Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) bambano válasza 8th (#50) üzenetére


bambano
titán

most vagy nem értem, mit szeretnél megkérdezni, vagy marhaságot kérdezel.
ha azt akarod megkérdezni, hogy szerintem mik a honda motortervezési alapelvei, azt ne kérdezd meg, mert a válasz szerepel egy olyan hozzászólásban, amire te már reflektáltál.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#52) Speeedfire válasza dabadab (#49) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

Így már okés. :)

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#53) V.Stryker válasza bambano (#45) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Csak úgy megjegyezném, hogy a sima és az összkerekes A6 között csupán 75kg van. Sőt...az összkerekeshez másik automata váltó van és ott 50Nm-el több a nyomaték(plusz másik befecskendezés, de mindegy is).

De egyébként már tök kíváncsi vagyok, hogy te melyik típust, motort pártolod, mert eddig fikáztál mindent, ami mozgott. Ha azt mondod valamelyik francia, akkor szerintem eret fogok vágni magamon... :DDD

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#54) V.Stryker válasza bambano (#51) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Egyébként még valószínűleg nem beszéltünk arról, hogy lehet a Honda motortervezési alapelve a tartósság. Mert lehet gyártani fasza, kihegyezett motort..pl a Ford új egyliteres szarja, három hengerrel több mint 100Le és nem rossz a nyomatékleadása és fogyasztása se. DE egy ótvar japán kétliteres motor a nyüzüge erejével elmegy 3-4százezer km-ert bontás nélkül, egy kihegyezett fos, meg 120ezernél kiesik alólad. Na melyik jobb?

[ Szerkesztve ]

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#55) bambano válasza V.Stryker (#53) üzenetére


bambano
titán

nekem "gatyalezabálós böszme" német van és elégedett vagyok vele. meg van egy mezei tucatautó, amivel az asszony jár. mindkettőn körbezárt villám van. szegények már elég korosak, fogalmam sincs, mit vennék helyettük... ha nagyon pártolni kellene most hirtelen valamit, akkor az előző generációs m5-öst, a frissen piacra dobott csevi ss-t, meg ilyeneket pártolnék utcára, ökörködni meg az evot vagy az sti-t.

az egy dolog, hogy a sima és az összkerekes között 75 kiló van, de mindkettő alaphangon nehéz, mint a sár. ráadásul a jó thorsen az zabálja a nyomatékot, nem is keveset, emiatt is lassabb az awd.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#56) bambano válasza V.Stryker (#54) üzenetére


bambano
titán

nyugodj meg kérlek, a 3 hengeres félmotorra nem fogom azt mondani, hogy jó:P

eccer ismerős megkért, hogy segítsek neki autót venni, akkor elkísértem a popestbe, hiába taposod parasztot nézni (skoda fabia htp). A kereskedőcsaj pillanat alatt levette, hogy azt fognak venni, amit javaslok, ezért erőltette, hogy vezessem én is a htpjét... hát hiba volt :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#57) dabadab válasza V.Stryker (#54) üzenetére


dabadab
titán

Ezek szerint az S2000 motorja nem "kihegyezett"?... Sot, szerinted egy csigas motor jobban ki van hegyezve, mint egy kilencezerig porgoo darab?...

DRM is theft

(#58) V.Stryker válasza dabadab (#57) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

És mikor forog 9000-et? Ne mond, hogy a tied, ami mondjuk 6000-ig forgatható, az minden nap megnyalja a 6000-et. :U A turbós meg ha tetszik ha nem, mindig meg van erőszakolva a turbó által, soha nem fog egy se annyit tartani, mint egy sima szívó, legalábbis bontás, turbóhalál nélkül.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#59) dabadab válasza V.Stryker (#58) üzenetére


dabadab
titán

"És mikor forog 9000-et?"

Ha nyomja neki az ember. Azok a nyugdijas svajci orvosok, akik csak vasarnap veszik elo az autojukat, hogy misere menjenek, valoszinuleg nem S2000-rel jarnak.

"A turbós meg ha tetszik ha nem, mindig meg van erőszakolva a turbó által"

Nem "meg van eroszakolva", hanem van benne turbonyomas, es azert messze nem mindig, csak akkor, ha az ember nyomja a gazpedalt. Raadasul nem tudom miert csinal mindenki ugy, mintha a turbo valami hihetetlenul uj dolog lenne, amikor dizelekben ugy masfel evtizede a turbo az alap, aztan azok a motorok sem szoktak szetesni. Ezek a kis turbositott motorok sem fognak szetesni, mert az az alacsony toltonyomas, ami ezekben van, sokkal kisebb terheleset jelent a motornak (es erre szepen lehet tervezni a motort), mint a magas fordulatszam, amire a Honda utazik (aminel nehezebb a tultervezes, mert az plusz sullyal jar, attol meg csak meg hamarabb szetesik az egesz). Nezz csak ra az olajcsere-peridosukra meg hasonlokra, tenyleg, ez igy mar inkabb onmaga parodiaja, amikor egy tenyleg kihegyezett motorhoz kepest nevezed az alacsony turbonyomasu tomegmotorokat "kihegyezett szaroknak".

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#60) V.Stryker válasza dabadab (#59) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Én tartom magam ahhoz, hogy egy egy literes 100-125 lovas motor bizony kihegyezett...normál esetben ezek 60LE körül tudnak. Ha a dupláját hozza, akkor mi az ha nem kihegyezés, miközben pár éve egy jobb 1.6-os tudott ennyit.

S2000-el meg nem csak versenyzők járnak, hanem csajozni akaró srácok, akik csak felvágni akarnak a kinézettel, nem pedig bőgetik az éjszakai versenyeken végig. Kis turbónyomás ide vagy oda, a turbós motor előbb fog ledögleni, mert sokkal nagyobb odafigyelést igényel. Pont a német orvos az, aki a jó kis hegyes - dombos vidéken lévő házába felhajtva egyből le fogja állítani és nem hagyja kicsit visszahűlni, stb stb. Persze ez a fejlődés rendje, de azért ez egy jó kis olvasmány erről.

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#61) dabadab válasza V.Stryker (#60) üzenetére


dabadab
titán

"Ha a dupláját hozza, akkor mi az ha nem kihegyezés"

Turbositas. Nincs ebben semmi kulonos, ennyit siman ossze lehet hozni, itt nem ebrednek olyan erok, amik a felhasznalt anyagok kepessegeit feszegetnek. Pont ezert van az, hogy turbos motort kulonosebb problema nelkul lehet tuningulni, ellenben a szivomotorokkal. Vagy nezd meg a versenytechnikat: F1-ben is jonnek (megint) az 1.6-os turbok, na azok tenyleg ki lesznek hegyezve, de nem is 200 LE-t produkalnak majd, hanem 600 folott: az a kihegyezes, nem az, amit egy Fiestaba raknak.

"Pont a német orvos az, aki a jó kis hegyes - dombos vidéken lévő házába felhajtva egyből le fogja állítani és nem hagyja kicsit visszahűlni, stb stb."

Meg szerencse, hogy minden modern turbos motor automatikusan megoldja a visszahutest sajat hataskoreben.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#62) ESP válasza V.Stryker (#60) üzenetére


ESP
senior tag

Tudod mi volt a kihegyezett? Forma1-ben az 1600ccm-s 1500lovas motorok. :R

Amíg egy mezei 1.2-es szívó motor tud 94le-t (és már 10éve tudja) ne mond már hogy az ezres motor egy öklömnyi turbóval kihegyezett lenne.

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#63) V.Stryker válasza dabadab (#61) üzenetére


V.Stryker
nagyúr

Meg szerencse, hogy minden modern turbos motor automatikusan megoldja a visszahutest sajat hataskoreben. - erre kíváncsi lennék... :U

Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.

(#64) dabadab válasza V.Stryker (#63) üzenetére


dabadab
titán

Nincs benne semmi extra, a motor hutovizevel hutik a turbot, mindenki ezt csinalja, senki se jaratja a dizelet percekig, hogy lehuljon a turbo, aztan megse szoktak megdogleni.

DRM is theft

(#65) ESP válasza dabadab (#64) üzenetére


ESP
senior tag

Mióta hűtik vízzel a turbót :F

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#66) dabadab válasza ESP (#65) üzenetére


dabadab
titán

Ugy ezer eve?... Nyilvan nem csak vizzel, az olajhutes tovabbra is jatszik menet kozben, de ezen kivul ott a kiegeszito vizhutes, aminek foleg leallitas utan van szerepe, hogy kellokeppen user-friendly legyen a turbo.

DRM is theft

(#67) ESP válasza dabadab (#66) üzenetére


ESP
senior tag

Erre van valami linked?
Életemben nem találkoztam még vele. Eleve több száz fokon megy a turbó, ha arra ráengeded a vizet elég érdekes dolgokat okozna.

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#68) dabadab válasza ESP (#67) üzenetére


dabadab
titán

Garrett: water cooling (pdf)

DRM is theft

(#69) ESP válasza dabadab (#68) üzenetére


ESP
senior tag

Ühüm. És melyik utcai autóban van ilyen?

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#70) dabadab válasza ESP (#69) üzenetére


dabadab
titán

Kb. az osszes modern, gyarilag turbosban. Egyik gyartonak sem hianyzik, hogy tomegevel jojjenek vissza a vasarlok a megdoglott turbokkal.

DRM is theft

(#71) ESP válasza dabadab (#70) üzenetére


ESP
senior tag

Csak annyi a gond, hogy nem azért pusztul meg a turbo mert melegen leállítják hanem azért, mert a turbina csapágya a motor leállítása után nem kap olajzást amikor több százezres fordulattal pörög a turbó még...

Mellesleg hiába van vízhűtés is a turbón amikor leállítás után ugyan úgy megáll a víz a rendszerben mint az olaj.

De minden bizonnyal a 3éves 2.0crtdi autónk valami elavult fos lehet, mert nincs benne ilyen vízhűtéses turbóóó.

No offense de jó kötekedni?

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#72) dabadab válasza ESP (#71) üzenetére


dabadab
titán

"Csak annyi a gond, hogy nem azért pusztul meg a turbo mert melegen leállítják"

A Garrett nem igy tudja, bar ok nyilvan nem ertenek hozza :)

"azért, mert a turbina csapágya a motor leállítása után nem kap olajzást amikor több százezres fordulattal pörög a turbó még..."

Az szepen meg is all, az olaj meg nem valik kodde.

"Mellesleg hiába van vízhűtés is a turbón amikor leállítás után ugyan úgy megáll a víz a rendszerben mint az olaj."

Egyreszt a viznek joval nagyobb a hotehetetlensege, mint annak a kis olajnak, masreszt meg szoktak berakni kiegeszito vizpumpat.

"No offense de jó kötekedni?"

No offense, de ha kijavitok nyilvanvalo targyi tevedeseket, az kotozkodes?

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#73) ESP válasza dabadab (#72) üzenetére


ESP
senior tag

Ok taníts mester!

Minden bizonnyal már több száz turbós autót láttal és javítottál :R

Ez van amikor találkozik az internetről összebogarászott tudás és a valóság.

Na itt befejeztem.

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#74) EczkE


EczkE
addikt

Szép autó. :D

Asszem mindenféleképpen!

(#75) dabadab válasza ESP (#73) üzenetére


dabadab
titán

Bocs, de te vagy az, aki egeszen eddig azt se tudta, hogy leteznek olaj + vizhutesu turbok - ebbol hogy jon ki az, hogy te ertesz hozza, en meg marhasagokat beszelek?

DRM is theft

(#76) bambano válasza dabadab (#59) üzenetére


bambano
titán

összességében jó lenne, ha olvasgatnál a témához, mert ennyi tévedést tőled régen láttam egy délelőtt.

"azert messze nem mindig, csak akkor, ha az ember nyomja a gazpedalt.": mindig van benne turbónyomás, különben nem menne az autó. már elinduláshoz kell, mert ha nem tolod neki, nagy lesz a lefulladási hajlam.

"azok a motorok sem szoktak szetesni.": nem hát, persze... rendszeres turbóhalál, rendszeres katalizátor halál a rosszul összerakott motor és váltó miatt, rendszeres szívósor halál... egyszer megkergeted hidegen majd leállítod melegen, vége is van.

"Ezek a kis turbositott motorok sem fognak szetesni, mert az az alacsony toltonyomas, ami ezekben van": a tévedés ebben az, hogy ha alacsony lenne a töltőnyomás, az nem emelne lényegesen a literteljesítményen. Alacsony töltőnyomást (ami persze nem alacsony, csak konyhanyelven mondják, helyesen alacsony túltöltést) akkor lehet használni, ha nagyjából elég a teljesítmény, csak simítani kell a nyomatékgörbén. Amikor lényegesen javítani kell a literteljesítményen, akkor meg nem alacsony a túltöltés, hanem magas. mert mitől is lenne egy kisköbcentis turbós nyomatéka annyi, mint egy nagyköbcentis szívósé, ha nem attól, hogy lényegesen nagyobb nyomás van a hengerben?

Az olajcsere periódusok azért változtak, mert egyrészt a gyárak nem akarják, hogy tartós legyen az autó, másrészt nagyon sokat fejlődtek az olajok. Az olajipari vegyészet fejlődése miatt változtak az olajcsere periódusok, nem mástól.

Egy alap szívó benzines motor nagyjából 60-66 LE/liter teljesítményt tud. Ehhez képest az s2000-es világcsúcstartó motorja a maga 120 LE/liter teljesítményével kihegyezett, és az 800-900 köbcentis 100 ló fölötti motorok is azok. Kihegyezésre nem csak a speciálisan dragre épített, 500 LE/liter határesetnél lehet beszélni.

"Pont ezert van az, hogy turbos motort kulonosebb problema nelkul lehet tuningulni, ellenben a szivomotorokkal.": nem, turbós motort nem lehet különösebb probléma nélkül tuningolni. Ebben is külön kell választani a dízelt meg a benzinest. A benzinesnél 1-es lambda miatt a turbósok tuningolása nem egyszerű, hűteni kell a motort, tolni kell bele a benzint, stb. A dízel meg minőségi vezérlésű, azt tényleg egyszerűbb tuningolni, de abban az is benne van, hogy a turbódízelt eleve nagyobb erők elviselésére tervezik, ezért gyárilag több benne a tartalék. De ha ott is komoly tuningot akarsz, akkor ott kezdődik, hogy dugó, hajtókar, főtengely csere. És ne keverjük össze a kóklerek által elvégzett, ideiglenesen működő tuningot azzal, amikor valaki rendesen megtervezi, kiszámolja és megépíti a tuningot, ami tényleg sokáig működik.

(#64) dabadab: "Nincs benne semmi extra, a motor hutovizevel hutik a turbot": jelen pillanatban ezt nyugodtan tekintsd extrának, ez a mostani autók között egy nagy újdonság, korábban senki nem csinált ilyet. még egy pár éve is az autók zömében a motorolaj hűtötte és kente a turbót, ezért ha hirtelen állítottad le, kokszosodott az olaj, amitől következő indításkor meghalt a turbó. Az olyan kommerszebb autóknál, mint pl. az opel, csak most kezd átszivárogni a tucatmodellekbe a vízhűtéses turbó.

"Ugy ezer eve?": nem, például a bmw motorjaiban is csak mostanában állnak át a külön vízkörrel hűtött turbóra.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#77) bambano válasza ESP (#62) üzenetére


bambano
titán

tíz éve a suzukiban nem volt 1.2-es benzines, 1.1-es meg 1.3-as benzinesei voltak...
tíz éve az előző generációs corsában 80 lovas volt az 1.2-es motor, az akkori htp hulladékban meg 55.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#78) ESP válasza bambano (#77) üzenetére


ESP
senior tag

Tessék 2003-as ignis 1.3 93le [link]

Bocs nem 1.2...

bambano:

hagyd...

[ Szerkesztve ]

2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT

(#79) bambano válasza dabadab (#68) üzenetére


bambano
titán

kezdjük ott, hogy a golyóscsapágyazott turbó egy nagyon friss újdonság. eddig a siklócsapágy volt a divat.
jó lenne, ha ehhez a cikkhez dátumot is mellékelnél, mert én nem találtam egyet se.

szerk: a frissességet nem úgy kell érteni, mint a pc iparban, ahol a 12 hónapos cuccod már avítt múzeumi retró dolog..

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#80) bambano válasza dabadab (#72) üzenetére


bambano
titán

A vörösen izzó turbólapátok esetén tökmindegy, mekkora a víz hőtehetetlensége.
ez fals érv.

az olaj valóban nem válna köddé ilyenkor, hanem elégne.

"ha kijavitok nyilvanvalo targyi tevedeseket, az kotozkodes?": egyelőre az látszik, hogy amit ki akarsz javítani, az megállja a helyét, amire kijavítottad, az meg téves, így a javítási kísérletre nem életszerűtlen azt mondani, hogy kötekedés.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#81) stangli


stangli
senior tag

(#82) 8th válasza bambano (#51) üzenetére


8th
addikt

Mi a baj azzal ha egy motort forgatni kell? Ha tiprod megyha nem forgatod gazdaságos. Jó az úgy ahogy van.

"mondom, ülj bele mondjuk ebbe vagy egy átlag civicbe, utána ülj bele, ha már a márkánál akarunk maradni, egy honda legendbe. majd rájössz, mi a különbség."

Csak amíg az átlag kuvik 1400-1600ccm a Legend-be a vala szerelt legkisebb motor is 2000ccm V6 volt. A mostaniakban meg 3500-3700ccm motor van. Végül is tényleg jó összehasonlítási alap a kettő. :C

"nézz meg egy 60-as évek végéről való tepsi usákok izomautót. a rendes motorépítési elv ott indul, amikor a 6.2-es motort még kisblokknak hívják."

USA V8? És most hova x@rjak? 80-as 90-es években 5-6literből kihoztak 150-300lóerőt? Ez egyenesen szánalmas! Sportautók a teljesség igénye nélkül (természetesen ezek nem a csúcsmodellek).: 1980 Camaro 5.0 140le, 1989 Camaro 2.8 136le, 2000 Camaro 3.8 204le, 1990 Firebird 3.1 140le, 1994 Firebird 3.3 148le, 2000 Firebird 3.8 196le, 1990 Mustang 5.0 224le, 1994 Mustang 3.8 152le, 2008 Mustang GT 4.0 245le, 1987 Corvette 5.7 272le, 1990 Corvette 249le és még sorolhatnám.

Volt itt a környéken egy gömbölyű Econoline. 5000ccm V8 benzin. Az usákok beleraktak egy pöcs százötven lovas motort egy 1.6tonna önsúlyú furgonba. Ha üresben ment vele a tag beérte átlagban 13liter gázzal ha mögé volt kötve a hajója gond nélkül benyelt 30+ litert. Nesze neked nyomatékra hangolt usa vényóc. :C

(#83) bambano válasza 8th (#82) üzenetére


bambano
titán

"Ha tiprod megyha nem forgatod gazdaságos. Jó az úgy ahogy van.": mert ha úgy próbálnál meg vitatkozni, hogy elolvasod a vitát előtte, te is tudnád, hogy ez nem igaz.

"Csak amíg az átlag kuvik 1400-1600ccm a Legend-be a vala szerelt legkisebb motor is 2000ccm V6 volt. A mostaniakban meg 3500-3700ccm motor van.": remélem, ebből már te is tudod, milyen egy rendes motor.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#84) 8th válasza bambano (#83) üzenetére


8th
addikt

Miért nem igaz? Mert te azt mondod? Hmm... ez aztán a komoly érv. És igen, tudom milyen a normális motor. 1.6-2liter közötti benzines turbómotor de semmiképpen sem egy rossz hatásfokú 3+ literes szívó őskövület. Ott az új AUDI S8 4.0 TFSI 520ló @ 650Nm 1700-5500között. Könnyebb erősebb gyorsabb és három literrel kevesebbet fogyaszt mint a 450lovas 5.2 V10 szívó S8 amit leváltott. De bizonyára a motortervező mérnök gárda ül háttal a lovon mert ugye mint köztudott "a rendes motorépítési elv ott indul, amikor a 6.2-es motort még kisblokknak hívják"

LOL

(#85) bambano válasza 8th (#84) üzenetére


bambano
titán

mert ha olvastad volna a vitát, akkor láttad volna a linkeket, ahol a konkrét adatok vannak, amik cáfolják az állítást.

szerintem a veled való további vitatkozást kihagyom.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#86) 8th válasza bambano (#85) üzenetére


8th
addikt

"szerintem a veled való további vitatkozást kihagyom."

Értem. Nem tudsz fogást találni rajtam ezért inkább visszavonulót fújsz. Oké. :P

(#87) bambano válasza 8th (#86) üzenetére


bambano
titán

Az összes hszed arról szólt, hogy nem olvasod el és nem érted meg, amire válaszolsz.
Majd ha releváns kérdésed vagy véleményed lesz, válaszolok.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#88) 8th válasza bambano (#87) üzenetére


8th
addikt

Persze persze. :D

(#89) zoo8800


zoo8800
veterán

Végre egy jó kis topik a Blogouton :C

rip and tear, until it is done

(#90) 8th válasza zoo8800 (#89) üzenetére


8th
addikt

Ki is nyírtad wazze. :))

(#91) zoo8800 válasza 8th (#90) üzenetére


zoo8800
veterán

Legközelebb qsban maradok. :DDD

rip and tear, until it is done

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.