A szórakoztató elektronikai dolgokban a kivételektől (video, magnó, lemezjátszók stb ) eltekintve nincs mozgó alkatrész, max potméter. Ezeknek min 10 évet ki kellene bírniuk.
Meglepő, hogy egy erősítő 20+ éves? Nem.
A rádiós ébresztőórám lassan a doktoriját szerzi annyi idős? Nem.
Hogy egy DV videokamera ma is működik? Nem.
Video-ban a fej és a motor még ma is működik? Nem.
CD olvasóban az elektronika 1 év alatt kinyírta a lézer diódát? Igen. Tervezési hiba: öregedő műanyag lencse, + gyilkos elektronika
Csöves erősítőben a cső tönkre mehet? Nem.
Meglepő, hogy egy LCD TV elektronikája nem bírja a 4 évet, pedig nincs benne elektrolit kondenzátor?
Igen, ha nagyon elszúrja, s cserélni kell, az többe kerül, mint eleve nem spórolni, de nem biztos, hogy kell cserélni. Esély latolgatás, ha latolgatnak. Az általad említett dudás sztoriban gondolom arra gondoltak, hogy ritkán nyomja a dudát, s ha nyomja rövid ideig, nem fog a dugóban ránehezedni a dudára hagy szóljon.
A cég költség alapján mérlegel. Kedvenc történetem, mikor a Fordnál kiszámolták, hogy volt egy kocsi típusuk amibe ha hátulról belemennek, akkor könnyen felrobban a tank, ami halálos áldozattal is járhatott. Éves előfordulás szorozva egy fő árával (kártérítés + nemzetgazdasági kiesés) kisebb, mint az összes kocsi visszahívása és javítása. Döntés egyértelmű. Csak aztán kiderül, s kénytelenek voltak mindet visszahívni.
Nem azt mondom, hogy szemét cégek, akik az utolsó fillért is le akarják húzni az emberről, ennél rosszabb a helyzet: A rendszer úgy van kódolva, hogy a cégek erre rá vannak kényszerítve.
Teljesen mindegy, hogy a TV-re 4 vagy 5 garanciát ad. A lényeg, hogy ma az nem szempont, nem tud szempont lenni, hogy minél tovább bírja. Legalábbis a normál fogyasztói termékeknél.Túl sok szereplős a piac, ha az egyik bóvlit árul, akkor el tudja adni, max csődöt jelent, ráadásul, ha a beszerzés a világ másik feléről történt, akkor nem biztos, hogy bajlódni akarsz a garanciális ügyintézéssel, hogy a szállítási költséggel együtt is meg fogja érni, szóval, egy élelmes eláraszthatja selejttel a piacot, s ehhez a többieknek is alkalmazkodni kell. Viszont hogy lehet egy normál terméket kihozni selejt árban? Sehogy. Márkahűség veszendőben. De még ha márka hű lennél, mondjuk az Addidashoz. Tudod, hol van Addidas gyár? Sehol. Ő csak gyártat és a nevét adja hozzá.
Durva, hogy elmész egy ruházati üzletbe és az új ruha már ott bolyhos.