Hirdetés

2024. június 4., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 03:07:14

LOGOUT.hu

Április 30-án a GSC Game World bejelentette az új projektüket, ami pedig nem más mint a S.T.A.L.K.E.R. következő epizódja, a Call of Pripyat.
Ez a 2. úgy nevezet "stand-alone" kiegészítője lesz a 2007-es Shadow of Chernobyl-nak, és ahogy ez lenni szokott, a fejlesztők most is eszközölnek számos fejlesztést.

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#6) Xelo


Xelo
addikt

A játékban található és használható felszerelésekről, gyilkos anomáliákról, relikviákról, esetleges új frakciókról jelenleg nem sokat tudni, de a hivatalos oldalán található infómorzsák közzététele is elég lehet ahhoz hogy feldobjam a témát egy kicsit. :) Íme:

Eddig tudni lehet hogy a személyeknek legalább négy csoportja biztosan jelen lesz a C.o.P.-ban : név szerint a stalkerek, banditák, hadsereg, és nem utolsó sorban a tudatukat vesztett zombik.

Anomáliákból se lesz hiány: a Burer és cimborája, a Springboard is csak arra vár hogy a játékos belesétáljon:

Míg az első a Crystal, a második a Jellyfish nevezetű relikviának ad otthont.

De nézzük csak megsemmisítő hadjáratunk fő eszközeit, a fegyvereket:
Vegyük például a Kalashnikov alapú AKM-74/2-est, a katonaság szeretett fegyverét. Ha valami kisebbre vágynánk, jó választás lehet a 9milis kaliberű MARTHA, EXO ruha mellé viszont a RP-74-es gépfegyvert ajánlom meleg szívvel:

A már megszokott elsősegélycsomagok, szikkadt kenyerek és sugárzás elleni tabletták természetesen a következő S.T.A.L.K.E.R. epizódban is elérhetőek lesznek. :R

[ Szerkesztve ]

(#101) CptMisi válasza elnofx (#100) üzenetére


CptMisi
őstag

ezt a S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl topikban már jó ideje belinkelték...(ott is a helye) :B

Vladi: óóó én tudatlan :DD

[ Szerkesztve ]

You reap what you sow, Artyom: force answers force, war breeds war, and death only brings death. To break this vicious circle one must do more than act without any thought or doubt.

(#1300) remington2


remington2
senior tag

Végigvittem, nagyon tetszett. A sztori végét azonban nem teljesen értem, főleg ami a tudattal kapcsolatos.

SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER-SPOILER

Strelok akkor megsemmisítette őket, vagy nem? A szövegéből úgy veszem, hogy nem, tehát akkor még élnek? Azzal a hangulattal kezdtem neki, hogy igen, és ők állnak a baleset mögött, és hát mit mondjak, ezzel a tudattal játszva valami csúcs élmény volt, de a vége kicsit fura, hogy így bezavarták az egyszerű, anomáliás magyarázattal. Főleg, hogy strelok most megölte őket, vagy nem?

(#1296) playhard

A küldetés csak a spéci detektorral működik, anélkül tudtommal nem. Tényleg fel kell menni a félkör alakú betonizére, ott középen, ahol átszakadt a korlát, van az anomália.

[ Szerkesztve ]

They see me trollin' / They hatin' / Patrolling they tryin' to catch me ridin' dirty . . . :D

(#4798) h8core


h8core
csendes tag

Üdv!

Remélem valaki tud segíteni, tegnap újra feltettem a játékot , hogy kipróbáljam a változtatásokat az SGM 2.1-ben, de két percnyi játék után teljesen akad, olyan mintha gyenge lenne a gépem, alig mozdul, , majd pár perc ilyen akadozás és szenvedés után ismét megy egy darabig. Leszedtem a modot, majd kipróbáltam az eredeti alapjátékkal és ott is ez történik. Igy ma újra telepitettem a rendszert is, de minden változatlan.
Ezelőtt soha nem volt ilyen probléma, nem mondom, hogy full grafikán ment, de azért elég jól adta :F Már azt is kipróbáltam, hogy az alapjátékon mod nélkül levettem mindent a minimumra, de akkor is egy pár perc múlva, totális mozgásképtelenség, vagyis 1mm/óra sebességgel reagál az egér mozgatásra. Minden frissitve van, szóval nm értem és ez a tudatlanság megöl :W

I have no business with the army, or the USS!

(#11730) Berguson


Berguson
tag

Sziasztok!

Bocs a kérdésért,és bocs hogy ide írok ismét,de a Clear Sky játék saját topikja nagyon haldoklik,ezért is bátorkodom ismét tőletek tanácsot és segítséget kérni,persze ha lehet,és ha nem dobtok ki innen rögtön! :)
Mint már írtam is nemrég nektek (igaz akkor trainerrel kapcsolatban írtam) hogy nagyon elszoktam már a lövöldözős játékoktól,gépem sem volt igazán jó eddig hozzá,de most kicsit újítottam,és felraktam a Stalker: Clear Sky-t (1.5.10.)! Ezzel a játékkal most játszom először,a SOC-t (Shadow Of Chernobyl) végigvittem már 1-2x.

Olyan kérdésem lenne tőletek,és nézzétek el nekem a tudatlanságomat illetve ha hülyeséget írok,hogy ugye van több "csoport" is a játékban,és én lehet valamit ott elszúrtam?
Ugye vannak a "csoportok",azaz vannak a Stalkerek,a szolgálatosok,a szabadságosok, szabadúszók, renegátok, fosztogatók stb...
Több küldetést is megcsináltam,Chernobylbe viszont még nem akartam elmenni mert gondoltam hogy ott a játéknak majd a vége lesz (a SOC-nek is ott lett vége!) ezért gondoltam inkább minden kis hülye küldetést megpróbálok előtte végigcsinálni,csak hogy a játékélményt és a játékidőt minél hosszabbra kitoljam! :)
Mikor már fogytak a küldetések,csatlakoztam a szabadságosok közé. (lehet nem kellett volna?! :U )
Ott is megcsináltam jópár küldetést,írtottam a mutánsokat,katonákat,fosztogatókat,mikor eljutottam a Szolgálatosok közé. Ott is "felajánlották" hogy csatlakozzam közéjük,erre gondoltam hogy csatlakozom hozzájuk,hátha lesz még több küldetés számomra! Nos lett is,de arra viszont nem gondoltam hogy ezzel kicsit káosz lesz számomra a játék!
Ugyanis onnantól az előző "csapatom" azaz a szabadságosok (ugye amiből a legtöbb kis csapat is van a térképen,és akikkel ugye mentem írtani a mutánsokat,kutyákat,élőhalottakat stb.) máris az ellenfeleim lettek!
Valamit rosszul csináltam talán,vagy ez direkt így van "megírva" a játékban? Vagy ez is egyfajta befejezése lesz így akkor majd a játéknak,mind ugye ahogy többféle vége is volt SOC-nek? :C
Tényleg bocs,ha hülyeséget kérdeztem,és köszönöm ha valaki segítene majd!!

(#12780) #90933760 válasza Physicist03 (#12778) üzenetére


#90933760
törölt tag

Sandyt érdemes venni. 775 egy kegyetlen vicc, én voltam olyan marha -bár tudatosan több figyelmeztetés ellenére-, de belefutottam ebbe az anomáliába. Hát nagy nehezen felmegy talán majd az életerőm, de kell pár kötszer és elsősegély csomi. Kardánhoz nem is megyek, ide komplett új ruha kell.

(#20444) op.erik


op.erik
aktív tag

Srácok, valaki játszik a Halál leple alatt-tal? Nekem megakadt a fő küldetésszál, és sajnos annyi szabadidőm sincsen, hogy sokat játsszak vele, de ha lesz orosz javítás, akkor tudatlak titeket felőle.

(#21548) Antonius1978


Antonius1978
addikt

Az jutott eszembe, valaki piszkalt bele a zenek megvaltoztatasara ? Pl en az Oblivionban vagy Skyrimben (mar nem emlekszem pontosan melyikben) olyant csinaltam, hogy amikor talalkoztunk egy ellenseggel, akkor elindult egy csatadal/harci zene. En ezt tettem be :DD [link]

Lehet egyesek nem dijazzak (pl Kislaki :) ), de gondoltam arra, hogy adjunk mi is valami porgos/utos/adrenalinszintet emelo zenet harchelyzetekben.(nem emlekszem, mert nem figyelek oda tudatosan,de ugy tunt hogy tobb fele zene is van, csak nem tudom, hogy pl harchelyzetre pl csak mindig 1 van-e, vagy mondjuk 3, ami felvaltva megy).Barhogy is van, en ezt a bejatszasokat hallanam szivesen amikor harcolok (ellensegtipusokra lebontva) :

Zombi tamadas : [link] - 13-ik masodperctol-27-ig
Bandita tamadas : [link] 0-tol 18-ig
Katonak tamadasa :[link] 32-tol 48-ig
Valami kuldetes, vagy huzos helyzet eseteben : [link] 0-tol 35-ig
A mod kezdo kepernyojekor szolo dal : [link]
(ha megse zombis lesz a mod, akkor ez adja az alapotletet, hogy mit keres 1 magyar sztalker a Zonaban, epp valamifele bunozok vagyunk akiket le akarnak sittelni, igy jobbnak latjuk elhuzni a Zonaba ;] )
Amugy remelem sikerul a menekulese a Zonaba, mert ha nem, akkor ez lesz a vege :C : [link]

Egyeb otlet ilyen jo adrenalinos zenere ? Ismer valaki meg ehhez hasonlot ?

(#21721) kekeeci válasza ReznovMan (#21674) üzenetére


kekeeci
senior tag

Elnézést a tudatlanságomért, de mi ez?

(#21665) Antonius1978
A PTRD-vel megelőztek, kicsit azért még irkálok róla ;)

Menet közben így néz ki ( kicsit belassít)

Célzás

Töltés

Lövés

A készlettárban így néz ki

És a földön

Harcra (ember ellen) nehezen használható, lassú.
A képek a NS DMX modból valók.

A TT-k (az Oblivion Lost 2010-ből)

AK-47 választék (a L.E.N.D.A.R.Y. modból - szerintem nemcsak skin, hanem modell eltérés is van)

AK-104s, Interdynamic KG-9 és TT (ugyanonnan)

És végül a majdnem teljes (még nem vagyok a játék végén, tehát találhatok többet is :) ) AK sor, szintén a L.E.N.D.A.R.Y. modból

A modellek:
AK-74 (Cobra-Camo), AK-108, AK-107, AK-105, AK-104s, AK-104, AK-103, AK-101
AK-74U (Storm), AKS-74, AK-74, AK-74 M, AKMS, AKM, AK-47 Shturmovik
AK-47, AK-74U, és bónuszként egy SAIGA 12K

A jobb láthatóság végett csináltam pár közelebbi képet

(A 107 és 108 illetve a 101 és 103 modellek szemre lehet, hogy azonosak :F )

Az AKS-74 ból 4, Ak-74-ból 7, AK-74 (Cobra-Camo)-ból 2, AKM-ből 2, AK-47 ből 5, AKS-74U-ból 3 és az AKS-74U (Storm)-ból 2 skin van.

Egyébként a fegyverek ilyen nagy tömege az Arsenal Mod valamely változatának köszönhető.

Amúgy te csak a CoP modokkal játszol?

[ Szerkesztve ]

kekeeci (waltzer) R†P: Project Torque, LevelR & HEAT Online :(      "Kívánom, hogy a víz amit talál ne világítson a sötétben. (May the water you find in the desert not shine at you in the dark.)"

(#24105) SaGa59


SaGa59
őstag

Csak úgy lelkesítőként: haladok a STALKER: G.L.A.D.I.A.T.O.R. II ВРЕМЯ АЛЬЯНСА fordításával, gyakorlatilag a feladatok és párbeszédek 90%-a, a betöltő képernyőn olvasható idézetek harmada, és a fegyverenciklopédia fele kész. Ha semmi sem jön közbe, hét végén, de legkésőbb 20-án már lehet tesztelni. Viszont mivel időben jóval hosszabbnak látszik, mint a Spectrum, így nem tudom előbb én kijátszani és közben javítani, így mindenkit arra kérek, hogy jegyzeteljen/screenshotoljon majd, ha elírást, vagy nem igazán odaillő szöveget talál. Közösen csak összehozunk majd egy végleges verziót. Természetesen ez is a fi csoport CoP magyarításán alapul.

A szövegek alapján nem lesz olyan fordulatos a történet, mint a Spectrumé, de sok harc, jövés-menés, fantasztikus tárgyak (spéci pszi pajzs, aminek az alkotóelemeit össze is kell szedni), kiborgok, replikánsok, intrikák vannak benne bőven. Gyigtyarjov néha már unja is a rá osztott szerepet (mentsd meg a világot a gonoszoktól, és ha lehet egyedül, bár néha azért segítsége is van, akikre szintén vigyázni kell.), de azért mindig megoldja a problémákat. Meg szerelembe is esik egy csinos lánnyal.
Az eredeti CoP történethez semmi köze.

Akit érdekel kezdheti a mod letöltését a fenti oldalon lévő linkekről. Valahol torrent is van hozzá, de azt most nem találom...

A cím magyarul annyit tesz: A Szövetség ideje. És valóban, létezik a Szövetség, ami a "klasszikus" STALKER "klánok"ból (Szabadság, Szolgálat, stb...) áll össze és az ő ősellenségük az O-Tudat. E két csoport között dúl a harc végig. Vannak új klánok is, pl az Éjjeljárók, akiknél egy megszelidített vérszívó is beltag...

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#24893) SaGa59


SaGa59
őstag

Fordítgatom a szövegét a fentebb jelzett A változás ideje 3.0 modnak és mindenkinek ajánlom figyelmébe. Nem tudom, mikor leszek kész, ha nagyon gyors vagyok egy hét, ha nem, akkor kettő, de addig is érdemes letölteni, mégpedig innen, ezt a torrentet. Még így is volt vagy 6 óra, mire lejött. Ebben benne vannak a patchek és maga a CS is.

A történetről, csak hogy csigázzam az érdeklődést: Nem tudom kinek mi maradt meg a CS alapsztoriból, de az a ShoC, azaz Sztrelok története előtt játszódik, a végén tulajdonképpen a CS főszereplője, Sebhelyes (bocs, de a Heg nekem kevés, ennyit javítottam az eredeti magyar szövegen) juttatja a monolit kezére Sztrelokot, aki így került a halálkamionra.
Nos a mod története is ekkor kezdődik, régi barátunk monolitos tisztként ébred (vagy mindig is az volt, vagy a végén kapott amulet miatt gondolják róla és igazából nem ő, hanem Lebegyev, a CS régi főnöke (ha jól emlékszem tőle kapja a végső összecsapás előtt) volt az),és azt a megbízást kapja, hogy intézze el Sztrelokot. És itt szépen összekeveredik a két történet. Nyomonkövetjük Sztrelokot (még Megjelöltként ismerik) a ShoC-ban bejárt útján, eleinte segítjük (pl amikor kijön a Sötétvölgyben a laborból és belefut a katonákba, vagy pl mi visszük el neki a spéci, behangolt védősisakot Szaharovtól), később, mikor kiderül, hogy ki is ő, már ellene megy a játék, bár nem kizárt, hogy valahol majd választani kell/lehet, hogy merre tovább. Találtam olyan utalást (egyelőre egy mondat), amiből az következik, hogy akár a Monolit és az O-Tudat ellen is fordulhatunk valamikor.
Számtalan feladat visszaköszön a CS-ből, van, amit itt is meg kell csinálni,csak most más nézetből.

Szerintem érdekes lesz.

Egy kérdés: a mod hülyesége, vagy a CS maga olyan, hogy amikor odamegyek valakihez, nem jelenik meg a "Beszélgetés" felirat, de ha megnyomom az F-et, akkor elindul a párbeszéd. A CS-t csak egyszer toltam végig, a ShoC volt mindig is a kedvencem (azt vagy 15-ször, mindenféle modokkal), bár ezekkel a modokkal már a CoP is listás helyet kapott és talán a CS is felkerül.

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#26900) SaGa59 válasza Sensut (#26898) üzenetére


SaGa59
őstag

Azt hiszem ennél még bonyolultabb. Volt valamikor egy Galdiátor nevű mod, azt továbbfejlesztve jött a képbe a Klánok Szövetsége az O-Tudat ellen és lett Gladiátor II, a Szövetség ideje. Az eredeti Gladiátorról csak olvastam, gyanítom afféle kezdő ujjgyakorlat lehetett. Miután a Gladiátor II-ben nem lett vége a történetnek, tovább fejlesztették, kigészítették új pályákkal és feladatokkal, már a Szövetség feladataira koncentrálva, így a nevét is megváltoztatták. Ez lett A Szövetség ideje 2.0

Készül a Szövetség ideje 3.0, de elég rég nem jött róla új hír, meg közben valami "köztes" moddal is foglalkozni kezdtek. Szóval lehet, hogy sosem kapjuk el a fő replikánst......

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#27433) SaGa59 válasza Sensut (#27431) üzenetére


SaGa59
őstag

Ebben a modban is Sebhelyest (Hegest) alakítod, akit az alap Clear Sky-ban, csak annak a vége után. Abban segítettél elfogni Sztrelokot, de te magad is áldozatul estél a kitörésnek. Viszont a monolitosok megtalálták nálad azt az amuletetet, amit a CS vége felé kaptál a CS górétól és azt hiszik, egy monolitos tiszt vagy (amikor eljutsz Pripjatyba, rájönnek, hogy tévedtek és kiadják rád a vadászengedélyt).
És elküldenek Sztrelok után, akit nemrég vittek ki a halálkamionnal a Kordonra, azaz indul a ShoC története.

Ebben segítesz Sztreloknak néhányszor, addig, míg el nem jut Pripjatyba. Pripjaty előtt elbúcsúztok, minden meg van bocsátva, tisztázódott, hogy a Tiszta Égbolt frakció igazából az O-Tudat kreálmánya volt. Az egyik laborban meg is találod a góréjuk fotóját.

Innen szabadjáték van. Van pár frakció, bármelyikhez be lehet állni, ehhez el kell nekik végezni 2 feladatot, majd a frakció tagjaként is akad 1-2. Ezek lehetnének többen is, és lenne benne lehetőség csavarokra (pl a zsoldosok elmondják, hogy szívesen visszavesznek, de utána már nem léphetsz ki, ha mégis, levadásznak. Amennyire tudom,ez pl elmarad, ha kilépsz, ezt a vonalat nem dolgozták ki.

Szóval ez a mod arról szól, hogyan rója le Heges a "tartozását" Sztreloknak azért, amit a CS-ban elkövetett ellene. Először ki kell derítened ki is ő, segítened kell, hogy végigcsinálhassa a ShoC sztoriját, és abban is, hogy ráébredjen, ki is ő.

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#27519) SaGa59 válasza Sensut (#27518) üzenetére


SaGa59
őstag

A Monolit.
A hadsereg, miután elfoglalták az erőművet (merthogy Sztrelok lekapcsolta a perzselőt és végre be tudtak jutni), kidobta a szemétre. Legalábbis a készítők annak idején ezt mondták.
Akkor még nem volt szó arról, hogy mekkora közösség szerveződik a sztalkerhez és egy önálló világot épít magának további kalandokkal, a valamiképp mégis megmaradt O-Tudat elleni harccal.
Akkor még úgy tudtuk, Sztrelok végleg elintézte őket, így a Monolit is hatástalanná vált.

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#28312) SaGa59 válasza Antonius1978 (#28307) üzenetére


SaGa59
őstag

Az, hogy ismerem a könyveket, erőteljes túlzás. Kettőt ismerek, a többibe belekukkantottam. Már amelyik a címe alapján érdekesnek tűnt, vagy moddal összefüggőnek.Igazából egyet se találtam, ami konkrétan egy mod megfelelője lenne, de ötletek láthatók itt-ott. Van egy Diverzáns című könyv, meg az egyik modban (talán a Spectrum project) a töltőképernyőn idézetek olvvashatók és ott találtam pár idézetet egy Diverzáns című valamiből, ami vagy a mod, vagy a könyv. Abban a Diverzáns egy szívtelen, megcsömörlött gyilkológépként van jellemezve, így gyanítom, a könyvre hivatkozik...

A Secret Trails és a Fotograf modokhoz nem találtam könyvet, viszont a történetek illesztése nagyon egyszerű ennél a két modnál, mert ugyanazok csinálták mindkettőt.

Mondjuk, ha nekem lenne nagy modder csapatom, akkor én is úgy fognék neki, hogy az egymást követő modok kiadjanak egy összefüggő sztorit. Végülis, ha átgondolod, a fotograf lehet egy előzmény. Aztán jön a Secret Trails, ami Sztrelok megérkezése a zónába. Vele párhuzamosan (a végével) fut a CS sztorija.
Utána jön a ShoC. Ezzel párhuzamosan fut a Változás ideje, ami a CS főhősének utóélete, és mintha lenne egy olyan mod, ami Sebhelyes előéletéről szól, bár lehet, hogy ez csak a címe miatt tűnik úgy. Vagy akár Sebhelyes a ShoC (Változás ideje) utáni élete is lehet.

Őszinte leszek, minden tiszteletem Dezodoréké, de a Lost Alfa jelen variációja (ami ugye a ShoC alig változtatott története) helyett kerestem volna egy "lyukat" a meglévő modok sztorijaiban és egy illeszkedő történettel töltöttem volna fel az újrarajzolt pályákat.

Ebből a folyamatosságból a CoP kiesik, bár némely CoP modok igyekeznek valahogy beszuszakolódni a sorba, de inkább kevesebb, mint több sikerrel. Azok inkább szakítanak a ShoC vonallal és jóval későbbi időszakban játszódnak, kifejezetten az O-Tudat és az ő bábjaik elleni harcra helyezve a hangsúlyt.

A pályákat meg keresztül-kasul felhasználgatják. A Secret Trails Erdeje benne van a Szövetség Idejében, a NATO "előszoba" meg a Zulu sztorijában is. Ezek ugye eredetileg ShoC modohoz készültek, de CoP modban is szerepelnek.

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#28536) SaGa59 válasza Aarpok (#28530) üzenetére


SaGa59
őstag

Nem. A kitöréseket az O-Tudat generálja, kisebb-nagyobb rendszerességgel. Ekkor bővül a Zóna néhány méternyit minden irányban, ilyenkor kerülnek a helyükre a mutánsok, mozdulnak el az anomáliák, stb...
Érdemes elolvasgatni a modokban található feljegyzéseket, azokból sokminden kiderül.

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#29263) SaGa59 válasza hubai1979 (#29260) üzenetére


SaGa59
őstag

A Szövetség ideje 2 (Gladiátor II) előzménye a leírás szerint. Azé a modé, ami már két verzióban is elkészült, de egyikben sem ért véget. A helyszín érdekes lesz, mert elvileg mindkét Pripjaty benne van, a ShoC-é és a CoP-é is, plusz az X8 labor, meg a földalatti átjáró a Jupitertől Pripjatyig. Meg egy Osztrov nevű új terület, amiről azt írják, hogy kihagyható, főleg a lövöldözést kedvelők fogják élvezni a pályát.

Gyigtyarjov felhagyott az SzBU ügynöki léttel, letelepedett Pripjatyban, éli a békés sztalkerek életét, főleg a kereskedőknek dolgozik, de megkérik, hogy segítsen felkutatni egy kutatócsoport eltűnt tagjait. Eközben kapcsolatba kerül a Szövetséggel, összecsap az alfa-biókkal és az O-Tudattal...

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#29350) borovi


borovi
aktív tag

süni, Antonius:
Én is el vagyok a csatangolással. Nem olyan pörgős, mintha konkrét történet mentén haladna a játék, de nem is teljesen halott a dolog. Lehet kisebb küldiket felvenni, a pályák sem olyan üresek, mint mondjuk a LA-nál. Mindig bele lehet botlani egy kis tűzharcba vagy mutánsirtásba. Egyébként úgy rémlik (lusta vagyok visszakeresni ;) ), írja is a készítő a moddb oldalon, hogy freeplay a játék, tehát senki ne várjon valami cizellált sztorit. Ennek tudatában érdemes nekivágni.

(#29921) shield


shield
Topikgazda

Srácok egy kis segítséget kérek! Van arra megoldás, hogy a már nem aktív küldetést újra aktiváljam? A Diverzansban is úgy néz ki hogy bizonyos mértékben be kell tartani a küldetések sorrendjét. A "duplázott" gránátok küldetést kellene aktiválni, mert mire elkészültek a gránátok, addigra Fajd már nem reagál rá. Úgy rémlett, hogy rétisün oldott meg ilyen problémát valakinek, de sajnos nem találtam semmit. Lehet hogy rosszul emlékszem!? Érdemes lesz megkeresnem valamelyik orosz oldalon levő végigjátszást.
Ha tud valaki segíteni, akkor legyen szíves és tegye meg!

Hamarosan közzéteszem a fordítást, már elkezdtem bővíteni az oldalamat. Még nincs lefordítva az összes fegyver és az Informátornál található lexikonnyi információ, ami nem hat ki a játékmenetre, csak infók a Zóna összes lényéről/helyszínéről stb... Ez egyenlőre így is marad, csak a játékban szükséges szövegeket akarom készre csinálni, egyenlőre.

Van még egy probléma a fegyvereket kellene átírni normális értékekre. Mert rengeteg nevetséges dolog van benne. Riot Gin eltűnt, már november közepe óta nincs és nem tudni mi van az elkezdett fegyver modjával. Szerintetek melyik modot tartjátok jónak a fegyverek használhatósága szerint? Ahhoz kellene viszonyítanom. Rengeteg példát tudok mondani a rossz értékekre. Ami most eszembe jut, HK 417 Sniper, hatalmas távcsővel, van neki vagy 1x-es nagyítása. AKM amire lehet távcsövet is applikálni és pontosnak számít, de 50méternél leesik a golyó. Nem tudom a célkereszt mérete mennyire utal a pontosságra, mert itt aztán vannak variációk, az árakról nem is beszélve.
Sejtem hogy sok dolgot kellene átírni és tudatosan, nem pedig hasra ütésre. Persze jobb lenne ha valaki hozzáértő csinálná. Szívesen fogadom a segítséget.

S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu

(#30184) SaGa59 válasza Dhampir (#30183) üzenetére


SaGa59
őstag

A játékfejlesztők eredeti elképzelése a Zóna eredetéről közelebb állt a Piknik az árokparton egyik elméletéhez, csak a fejlesztés csúszása miatt ideges kiadó miatt változtatták meg, ugyanis az Oblivion Lost-ban nem véletlenül voltak pl űrhajók és robotok is betervezve. A ténylegesen kijött játék a Csernobil árnya alapkoncepciója a titkos katonai kutatólaborok és az ezekben létrehozott O-Tudat által kivetített Zóna a kényszerű egyszerűsítés eredménye. Ehhez képes elég kidolgozottra sikerült.

Javaslom a nemsokára megjelenő újabb S.T.A.L.K.E.R. kötet megvételét, abban az eredeti elképzelésről szól a történet, és az erőmű katasztrófája ugyan valamelyest hozzájárul a Zóna megjelenéséhez, de nem kiváltója és nem is fenntartója a Zónának. Ez még az Oblivion Lost tervein alapul.

Az eredeti mű, a Sztrugackij fivérek által írt és egy időre "elhallgattatott" Piknik az árokparton, illetve az abból készült Tarkovszkij film a Sztalker inkább lélektani mint akciódús történet. Ha izgalomra vágysz, hagyd ki, de ha arra vagy kíváncsi, mi vezérel egy embert a Zónába, miért lesz valakiből sztalker, hogyan tudja kezelni társai elvesztését, akkor erősen javasolt mindkettő.

Előbb a könyv.

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#30448) SaGa59 válasza rétisün (#30445) üzenetére


SaGa59
őstag

A játékokban nincsenek benne. Tulajdonképpen az ugrópatkányra (rágcsa) hasonlítanak, de szelídek, emberre nem támadnak, inkább csak egyfajta jelző, riasztó (mármint a mutánsokat riasztják, ha megtámadják őket) szerepük van. Agyar kedveli őket, azok is őt.

Ez a Zóna nem egésze az a Zóna, amit a játékokból ismerünk, emiatt írtam is egy előszót kifejezetten a játékosok számára. Mivel a ShoC-cal együtt jelent meg, az író még a korábbi, a tervezett Oblivion Lost-hoz készülő Zóna alapján dolgozott. Ez kicsit misztikusabb, létrejöttének oka is eltérő, itt nincs O-Tudat, de vannak (voltak) fekete kutyák és olyan emberi szereplők, akiknek a származását inkább nem spoilerezném el, mert akkor veszít a történet a misztikumából.

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#30539) Antonius1978


Antonius1978
addikt

Udv skacok.Csak tudatom veletek, hogy holnap elmentem Angliaba.Lesz ott net, ugyhogy kovetem a forumot.

(#31716) Dhampir


Dhampir
félisten

2016-ban jelent meg Szvetlana Alekszijevics: Csernobili ima

1986. április 26-án kezdődött Csernobilban minden idők legnagyobb atomerőmű-katasztrófája. Az akkori szovjet vezetés titkolózása miatt a világ napokig szinte semmit sem tudott róla.

A Nobel-díjas fehérorosz írónő két évtizedet szánt a téma feldolgozására. Beszélt olyan emberekkel, akiket rögtön a katasztrófa után a helyszínre rendeltek, és a legveszélyesebb munkákat végeztették velük. Beszélt az özvegyekkel, akiknek csak a kitüntetések és az oklevelek maradtak. Beszélt azokkal, akik az erőmű közelében, a paraszti Atlantisszá vált Poléziában éltek aztán bedeszkázták a kútjukat, és kitelepítették őket, vagy maradhattak a házukban, de eztán már úgy éltek, mint egy rezervátum lakói. Megismerjük az áldozatokat, a felelősöket és a szovjet virtusba belerokkant vakmerő önkénteseket. Megismerjük azokat, akik számára Csernobil filozófiai probléma, az atomkorszak utáni ember alapító mítosza, és azokat is, akik a szovjethatalom ellenségeit, a Nyugatot és az árulókat okolják érte.

Csernobil nemcsak egyéni, családi, hanem nemzeti tragédia is. Nem szovjet, nem orosz, nem is ukrán, hanem fehérorosz nemzeti tragédia. A tízmilliós nemzetből több mint kétmillióan élnek szennyezett területen. Mert amikor a szovjet híradókban örömhírként közölték, hogy szerencsére nem Kijev felé szállt a radioaktív felhő, azt nem közölték, hogy Minszket és Fehéroroszországot borította el. Mivel a birodalom itt többször is erőszakkal állította meg a nemzetté válás folyamatát, sokan csak ekkor döbbentek rá, hogy az ő sorsuk más, maguknak kell kitalálniuk, hogyan menthetik meg az életüket. A gyarmati sorban élő nemzet a csernobili katasztrófával lépett be a világtörténelembe. Mert az afganisztáni háború és az atomkatasztrófa a birodalmat is romba döntötte.

Csernobil minden szereplő számára korszakhatár. A boldog tudatlanság elvesztését jelenti, ahonnan csak hosszú idő után lehet eljutni a rezignált, keserű bölcsességig. Vannak, akik már eljutottak ide, és vannak, akik most csak most indulnak el, mint a Szolzsenyicint olvasó falusi párttitkár. Egyesek menekülnek a zónából, másokat meg vonz az a terület, amelyet lassan visszahódít a természet.

Csernobil nemcsak katasztrófa volt, hanem figyelmeztetés is. És Alekszijevics szerint minden nemzedéknek olvasnia kell a jövőnek hagyott jelekből.

Csernobil ma is aktuális. És aktuális lesz még 48 ezer évig.

(#33169) Riot Gin válasza Balathruin (#33168) üzenetére


Riot Gin
aktív tag

Tanyán úgy szokták, hogy először a saját állataimat etetem meg, utána magamat, és utána a szomszéd állatait ha olyan a viszony kettőnk között. ( Bár szokott ez másképp is lenni, de jelen esetünkben így áll a dolog. ) Most hogy így írtad, jó ötlet lenne, de igazából nem az én dolgom. Én is észre vettem, hogy...

Ám bár én nem tudom mi folyik Alundaio meg barátai között, mert valóban érdekes dolgok vannak itt az 1.5 bétában. Kedvencem a Twillight Suit avagy a Merc Sunrise Suit. Szégény vodkáscsirke vagy bárki aki kitalálta ezt a baromságot, nagyon el mehettek a lovak ottan. De nem az én dolgom! :D

Javaslom nézd meg az Outfit Addon COM-ra írt változatát, aminél a vodkáscsirke + 2 ember olyan baromságokat hordott össze, hogy mivel te így ezt megkérdezted tőlem, hát beillesztem ide a regényre való véleményemet a dolgokról. Íme:

Azért még valamit hozzá fűznék:

/Egyéni vélemény az Outfit Addon To Call Of Misery 4.0.3-as verziójáról Moddb-ről. KEZD:/

Nemrégiben megnéztem, mit tartalmaz az Outfit Addon COM (Call of Misery): Nem mondom hogy lenyűgözött, de azért kimentem tőle a világból 1-2 ötlete miatt.. ( VodkaChicken és még plussz két ember csinálta/csinálja.)

- BANDIT SEVA : Ez az ötlet nem tetszik

- BANDIT NBC SUIT : Maga az NBC dologgal nincs semmi bajom, de mi a bánatos jó édes f@szomnak kell a banditákat olyannal felszerelni, ami nem is illik hozzájuk?!

- Merc Twilight Suit: Nem, nem alkonyat film szereplő modellek a zsoldosoknak, hanem egy amolyan Stalker suit / Sunset / Sunrise Suit. Igazából, nem nagy szám, meg egyébként a modell és a textúra eredetileg a COC része, most is. Megnyugtatok mindenkit, hogy igen, a banditák is kaptak egy ilyent is. Tankot nem kapnak esetleg minigunnal a tetején? (Utolsó mondat IRONIKUS)

- Ami tetszett benne: Végre nem felejtették el, hogy jé, már lehet sityakot viselni. Új sisakokat tettek bele. Ez tök tetszik, és fasza dolog.

Összeségében: Paraszt vakítás. Variációk. Nem játszok a COM-al és így a modot nem ált módomban kipróbálni, de a fájlaiba bele néztem. De a drágalátos emberkéknek azért tudniuk illene, hogy az információkat a mododdal kapcsolatban nem kommentben kell leírni, és a leírást meg lesz@rni. Idézet a feltöltő és az egyik társ moddertől:

/ IDÉZET KEZD. /

"New version uploaded.

Patch notes:
Version: 4.0
New game: required

Description:
Addon not working with weapon packs (except STCoM) or add-ons to expand inventory.

List of added armor and helmets
— Bandit scientific suit
— Sunset bodysuit (Bandit sunrise)
— Twilight bodysuit (Mercs sunrise)
— Sunset NBC suit
- Helmet "PSZ-9D Sphere";
— Tactical helmet "Worldpeace"
— Gas mask EO-20 PBF "Duty"
— Gas mask EO-20 PBF "Freedom"

Changes:
— Added changes to description and title of existing outfits.
— Added description and title to the Clear sky Steel helmet.
— Changed the textures and icon of the Clear Sky Exosuit.
— Changed the textures and icon of the Army Exosuit.
— You can select new NPC portraits when starting a new game.
— The costumes of ecologists has been changed. Each color gives enhanced protecion to a specific anomaly now. Orange suit against the fire anomalies, white against electric anomalies, blue against psy damage, and it has improved armor protection;
— Reworked features some of the costumes because they were too similar, they are now more diverse. For example, the Duty exo protection from anomalies is weaker than that of the Loner or Freedom's exo and Vice versa;
— Corrected hand textures.
— Minor changes in descriptions of the costumes.
— New visuals for the military and merc rookie jackets;

New features:
— Duty - all suits have enhanced protection against rupture;
— Freedom - All the suits have a weak psi defense;
— The military - All the suits have a weak absorption of impact;
— Stalkers - All overalls have increased durability;
— The bandits - All suits have more carrying capacity;
— Monolith - All suits have enhanced protection against radiation.
— CS and scientists - increased number of containers;
— Mercenaries - Increased protection against explosions;

To install:
Copy the gamedata folder from the archive to the root of the game, replacing files when prompted.

Author:
vk.com/idsawrunner"

/IDÉZET VÉGE/

Ez nem a leírásban van. Ezt ő kommentbe írta le. Ez egy fasza információ, ami kimarad az életedből, ha nem túrod fel a komment szekciót érte. Sőt mi több, még egy readme fájlt se mellékel a modhoz.(2017 februárja óta van ott a komment szekcióban.)

Hogy ez miért kapcsolatos a fájlrendszerrel kapcsolatban amit írtál? Mert azért fölfedeztem a nyomait annak, hogy ez az 1.5-be befog kerülni, amit jelenleg a COM-hoz ugye jelenleg addon.

Én szeretem ha az emberek csinálnak egyedi dolgokat. Én szeretem a Stalker játék szériát, bár egyedül csak a COP az ami megfogott és tetszik, az előzőek pedig annyira nem. Sőt, Vodkachicken Outfit Addon-ja nélkül nem kezdtem volna ebbe bele. Sőt, még annak is örülök és tetszik, hogy a COM-hoz csinálták ezt. De azért nem kéne széjjel barmolni un-balance-olni és átírni olyan szabályokat és játékszabályokat, amelyek voltak és tartanak ma is a szériában és edddig a COC-ban is.(Írott és íratlanok.) A Banditák voltak a leggyengébbek mindig is, most pedig a banditákat beállítani, mint valami önálló, rendszerezett, tudatos frakció, amelyik a parazita élő mód helyett asszondja hogy gyerünk dolgozni?

Na ne gyerekek, oké.... A Banditák azok banditák maradjanak, köszi...

Zárásképpen egy kis mondat ismétlés: "EZ EGYÉNI VÉLEMÉNY! NEM LEBOMBÁZNI MIATTA!"

/ Egyéni vélemény vége az Outfit Addon To Call of Misery 4.0.3-as verziójú addonjáról /

Miért tartottam fontosnak beilleszteni ezt az egész kis regényt? Mert ha ők ezt kitalálták, akkor ez a xar bizony benne lesz valószínűleg az 1.5-ben!

Egyébként miért nem írsz vissza? Rád írtam Team Epic-en és itt is....

[ Szerkesztve ]

Riot Gin's Outfit addon Suspended since 06.2018. https://vk.com/hrg_projects

(#33285) Rossonero89 válasza Riot Gin (#33284) üzenetére


Rossonero89
tag

Köszönöm! Most munkahelyről írok, de ha hazaértem megnézem. Lehet, hogy lessz még kérdésem ezzel kapcsolatban. És még egyszer sorry a tudatlanságomért, sok játékhoz buheráltam már mod-okat, ehhez sajnos még nem.

(#33546) sklopp


sklopp
őstag

A vége felé járok a WoT-al, az O-tudat irányító központját kell megtalálni, na ez az a dolog, amit utálok, a misztikus marhaságok. Miután össze-vissza rakott különböző helyekre, fönt vagyok a kis szobában, ahol csak egy létrán lehet lemenni, mozogni nem lehet, csak lassan lebegek ide-oda irányíthatatlanul. Ha nem hagyja abba hamarosan, hagyom a fenébe az egészet.

(#33555) sklopp válasza agojozsef (#33549) üzenetére


sklopp
őstag

(#33550) Erdő kösz mindkettőtöknek a helpet. Később még alaposabban belenéztem a végigjátszásba, nekem is feltűnt, hogy a halált kell választani. Hamarosan nekilátok, az érkezéstől visszatöltöm és legyakom ezt az O-tudatot!
Mégegyszer köszönet.

(#33761) shield válasza Erdő (#33759) üzenetére


shield
Topikgazda

Jól írja Yutani nagymester. :K

Van egy kis gondom, bejutottam az O-tudat bunkerébe, valamilyen láthatatlan alak dumált is nekem, csak a fegyvereimet nem tudom elővenni. A lámpámat és az éjjellátómat betudom kapcsolni, a cuccot feltudom venni és detektort is előtudom venni, de a kés már nem működik és a csavar sem.
Már újra betöltöttem a kinti mentést, de ua. van. Mi a kist.köm van ilyenkor? :F

Yutani Sajnos én még nem tudtam ilyet kipróbálni és nem is igen van lehetőség rá. Mo-on ez nagyon gyerekcipőben jár. Pedig milyen jó lenne egyes "kedvenc" fegyvereket ki lehetne próbálni.

[ Szerkesztve ]

S.T.A.L.K.E.R. és modok: http://users.atw.hu/stalkermods-hun -- http://www.shieldstalker.nhely.hu

(#33762) Erdő válasza shield (#33761) üzenetére


Erdő
tag

Ez nem hiba, ott nem működnek a fegyverek. Meg kell hallgatnod és meggyőznöd ahhoz, hogy elengedjen.
Közben érdemes gyakran nyomni a tudatvédőt meg a gyógyszert.

Wind of Time magyarítás: https://drive.google.com/drive/folders/0B73H3Id1W-adb2d4cnVZLTMxVXc?resourcekey=0-1pUMj3yh6KEWaGg0McZi_Q&usp=sharing

(#33954) ' Tzs , válasza ' Tzs , (#33953) üzenetére


' Tzs ,
senior tag

""Referenciapont", "Szövetség idő", és most a történet utolsó része az "Idő összekapcsolása".

Miért van így?

Mivel az események került sor az első két rész láthatatlanul kapcsolódnak, és közös ötletek és a közös résztvevők ... A fő karakter a végső része ennek a rabló pasa fogott örvény a kapcsolódó eseményeket minden, ami történik Pripjaty ... Pashka egy intelligens és jól olvasható srác. Bár egy gengszter-környezetben nevelkedett, egy jó tudományt kapott egy korábbi tudóstól, aki a banditákhoz csatlakozott. Az utolsó része a projekt akkor felel meg, mint a régi, jól ismert karaktereket, valamint újakat. Akkor találkozik a trilógia első két részének főszereplőjével - Degtyarev. Megtanulod, hogy mit ért véget a projekt „Twins”, miért van szükség a három kulcs, és azok nincsenek lezárva, akkor megtudjuk, a projekt „Amazon” megtudjuk, milyen egyszer tárolódnak a titkos boltívek a növény Jupiter, akkor keresse meg a titkos archívumok SBU lehet tanulni néhány titkot a Red Forest, dolgozni az O-tudat, készen van olyan műveletek a Szövetség, beleértve a titkos, megismerhetik a múltban sok karakterek.

Látni fogja az új rendellenességeket és új tárgyakat. És nagyon gyakran választania kell, hogyan kell eljárni. Előfordul, hogy a választás nem egyértelmű, de ez függ a sorsa mások és a saját, talán nem is azonnal, de ez a jövőben. Ez a történet az emberek közötti összetett viszonyról, ez egy történet a múltról és a jelenről. Ez egy történet a választásról, mert nincs sors, kivéve azt, amit magunknak teremtünk .. dolgozni az O-tudatosságon, részt venni a Szövetség egyes műveleteiben, beleértve a titkosokat is, tanulni sok karakter múltjáról. Látni fogja az új rendellenességeket és új tárgyakat. És nagyon gyakran választania kell, hogyan kell eljárni.

Előfordul, hogy a választás nem egyértelmű, de ez függ a sorsa mások és a saját, talán nem is azonnal, de ez a jövőben. Ez a történet az emberek közötti összetett viszonyról, ez egy történet a múltról és a jelenről. Ez egy történet a választásról, mert nincs sors, kivéve azt, amit magunknak teremtünk .. dolgozni az O-tudatosságon, részt venni a Szövetség egyes műveleteiben, beleértve a titkosokat is, tanulni sok karakter múltjáról. Látni fogja az új rendellenességeket és új tárgyakat. És nagyon gyakran választania kell, hogyan kell eljárni. Előfordul, hogy a választás nem egyértelmű, de ez függ a sorsa mások és a saját, talán nem is azonnal, de ez a jövőben.

Ez a történet az emberek közötti összetett viszonyról, ez egy történet a múltról és a jelenről. Ez egy történet a választásról, mert nincs sors, kivéve azt, amit magunknak teremtünk .. és talán nem azonnal, de a jövőben. Ez a történet az emberek közötti összetett viszonyról, ez egy történet a múltról és a jelenről. Ez egy történet a választásról, mert nincs sors, kivéve azt, amit magunknak teremtünk .. és talán nem azonnal, de a jövőben. Ez a történet az emberek közötti összetett viszonyról, ez egy történet a múltról és a jelenről. Ez egy történet a választásról, mert nincs sors, kivéve azt, amit magunknak teremtünk ..

Jellemzők:
- A módosítás minden karaktere halandó. Csak nagyon kevés esetben, az egyéni karakterek ideiglenesen halhatatlanságot kapnak.
- AtmosFear 3 és STCoP Weapon Pack 2.5. Az AtmosFear 3 elhagyta az opciók menüt. Tehát mindenki képes beállítani az időjárást és a jelenségeket, ahogyan tetszik.
- A fő telek változékonysága. Válassza ki, hogyan kell gyakran csinálni. A választás ugyanolyan egyértelmű lesz, mint amilyen nincs,
és egyes esetekben hatással lesz a fő telek jövőbeli átjutására.
- Új egyedi anomáliák.
- Új karakterkészletek.
- Szomjazik a főszereplőnek. Az élelmiszer és az orvostudomány (kivéve a kötszereket) fokozatosan nő a szomjúság. Az energia használata csökkenti a szomjúságot. A főszereplő egy üvegedényt fog tartalmazni, amelyet három fogadásra terveztek. Töltsön be egy pohár vizet a kereskedők és néhány stalkers. Továbbá csökkentheti a szomjúságot azáltal, hogy egy bizonyos műtárgyat helyez az övre.
- Mivel a főhős egy bandita, egy lopási képességet vezettek be a módosításba. A főszereplő minden ellenséget ellophat, de a legtöbbjük csak egyszer. Ahhoz, hogy megkapja a lopás kezdeti készségét, meg kell adnia a tanfolyamot. A további "továbbképzés" automatikusan megtörténik, és attól függ, hogy a stalkerek sikeresen loptak-e.
- Saját hangja bizonyos játék pillanatok és cutscene.
- Az elért eredmények nagyszerű rendszere, amely az "Egyenként az ő művei szerint" alapul. Az elért eredmények feltételesen pozitív és negatív részekre oszthatók. A pozitív játékosok bónuszt kapnak. Az esetleges károkozás negatív eredményei, kivéve erkölcsi szempontból, a játékos nem alkalmazható. De nem az a tény, hogy egy játékos kaphat minden eredményt. Korábban minden lehetséges eredmény, amelyet a játékos képes megtekinteni a PDA-ban.
- Free play.

Helyszínek:
• Major játékok: Jupiter, Limansk szomszédsága (egyesült helyek Lymansk és Red Forest), Bar, Laboratórium X-5, Radar. E helyszínek némelyikét kissé újratervezték a projekt igényeihez.
• Frepleynye: Chernobyl NPP, Dark Hollow, Army raktárak, United Pripyat."

Mit gondolsz, a könyvek után előfordulhat, hogy foglalkozol majd vele? :)

[ Szerkesztve ]

S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/

(#33957) SaGa59 válasza ' Tzs , (#33953) üzenetére


SaGa59
őstag

Valóban, de nem úgy folytatás, ahogy gondolnánk. Más a főhős. Annyiban folytatás, hogy a Szövetség továbbra is létezik, és az O-Tudat klónjai ellen harcol, de most egy banditát kell irányítani, nem Gyigtyarjovot. Egyébként van egy első része is, ami a Szövetség ideje előtt játszódik. Nem a Gladiátor 2, az úgy tűnik a modder csapat ujjgyakorlata volt a trilógia második részéhez.

Az első rész a Точка отсчёта (Kezdő pont, kiindulási pont). Vagy más forrásokban: Припять Точка Отсчёта (Pripjaty, a kezdet). Ezt eddig nem vettem észre, nem is nagyon lehetett kapcsolatot találni a modok oldalain köztük, mert a második rész leírásaiban nincs utalás az elsőre. Most, a harmadik résznél viszont határozottan fel van sorolva a három rész, mint egy összefüggő történetsor elemei. Korábban, amikor a fordításra érdemes modokat keresgéltem, ez is képbe került, de nem vettem észre, hogy kapcsolódik a Szövetség idejéhez, belenézni se volt időm. Akkor talán feltűnt volna…

A második rész ismeritek két változatban is, a harmadik rész címe valami olyasmit jelent, hogy az Idő köteléke.

Nem hiszem, hogy neki tudnék állni a fordításuknak, ma kezdem a következő regényt, ezt már más szerző írta, Hemul történetei elfogytak. Orosz fórumokon ez is fenn van a tíz legajánlottabb STALKER olvasnivaló között.

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#34102) Mr_no_Name válasza #47205632 (#34101) üzenetére


Mr_no_Name
tag

Tegnap ezeket néztem két órán keresztül éjszaka :DDD Konkrétan gázmaszk nőtt a fejemre és mikor kinéztem a hatodikról akkor látni véltem a négyes reaktort :D

szerk.: amúgy tegnap még elolvastam a Shadow of Chernobyl történetét. Rá kellett jönnöm, hogy csak a felét értettem az egésznek.

Régen azt hittem, hogy a wish granter maga a legnagyobb anomália ahová mindenki igyekszik, mivel egy kívánságot teljesít és erről szól az egész játék, nekünk meg volt egy enyhe amnéziánk és ennyi.

De ha most jól értem, akkor a wish grantert maga a központi kollektív tudat hozta létre a monolitos agymosottakkal együtt, hogy elterelje a figyelmet magáról a tudatról ami az egész zónát irányítja. Ezt én most jól gondolom?

[ Szerkesztve ]

(#34105) SaGa59 válasza Mr_no_Name (#34102) üzenetére


SaGa59
őstag

Nem egészen. Az O-Tudat csak rátelepedett a Monolit képességeire, használja, amennyire az hagyja, de sokat ők se tudnak róla. Azt, hogy a monolit honnan és pontosan mikor került oda és mi az, nem tudja senki. Részletes és egész logikusnak tűnő magyarázat az O-Tudatra, a Monolitra, az egész Zónára, a Hadműveleti Zóna címmel (remélem) hamarosan megjelenő kötetben, Hemul harmadik történetében.

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#34106) #47205632 válasza Mr_no_Name (#34102) üzenetére


#47205632
törölt tag

Érződik a játék sztoriban azért egy kis összecsapás, főleg az O-tudatról. Szerintem a játékosok jó része azt se tudja, hogy ilyen van egyáltalán benne, annyira nincs előtérbe hozva. Csak a mutánsok, az anomáliák meg a zóna. De az, hogy ebben van egy kis Mátrix vagy The evil within, az fel se tűnhet.
Ezen a szálon nagyon sokat ki lehetett volna még hozni a játékból, de már aligha lesz valami kezdve vele.
Négyes reaktort meg már nem fogjuk látni többet, frankón bebugyolálták. [link]
Oda kellett volna láncolni magunkat, mint a grínpíszesek, hogy ne bántsák az erőművet, annak saját élettere van. :DDD

(#34591) borovi válasza Antonius1978 (#34590) üzenetére


borovi
aktív tag

Nekem pont ez a monolithos dolog volt elég hihetetlen, meg az, hogy a 3 faszi irányít mindent a zónában. Mi van az O-tudattal, amiről az alapjáték (SoCh) szól, meg egy csomó másik mod.
Az is zavart, hogy amíg Pripjaty-1-ben alig lehetett fegyvereket, képződményeket szerezni, hogy eladd és pénzt csinálj belőle, hogy abból meg jobb páncélt, jobb fegyvereket és főleg több lőszert vegyél, valamint fejleszteni tudjál, a teleportálás után Pripjatyban szinte hullanak a zsákodba a zombik fegyverei, csak épp eladni nincs kinek (a sztalkereknek vagy nincs annyi pénzük, vagy hugyér-szarér veszik meg, vagy sehogy, mert rossz állapotban van, javítani kéne), és se javíttatni, se fejleszteni nincs lehetőség. Teljesen logikus lenne, hogy akár a mosodai sztalkertáborban, akár a monolith táborában legyen egy kereskedő és egy technikus, hiszen nyilván a sztalkerek is, a monolithosok is kereskednének, javíttatnának, fejlesztenének.
Az se tetszett, hogy nem lehetett visszatérni Pripjaty-1-be, bár így, hogy a csapos is átteleportált onnan, meg el is pusztult a település a mutánsok támadásától, nem sok értelme lett volna. Viszont a csapos például nyithatott volna egy fasza kocsmát az iskolában, máris lett volna értelme a sok összegyűjtött cuccnak. Kopó meg mondjuk szerelhette volna a kopott fegyvereket. :)
Kíváncsi vagyok a folytatásra, ha lesz, de jó lenne, ha nem lennének benne a lehetőségek ilyen szűkösre zárva.

[ Szerkesztve ]

(#34592) Antonius1978 válasza borovi (#34591) üzenetére


Antonius1978
addikt

Akkor lojjuk le teljesen a poent...
Kulonbozo elektronikus kutyukon keresztul a Monolit mindenkit a befolyasa ala vont-tud vonni, ugymond beszervezni, vagy az egyes sztalkerek altal megtalalt szilankjai altal elcsabitani (velunk is ez tortenik, miutan kinyirod Hohert, es megszerzed tole a Monolit egy szilankjat)...pl Barlonda/Csavargo/Kosza katonatiszt volt, a Monolit elcsabitotta/beszervezte, aztan o lett a pripjatyi monolitosok parancsnoka...erdekes, mivel a vegen meghal a korhazban, akkor a COP esemenyei ez elott a mod elott jatszodtak, szoval Kosza miutan az ornaggyal vegigcsinalta Pripjatyot, eltunt, ugy latszik visszatert a Monolithoz, vagy gyakorlatilag elozoleg is ugynok volt, aki a Monolit akaratat hajtotta vegre.
Ugyanigy, a masik iparos meg a zsoldosok vezetoje volt, biztos akadnak olyanok is, akik a Szabadsagba, Szolgalatba epultek be, valamint a tudosok koze is (gondolom az agyperzselo, meg az O-tudat es egyebek is mind a Monolit akarata volt, ezaltal tartotta kordaban az elcsabitott/beszervezett embereket).
Hogy ebben a modban, valamint az en elgondolasaim kozul melyik mennyire fedi a valosagot, nem tudom, kerdes, hogy az orosz irok merre, es milyen iranyban csurtek-csavartak a dolgokat, ehhez Saga59 tudna jobban hozzaszolni, hisz o forditott le par regenyt, es modot, o jobban belelat ezekbe a kerdesekbe.
Pl, es most az en fantaziam szarnyal, a Monolit lehet pl egy foldonkivuli, aki a kristalyba van zarva, es ahhoz hogy kinyissa a kristalyt, egyre tobb befolyasa ala vont tudatra van szuksege, az egyik monolitos el is meseli, hogy az emberi tudat adja az igazi erot.Vagy a kristaly lehet valami gonosz cucc, amit a Foldet meglatogato idegenek nekunk szepen itthagytak, hogy megszabaduljanak tole, vagy eppenseggel egy idegen faj kepviseloje (ez van pl az egyik Saga59 altal leforditott modban is, kerdes, hogy az az illeto mennyiben fugg ossze magaval a Monolittal - mivel kb epp 2 eve jatszodtam vegig azt a modot, mar nem emlekszem vilagosan a dolgokra).

Hat Pripjaty-1-ben lehet sok mindent szerezni, csak ki kell varni a veget.A titkos tarolokban tulajdonkepp megtalalsz szinte minden holmit, amire szukseged lehet, amit meg nem, azt kepzodmenyek es fegyverek eladasabol tudod megoldani.Ehhez mondjuk varni kell, aludni, hogy a sztalkerek harapjanak fube, meg hogy kepzodmenyek keletkezzenek.Sok mindenre amugy sincs szukseged, mert ez egy nyomozos mod, es szerintem jol erzekelteti a Zona szabta szuk lehetosegeket.

Ebben a borongos modban most nem ertek veled teljesen egyet - azaz kellene, de ebben a modban sokkal nyomasztobb hangulata vagy Pripjatynak, mint a COP-ban, egyreszt, mert a katonak ugye kivonultak, masreszt meg keves sztalker mereszkedik immar Pripjatyba, amit mostmar teljesen a Monolit ellenoriz, emlekezz Kosza szavara, hogy 1 rossz lepes/huzas, es halott vagy, mindenfele monolitos mesterloveszek vannak.Emiatt nem tartom valoszinunek, hogy tartosan valamilyen sztalker, vagy mas csoport be tudna ott annyira rendezkedni, hogy fegyvereket adjon-vegyen, javitgasson, stb, hisz honnan jonne az utanpotlas?

Ami azt illeti, Koszanak a monolitos gorenak el tudsz adni nem tul rongalt fegyvereket, es vasarolni is tudsz tole dolgokat, de nincs sok ertelme, kell egy karabely, es soretes, azzal kalap, masra nincs szukseged.
Ugy erzem, kisse a valosag iranyaba mozgattak el ezt a modot.Nincs szukseged 50kg-os loszerladara, mert keveset kell lovoldozzel, igy mondjuk 10 tar (300 loszer) eleg is nagyjabol.
Meg emlekszem, amikor katona voltam a roman hadseregben, el kellett menjunk gyalog a loterre az alakulattol, 12 km-rre volt, hatizsak benne apro bizbaszok, aso, toltenyov (benne 4 AK ures tar) valamint egyik kezembe a hevederes doboz, masikban a konnyu golyoszoro, sztem kb 15 kilo lehetett az osszes hobelevanc, - loszer nem volt betoltve sem a tarakban, sem a hevederben - ami ram volt aggatva, es hat elegge megviselt a dolog, most kepzeld el ezt, amikor menekulni kellene egy vak kutya vagy iranyito elol igy felszerelkezve.A valosagban eleg egy konnyu sztalkerruha, ami ved ilyen olyan dolgok ellen, egy AK, esetleg 1 pisztoly, meg kes. Egyetlen AK loves le kell teritsen 1 kutyat, disznot, 3-5 loves tuti a valosagban is vegezne pl egy medvevel (iranyito, verszivo), 1 soretes lovestol 1 kutya repulne vagy 3 metert, nem hogy a labat huzva meg read ugorna...
Szoval azzal egyetertek, hogy pl a Monolitos bazison kellett volna legyen 1 fegyverkovacs, lehet hogy ott is volt, csak neki nem adtak engedelyt, hogy egy kivulallo holmijat foltozza.
Ha meg be is foltozza, ugysincs ertelme, mert az eromunel elveszik a cuccaidat. (mondjuk az egetrengeto balfaszsag volt, hogy az esemenyek lecsengese utan nem tudod visszavenni a holmijaidat egy ladabol, eleg rohejes, hogy 1 szal puloverben maszkalunk 647 anomalia kozott, a gyilkos sugarzasban..., de vegulis nincs ra szukseged, mert utanna csak dumalsz jobbra balra, es elhuzod a csikot, vege a modnak).

UI: a csapos ugyan mibol nyitott volna kocsmat, amikor csóré f@sszal jott at Pripjaty-1-bol ? ;] , Kopo meg KGB ugynok volt, nem szerelo, dehat volt mar ilyen csoda, Jar bacsi is megtaltosodott Pripjatyban, mert egyszerre minden cuccot meg tudott javitani :DDD

(#34600) SaGa59 válasza Antonius1978 (#34595) üzenetére


SaGa59
őstag

A sztorikkal kapcsolatban annyiban eltaláltad a dolgot, hogy a játék készítői a megjelenés előtt, de már miután eldőlt, hogy az eredeti Oblivion lost ötlettel szakítva nem lesznek űrlények a játékban és az egészet átteszik Csernobil környékére, meghirdettek egy irodalmi pályázatot, hogy az addig napvilágra került pályák és ötletek alapján írjanak novellákat, amik egy része megjelent könyvben (mindhárom résszel együtt kiadtak egy-egy antológiát, az első megjelent magyarul is a Galaktikákban és az Agyar című regényként), más részét felhasználták a feladatokhoz.
Ez volt a könyvsorozat alapja. A regényíróknak különféle elképzeléseik vannak a Monolit mibenlétéről, az O-Tudatról és mindenről, ami a Zónában folyt vagy folyik a történetek idején.
Abban általában egyetért mindenki, hogy a Monolit eredete ismeretlen, vagy a Második robbanáskor jött létre, vagy valamikor az Első és a Második között. Vagy csak úgy ott termett valahonnan, vagy készítette valaki, vagy kialakult az összeolvadt nukleáris maradékokból.
Abban eltérnek a nézetek, hogy a Monolit irányítja-i a Zónát, vagy csak energiájával segíti azokat, akik irányítják, esetleg ő maga az az antenna, amin át az O-Tudat felügyeli a Zónát. Az utóbbinak ellentmond, hogy a nooszférára ható sugárzás tulajdonképpen az a villámlásszerű jelenség, ami az Erőmű hátsóudvarán található hatalmas gömb formájú szerkezetekből tör az ég felé folyamatosan.

Az egyik, nekem leginkább tetsző elmélet az Orehov regényekben olvasható. Talán ez áll legközelebb ahhoz, ami az első játék eseményeiből és a hét lehetséges befejezésből kikövetkeztethető.

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#34601) Antonius1978 válasza shield (#34596) üzenetére


Antonius1978
addikt

Eldugtam, de ugy ahogy Borovi mondja, a vegen mar csak a hatso felunk torolgetesere jo...azaz nem 100%-ig, ugyanis, ha jol emlekszem, miutan visszajovunk az eromutol, akkor meg mindig oda lehet szepen setalni Koszahoz, hogy vasarolj tole...

borovi hat barhogy legyen is, de maga a kifejezes, tundrabugyi marhara tetszett, vajon a ruszkik is igy hivjak?
A meset azonban elkuldom, nem vagyok egy iroi tehetseg, de megprobaltam humorosan irni, es kitalalni, hogy ha valoban mindenfele zombik koricalnanak, miket kellene csinaljunk, hogy tuleljuk...A mese tulajdonkeppen akkor otlott fol bennem, amikor eloszor jatszodtam ha jol emlekszem a World of War nevu stalker moddal Swartz-tol. Abban volt egy palya, a legelso, amiben egy helikopter mellol kell osszeszedni egy ladat, mellette van egy falu, amelyben zombik koszalnak, es az egyik padlason talalunk egy vadaszpuskat, addig csak 1 pisztolyunk van ha jol emlekszem.Mivel az emlitett regenyt epp elotte olvastam, felvillant bennem, a kep, ahogy a zombik maszkalnak a faluban, nekunk meg csak kezdetleges lofegyvereink vannak, de kozben bevillant az egyik palya is a Fotografbol, aminek a kozepen van egy katonai bazis helikopterekkel, repulovel meg jarmuvekkel, epp mint a regenyben a kecskemeti bazis, es innen indult be a fantaziam.
Aztan meg kozben nekifogtam nezni a The walking dead, Fear the walking dead sorozatokat, es azok is adtak egy lokest :)
Felkerulni a listara, az volt a legkonnyebb, csak kitoroltem azt, aki oroszrol angolra forditott, es betettem magunkat helyette :DDD

SaGa59 igen, sejtettem, hogy az irok muveit hasznaljak bizonyos modokhoz, mert egyszer mintha azt olvastam volna, hogy a Sztalker vilag, mar vagy 120 koruli regenybol all jelenleg.Az meg elkepzelheto, hogy a modderek kitalaljanak sokfele kuldetest, de az egesz modnak valamelyik regeny(ek)en kellett alapulnia.

En mar jatszodtam ugye sok moddal meg minden, de nem esik le ez az O-Tudat, meg Nooszfera dolog, tudnad picitt reszletezni, es azt, amit az Orehov regenyekbol leszurtel? (vagy teged is a Monolit iranyit, es nem arulhatod el? ;] )

(#34605) SaGa59 válasza Antonius1978 (#34601) üzenetére


SaGa59
őstag

Az O-Tudat egy katonai projekt. A célja, hogy a nooszférát (ez az emberi tudatok összessége) befolyásolják és így irányíthassák az embereket. Sztreloknak, amikor eljut a laborig, azt mondja a hologram, hogy a céljuk az volt, hogy jobbá tegyék az emberiséget. Ekkor kell választani, hogy az egyik rossz befejezést választja és beáll (befekszik) közéjük, vagy tovább megy és végez velük és a Zónával.

Ismervén az orosz és bármelyik, a Zónában kísérletező más hadsereg hozzáállását az emberiség többi részéhez, az inkább hihető, hogy ez egy szuperfegyver akart lenni, célja az emberiség teljes leigázása.

Azt az O-Tudat tagjai sem tudják megmondani, pontosan mi a kapcsolat a Monolit és köztük (ez a projekt ugyan az elsődleges célja volt valamennyi, a Zónában működött labor kísérleteinek, de közvetlen résztvevői csak a saját célterületüket ismerték, a többi, az ő munkájukat elősegítő, támogató projekt részleteit nem, és nem is ők irányították a dolgokat), de az biztos, hogy az egész projektnek valamiféle központi eleme a Monolit, köré (alá) épült a labor, talán az táplálja energiával a labort, talán az erőmű táplálja energiával a Monolitot, nem tudja senki, de az tény, hogy hatalmas mennyiségű energia kell a folyamat, a Zóna fenntartásához.

Azt a poént inkább nem lőném le, hogy miért és hogyan hozta létre az O-Tudat az általunk is ismert Zónát. A regényben (Hadműveleti Zóna) a Halott Professzor magyarázata az okra egész emberbaráti, ám a későbbi történések ennek eléggé ellent mondanak, közelebb állnak a modokban és az első Orehov regényben (Katasztrófa sújtotta terület) említett O-Tudat módszereihez. A Zóna létrehozásának módszere meg teljesen S.T.A.L.K.E.R.-es.

Tessék elolvasni a regényeket. Nem drágák, házhoz viszik bárhová, érdekes olvasnivalók.

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#34609) Antonius1978 válasza borovi (#34603) üzenetére


Antonius1978
addikt

Szoval te raktad be eloszor a kepet? Gondolkodtam is a dolgon, hogy hogyan jutottam a kephez, es ugy gondoltam, hogy veletlenul, de akkor megsem, a Monolit iranyitotta a kezedet es szemedet annak idejen :DD
A kep az valoban jo lett volna ahhoz a modhoz, amit xFreex-el butykoltunk, de 2 dolog miatt mondtam le rola :
1. xFreex csinalt hozza egy masik kepet, amit a netrol szedtem, valamelyik orosz konyv boritojahoz keszult festmeny tulajdonkepp, szepen atalakitotta a szineket, meg rakott be mozgo kepet is ra', pl madarak repkednek a kepen, sok idot beleolt, igy ez volt az egyik ok, amiert maradt.
2. Ha egyszer valoban lesz ilyen zombis mod, de nem lesz hozza Paksi eromuves kep, akkor ezt a kepet meg mindig felhasznalhatom hozza.
Amugy elmondtam ezt a tortenetet kisse maskepp a sci-fi iro ismerosomnek, aztan elkeztunk baromkodni a sztorin, mert kisse atalakitottam, mostmar nem Sztalker, hanem Vizivilag es Metro-s beutese lett, itt is zombik vannak, csak eppen kinyiffannak a viztol, ezert az emberek a Balaton kozepen epitettek telepulest, aztan meg Budapest metrojarataiba, raadasul a metrojaratokban egy bizonyos szintu viz van, az alagutban csonakkal kozlekednek, vagy eppen nagy harcsak huzzak a csonakot, vagy a sinparokon mukodo szerelvenyeket :DDD , na meg a nagyobb folyamokon is laknak emberek, ott mar a Loch Ness-i szornyeteg huzza a hajokat ;]

Yutani amikor vegeter a Ladikos animacio, akkor toled balra van egy fazon exo-ban, azt kessel valahogy leszeded, lesz fegyevred, kaja meg esetleg eu lada, es menet kozben meg felszedheted Ladik holmijat is, igy ki tudsz nyirni parat a bentlevok kozul, akik neha ki is jonnek,es lesz eleg cuccod, hogy nehezen lerendezd az osszes faszit.

SaGa59 kosz az infot, nekem valahogy nem esett le, hogy mi is az az O-Tudat, a nooszferat meg meg a Foldet korulolelo vedoburoknak kepzeltem, es nem jottem ra, hogy miert jo az, ha azzal kiserleteznek, de igy mar vilagosabb a dolog, es a Monolitos magyarazatodat is megertem.
Most nincs penzem, mert anyagi gondokkal kuszkodom, raadasul ha megvennem az osszes regenyt, az is szep summaba kerulne, nem beszelve a postakoltsegrol, inkabb kihagyom.

(#34612) SaGa59 válasza Yutani (#34611) üzenetére


SaGa59
őstag

A ShoC-lal együtt (a gyűjtői változathoz adták) jött ki odakinn a hasonló című antológia. Ebből külön könyvként jelent meg magyarul az Agyar, Jezsi Tumanovszkij tollából. Őt az online könyvesboltok egy részében Jerzsinek nevezik, de az elírás.
Ennek kicsit más a Zónája, még a játék megjelenése előtt íródott a korábbi tervek alapján. Nincs O-Tudat, nincs Monolit, de van a Zóna. Szerintem jó könyv, érdekes elképzelés a Zóna mibenlétéről.

A következő három egy trilógia. Vaszilij Orehov, Katasztrófa sújtotta terület, Tűzvonal, Hadműveleti Zóna.
A három könyv Hemul története. Az első kicsit elszakad a másik kettőtől, de előzmény, így mindenképp azzal kell kezdeni, ráadásul megtudunk ezt-azt az O-Tudatról, annak szerepéről, céljairól, a külvilág viszonyáról a Zónával szemben. A másik kettő gyakorlatilag két egymást követő nap története, az első után néhány héttel. A Tűzvonal története eléggé megrázó tud lenni egy játékos számára, aki végigküzdötte az első részt. A Hadműveleti Zóna mindent a helyére tesz, rehabilitálja az előző részben deheroizált hőst.

A legutóbb megjelent kötet Alekszej Kalugin, Ház a Mocsárban.
Többek szerint ez a legjobb eddig. Nem akciódús, inkább a szereplők személyiségére, mint a Zóna furcsaságaira, lényeire koncentrál. Megismerjük belőle a Mocsári Doktor múltját, hogy vált azzá, akinek ismerjük. Meg kell jegyezzem, aki csak a játékokat ismeri, a korábbi regényeket nem, annak a Mocsári Doktor ugyan ismerős, de korántsem olyan legendája a Zónának, mint a regényekben.

Amit most fordítok, és ha összejön, Karácsonyra meg is jelenhet, szintén Kalugin mű. A címe még töprengés tárgya, majd kialakul mire végzek vele. Ez már akciódúsabb, de itt is sokkal mélyebben megismerjük a szereplőket, mint Orehov vagy Vasziljev könyveiben. Egy szabadúszó stalker a főszereplő, aki akarata ellenére kénytelen egy magukat stalkereknek képzelő figurákból verbuválódott csapatot a Monolithoz vezetni.

[ Szerkesztve ]

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#34650) Dhampir


Dhampir
félisten

Sziasztok!

Pár tapasztalat a Wind of Time-ról.
Jó tanács, minél több VOG-gránátot szerezzetek, pár erős, támadó lény ellen jól fog jönni. A játék elején Jantaron a zombiknak és egyebeknek köszönhetően begyűjthető némi pénzre váltható készlet és mutáns testrészek.

A játék során igyekeztem minden küldetést következetesen végrehajtani. Ettől függetlenül előfordultak hibák.

- A Katonai raktáraknál még mindig mutatta a PDA az elveszett fegyver helyét, habár megkerült.

- Agropromnál történt meg az első olyan kavarodás, ami később a küldetések elmaradását jelentette. Egyik feladatot kaptam a másik után. Például, amikor a rendellenes mutáns aktivitást kivizsgáltam (vagy amikor a mocsárban felbukkantak az ellenséges figurák?), akkor már nem mutatta Explorer keresését a föld alatt

Ettől függetlenül lementem, összecsaptam a katonákkal is, de később visszatérve a Bárba a teljesített Agropromi küldetésből, már hiába mentem oda Zuluhoz, hogy kalauzoljon el a Radarhoz. Talán jól rémlik, hogy Marikhoz küldött vissza Agropromba. Viszont ott volt egy tűzharc a távolban, és Marikot a társával együtt vérbe fagyva találtam, a kósza maradék útszéli rossz katonáknak köszönhetően.

Ettől kezdve semmi további küldetést nem kaptam, maximum a szerszámok begyűjtését a PDA szerint (a Bárban + a Katonai raktáraknál, amit elvállaltam), no meg az elveszett fegyver helyét mutatta továbbra is.

Saját szakállamra továbbmentem Radarra és a föld alá, majd az O-Tudat laborjáig, viszont szerintem sok más helyszín kimaradt így, amit nem tudok biztosan. Pripjaty is része a játéknak? Például ott nem/sem voltam.

Agroprom előttről van egy saját mentésem, tehát újra neki lehet kezdeni, hátha jobb lesz. Röviden ennyit.

[ Szerkesztve ]

(#34655) Dhampir válasza Antonius1978 (#34654) üzenetére


Dhampir
félisten

A banditás csetepaté annak rendje és módja szerint megtörtént.

Nálam volt Marik PDA-ja, sőt, már akkor megvehető volt tőle, amikor még élt! A nálam lévő PDA ellenére Zulu nem akart elkalauzolni.

Amikor további küldetés híján (Zulu lerázott) átsétáltam Radarra, szépen végigcsináltam a Kitöréses részt, a visszaszámlálás ideje alatt ellenszer nélkül, leküzdve a Monolitos, a zombi és a katonai ellenállást még időben beértem a célba, de nem volt túl könnyű a feltartás miatt.

Az is fura volt, hogy Radaron a fogva tartott Stalkernél hiába vártam, semmi sem történt, a térdeplő fogoly nem reagált semmire. Az ellenség leküzdése már megtörtént. Akkor végigmentem az alagutakon, ami hangulatos...

Talán simán végig tudnám így vinni szerintem a játék végéig, csak az O-Tudat laborjánál, már odabent direkt megálltam, mert nem akartam a kényszerűségből felborult játékmenetet elrontani.

A Halott Városba nem kaptam küldetést, pedig sorban teljesítettem mindent.

Ilyen hibák talán az alapjátékoknál nem történhettek volna meg. Egyéb bugok jócskán vannak benne, például a Bárnál, a Katonai Raktáraknál, Agropromban is sokszor kidobált a játék, ami bosszantó volt.

Kár érte, pedig jó játéknak tűnt, már ajánlottam is a Lost Alpha fórumon.

[ Szerkesztve ]

(#35115) ' Tzs ,


' Tzs ,
senior tag

SaGa59: Köszi a bővebb infókat!

Igaziból én még mindig a "Szövetség ideje 3" verzióra lennék főleg kíváncsi majd egyszer, természetesen a te fordításoddal :) Az nagyon tetszett és érdekelne, hogy mi a sztori vége az Alfa-bionikusokkal, O-Tudat stb.
(A változás ideje is érdekelne, de az a bugok miatt végigjátszhatatlan a számomra évek óta, amiért mérges is vagyok, pedig a segítsünk Streloknak sztori szintén az egyik kedvenc lehetne... Nálad az hibátlanul futott?)

Egy kis érdekesség a S.T.A.L.K.E.R. 2 várók számára:[S.T.A.L.K.E.R. 2 MAP] és egy videó is. Aki jól tud külföldiül, legyenkedves írja meg, hogy miről is van szó itt: [The Untold Story of S.T.A.L.K.E.R. 2]

[ Szerkesztve ]

S.T.A.L.K.E.R. mod ajánlók: https://tzsweb.hu/category/mod-mania/s-t-a-l-k-e-r/

(#35348) Rony949 válasza borovi (#35343) üzenetére


Rony949
őstag

Nekem is bejött. Nagyon jól bemutatta, hogy a Szovjetunió milyen undorítóan bánt az emberekkel még a 80-as években is. Azt viszont nem tudtam (ez lehet a tudatlanságom miatt is), hogy a radioaktivitás képes ilyen fizikai sérüléseket okozni az emberrel. Nagyon durva és felkavaró.

[ Szerkesztve ]

(#35582) SaGa59 válasza Dhampir (#35581) üzenetére


SaGa59
őstag

Nem úgy folytatás vagy befejezés, ahogy azt általában értjük. Elvben a Kiindulási pont, a Szövetség ideje és ez a mod (Az idő fonata) összefüggő történetté áll össze, de a szereplők, a szemszögek eltérőek. A fő vonal, hogy meg kell küzdeni az alfabiokkal, az O-Tudattal, és állítólag a korábbi játékokban végrehajtott tettek itt is hatást gyakorolnak, de ezt kötve hiszem, mert egy korábbi játék mentésének átemelése nélkül ez eléggé megoldhatatlannak tűnik, a motor meg nem is alkalmas rá. Főleg, hogy teljesen más a karakter.
Az utolsó mod szereplője egy fosztogató, aki míközben a Szövetség és az O-Tudat egymással küzd, csapdába esik Pripjatyban. Nem egy gonosz karakter, nem ellensége a Szövetségnek (egy fosztogató frakció is tagja ennek a nagy csoportnak, valószínűleg hozzájuk tartozik), inkább közömbös irántuk, és eddig inkább átverte mind a Szövetsége, mind a fosztogatókat, ha az önérdeke azt kívánta, ebben a játékban viszont megváltozik, egyértelműen a Szövetség oldalára áll, bár elvei nem igazán támogatják ezt.
Azt írja az ismertető, hogy Páska, a főhős és vele a játékos ebből végre megtudja, hogy ért véget Gyigtyarjov harca, ami a korábbi részben félbe szakadt, talán még be is segít neki a végjátékban.
Elvben inkább nyomozós, kutatós mod, igyekeztek minimalizálni a nagy összecsapásokat, harcokat, de a Zónában nem lehet teljesen elkerülni ezeket.

STALKER modok: https://drive.google.com/folderview?id=0B_PtTRL86S2UQllOam9MUWZ1ak0&usp=sharing

(#35893) Dhampir


Dhampir
félisten

A tudósok bunkerében egy hasmenéses klotyós terpeszkedik a deszkán. Ahányszor ott jártam, ő a világért el nem mozdulna onnan. Talán az O-tudat ártott meg a gyomrának. :D

[ Szerkesztve ]

(#35897) Papa Joe válasza Dhampir (#35893) üzenetére


Papa Joe
tag

Dhampir, Timistrike!
Betegek vagytok!!! :C :R :C :R :C :R
Összeraktam a lényeget! Az egész O-tudat arra a MET laborra épül, aminek a tudósok bunkerében van az elosztó pontja. Buták, agresszívak mint egy szétszívott exbunyós kidobó. A labort még a német csapatok alakították ki, és itt tesztelték a Pervitin fejlesztését, persze "önkénteseken". A végén berobbantották a bejáratot, és a bent ragadtak csak ettek, butultak, mutálódtak. Majd egy szép napon a robbanás meggyengítette a torlaszt, amit az addigra pszi képességekkel rendelkező mutánsok - akiknek addigra elfogyott a cucc, ezért kiba.. agresszívek lettek, és nagyon keresik a betevőt - telekinetikusan tovább tisztítottak. Mutánsok ki, később valami zsoldos csapat be, recept, lábas, gyufa előszed, és megint rotyogott a víz, és az üzlet beindult... :DDD
Bocs srácok, ma teával ittam a dupla kávét. ;]
Azóta szól a Scooter, meg Satisfaction!!!

[ Szerkesztve ]

(#35911) Timstrike válasza Papa Joe (#35906) üzenetére


Timstrike
tag

Ott lesz abban pincében ahol majd meghal a Szerelő,a polcok mögött.

Dhampir itt a Janov lesz a Jupiter .
Ha megengeded javasolnám,hogy használd a FN 2000 fegyót mert jó pusztító ereje van meg ahol van O-tudatos ügynők ott lesz töltény is hozzá.
Ez a jó gyógyszer a mutánsoknak,nem a rohangálás és útána meg hamar megszomjazól :K

(#35913) Dhampir


Dhampir
félisten

Szövetség ideje 3

Bнимание! Figyelem!
Csak az olvassa el, aki már végigcsinálta a játékot vagy jócskán előrehaladt benne.

Amikor létrejön a találkozó a Jupiter üzemben, akkor kétféle lehetőség adott...

Az O-tudat támadását fogadni nem sokáig tudtam, így a korábbi mentést kihasználva az Ősz hajjal való találkozást választottam, akinek sajnos korábban oda kellett adni a jó kis teleportot.

Miután elpucoltam a janovi állomás épületéből , ezután a felszerelés java elveszett; a fejlesztett fegyverek, a gázálarc.

Tehát ezt az utat választva előtte érdemes eltenni valahová a cuccokat. Nálam egy lecsupaszított Kalasnyikov maradt.

Később visszaszerezhetőek a holmik? :F

Érdemes inkább a jupiter üzemi ütközetet választani? :F

Nagyon nehéz védekezni ekkora túlerőre "bekonfigurált" támadókkal szemben.

[ Szerkesztve ]

Útvonal

Fórumok  »  PC játékok  »  S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat (kiemelt téma)
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.