Hajrá.
Live-Die-Respawn
Igen, elvileg hivatalosan csak a közterület-felügyelő és a rendőr kérheti el. Engem életemben egyszer büntettek meg, 1 megállót akartam menni villamossal, előző nap járt le a bérletem és leszállás után rögtön vettem volna (vettem is), de hát ez van. Akkor azért nem volt pofám azt mondani, hogy nem mutatom meg, így is kurva gáz a szitu, amikor leszállnak veled együtt. Hamis címet bediktálni meg nagyon prosztó dolog, mert véletlen egyezés esetén kiküldik másnak a te faszságod miatt..
[ Szerkesztve ]
Én csak szimplán pofán verném az ellenőröket. Abból élnek, hogy engem büntetgetnek, közben a busz meg elhagyja a kerekét.
De mondjuk jól passzol a hángérien rielitibe.
i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2
Inkább nem írom le a véleményem, mert ki lennék bannolva.
De annyit elmondhatok, hogy téged kellene pofán verni, nem is kicsit...
Jó lenne talán felfogni, hogy a tömegközlekedés nem ingyen van. Főleg, hogy még véletlenül sem vagy pesti.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
Jogról beszélsz, én viszont az erkölcsi részét feszegetném a dolognak.
Kismillió bliccelő van. Nemhogy szégyellnék magukat, lenézik azokat, akik jegyet kezelnek. Nagy garral hangsúlyozzák, hogy ők bizony ingyen utaznak.
No most ha minden utas bérlettel rendelkezne, vagy jegyet kezelne, talán nem lenne veszteséges a BKV.
No most akik bliccelnek, azok a mi rovásunkra, minket kiröhögve utaznak ingyen.
Én feljogosítanám az ellenőröket, hogy elkérhessék a személyit. Ha meg kamuzik az illető, hogy nincs nála, akkor értesítenék a rendőrséget, járőr kivonul, és az ellenőröknek jogában lenne (akár erőszakkal is) visszatartani az illetőt. A rendőröknek vagy igazolná magát a bliccelő, vagy bevinnék száradni az őrsre, és szabálysértési eljárást indítanának az illető ellen, hiszen a személyinek ott kell lennie az állampolgárnál. Természetesen az ellenőr "jegyzőkönyve" is terítékre kerülne, a bliccelést sem úszná meg.
Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)
No most ha minden utas bérlettel rendelkezne, vagy jegyet kezelne, talán nem lenne veszteséges a BKV.
Ja, es ha nem utazhatna ingyen az osszes magyar es EU-s nyugdijas, az is segitene. Meg meg sok mas dolog is.
Én feljogosítanám az ellenőröket, hogy elkérhessék a személyit. Ha meg kamuzik az illető, hogy nincs nála, akkor értesítenék a rendőrséget, járőr kivonul...
Abba bele sem gondolsz, hogy ez valoszinuleg tobbe kerulne, mint a helyszinen kiszabott potdij. Ergo: tovabbi vesztesegeket okozna. Es nem, nem igazan terulne meg. Bliccelok mindig lesznek.
Kerdezonek: jol tudod, az ellenor nem kerheti el a szemelyidet, ha egyedul van.
"No most ha minden utas bérlettel rendelkezne, vagy jegyet kezelne, talán nem lenne veszteséges a BKV."
Ezt te sem gondoltad komolyan. A jegyek ára éppen azért van a magasban, mert az egész céget elhordták kilóra a cimbik.
"Én feljogosítanám az ellenőröket, hogy elkérhessék a személyit."
Ilyenkor elgondolkozok azon, hogy miért működik jobban Amerika, ahol személyi sincs, nálunk meg van 6000 kártya (persze egy mágnes kártya nem lenne elég, avgy legalább párat összevonni),a minek fele fsság. Kedvencem a lakcím kártya. Aminek máig se tudom mi értelme. Kinek mi köze hozzá, hol lakom?
Baluka26:
"Főleg, hogy még véletlenül sem vagy pesti."
Még jobban felháborodok, amikor a BKV-ba az ÁLLAM tesz pénzt. De jó! Vidékről finanszírozzuk a pestiek buszozgatását....
Tudom, hogy nincs ingyen a tömegközlekedés. Ne is legyen. De speciel két embernek már drágább buszozgatni, mint autózni. Felmenni innen Pestre meg van vagy 10 grand. Két embernél már jobban megéri az autó.
Tényleg nagyon jól népszerűsítik a tömegközlekedést... A járművek közül meg néhány aztán tényleg kritikán aluli.
SZERK:
Jó, mondjuk azért az autós sarcolások se kutyák.
[ Szerkesztve ]
i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2
Aha, és ezek miatt a bliccelő a király, és pofán kellene vágnia az ellenőrt?
Képzeld, az egyetemen lévő barátaim jó része nem vesz bérletet, mert szinte csak négyeshatossal megy, az meg "kurvára ingyen van". Rengeteg a bliccelő Pesten, baromi kevés az ellenőr.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
szerencsére nem kell használnom a BKV-t, de ha mégis úgy alakul, veszek egy jegyet és le is kezelem (1-2 megállót meg elsétálok, ha úgy van.. sőt, hármat is. minek szállnék fel a 75-ös prolira, végigsétálok inkább a pozsonyin .).
balu: mennyi most a diákbérlet? 3,5k? basszus, nem pénz érte egy hónapra..
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
3850. Legnagyobb biznisz a világon.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
Akkor a pesti bliccelők miatt rakják bele az én pénzem a BKV-ba. Most megnyugodtam.
Nézd, az ember így működik. Használhatom ingyen következmények nélkül? -> Igen. -> Akkor meg hajrá.
Same applies torrent. Amit megkapok ingyen, azért nem fogok fizetni. Szerintem itt nem a te barátaid a ludasok. Ők csak törekednek a lehető legkevesebb energia befektetéssel a lehető legtöbbet nyerni, mint mindenki. Leleményesek. Ennyi az egész.
Na meg aztán, a teherviselés kerülését büntetni rossz dolog egy olyan országban, ahol mindenki ebből él
i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2
Igazából ezzel, hogy ingyen használod igazából sokkal több pénzt raksz bele az állami támogatások miatt, ráadásul te, vidéki is megszopod.
Hülyeség a racionális viselkedéssel meg haszonmaximalizálással jönni egy olyan dolognál, ami tiltott, nem szabályos.
Nem azt mondom, hogy rendbe tenné a BKV-t, ha senki sem bliccelne, de nagyon megkönnyítené a dolgokat.
A torrentet meg felesleges ide hozni, mert például zene letöltése saját célre teljesen jogszerű, azért a kedvenc bandáim lemezeit én inkább megveszem
Ráadásul még csak közvetetten sem okozol magadnak/közvetlen környezetednek hátrányt.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
A kérdés az mennyi a felnőtt! Majdnem 10k HUF! Ebből autóval bőven bejár az ember és nem kell fosásban ülnie vagy csöves nyakába kapaszkodni.
There's a device that I've been using called a whoop.
metróra mindig veszek jegyet, és buszra is, ha hosszabb utat megyek.
amikor csak felugrom a körúti villamosra, hogy menjek 1-2 megállót, akkor bliccelek, rövid útért kicsit sokallom a 300+ forintot... (tudom, akkor sétáljak inkább)
"vidéki is megszopod."
Igen, de nem azért, mert a BKV szar, vagy mert bliccelnek, hanem mert Pest, mint vízfej, amin kívül csak mordor van (no offense pestiek, de itt lent a ganéban nagyon megvan ez a fíling sok embernél) , kilobbizza magának és mindent elszipkáz. Sarkítottam, de nem sokat.
Én elfogadom, hogy Pest nagyváros, kezeljék is úgy, járjon ami jár neki. Csak nekem szúrja a szemem, hogy a BKV csődbe megy, mert szétlopkodják, és akkor az állam ugrik, hogy majd mi akkor dobunk nektek egy kis zsozsettát. És nem két forint húsz fillérekről van szó.
De nézd, mindegy, ne legyen ebből flém. Don't look back in anger
i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2
a fenét jár el 10k-ból havonta autóval... én kb 2 tankot használok akkor el, ha kb ki se mozudlok Bp-ről. az kb 45k.
most, hogy jön a jóidő és elkezdek járni ide oda (balaton minden 2. hétvégén), lesz több, mint 3 tank havonta, inkább 4...
és a munkahelyem 5km csak.
szóval 10.000Ft benzinből városon belül NEM lehet kijönni még egy 3L-t fogyasztó autóval sem.
I humbly and respectfully decline™
Jajj, már megint a bliccelés. Huma hol van?
Szerintem sokkal negatívabb makrokövetkezményekkel járna, ha becsődölne a BKV és egy ideig nem lenne tömegközlekedés a fővárosban, mint az, hogy az állam az adófizetők pénzéből áldoz erre. Ez csak tipp, de valószínű, ha másképp lenne már hagyták volna bedőlni.
danih: Van most más...
[ Szerkesztve ]
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
Meg nem talalt ide. Meg.
Ezt találtam egyelőre, elég régi
„A Rendorség Szolgálati Szabályzatáról szóló 3/1995. BM rendelet 32. § 4. bekezdése:
'Ha közfeladatot ellátó személy jogszeru fellépése körében kéri az igazoltatást, részére az igazoltatott adatai a helyszínen átadhatók, az igazoltatást kéro adatai közül azonban csak a neve és munkahelye közölheto.'
10k-ból egy hónapig autóval, ilyen benzinárak mellett? Ez hogy jött ki?
"Ez csak tipp, de valószínű, ha másképp lenne már hagyták volna bedőlni."
Ugyan már, az állami tevékenységnek nincs köze ahhoz, hogy mi lenne jó vagy praktikus vagy egyáltalán a valósághoz.
i5 10400f | ASUS RTX 3060 Ti 8GB LHR | 16GB DDR4 | Asus TUF VG27AQ | meg egy csomó körítés | Nintendo Switch V2
Tolvajtol nem bun lopni.
Juj mit indítottam.
Live-Die-Respawn
Ha bliccelsz, akkor közvetetten az adófizetőktől/jegyvásárlóktól is lopsz, mivel te is használod a járműveket, amiket a bevételekből javíttatnak (a gyakorlatban persze ez nem történik meg ). Arról nem is beszélve, hogy a bevételcsökkenés miatt emelik a jegyárakat, tehát megint a becsületesen utazók fizetik meg a bliccelők faszságát.
Nem. Ha 1 kg sajt 1000 forint, amit Te ellopsz es 3000-ert arulod, akkor szivbaj nelkul lenyulom Toled.
Nekem napi 15km oda-vissza a munka. Az kb 10k HUF összesen. Arról nem beszélve, hogy munkatársamat felveszem és beledob az összegbe. Nyilván nem X faluból Y városba ennyi.
There's a device that I've been using called a whoop.
Csak az eredeti kérdésedre választ, azt ne várj...
"No most ha minden utas bérlettel rendelkezne, vagy jegyet kezelne, talán nem lenne veszteséges a BKV."
Ez igaz, de azért engem az kiakaszt hogy a géppark szétesik, a metrók égnek, a vezetők meg milliós jutalmakat kapnak meg a bahamákon nyaralnak, az állam meg ezek után tolja a milliárdokat a cégbe.
Egyik ismerősöm mondta pár éve, hogy lehet hogy jobb lenne ha egy magáncég intézné a fővárosi közlekedést. Nem tudom, lehet hogy igaza van.
(#28) danih
Na hja...
[ Szerkesztve ]
Live-Die-Respawn
Egyik ismerősöm mondta pár éve, hogy lehet hogy jobb lenne ha egy magáncég intézné a fővárosi közlekedést. Nem tudom, lehet hogy igaza van.
Vagyis több kisebb magáncég. A BKV már így is jópár vonalat kiadott alvállalkozásba, azt nem ő működteti, hanem pl. egy vidéki volán társaság. Ilyen buszvonal pl. a 120-as vonala.
[ Szerkesztve ]
A masodik hozzaszolo valaszolt a kerdesedre, es en is a hatodik hozzaszolasban.
Ki akar városon kívülre járni? Én munkába járok. Máshova elvisz a bicikli. Ha megy nagy a szükség és valami miatt kell az autó 1x-1x kibirja az ember azt minimális utat. Hagyjuk már ezt az "autóval neeeeeeeem lehet járni" dolgot. Szar dolog ha vidéki valaki és Pesten dolgozik. De másoknak még használható városon belül.
There's a device that I've been using called a whoop.
Oké, de akkor se jöhetsz ki havi 10k-ból napi 15km-es kocsikázással, városban (azaz többszöri megállás lámpánál, kis sebesség, stb.). Írd már le légyszi, hogy hogyan jön ez ki, mert már más is írta, hogy necces.
20 munkanap, napi 15 km = 300km
8 liter atlagfogyasztas
450 forintos benzinar
---------------------------------------------------
10800 Ft
Persze kirivo pelda, mert ritkan megy valaki ennyire keveset autoval, raadasul mar ebbol a penzbol is kijon egy felnott berlet ara, de szerintem eppen lehetseges...
Számolj 7l fogyasztással benzinből. Ezek a tényezők amit írtál annyira nem befolyásolják, hogy egyből 9l-el számoljunk. Ráadásul mint írtam nekem szerencsém van, mert reggelente ketten megyünk és egy részt belefizetnek a benzinbe. Így már egyáltalán nem üti meg ezt a szintet. Persze ez nem mindenhol adott, szerencse is kell bele, hogy így jöjjön ki.
Psychonaut: Pontosan! Nem volt kedvem nekem így levezetni, de ez a lényeg.
Gyalog ez az út amúgy BKV-val 3/4 max 1 óra. Autóval reggel 20 perc este 15. Ez sem elhanyagolható tényező.
[ Szerkesztve ]
There's a device that I've been using called a whoop.
Érdekes információ, hogy a tömegközlekedésre jutó állami normatíva 93%-át a BKV-nak adják, a maradék 7%-on osztozik az összes vidéki város. Többek között ezért ment csődbe lakhelyemen a helyi Volán társaság, és jövőre már magáncégnek adják ki a szállítást.
Lehet, hogy a magáncégek esetleg eredményesen fognak szolgáltatni?
Csak reménykedni tudunk benne.
Én eddig összesen egyszer blicceltem, azt is idén januárban... késő este érkeztem Budapestre és keleti mellett a 30/31-es buszra akartam felszállni. A buszon akartam venni jegyet, de a sofőr mondta, hogy nem lehetséges, használjam az automatát... nem működött Jött egy néni, kérdem hol lehetne venni jegyet, nem ismerem nagyon BP.-et és mondta, hogy "ott a Posta"... ami addigra bezárt. Ergó nem tudtam sehol venni jegyet. Kérdezgettem embereket, hogy hol... de a közelben nem tudott senki mondani semmit és egy felesleges eladó jegye volt senkinek. Így hát felpattantam és mondtam lesz ami lesz... másnap vettem tömböt, de mondjuk miért nem lehet venni a buszon? Én becsületes akartam lenni...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Nézz után, légy szíves a számoknak. Az én tudomásom szerint BP adja a GDP 35-40 százalékát, ehhez képest az idei költségvetésből, ami kb. 14000 milliárd, BP kemény 400-at kap.
'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%
Itt vagyok.
Ha nem lenne ennyi bliccelő akkor több lenne a BKV bevétele. = Többet tudnának lopni.
Senki se higgye azt, hogy annyival jobb helyzetben lenne a BKV. A jegyek és bérletek ára sem csökkenne.
És amúgy igen. Irtó drága. Egy robogóval olcsóbban és sokkal gyorsabban tud haladni az ember.
Az meg külön vicc, hogy a tömegközlekedés drágább mint az autó, (Volán, MÁV is) ha pl jegylyukasztgatás helyett autóba ülnek páran akkor máris jóval olcsóbban kijönnek. Én is azt számolgattam régebben, hogy ha már ketten ülnek az autóban akkor bárhová olcsóbban eljut az ember.
Mégis mi az ami vonzóvá tenné a tömegközlekedést?
-Koszos
-Tömeg van
-Drága
-Várni kell rá
-Lassú
Kb csak az használja akinek nincs pénze autóra ill nem tud vezetni.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
Szólj hozzá az alapkérdéshez is, ez vastagon off volt
[ Szerkesztve ]
Mint a hozzászólások 90%-a. Beleértve a 42-est is.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
A téma megvédése sosem off!
még egy téma, aminek 10millió szakértője van ebben az országban.
egy kis tiszta víz a pohárba, egyszerűsítve, mert a víz csak hidrogén meg oxigén...
egy töm.köz cég, ahogy a BKV is három fő forrásból szerzi a bevételeit:
- a jegybevétel - a jegyek és bérletek ára, ez tiszta, nem kell magyarázni. ez a teljes bevétel ha jól emlékszem valami 30%-a.
- állami normatíva - ez kicsit az előzőhöz tartozik: az állam minden töm.köz cégnek kipótolja a kedvezményes jegyek árát. ez már sántább dolog, mert nem 100%-ig, tehát nem az egész felnőtt jegy / bérlet áráig, plusz sokszor ez a pénz késve és nehézkesen érkezik
- magának a szolgáltatásnak ára - ez az összeg, amit Budapest Székesfőváros Önkormányzata fizet a BKV-nak, mert az szolgáltat. ez az a kifizetés, ami nem létezik. Budapest megrendeli a szolgáltatást, csak baszik azt évek óta normálisan vagy bárhogyan kifizetni, a BKV-t viszont szerződés köti a szolgáltatás teljesítésére, tehát muszáj nekik még kvázi ingyen is csinálni - ez az elsődleges oka a BKV csődjének
a másodlagos ok, hogy valahogy mégiscsak ki kell egy csomó dolgot fizetni, ezért a BKV hiteleket kénytelen felvenni, amit a mínuszos kasszájából nem igazán tud fizetni, ezért újabb hitelek, stb, stb...
szétlopkodás: divatos szó manapság, csak nehezen applikálható a BKV-ra.
a BKV-nak három fő "tulajdontípusa" van: a szolgáltatások, a járművek és az ingatlanok.
- a szolgáltatások kevés része lett kiszervezve, (kilopva, ha így jobban tetszik), így hirtelen csak a VJSZ jut eszembe, egyébként a BKV nagyon sok mindent még ma is házon belül csinál.
- az ingatlan nehezen lopható el, de eladható, erről nem tudok nyilatkozni, de a szolgáltatást érdemben nem befolyásolja
- járművek: ki a pöcsömnek kellene 600 db 30 éves csuklós Ikarus?
jah még a pénzt lehet lopni: az valóban folyik kifelé, de a BKV összbüdzséjéhez képest nevetséges összegek.
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
"még egy téma, aminek 10millió szakértője van ebben az országban."
Annyira unom már ezt a szöveget.. adott egy téma, az emberek elmondják a véleményüket, ez mindenhol így működik. A kettő nem ugyanaz.
amíg csak a véleményüket mondják, addig oké.
de sokan a véleményüket ultimate megoldásnak beállítva mondják el, meg, hogy "szétlopták" meg "hejj, ha odaültetnék Pista bácsit a józan paraszti eszével, pikkpakk rendbe vágná az egészet" és hasonló értelmek, akkor bizony abból az jön le, hogy itt mindenki kurvára ért mindenhez, kár, hogy nulla rálátása van a dolgokra...
Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data
Speciel tényleg szétlopták.
Ezért szoktam odaírni, hogy csak tippelek
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
és szabálysértési eljárást indítanának az illető ellen, hiszen a személyinek ott kell lennie az állampolgárnál.
Nálam soha sincs személyi... Kivéve, ha bankba megyek, vagy épp kocsit vezetek
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
bejegyzés BKV vs. Bliccelők