Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) mghltm


mghltm
addikt

"a szórásból a GTX 690 és a Titan VGA-k kimaradnak" - ezt akkor tartom elnezhetonek, ha ezek a tulajok meg jobb/tobb ajandekot kapnak, mint az olcsobb kartyak vasarloi. amugy is keves fogy beloluk, nem erdemlik meg az 1000$-t koltok az scb-t?!

still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc

(#2) Flynn válasza mghltm (#1) üzenetére


Flynn
csendes tag

másrészről meg aki 1000 dodós VGA-t vesz, annak aztán oly mindegy,h jár-e hozzá vmi :P

sör

(#3) mcwolf79


mcwolf79
veterán

Na lesz már olcsó kupon, ha bejön majd a játék :DDD :C

Xbox Series X GT: Mcwolf79xy PSN ID: x_mcwolf_79_x

(#4) M107


M107
addikt

:R

A játékot várom, amúgy ezt a kupon mellékelést egy nagy baromságnak tartom, főleg ilyen ár szinten.

Tisztelet a kivételnek de több a szar játék mint a tartalmas ma a pc-piacon ...
Mondjuk konzol fronton is 35% jó a többi hulladék ..

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#5) goodboy007 válasza M107 (#4) üzenetére


goodboy007
senior tag

Ez hogy jön ide? A SCBL valószínűleg nem a hulladék játékok sorát fogja gazdagítani :U

"propriocepció és peroneus aktiváció a kulcsszó, mert az emelést nem előzi meg excentrikus kontrakció, magyarul stretch-reflex vagy miotatikus (excentrikus megnyúlási) reflex." - Zola007

(#6) Xirtam válasza Flynn (#2) üzenetére


Xirtam
veterán

Ez szerintem megint baromság. Más kérdés, hogy valaki megteheti azonnal hogy megvásárolja ezeket a kártyákat. Van aki pedig gyűjtöget, spórol. pl.

(#7) M107 válasza goodboy007 (#5) üzenetére


M107
addikt

:R

Természetesen nem nem is arra gondoltam, ezt a kupon szar..got utálom mint a fene adnának 2 tálca sört oszt jó van ....

De kevés ma a minőségi játék csak a grafika a videó hegyek és a max 5-6 óra elvétve játék idő + 10-20 GB Ultra HD Texturával...

A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )

(#8) haddent válasza M107 (#4) üzenetére


haddent
addikt

Ezeket a statisztikát egyszerűen imádom... Főleg, hogy hogy lehet konzolon több jó, mint pc -én :F
Max. te konzolon szereted inkább, ennyi.

(#9) Bjørgersson


Bjørgersson
félisten

Na, kezdetnek jól hangzik, de még pár játékot begyűjthetnének, hogy valamilyen szinten visszavágjanak az AMD-nek. :D

As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...

(#10) subpixels válasza Bjørgersson (#9) üzenetére


subpixels
tag

Ilyesmire gondolsz?

(#11) Xirtam válasza subpixels (#10) üzenetére


Xirtam
veterán

BF4 üti mindet az pedig AMD támogatottságot élvez. ;]

(#12) subpixels válasza Xirtam (#11) üzenetére


subpixels
tag

Hát egyenlőre jobban meg Nv-n Bf4, mint Amd-n. ;]

[ Szerkesztve ]

(#13) WayneGace válasza Xirtam (#11) üzenetére


WayneGace
őstag

Nézőpont kérdése. Witcher 3 tuti vétel nálam. Ha meg kapnék egy bf4 kupont, akkor azt eladnám, annyira érdektelen játék számomra.

[ Szerkesztve ]

BestSecret invitációt privátban adok.

(#14) rocket válasza subpixels (#10) üzenetére


rocket
nagyúr

Szegeny AMD csunya osz-tel ele nez, ez mar a Gaming Evolved indulasa elotti allapotokat idezi :)

Lehet majd varni a wunder drivert ;]

[ Szerkesztve ]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#15) haddent válasza rocket (#14) üzenetére


haddent
addikt

Ezt így nem mondanám, a Battlefield 4 egymagában el fogja húzni a szekeret. Most lefogadom veled, hogy több BF4 -et fognak eladni, mint összesen ebből az 5 játékból ahány példány fogy. Ráadásul ezek "elmúlnak" (talán a Watchdogs kivételével). A BF4 -ből 1 év múlva is fog fogyni bőséggel :K
De valóban szép felhozatal ettől függetlenül! :R

(#16) rocket válasza haddent (#15) üzenetére


rocket
nagyúr

Nem tudom mikoze az eladasi szamoknak ahoz, hogy az AMD 5 A+ jatekra kell majd optimalizalgassa a drivereit megjelenesuk napjan (gondolom akkor latjak majd a jatekot eloszor, mint a regi "szep" idokben), az NV meg egyre. (raadasul egyelore a BF4 Betaban jobban teljesitenek az NV kartyai)

Akkor megnagyobb lesz a gaz az AMD-nek ha megjon addigra a kovetkezo generacio, es napi szinten dobaljak majd ki a beta drivereket mint szokas, minden tesztben masik driver szerepel majd mas ertekekkel, tiszta deja-vu :D

Majd meglatjuk milesz, de ugytunik az NV-nek ujra fontos lett a diszkret GPU-k melle a termektamogatas, ami nem sok jot jelent az AMD-nek, a felhasznaloinak, a PH AMD megmondo emberenek, meg a forum felhasznaloknak akik napi szinten kell majd elviseljek az egyoldalu, minden partatlansagot nelkulozo rizsat amit nyom :DDD

[ Szerkesztve ]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#17) haddent válasza rocket (#16) üzenetére


haddent
addikt

Ha az AMD megjelenésük napján látja majd az nVidia partnerprogis játékokat először, az csak az nVidia-t minősíti. Az AMD játékok mindig nyíltan odaengedték a tűzhöz közel az nVidiát is...
BF4 béta nincs, de neked már előre van róla információd :DD Alfa van, az pedig távolról sem látott DX11.1 -et még például, ráadásul már le lett írva nem egyszer, hogy egy optimalizálatlan BF3 motornak tekinthető. Ettől a két "jelentéktelen" információtól eltekintve teljesen igazad van és nem hasraütésszerű fanboy kampány volt a mondanivalód.
Abba, hogy kinek mennyire lesz jó mikor és hogyan ne menjünk bele, kétlem, hogy bármi információd is lenne erről, mintahogy nekem se és senki másnak sincs. Spekulációkról meg ne vitatkozzunk már... Majd ha itt az ideje visszatérhetünk rá. (Csak egy szösszenet amit nem tudok nem megemlíteni azt olvasva, hogy az AMD új szériának milyen rossz lesz a driverekkel naponta: a GTX6xx/GTX7xx mizériára még mindig nincs megoldás. Azért a saját házunk környékén is nézzünk már szét.. Ettől függetlenül igazad van tulajdonképpen, valóban fél évet vártunk a normáls driverre mi is, csak azért nem ilyen szintű volt a "rosszság", mint most nV oldalon.)
Az eladásokkal csak arra céloztam, hogy a BF4 -nek jóval nagyobb a közösségi és pénzügyi "húzóereje" is, mint a fennti játékoké. Nem lehúzom én ezeket, nagyon várós innen számomra is több is, talán jobban mint a BF4.. Ja és ez viszont a BF3 alapján várható, ez sem tény természetesen.

#18 asaca hát ez csak a te válogatásod.. Mindkettővel bőven el lehet lenni (feltéve ha majd az nV hamarosan már javítja ezt a csúnya hibát). 670-el és 7950 -el is toltam zöld és piros játékot is gond nélkül :B
Mellesleg a PS4 -et a pirosaknak köszönheted de spongya rá ;)

[ Szerkesztve ]

(#18) asaca


asaca
tag

ps4. A zöld meg a piros kapja be.Kezd elegem lenni belölük.2 gépem van hogy normálisan tudjak játszani.ac3 hoz 660,bf3 7950 1 éve örlödök..............

BF3: aSaca-Hun

(#19) SkyS1gn válasza subpixels (#10) üzenetére


SkyS1gn
félisten

Olvasd el a fejlécet mielött postolsz baszki... :U

(#18) asaca Ekkora hülyeséget úristen, miértnem vettél a 2 árából 1 mégerősebbet? Így sincs baja szerintem egyiknek se!

[ Szerkesztve ]

Tech addict, $TSLA and Tesla owner, geek.

(#20) rocket válasza haddent (#17) üzenetére


rocket
nagyúr

Valoban Alfa teszt szerepel a linken, nem figyeltem csak az eredmenyeket :)

Nem csak azt NV-t minositi hanem a kiadot is.
Ennek a tortenetnek az ATi (azota AMD) es NV kozott kb. 11 evnyi elozmenye van, semmi nem utal arra mas lesz a helyzet, mint volt 2-3-4-5 stb. evvel ezelott.

Driverek kapcsan a teljesitmenyrol volt szo a mas altal tamogatott jatekokban, nem tudom miert keverted bele a tortenetbe mas problemakkal az NV drivereit.

Azzal tisztaban vagyok a BF4 nagy nev, sok millio eladott darab lesz, dehat ahoz, hogy ebbol profitaljon az AMD a diszkret VGA piacon, az NV altal hasznalt "fegyvereket" (teljesitmenyt bizonyos specifikacio(k) alapjan optimalizalni ami fekszik a gyarto hardverenek) kene alkalmaznia, amit ismet csak a sok evnyi elozmenyt nezve nem nagyon sikerult nekik megvalositani.
DX11.1-et kene kihasznalniuk, ugy, hogy ha szebb nem is de szignifikansan gyorsabb legyen mint a DX11 kod, viszont egyelore DX11.1 vaporware kategoria, es a tobb evnyi DX elozmenybol itelve, nagyobb az esely ra az is marad, mint hogy nem marad az.

[ Szerkesztve ]

"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."

(#21) asaca válasza SkyS1gn (#19) üzenetére


asaca
tag

Nem egyszerre vettem a kettöt hanem igy kialakult.megmaradt a régi alaplap ahoz ,vettem fx 6100 a haver vett 660sli-t.Sok volt neki.közben megjött 7950 meg az uj alaplap+8350,1 honap mulva megvettem az eggyiket mert siralmas 7950-el az ac3.660-al meg gyönyörü.az optimális 4770k+gtx770 lenne
De mire eladogatom megörülök.jah 660-al a bf 3 nemfranko.Szerintem.
Az az egészben a lényeg hogy még mindig kell egy nvidia a házhoz.Akár milyen szuper a GCN.

[ Szerkesztve ]

BF3: aSaca-Hun

(#23) siriq válasza #32839680 (#22) üzenetére


siriq
őstag

Ezt nyugottan mondhatod annak az amd vga-s sracnak aki ma este melo utan keresett, mert bibi van neki bf3 ban.
Momentan hulla voltam a melo utan igy sokat nem tudtam segiteni. Sajnos.

[ Szerkesztve ]

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#24) Abu85 válasza rocket (#20) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A FrostBite 3 úgy használja a DX11.1-et, ahogy írod. Repi már mondta, hogy semmi képminőségbeli hátrány nem lesz a DX11-es kódhoz képest, csak valamivel gyorsabb lesz a kód DX11.1-ben (egyes funkciókat DX11-es hardverrel is el lehet érni). A Dx10-es kódban lesz képminőséghátrány, de ez nem probléma manapság.
Ami extra, hogy használja az AMD DX11.1-es DBT kiterjesztését is, amit csak a GCN hardverek érhetnek el. Egyébként szinte mindegyik hardver támogatja ezt az elmúlt 5 évből (OpenGL alatt ez a GL_EXT_depth_bounds_test, és az OpenGL 1.3 specifikáció része), csak nagyon specifikusan van megírva az egész. Úgy, hogy kihasználja azt a képességet, hogy a GCN a 24 bites depth formátumokat belsőleg 32 bitesként reprezentálja. Ezzel kizártak minden hardvert, ami nem így működik. Ez eleve egy megkérdőjelezhető döntés, hiszen lassan 6 éve erre a funkcióra vágynak a fejlesztők a DX-ből (ugye a DX9-ben implementált kiterjesztés nincs meg a DX10-ben), és egyelőre csak specifikus kiterjesztést kapnak. Most lehetőség lett volna, hogy ez a kiterjesztés mindenki által támogatott legyen, csak ilyen specifikusan implementálva nem lesz az. Ez már eleve egy szemétkedő fegyver. És ez észrevehető a nemrég kiadott GE játékokon is, mert nekem ne mondja senki, hogy az UE3-at évekig sikerült jól paraméterezni, és lagok nélkül megy minden hardveren, és most véletlenül annyira rosszul paraméterezték, hogy az NV-seknek nem árt init szerkeszteni, ha nem akarnak néha 50 ms fölötti frame időt. Ez bullshit egy olyan motortól, aminél ilyen hülye működést még nem láttunk. És tök véletlen, hogy pont akkor, amikor Roy Taylor, meg az átcsábított régi TWIMTBP kollégái munkába álltak.
A másik extra, amit az FrostBite 3 használ az a CDB. Ez csak egy opcionális funkció a DX11-től kezdve, tehát nem kötelező támogatni. Tudtommal eddig csak a Dragon Age 2 használta. Ezt az AMD DX10.1-es hardverektől kezdve támogatja. A többiek driveres emulációt használnak rá.
A többi dologról még nincs adat a FrostBite 3 kapcsán, de Repi tart majd egy előadást novemberben az APU13 konferencián. Azt nem tudni, hogy miről beszél majd, de gaming fókuszú. Tulajdonképpen idén ő lesz a HSA-nak a független szakértője és elmagyarázza mire tudná, vagy esetleg már tudta használni. Gyakorlatilag azt teszi majd, amit a múlt évben Tom Malloy az Adobe-tól.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#25) huskydog17 válasza subpixels (#10) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Na basszus! Pont a Watch Dogs az a játék, amit legjobban várok idén, erre az pont NV-s játék lesz hogy a fene vinné el, reméltem, hogy az GE cím lesz, de akkor inkább jobb ha nem várok el korrekt PC portot és akkor tuti nem fogok negatívan csalódni. ;]
NV maradt volna inkább a F2P-nél és az MMO-knál!

Csak hogy On is legyek:
"Splinter Cell: Blacklist will support HBAO+"
HBAO? Hm...és HDAO-t miért nem támogat?
GE esetén a HBAO mellé kapnánk még HDAO-t is.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#26) Abu85 válasza Xirtam (#11) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Tök mindegy a dolog. Mellesleg valakinél nem üti ezeket a BF4, akinél meg igen az vesz Radeont. Igazából ami fontos az NV-nek, hogy a gyártók az x86-ot váltsák le ARM-ra. Ez a következő év legfontosabb marketingszempontja, mert az érkező Maxwell nagy újítása az ARMv8-as virtuális memória elérése a grafikus vezérlő oldaláról. A komplett NV platform kap majd IOMMU-t, és a grafikus vezérlő kap egy elég komoly MMU-t, amihez lesz ARMv8-as TLB. Az ARM alapvetően ott jön szerephez, hogy ilyen host processzor szükséges a Maxwell összes új képességének kihasználáshoz. A rendszer működni fog x86 processzor mellett is, csak minden extra képesség, amit beépítettek inaktív lesz.
Ami látszik, hogy az NV a Parker SoC és a Maxwell párosításával lemásolja a nextgen konzolokat, így összejön egy olyan komplett platform, ami képes majd minden új funkciót megoldani a játékokban. Az MS ARM-hoz húzása mellett ez opciós lehetőség a kitörésre. A másik párosítás pedig a Kaveri és a GCN lesz, ami szintén ugyanazt kínálja, mint a konzolok, csak az x86 kompatibilitás mellett. A nagy kérdés, hogy utóbbi a játékosoknak mennyit ér.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#27) Abu85 válasza huskydog17 (#25) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A HBAO+ is elég jó. Nem mellesleg az Ubisoft nem rak compute shadereket a játékaiba, és a HDAO compute shadert használ. Az Ubi PC-s portok esetében más eljárásokat használ majd, mint a nextgen konzoljátékokra.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#28) huskydog17 válasza Abu85 (#27) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"Nem mellesleg az Ubisoft nem rak compute shadereket a játékaiba, és a HDAO az compute shadert használ."

Nem értelek, akkor ez mégis micsoda:
DIRECTCOMPUTE ACCELERATED HIGH DEFINITION AMBIENT OCCLUSION
?

"Ubi PC-s portokra más eljárásokat használ majd, mint a konzolokra."
Ezt sem értem. Eddig nem így volt? PC-re alapból más eljárásokat kell alkalmazni, mint konzolkora, hogy működjön.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#29) Flynn válasza Xirtam (#6) üzenetére


Flynn
csendes tag

spórol egy 1000$-os kártyára? na azt megnézem! akinek nincs annyi az olcsóbbat vesz, főleg,h a presztízsen kívül amúgy sincs sok értelme ezeknek a kártyáknak. :U
de igazából mindegy is, mert a játék ára ezekhez a kártyákhoz képest annyira elenyésző,h az is simán meg tudná venni aki neadjisten gyüjtögetett rá

[ Szerkesztve ]

sör

(#30) Abu85 válasza huskydog17 (#28) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Far Cry 3 az speciális esett. Nekik annyira sok problémájuk volt a sebesség/minőség aránnyal, hogy mindenképp szükségük volt a compute shaderben írt effektekre. Ezért nem TWIMTBP játékról volt szó, mert az NV ezekben nem segített nekik. Az új játékoknál erre nem lesz majd szükség.

Eddig rengeteg effektet átmentettek a cégek a konzolról. Azokat egészítették ki új effektekkel. A jövőben a konzoljátékokhoz compute shadereket írnak, mert sokkal gyorsabb a feldolgozás, de ezt az Ubi nem hozza majd át a PC-re, hanem más effektekkel helyettesíti azokat. Ez egyfajta stratégia. A konzolon a számos next-gen játék a teljes futószalagra minimum 40, de inkább 100 körüli UAV-t használ. PC-n a DX11 8 UAV-t enged meg. Vagy DX11.1-hez kötik az egyes effekteket, vagy virtuális UAV-kkel trükköznek, vagy más algoritmust keresnek ugyanannak az effektnek az implementálására. A leggyorsabb megoldás a DX11.1-hez kötni az effektet, de nem mindenkinek van DX11.1-es VGA-ja. A virtuális UAV szintén korlátokat szab, ráadásul lassú is. Ha már dolgozni kell, akkor PC-re érdemes új alapokra építeni az effektet. Nem valószínű, hogy eléri a konzol minőségi szintjét, de legalább a legtöbb hardveren futni fog. Ez az Ubi koncepciója. Tekintve, hogy a partnerük az NV, nekik mindenképp olyan elven kell majd dolgozni, hogy a PC-s port ne használjon sok UAV-t. Ennek gyökeres ellentéte lesz majd a Square Enix Nixxes csapatának a koncepciója, ők lementik a konzolos effekteket PC-re. Ha kevés lesz hozzá egy DX11-es API-t használó hardver, akkor az effektek aktiválásánál limiteket szabnak.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#31) huskydog17 válasza Abu85 (#30) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

"Az új játékoknál erre nem lesz majd szükség."

Miért? Úgy értem, ha a FC3 esetében idő hiány miatt gyorsan kellett segítség a normális a kódhoz, ami az AMD segített összerakni, akkor mi a biztosíték arra, hogy több címnél nem fog ez előfordulni? Ismerve az Ubi PC-hez való hozzáállását, ez eléggé valószínű forgatókönyv, hiszen a nagy francia cég mindig nagyon kevés időt és erőforrást ad a PC verzióknak.
Tehát bármikor és bármely címnél újra előfordulhat minőség/sebesség probléma a DX11 verzióval és akkor az NV sok mindent nem tud segíteni, de az AMD viszont igen.

Ha Nixxes meg tudja csinálni a PC verziót korlátok nélkül, akkor az Ubi is meg tudná csinálni, csak nem akarják.

A másik dolog, amit nagyon nem értek, hogy eddig az Ubi mindig partnerprogramtól független játékokat adott, még te mondtad, hogy a francia cég a múltban túl sokat szívott a különböző partnerség miatt és ezért egyik oldalhoz sem akarnak tartozni, ráadásul nekik bőven elegendő erőforrásuk van arra, hogy függetlenek maradjanak. Ennek ellenére szinte minden nagy címük valamely partnerprogramhoz tartozik:

Far Cry 3: Gaming Evolved
Far Cry 3: Blood Dragon: Gaming Evolved
Assassin's Creed 3-4: TWIMTBP
Splinter Cell: Blacklist: TWIMTBP
Watch Dogs: TWIMTBP

Egy kicsit beljebb mennék a témába:
Ha már Ubi úgy döntött, hogy partnerséget vállal ismét, akkor miért favorizálják az NV programját ennyire? Itt arra gondolok, hogy a GE címek eddig mindig kiemelkedően voltak optimalizálva, szabványos és jóval gyorsabb kódot alkalmaztak, ezen felül új szintén szabványos effekteket is alkalmaztak. Ellentétben az NV programjával. Tehát fejlesztői szemmel én úgy gondolom, hogy a GE program jóval előnyösebb és nem utolsó sorban a játékosok is sokkal jobban járnának.
Az is érdekes, hogy míg a Nixxes eddig kiváló PC verziókat csinált (GE program), addig az Ubi ukrán stúdiója katasztrofálisakat, de az Ubi montreali stúdiója normálisan meg tudta csinálni a FC3 PC portját, ami megint csak a GE programban volt. Ezzel csak arra akarok kilyukadni, hogy az adott kiadónak nagyon fontos lenne a PC verzió, akkor szerintem a GE programot érdemes választani ha már nem akarnak függetlenek maradni.

[ Szerkesztve ]

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#32) huskydog17 válasza Abu85 (#24) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Lejárt a szerk. idő.

Csak hogy biztos jól értem-e ezt a részt a mondandódnak:
"Ami extra, hogy használja az AMD DX11.1-es DBT kiterjesztését is, amit csak a GCN hardverek érhetnek el. Egyébként szinte mindegyik hardver támogatja ezt az elmúlt 5 évből (OpenGL alatt ez a GL_EXT_depth_bounds_test, és az OpenGL 1.3 specifikáció része), csak nagyon specifikusan van megírva az egész."

Tehát egy DX11.1 exkluzív feature-t az OpenGL az 1.3 verzió óta támogatja. (Azaz GeForce FX szériától, 2003) Tehát minden OpenGL 1.3 kompatibilis VGA/IGP tudná kezelni ezt a DX11.1 feature-t? Csak mert ha igen, akkor ez azt jelenti, hogy ugyanazt az eredményt lehetne elérni OpenGL alatt,mint DX11.1 alatt, csakhogy nem kéne DX11.1 VGA/IGP hozzá, hanem elég egy tíz éves VGA is, ami támogatja az OpenGL 1.3-at.

Nekem ez jön le a szövegkörnyezetből, de ez így elég abszurdnak és hihetetlennek hangzik.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#33) Abu85 válasza huskydog17 (#31) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A Far Cry 3-nak a motorja nagyon speciális. Erre a motorra nem épít több Ubi játék. Az SC Blacklist is egy UE2.5 még az alapokat tekintve, míg a többi játék az Anvilt használja. Kivéve a Watch Dogs, az kapott egy sajátot. Disrupt lett a kódneve, de azt next-genre tervezték.
Az Ubi az új címeket eleve úgy tervezi, hogy a PC-re a nextgen konzolos effektek ne legyenek átemelve. Ha esetleg valami nem oldható meg időre, akkor az az effekt szimplán kimarad PC-n, és helyette használnak valami mást. Ez nem rossz dolog. Az Ubi a nagy átlagot nézi. Mégis hány embernek van GCN-es Radeonja, ami elbír 64 UAV-t is a futószalagon? A játékosok kis része jön így számításba. Most, ha elkezdik lehozni a compute shadereket a Watch Dogs PS4-es verziójáról, akkor kb. 15 effektből jó, ha hármat be tudsz kapcsolni DX11-es kódban. Persze lehet DX11.1-re építeni, csak kevés felhasználónak van ezzel kompatibilis hardvere, még Keplert is igen kevesen vettek ahhoz képest, hogy mennyien használnak még, valami előző generációs Radeont, vagy GeForce-ot. Persze ez az egész egy kompromisszum lesz, de aki a legjobb grafikát akarja, az vesz egy PS4-et és kész. Aki PC-n akar maradni, az meg valahol elvárja, hogy ne kelljen már egy játékért a legújabb VGA-ért rohanni. Az Ubi számára ez koncepció, és nem kicseszés a felhasználókkal. Amíg nem kínál az NV normális DX11.1-es VGA-t, addig mindenképp opció kerülni a komplex shadereket.

Az Ubi nem fog senkit sem előtérbe helyezni. Nekik elsősorban a reklámpénzek kellenek. Üzletileg kellemes, ha a játékodat egy VGA-gyártó reklámozza. Ez egy nagyon szimpla egyezmény. Persze benne van azért olyan üzleti érdek is, hogy az Ubi tesz majd szívességet az NV-nek, így nyilván nem csak saját akaratból próbálják a PC-s portokból eltávolítani a compute shadereket, de például a Nixxesnél ugyanígy megvan, csak ott mindent compute shaderre írnak át. Ettől mindig érdek, hogy a program jól optimalizált legyen minden lehetséges hardveren.

A partnerprogramokat nem favorizálják, de most van két cég, akik szánnak egy bizonyos büdzsét a partnerprogramokra. Nagyon valószínű, hogy egyik cég sem költ annyit, hogy mindent le tudjanak fedni, tehát az AMD és az NV most kötött egy csomó szerződést a jövőre, de nyilván nincs se pénzük, se erőforrásuk az összes kiadóval komplett reklámszerződésre és stratégiai egyezményre. A fejlesztői támogatás az egy külön dolog itt. Mindenki támogat mindenkit, de a reklámba pénz kell, így ott dönteni kell, hogy kivel jársz jobban. A nagy kiadók tekintetében az AMD az EA-t választotta (a Square Enix mellé), míg az NV az Ubisoftot (a Capcom mellé). A kevésbé nagy kiadók tekintetében pedig vegyes a dolog. Egyszerűen nincs reklámpénz mindenkire egyik oldalon sem. Most azt meg nem mondom, hogy ezek az üzletek mi alapján születtek meg. Nyilván osztottak-szoroztak és tető alá hozták őket.

(#32) huskydog17: Sajnos a DX API-ban ez a DBT egy hányattatott sorsú dolog. A DX9-be bekerül a DX10-ből eltűnt, aztán semmi egy darabig, majd most az AMD csinált rá egy igen specifikus kiterjesztést a GCN-es Radeonokhoz, hogy más ezt ne is támogathassa. Ezen nincs mit szépíteni, ez egy problémás dolog, és az MS-nek már rég szabványossá kellett volna tennie, akár csak opciós lehetőséggel is. Valószínű, hogy a következő, esetleg DX11.3-as frissítésben lesz egy szabványos megoldás rá.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#34) Rexcor válasza Flynn (#29) üzenetére


Rexcor
őstag

Én is vettem 780-at és idegesített hogy semmit nem kaptam hozzá mikor már a 660-hoz adtak egeret ami most pont jól jött volna nekem is. Meg az hogy ennyit kiad valaki a kártyáért akkor azért elvárja hogy adjanak hozzá valamit attól függetlenül hogy úgy is megveszem a játékot ha kell. A pénz az pénz és ez annak is számít aki ilyen kártyákat vesz.

[ Szerkesztve ]

(#35) huskydog17 válasza Abu85 (#33) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Persze, hogy spéci, mert anno a Dunia Engine első verzióját ugye 2008-ban exkluzívan a PC-hez tervezték és készítették el, akkor a Far Cry 2 grafikailag büntetett is rendesen. A mai napig még mindig alig látni olyan szép vegetációt és napfelkeltét/naplementét, mint ami abban a játékban volt.
A Far Cry 3 aztán már ugye a Dunia 2-t kapta meg, amely már alapból gyökeres változtatásokon esett át. A motor alapból globális illuminációt alkalmaz a realisztikusabb fényviszonyok megjelenítéséhez, de emellett sajnos nagyon-nagyon csúnya visszafejlődésen is átesett. Itt arra gondolok, hogy nincs már 24 órás day/night cycle, valamint a fizika is megszűnt létezni. Ez utóbbi finoman fogalmazva is ultra gáz.

Akkor ezek szerint jól értelmeztem a mondandódat, legalábbis a szavaidból ez veszem ki. Ez mekkora vicc már, hogy DX9 után az MS kiszedett egy olyan feature-t, az API-jából, melyre több fejlesztőnek is szüksége lett volna, de ennek ellenére miközben az OpenGL továbbra is vígan támogatta ugyanazt a feature-t, a fejlesztők inkább nem használták, de maradtak a DX-nél. Nem lett volna egyszerűbb, vagy időtállóbb, megtérülőbb megoldás, ha akkor váltanak OpenGL alapú motorra? Ez ugye 2003-ban volt, amikor a DX-nek messze nem volt ekkora előnye és a fejlesztői környezetek sem voltak ennyire fejlettek, tehát jóval kisebb kockázattal és erőforrás-befektetéssel lehetett volna átállni, mint ma lehetne. Így tehát abszolút nem értem a helyzetet. Ha a fejlesztőknek ez a cucc olyan fontos és az MS kiszedte az API-ból miközben OpenGL alatt gond nélkül elérhető volt, akkor a fejlesztők miért nem váltottak OpenGL-re? Hosszabb távon lehet, hogy sokkal jobban megtérült volna.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#37) Abu85 válasza huskydog17 (#35) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem hiszem, hogy a motor maga butább lett, hiszen csak kiegészült. Arról lehet szó, hogy a játékhoz nem építették be a napszakváltást, és a többit, ami butult. Ez biztosan valami játékdizájnra vonatkozó döntés volt. Ettől a motor még tudja.

Az OpenGL-nek már vége a fejlesztők szemében. A DX sokkal gyorsabban fejlődik, és sokkal jobb fejlesztőkörnyezetek is vannak hozzá. Csak azt érdekli az OpenGL, aki Linuxra is elkészíti a játékot. Egyébként jellemző, hogy a mai motorokba raknak egy OpenGL rendert is, de nem dolgozzák annyira ki, mint a DX-et, így azt a végtermékeknél letiltják.
Az OpenGL az sosem fog akkorát előrelépni, mint a DX a 9->10 váltásnál. Ez a fejlesztők gondja. Az OpenGL 3 volt nagy ígéret és semmi nem lett belőle. Azóta egy vegetálás van, és aki az OpenGL 3-ra még vért, az az eredmény láttán megértette, hogy a DX-szel az MS be mer vállalni sokkal radikálisabb újításokat, még úgy is, hogy a kompatibilitás megszűnik. Az OpenGL ilyet sosem fog bevállalni. De a Khronost nem is hiszem, hogy érdekli, hogy a játékfejlesztők nem számolnak az OpenGL-lel.
Az, hogy a DBT a DX-ből még mindig hiányzik, nyilván nem jó, de ezt bőségesen ellensúlyozza mondjuk az új Tiled Resources, meg még pár extra az OpenGL-hez képest.

(#36) morgyi: A Rage-nek teljesen más gondja volt. Carmack elnézte a hardverek fejlődését, és arra számított, hogy mire kész lesz a Rage, addigra már mély integráció lesz mindenhol. Figyeld meg majd a Kaveri APU-t. A sample-ökön nulla pop-up van és nagyon gyors az egész (a VGA-k messze vannak tőle). Az a titka, hogy nem kell a kikódolt textúrákat másolni a rendszermemóriából a VRAM-ba, mert a Kaveri esetében a driver képes egy olyan módot használni, amikor az IGP nem használ külön VRAM-ot a rendszermemóriából, hanem szimplán abba dolgozik. Teljesen koherensen megosztott rendszermemória kell igazából a Rage-nek, nem speckó OpenGL driver. Maga a pop-up is azért van, mert a tile-ok előtöltését is a processzor próbálja intézni, csak egyszerűen még, ha gyorsan meg is határozza, hogy milyen adatokra van szükség, azokat még ki kell kódolnia, és át kell másolni a VRAM-ba. Az adatmásolás, ami nagyon fáj.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#38) huskydog17 válasza #32839680 (#36) üzenetére


huskydog17
addikt
LOGOUT blog

Abu már leírta a lényeget a Rage-nél a motor működési elve volt a fő probléma.
Egyébként a Human Head Studios szerintem a legprofibb csapat ilyen téren, ugyanis az OpenGL alapú id Tech4-et olyan mélyen, alaposan áttanulmányozták, hogy brutális mértékben fel tudták azt tuningolni és olyan optimalizációt kapott a Prey, hogy azt oktatni kéne!

Abu: Köszi! Ezek szerint már 2003-ban is túl nagy előnyben volt a DX ahhoz, hogy a legtöbb fejlesztő OpenGL-ben gondolkodjon?
Amúgy nagy kár, hiszen például a Human Head Studios megmutatta a Prey-el, hogy igazi mestermunkát lehet alkotni egy Tech4-el is.

Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ

(#39) TTomax válasza Abu85 (#37) üzenetére


TTomax
nagyúr

A RAGE-el sok egyéb gond is van...épp a minap nézegettem nincs is multiGPU támogatása,illetve használja a másik gput is,de csak elötöltésre,amit persze nekem kell tweakelni... A másik gond a fix 60fps amit tweakelni se nagyon lehet,illetve ha mégis a játékmenetre is kihat...egy ezresért vettem,kb annyit is ér...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#40) Abu85 válasza huskydog17 (#38) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Az IDTech 5-tel is lehet alkotni majd, mert látod, hogy amit Carmack kitalált már ott van a DX-ben Tiled resources fedőnéven. Tehát ez a jövő valóban, csak nem olyan formában, ahogy a Rage-ben van megoldva, de az elv az zseniális. Az IDTech 5-tel viszont nem sokan fognak alkotni, mert a Zenimax nem engedi licencelni. Házon belül használják majd fel. Lényegében ezért vették meg az ID-t.

(#39) TTomax: A Rage-nél az SLI és a CF nem működik jól. Ezt már az elején lehetett tudni. De egyre több ilyen játék lesz.
A 60 fps a szinkronizációhoz kell. Carmack így csinálja, illetve maga ez a fix érték határozza meg, hogy a motor csökkentse-e a felbontást pár frame erejéig, ha lassulás van. Ez a koncepciós működés nyilván fontos, ha esetleg nincs elég erőforrás a Rage futtatásához, mert jelenetlimites a játék.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#41) TTomax válasza Abu85 (#40) üzenetére


TTomax
nagyúr

A Rage-nél az SLI és a CF nem működik jól.

Ha még nem jól működne..... NEM megy csak egy kártya... A saját profiljában single gpu kényszerítés van...A fps vsync meg rossz vicc,ez nem konzol ez pc,egy szem 670 is szépen viszi,az ok amiért kényszerítve van,hogy bugos lesz a játék...a koncepciós működést meg konzolra erőltessek rám ne!Nem véletlen bukott a rage ekkorát...

★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"

(#42) siriq válasza TTomax (#41) üzenetére


siriq
őstag

A konzol a jovo(ironia). Majd helyettunk eldontik mit is szeretnenk beallitani. Hogyan futattnank. Majd eldol. Remelem nem a konzol fele fog dolni a merleg nyelve(mar regen rosz).

Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.

(#43) Abu85 válasza TTomax (#41) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

A CF-nél láttam, hogy működik a másik kártya is, de nem hajtja ki a belét. Igazából mindegy, mert nem nagy az igénye a játéknak, hiszen egy belépőszintű VGA elbánik a max grafikával. A gondot a textúrák átmásolása jelenti ott is, a VRAM és a rendszermemória között.

Egyre több játék lesz jelenetlimittel szinkronizálva. Ez egy nagyon egyszerű és hatékony módja annak, hogy a komplex rendszerek egymással szinkronban működjenek. A kérdés a jelenetlimit sebessége, de szerintem a 60 fps az bőven jó, láttunk már 30 fps-t is limitként.

Nem a szinkron miatt bukott a Rage, egyszerűen Carmack elszámolta magát. Ez volt a probléma. A megatextúrázás szoftveres formában nem működik jól PC-n. Konzolon még elmegy, mert ott nagyon mély hozzáférést kapsz a hardverekhez, de PC-n iszonyatosan nehéz ezt a rendszert megfelelően működtetni. Az új IDTech 5-be már épített PRT-t, és fogadkozik, hogy azzal minden rendben lesz.

(#42) siriq: Függetlenül az iróniától, az szerintem már évek óta világos, hogy a konzol a játékfejlesztők szemében a PC előtt van. Aki azt mondja, hogy csak a PC-s port számít hazudik, szimplán azért, hogy elnyerje a PC-sek szimpátiáját, ezzel a teljes bevételből nem csak 2-3%-ot, hanem 5-6%-ot is kitesz majd a PC-s eladás. A gaming biznisz egy bazi nagy üzlet, és minden üzletben a legjobban tejellő területek az elsődlegesek, jelen esetben a konzol.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#44) belaboyz válasza Abu85 (#43) üzenetére


belaboyz
csendes tag

A gaming biznisz egy bazi nagy üzlet, és minden üzletben a legjobban tejellő területek az elsődlegesek, jelen esetben a konzol.

Hát igen, itt már nem is maga a játék az elsődleges hanem a biznic, meg is látszik rajtuk. :D

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.