Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#106) Hi!King válasza dolon75 (#102) üzenetére


Hi!King
őstag

Beleveszem azokat is, akiknek az érdeklődésük annyiból áll, hogy valamely tárgy vagy tárgyak jól mennek nekik, mert jók hozzá a képességeik, de ettől még nem érdekli őket.

Ha végiggondolom a középiskolai osztálytársaim érdeklődését, ketten voltunk, akiket az informatika érdekelt, volt egy, aki szeretett gyerekekkel foglalkozni, és tanítónő akart lenni (az is lett), a többinek semmilyen érdeklődése nem volt. Ettől még volt olyan, aki jogra felvételizett, volt aki közgázra, olyan is, aki környezetmérnökre, de nem csak fingjuk nem volt arról, hogy ezekkel milyen lehetőségek vannak, de tényleg nem is érdekelte őket. Persze ez ebből a szempontból egy rossz osztály volt, tágabb környezetemben azért sokan vannak, akik elvileg céltudatosan választottak, de azok között is a többség nem azért tette, mert érdekli a terület.

A helyzet az, hogy még levelezőn gazdasági MSc-n, amit infós szak után sokkal később végeztem, és ahová csupa felnőtt dolgozó embert járt, ott is ugyanezt tapasztaltam. A 30 fős évfolyamból 3 ember volt, akivel egyáltalán bármilyen gazdasági témáról lehetett beszélni. Különösen feltűnő volt, mikor egy-egy oktató vizsgán, záróvizsgán vagy csak órán egy közvetlen kontextuson kívüli kérdést tett fel (egy példa amit konkrétan megkérdeztek egy hallgatótól: az akkoriban bevezetettt Diákhitel 2 esetén tud mondani arbitrázs lehetőséget), és nem az, hogy nem tudtak válaszolni, de nem is értették, hogy hogy kapcsolódhat ilyesmi a tananyaghoz.

Jó, végiggondolva a nem reprezentatív környezetemet nézve is túlzás a 99%, a 90% közelebb áll a realitáshoz. Hozzáteszem, a környezetemben felül vannak reprezentálva a diplomások.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.