Itt a jó alkalom ide leírni, hogy az autóipar mennyire kezd az okostelefon ipar irányába elmenni, és hogy a nagy autógyárak nagy része megy a lecsóba. 3 közelmúltbeli változás miatt:
1.) Az önvezető autók, amik autópályán valószínűleg már 2017-től hivatalosan is futhatnak az USA útjain nappal, napos időben, majd később autóutakon, megkésőbb városon belül is.
2.) Az autó értékéből korábban 0%-ot, majd folyamatosan növekvő, mára már 30%-ot képviselő elektronika a közeljövőben gyorsan tovább növekszik, többek között az önvezetéshez szükséges szenzorok és kiegészítők miatt is (és a felszabaduló vezetőt kiszolgáló multimédia miatt).
3.) Ha az elektromos hajtás elkezdi felváltani a robbanó motort, akkor a nagy autógyártók hozzáadott értéke mégtovább csökken, mivel az előbbihez néhány száz alkatrész kell, az utóbbihoz pedig tízezres nagyságrendű.
Ezek miatt az autóipar várhatóan elmegy az okostelefon ipar irányába, ahol a minimális hozzáadott értékű gyártást akármelyik összeszerelő üzem elvégzi (mint pl: az Apple-nek a Foxconn), és az igazi értéket a software design, stb fogja képviselni. Egy Apple, Google vagy Samsung bármelyik, akár kínai autógyártót is megkeresheti, hogy gyártson le neki mondjuk 100.000 autót, és az elektronikát, software-t, multimédiát stb majd ő bele teszi.
Emiatt foglalkozik már egy ideje önvezető autó gyártással a fent említett 3 óriás (Apple, Google, Samsung).
(A fentieket nem én találtam ki, egy külföldi szakmai website-on olvastam - nemtudom lehet-e linkelni).
The old world is dying, and the new world struggles to be born; now is the time of monsters