"A Remedy tehát minden bizonnyal egy nulladik generációs hardverként tekint a GeForce RTX 2080 Ti"
Köszönjük a megerősítést, tehát skippelhető a Turing széria.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
"A Remedy tehát minden bizonnyal egy nulladik generációs hardverként tekint a GeForce RTX 2080 Ti"
Köszönjük a megerősítést, tehát skippelhető a Turing széria.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
Kicsit olyan ez a Ray-Tracing és az RTX kártyasorozat, mintha az 1990-es évek 3D gyorsítóinak története köszönne vissza.
Jönnek a látványos techdemók, a nagy ígéretek, látványos képek és videók, a gyakorlati szint viszont az, hogy bajos még a megvalósítás, és gyenge valójában a hardware arra, amire használni akarják, és évekkel és generációkkal később lett valóban használható...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
"a memória-sávszélességre borzasztóan nagy terhet ró az eljárás" - ideje betolni a HBM2-t minden felső és csúcskariba.
"a 4K-s terhelés legjobb esetben is 36 ms körül lesz" - muszáj mindent réjtrészelni? Értemén, egy ékszerbolt budijában persze, de mi értelme a dolognak pl egy erdei jelenetben?
#1: attól függ, lesz-e értelmes implementáció, ami nem akarja a teljes képfelületet besugarazni.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Ez igy igaz. Az RTX 2080 Ti-t ugy kell fogadni, hogy az elso olyan kartya, ami kepes megmutatni, mire szamitsunk grafikai technologiara szamitsunk a jovoben. Nyilvan 100%-ban ez a kartya sem fogja tudni, csak prezentalja docogos 25-30FPS-el, hogy igen, ilyen szep lesz majd, ilyen jo, ilyen pontos, de azert FPS-ben jobbak lesznek az utodok.
[ Szerkesztve ]
"A fejlesztők pixelenként egy sugárral számolnak, az viszont nem ismert, hogy ez milyen távolságig van kilőve, ugyanakkor a szűk terek miatt biztos csak pár virtuális méterről van szó."
A golem.de azt írja, hogy két sugarat használtak pixelenként, legalábbis a fényeknél: "Die mit zwei Strahlen pro Pixel berechneten Kontakt- und Sonnenschatten". tükröződésnél használtak pixelenként egy sugarat.
A sugaraknak meg nem a hosszuk az érdekes, hanem az, hogy hányszor verődnek vissza, ott meg szűk terek inkább problémásak tudnak lenni, mint a szabad ég, amiről - a falakkal és plafonokkal ellentétben - semmi nem verődik vissza.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
Ebben a formaban a raytarcing egy kalap %@r. (az RTX Geforce szeriaval egyutt)
If he dies, he dies.
Tovább kéne ezen lépni vagy teljesen máshogy alkalmazni. Amire most használják (ilyen demo, olyan demo, itt egy extra bekapcsolható effekt, ott egy padlóra küldött 2080Ti), az teljesen hibás és félrevezető.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
Én elsőre kicsit félreolvastam.
"A Remedy tehát minden bizonnyal egy hulladék generációs hardverként tekint a GeForce RTX 2080 Ti-ra"
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
az inkabb mar a 2000es evek eleje volt a pixelshaderrel es tsival elotte nagyon a tapogatozas ment, foleg a tl elott. es szinte felevente-evente duplaztak a teljesitmenyt.
szvsz meg kell neki ket harom generacio, mire erdemes lesz, addig meg maradnak a fake megoldasok.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Pontosan. Ki is hagyom. Remélhetőleg elcsendesedik és beépül majd mint a Physix, a stereo 3D, stb. amit évente használ pár játék.
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
A sztereo 3d-t el is felejtettük, pedig lapul otthon 2db 3d vision szemüveg. Nagymonitor előtt ülve majdnem VR-élmény, kár, hogy nincs kompatibilis 4k monitor.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Én az 1990-es évek eleje/közepe esetében induló 3D kártyákra gondolok, nVidia NV1 (pl. Diamond Edge 3D), ATi Rage 3D, és társai...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Egyetértek.
Sok helyen elvérzik még jelenleg.
- Eleve ott jön az első nagy bukta, hogy ez "kiegészítő effekt". Nyilván nem lenne erő full RT renderingre, de emiatt meg ott marad a normál raszterizálás a háttérben ami eleve elviszi az erőforrások nagy részét. Ezt sokan nem is tudják, de az RT ugye kicsit több annál mint egy effekt, a teljes leképzést megoldja és kukázható lenne a normál raszterizálás. Legalábbis innen indult anno régen a sztori...
Leegyszerűsítve ugye a raszterizálás a trükk, az RT pedig a valós képalkotás maga.
Ebben a formában viszont ez az előnye teljesen elveszik.
- A másik gond az említett minőségi faktor: hány sugár milyen messze...
- A harmadik pedig szvsz maga az ütközések modellezése. Ez is felmerült már pár topicban, de nem nagyon volt hangsúlyozva. Sok sugárral, csillió ütközéssel is lehet szart gyártani ha nem jók a felület modellek... és ebben azért még mindig van valami. Sokszor egy offline renderelt RT kép sem tűnik valódinak, nagyon sokszor egy sima raszteres+trükközött AO-s cucc is élethűbb lehet.
Szóval ez így ebben a formában kicsit (félrehordó) ágyúval verébre esete.
@dabadab: A hosszukkal lehet a legegyszerűbben korlátozni, hogy hányszor ütközzenek.
[ Szerkesztve ]
akkor ez most olyan mint a gcn 1-2-3-4-5-6...?
[ Szerkesztve ]
Nem értem, hogy ez miért okoz sok embernek ekkora meglepetést?... A RT eljáráshoz a stúdiók a mai napig igen komoly teljesítményű gépparkokat alkalmaznak. Szép és jó, hogy az nvidia dolgozik egy egyszerűsített eljáráson - képrészletek RT megvilágítása - nem a teljes számolt kép (tudtommal), de előbbihez még egyelőre nincs meg a technológia, ami kiváltaná azt az óriási számítási teljesítményt, amit igényel. Pláne nem egy single videokártya.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
Annyi különbséggel, hogy a hagyományos képalkotási módokban és API-kon is 3x körbehugyozza a "konkurrenciát", fogyasztás/teljesítmény arányban is. Azonos csíkszélen áldozat helyett enyhe 10% körüli javulást is tudtak teljesítmény/fogyasztás téren elérni a Pascalhoz képest.
Az AMD baja ott volt, hogy a nagy jövőbemutatás közben még a legelején is csak alig-alig tudta tartani a pozícióját, mára meg ott tartanak, hogy a legerősebb karijuk kb jóféle középkategóriának megy csak el.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
"A hosszukkal lehet a legegyszerűbben korlátozni, hogy hányszor ütközzenek."
Szerintem meg az ütközések számával Ha olyan a geometria, akkor kis helyen is milliószor tud visszaverődni a sugár, szóval a hossz egyáltalán nem jó módszer ennek a szabályzására, illetve amúgy is teljesen feleseleges ilyen indirekt dolgokat használni, amikor az ütközések száma is ott van.
DRM is theft
Talán nem is te olvastad rosszul, hanem elírták?
De a komolyabb oldalró közelítve: ez az egyetlen igazi - és egyúttal szinte használhatatlan - újítása az NextGen NV kártyáknak. Nyilván a többletsebesség is ott van, viszont az meg eléggé a fogyasztás rovására mert. Ezen tények alapján + az ismert árak mellett aligha lesz ajánlott vétel.
Valahogy így olvastam én is.
Félmillás bétahardver, gratulálok a vásárlóinak.
Igen, de ha ez AMD vonalon történik, akkor mantra megy hogy majd ígymegúgy. NV-nél meg fikagyűjtemény cikkek összevadászása a netről.
Szeretnék 2080 ti teljesítményt. Raytracing nélkül. Mit ajánlasz? Utálom az nv-t, amd-től kéne valami.
Jövőre meg érkezik a 21-es széria?
Tudtommal még jövőre is fogják árulni a mostani 10-es szériát a 20-as mellett, erre nem hiszem, hogy kiadnák a 21-est vagy bármi újat.
Tehát javítsatok ki, de most 2-3 évig még biztos marad a 20-as széria mint csúcs.
Áhh, szerintem 2020 lesz abból, és annak sem az első fele.
Az Oroszországnak küldött iráni drónszállítmányok csak elnyújtják a háborút.
Árnyékképzésre használt sugár miért verődne vissza többször?
Szó sincs egyelőre többszörös visszaverődésről. Egy-egy sugarakat lőnek ki az első ütküzésig. Így csak a sugár (belőle vizsgált szakasz) hossza számít a sebességbe.
Amellett persze, hogy a 3d render környezet milyen egyszerüsített részét adják át az RTX magnak számolásra.
[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
Azért jöjjön csak a 2060-as Turing széria, rt ide vagy oda. Szerintem a DlSS miatt is jó a 2xxx széria, függetlenül az rt-s képességeitől.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
Szóval a 2080 Ti egy 900p-s karesz, oké.
én meg már hónapok óta eladtam 230 körül a 1080 ti-met és bánom bakker. mert most nem tudom mit vegyek. nvidia jól kicseszett velünk. 1050ti-vel gta online ozom 4k-ban 50-60fps-sel low-on adaptiv szinkronnal de a 2080 alig jobb, a 2080 ti meg a plusz 20-30% -val majdnem dupla áron!! fax kivan
Hamarosan bányaomlás és 150k-ért visszaveheted a karidat
valóban, ennél többre számítottunk, vagy legalább arra, hogy lesz előrelépés ár/teljesítmény arányban - de verseny nélkül sajna minden piac idejut. Az 1000$-os CPU-k, RAM-kitek, telefonok világában mondjuk egyáltalán meglepő, hogy egy ráadásul monopolhelyzetben lévő VGA-gyártó ilyet lép.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Én is gondolkodtam egy ilyen műveleten de már a 230-as ár mellett vásárolandó 50 ezres átmeneti 1050 ti-vel is hatalmas bukta lett volna, főleg úgy hogy lehetett tudni az elszállt árat előre mivel évről-évre emelte a tétet mindenki (Intel-Nvidia-AMD).
Később az SLI lehet még alternatíva - már volt mert bagóért lett 2. kártya. Nem tetszett alapvetően de katasztrófa sem volt.
[ Szerkesztve ]
Intel Core i9-9900K víz | 32 GB | GBT RTX 3080 Ti Gaming OC | 48" LG C1 TV | Samsung(.hu) Galaxy S22+ 256 Vodával | Voda Samsung Galaxy A54 | Pocketbook Inkpad 3 Pro
ott meg azt sem tudtak, hogy eszik e vagy isszak a dolgot (plane az nv1 a negyszogeivel) mindenki csinalt vmi sajat apit, amibol a glide jott ki gyoztesen, amig a dx/ogl be nem robbant. szvsz inkabb emlekeztet pl a gf3 pixelshaderes dolgaira, vagy az fx es a dx9 esete. mire hasznalhato lett es elterjedt mar par generacioval elobbre jartunk. addig gyk feleslegesen volt benne.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Az SLI ugye zsákbamacska. Ha támogatja a szoftver/játék, akkor banzáj van közel dupla teljesítménnyel, ha nem, akkor ultrasz.pás és az egyik kari meg se moccan.
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Konzolra mikor jelenik meg ez a Ray Tracy játék?
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
azért ez egy eléggé jó kis demó a témára. meg az eredmény is overkill. nincsenek képhibák, az árnyékok tiszták és teljesek, a visszaverődések a kameraszögtől függetlenek, és a gi-nál sem lép fel sávosodás a renderelésnél.
csak hát az ára...
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
Majd ha nem felskálázással tudja a 30fps-t a pro meg a felskálázott 4K 30 fps-t.
Hamarosan bányaomlás...
Több, mint fél éve ezt hallani, és bár az év eleji csúcshoz képest csökkent a vételára a VGA-knak, még mindig drágább egy új 1080Ti, mint anno mikor kijött. Úgy, hogy már itt van a 2080Ti és 2080 is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
És marad is drága mivel nem léptek akkorát teljesítményben mint ami miatt ésszerű lenne váltani. Raybohóckodást meg hagyjuk.
Vissza kell vinnem pár kazettát.
A BF5 pénteken jelenik meg. Az egyből fogja tudni az RT-t? Azon ki kéne jönnie a valós eredménynek.
Lassan kezdenek már ténylegesen mínuszba váltani a profitkalkulátorok, főleg ott, ahol drága az áram.
[ Szerkesztve ]
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
Még nem jött el az RT ideje.
Ezen az sem segít, hogy a Northlight grafikus motorba próbálják beépíteni, ami alapból egy hulladék.
A QB-ben is milyen fantasztikusan működött.
Az 1920:1080-as felbontást is csak felskálázással volt képes normális sebességgel futtatni.
Az RT-vel együtt garantált a 480p-s render.
DirectX Raytracing és Nvidia RTX. Közbevágott Pató Pál úr:„Ej, ráérünk arra még!”
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
Akkor jön el, ha a konzolokba bent lesz. Ez a következő generációban lehetetlen, az azutániban talán... és akkor már legalább 2025-2026 -os magasságokban járunk...
Mar reg elhalasztottak november masodik felere a megjelenest...
"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
Addig kicsiszolják a VGA-s verziót is techdemókon. Persze kérdés, mennyi hagyományos teljesítményt áldozunk fel, hogy ott legyenek az RT magok a chipben?
Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.
ezt így azért nem mondanám.
inkább 1070Ti felett és 2080 alatt minden, mivel a 1070ti már szépen visz mindent WQHD-n,a kompromisszumok nélküli 4k élményhez meg azért kell egy 2080-as legalább
"Vigyázzá, mer Vindózt rakok fel rád, aszt összeomlasz!"
"Árnyékképzésre használt sugár miért verődne vissza többször?"
Ez mondjuk kétségtelenül jogos kérdés
DRM is theft
Egy nagyon jó kommentet olvastam valahol a neten:
Az NV fizikailag **60-as kártyát gyárt, elnevezi **70-esnek, és adja **80-as áron. Így kapjuk az RTX 2070-et.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Így van, ez a TU106...
"az viszont nem ismert, hogy ez milyen távolságig van kilőve, ugyanakkor a szűk terek miatt biztos csak pár virtuális méterről van szó."
A távolságnak van különösebb teljesítményigénye?
[ Szerkesztve ]
Ez nem egészen így van:
Maxwell:
GM200 = 1.5x alu / rop
GM204 = 1.0x alu / rop (970-nél csak ~0.76x alu, 0.875x rop)
GM206 = 0.5x alu / rop
Pascal:
GP102 = 1.5x alu / rop
GP104 = 1.0x alu / rop (1070-nél csak 0.75x alu, 1.0x rop)
GP106 = 0.5x alu, 0.75x rop (mert drága a GDDR5X az 1060-ra)
Turing:
TU102 = 1.5x alu / rop
TU104 = 1.0x alu / rop
TU106 = 0.75x alu, 1.0x rop (2070)
TU107 = 0.5x? alu, 0.5x? rop (az igazi 106-os középkategória, GDDR6-tal)
Simán a TU104-ből ki lehetne vágni 25% ALU-t, és jó lenne 2070-nek, de valamiért külön lapkát gyártottak erre a célra, s elnevezték TU106-nak. De arányaiban nem egy eddig megszokott 106-os lapka.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Önmagában semmi. Az érdekes hol talál el valamit a sugár az meg ütközésdetekció, elvben kb. mindegy mekkora a sugár. Ha jól rémlik ez a gyakorlatban is így van a különböző fa struktúrákba rendezett objektumokkal.
[ Szerkesztve ]