"Ahhoz nagyon csúnyát kell rontania az almának."
Nem kell nagyot rontania, elég, ha csak azt folytatják, amit jelenleg is csinálnak, és ezután is évente 25%-os veszítenek a részesedésből. De ha egy folyamat elindult ezen a piacon, akkor az csak gyorsulni fog, ha sürgősen nem lépnek közben,itt a tehetetlenségi törvény hatványozottan érvényesül...
Esetleg az olcsó iphone megállíthatja a folyamatot, különben könnyen beszorulnak ugyanabba a stabil, kényelmes, jövedelmező, de nagy növekedést nem engedő 5-7%-os szerepbe, mint amit a PC piacon élvez az almás cég.
De az olcsó iphone kétélű fegyver, lehet, hogy hirtelen nagy tömegekhez nyitnak utat, nagy számú eladást produkálva, de brand-rombolással is jár óhatatlanul, könnyen elveszítheti azt a "prémium" jelleget az alma-logó, ami jelenleg a felhasználók fejében él, és ami sok jelenlegi alma-hű vásárló számára az elsődleges szempont. Esetleg ha nem iPhone néven (sőt, akár alma logó nélkül) dobják piacra a cuccot, és szigorúan csak a feltörekvő piacokra, akkor esetleg megelőzhetik ezt a nem kívánatos "mellékhatást"...