Hirdetés

2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#35) M@trixfan


M@trixfan
addikt

Tisztelettel kívánok bocsánatot a Szerző úrnak, de ma már illene tisztában lenni a HDPI-vel, hogy melyik platformon milyen módon és szinten támogatott. Ez a cikk sajnos így ebben a formában nem tudom mennyire felel meg a szakmai újságírásnak. Ráadásul nagyon jó lenne ezt korrekt módon elmagyarázni, mert nem egy hsz. van amiből látszik, hogy jópáran nem értik még ezt.

Nekem különösen ez a rész szúrja a szemem:

"Az persze más kérdés, hogy van-e értelme ilyen mértékben növelni a felbontást, hiszen egy ilyen drasztikus lépés már annak a bizonyos lónak a túloldalát is jelenti egyben."

Ez nem a drasztikus, hanem az értelmes, valódi HDPI eléréséhez vezető út. Persze kell még hozzá az OS részéről az értelmes szoftveres támogatás. Ezt kéne körbejárni Windows, OS X és Linux platformokon.

"Ráadásul ennyi pixel meghajtása sem egyszerű feladat a grafikus vezérlő számára, már amennyiben túl akarunk lépni az egyszerű 2D-s alkalmazásokon és jóval nagyobb számítási kapacitást igénylő játékokat szeretnénk futtatni."

Egy iPad-en gyönyörűen fut a GUI, rengeteg játék megy 720p feletti felbontásban. 1080p + AA a domináns mostanában , de iPad 4-en már van natívan futó játék is. Pár Wattot fogyasztó SOC-ról van szó, tehát nem nyers erő kérdése a dolog. A Retina MacBook Pro esetében is legnagyobbrészt a HD4000 megy. Ez szoftveres optimalizálás kérdése. OS X alatt nagyon ügyesen meg van oldva nem egész skálázódás is, na azt tényleg optimalizálni kell, de az egy valódi innováció. Egyébként miért csak a játékokat kell kiemelni? Rengeteg értelmes felhasználása van a HDPI-nek, aminek csak egy része a játék.

[ Szerkesztve ]

twitter: MatrixfanLive | Ősidőktől a PH!-n

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.