Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) DeRP


DeRP
csendes tag

Nekem az jött le, hogy fxaa-t lecserélik erre a txaa-ra, ami mossa a textúrákat, ugyan úgy támogatnia kell a játéknak (tehát nem lehet driverből bekapcsolni) és csak az új geforce-okon fog működni. De legalább megszűntet egy olyan problémát, amit nem csak nem tapasztaltam, de most hallottam róla először, hogy ilyen gondja van az fxaa-nak.
Hurrá? :F

(#2) Brutális eb


Brutális eb
addikt

Érdekes.
Majd ha több játékban benne lesz lehet ítéletet mondani.
Most képtelen vagyok eldönteni,hogy az élesebb textura vagy a simább bár mosott képivilág e a jobb :F

Panni net lemondva már távol tőlem. Voda vicc! Nordtelekom korlátozza a p2p forgalmat,!Ice dsl trükközik a sávszélességgel.T-kábelnet?Próba hónap után jön a szekventálás vigyázz velük.Digi most még rendben.

(#3) juzer78


juzer78
tag

Hát erre most mit lehet mondani? Fél év alatt ennyi sikerült? Elég megnézni mondjuk a talaj textúráit és látszik, hogy ez piszkosul nem egy nagy szám, amivel az anizo szűréssel jobb lesz, azt ez sikeresen hazavágja...

Ez megint csak olyan alkalmazásokba fog bekerülni amiért fizetnek, mert akinek a minőségre egy hangyányi kis igénye is van, az messze elkerüli...

[ Szerkesztve ]

(#4) Zsoldo


Zsoldo
csendes tag

Mit ne mondjak engem ez kicsit se győzött meg! A tájjal nincs olyan nagy gond, de hogy a színek meg az emberek mennyivel rosszabb képet festenek az engem elszomorít.

(#6) HuMarc:

Nekem is az jön be jobban!

[ Szerkesztve ]

BattleTag: Netuddki#2259 Stream: https://www.twitch.tv/netudd

(#5) Abu85 válasza DeRP (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A shimmering nem az FXAA problémája. Ez általános jelenség. A temporális zavarok a subpixel információk hiányában keletkeznek.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#6) HuMarc


HuMarc
addikt

Aha, szóval az élsimítás = a táj elmosásával. Ezt már egy ideje kitalálták, nem?

Ja nekem az élsimítás nélküli kép jobban tetszik.

[ Szerkesztve ]

(#7) Löncsi


Löncsi
őstag

Jujjj.

Inkább FXAA.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#8) juzer78 válasza Löncsi (#7) üzenetére


juzer78
tag

Maradjunk csak az SMAA-nál.

(#9) Löncsi válasza juzer78 (#8) üzenetére


Löncsi
őstag

Szólj a fejlesztőknek is. ;)

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#10) juzer78 válasza Löncsi (#9) üzenetére


juzer78
tag

Szólnék én, de nem hallgatnak rám... úgy tudom, a Crysis 3 már használni fogja!

(#11) MZperX75


MZperX75
addikt

De legalább azonos kép lenne fenn beállítás szempontból :U
(kíváncsi lettem volna a talaj változtatásán)

Amúgy nincs gond vele(már az élsimítással),csak nagyon elmossa a dolgokat,
3DFX újra itt van :DDD

(#12) con_di_B


con_di_B
tag

Ennyi erővel nyugodt szívvel rátolhatnak egy Gauss blurt a képre, mosni mos az is :D

(#13) brian1987 válasza Löncsi (#9) üzenetére


brian1987
tag

Nem látom jövőjét az élsimításnak.
2560x1440 mind ezt 30"-on nézve legalább 2-3ről.
Amúgy sem látod a pixeleket már 1 méteröl.
Mindenki 1re nagyobb kijelzőn játszik, és nagyobb felbontásban.
Ezért fejleszthetik az élsimítást, mikor akkora pixelek lesznek hogy nagyítóval kell nézned hogy lásd.
Ez pusztán csak pénzkidobás, és nép vakítás.

Ez csak az én véleményem.

Szerk. :
Nem neked akartam címezni, csak újat.

[ Szerkesztve ]

Régi értékeléseim :) http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=brian1987

(#14) Abu85 válasza MZperX75 (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Azonosak a beállítások. Csak az AA a különbség.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#15) Löncsi válasza brian1987 (#13) üzenetére


Löncsi
őstag

Kell az élsimítás, mert a pixelek között akkor is lesz kontraszt.

Nekem elég lenne egy jó minőségben megcsinált FXAA és kész. Éles marad a kép és keveset eszik. Ebben a játékban is van FXAA, de nem tudom milyen.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#16) SzlobiG


SzlobiG
félisten

Fabatkát nem ér ez úgy ahogy AMD oldalon az MLAA se, elmossa a képet én maradok a jól bevált élsimítások mellett. :K

(#17) Abu85 válasza Löncsi (#15) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Később csinálok róla képet, és felrakom ide.

Szerk.: Nem is kell. Van.
kép - az a hülye karakter belesétált a képbe, de a lényeg látszik.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#18) Abu85 válasza SzlobiG (#16) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az MLAA 2.0 már elég sokat ér. [link] - ez sok információt megőriz már, így az elmosás szempontjából a legjobb post-process AA.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#19) Löncsi válasza Abu85 (#17) üzenetére


Löncsi
őstag

Köszke.
Most lehet kinevetnek páran de könyörgöm... nem sokkal királyabb mint a TXAA.. ?
És eszik 5-10% GPU powert maximum.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#20) juzer78 válasza Abu85 (#17) üzenetére


juzer78
tag

Ez még rosszabb, mint az FXAA... vajon tényleg szükséges a magas minőségű textúrák rezgéseinek csillapítása érdekében tönkretenni az egész képet???

(#21) Abu85 válasza Löncsi (#19) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Meg kell érteni az algoritmus lényegét. A TXAA arra szolgál, hogy a shimmering jelenséget csökkentse. Az FXAA egy post-process AA, ami próbál éleket simítani, nyilván fejlődhetne tovább is, ha az NV látna benne potenciált, de egyedül azért implementálják a fejlesztők, mert az FXAA DX9 alatt is fut, amúgy az MLAA2.0/SMAA (vagy a többi subpixel pozíciót kereső) algoritmusok sokkal jobb minőséget adnak. Ezeknél viszont a gyors futáshoz DX11 kell.

(#20) juzer78: Nem teljesen értem. A hsz-ben linkelt képen az FXAA van.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#22) Zsoldo válasza Abu85 (#18) üzenetére


Zsoldo
csendes tag

MLAA 2.0-s kép a legjobb szerintem. Abu a cikkben látható képből nem lehet MLAA 2.0-s képet csinálni?

BattleTag: Netuddki#2259 Stream: https://www.twitch.tv/netudd

(#23) Löncsi válasza Abu85 (#21) üzenetére


Löncsi
őstag

Értem, de a jó élsimítás lényege az lenne, hogy éles és rece-mentes képet adjon.
Többi paraméter sztem sokad-rangú dolog, nekem a TXAA így nem jön be, mert mossa a képet + erőforrásigényes + only Kepler fícsör. Remélem javítanak rajta.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#24) El Kebir válasza Löncsi (#15) üzenetére


El Kebir
őstag

dehogy, a teljes képernyős élsimításra a viszonylag alacsony felbontás miatt van szükség, magas felbontásnál egy szükségtelen dolog lesz...

"Igazából valós véleményekre lennék kíváncsi"

(#25) Abu85 válasza Zsoldo (#22) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Olyat nem, ami a HUD pozíciót kihagyná. Driverből persze lehetne, de az elmosná a betűket. Mindenesetre le tudom rajtat futtatni a shadert, csak nem tudom, hogy hava tettem azt a programot. Na de majd előkerítem.

(#23) Löncsi: Ilyen koncepciója az MSAA-nak van, de többféle élsimítási koncepció létezik. A TXAA más. Valakinek tetszik, valakinek nem.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#26) tntmax válasza brian1987 (#13) üzenetére


tntmax
aktív tag

Én is ugyanígy látom a dolgot.

1920x1200 és alacsonyabb felbontásokon talán még van értelme az élsimításnak, afelett szerintem semmi. Meg aztán mozgás közben alig lehet észrevenni a különbséget.

(#27) Jóember


Jóember
csendes tag

Ha már TXAA, én ott látnám értelmét, ahol nem különösebben fontos a textúra, viszont nagy a kontrasztkülönbség, pl. kék ég előtt lelógó kötél, lánc esetében. Így nagy felületeknél viszont tényleg zavaróan mosottassá teszi a képet.

TXAA + FXAA kombinálva? :DD

Jobban működik, ha bedugod a konnektorba. (Sattinger törvénye)

(#28) juzer78 válasza Abu85 (#21) üzenetére


juzer78
tag

Igen, és az amit külön belinkeltél, az jobb, mint a cikkben szereplő TXAA-s kép. Erre mondom, hogy az új jövevény rosszabb eredményt produlák, mint az FXAA. Persze ok, hogy szándékos, de megéri egy kis rezgés eltüntetése érdekében tönkretenni a teljes képet? Mert a rezgés nem jelentkezik mindig és mindenhol... Olyasmi eljárást kellene kidolgozni, ami csak ott és akkor működik és nem teszi tönkre az egész képet, ha már ez valakinek annyira szújra a szemét.

(#29) SzlobiG válasza Abu85 (#18) üzenetére


SzlobiG
félisten

Bennem még az első MLAA élt az nem hogy javított csak rontott az állapoton, de ez már jónak tűnik.

(#30) Abu85 válasza juzer78 (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nézd meg a videót, hogy megéri-e. Ezt a kép nem fogja átadni.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) #21346560


#21346560
törölt tag

Érdekes, nekem az élsimítás eddig nem azt jelentette, hogy elmossa a képet, hanem hogy a vonalak "egyenesebbek" és élesebbek lettek :U

(#32) stranger28


stranger28
addikt

Hát engem nagyon nem győzött meg ez így.

(#33) proof88


proof88
addikt

ha még nem láttatok shimmering-jelenséget, indítsátok el a stalkert :F baromi illúzióromboló tud lenni. Fallout 3-ban is van de abban annyira nem volt feltűnő. Mondjuk elhiszem hogy sok embernek nem tűnik fel, haveromnak is magyaráztam de nem tudja miről beszélek, mikor azt mondom hogy "zizegnek a textúrák".

(#34) mmdms


mmdms
addikt

Durva, 47 fps offba, 27 on-ba. Akkor inkább szebb textúra gyorsabban, kevésbé éles képpel.

ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?

(#35) LordX válasza #21346560 (#31) üzenetére


LordX
veterán

Élsimításnak hívják, nem véletlenül..

(#36) juzer78 válasza Abu85 (#30) üzenetére


juzer78
tag

Megnéztem, sőt letöltöttem és megnéztem nagyon nagyban is (kár, hogy csak 1280*720 felbontású a videó). Ok, hogy a rezgést eltünteti ez tény, de mellette ez az elmosás nekem kimondottan nem tetszik... Inkább 4*MSAA + SMAA-val kombinálva...

(#37) lorincmate


lorincmate
tag

nincs kepleres kártyám de szerintem nem maradok le semmiről.

F4 modul

(#38) arn


arn
félisten

hat eleg szarul nez ki, olyan mintha egy 2ds postprocess blur lenne rajta. ha eleg nagy a felbontas, oda minek ilyen szures? csak a ppin mulik.

[ Szerkesztve ]

facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld

(#39) MCBASSTION


MCBASSTION
aktív tag

hát ezt sem fogja senki használni. mi értelme van a szép textúráknak ha egy ilyen eljárás tönkreteszi őket. ha temporális eljárás kell akk tessék SMAA T2x-et használni, nincs shimmering szép élek és éles textúrák. Plusz a sebessége is jobb...

[ Szerkesztve ]

windows7sins.org

(#40) Löncsi válasza Abu85 (#30) üzenetére


Löncsi
őstag

Megnéztem én is. Tulajdonképp igazad van, de valahogy én már hozzászoktam részben az ilyesfajta "remegéshez", lehet ezért nem zavar. A homályos kép nekem szemet szúróbb.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#41) El Kebir válasza LordX (#35) üzenetére


El Kebir
őstag

a dolog akhillesz-sarka, hogy az eljárások "keresztbe" is simítják a éleket, pedig csak "hosszába" kellene... :U

"Igazából valós véleményekre lennék kíváncsi"

(#42) FlekkeN


FlekkeN
aktív tag

Engem nem zavar a rezgés és élsimítás nélkül játszom mivel ingénylem a maximális FPS-t.
Ez a technológia meg csak akkor jobb ha sokkal gyorsabb, mert rezgés eltüntetés és élesség elvesztés, ez így +1-1=0. Sehova se jutottunk. Úgy kéne esetleg megcsinálni, hogy a rezgés eltüntetés választható legyen.

(#43) lujó55 válasza stranger28 (#32) üzenetére


lujó55
őstag

éngem sem :(

(#44) Stauffenberg


Stauffenberg
nagyúr

Nekem az a bajom ezekkel és az ehhez hasonló élsimítási eljárásokkal, hogy nagyon sokat veszít az élesség. Mit érek azzal ha megúszom a recés vonalakat ha közben meg totál mosott és életlen az egész?

Ez akkor lenne jó, ha mellé lenne valós idejű sharpening filter is.

(#45) Sir Ny válasza Löncsi (#15) üzenetére


Sir Ny
senior tag

,,Kell az élsimítás, mert a pixelek között akkor is lesz kontraszt."

Ellenben nem látod a pixeleket. Élsimítás a retinádban. ( vagy ha nagyok a pixeleid, vegyél RETINA kijelzőt az almától )

-

(#46) Löncsi válasza Sir Ny (#45) üzenetére


Löncsi
őstag

Inkább 2-4x MSAA mint valami Apple monitor...abból nincs is retina azt hiszem még.

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#47) Sir Ny válasza Löncsi (#46) üzenetére


Sir Ny
senior tag

Inkább egy sok pont per incses monitor, mint bármi más.

Persze a mozgás elmosás, meg az effektek effektek szintjén rendben vannak. De az élsimítás esetében a probléma a pixelek mérete ( ezért is alkalmaznak alpixeles élsimítást ), amire a legjobb megoldás a pixelek méretének csökkentése.

-

(#48) Löncsi válasza Sir Ny (#47) üzenetére


Löncsi
őstag

De elvileg nem szünteti meg, csak csökkenti. Pl. egy enyhe lejtés nem 3-4 pixel lépcső lesz, hanem 7-8 akkor, azt még mindig látod. Egy jó élsimítás, ezt kiiktatja.

[ Szerkesztve ]

Elvették a radírját, azt az egész élete egy nagy kompenzálás, hogy ő igenis kan és igenis 2 méteres a fallosza - by stranger28

(#49) Cathulhu


Cathulhu
addikt

Miert nem veszi rogton 1/4-edere a felbontast es interpolalja fel? Meg az fps is ugrasszeruen none. Ilyen kepminoseg(romlas) meg egy egyszeru atlagszuressel is elerheto...

Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell

(#50) Sir Ny válasza Löncsi (#48) üzenetére


Sir Ny
senior tag

Én nem látom.

-

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.