Hirdetés

2019. október 16., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) BiggusDickus


BiggusDickus
(tag)

Ha annyira kívánatos lenne a GS, akkor minden film F55-ön forogna évek óta. De valahogy nem így van.

(#2) tecsu


tecsu
(addikt)

Tetszik ez a videós vonal, remélem jönnek a részletesebb hírek és a publicisztikák a témában. :))

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#3) BiggusDickus


BiggusDickus
(tag)

Amúgy RAW felvételhez szépen rá kell biggyeszteni a Codex RAW recoderét, úgy vonatosan, mint az F55-nél.

(#4) DarkChild


DarkChild
(senior tag)

Azt nem értettem soha, hogy ezek a profi kamerák mi a bánattól kerülnek egy nagyobbacska autó árába :DDD (Objektív nélkül, ofkorz...) Elvileg semmi űrtechnika nincs bennük, max. egy kicsit strapabíróbbra építik, mint a konzumer kamerákat...
Emlékszem, pár éve rákerestem egy SONY CineAlta kamera árára és valami 30 millába fájt (USD-ből HUF-ra váltva) :Y

[ Szerkesztve ]

(#5) BiggusDickus


BiggusDickus
(tag)

Becserélném kislányom COOLPIX S2900-át D5-re (objektív nélkül). Mind2 fényképeket készít.

(#6) copass válasza DarkChild (#4) üzenetére


copass
(veterán)

a munkaeszköz mindíg sokba kerül. lehet venni olcsóbban is, de mindíg kompromisszumokat kell kötni. ezzel meg nem!:D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#7) t72killer válasza DarkChild (#4) üzenetére


t72killer
(félisten)
LOGOUT blog

Ahogy a kolléga írta: no kompromisszum. Ráadásul ez nem tömeggyártott, milliós példányszámú termék.

Amúgy kommersz vonalon még csak mostanában jött be a 4k30p, 4000$ (=a7sII+raw recorder) feletti árakon. Egyáltalán nem csodálkozom, ha a 60fps+global shutterért 10x annyit kérnek.

Ezenkívül gondolom (biztos vagyok benne), hogy ezeket bármi probléma esetén prémium plus szervizelik.

"A win98 biztonságos, ui már vírust sem írnak rá 10 éve."

(#8) BiggusDickus


BiggusDickus
(tag)

Azért a BMPC már több, mint két éve kapható 3000 dodóért, a különböző 4Ks handycamekről nem is beszélve.
szerk: vagy akár a gh4 és társai.

[ Szerkesztve ]

(#9) copass válasza BiggusDickus (#8) üzenetére


copass
(veterán)

nem egy kategória...lehet sportkocsival is versenyezni, csak nem sok értelme van!:D

"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis."

(#10) BiggusDickus válasza copass (#9) üzenetére


BiggusDickus
(tag)

Mi nem egy kategória?

(#11) Victoryus94 válasza BiggusDickus (#10) üzenetére


Victoryus94
(őstag)

Ez a gép, meg egy 250 ezres Sony/Pana 4K kamera (vagy akármelyik belépős 4K-s gép)

Különbség olyan, mint egy Audi A3 és egy R8 között.
Utazni mind2-vel lehet... de másra találták ki őket.

[ Szerkesztve ]

(#12) BiggusDickus válasza Victoryus94 (#11) üzenetére


BiggusDickus
(tag)

Értem, hogy nem a válasz gombra nyomtam, de nem nehéz kitalálni, hogy az előző posztra reagáltam...

(#13) moleculez


moleculez
(addikt)

Úgy szeretek olyan dolgokról olvasni, amihez egyáltalán nem értek, ez is izgalmas volt. Komolyan.

"Nem vagyok pesszimista. Az nekem úgysem menne...@abusalempictures

(#14) tecsu válasza DarkChild (#4) üzenetére


tecsu
(addikt)

Ez nem technikai hanem mikrogazdasági kérdés. A legjobb munkaeszközökért a hagyományosan meghatározott ár dupláját, tripláját is kifizeti az, aki azzal majd pénzt fog keresni. Ez főleg azokon a piacokon van így, ahol néhány cég van csak a topban - talán még kareteleznek is. ;-) De anélkül is beáll egy ilyen hozzáállás. Pl. a szerencsés fejlesztés egy versenyelőnyt jelent, amivel létező igény mellett jóval magasabb ár képezhető.
Az pedig természetes, hogy az eszközbe ölt innováció, annak minősége, hozzáadott szolgáltatás, és kisebb gyártási volumene ugyancsak emeli az ár alapját.

E tekintetben pedig lényegtelen, hogy profi kameráról, ütvefúróról, sportszerről, festékkészletről vagy aktatáskáról beszélünk.
De visszatérve a profi kamerákhoz... egy k*rva csavar is legalább 100 font hozzá, vagy egy L-alakú felfogató több ezer is akár.

[ Szerkesztve ]

https://www.youtube.com/watch?v=F7uwRuF6pYw

(#15) BiggusDickus válasza tecsu (#14) üzenetére


BiggusDickus
(tag)

Arról nem is beszélve, hogy ezeket leginkább a rental house-ok veszik meg, a produkciók csak kibérelik.

(#16) BiggusDickus


BiggusDickus
(tag)

OT, de itt pl. Phantom Flex kamerákat szerelnek össze.

[ Szerkesztve ]

(#17) Mexildos


Mexildos
(aktív tag)

A Blackmagic cuccai az áruk szerint valóban belépőszintnek felelnének meg és persze nem egy kategória egy RED-del meg a most bemutatott Canon kamerával.

Viszont egy Ursa mini árából és rá egy akár B4 mountos obival kezdő körben FHD-ban is jó kis olcsó sort mozikat lehet csinálni.
Igazából szerintem szinte ez a kamera is ugyanazt hozza, hellyel közzel. Fusion-ban pedig szépen lehet ezt is utómunkázni.
Persze az extrákon felül én is kíváncsi vagyok miért kerül a BM annyiba és a másik pedig annyival többe.

RED és a Canon már inkább azoknak való akik Bosszúállók 8-at akar forgatni. :)

(#18) hallador válasza DarkChild (#4) üzenetére


hallador
(addikt)

A Profi filmesek nem is a Canon, vagy éppen a Sony termékeit használják, hanem a RED, ARRI, BLACKMAGIC termékeket. Miért kerül 70 000 - 100 000 $/Euro-ba egy ilyen kamera nagyon egyszerű. Ha három hónapig használod 365/24-ben akkor is hozni fogja a minőséget. Utána igen ami elhasználódott benne azt vagy felújítják vagy cserélik, és jöhet a következő film és így megy egy évekig, ameddig a félprofi termékek nagy eséllyel 4 * 3 hónap 24 órás üzem után már nem hozná azt a minőséget és felújítani sem érdemes, az otthoni termékek pedig egy napig sem bírnák nagy eséllyel. Szóval ebben az kerül ennyibe, hogy nem barkács józsinak csinálták, hanem olyan produkciókhoz, ahova az egész napos munka, úgy, hogy állandóan mozgásban van akár, hidegben melegben párában is megy.

egy kicsit strapabíróbbra építik, mint a konzumer kamerákat...
Emlékszem, pár éve rákerestem egy SONY CineAlta kamera árára és valami 30 millába fájt (USD-ből HUF-ra váltva) :Y

A SONY mint gyártó nem is igazán ebben nagy, az más kérdés, hogy Magyarországon a Sony olyan mint a Nike, meg az ADIDAS hát nagyon mást nem is ismernek. A SONY inkább stúdiótechnikában van otthon, és ott nagyon otthon van. De ott azért egyrészt nincs felkészítve a dolog a folyamatos mozgásra, és nincs felkészítve az állandó időjárás változásra, de az állandó vezeték nélküli használatra sem annyira. Ellentétben az ARRI, vagy a BlackMagic, RED termékekkel. A SONY/Canonnak ugyan vannak ilyen termékei, de ebben a műfajban nem ŐK viszik a prímet.

Azért ha jobbacskán végiggondolod a dolgot, akkor nem azért van mert az illuminátusok összefogtak a kisember ellen.
A komolyabb cégek akik ezt megveszik, bérbe is adják. Magyarország mindig is ilyen zárt világ volt, ma is az, nem értem ezt nem értem azt. Nem érteni kell hanem felfogni, hogy mi miért van, ez nem mindig áll össze.
Ez nem olyan mint a KGST piacos "4000 wattos" bolgár flex hogy k*rva erős 3 Iván kell hozzá, hogy ne rántsa ki a kezedből, ha éppen működik. Mert ugye valljuk be őszintén azért Magyarországon még mindig sokan nem értik a Business notebook miért business. Vagy az ARRI kamera miért kerül annyiba, vagy a KUKA robot miért nem annyiba kerül, mint az ASUS Zenbo.

Nem tudom emlékszel-e a HILTI ütvefúróra? Na az nem azért került olyan sokba a 80-as években, mert HILTI volt a neve, és a hanyatló nyugat le akarta húzni a virágzó KGST-té országokat, hanem azért mert a legtöbb ma is megy 30 évesen. ÉS! 200 - 400 óránként szénkefe csere 1000 óránként ilyen olyan egység csere, mert azt ki kellett cserélni, de ha TE egy folytában 8 - 16 napon át fúrtál vele 24 órában, akkor ment a szerkezet, 200 - 400 óra után szerviz, és megint mehet a móka. Bezzeg az IMI fúrógép.... :D

Hát ezért drága... :)

[ Debian Stretch; Linux Mint Cinnamon, Ubuntu 19.04; Fedora 30]

(#19) Akula


Akula
(senior tag)

Huh, ez komoly ár. Gondolom a global shutter dobta meg. Két év múlva feléért árulják majd.

(#18) hallador: +1! Látom te sem vagy már mai gyerek! :)

[ Szerkesztve ]

(#20) tundra válasza hallador (#18) üzenetére


tundra
(tag)

Ne kissebbítsd a Sony szerepét, mert mindig is vezető pozícióban volt a mozikamerák piacán. 1999-ben már a HDW-F900-ra forgott a Star Wars!! Akkor még sehol nem volt az Arri Alexa, a RED, meg a Blackmagic URSA. Ma már felsorolni is nehéz lenne, hogy mennyi nagyfilm, sorozat és egyéb produkció készült Sony kamerákkal. Arról már nem is beszélve, hogy az övék Észak Amerika legnagyobb filmipari vállalkozása, így bérelt helyük van Hollywoodban.
A Canon igazából ezzel a kamerával próbál belépni a nagyköltségvetésű produkciók világába, ahol csak a legjobb eszközök játszanak. Elég jó cuccnak tűnik, bár ezt a RAW rögzítést nem tudom, hogy miért nem oldották meg elegánsabban.

[ Szerkesztve ]

(#21) BiggusDickus válasza tundra (#20) üzenetére


BiggusDickus
(tag)

99 még filmre, 2002-t akartál írni...

(#22) tundra válasza BiggusDickus (#21) üzenetére


tundra
(tag)

Néhány jelenetre használták, nem a teljes filmre, ami nem kissebbíti a Sony(és a Panavision) érdemeit, mert így is történelmet írtak.

[ Szerkesztve ]

(#23) hallador válasza tundra (#20) üzenetére


hallador
(addikt)

Dehogy én nem kisebbítem le én sokat dolgoztam Sony Broadcast-al, de az inkább stúdió technika, a Sony ma is igen jó, de azért ma már nem a Sony a Cine Kamera piac sztárja, ennek gondolom megvan az Oka, az mondjuk nem az ARRI, BlackMagic, RED hibája, hogy később alapították azokat mint a Sony, Panasonic, JVC stb cégeket, az pedig egyértelműen a Sony hibája, hogy nem alkalmazkodott az újabb igényekhez, de ha igen, akkor sokkal többért adják azokat a termékeiket, mint pl az ARRI, ami most egyértelműen legnépszerűbb TOP kategóriában, vagy a BlackMagic amin pl a komplett magyar piac, és amúgy a föld TV társaságainak szép százaléka üzemel, ha kijátszásról, vagy digitalizálásról van szó, ugye a ma már legendássá vált BlackMagic design Extreme 3D. Ami ugyan nem a minőség mintaképe, mégis a TV-ben látható csatornák 90 % erről megy... Magyarországon is.
Arról nem beszélve, hogy a pl a BlackMagic Design 10-ed áron tudja amit a Többiek sok pénzért (minőségben nem is, de tudásban igen). Ami alaphelyzetben pl: egy Közép-Európában elkészített produkciók 99 %-ához pont elég is, meg úgy még nagyon sok helyen.

Szerintem: a Sony ma inkább a Broadcastban van otthon, a mozi kamerák között max a történelme miatt van ott ahol. De tény amit írtál valóban így van valamikor nagyon jó volt. És még az is lehet, hogy visszatérnek nem először fordulna elő, elég csak a BETA korszak utáni időszakra gondolni. Történelmet írtak, az biztos.

Which Cameras Were Used on the Oscar-Nominated Films of 2016?

Film, Digital, and Big Lenses: Here’s How the New ‘Star Wars’ Movies Are Being Shot

(#22) tundra

Szerintem is a Sony vagy a Panavision történelmet írtak.

[ Szerkesztve ]

[ Debian Stretch; Linux Mint Cinnamon, Ubuntu 19.04; Fedora 30]

(#24) BiggusDickus


BiggusDickus
(tag)

Az első digitális kamerával felvett film nem az Attack volt, de nem is a Vidocq, hanem a Giulia e Giulia 87-ben, ha jól tudom.

(#25) tundra válasza hallador (#23) üzenetére


tundra
(tag)

Ok, persze vannak olcsóbb alternatívák, de én csak arra reflektáltam, hogy műszaki színvonalban, szervizelhetőségben, rendelkezésre állásban a top CineAlta kamerák nem a B kategóriába tartoznak, nem valami túlárazott "Sony kütyük".

(#26) tundra válasza BiggusDickus (#24) üzenetére


tundra
(tag)

A Baljós Árnyakban használt technika nem azért volt nagy szám, mert digitális volt, ha nem mert először készültek a filmszalaggal egyenértékű (ezen persze lehet vitatkozni) digitális felvételek egy igazi kasszasikerhez.

(#27) Mexildos válasza hallador (#23) üzenetére


Mexildos
(aktív tag)

A BMD Ursa mini kamerák nagyon sok féle opcióban szuperek. Egyrészt a sima vállas kamerákra szerelhető B4-es obikat is fogadja amikhez zoom és fokusz szervó karokat is lehet tenni. A Rio-i olimipán is használták a BMD mini ursákat közvetítéshez, és igen ez sima broadcast tv adás volt.
Ráadásul kijött nagykereső is a mini ursa-hoz szóval sima studio kameraként is kiváló. Egy darab SDI kábelen minden managelhető a kamerán.
Emellett persze filmfrogatásra is kiváló RAW rekordal.

A Sony broadcast PXW és PMW soroazataiból ha egy fullos studio setup-ot szeretnél az cirka 7-9 millió CCU-val együtt igaz BMD-nél szoftver CCU van de erre van 3rd party megoldás.

A BMD-vel egy baj van. Nagyon melegednek a kamerák és egy év gari van rájuk. Utána nem tudom mi a szitu. Rexfilm-nél nem mondtak sok jót bár ők Sony resellerek is. Mindenesetre a BMD mini Ursa profi cucc beleértve a sima URSA-t is.

[ Szerkesztve ]

(#28) hallador válasza Mexildos (#27) üzenetére


hallador
(addikt)

Hát valamit valamiért a Blackmagic Design Extreme 3D kártyája sem véletlen 1000 euró, ameddig a Deltacast 6000 euro a BlackMagic azzal tört be minden piacra, hogy mocskos olcsón adta először a kijátszók, meg a digitalizállók alá a profi cuccokat, OK a kártya nem a legokosabb darab, meg azért nem is tud olyan sokat, de a világ TV társaságainak 90 %-nál pont nagyon faszán teljesítenek, akár Playbox Airbox, Playbox Titlebox, Playbox Capturebox, vagy Edius Canopus cuccal. Szóval pl a BMD-vel meg egy SuperMicro serverrel egy millióból megvan egy komplett kijátszó szerver, és ehhez kell egy kijátszó szoftver, vagy rögzítő, vagy egyszerre a kettő. Igen amikor a Sony történelmére utaltam pont erről beszéltem a Sony szép meg jó, meg szuper, csak, ha van egy BMD akkor már nehéz labdába rúgni.

Ellentétben a Harris-el egészen jól programozhatóak, a Harris is, de azért egy Extreme 3D-vel jobban kijön az ember, persze, ha kell a jól programozható kártya akkor a Decklink nem biztos, hogy jó választás.

Az viszont mindent üt, hogy a Decklinket még a VLC is simán ismeri, és bármit meg lehet csinálni vele... :D

Hozzáteszem én is sokat használtam PMW kamerátak nem rosszak, csak drága.

Az ARRI sem véletlenül lett Hollywood első számú kamerája.

[ Szerkesztve ]

[ Debian Stretch; Linux Mint Cinnamon, Ubuntu 19.04; Fedora 30]

(#29) BiggusDickus válasza tundra (#26) üzenetére


BiggusDickus
(tag)

Szerintem valami nem attól lesz nagy szám, hogy blockbusterben használják, vagy sem. A Baljós árnayakban amúgy nem az F900-at használták, hanem a HDC-750-et, és meglepődnék, ha a végső filmben ez több lenne, mint 10 mp.
Az F900 azért messze volt még az egyenértéktől a filmmel, az Attack, Vidocq és a Once Upon a Time megtekintésekor azért húztam a szám a moziban anno. 1440*1080, 3:1:1 színtér. A Thomson Viper és az F950 már egészen jó volt, és szerintem a nagy áttörés az F35/Genesis volt.

(#30) Mexildos válasza hallador (#28) üzenetére


Mexildos
(aktív tag)

Neked van tapasztalatod Airbox-al kapcsolatban? Mi a véleményed erről a kijátszóról?

(#31) hallador válasza Mexildos (#30) üzenetére


hallador
(addikt)

Van/Volt vele tapasztalatom, nekünk bejött, ma is erről megy sok tv csatorna. Magyarországon. Ami nekem nem tettszett benne, hogy nagyon el tudják bonyolítani a dolgot, meg a másik oldalon viszont szög egyszerű, ha nem akarsz benne mindenféle dolgot megoldani, ami nem feltétlenül egy kijátszó feladata (Pl: greenbox háttér kijátszása vele, vagy greenbox-ra content kijátszása, vagy háttér bevágása a content elé, pl: tv shop stb.). Az sem annyira tettszik benne, hogy a titlebox nélkül azért nem 100%-os kijátszó rendszer. És a kettő licence persze külön van.

De amúgy ami tettszik benne:
- Stabil
- Nem csúszik a hang és a kép.
- Elfut egy PC-n is. ha kell pl: egy redundáns rendszer.
- Távvezérelhető.
- Előre elkészíthető akár több napra is a kijátszandó content anyag.
- Feliratozható. Külön adott contenthez is.
- Háteret tud biztosítani a contenteknek, lyukasztás nélkül is.

Ami nem tettszik:
- Csak nagyon kötött formátumú videó anyagot eszik meg, és nagyon nem mindegy mivel van előkészítve. (Procoder, Carboncoder) ami magában is egy kisebb vagyon.
- Háklis a kijátszó kártyára.
- Nem olcsó, és nem lehet csak úgy megszerezni, mert hardver kulcsos.
- Ha ki akarsz játszani a cég csak szervert ajánl. Magyarországon erre legfőképpen a SuperMicro - Decklink párost szokták ajánlani.

Szóval nem rossz, de szerintem ma már elég kötött a rendszer, de legalább megbízható, és stabil mint a beton.

Az újabb verziói többet is tudnak pl:

- Több csatorna kijátszása. rögzítése stb. Én 2013-ig dolgoztam vele.

[ Debian Stretch; Linux Mint Cinnamon, Ubuntu 19.04; Fedora 30]

(#32) TheSpy


TheSpy
(csendes tag)

Amúgy barátom barátja mesélte, hogy felnőttfilmekben nagyon népszerű a Canon, annak idején még a 5D mark II, III majd C300, C500-al is sok film készült. :)

Viszont érdekesnek tartom ezt az új C700-at, szerintem nagyon nem egy kategória a RED Epic Scarlet, Arri Alexa, de talán még az új Panasonic Varicam-al sem. (de majd a jól letesztelik akkor majd kiderül)
Ennek ellenére a Sony FS5, FS7-nél meg jóval drágább szóval ez egy érdekes pozicionálás.

Amivel nagyot villanthatott volna a Canon szerintem az egy full frame-es szenzor (a fenéba Super35-el) piszok nagy ISO-val. A C500 hasonló kompaktabb mérettel, de belső 4k RAW-al, moduláris felépítéssel.

Aztán lehet broadcast-ék lecsapnak majd rá és viszik majd mind a cukrot. (egyre több helyen látni filmes cuccokat broadcast vonalon)

(#33) Mexildos válasza hallador (#31) üzenetére


Mexildos
(aktív tag)

Azért kérdezlek téged mert nekünk is van egy Airboxunk de eléggé döcög a dolog.
Sokszor van olyan hogy megcsúszik 1 másodperccel a kijátszó stb. főleg akkor hogyha a videohub-on kapcsolgat. Közvetlen a gyártótól szereztétek be vagy magyar forgalmazón keresztül?
Tanácsot ötleteket mennyire tudnál adni? Nekünk már a legújabb cégváltás utáni verzió van. Úgy érzem nem tudjuk teljesen kifuttatni a kijátszót pedig szükség lenne rá. Titlebox is meg van.

Egyébként reklámblokkokat tud külön kezelni? Kitöltő, gumianyagokat is? Mennyire vagy jártas ebben?
Mi azért választottuk az Airbox-ot mert a sima Darim annyira nem jött be tudásilag. Bocs ha faggatlak de érdekel a dolog :)

(#34) BiggusDickus válasza TheSpy (#32) üzenetére


BiggusDickus
(tag)

A C500 nem képes a belső RAW rögzítésre, csak külsőre, az is csak 10 bites.
Vannak pletykák full frame c700-ról, de ezzel meg az a a baj, hogy nem mindegyik obi képes kirajzolni, talán csak a Master Prime-ok és a Summiluxok.

(#35) hallador válasza Mexildos (#33) üzenetére


hallador
(addikt)

Ment Privi...

Ha jól tudom reklámot, akkor sima content-ként, nem mint reklámblokk.

Mi azért vettük annó ezt, mert nagyon szépen szelektálhatóak a programok, és azonnal képes rögzíteni SDI-ról a kimenő jelet is, vagy ami visszajön (CaptureBox).
Szóval a PlayBox kb mindent tud, ami egy broadcast stúdióban kellhet. És stúdió minőségben. Amiből utána lehet contentet is gyártani. Ami nagy előny.

[ Szerkesztve ]

[ Debian Stretch; Linux Mint Cinnamon, Ubuntu 19.04; Fedora 30]

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.