Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Szólánc.
- Itt az új LOGOUT!
- A gépház modding sötét oldala.
- Gurulunk, WAZE?!
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- MultiCooker avagy az elektromos kukta. Ötletek, tippek, tanácsok, receptek.
- Bambanő háza tája
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz TommyY2 #63848 üzenetére
Nálunk 4 részből tevődik össze az autóhasználat.
Helyi járat: Pár km, bolt, piac, szülők stb. - Ignis
Munkahely: hajnalban - este, 12.4km - 12.4km - Cross
Bp és környéke: ilyenkor oda vissza 60-100km kötött és a két indítás között annyi idő telik el, hogy legalább langyos még a motor. - Cross
Anyós járat: 2*93Km M3. Ilyenkor r.szűrő regenerálás magas fordulaton. - Cross
Legritkábban ennél nagyobb távok ha neki indulunk a világnak, ilyenkor több száz km-et mennek bele / nap.
Szóval sztem nekem rendben van a melegedés.Meg Mellé és nem szoktam mindig cammotni. Hajtom ha lehet.
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #64662 üzenetére
Neked is allgripes a géped?
Ez most a hátulja, nem akartam mindkét lábamon lőni magam, ha valami nem úgy sül el mint terveztem :-)
[Ez ment bele] majd jelzem 1-2 hónap múlva mit gondolok róla.
Neked milyen a motorban a motul eco?ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #64664 üzenetére
0,9et megivott a difi simán. Nem ment mellé, csak mikor megtelt pont jókor álltam meg, olyan 20csepp ment az aknába, megemeltem jobbról ne petyegjen a fejemre
Volt viszont bronz kopadék az olajban. Így ez a gl4 gl5ös olaj pont jónak ígérkezik, mivel a bronz meg a csak gl5 nem barátok.ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
ViZo72
tag
válasz TommyY2 #64725 üzenetére
Múltkor volt egy "vita" valahol, hogy pasztával vagy anélkül csináld a gyertyacserét.
(S-Cross vagy Viatra topik volt lehetett).
Az egyik vélemény az volt, hogy idióta a gyár, mert láthatóan nem használt pasztát a gyertyák berakásakor.
Aztán valaki hozott egy infót NGK oldalról, hogy nem kell pasztázni, mert a gyertya gyártója ellátja megfelelő bevonatokkal a menetet.
Ez védi is a menet, ill ezzel a bevonattal együtt vannak kalkulálva a meghúzási nyomtatékok.
Sőt úgy fogalmaznak "leválasztó" tulajdonsága is van, hogy kitekerésnél ne legyen gond.
Ha Te összekened valami mással, megváltozik ez a tulajdonsága (gondolom a súrlódása) és vagy nem húzod meg eléggé vagy túlhúzod.
Illetve legközelebb ha ki akarod szedni, akkor is másképp viselkedhet, mert "felülbíráltad" a gyári bevonatot.Meg is találtam közben, íme az NKG oldala, első pont érdekes most (illetve a 4. is idevág).
https://ngksparkplugs.com/en/resources/5-things-you-should-know-about-spark-plugsNem vitaindító, csak elgondolkodtató, én például nem tudtam erről a bevonatos dologról, nekem érdekes infó.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz TommyY2 #65932 üzenetére
Nem lesz semmi gond, hogy nincsenek bent a csavarok. A Swiftben én vissza se tettem, mert úgy bele voltak gyógyulva, hogy féktárcsa cserekor irdatlanul szívtam velük.
A Crossban viszont benne van, sőt össze is voltak jelölve kék színnel, mint ahogy oly sok többi csavar is.
Nem tudom mi újonnan ez a spórolás, hogy gyárilag nem raknak bele. -
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #65932 üzenetére
Még nem raktam fel a nyárikat, múltkori fékezős buli óta nem kellett menni sehová, illetve várom a mai esőt, hogy visszanyerjem a bizodalmam a téli gumijaimba. De rá fogok nézni enyém milyen. Úgy tudom nem egyforma tárcsákkal szerelik a miótónkat, nekem pld van a tárcsában meg a kerékagyban is csavarnak helye, csak a kettő nem fedi egymást így nem lehet csavart tenni bele ha akarnék se.
De ez tuti centír, nem a teótód rakta bele. Havanazenyémbeilyen, hanincs.
2ozz: múltkori aggályaim, hogy nem tekergetem a kormányt fékezés közben átírta a nyusszancs, szépen lehet tekergetni a kornyámt és az amtró arra is megyen egyből.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
nagyúr
-
Janusz001
őstag
válasz TommyY2 #66411 üzenetére
Asszony is pár hete rendezte le az alig fél éves scross -át. 10 méterről már szinte semmi sérülés nem látszik, de van a fényszórón kis repedés, eltört a hűtőrács egyik patentja +pár műanyag idom deformálódott, valamint a motorháztetőn is minimális nyomódás (ezt nem vették cserére, újrafényezés lesz) , nagyságrendileg 1.2misi lesz casco -ra.
-
-
Moleman
addikt
válasz TommyY2 #66462 üzenetére
A csökkentett fényerejű refi fehérnek számít, én azon a vonalon indulnék el.
Az előző autómban csináltam meg azt, hogy a ködlámpát 65 wattos H9 izzókkal aránylag magasra céloztam, mint kiegészítő reflektor, és az ment 50%-on, mint menetfény. A tompított lekapcsolta, a reflektorral együtt pedig 100%-on ment. Külön relézve oldottam meg az egészet. Műszakira mindig kikapcsoltam, de mióta eladtam, a következő tulaj már háromszor műszakiztatta, megnézték, jól működik, megfelelt. Pedig a H9 izzóban nincs E-jel.
Úgyhogy ha tudsz szerezni olcsón köldlámpát, akkor azzal ugyanezt meg tudod csinálni, ha nem, akkor marad a refis megoldás, kérdés, hogy a kupakon át hogy hozod ki a refi kábeleit (nem tudom pontosan, hogy van a Splash-nél).
Én egy 4 és egy 5-lábú relével csináltam meg a kapcsolást (a 4 lábúhoz egy komplett kínai xenon kábelkorbács is volt ) .
Szerintem amúgy praktikusabb a refis megoldás, mert magasabban van, bukkanón hamarabb látja meg a lámpád a szembejövő.
-
simonjoe
őstag
válasz TommyY2 #66462 üzenetére
Szia!
Kicsit most mérges vagyok......magamra. Egy pár napja dobtam ki egy vezérlő elektronikát. Vagy két évig kerülgettem, annyi sok haszontalan dolgom összegyűlt, és ahogy ez lenni szokott most bizony jó lenne Neked! Nem tudom mennyi a kereted rá, de én a helyedben megvenném a gyári kábelköteget, a kapcsolót hozzá és beraknám a helyére, majd abból már tudsz építkezni. Nehéz napom volt ma, kettőig nem tudok most gondolkodni, de igyekszem segíteni. Kereslek majd priviben.
Joe
-
Moleman
addikt
válasz TommyY2 #66468 üzenetére
Soros-párhuzamos kapcsolással oldottam meg, az egyik relé azt kapcsolta. Sorosan 50% DRL, párhuzamosan 100%. Így nem kell hozzá külön eszköz, dióda is csak a jelvezetékre kell, ahonnan szeded a tompítottat, ami kikapcsolja. Az egész kóceráj 1 biztosítékon volt (a kínai kábelkorbácson van alapból).
[ Szerkesztve ]
-
Moleman
addikt
-
dethroner
veterán
válasz TommyY2 #66471 üzenetére
Régi rönőmon volt utólagos menetfény. Románcigányoktól a vásárban vettem E-jeles, tehát hivatalosan is használható DRL-t, kb 5000 forintért, egy megaszakító relét kb 100 forintért. Motortérben haver keresett olyan áramszálat, ami a gyújtás ráadásakor mindig áram alatt van, erről kapta az áramot, majd a megaszakító relét rákötötte a tompítotthoz futó szálra, tehát amikor a tompítottat felkapcsoltam, a relé bontotta a DRL-t.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
beef
őstag
válasz TommyY2 #66492 üzenetére
És mire vagy kíváncsi?
A második egyértelmű, azon nincs mit megvitatni.
Az elsőnél meg a Suzuki szerintem attól fillérbaszóbb, hogy beépítsen ilyet figyelő elektronikát
Esetleg az új, eleve LED-eseknél már lehet van normális CAN-BUS rendszer, de oda meg úgy sem lehet berakni ezeket. -
simonjoe
őstag
válasz TommyY2 #66540 üzenetére
Nem tudom milyen felszereltségű az autó, nem értem a Suzuki besorolásait. Amikor kerestük akkor a nejemnek egy kérése volt, h legyen benne klíma. Alapból az 1,2-es verziót támogadtam, hosszú út volt a vásárlásig, mert nem találtunk megfelelőt. Majd Szegeden egy kereskedésben ráleltünk erre. Klíma, azt hiszem négy légzsák, ülés és tükörfűtés, ABS, ESP, ködlámpa, alufelni, és szép libafos színű. (A Zasszony szerint almazöld.) Németországi az autó, 65e km volt a vásárlásakor benne. Vezetett szervizkönyves, ennek ellenére amikor elhoztuk egy márkaszervizben még ráköltöttünk laza 200 ezret. Azóta ki kellett cserélni a klímahűtőt, a kipufogót is, mindkettő kilyukadt. Valóban szarok az utak, annak ellenére, h a Zasszony óvatos duhaj, volt már a két lengőkar is cserélve. A műszakin meg úgy ment át, h a műszakiztató nagy cég egyik felső vezetője a barátom, sőt a vizsga ára is csak 16300 HUF volt nekem. Nem tudom hogy csinálta, mert állítólag ez hatósági áras, de szívesen átküldöm privátba a számlát. Az első átnézést, nagy szervizt is ők csinálták, és azon a számlán is volt egy pár nullás tétel, szóval az sem annyi lett volna. Ezt hívják kapcsolati tőkének. Ennek ellenére böcsülettel megcsinálták akkor is, és minden átvizsgáláson szintén akkurátusan átnézik.
Joe
-
simonjoe
őstag
válasz TommyY2 #66543 üzenetére
...nagyon hitelesnek tűnt a szervizkönyve, a benne vezett km-állásokkal. Nem egy tollal és frissen kitöltött volt a füzet. Ott szervizelték ahol vették, a szervizkönyves pecséten lévő cég még a rendszámtábla kereten is látható volt. A motortérben azon cég utolsó szerviz-cimkéje is még fellelhető volt egyező adatokkal. Szóval nagy valószínűséggel nem tekert az órája. Persze semmi sem biztos az autós bizniszben.
Joe
-
beef
őstag
válasz TommyY2 #66937 üzenetére
Megpróbálhatod ezt is: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.malykh.szviewer.android
-
beef
őstag
válasz TommyY2 #66958 üzenetére
Ezt nem tudom. Nekem kétféle van, egy USB-s, ami tökéletesen működik, meg egy wifis, ebből 2 is, (Aermotor Wifi). De ha ezeket rádugom, akkor csak a kiolvasással úgy meg bolondítja az autó elektronikáját, hogy elmegy a kormányszervó, meg folyamatos ESP hibát és még ki tudja mit jelez. Ha kihúzom, akkor a szervó helyrejön, a hibajelzések meg néhány km után.
Szóval életveszélyes. -
őstag
válasz TommyY2 #66958 üzenetére
3.36$-ért vettem 2016-ban egyet, a legolcsóbb bluetooth-os verziót.
Opel Vectra B, Corsa C, Astra J, Suzuki Swift 2005 ami hirtelen eszembe jut - ezekkel biztosan használtam és egyikkel sem volt gond. Swiften rendszeresen ezzel törlöm a P0420-at.Modernebb autóhoz egyébként valami komolyabbat érdemes venni szerintem, amivel dpf-et, vagy márka specifikus dolgokat is lehet nézni.
[ Szerkesztve ]
"... and I hope you have a great day!"
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #66958 üzenetére
Egy egyszerű hibatörléstől nem kellene baja legyen semminek. Ha meg esetleg zárlatos a kütyü, ahhoz hibatörlés sem kell, hogy bajt okozzon.
A Vgate jó, nekem 3-as van.
Bár amióta van csájníz Delphim, azóta hozzá sem nyúltam, a digóhoz meg van digóspecifikus cucc.[ Szerkesztve ]
Eladó Seiko automata karóra: https://hardverapro.hu/apro/elado_seiko_5_sports_srpj47k1/friss.html
-
TommyY2
tag
válasz TommyY2 #66968 üzenetére
Ma átcseréltettem az ELM327 chippel szerette kütyüt egy wifi-s Vgate Icar2 eszközre, ami jóval drágább, remélem, hogy megbizhatóbb is, fő a biztonság.
Érdekes, hogy a teszt szoftver azt irja, hogy ebben is ELM327 chip van. 2.2 verzió.
Lehet, hogy nem tud többet, de legalább nem lóg ki a burkolat alól, meg automatikusan készenlétbe helyezi magát 30 perc után, igy nem meriti le az akkut.
TommyY
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #67116 üzenetére
Motul nem volt a váltóban még sosem, mert nem volt régen 75W olajuk. Most van ez a dctf vagy mi a neve, amire rá van írva, hogy ofkórz használható olyan helyen ahol a gyártó 75W olajat ír elő. De jó a petronas így marad egyenlőre.
A gyári löttyöt castrol syntrans fe re cseréltettem a sarki kisboltban (ring szolnok) ahol vettem a kocsit. Azt meg kb 2 évre rá én cseréltem a petronasra, meg nem mondom, hogy gearforce vagy experya, megnézem neked. Íméleztem az importőrrel az mondta meg melyik a tuti (wsw proudind vagy mi a cégnév)
De ez váltó olaj... a difibe ami motult adtak azt tettem nem emlékszem mi a neve csak a 75w85re. A motorjába nem szeretem a motult tenni az xcean efe óta ami egy nem belevaló olaj ugye.. de akkorse.. babonából, nekem ne csörögjön
A váltót, a hátsó difit, a motort nem töltöm túl. Az osztómű volt túllöttyentve gyárilag, mikor azt töltöttem fel előkerült az emelő... Elég bátran használtam is féloldalra döntve, mert marha nehéz kinyitni a csavart meg betölteni az olajat. Gondoltam majd leengedem, ha valami nem jó.Első úton úgy tűnt mintha valamiért remegne a motor a kocsiban, akkor úgy volt leengedek belöle. De azóta semmit sem veszek észre, így maradt.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #67232 üzenetére
Ígérem referálok róla, de sajnos még arra sem volt időm, így hogy megjött a "sasbehívó" meg főleg nem fogok... másoknak ez az időszak a nyaralásról meg a buliról, vitorlázásról szól, nekem a munkáról ezerrel, mert sok cég ilyenkor áll le "nyárikarbantartásra", ami annyit tesz szó szerint időablakok vannak elvégezni a munkálatokat, szóval mint a gumisok szezonban, aludni járok haza...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz TommyY2 #67289 üzenetére
Szerintem az emelve vontatásnál minden jobb, a sima vontatás is. (@llgripnek) Mert mikor megemelem pld elejét egyik oldalt akkor nehéz forgatni a kereket mert az osztómű osztaná hátra is a forgást. Ha megemelek egy oldal hátulját is akkor már könnyen forgatható.
Őő... Ha nem rosszul emlékszem :-)))
De úgy rémlik a könyvben le van írva, hogy ne vontassuk. De nem is akarom ...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Qtya123
őstag
válasz TommyY2 #67297 üzenetére
Ja, elég vicces a 2WD kézi váltó esetén írt dolog. Azt mondja, hogy lehetőségek:
1, első kerekek megemelve, hátsók a talajon
2, hátsó kerekek megemelve, elsők a talajonAkkor miért is nincs az az opció is, hogy minden kerék a talajon? Bolondok ezek.
Kissé belekavarodtak az összkerékhajtás és automataváltó vonalba.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz TommyY2 #67295 üzenetére
Plató nélkülin, tehát a kocsi alatt a szabad levegő áramlását semmi sem gátolja. (Gondolom)
A hólánc meg egy külön sztori, Ausztriában ebbe belekötnének a kékek, ugyanis ott a 4wd autókban 4 hóláncnak kell lennie októbertől márciusig, mert kérhetik már a határon is."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Fűnyíró topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Formula-1 humoros
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Házimozi haladó szinten
- Asszociációs játék. :)
- Tőzsde és gazdaság
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- PlayStation 5
- OTP Bank topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen