Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) gabor85


gabor85
őstag

nemmondoksemmitamávról :DDD

(#2) Lenry válasza gabor85 (#1) üzenetére


Lenry
félisten

internet? itt még fűtés sincs sokszor. meg világítás.

egyébként elképzelni nem tudom, hogy hogy a francba nem veszi észre a MÁV vezetősége, hogy azért veszteségesek, meg azért nem vonatozik a kutya se, mert sok esetben még biciklivel is kényelmesebb és gyorsabb eljutni A-ból B-be, mint vonattal

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#3) werszomjas


werszomjas
őstag

én mikor csak a címet olvastam tényleg azt hittem, hogy a mav akciózik, én kis naiv :D

üdv

(#4) EmberXY


EmberXY
addikt

Már megijedtem, hogy a magyar vasútról van szó..... :Y

Up the Irons!

(#5) RootRulez


RootRulez
félisten

na mi még várhatunk, hogy hasonló legyen itthon... Majd mikor csödbe viszik a máv-ot és már a 2. új tulaja lesz.

═════════════════════════════════════════

(#6) stevve


stevve
nagyúr

Itthon először jusson el a vonat a célállomásra felháborodott emberek nélkül, időben. :)

(#7) hemaka válasza stevve (#6) üzenetére


hemaka
nagyúr

Amíg MÁV a neve, olyan soha nem lesz. :D

(#8) ntomka válasza RootRulez (#5) üzenetére


ntomka
nagyúr

:D A vonat nálunk ilyen, nemhogy internet...

ツ Headphones on - World off

(#9) gabor85 válasza Lenry (#2) üzenetére


gabor85
őstag

Győr-Hegyes vonal ami engem érint, kimondottan kúltúrált... légkondi, elektromos ajtó, kényelmes ülések, év viszonylag pontos közlekedés (bár ez nem vonatfüggő) Videó
Pestre ritkán megyek, arról nem nyilatkozok... az ország keleti részét meg nem ismerem (még)...

Belső:

(#10) ntomka válasza gabor85 (#9) üzenetére


ntomka
nagyúr

Szép álom, gyere el keletre, a #8-ban linkeltem az állapotokat.
A MÁV mindig is leszarta a keleti országrészt, mintha ez már nem ua. az ország lenne... :(((

ツ Headphones on - World off

(#11) DeFranco válasza ntomka (#8) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ez azért erős túlzás, nem ez az általános.

A MÁV-val kapcsolatos vitákba mélyen nem mennék bele. A privatizációra, sóval behintésre, új tulajdonosra annyit reagálnék, hogy akkor még ennyi ember sem utazna vele. Lenne 10x ennyi az ára a fővonalakon a jegynek, a többit meg bezárnák mert nem racionális gazdaságilag a működtetése. Igen, nem a Te adódból tömnék a MÁV-ot, de a leszakadt térségek életben tartására többet költenének.

De jó kis flame topic lesz ez...

[ Szekerce ]

(#12) ArGab válasza ntomka (#10) üzenetére


ArGab
őstag

Nem kell ahhoz keletre menni, nyugati részen is van éppen elég MÁV-os kaland. :(((

daninet: Mi az az IC? :DDD
A poén, hogy felénk 2 éve megszüntettek minden IC forgalmat, pedig nemzetközi fővonal. Azóta maradt a gyorsokon a 8 fős műbőr fülke, néhány éves kosszal, hol működő hol nem működő ajtók, ablakok, fűtés (ősszel tipikusan 2-3 hideg időszak kell hogy menjen rendesen, aztán jönnek 35 fokban történő utazások, tavasszal meg sokszor bekapcsolva marad, múltkor is 20 fokban még sütöttek minket az ülések alól).

[ Szerkesztve ]

(#13) daninet


daninet
veterán

IC egész jó szerintem, még dugalj is van lehet sokat gépezni.... Szeged-Budapest vonalon perc pontos is az összes vonat..
Mondjuk a Nyárlőrinc-Lakitelek vonalon megnéznék egy ilyen vonatot :D

Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>

(#14) ntomka válasza DeFranco (#11) üzenetére


ntomka
nagyúr

Nem túlzok, kerülöm a vonatot pont emiatt. Tényleg nagyon mocskosak a sima személyvonatok.

ツ Headphones on - World off

(#15) dajkopali válasza DeFranco (#11) üzenetére


dajkopali
addikt

ha már flame :)
épp ma olvastam, hogy milyen drákói megszorítások lesznek Németországban is
leesett az állam, amikor ezt olvastam: ˇaz állami vasútnak 500 millió eurót kell átutalnia profitjából [sic!] a kormánynakˇ

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#16) EmberXY válasza DeFranco (#11) üzenetére


EmberXY
addikt

Az intercity kocsikban biztos nem ilyenek a WC-k, de a "normál" , helyjegy nélküli kocsikban bizony ilyenek, előfordulhat hosszú úton, hogy az ember kénytelen előbb-utóbb használni valamilyen formában, velemi is előfordult már néhányszor, és állítom, hogy bizony nagy általánosságban így néznek ki a vécék.
Az állomásokon lévőkről nem is beszélve.....
Bár biztosan nagyobb örömmel ülne rajtuk az ember, ha közben wifizhetne is. :D :D

Up the Irons!

(#17) DeFranco válasza dajkopali (#15) üzenetére


DeFranco
nagyúr

OK-OK, a MÁV a jelenlegi formájában egy kalap sz... és általánosságban nem fenntartható, ezt elismerem. És nem tudom a megoldást sem, pedig eléggé látom/láttam mi a helyzet. DE! A német vasút sem önerőből nyereséges. Ők is kapnak vastagon állami támogatást, majd most ebből vesznek vissza.

szerk: amúgy a WC-k állapota és a kocsik tisztasága az pont nem a MÁV hibája közvetlenül, csak harmadsorban. Ludas ebben a takarító cég is (nincs korrekt ilyen ég M.o.-n) illetve a kedvesutas, aki felteszi a lábát, mocskol és rongál. Leveri a szemetest, felhasítja az ülést, a WC kagyló MELLÉ szarik, tagel. Nem Te, hanem akit látsz rendszeresen a vonaton, amikor utazol. Tudod kire gondolok. Ezt sajnos nincs az a pénz, amivel rendbe lehetne hozatni úgy, hogy ne vedd észre.

[ Szerkesztve ]

(#18) ArGab válasza DeFranco (#11) üzenetére


ArGab
őstag

Én kerülöm a vonatos vécéket, de azért néha nyitott ajtón belátva sajnos ez a magyar valóság, pedig csak gyorsvonaton járok.

Az pedig hogy egy többszöröse díjtétel kellene egy nem veszteséges mávhoz, szerintem érdekes megállapítás. Jelenleg 2 fő teljes árú jegy esetén olcsóbb kocsival járni, úgy hogy kényelmesebb és gyorsabb. Másfelé tudnak jól működő vasutat fenntartani, és nem a magyar árak tízszereséért.

(#19) dajkopali válasza DeFranco (#17) üzenetére


dajkopali
addikt

persze, jogos
de ők legalább profitot termelnek támogatással :D

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#20) DeFranco válasza ArGab (#18) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Mondj egy nem állami támogatással működő európai vasutat. De mondom, nem védem a MÁV-ot abban a tekintetben, hogy fenntarthatatlan és sok helyen pazarló, amit csinálnak. Történetesen a tisztasággal és a kocsik rendezettségével kapcsolatban megtesznek majdnem mindent amit lehet.

dajkopali: a DB évente 20 MRD EUR támogatást kap. Csak hogy lássuk a számokat konkrétan. És 67 MRD EUR adósságátvállalás.

[ Szerkesztve ]

(#21) Morden24 válasza DeFranco (#20) üzenetére


Morden24
nagyúr

a tisztasággal és a kocsik rendezettségével kapcsolatban megtesznek majdnem mindent amit lehet

Ebben olyankor kezdek erősen kételkedni, amikor az IC-n a dohányzókat beültetik egy nemdohányzó (tehát ohne hamutál) kocsiba, és amikor megkérdezem, hogy lehetne-e legalább valami műanyagpoharat vagy bármi hasonló ganégyűjtő lehetőséget rekvirálni, akkor közlik velem, hogy jóvanna, el lett baszva, de nyugodtan hamuzzak a földre.

Az más kérdés, hogy ebben az országban néhányan örömmel meg is teszik.

Sectumsempra - For Enemies

(#22) ArGab válasza DeFranco (#20) üzenetére


ArGab
őstag

Nem is az a gond, hogy állami támogatás kell hozzá. Közösségi érdek, környezetvédelem, stb. okok miatt igenis fontos besegítenie az államnak nem csak a vasút felé, hanem helyi tömegközlekedésbe és volánba is, előnyösebb alternatívává kell tennie a saját autó használatával szemben. De nem mindegy az, hogy mi lesz a beadott pénzzel. Jelenleg nálunk százmilliárdok mennek el arra, hogy a jelenlegi állapotot konzerválják, de inkább így is a lassú enyészeté lesz az egész MÁV.
Sajnos látom hogyan takarítanak: szemét összeszed zsákba, de csak nagyjából, ami nagyobb darabokat meg lehet fogni kesztyűs kézzel. Aztán egyvalaki vizes vödörrel végig a folyosón, és kilötyköli a vizet végig, majd felmosóval/ söprűvel végigfutni utána szétkenve a vizet. Ez minden, csak nem rendes takarítás. Nem MÁV-os dolgozók, való igaz, de ilyen cégnek milliókat fizetni ezért a munkáért pazarlás. Nagytakarítás pedig nem nagyon van, legalábbis igazán tiszta vonatot nem nagyon látni felénk.

(#23) Lenry válasza gabor85 (#9) üzenetére


Lenry
félisten

hja kérem akinek Talent jut, meg Desiro, meg Flirt az örüljön mint majom a farkának, de sajnos az a 10+31+60 vonat lófütty, a magyar rögvalóság az a Bhv kocsi

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#24) P100


P100
senior tag

Mikor lesz vajon ilyen a MÁV-nál? :( Soha?
Pedig mennyire örülnék, ha egyetemre menet/hazajövet a 3 órás út alatt lenne net a notebookomon.

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#25) Bibby


Bibby
addikt

Amik kiderültek a BKV háza tájáról, arra az összes vagyonomat feltenném hogy a MÁV-nál is megvannak (de lehet az összes állami cégnél). Valahol ott kellene kezdeni a takarítást, aztán meg alaposan körülnézni mit hogyan lehet változtatni.

Mondjuk az is tény, hogy egy állami vasútnak ott is járnia kell ahol csak ketten utaznak rajta évente, különben jön a felháborodás. Ilyenkor pedig nehéz jól működően vezetni a vállalatot, mivel piaci vonalon az az első lépés hogy kigyomláljuk a felesleges költségeket, veszteségeket.

Ελευθερια η θανατος

(#26) P100


P100
senior tag

Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy nem lehetne milliószor jobban vezetni a MÁV-ot.

Bele kell gondolni, hogy mi is a problémák forrása: nincs pénz

Mit lehet tenni, hogy több pénz legyen? Bírjuk rá az utazókat, hogy ne busszal, autóval utazzanak a városok között, hanem vonattal!

Hogyan?

Hozzuk nyugat-európai színvonalra a szerelvényeket, állomásokat.

Hogyan?

EU-s pályázatokkal, több állami pénz befektetésével (megtérülne), közadakozással.

Mikor ad az EU pénzt?

Ha látja, hogy kiemelkedően kreatív ötletek vannak a pályaudvarok nyugati színvonalúvá alakítására + tényleg komoly az elhatározás, hogy kidobáljanak minden nem megfelelő színvonalú vonatot, lebontsák a szocialista, vizelettől bűzlő pályaudvarokat, megszüntessék a pisában totyogó állomási WC-ket és a WC-s néni fogalmát és akár egy franciaországi színvonalat is meghaladó szolgáltatást nyújtsanak, pl. gyorsvasutak bevezetésével. Miért is félnek a gyáva nyápic magyarok beruházni egy TGV/AGV szintű vasútba? Hát mindenki ilyen buta, fogyatékos lenne? Nem értik meg, hogyha minőséges szolgáltatást nyújtanának, akkor szívesen vonatoznának az emberek?

És mi is olyan nagy dolog egy vonat-wifi bevezetésében? Kezdetben nem kell, hogy hű de nagy sebességű legyen, egyszerűen fizessenek elő annyi 3500 Ft-os mobilnetre, ahány szerelvény jár és tegyék publikussá és máris van net az egész vonaton. Mi az a 3500 Ft kéremszépen a jegyárakhoz képest? Semmi.

Vajon mikor fogad minket ilyen kép a MÁV vonalain?

Ha ilyen állapotban lennének a vonatok, akkor komolyan mondom csak úgy unaloműzésből is vonatra szállnék néha a kellemes környezet miatt és dolgozgatnék, játszanék egy pest-pécs vonalon. Néha végigvonulhatna egy kellemes stewardess is (nem egy 90 éves fogatlan szarszagú öregasszony) és hideg kólával kínálhatna. Meg kéne teremteni azt a légkört, ami a nyugati országokban már természetes.

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#27) HelloWorld


HelloWorld
tag

Tegnap délután, a 908-as Bp. Déli - Szombathely gyors 58 percet késett :))
Ott dekkoltunk Pétfürdőn egy órán át, tényleg azt hittem, már lekéstem, de nem... vonatocsaka késett egy órácskát...

(#28) ivana


ivana
Ármester

Ha minden vonat olyan lenne mint a Budepest-Esztergom vonalon járók akkor tényleg elég sokan utaznának vonattal. De szerintem a MÁV-nál is valami hasonló van mint a BKV-nál.

(#29) ribery22 válasza P100 (#26) üzenetére


ribery22
tag

Biztos a laptopjában beépített wwan van :P és jól megy akksiról, mert biztos ott sem működik minden konnektor

Hiába vannak a hátadon szárnyak Van úgy, hogy az angyalok is rossz úton járnak

(#30) P100


P100
senior tag

Ha valaki kérdezne, hogy mi jut eszembe a MÁV-ról kapásból, akkor ezeket mondanám:

kommunista származék
szarszag
húgyszag
köpedékek
kommunizmusból hátramaradt állomási WC-k + WC-vel egyidős WC-s nénik
piszok, kosz, bűz
gyanúsan elszíneződött ülések
szarral bekent WC falak
folyamatosan késő járatok
agresszív/mogorva kalauzok, pénztárnők
lassú, zajos vonatok
düledező, rozsdás állomások

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#31) P100 válasza ivana (#28) üzenetére


P100
senior tag

Ilyen vonatok Ausztriában 15 évvel ezelőtt jártak...

Pár éve adták el nekünk.

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#32) Ijk


Ijk
nagyúr

Hirtelen azt hittem a MÁV IC-ken lesz net... 50 év múlva:D
Amúgy van fűtés, Szeged-Kecskemét vonalon olyannyira, hogy télen meglocsolgattam a radiátorokat vízzel és szaunáztunk. Egyébként inkább maradjanak a jegyárak, mint az internet. Aki volt már nyugaton, az tudja, hogy az itteni árak közelébe sincsenek az angolnak.

/人◕ ‿‿ ◕人\

(#33) P100


P100
senior tag

Ilyenek a vonatok Ausztiában: http://railjet.oebb.at/
Csak úgy mellékesen...

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#34) ArGab válasza P100 (#26) üzenetére


ArGab
őstag

Nos én is valahogy így gondolom. Jelenleg fogynak az utasok, mert színvonal nincs, inkább jár mindenki busszal/kocsival ahol teheti, mert gyorsabb és kényelmesebb. Mi a válaszintézkedés? Akkor járjon kevesebb helyen kisebb vonat ritkábban, ami miatt még kevesebben utaznak. Pedig ezzel csak a fajlagos költség nő, mert ugyanazt a pályarendszert kell fenntartani kevesebb jegybevételből.
Pont hogy fejleszteni kéne még azon az áron is, hogy éveken keresztül plusz pénzt kell beletolni miatta a MÁV-ba, pályákat felújítani, kocsikat, mozdonyokat beszerezni. Egy 160-200 km/h-val közlekedő, klímás, kényelmes, helybiztosított, wifi eléréssel rendelkező vonat sokkal több utast vonzana, akik jelenleg saját kocsival járnak. És minél nagyobb az utasszám és a kihasználtság, annál kevesebbet kell utána beleölni kompenzációként.

[ Szerkesztve ]

(#35) ntomka válasza ribery22 (#29) üzenetére


ntomka
nagyúr

Ott a külső antennás mobil rákötve kábellal... :))

ツ Headphones on - World off

(#36) werszomjas válasza P100 (#26) üzenetére


werszomjas
őstag

Igen ez szép és jó, de azért azt se felejtsd el, hogy az ülések a vonaton nem maguktól szakadnak fel, a talpnyomok a falra nem maguktól másznak fel, az üveg nem magát hányja le, a wc nem magát pisili körbe és még sorolhatnám.

Hiába csinálnák meg faszán pl a pályaudvarokat, a "nép" azt is tönkre tenné.
Szóval megértem hogy nem akarnak áldozni rá.

Más példa, mikor sorra újítják fel a társasházakat, szépen festik le a falakat, másnap ugyan úgy tele van graffitivel, ugyan ez lenne egy szépen helyrehozott pályaudvarral is, szóval a magyar népre én se költenék.....

Tisztelet a kivételnek, de sajnos mi vagyunk kevesebben.

A késés persze más tészta, egyszer voltam debrecenből-balatonon, visszafele a vonatom több mint 1órát késett, ezáltal lekéstem a budapesti IC-met amivel jöttem volna debrecenbe, mikor végre beértem pestre, 15perc volt még az utolsó gyorsvonat indulásáig, ha 15percel többet késik, nem jutok haza, csövelhettem volna pesten, azóta kocsival járok :)

üdv

(#37) P100 válasza ArGab (#34) üzenetére


P100
senior tag

Lassan már csak gyári munkások fognak vonattal utazni + azok, akiknek nagyon muszáj. El tudjátok képzelni, hogy egy gazdag üzletember, aktatáskával és notebookkal a kezében a vonatot válassza a kocsija helyett? Én valahogy nem, viszont pl. Ausztriában mindennapos az ilyen.

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#38) negyedes válasza gabor85 (#9) üzenetére


negyedes
addikt

Regebben felenk is ilyenek jartak, csak egyes polgartarsak(most nagyon polkorekt voltam) szetzuztak a wc-t, szotyiztak(persze szigoruan a foldre), a huzat utannk buzlot es koszos volt, ha leraktak oket a vonatrol mert nem volt jegyuk megdobaltak a vonatott, jo par ablakot ki kellet cserelni e miatt. Igy visszaraktak a jo kis 20 eves vonatokat. :((

Három dolog biztos az életben: az adó, a halál és az adatvesztés. - Baráth Gábor

(#39) P100 válasza werszomjas (#36) üzenetére


P100
senior tag

Emlékszem, amikor lecserélték a személyvonatok egy részét arra a szép narancssárgás vonatra (tudjátok melyikre gondolok?), akkor egy 2-3 évig nem volt semmi baja, firkát se láttam rajta. Csak akkor kezdtek rá firkálni, amikor már kezdett elöregedni és a firkákat persze a lusta takarítónők nem szedték le, így a vandálok látták, hogy ott a firka és ők is kedvet kaptak a firkálásra és ez így terjed és terjed. Egy megkopott ülésű vonatra már nincs kedvük vigyázni az embereknek.

Egyébként az újabb vonatokban lényegesen ritkábban lehet azt látni, hogy a WC mellé pisált valaki, ebből is látszik, hogyha valami szép állapotban van, akkor arra jobban is vigyáznak.

A MÁV szerint egy vonat élettartama 20-30 év, szerintem pedig legkésőbb 6-7 évente el kéne adni a szerelvényeket keleti szomszédjainknak és újakat venni helyettük. Újakat! Nem Ausztriából kiselejtezett vonatokat, hanem újakat, hisz azoknak az élettartama is jóval nagyobb lesz, mivel a MÁV vonalain használják őket először. A MÁV eleve leharcolt vonatokat vesz és csodálkozik, hogy gyorsan leamortizálódik.

A vandálkodásra pedig az lenne a megoldás, hogy a mélyen tisztelt kalauz ne az utolsó vagonban üljön egész út alatt, hanem legalább fél óránként járja végig a vonatot.

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#40) ArGab válasza werszomjas (#36) üzenetére


ArGab
őstag

Az a baj, hogy ilyen alapon minek bármit fejleszteni/felújítani, mert úgyis csak tönkreteszik. Pedig szerintem igenis megfigyelhető, hogy az új, tiszta, rendben tartott dolgokra többen vigyáznak, mint a leromlott, tönkrement, igénytelenre. Itt most nem azokra gondolok akik mindent agyonfirkálnak, üléseket felszaggatják, stb., hanem átlag emberekre. Ez ugyanolyan, mint egy tiszta utcán a szemét. Amíg nincsen, addig sokan nem dobják félre a sajátjukat, de amint valahol megjelenik, sokan mellészórják, hiszen az övüké a többi mellett már úgysem számít.

Graffitik, rongálások ellen sajnos nehéz védekezni. De ha ott marad évekig, az csak bátorító tényező. Az ilyet azonnal el kellene tüntetni, lemosni, lecserélni, hogy nyoma sem maradjon. Sajnos ez rengeteg pénz, de idővel rájönnének hogy nincs értelme csinálni. Mellette meg akit elkapnak, keményen elővenni, nem úgy mint most.

[ Szerkesztve ]

(#41) ivana válasza P100 (#31) üzenetére


ivana
Ármester

:(( ezt nem is tudtam, de miután láttam azt az osztrák vonat oldalt amit linkeltél, hát az azért tényleg jó.

(#42) P100 válasza ArGab (#40) üzenetére


P100
senior tag

Úgy látom hasonlóan látjuk a dolgot...

Amúgy nem hinném, hogy több pénz lenne. Ha a vonat takarítók munkaköri leírásába beletennék a firkák azonnali lemosását, akkor ugyanúgy elvállalnák a munkát és le is mosnák a firkát. De mivel ez nem kötelességük, így lustaságból nem is csinálják meg.

Szerintem ezeket a dolgokat abszolút nem látják át a MÁV vezetői. Valószínű úgy vannak vele, hogy nekik ígyis-úgyis ugyanannyi a fizetésük, minek stresszeljék magukat.

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#43) Chosen


Chosen
addikt

Itthon majd jó ha 2050-re "napirendre" kerül a téma. A vonatért meg már amúgy is sokat fizetek, de azért gondolom kihasználnák rendesen a szolgáltatást uzsora díjjal, mint a mobilnet. Itthon 10ft lesz 1 kbyte

P100: a sínekkel is gond van, sokszor az a szűk keresztmetszet. :( (ettől függetlenül szarok és büdösek a vonatok)

mod: a MÁV vezetői szerintem 1x nem utaztak a saját vonataikon. :U

[ Szerkesztve ]

(#44) P100 válasza Chosen (#43) üzenetére


P100
senior tag

Legalább bevezetnék a jegy mellé opcionálisan kérhető internet-szolgáltatást. Kilométertől függően kapnál X MB felhasználható adatmennyiséget, amiért fizetsz X forintot. Kapnál egy kódot, amivel csatlakozhatsz központi hotspothoz. Egyáltalán nem lenne bonyolult megoldani, a rendszer technikai részét ingyen is elvállalná pár lelkes programozó.

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#45) Chosen válasza P100 (#44) üzenetére


Chosen
addikt

#30-as hsz alapján ugyanazt éltük/éljük meg :DDD

(#46) P100


P100
senior tag

Kis off: Szolnokon bevezették néhány buszmegállóban az elektronikus/beszélő menetrendet.
Nagyon ismerős is volt a kivitelezés... hol is láttam én ilyet ezelőtt? Ja megvan! Amikor először jártam Ausztriában 1998-ban (szerk.).

De itt a városi TV-ben olyan nagy eseménynek állították be azt, hogy 10 megállóban csináltak elektronikus menetrendet, hogy majdnemhogy pezsgőt bontottak.

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#47) P100


P100
senior tag

Néha komolyan elkeserít, hogy kicsiny hazánk évtizedekkel le van maradva a nyugati országoktól.

Azt mondtam kicsiny? És akkor hogy is van az, hogy a régióban mi vagyunk az egyik legnagyobb területtel és népességgel rendelkező ország? Pl. Ausztria területe jóval kisebb és kb. 3 millióval kevesebben lakják, mégis meg lehet nézni hol tart...

Na jól van, mindegy, ebbe ne menjünk bele, a magyar kormányok kb. 100 éve újra és újra elk*rják.

Még nagyobb OFF: láttátok, hogy a Google Maps utcanézetben piros-kék 3D-s szemüveggel 3D-ben is megtekinthetőek az utcák? :D Én csak most vettem észre :DDD

[ Szerkesztve ]

Harcolj a hazádért, MAGYARORSZÁGÉRT! http://www.erepublik.com/hu/referrer/Hungarian+Soldier

(#48) dabadab válasza RootRulez (#5) üzenetére


dabadab
titán

"Majd mikor csödbe viszik a máv-ot"

Amióta az eszemet tudom, a MÁV állami támogatásból élt, amúgy masszívan veszteséges volt, szóval a csődbevitel nem aktuális, az lenne inkább a kérdés, hogyan lehetne legalább nagyjából életképesre pofozni.

DRM is theft

(#49) ribery22 válasza P100 (#33) üzenetére


ribery22
tag

De ez nálunk is jár. Bp. Keleti-től Hegyeshalom felé, belföldi forgalomban is használható EC pótjeggyel, nem kell helyjegy, így olcsóbb, mint az IC. Én speciel Győrbe mentem vele télen, apum pedig rendszeresen használja!

Hiába vannak a hátadon szárnyak Van úgy, hogy az angyalok is rossz úton járnak

(#50) WonderCSabo


WonderCSabo
félisten

Azért ennyire nem szar a helyzet. Igaz, hogy nem a mávnál, de a volán csomó távolsági járatán már van net. És a BKV is teszteli a wifis Ikarust. :)

Ettől függetlenül a máv egy fos, az a szomorú, hogy egy nagyon jól működő vállalatot tettek tönkre. Aztán meg eladták a teherszállítást, ami nyereséges volt, a személyszállítást meg mindig az adóforintok húzzák ki a bajból. Ha nem a hitelek. Kéne már kezdeni vmit az összes állami nagyvállalattal, mert szégyen ami ezen a téren folyik.

ribery22: Igen, az első Railjet a Budapest - Bécs - München útvonalon jár.

P100: A Desiro nem járt 15 éve Ausztriában mivel nem is létezett. A beszélő menetrendnek meg örülni kell, mint az összes fejlesztésnek. Nagyon nem jó ez a hozzáállás, télleg le vagyunk maradva, de legalább az ilyen törekedéseket ismerjük el.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.