Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Asycid

    tag

    válasz greenbe27 #14928 üzenetére

    Ohhohhóó.

    Tökéletes időben írtad!

    Én és fater vettünk egy-egy XU-t úgy nagyjából háromnegyed éve (a partnerogéesemnél). Az enyém tökéletesen működik, egy szavam nem lehet rá. Na de az övé...

    Szóval tökéletesen ugyanezt a hibát produkálta, mint neked. SIM benne volt, akkor híváskor reboot. Később már PIN beütése után reboot. SIM nélkül működött, de a Wi-Fi-vel volt gond akkor.

    Visszavitte hát a boltba. Azt mondták, hogy oké, szervizbe elküldik. Adtak neki valami papírfecnit mint bizonylat. Két hét után mehetett vissza érte, azt mondták, hogy meg lett javítva. Mit ad Isten, SIM behelyez, PIN beüt-->reboot. Faja. Vitte vissza, hogy nem javították meg. Oké, elküldték megint szervízbe.
    Most jön a vicces rész, és kicsit dicsekszem is, hogy felhívtam apám figyelmét az NFH.hu-n lévő írásra.

    Szóval az volt, hogy több, mint egy hónapig (azt hiszem, hogy úgy másfél hónap volt) semmi hír a telefonról. Ekkor megelégelte az öregem, hogy nincs telefonja, hát nyájasan elbeszélgetett a boltossal, mivel:

    1.) A papír, amit garanciára való átvételkor kapott egy WC papír, holott ennek van egy formanyomtatványa (azért fontos, mert a garanciaidő kitolódik a szervízben töltött idővel, feltéve ha megvan a hivatalos formanyomtatvány)

    2.) Megelégelvén a dolgot, és mivel jogában áll (ismét mondom: nfh.hu), annyit mondott, hogy kéri vissza a vételi árat, és még örüljenek, hogy nem megy a fogyasztóvédelemhez. Természetesen visszakapta a pénzt.

    Tanulság:
    Olvasd végig ezt, hogy mik a jogaid. Írják, hogy NINCS olyan jogszabály, ami alapján csupán annyit ajánlhat fel a bolt, hogy levásárolhatod az árát. NINCS ILYEN! Ekkor az eredeti vételárat vissza KELL, hogy fizessék szó nélkül. Nyugodtan hivatkozhatsz a PTK 306/1-es paragrafusra.
    Sok szerencsét, és ne feledd, ebben az esetben neked van igazad, a törvény szerencsére melletted áll, ha nem fogadják el, akkor el kell kezdeni az asztalt verni, vagy hidegvérrel bejelenteni a fogyasztóvédelemnek. Kész. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Asycid

    tag

    válasz greenbe27 #14930 üzenetére

    Hát úgy működik, hogy cserekészülékként adhatják, ha nem lehet javítani. Kérheted őket, hogy adják vissza inkább az eredeti árát.

    Ha átolvasod az NFH oldalán a szöveget, ott írják, hogy a visszatérítés akkor lehetséges, ha az az eladónak nem okoz jelentős anyagi kárt. Namost mivel ők ajánlották fel, hogy új készüléket kapsz, ami természetesen ugyanakkora értékű, mintha kézbe kapnád a pénzed, ezért ugyanakkora anyagi hátrányt okoz nekik ez is- az is. Szóval igen, szerintem visszakérheted a pénzed. Természetesen ekkor az XU minden tartozékát vissza kell szolgáltatni (akksi, headset, töltő, doboz).

    Nem mellékesen igen sajnálatos, hogy 100-ból 98 ember nincs tisztában a jogaival, ha garanciáztatásra (hivatalos megfogalmazásban szavatossági/ jótállási igény benyújtására) kerül sor. Pedig nagyon sok mocsok céget el lehetne tenni így láb alól.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés