Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) ledgeri


ledgeri
nagyúr

Step-by-Step..

// #ublockO-HardMode // anti-blockadblock-er // PH! új arculat: 1/ 500 // szeksziboj -nálam van egy pirospontod! // Találtam sárga fényű lézert! (kézit, ceruzaelemest) https://youtu.be/XQnmMjYHgcM //

(#2) Fred23


Fred23
nagyúr

Nálunk mikor lesz ilyen? :U

(#3) zol2 válasza Fred23 (#2) üzenetére


zol2
tag

Remélem, az elkövetkező 20 évben nem. (mondja ezt egy informatikáról sofőrködésre váltó egyén)

(#4) Fred23 válasza zol2 (#3) üzenetére


Fred23
nagyúr

Így világos. :DDD

(#5) dajkopali válasza zol2 (#3) üzenetére


dajkopali
addikt

értelek, de ma már kovácsok sincsenek - aki hasonló képességekkel és szaktudással rendelkezik, mint hajdan a kovács, az előbb öntőmunkás, majd esztergályos, aztán CNC-kezelő lett
(amúgy a 20 év reális - bár a teherszállításban inkább 10-et mondanék: na nem arra, hogy eltűnnek a sofőrök, hanem hogy elterjed az autonóm teherautó - ajánlott film az Onedin család, ahol a gőzhajó/vitorlás hajó váltás hosszú agóniáját igen ügyesen tálalják)

[ Szerkesztve ]

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#6) zol2 válasza dajkopali (#5) üzenetére


zol2
tag

Persze, ez teljesen egyértelmű, a világnak haladnia kell előre. De én éppen abban a korban vagyok (42), amikor már többet nézek visszafelé, mint előre, pedig 15-20 évvel ezelőtt egyrészt nem hittem volna, hogy valaha szakítok az informatikával (teljesen nem is sikerült), másrészt a legnagyobb nyitottsággal és érdeklődéssel figyeltem és vártam a szakma újdonságait. Most már sokkal kritikusabb vagyok, egyre többet ingatom a fejem, ami persze nagyobb részt a korral jár, de azért sose feledjük: attól még, hogy paranoiás vagy, nem biztos, hogy nem követnek ;)

(#7) dajkopali válasza zol2 (#6) üzenetére


dajkopali
addikt

:)

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#8) TK36


TK36
aktív tag

zol2: "Persze, ez teljesen egyértelmű, a világnak haladnia kell előre." - és szerinted abban a világban mi benne vagyunk?

Fred23: "Nálunk mikor lesz ilyen? :U " - bele sem merek gondolni, hogy mi lenne akkor. ;)

Csak nekem tűnek eléggé ormótlannak, csúnyácskának ezek a buszok, vagy itt még a design nem lényeg?

(#9) Mooka-Miki


Mooka-Miki
senior tag

"...a fenti incidensek mind azon az egyetlen kritikus ponton, egy kereszteződésben történtek, ahol útjuk keresztezi az éles forgalmat."

Tehát csak ott nem működött jól ahol fontos lett volna. Such innovation, much A.I.!

(#10) Dark Archon


Dark Archon
addikt

"Rüütelmaa a gyalogosátkelőn felmerült gondra is úgy reagált, hogy nem volt balesetveszély, és ezt a buszon utazók is hasonlóan látták."

Hárít az ember. Az, hogy a jármű ráhajt a zebrára, miközben a gyalogosoknak zöld és vannak is a zebrán, szerintem balesetveszély.

Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Cube Nature EXC | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN

(#11) akom


akom
senior tag

Olyan alapvető dolgoknál kellene itthon kezdeni, hogy 30 fok fölött menjen a klíma a buszokban.
Mi ehhez az önvezetős cucchoz még olyan 50 évre vagyunk.
Lásd a hibrid buszok sem terjedtek el.

(#12) laposonly11 válasza Mooka-Miki (#9) üzenetére


laposonly11
senior tag

Igen mint a Tesla sportkocsi esetében:

"A balesetről maga Elon Musk, a vállalat vezetője is nyilatkozott, és közölte – bár a vizsgálat még nem jutott eredményre –, hogy azt nem a technológia okozta, hanem egy „rendkívül ritka szituáció” következtében történt meg (autópályán keresztben hajtott egy teherautó, melyet világos színe miatt nem érzékelt sem a vezető, sem a szenzorok)."

Szerintem pedig nincs és nem is lehet olyan "világos" vagy "sötét" színű teherautó, vagy bármilyen hasonlóan óriási méretű tárgy az úton, amit még egy borosüveg aljából készített, vastagszemüveges sofőr sem látna meg! :DDD De ha a szoftver is a kamion fehér utánfutóját égboltnak nézte (a korábban olvasott cikk alapján), igen csak elgondolkodtatja az embert hogy rá lehetne e bízni a számítógépre ilyen komoly dolgokat, mint egy jármű vezérlése!

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

(#13) cinemazealot válasza laposonly11 (#12) üzenetére


cinemazealot
addikt

A legszörnyűbb az egészben, hogy az ilyen autonóm járművekben nemcsak vizuális érzékelés működik, hanem radar is. Így ez a "színe miatt nem látta" dolog... hát, hogy is mondjam. Enyhén sántít. :) Hacsak nem volt egyidejűleg bevonva a teherautó valamilyen a lopakodóknál alkalmazott radarjel-abszorbens anyaggal. (Valószínűleg nem.)

(#14) UnA válasza laposonly11 (#12) üzenetére


UnA
Korrektor

Ezt azóta javították a Tesláék.

És a balesetek többségét pontosan ugyanez okozza: amikor a vezető rosszul méri fel a helyzetet.

(#15) fordfairlane


fordfairlane
veterán

Érdemes megjegyezni, hogy a buszok egy meghatározott útvonalon járnak, egy számukra e célból biztosított villamospályán, és a fenti incidensek mind azon az egyetlen kritikus ponton, egy kereszteződésben történtek, ahol útjuk keresztezi az éles forgalmat.

Ez nem AI, hanem egy rakás guánó. Egy rovar jobb helyzetfelismerésre képes, mint ez az "AI". Igen, egy helyen volt kereszteződés, és pont ott bénázott, a többi helyen meg nem tudott, mert ebben a felállásban gyakorlatilag ez egy fixpályás jármű.

Szóval, mit is mondhatnék, hogy a jövőlátó lelkes progresszorok nehogy nekem essenek. Roppant ígéretes, mé' nincs má' nálunk kéccáz ilyen? Hamarosan mindenki helikopterrel fog munkába járni, és majd drónok szállítják ki a munkahelyére a pizzát. Érzem a zsigereimben, hogy így lesz.

[ Szerkesztve ]

x gon' give it to ya

(#16) laposonly11 válasza fordfairlane (#15) üzenetére


laposonly11
senior tag

Hát igen az A.I. a kérdés és hogy ebből mennyit raknak bele a programozók... csak annyit amire ők is gondolnak, vagyis annak is csak a töredékét és még nem biztos hogy minden helyzetben azt csinálja a szoftver, amit kellene neki.
Ami meg a magyar viszonyokat illeti, még ha lenne is rá keret, egy 20 magos Intel® Xeon® Processor E7-8870 v4 is szerintem meghülyülne attól a rengeteg adattól, amit a hazai utakon található különböző színű kátyúk és repedések, romantikus színkavalkádja okozta többletszámítás okozna neki, főleg ahol még fehér csíkok sincsenek mert vagy lekoptak vagy földút, pláne ha még az út széle össze is folyik a tájjal...! :DD

[ Szerkesztve ]

Ordo est anima rerum.

(#17) Mooka-Miki válasza laposonly11 (#16) üzenetére


Mooka-Miki
senior tag

Mikor veszed a verdát nem a klímát kéred extraként, hanem +200k az algoritmus, hogy kikerülje a kátyúkat az autonóm vezérlés...
+40k-ért negyedóránként mesél egy viccet, +500k-ért ráhúzza a kormányt a biciklisre muriból és +999k, hogy belehajtson a járda melletti pocsolyába esős időben, ha ott gyalogost érzékel! S ha ezeket mind együtt megrendeled, kapsz a műszerfalra egy sárgás-rózsaszínes "FUN" feliratú gombot, melyekkel ezeket a funkciókat kényelmesen aktiválhatod vagy kikapcsolhatod!
S ha egyszerre nyomod mindhárom pedált, KITT hangján megkérdezi a fedélzeti kompjúter: "Mit toltál Májkül?!"

[ Szerkesztve ]

(#18) laposonly11 válasza Mooka-Miki (#17) üzenetére


laposonly11
senior tag

+1 :C

Ordo est anima rerum.

(#19) sgergi


sgergi
veterán

Az elég gyengének tűnik, hogy egy helyen kell felismernie a lámpát, és még ott sem sikerül neki.

(#20) laszlohu válasza laposonly11 (#16) üzenetére


laszlohu
addikt

Ezt már kitárgyaltuk, nincs szükség arra, hogy fel legyen festve a választóvonal,
csak olyan úton megy, ahol azelőtt már elhaladt egy másik,
pontosan tudja az autó, illetve a vezérlő szoftver, hogy az útnak mekkora a kiterjedése és hogy hol a közepe.

(#21) laposonly11 válasza laszlohu (#20) üzenetére


laposonly11
senior tag

Na itt kezdődnek a bajok, amikor a szoftver "pontosan tudja", csak éppen nem ott van az út ahol ő utat lát. :)
Pl. nyílt terepen mihez viszonyít a szoftver?

Ordo est anima rerum.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.