Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) Noukoum válasza 7Heads Drago (#100) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha fillérb@szó vagy (nem rossz értelemben) akkor nem fogsz teslát venni.
De ezt a matekot felejtsük már el mikor teljesen más kategóriát akarsz objektíven összemérni. Érthető hogy neked személyesen nem adja ki a matek a teslával, ezzel nincs is semmi gond.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#102) 7Heads Drago válasza Noukoum (#101) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Na de akkor hol jön ki a matek?
Ferrarihoz, Lamborginihez kell mérni, mert a gyorsulása ott van...
És azoktól tényleg jobb fogyasztásban is.
A hsz végén írtam hogy már nekem egy 12 millás új modellel se jön ki a matek.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#103) #16820480 válasza 7Heads Drago (#100) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ne haragudj, de egy 2000km-es utat te letolni (kvázi megállók nélkül) 20 óra alatt az nem valami kellemes. Amikor voltunk Bp-Hannover úton váltott sofőrrel (én nem vezettem, de ketten voltak váltásban), már ott is egyrészt halálra untam magam a 10-11 óra alatt, zúgott a fejem a folyamatosan bőgő motortól és menetzajtól (Audi A4 felextrázott változatban), és a 2-3 megálló ellenére teljesen elgémberedett mindenem :U Biztos hatalmas élmény lehet 2x ekkora távot egyseggel letolni, főleg családdal, az ám a nyaralás :C

Amúgy meg ha már egy új Tesla árát nézed, akkor mondjuk hasonlítsd egy megfelelően felszerelt BMW 320-hoz, na a használtan vett valamihez. Én is használtan vettem autót 2 millióért pár éve, és azóta annyit kellett rá költeni a benzinen kívül, hogy egy full olaj, váltóolaj, fék és gyertya csere, ami ilyen 120 ezer körül volt, de ez nem is egy Tesla kaliberű kocsi.

(#104) Noukoum válasza 7Heads Drago (#102) üzenetére


Noukoum
veterán

15-25 milliós bmw-hez, audihoz pl.
Azoknak az autóknak nem csak a fogyasztási költsége nagyobb, hanem a kötelező szervizük is nagyon sok. És akkor ott van az ingyen parkolás is. És ugye egy bizonyos km után el is kell kezdeni költeni rá, általában még előtte tulajváltás történik. :)
Írhatod hogy neked nem jön ki a matek, 1000szer is. De attól még nem lesz reális hogy egy kétmilliós autót mérsz össze egy új teslával.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#105) Peat;) válasza Noukoum (#101) üzenetére


Peat;)
veterán

Gondolom azért ír ilyeneket mert az elektromos autósok meg a költséghatékonyságot emlegetik. Szerintem nem érdemes összemérni a kettőt egyelőre, főleg hogy elektromos autók között is nagy a szórás. Nincs hozzá megfelelő termékpaletta, tölőhálózat(ahogy több lett úgy lett egyre drágább). Ráadásul egy elektromos autóban is el tud romlani ez az.

Az elektromos autók azért kerültek képbe mert már csak agyon turbozótt egy literes vackok vannak jobbára, meg dízelnél agyonfojtott motor, kettős tömegű, részecskeszűrő stb. Azokkal szemben sokaknak reális választás.

Ugyanakkor elballagok a toyotához illetve már más gyártókhoz is és ott a hybrid, ami valamivel kevesebbet fogyaszt, kiszalad a világból, szervízigénye alacsonyabb mint az agyonszabályozott tisztán belső égésű kocsié és valamivel/jóval olcsóbb mint egy elektromos autó + használtan is bátrabban megvásárolható. Oké lomhák, nem sportautók, de én most mindenes autóra inkább hybridet vennék.

Elektromost még mindig csak kisautóban és ingázásra tudom elképzelni, vw up is tökre tetszett.

Ahány ember annyi szokás, egy biztos, az árak eléggé merészek, szerintem nem csak magyar viszonylatban..

(#106) Rolly válasza Noukoum (#104) üzenetére


Rolly
veterán

Azért egy 16-22 vagy 40 milliós autó esetén ne jöjjünk már az ingyen parkolással... Mert ez echte fillerbaszás :) ... Nekünk is van elektromos és leszarom az ingyenes parkolást (bár az elmúlt 1 évben mindenkinek ingyenes )...

Nekem bejön, hogy csendes, olcsóbb a fenntartása. És mivel a cégem egyik célja a CO2 mentes működés így beruhaztunk egy elektromos autóra... Ha 70-80 közötti akku lenne akkor tartalék Diesel se lenne a háznál. Viszont mivel azt eladni nagy bukó és a kis elektromosban csak 45 nettó akku van, így egyelőre marad a Diesel is...

(#107) Somatom válasza Peat;) (#105) üzenetére


Somatom
veterán

Nézd meg az útinaplón a Tesla -s tankolások költségét! Sztem elhanyagolható a különbség egy dízeléhez képest. Mindezt úgy, hogy éjszaka ment, gondolom a klímán spórolás miatt. 110 -es tempónál még klímával is 5 alatt fogyaszt az autóm, pedig méretesebb a bódé, mint egy Tesla -é.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#108) Noukoum válasza Rolly (#106) üzenetére


Noukoum
veterán

Az tény hogy az elmúlt 1 évben ingyenes volt, sőt a covid amúgy is belerondított erősen az eautózásban.
De én nem tartom fillérbaszásnak ha valaki év 300ezret spórol parkolási költségen. Persze kinek milyen vastag a pénztárcája. 40 milliós autót mondjuk itthon már lehet tényleg csak az vesz akinek bőven van mit a tejbe aprítani.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#109) Rolly válasza Noukoum (#108) üzenetére


Rolly
veterán

nekünk a parkolás évi 5-10 ezer forint :) mert általában metró végállomásig bemegyek kocsival és onnan metróval tovább, de mivel a napok 99%-át home officeban töltöm így ez nálam tényleg nem releváns akinél 300e ft az már tétel természetesen. (a saját esetemből indultam ki :) )

(#110) Noukoum válasza Rolly (#109) üzenetére


Noukoum
veterán

Nyilván ez is kinél mennyi, ha egyáltalán van. Úgy korrekt ha leírom mert sokaknál egy relatív nagy költség.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#111) 7Heads Drago válasza Noukoum (#104) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Zsír. Most akkor megint nézük meg a hsz-em végét. Milyen más egyéb elektromossal jön ki a matek akkor?
És itt a konkrét esetre gondolok 2000 km 24 óra alatt. Ennek mennyi a költsége és kijön e az adott idő alatt. És hogy ezt az időt belsőégésűvel max 1 órával lehet megverni.
Rövid távon a lakóhely körül otthon töltve garantált hogy megeszi a régi autókat. De az állítás 2000km vonatkozott.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#112) Noukoum válasza 7Heads Drago (#111) üzenetére


Noukoum
veterán

Ki mondta hogy neked ki fog jönni a matek?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#113) Somatom válasza 7Heads Drago (#111) üzenetére


Somatom
veterán

Máshol is linkeltem már, sztem EZ egy reális összehasonlító teszt. De, mivel nincs Tesla -m, ezért nem ismerem azt az oldalt. Ha vkinek tapasztalat alapján az a véleménye, hogy kamu, vagy ferdítés a videó, kíváncsi lennék az érveire.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#114) k-adi válasza Noukoum (#112) üzenetére


k-adi
nagyúr

lehet nem volt matek faktos, azért nem jön ki neki a matek?

(#115) 7Heads Drago válasza Somatom (#113) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Köszike.
Ez értelmes videónak látszik.
Menetidőben van az autók között 4,5 óra a Passat javára. Üzemanyagban meg 3000 ft a Tesla javára.
Viszont más márkájú E-autóval jóval nagyobb lenne az időkülönbség és az üzemanyag ár is valszeg egyforma lenne.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#116) 7Heads Drago válasza Noukoum (#112) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Értem. Akkor nincs rá érved, de én számoltam rosszul. :C

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#117) Noukoum válasza k-adi (#114) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem, tudod nem mindenkinek adja ki a matek. Bár ő ezt valahogy nem érti meg.
Mondjuk más sem hogy ő pontosan mit akar. :) Mert azt nem írta le, csak hisztizik a matekon.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#118) Rolly válasza 7Heads Drago (#116) üzenetére


Rolly
veterán

matek személyenként más... Saját használat és beruházás... HA valaki egy használt 2m autót hasonlít újhoz annak sose fog kijönni, de igazából ez már almát a körtéhez eset amivel foglalkozni is kár...

Mert ha új autót nézünk akkor újhoz nézzük, ha 5 éves használtat nézünk akkor 5 éves használthoz. De még ezeket megtartva se mindegy, hogy az ember egy Daciat néz vagy egy Mercit, mert a kettő ára és minősége nem egyforma, de mindkettő autó és gurul :)

Nálunk cégbe lízingnél új autó jött szóba vagy max 6 hónapos használt ott már a matek - mivel állami támogatás is volt - szerintem már leírtam elég jól kijött..

6,5-7,2-ért belső égésű autó (felszerelés is azonos) vagy 11-2,5 azaz 8,5-ért elektromos autó.
Különbség 2-1,3m forint.
Megtakarítások 5 év alatt:
- 4x12x11000 Ft cégautó adó 528.000 Ft
- évi 20.000 km-re nézve - még ha fizetek is az áramért (évi 300.000 Ft) 1.500.000 Ft üzemanyag spórolás
- szerviz kb fele kb 300e Ft 5 év alatt a megtakarítás
- parkolás (keveset parkolok) 50.000 Ft mondjuk 5 év alatt

Tehát öt év alatt az elektromos autó ugyanazzal a mi használatunkkal (értsd országon belül pesten 0-áson belül és rendszeresen Budapest-Kiskőrös valamint Budapest - Békéscsaba táv) körülbelül 2,3m forintot hoz tehát már így 300e Ft-tal bentebb vagyunk.

Várható érték csökkenés nagyobb az elektromosnál de összességében 5 év múlva többet fog érni mint a belső égésű tehát mondjuk 5 év múlva:
- belső égésű 100e km-rel ér 2,5 milliót
- elektromos 100e km-rel ér 4 milliót

5 év alatt olcsóbb volt az elektromos összesen 1,8m forinttal.

(#119) 7Heads Drago válasza Rolly (#118) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ez is téves számolás, mivel ha átléped a 11 millás határt nincs rá támogatás. 11ért meg rossz felszereltségű kis akkupakkos autók vannak zömmel. Sok kompromisszummal.
Viszont a belsőégésűben is érdemes legalább a 7-8 millás kategóriást nézni.
Viszont itt a konkrét esetben a Teslás kolléga állítását vitatom, nem az egész E-autózást. 2000km távon gyorstöltéssel kétlem hogy olcsóbb lenne az E autó jelenleg. A Teslákhoz még olcsóbb a gyorstöltés és nagy az akku, viszont drágább az autó lényegesen. Más tipusoknál kicsi az akku, drágább a gyorstöltés.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#120) Rolly válasza 7Heads Drago (#119) üzenetére


Rolly
veterán

Miért lenne téves a számolás? Te használod az autót vagy én? Leírtam a felhasználási szokásainkat az alapján jött a számítás, egyáltalán nem téves. Évi 20.000 kmt megyünk...

e208 esetén mi 11m-ért Allure-t vettünk amiből 1-2 extra maradt ki (panoráma tető, nagynavi), de amúgy minden belefért és így a támogatást is megkaptuk rá... Persze kis autó de jelenleg párommal ez elég amúgy ha lenne egy gyerek még akkor is beférnénk... két gyerekkel már nem.

Az, meg hogy kisakkus relatív mert 45 kWh azért inkább a közepes autók közé tartozik... egy seggel én max 250km-t vezetek ebben az országban (bár tény, hogy ebben az isbenne van, hogy ahol lakunk kb ennél messzebb nem nagyon van az országhoz tartozó rész :) ) nyaralás évi 1x van ha most mennénk simán bevállalnám horvát tengerpartot is... persze éjszaka mennénk amikor nincsenek sokan és tuti lenne szabad töltő (ráadásul az meg Horvátba még ingyenes jelenleg :) )

Ha Senj-t nézem (legközelebbi tengerpart) akkor 1 óra 4 perc töltés kell. Két helyen szoktunk megállni 30-40 percre határ előtti benzinkút és Zágráb után Karlovac előtt. Tehát nem jelentős a különbség ...

Zadarig kb 1 óra 50 perc töltés kellene ekkora távon mi 2 megállást szoktunk csinálni és akkor eszünk (nem autóban) így 1-1 megállás 30-40 perc tehát 1-1 óra 20 helyett lenne 1 óra 50 perc a megállás és máshogy kellene a kajálást megoldani...

Ha meg még délebbre megyünk akkor még egy megállót szoktunk beiktatni... Visszafelé meg feltöltenénk az autót a hét közben a szállodánál vagy az apartmannál...

Szóval nekünk az autó ha csak elektromos lenne kb itthon 12x30 percet és évi 1x 4 óra kompromisszumot jelentene nyaralásnál. Megint hangsúlyozom a mi felhasználásunkkal. Mondjuk mi nem indulunk el 1000+ km-re kocsival ...

(#121) 7Heads Drago válasza Rolly (#120) üzenetére


7Heads Drago
veterán

:R

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.