokban.

Persze ott az emulációs projekt, régi játékokhoz modern hardveren, OpenAL Soft HRTF, de jó lenne valami tényleg modern dolgot látni.

A kövi hsz-ek alapján mondjuk van remény, én nagyon szeretném, mert a grafikát már a csillagos égig toltuk, a hang pedig ott kullog mögötte szó szerint több évtizedes lemaradásban, pedig olyan erős cpu-k és gpu-k vannak, hogy akármelyik számolhatná eszement számát a hangoknak és mindegyikre külön a distortiont és sugárkövetést, és veszítenénk vagy 2 fps-t...

[ Szerkesztve ]

(#6) Mooka-Miki válasza FoxiestFox (#5) üzenetére


Mooka-Miki
senior tag

Egyik barátomnak volt Aureal A3D-s hangártyája és tényleg sokat hozzáadott a játékélményhez

(#7) Lacccca87 válasza FoxiestFox (#5) üzenetére


Lacccca87
őstag

Igen, értem így mit szeretnél :) Sajnos az Aurealt nem volt szerencsém kipróbálni anno, de nekem már az EAX is hatalmas élményt adott ott ahol normálisan megcsinálták, és tényleg jó lenne ha erre is fordítanának figyelmet a jövő játékaiban majd.

(#8) Semplar válasza Lacccca87 (#7) üzenetére


Semplar
őstag

Ezért kell nekem PCI -az alaplapra. Egy Creative Sound Blaster X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty Pro -t semmilyen DAC nem pótol. :)

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#9) FoxiestFox válasza Semplar (#8) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Neked sikerült Win 10-11 alatt EAX-ot emulálni ALChemyben?
Nekem sosem ment... Daniel K driverrel sem.
Vistán még csak-csak de ott is bugzott.
Szerintem XP óta nincs normálisan működő EAX.

(#10) Lacccca87 válasza FoxiestFox (#9) üzenetére


Lacccca87
őstag

Ahh, mennyit szívtam vele, aztán elengedtem, el is adtam a hangkártyát :(

(#11) M0ng00se


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

reg hallottam igazan jol szolo jatekot, anno nem volt semmi eax kepes hardverem, manapsag meg nem tesznek bele tul sok energiat a hangzasba. ami hirtelen beugrik az a bf3 , az tenyleg jol szolt, meg talan a 4 is.

V6

(#12) Semplar válasza FoxiestFox (#9) üzenetére


Semplar
őstag

Volt, amelyik játéknál ment, de már rég nem próbáltam. A legtöbbnél megvan 7.1 legalább.
PAX PCI XFI PAX Audio Suite DVD 2011 V1.05

[ Szerkesztve ]

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#13) Kr/\toS válasza FoxiestFox (#9) üzenetére


Kr/\toS
senior tag

Működik win11 alatt is. Gyári hibás az installer, dll-eket kever, azokat kell helyretenni. Van hozzá leírás nem egy fórumon. Van itthon Auzen xfi-m, AE5 pluszom is, megy velük az eax.
Mondjuk szerintem a füstje nagyobb mint a lángja, a modernebb játékok alapból jobban szólnak mint a régi eaxosok.

[ Szerkesztve ]

(#14) FoxiestFox válasza Kr/\toS (#13) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Szerintem az EAXban amúgy az volt a poén, mennyire túltolták sok esetben. :D Főleg a korai címeknél, ilyen Live-tól Audigy1-ig.
Pl NFS High Stakes, akkor is van reverb, amikor semmi sem indokolja, alagútban pedig befelé tép, kifelé szakít, imádom :DDD
GTA 3-ban is van hogy kilépsz a menübe, de az utolsó effekt reverbje még megy 1-2 másodpercet :))

(#15) Semplar válasza FoxiestFox (#14) üzenetére


Semplar
őstag

de az utolsó effekt reverbje még megy 1-2 másodpercet
Olyankor növelni kell a Buffert 4 -ről 10 -re. ;)

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#16) Semplar válasza Kr/\toS (#13) üzenetére


Semplar
őstag

FoxiestFox
Most próbáltam Need For Speed Hot Pursuit 2 -n. Mindenféle mókolás nélkül működik a "gyári" ALMY_PCW8APP_LB_1_45_01.exe -vel. Windows 10 alatt. ;)

[ Szerkesztve ]

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#17) FoxiestFox válasza Semplar (#16) üzenetére


FoxiestFox
félisten

És van is EAX, vagy csak engedi betenni a listába, és cső?
Mert eddig én is eljutottam, csak nem hallottam a jellegzetes hangzást.
De majd kipróbálom, bár modern gépemben csak SB Z van, a laptopomban X-Fi notebook (chip benne ugyanaz mint a valódi desktop X-Fikben), poén lenne, ha nem kellene visszatennem régi OS-t, hogy működjön.

[ Szerkesztve ]

(#18) Semplar válasza FoxiestFox (#17) üzenetére


Semplar
őstag

Persze, csak minden indítás után újra ki kell választani 3D/EAX > Stereo > Mono > 3D/EAX.
Ez a játék speciel ilyen...
dsoundlog.txt tartalma:
Logging Time : 22/2/2024 at 4:06:27
Loaded D:\Need For Speed Hot Pursuit 2\DSOUND.ini
Using Native OpenAL Renderer

Itt egy lista sok régi játékról, hogy mi kell hozzá és mit fog használni.

[ Szerkesztve ]

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#19) FoxiestFox válasza Semplar (#18) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Kösz!

(#20) Kr/\toS válasza Semplar (#16) üzenetére


Kr/\toS
senior tag

32bites oprendszer?
64bites rendszernél pedig nagyon is mókolni kell a dll-fileokkal, anélkül nem lesz native oal a logban csak szoftveres render. Plusz nekem az ae5-öt és az x-fi-t is máshogy kell csinálni.

[link]

Ezek se másolták be magukat a helyükre :D

[ Szerkesztve ]

(#21) Semplar válasza Kr/\toS (#20) üzenetére


Semplar
őstag

Windows 10 IoT Enterprise LTSC

Amiről írnak a linkedben azt megtaláltam, de mielőtt nekiálltam kipróbáltam és lásd fent.
Ma szedtem le tesztprogramokat, majd kiderül. :) [link] [link]

[ Szerkesztve ]

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#22) Kr/\toS válasza Semplar (#21) üzenetére


Kr/\toS
senior tag

Az a jó ha nem kell vele vesződni. :) 10+ éve 64bites oprendszerekkel veretem, minddel variálnom kellett sajnos. Nálam a driver x-finél a daniel_k pack 8, az ae5 meg gyári.

(#23) Semplar válasza Kr/\toS (#22) üzenetére


Semplar
őstag

PAX PCI XFI PAX Audio Suite DVD 2011 V1.05
De próbáltam daniel k -t is és 3 féle alchemy -t, mind vitte. :)
Bár 1 game nem game, majd kiderül.

[ Szerkesztve ]

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

(#24) wolfm87


wolfm87
csendes tag

Szép hangkártyák, ezután azt mondjátok meg, hogy milyen hangképzőt használtok hozzájuk?

(#25) FoxiestFox válasza wolfm87 (#24) üzenetére


FoxiestFox
félisten

Én többnyire fejhallgatóval játszom, de a modern gép asztalán egy Fluid Audio F4 van, a PIII mellett pedig egy 2000-es évek eleji Altec Lansing 2.1. :))

(#26) Kr/\toS válasza wolfm87 (#24) üzenetére


Kr/\toS
senior tag

Én 5.2.4 atmos rendszerrel, proci-végfok kombóval használom. Ezeknél a kártyákkal természetesen csak horizontális hangszórókiosztás van.

(#27) Semplar válasza wolfm87 (#24) üzenetére


Semplar
őstag

Sk. 8x100W(TDA7294V) a két front B&W DM602 S2, a center és a szatelitek SAL 2610 sorozat, a sub Magnat xpress valahanyas 4 Ohm 400W, kinézetre ilyen.

“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.