összességében jó lenne, ha olvasgatnál a témához, mert ennyi tévedést tőled régen láttam egy délelőtt.
"azert messze nem mindig, csak akkor, ha az ember nyomja a gazpedalt.": mindig van benne turbónyomás, különben nem menne az autó. már elinduláshoz kell, mert ha nem tolod neki, nagy lesz a lefulladási hajlam.
"azok a motorok sem szoktak szetesni.": nem hát, persze... rendszeres turbóhalál, rendszeres katalizátor halál a rosszul összerakott motor és váltó miatt, rendszeres szívósor halál... egyszer megkergeted hidegen majd leállítod melegen, vége is van.
"Ezek a kis turbositott motorok sem fognak szetesni, mert az az alacsony toltonyomas, ami ezekben van": a tévedés ebben az, hogy ha alacsony lenne a töltőnyomás, az nem emelne lényegesen a literteljesítményen. Alacsony töltőnyomást (ami persze nem alacsony, csak konyhanyelven mondják, helyesen alacsony túltöltést) akkor lehet használni, ha nagyjából elég a teljesítmény, csak simítani kell a nyomatékgörbén. Amikor lényegesen javítani kell a literteljesítményen, akkor meg nem alacsony a túltöltés, hanem magas. mert mitől is lenne egy kisköbcentis turbós nyomatéka annyi, mint egy nagyköbcentis szívósé, ha nem attól, hogy lényegesen nagyobb nyomás van a hengerben?
Az olajcsere periódusok azért változtak, mert egyrészt a gyárak nem akarják, hogy tartós legyen az autó, másrészt nagyon sokat fejlődtek az olajok. Az olajipari vegyészet fejlődése miatt változtak az olajcsere periódusok, nem mástól.
Egy alap szívó benzines motor nagyjából 60-66 LE/liter teljesítményt tud. Ehhez képest az s2000-es világcsúcstartó motorja a maga 120 LE/liter teljesítményével kihegyezett, és az 800-900 köbcentis 100 ló fölötti motorok is azok. Kihegyezésre nem csak a speciálisan dragre épített, 500 LE/liter határesetnél lehet beszélni.
"Pont ezert van az, hogy turbos motort kulonosebb problema nelkul lehet tuningulni, ellenben a szivomotorokkal.": nem, turbós motort nem lehet különösebb probléma nélkül tuningolni. Ebben is külön kell választani a dízelt meg a benzinest. A benzinesnél 1-es lambda miatt a turbósok tuningolása nem egyszerű, hűteni kell a motort, tolni kell bele a benzint, stb. A dízel meg minőségi vezérlésű, azt tényleg egyszerűbb tuningolni, de abban az is benne van, hogy a turbódízelt eleve nagyobb erők elviselésére tervezik, ezért gyárilag több benne a tartalék. De ha ott is komoly tuningot akarsz, akkor ott kezdődik, hogy dugó, hajtókar, főtengely csere. És ne keverjük össze a kóklerek által elvégzett, ideiglenesen működő tuningot azzal, amikor valaki rendesen megtervezi, kiszámolja és megépíti a tuningot, ami tényleg sokáig működik.
(#64) dabadab: "Nincs benne semmi extra, a motor hutovizevel hutik a turbot": jelen pillanatban ezt nyugodtan tekintsd extrának, ez a mostani autók között egy nagy újdonság, korábban senki nem csinált ilyet. még egy pár éve is az autók zömében a motorolaj hűtötte és kente a turbót, ezért ha hirtelen állítottad le, kokszosodott az olaj, amitől következő indításkor meghalt a turbó. Az olyan kommerszebb autóknál, mint pl. az opel, csak most kezd átszivárogni a tucatmodellekbe a vízhűtéses turbó.
"Ugy ezer eve?": nem, például a bmw motorjaiban is csak mostanában állnak át a külön vízkörrel hűtött turbóra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis