Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) dabadab válasza Crafter32 (#48) üzenetére


dabadab
titán

"Amíg nem tud 100%-ban jól dönteni addig nem lenne szabad elengedni a kormányt"

Igen, hiszen katasztrófa lenne, ha a 70%-ban jól döntő emberek helyett egy 99,9%-ban jól döntő gép vezetne. :DDD

"(#47) fairi: Gépet nem lehet felelősségre vonni és bíróságra vinni."

Sőt, hidat se, ezért ha összedől egy híd, akkor senkit se vonnak felelősségre, igaz?

(#50) Ghoosty: ha a mérnökök valamit nagyon elrontanak, ott simán bejön a büntetőjogi felelősség is, nem csak pénzbüntetés a cégnek.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#52) TaaT válasza dabadab (#51) üzenetére


TaaT
veterán

"ha a mérnökök valamit nagyon elrontanak, ott simán bejön a büntetőjogi felelősség is, nem csak pénzbüntetés a cégnek."

Idehaza ez mondjuk nem divat. :)

"katasztrófa lenne, ha a 70%-ban jól döntő emberek helyett egy 99,9%-ban jól döntő gép vezetne."

Na ezt nem tudják felfogni az emberek.

Give them hell Ukraine!

(#53) fairi válasza Crafter32 (#48) üzenetére


fairi
addikt

Ember se tud 100% jól dönteni, mégsincs betiltva az autózás. Ráadásul hogy esetek biztos % jó döntés szülessen sok-sok év autózás kell mindenféle terepen.

Önvezető autóknál az előny, hogy szituációk optimális megoldását még a legfrissebb autóba is bele lehet táplálni, addig az emberi agyba nem lehet betölteni az adatokat. Megtanulja talán, de stresszhelyzetbe is tudja azt az már kérdés.

100% sose lesz, ám minél több önvezető autó lesz és minél több tapasztalat szoftverirásról egyre jobban közelít majd.

Embereknél: vannak a jó autóvezetők, átlagosak, akik magukat jónak hiszik, rosszak és a kezdők. És ez együtt van a forgalomban.

Még hosszú évek tesztelés az önvezetőknél, de el fog jönni mikor vezető nélkül is nagyon jól, megbizhatóan tudnak közlekedni

(#54) kislaszlo83 válasza Bog (#46) üzenetére


kislaszlo83
tag

Azt hiszem, ez a hozzászólásod, nem lebecsülve a munkátokat :R , tartalmasabb a cikknél is.
Én, mint jogsi nélküli, valahogy nem vonz, érdeklődve nézem ezen ág fejlődését. Nagyon tetszenek ezek a technikai újítások, ésszerűnek, sőt sajnos sok esetben elfogadhatóbbnak tartanék egy önállóan mozgó gépjárművet, mint az ember által működtetettet.

(#55) Bog válasza kislaszlo83 (#54) üzenetére


Bog
HÁZIGAZDA

A cikk elvileg nem erről szólt, ezért nincs benne hasonló eszmefuttatás, de a fórumban ha előkerül a téma, akkor nyilván van mit írni :D

Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u

(#56) Crafter32


Crafter32
őstag

Úgy látom itt többen a gép felé hajlanak, én továbbra sem értek vele egyet. Egyenlőre nem áll ott a fejlesztés, hogy helyettesíteni tudna egy embert a gép. Szép dolog, hogy beáll a parkolóba és nem hibázik ha egy autót kell követni stb, de ez nagyon kevés.

(#57) TaaT válasza Crafter32 (#56) üzenetére


TaaT
veterán

"Egyenlőre nem áll ott a fejlesztés, hogy helyettesíteni tudna egy embert a gép. "

Mondta is valaki hogy holnap vagy holnapután elárasztanak minket az önvezető autók? :U

"Szép dolog, hogy beáll a parkolóba és nem hibázik ha egy autót kell követni stb, de ez nagyon kevés."

A fejlesztés már nem itt tart, csak a cikk szólt erről (Úton az önvezető autók felé).

Give them hell Ukraine!

(#58) rolkaDb


rolkaDb
aktív tag

Érdekes teszt volt nagyon, köszönöm a lehetőséget! :R

(#59) Inkvizitor1


Inkvizitor1
tag

Itt a jó alkalom ide leírni, hogy az autóipar mennyire kezd az okostelefon ipar irányába elmenni, és hogy a nagy autógyárak nagy része megy a lecsóba. 3 közelmúltbeli változás miatt:
1.) Az önvezető autók, amik autópályán valószínűleg már 2017-től hivatalosan is futhatnak az USA útjain nappal, napos időben, majd később autóutakon, megkésőbb városon belül is.
2.) Az autó értékéből korábban 0%-ot, majd folyamatosan növekvő, mára már 30%-ot képviselő elektronika a közeljövőben gyorsan tovább növekszik, többek között az önvezetéshez szükséges szenzorok és kiegészítők miatt is (és a felszabaduló vezetőt kiszolgáló multimédia miatt).
3.) Ha az elektromos hajtás elkezdi felváltani a robbanó motort, akkor a nagy autógyártók hozzáadott értéke mégtovább csökken, mivel az előbbihez néhány száz alkatrész kell, az utóbbihoz pedig tízezres nagyságrendű.

Ezek miatt az autóipar várhatóan elmegy az okostelefon ipar irányába, ahol a minimális hozzáadott értékű gyártást akármelyik összeszerelő üzem elvégzi (mint pl: az Apple-nek a Foxconn), és az igazi értéket a software design, stb fogja képviselni. Egy Apple, Google vagy Samsung bármelyik, akár kínai autógyártót is megkeresheti, hogy gyártson le neki mondjuk 100.000 autót, és az elektronikát, software-t, multimédiát stb majd ő bele teszi.
Emiatt foglalkozik már egy ideje önvezető autó gyártással a fent említett 3 óriás (Apple, Google, Samsung).
(A fentieket nem én találtam ki, egy külföldi szakmai website-on olvastam - nemtudom lehet-e linkelni).

The old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters

(#60) dabadab válasza Inkvizitor1 (#59) üzenetére


dabadab
titán

"(A fentieket nem én találtam ki, egy külföldi szakmai website-on olvastam - nemtudom lehet-e linkelni)."

Lehet, sőt, direkt megkérnélek rá!

DRM is theft

(#61) Crafter32 válasza TaaT (#57) üzenetére


Crafter32
őstag

Most éppen belekötöttél a semmibe. Már rég nem csak a cikkről volt szó.
Tudomásom szerint jelenleg nincs olyan autó forgalomban ami alkalmas lenne hosszabb vezetés kiváltàsra szerintem BOG és az általam leírt okok miatt.

[ Szerkesztve ]

(#62) Inkvizitor1


Inkvizitor1
tag

"The coming nightmare for the car industry."
http://ideas.4brad.com/coming-nightmare-car-industry

The old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters

(#63) #72042496 válasza Inkvizitor1 (#59) üzenetére


#72042496
törölt tag

Bazso Gabornak is van egy nagyon hasonlo eloadasa, Az autozas varazslatos jovoje cimmel. Mobilrol nem tudom linkelni, de YouTube-on fennvan. Erdekes eloadas, szerintem erdemes vegighallgatni.

(#64) Crafter32 válasza #72042496 (#63) üzenetére


Crafter32
őstag

Vki már belinkelte az egyik hasonló témában ide a lapcsaládba, én is akkor láttam először. Szépen felépített élőadás volt, hogy mindenféleképpen az önvézető autók lesznek a jövő. De fontos, hogy nem most! Mutatta is a Mercedest, hogy bár megtehetné teljesen magától haladjon az úton, de nagyon helyesen kéri a vezető beavatkozását. Eközben a Tesla tojik erre és simán hosszabb időre is figyelmünket le tudjuk venni a vezetésről. Szerintem is a Mercedes megoldása a helyes. Érdemes tényleg megnézni!

[ Szerkesztve ]

(#65) #82729984 válasza dabadab (#51) üzenetére


#82729984
törölt tag

+1

Illetve nem tudom arról volt-e szó hogy a legnagyobb előnyük az önvezető autóknak, hogyha valami gikszer van, akkor az az összes autón egyszerre frissithető és onnantól már mind tudni fogja.

Idővel ez azt jelenti hogy olyan autó gördül le a szalagról, aminek a vezérlőegysége már több millió km-ert levezetett, mert benne lesz az elmúlt 10-20-30-50 év tudása.

Ehhez képest az embernél minden egyes idióta 17 éves hülyegyereknél egyesével kell megtanitani ugyanazokat és mindegyiknek el kell tölteni 15-20 évet meg levezetni 1-2 százezer km-ert hogy megtanuljon vezetni...

(#66) szbende


szbende
csendes tag

>Porthoszx
Nyilván, hiszen a szoftvereknél is így van: ha kijön az új verzió az csak jobb lehet minta régi, mert benne van az elmúlt 10-20-30-50 év tudása.

[ Szerkesztve ]

(#67) Crafter32 válasza szbende (#66) üzenetére


Crafter32
őstag

(#68) dlaj válasza Crafter32 (#67) üzenetére


dlaj
őstag

Nincs itt probléma, feltéve ha a sofőr nem aludt.
Bár egy intelligens autó vagy felébreszti a sofőrt, vagy leáll az út szélére vészvillogóval.

(#69) #82729984 válasza szbende (#66) üzenetére


#82729984
törölt tag

Hát általában igy van (és persze vannak kivételek). Persze ha te úgy érzed hogy egy 50 éves szoftver, mondjuk valami lyukkártyás csoda ami akár már 2 jegyü számok összeadására is képes az jobb mint egy mai, akkor nem vitatkozok veled :DDD

Ami biztos: az embernél sokkal jobban fognak vezetni.

(#70) szbende válasza #82729984 (#69) üzenetére


szbende
csendes tag

>Porthoszx
Igazad van, valószínűleg a legfrissebb windows is megjelenik majd lyukkártyán, a sok tudást csak rátöltöd a régi gépekre aztán élvezed.

(#71) MaUser válasza dabadab (#51) üzenetére


MaUser
addikt

ha a mérnökök valamit nagyon elrontanak, ott simán bejön a büntetőjogi felelősség is, nem csak pénzbüntetés a cégnek.

Amire jó példa pl. a kibocsájtási szabványok VW, GM, Mitsu, stb. általi megsértése. ;]

Van termékfelelősség, de kíváncsi lennék, hogy kit fognak felelősségre vonni egy autó esetében, ahol az adott platform sw. applikálását az indai leány végzi akár kéthavonta cserélődő állománnyal?

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#72) peti_s válasza Bog (#46) üzenetére


peti_s
addikt

Nekem a Mercedes rendszerét volt szerencsém egy hosszú út során kipróbálni, nos, ez jól hangzik de ennyire még nem jók ahogy a cikk leírja, meg ahogy te is sugallod. Lefékez, utána pedig elindul megy szépen, de nem gondolkodik eléggé, a szenzor távolsága, vagy a távolság értelmezése sem erőssége. Mármint dugóban ha az előtted lévő a padlógáz, satufék taktikát követi, a Mercedes is ezt fogja, de amúgy is ez áll a stílusához közelebb, erős gyorsítás, késői, erős fékezés. (Mielőtt megkérdi valaki, ECO módban volt az autó.) Kényelmes volt hogy nem kellett figyelnem dugóban mert tudtam hogy megáll, de mindig túlgyorsított, utána meg jött az erős fékezés. Ha egy kicsit jobban kikukucskálok hogy mi van jóval előrébb, már nem biztos hogy megáll automatikusan, stb. Még bőven van hová fejlődnie a meglévő rendszereknek is.
A Tesla rendszeréről a neten láttam videókat, amikor baleseteket kerül el, piszkosul gyors reakcióidővel. Az már egy teljesen más fejlettség, de ehhez képest az adaptív tempomat, főleg a Mercedesnél sehol sincs.

[ Szerkesztve ]

(#73) Mr.Silkó válasza Bog (#46) üzenetére


Mr.Silkó
veterán

Én már nagyon várom ezt a kort, felettébb jól hangzik, amit leírtál.

Ezekről az egyre inteligensebb, lassan önvezető autókról mindig az "Én, a robot" jut eszembe. :)

[ Szerkesztve ]

(#74) dabadab válasza MaUser (#71) üzenetére


dabadab
titán

"Amire jó példa pl. a kibocsájtási szabványok VW, GM, Mitsu, stb. általi megsértése."

A VW esetében a németeknél konkrét emberek ellen is folyik bűnügyi nyomozás az ügyben.

"kíváncsi lennék, hogy kit fognak felelősségre vonni egy autó esetében, ahol az adott platform sw. applikálását az indai leány végzi akár kéthavonta cserélődő állománnyal?"

A felelősség alapvetően nem az egyszeri kódernél van, hanem annál, aki aláírja a hivatalos papírt, hogy becsszóra jó ez így.

DRM is theft

(#75) #06658560 válasza Inkvizitor1 (#62) üzenetére


#06658560
törölt tag

A cikk annyit ér, hogy igazolja, aki írta, még távolról sem látott járműfejlesztést. Többet nem.

(#76) #06658560 válasza MaUser (#71) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Van termékfelelősség, de kíváncsi lennék, hogy kit fognak felelősségre vonni egy autó esetében, ahol az adott platform sw. applikálását az indai leány végzi akár kéthavonta cserélődő állománnyal?"

Elég megnézned az eschedei ICE baleset kvetkezményeit, kiket fogtak perbe miatta!

(#77) MaUser válasza dabadab (#74) üzenetére


MaUser
addikt

Kopi-nak is: link? Mert csak vállalatok elleni pert találok, illetve néha egy-egy vezető ellen. Az ellen a több tíz-száz mérnök ellen nem, akik tudtak a hibákról. :U

''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''

(#78) -=MrLF=-


-=MrLF=-
senior tag

egy kis friss: [A dömpersofőrök is utcára kerülhetnek?]
"A Komatsu szintet lépett és bemutatta legújabb önvezető dömperét, az Innovative Autonomus Haulage Vehicle (IAHV) nevű járművét. Ennek a dömpernek már vezetőfülkéje sincs, így nagyobb a rakfelülete és a teherbírása is a korábbi típusokhoz képest."

protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.