Jó lenne 25 év után ismét audio wavetracing a játékokba, de kétlem, hogy ettől ilyesmit várhatnánk.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [mustang08:] MÁV
- [Re:] [bobalazs:] Így csinálj játékbeli FPS logolást (főleg 1%, 0.1% ami mérvadó)
- [Re:] [Oldman2:] A KOReader ebook olvasó program
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [Graphics:] CMF Phone 1 - kicsomagolás
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m29.gif)
Lacccca87
addikt
Arra gondolsz hogy különböző felületeket különböző képpen pattannak a hangok és más-más hangzást nyújt?
Anno a SB AUDIGY-nek volt olyat teszt programja amiben tudtál egy pöttyöt egy több termes pályán tudtad szabadon mozgatni és ez alapján keveredtek a különböző termek hangjai.
Egyébként ha jól emlékszem az AMD -nek van ilyen SDK-ja,csak ugye nem igazán akarják a GPU erőforrásait lekötni erre a fejlesztők. De lehet a Steam SDK-ja is erre épült (mondjuk ebben nem vagyok biztos de mintha rémlene valami).
Anno milyen jó is volt CMR 2005-el tolni az Audigy 2 hangkarival, ott élmény volt ez a fajta effekt.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/own/pumba.gif)
PuMbA
titán
Avatar: Frontiers of Pandorában van: [link] A jövőben ezzel az új Snowdrop motorral készülő játékokban így várható, hogy lesz.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m06.gif)
Kr/\toS
senior tag
Lassan szállingóznak vissza a hasonló megoldások. A Gears4-5 Tritonja voxel 3d alapú, az 5 még atmos-os is. A Dead space remake szintén korrekt 3d-s hanggal jött, igaz nem wt. Az Uncharted4 pc és a LoU is spatiális hangal jött atmos kompatibilis. És ezek az újabb megoldások jócskán felmossák a padlót a régi hangzsugák 3d hangjával. Szóval nem kell szomorkodni, csak sokat kellett várni.
Ja igen a 2019es Modern Warfare az igazi atmos ínyencség, kajak referencia szint szerintem. Az újabb codok utána már hallhatóan gyengébbek lettek audió szempontból ismét.
[ Szerkesztve ]
Nem a Creative féle EAX-re gondolok, az csak egy reverb engine volt (mondjuk annak a legjobb) a DiretSound api fölött (mondjuk DS3D+EAX nagyon jól hangzik, csak ugye sugárkövetés nincs), hanem az Aureal-féle HRTF ÉS wavetracing, amiben a HRTF elhelyez a térben (sima két hangszórós fejhallgatóval is!), tehát pontosan tudod, a fejedhez képest merről érkeznek a hangok, és mellé a wavetracing gondoskodik arról, hogyha a hangforrás pl fal mögé mozog, vagy átsuhan egy akadály kettőtök között, akkor leköveti a hang útját, ezt így elmagyarázni nem tudom megfelelően, de vágod mire gondolok remélem, de ő jobban elmagyarázza a technology fejezetnél.
Van egy ezredfordulós gépem, abban szoktam játszogatni Aureal kártyával a támogatott játékokat, pl Unreal, Quake 3, Half-Life, és valami elképesztő beszippantó dolog volt ez a tech (csak aztán a Creative széttrollkodta a bíróságon az Aurealt, annak elment erre minden pénze, annak ellenére, hogy neki volt igaza), úgyhogy azóta csak elég béna próbálkozások történtek még HRTF-re is, wavetracingre pedig tudtommal most sincs példa játékokban.
Persze ott az emulációs projekt, régi játékokhoz modern hardveren, OpenAL Soft HRTF, de jó lenne valami tényleg modern dolgot látni.
A kövi hsz-ek alapján mondjuk van remény, én nagyon szeretném, mert a grafikát már a csillagos égig toltuk, a hang pedig ott kullog mögötte szó szerint több évtizedes lemaradásban, pedig olyan erős cpu-k és gpu-k vannak, hogy akármelyik számolhatná eszement számát a hangoknak és mindegyikre külön a distortiont és sugárkövetést, és veszítenénk vagy 2 fps-t...
[ Szerkesztve ]
(#6) Mooka-Miki válasza FoxiestFox (#5) üzenetére
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m25.gif)
Mooka-Miki
senior tag
Egyik barátomnak volt Aureal A3D-s hangártyája és tényleg sokat hozzáadott a játékélményhez
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m29.gif)
Lacccca87
addikt
Igen, értem így mit szeretnél Sajnos az Aurealt nem volt szerencsém kipróbálni anno, de nekem már az EAX is hatalmas élményt adott ott ahol normálisan megcsinálták, és tényleg jó lenne ha erre is fordítanának figyelmet a jövő játékaiban majd.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
Ezért kell nekem PCI -az alaplapra. Egy Creative Sound Blaster X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty Pro -t semmilyen DAC nem pótol.
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”
Neked sikerült Win 10-11 alatt EAX-ot emulálni ALChemyben?
Nekem sosem ment... Daniel K driverrel sem.
Vistán még csak-csak de ott is bugzott.
Szerintem XP óta nincs normálisan működő EAX.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m29.gif)
Lacccca87
addikt
Ahh, mennyit szívtam vele, aztán elengedtem, el is adtam a hangkártyát
reg hallottam igazan jol szolo jatekot, anno nem volt semmi eax kepes hardverem, manapsag meg nem tesznek bele tul sok energiat a hangzasba. ami hirtelen beugrik az a bf3 , az tenyleg jol szolt, meg talan a 4 is.
V6
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
Volt, amelyik játéknál ment, de már rég nem próbáltam. A legtöbbnél megvan 7.1 legalább.
PAX PCI XFI PAX Audio Suite DVD 2011 V1.05
[ Szerkesztve ]
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m06.gif)
Kr/\toS
senior tag
Működik win11 alatt is. Gyári hibás az installer, dll-eket kever, azokat kell helyretenni. Van hozzá leírás nem egy fórumon. Van itthon Auzen xfi-m, AE5 pluszom is, megy velük az eax.
Mondjuk szerintem a füstje nagyobb mint a lángja, a modernebb játékok alapból jobban szólnak mint a régi eaxosok.
[ Szerkesztve ]
Szerintem az EAXban amúgy az volt a poén, mennyire túltolták sok esetben. Főleg a korai címeknél, ilyen Live-tól Audigy1-ig.
Pl NFS High Stakes, akkor is van reverb, amikor semmi sem indokolja, alagútban pedig befelé tép, kifelé szakít, imádom
GTA 3-ban is van hogy kilépsz a menübe, de az utolsó effekt reverbje még megy 1-2 másodpercet
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
de az utolsó effekt reverbje még megy 1-2 másodpercet
Olyankor növelni kell a Buffert 4 -ről 10 -re.
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
FoxiestFox
Most próbáltam Need For Speed Hot Pursuit 2 -n. Mindenféle mókolás nélkül működik a "gyári" ALMY_PCW8APP_LB_1_45_01.exe -vel. Windows 10 alatt.
[ Szerkesztve ]
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”
És van is EAX, vagy csak engedi betenni a listába, és cső?
Mert eddig én is eljutottam, csak nem hallottam a jellegzetes hangzást.
De majd kipróbálom, bár modern gépemben csak SB Z van, a laptopomban X-Fi notebook (chip benne ugyanaz mint a valódi desktop X-Fikben), poén lenne, ha nem kellene visszatennem régi OS-t, hogy működjön.
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
Persze, csak minden indítás után újra ki kell választani 3D/EAX > Stereo > Mono > 3D/EAX.
Ez a játék speciel ilyen...
dsoundlog.txt tartalma:
Logging Time : 22/2/2024 at 4:06:27
Loaded D:\Need For Speed Hot Pursuit 2\DSOUND.ini
Using Native OpenAL Renderer
Itt egy lista sok régi játékról, hogy mi kell hozzá és mit fog használni.
[ Szerkesztve ]
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”
Kösz!
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m06.gif)
Kr/\toS
senior tag
32bites oprendszer?
64bites rendszernél pedig nagyon is mókolni kell a dll-fileokkal, anélkül nem lesz native oal a logban csak szoftveres render. Plusz nekem az ae5-öt és az x-fi-t is máshogy kell csinálni.
[link]
Ezek se másolták be magukat a helyükre
[ Szerkesztve ]
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m06.gif)
Kr/\toS
senior tag
Az a jó ha nem kell vele vesződni. 10+ éve 64bites oprendszerekkel veretem, minddel variálnom kellett sajnos. Nálam a driver x-finél a daniel_k pack 8, az ae5 meg gyári.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
PAX PCI XFI PAX Audio Suite DVD 2011 V1.05
De próbáltam daniel k -t is és 3 féle alchemy -t, mind vitte.
Bár 1 game nem game, majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m18.gif)
wolfm87
csendes tag
Szép hangkártyák, ezután azt mondjátok meg, hogy milyen hangképzőt használtok hozzájuk?
Én többnyire fejhallgatóval játszom, de a modern gép asztalán egy Fluid Audio F4 van, a PIII mellett pedig egy 2000-es évek eleji Altec Lansing 2.1.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/m06.gif)
Kr/\toS
senior tag
Én 5.2.4 atmos rendszerrel, proci-végfok kombóval használom. Ezeknél a kártyákkal természetesen csak horizontális hangszórókiosztás van.
![](http://cdn.rios.hu/dl/faces/c22.gif)
Semplar
őstag
Sk. 8x100W(TDA7294V) a két front B&W DM602 S2, a center és a szatelitek SAL 2610 sorozat, a sub Magnat xpress valahanyas 4 Ohm 400W, kinézetre ilyen.
“Don’t worry, nothing gets away here, the place belongs to the Mafia.”