Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Rolly válasza #16820480 (#50) üzenetére


Rolly
veterán

évente 2x elővételre nem vennék autót :) arra inkább bérelnék de nálunk is az elektromos lett az elő számú ha nincs idő megállni útközben tölteni akkor megyünk csak a diesellel, de így se nagyon éri meg fenntartani a dieselt, mert most hetente állhatok ki vele, hogy megmozgassuk és ne rohadjon bele a gázolaj :( ...

(#52) Lami66 válasza Rolly (#47) üzenetére


Lami66
őstag

De bizony hasonlítom, mert épp ezt hajtom. És újonnan is olcsóbb volt mint most ez támogatással együtt. Igaz, hogy elvileg egymilliót ér a kocsim de újonnan is kevesebbe került mint ez. Ha választanom kellene, hogy pl. 5,5 millióért egy 0 km-es Vitara vagy ez kétszer annyiért, nem kérdés, hogy melyiket választanám. Érdeklődve figyelem az eautókat, de nekem már csak egy másik autóm lesz az életben, és az nem elektromos lesz 10 millióért.

[ Szerkesztve ]

(#53) Noukoum válasza Lami66 (#52) üzenetére


Noukoum
veterán

Egészségedre.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#54) Rolly válasza Lami66 (#52) üzenetére


Rolly
veterán

tudod mikor ér egy 20 éves autó 1 millió forintot :D ... a mi 15 éves Fábiánk kb 400e-t ér :) és a te 20 éves autód (ahogy az én skodám) is más liga volt még az autógyártás egy szebb korszakából. A mai autók érzékenyek az üzemanyagra, a használatra a mindenre is...

Például:
- Skodát leraktunk tél elején tavasszal indult
- 308-ast lerakjuk 1 hónapra akkor már startstop nem működik mert az akku közben merült és amíg nincs feltöltve addig ugye nem megy logikusan. Legközelebb 1 hónap múlva elővettük akkor először pöcre indult, majd mikor álltam volna vissza a garázsba akkor nem indult csak tekert... 1-2 hónap állás alatt az üzemanyagba valami lerakódott és 5-6 indítás kellett neki mire be tudott indulni de az alapjárat még instabil volt. Szóval mehettem egy 20-30 km-es körre sport módban, hogy kitisztuljon belőle a lerohadt 2 hónapos üzemanyag... Skodánál ilyen se volt

(#55) #06658560 válasza <Lacy85> (#48) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Értelmes Sedan talán a Model 3 van. Aztán belefutottam az ID3-ba."
Ez így azért eléggé azt mondja, hogy sedánt keresel, nézel, vagyis az ID.3 is az.

Nekem simán beleférne bármilyen autók, tömegcsökkenteni pont jó.

(#56) Lami66 válasza Rolly (#54) üzenetére


Lami66
őstag

Milyen 20 éves? Én 13 évet irtam. A 2000, az a köbcenti 😁

(#57) <Lacy85> válasza #06658560 (#55) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Igen azt keresek. De ez nem zárja ki, hogy megtetszen pl. egy ID3.

(#58) <Lacy85> válasza Rolly (#36) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Az a gond, hogy ennyiből ilyet kapsz .
Bőr belsővel, GT kivitelben. Újan, szalonból.

(#59) thboxx válasza Lami66 (#46) üzenetére


thboxx
aktív tag

Igen. Bebeszélte. Motorgenerál 472e. Nagynyomású rendszer felújítása 286e. Egy nem egészen 8-900e Ft-ot érő autónál elég fájóan érintett. Kolleginámnak nemrég kiszakadt az adblue tartálya... zacskós. 60e. Francia mind2. Most is van nekem is 2. Tudom mit beszélek. FAP-ot ne keverd az adblue-val. 30-50e km-enként tölteni kell,mert azt eszi rendesen. Meg amúgy is új(abb) autók összehasonlításáról volt szó. Ide ennyi erővel lehetne említeni a régi 190-es szívó merciket,amik két garnitúra gumival elmentek millió km-t. Másra nem kellett költeni. Az én 2.2 c5öm 133le. Most az 1.5 bluehdi tudja ezt. Kb ugyanakkora kasztniban. Ez mennyire is lesz hosszú életű? :U

Ha már veszem a fáradtságot, és értékellek a kötött üzlet után, úgy te is tedd ezt meg!

(#60) #16820480 válasza <Lacy85> (#58) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ezt meg lehet fordítani úgy is, hogy minek vennél ilyet, ha kapsz amolyat is. A bőr belsőt is úgy írod, mintha az lenne mindenki szíve vágya.

(#61) Lami66 válasza thboxx (#59) üzenetére


Lami66
őstag

Motorgenerál + nagynyomású felújítás? Rákérdezhetek? Külföldről 7-12 évesen behozott nagyon megkímélt, csilivili állapot, "alig 120 ezer km-es" rendszeresen karbantartott...? Ha egy kocsinál motorgenerál kell, az vagy kapitális user error, vagy nagyot hazudott az eladó a kocsi állapotát illetően amikor megvetted.
35 év alatt volt 4 autóm (Lada 2105, Astra F, Xsara, Grand Picasso), mindegyiket használtan vettem 1-3 évesen. Egyiknek sem volt olyan baja ami a hajtásláncot, üzemanyag ellátást érintette. A legnagyobb kiadásaim mindíg az esedékes karbantartások voltak.
A Xsarát 16 év után adtam el 250 ezer km-el, semmit nem kellett rajta generálozni, felújítani. A Grand Picassot már írtam.

(#62) k-adi válasza <Lacy85> (#49) üzenetére


k-adi
nagyúr

"Nem a trendiség miatt. Csak látok benne fantáziát és mindig is érdekeltek az újdonságok."

ez tök jó, de akkor most még marad a szopoka-nyalóka :))

szerk.
engem is érdekel alapvetően az eautózás, hisz itt vagyunk mindketten a topikban... de ha szedán kell... és van rá lóvé is... akkor most még nem kérdés mit vegyél inkább (szerintem)

[ Szerkesztve ]

(#63) thboxx válasza Lami66 (#61) üzenetére


thboxx
aktív tag

Nagyjából azzal nagyon belenyúltam a sz@rba. Viszont a mostani C5öm is kissé el volt hanyagolva. Vannak dolhok amik csak később buknak ki,mert nem látsz bele. Ha ezt már nem magam szervizelném, ez is benne lenne már egy valag pénzemben. Pedig magyar autó... Leinformálható előélettel... Amúgy tudnék neked külföldről olyan autót hozni,amiben van 120e km,de rongy benne minden. Azt mondanád van benne 300e. Pedig nem. Csak épp a város határát sose hagyta el. Az sem a legjobb...

Végülis a lényegen nem változtat a dolog. Amit most tudsz venni benzin/dízel, sokkal szevizigényesebb,mint bármelyik elektromos.

[ Szerkesztve ]

Ha már veszem a fáradtságot, és értékellek a kötött üzlet után, úgy te is tedd ezt meg!

(#64) Kinder


Kinder
senior tag

Azt azért vegyétek figyelembe, hogy bár szerintünk Magyarország a világ közepe, lehet ( de csak lehet ), hogy az autógyárak nem elsősorban a magyar piacra gyártanak.

Vannak olyan országok is ám ( sok ), ahol Hans bemegy az Opel szalonba, és vagy a 3, vagy az 5 havi fizetéséért vesz autót. ( Havi 5k euro, és akkor lehet, hogy alul mértem, de ne a "haverom kiment hidegburkolónak, és csak 2k eurot keres" vendégmunkást nézzétek. ).
Szerintetek mennyire érdekli, hogy majdnem dupla annyiba kerül az e-verzió?
Na.
Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül.

(#65) Kinder válasza <Lacy85> (#49) üzenetére


Kinder
senior tag

Model 3 Performance tulajként azt kell mondjam, hogy megértem azt az előítéletedet, miszerint "igénytelen, egyszerű, fapad".
Lassan 1 éve használom, és én is erre gondoltam, mikor előtte a képeket nézegettem, meg ki is próbáltam egyet, hát milyen műszerfal ez, meg amerikai, jó eleve nem lehet egy ( több ) német gép után, de majd kárpótol a hajat letépő gyorsulás, a többit meg majd előzékenyen nem veszem tudomásul.

Nos, azt kell mondjam, ilyen jó autóm még sosem volt ( és most tekintsünk el attól, hogy mindenkit is legyorsul, és jobban kanyarodik, mint egy BMW ), pedig nem szarból ültem át.

Nem nyöszörög. Járdára felállásnál sem. Zéró kellemetlen hang.
Nincs előttem a műszer, de nem is kell, a városban 99%-ban a radaros tempomattal közlekedek ( mondjuk az autópályán is, csak ott a kormányzást is engedem neki, ott nincs kátyú ), ami úgy van beállítva nálam, hogy 3%-kkal lépheti túl a maximális megengedett sebességet, így nem is érdekel, hogy óra szerint mennyivel megyek, mert tudom, max mennyivel.
(Egyébként az, hogy lefelé nézel egy picit a km-órára, vagy srégen le és jobbra, kb olyan mindegy, hidd el, ez is benne van a látótered csücskében, de legalábbis 2 nap alatt meg lehet szokni.)
Nekem felüdülés volt, hogy nincs előttem semmi.
A menürendszer olyan, hogy 2 nap után azon gondolkodsz, a többi autóban miért nem ilyen? Annyira magától értetődő, és pofon egyszerű, hogy csak na.
Pl mindegyik elektromos autó gyártó szent küldetésének tartja, hogy a fogyasztást/energiafelhasználást/visszatöltést egy bazi nagy, leveles madárcsicsergős ábrán mutassa, elfoglalva a kijelző 99%-át, és akkor semmi más nem látszik. Ezt is persze menüből előhívva.
Na a Model3-ban ez egy csík. Mint ez itt: -------------------------
Ha a közepétől balra szinesedik be, akkor visszatermeli, ha jobbra, akkor fogyasztja az energiát. 1 millimétert foglal el horizontálisan, és mindig látod. Végtelenül egyszerű, de végtelenül zseniális.
Az ablaktörlőre mondják még, hogy de csak menüből érhető el, és baleset lesz, mire megtalálod.
Na. Az indexkar végén van egy gomb, azzal mindent el tudsz intézni az ablaktörlővel kapocslatban. ki/be, szakaszos-ok közötti váltás, automata. Más mi kéne?

Aztán, ordas nagy a csomagtér, és elöl is van, de még sosem kellett használnom, minden befér hátra. Az elsőt csak a téli/nyári ablakmosó folyadék csere miatt nyitottam ki.
Beltér, valami fél mű fél igazi bőr ülése van, semmi, de tényleg semmi nem hagy rajta nyomot, pedig az enyém fehér belsős, és van 2 fiam ( 8 és 13 éves ), akik nem feszes vigyázzülésben egy helyben ülnek az utazások végéig, hanem mocorognak, játszanak, hátrafordulnak, stb.
Múltkor kóla cseppent rá, barna maró cucc a fehér ülésre, és ott is maradt egy darabig, mire észre vettem. Nedves törlő, és nyoma sincs.

Egyszerű belső = 2 perces portalanítás.
Vettem egy 800 forintos ilyen kihúzható nyelű, szivárványhupililarózsaszín pamacsot, végigrohanok vele havi 1x 2 perc alatt a belsején, és nem poros semmi. ( Nyilván a lábteret proszívózni kell, de azt minden autóban )

Akkora a hátsó tér, hogy a kisebbik gyerek a nagyobbik oldalán is ki tud szállni úgy, hogy a nagyobbik bent ül, és hozzá sem ér a kiszállás közben.

Panoráma tető.... na ettől is féltem, hogy majd nyáron agyonver a nap és a jéghidegre állított klíma kettőse, de nem jön át rajta a nap melege, sötétedik is, szóval napszemüveg sem kell, a klíma pedig olyan szinten szuper, hogy ilyen kb a Maybacban sincs. Pl oda kevesebb hideget fúj, ami árnyékban van.... ezt is figyeli.

SZóval én semmit sem kötöttem rá az árán felül, és jobban használható, mint egy német prémium. Tudom, hogy ez nonszensz, és csak a Tesla buzi mondja, de nem így van.
Gondolkodás nélkül ment volna a levesbe a kocsi, ha szar, mert csak a gyorsulás nem elég.
De nem ment, sőt, sosem, akarom eladni.

Köszi, ha elolvastad, nem akarok bántó lenni, semmi ilyesmi, csak a vélemynem írtam le.

(#66) ncc1701 válasza Lami66 (#14) üzenetére


ncc1701
veterán

Ott a megfejtés, h a hagyományos tüzelőanyagos autók lesznek egyre drágábbak.

(#67) Rolly válasza Kinder (#65) üzenetére


Rolly
veterán

Azért pár dologba - mint szintén e autós belekötnék :):

Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül.
Azért egy 5 millió benzinesre sem igaz, hogy minimum 1 éves fizetésbe kerül ha az átlag hazai fizetéseket nézzük még átlag fizetéssel is 2-3 év között van és akkor a 11m (8,5-es) elektromos e208ról nem beszéltünk és a te 20-23m közötti Model 3 performanceodról sem :)

e208 esetén másoknál huddal simán benne van a képben a főbb információ nem kell a középső kijelzőt nézni. Kinek tetszik a középső nagy kijelző kinek nem. Nekem mondjuk nem mert én szeretem sofőrként "pilótaként" érezni magam az autóban :)

Belső anyaghasználatban és minőségben az e208 (11m árával) kenterbe veri a Teslat :).

Fogyasztás nem szokott érdekelni elektromos autóban de ha igen simán kirakom a 3D-s parasztvakító kijelzőre nem hiszem, hogy ezen bármelyik klasszikus gyártó nagyon izzadna :)

Menü rendszere jó a a Teslanak de grafikája kb egy 5-6 évvel le van maradva a mai trendekkel (félreértés ne essék sok elektromos autó meg 10-15 évvel :D). PSA menüjében vannak elrejtett és elérhetetlen baromságok, de az android autó miatt nem sokat szoktam menüben mászkálni csak órát állítani és kerékcserénél nyomást inicializálni :) . amúgy megy gyorsgombokkal elvagyok.

Az első csomagtérnek az a lényege, hogy oda rakd a kábeleket :) ... ezt az egyet nagyon irigylem a M3-ból longrangeből meg az akkut :) ugye a milyen csak 45 nettó akkus 60-70 közötti akkuval főautónak is jó lenne a kis e208-as.

Takarítás minden autóban ennyi ami új és vigyáznak rá.

Majd ha a gyerekek megnőnek és hátul kell ülniük szidni fognak a nyakukba lévő lábakkal :D - ezért jó a Tycan, eTron GT, PSA lábgarázsa :) így hátul kényelmesebb ülni (bár e208 nem pálya mert kicsi hátu la hely de jobban beférni mint a Zoéba hátra pedig a Zoé nagyobb)

Mi költöttünk az e208ra pluszban 400e körül vettünk még 6 év garanciát így 8 év teljeskörű garancia van a kocsira :)

(#68) GreenGoblin válasza Kinder (#65) üzenetére


GreenGoblin
tag

Milyen meglepő, hogy a saját autódról jókat írsz. :DDD

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#69) <Lacy85> válasza Kinder (#65) üzenetére


<Lacy85>
addikt

A Model 3 nekem is nagyon bejön és legrosszabb esetben megkapná a fent leírt pimpelést. Szóval ez nem igazán gond.
A probléma ott kezdődik, hogy majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy 508 GT és nem igazán látom a megfelelő ár / érték arányt.

(#70) <Lacy85> válasza #16820480 (#60) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Ízlés kérdése, hogy ki szereti a szövet / bőr, stb. kárpitot.
De azt erősen kétlem, hogy sok ember preferálja a tejfölösdobozt ~15 milla környékén. :D

(#71) #16820480 válasza <Lacy85> (#70) üzenetére


#16820480
törölt tag

Valamelyik Lamborghininek (ha jól emlékszem) van műanyagból a szélvédője, az is full gagyi egy autó :P és olcsó is.

[ Szerkesztve ]

(#72) <Lacy85> válasza #16820480 (#71) üzenetére


<Lacy85>
addikt

Imádom amikor értetlenkedésbe csap át a fanatizmus. :D
Gondolom a műszerfal, ajtókárpit, kasztni egy része is tejfölösdoboz benne...

[ Szerkesztve ]

(#73) Rolly válasza <Lacy85> (#69) üzenetére


Rolly
veterán

Az a gond, hogy egy 508 GT beltéri után elég sok autó belső anyaghasználata és kidolgozottsága nem lesz megfelelő :) . Nekünk csak GT Line 308aa van az is egy szép és kellemes belterű autó

(#74) Somatom válasza Rolly (#73) üzenetére


Somatom
veterán

No, igen. Relatív, hogy ki, mit ért tágas, kényelmes beltéren. Én ezt. :)

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#75) 8th válasza <Lacy85> (#35) üzenetére


8th
addikt

"80%-uk SUV, Crossover" Az autógyártók megnézik az eladási számaikat és azt gyártanak amire igény van. A városi terepjáróknak is megvan a maga előnye. Nem nagyobbak mint egy alsó-középkategóriás autó de könnyebb ki-beszállni belőlük mint egy jóval alacsonyabb üléspozíciójú szedánból ami a rohamléptekben elöregedő nyugat-európai társadalmakban fontos szemponttá vált. Mást ne mondjak nézd meg EU-ban mekkorát futott a Nissan Qashqai első generációja. Vitték az öregek mint a cukrot a csóró kis Magyarországon is. A kétezres évek derekán a Nissan körül gyülekeztek a fekete felhők mert nem volt semmi piacképes modelljük. Micra, Note, X-Trail és annyi. Nem nagyon vették egyiket sem akkortájt gyakorlatilag a Navara vitte a hátán a Nissan autós üzletágát. Az utolsó pillanatban jött a Qashqai és mindent vitt. Hosszú időn keresztül a legtöbbet eladott crossover volt Európában. A Qashqai sikerét megirigyelve a többi gyártó is ráfeküdt a témára. Ha ez nem lenne elég a kínai piacon is crossoverre van igény leginkább. A gyártóknak lassan már fontosabb az a piac mint az európai, így ha a kínaiaknak suv kell akkor Európa is azt fog kapni. Szokj hozzá ez csak rosszabb lesz.

(#76) #16820480 válasza <Lacy85> (#72) üzenetére


#16820480
törölt tag

Amúgy jó eséllyel igen, mert nem csajok előtt villogásra szánták, hanem sebességre, és ezért spórolnak a súlyon. Teslánál is amúgy részben ez az indok, számítanak a grammok, másrészt meg persze biztosan olcsóbb is. Ellenben az új Teslák beltere legalább matt, nem olyan csillogós vacak lakkozott fával meg krómozott csíkokkal, mint az európai prémium gyártóknál.
Nevezheted fanatizmusnak, de ezeket Tesla nélkül is utálom az autógyártókban, hogy a minőségi beltér egyenlő az egymásra halmozott gombokkal, kapcsolókkal, tekerőkkel, fa, króm meg bőr kiadásban. És közben úgy érzed magad mint egy tankban, annyira rád hajlik a műszerfal meg középkonzol. No thanks :N

(#77) Rolly válasza #16820480 (#76) üzenetére


Rolly
veterán

én meg pont azt szeretem, hogy sofőrként minden hozzám igazodik az autóban. Nem egy sima ülésen ülök mint egy utas csak elém raktak egy kijelzőt (ami nem felém néz) és egy kormányt ami még bumszli is minden design nélkül...

(#78) Kinder válasza Rolly (#67) üzenetére


Kinder
senior tag

Azt írtam, hogy minimum 1 éves teljes fizetés, azaz a fizud 100%-át oda kéne betolni, nem veszel még csak egy fagyit sem belőle. Nyilván ez lehet több is sajnos.

Én is szerettem, ha rám épül az autó belseje, de a Model3-ban jöttem rá, hogy totál felesleges. Beszélgetek, nézelődöm, zenét hallgatok, más nem nagyon izgat. Nem vagyok már 20 éves utcai versenyző. :)

Biztos, hogy nem veri kenterbe a 208 belső a Teslát, ezt akkor veszed észre, amikor benne ülsz és mész is vele. De persze, ha állandóan simogatod a kapcsolókat, a kárpitot, gombokat, akkor lehet, hogy van, amiben adott helyzetben minőségibbnek érzed. De én nem ülök be egyetlen autóba sem csak azért, hogy simogassam. Ha pedig megyek vele, akkor is csak a kormányt fogom, és nézek ki a szélvédőn/ablakon. :D

De ki kell rakni a folyamat ábrát valahova, ha kiváncsi vagy rá, és akkor más adat nem lehet ott. Ezt tartom feleslegesnek. Elég egy csík, ha baromira hiányolod ( engem sem izgat amúgy, képes vagyok érzékelni, mikor gyorsítok, és mikor fékezek :DDD ), valamint egy %-os akku jelző, ami az enyémben pont akkora, mint a mobilomon az akku jelző, azaz szinte semmi helyet nem foglal el.

Egy kábelem van, amit hordok, az a hátsó csomagtartó alatti plusz feneketlen bendőben csücsül a saját gyári fóliájában, mert még sosem használtam. Csak a superchargerre megyek, ott meg van kábel.
Jah, a 75 kwh-s akksival az enyém tökletesen használható, de szerintem a tiéd is teljesen jó mindenre.

A nagyobbik gyerek ( 13 éves ) már akkora, mint én, azaz felnőtt méret, nincs még baja hátul. :D ( Ajjajj, fateromnak épp Zoét nezünk, hogy tudja hozni/vinni a gyerekeket a suliba, ha nem érek rá. Ez kicsi hátsó lábtér nem jó hír. :( )

Első e-autóra én is vettem volna plusz garit, de így ( ez a 3. ) már nem izgat. Egyszerűen nem mennek tönkre.

(#79) Kinder válasza GreenGoblin (#68) üzenetére


Kinder
senior tag

Írtam ,hogy ment volna a levesbe, ha fos, mert a gyorsulás nem "minden vivő".
De mondom, én ebből nem akarok kiszállni. :)

(#80) Kinder válasza <Lacy85> (#69) üzenetére


Kinder
senior tag

Az tény, hogy a Tesla drága, de megveszed, és kész, utána alig költesz rá, és hidd el, a feeling, amit ad, megfizethetetlen. A szomszédok ( egyik 2020 A6, másik 2019 E classe ) már bánják a saját autóikat, amióta nekem ez van, ilyet akarnak ők is. ( Csak nem merik eladni a gépeket, mert irtózatosat buknának )

(#81) Somatom válasza Kinder (#80) üzenetére


Somatom
veterán

Gondolom, nem jártok együtt nyaralni és egyikőtöknek sincs lakókocsija. Különben nem irigykednének.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#82) Rolly válasza Kinder (#78) üzenetére


Rolly
veterán

Szóval szerinted itt 2 milliós fizetés indokolt havonta adózás után? Te sem a realitások talaján élsz :) ...De amúgy egy 5milliós autóhoz is nettó 400e-es fizetés kellene és 1 év alatt semmi rezsi meg megélhetés... 5 milliós autó mellé cirka 600-700-es fizetés kellene még normális esetben is és akkor nem számoltunk albérletet hanem feltételezzük, hogy van hol lakni.

Minden anyagban jobb egy allure felszereltség 11 millióért (e208), mint amit 16,5-ért a Tesla a M3-ba bele tudott rakni :) bár a kínai összeszerelés minősége sokat javult az tény, de ettől még egy középkategória Peugeot is szebben kidolgozott belső térrel rendelkezik és nem jöttem luxus autókkal :) ... lehet ezen vitatkozni és úgysem fogjuk egymás meggyőzni (pedig amúgy az e208 anyaghasználata elmarad egy hasonló 308-as vagy 508-astól) - lehet szó a kormány kidolgozottságától, a kapcsolók króm megmunkálásai. És kézre állása tudom te 1 gombbal mindent is tudsz állítani :) de nekem meg 4 gomb áll kézre a 4 funkcióhoz :) persze ezen sincs sok értelme vitatkozni :) mert ez is ízlések és pofonok.

Nekem 2 kábel van mindig a kocsiban 1 240-es töltő és egy Type2-es kábel. De vettünk még 3 fázisú töltőt is az is hordozható de az csak akkor van bent amikor kelll... sajnos az e208 csomagtartója kicsi elöl meg nincs pedig igazából egy kisebb tároló elférne 2 kábelnek ebben is az orrban.

75 már elégséges a 45 azért sokkal kisebb és bár az esetek 90%-ban elég a 10%-ra kellene nekünk a 75-80 közötti nettó ... Illetve mivel itt külső nem annyira aerodinamikus mint a M3 így a fogyasztás sajnos nagyobb :( ... De 70-75 nettó akkuval ellenénk... De majd 4 év múlva veszünk egy Audi eTron Q4-et :) dupla motorral és akkuval ha már tegnap mutatták be 21m körüli áron... akkor 4 év múlva 2 évesen keveset futott autóra beújítok 15 körül :).

Zoéban nem a lábtérrel van gondom, hanem mivel sík padlós az alja az akkuk miatt így a hátsó ülés magasabban van kicsit így én a 187 cmrem már a plafont elérem a fejemmel... Amúgy lábtér van benne... A kisebb e208-ban mivel van "lábgarázs" így lentebb van az ülés és bár térben kevesebb a hely a fejem jobban elfér... Ettől még nem ülnék az e208ban 1 órát hátul :) de mivel én vezetek nekem nem is kell :D.

E208nál kíváncsi leszek majd az akkura, hogy hogy bírja mivel PSAnál még nem nagyon van tapasztalat.

Szervíz: e208-nál sajnos azért van szervíz költség (nem igazán neked hanem információként)
1. év vagy 12.500 Km után gépre dugják státuszt nézni (miért nincs OTA és távoli elérés :( pedig az app eléri elküldhetne minden adatot és be se kellene menni) (10-15e Ft)
dieselnél 1 év 15e km: 50-60e Ft

2. év vagy 25.000 Km fékolaj csere (50-60e ft) + státusz
dieselnél 2 év 30e km: 100e Ft

3. év vagy 37.500 KM státusz (10-15e Ft)
dieselnél 3 év 45e km: 70e Ft

4. év 50.0000 Km fékfolyadék és hűtőfolyadék csere (cirka 100e körül lehet)

diesel árak a nálunk megtörtént szervíz díjak a diesel autónknál

(#83) GreenGoblin válasza Kinder (#78) üzenetére


GreenGoblin
tag

Gondolom nem minimálbéren tengsz-lengsz meg ahogy látom a szomszédjaid sem de sajnos nem mindenki rózsadombi lakos.

.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.

(#84) Z_A_P


Z_A_P
addikt

12 millio :DD :C :D :DDD

OK

(#85) k-adi válasza Rolly (#82) üzenetére


k-adi
nagyúr

blablaba
...

Audi eTron Q4

na ez elég brutálisan néz ki.
mondjuk 16-20 misiért már elvárható :D
(Q4 35 e-tron 16,5 millió forintról indul, a Q40 19,1 míg a Q50-es 21,4 forinttól indul majd. A Sportback árát még nem kommunikálták.)

[ Szerkesztve ]

(#86) Rolly válasza k-adi (#85) üzenetére


Rolly
veterán

Az ésszerű döntés ezek közül a Q40 lenne a nagy akkuval ... de azért a szívem inkább a Q50-est venné :) . De újonnan ez már túl van az én általam autóra költhető összegnek :) ... így majd 1-2 évesen akiós áron :) ...

(#87) cuebler


cuebler
senior tag

fentebb 8th kolléga felhozta az értékvesztést. szerintem ha elterjed az elektromos autó és havi szinten jönnek ki új modellek új fícsörökkel, az autók értékvesztése a telefonokéval fog vetekedni ;] és az óra helyett az akkumulátor töltési ciklusát fogják visszatekerni, amennyiben ez technikailag lehetséges (nem értek hozzá...)

"Vannak, akik csak a csúfságot látják a világban... a zűrzavart. Én a szépséget látom..."

(#88) Lami66 válasza cuebler (#87) üzenetére


Lami66
őstag

Már most is nagyot buknak azok akiknek 4 évnél idősebb kocsija van. Íme egy elgondolkodtató video [link]
A néhány éve még tizenakárhány millióért vett büszkeségek mennyit buknak az árukon.

(#89) 7Heads Drago válasza k-adi (#3) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Én nem számolnám a 100kw töltést. Olyan ára van hogy nem éri meg vele tölteni. Minden csak épp nem zöld.
Én egy autóban biztos nem tölteném a telomat vezeték nélkül. A gyors töltéssel fél óra alatt kapsz legalább + fél napot. Ezen meg jó ha plusz 10%-ot és cserébe legalább jó meleg is lesz a telo. Miközben nap a szélvédőn keresztül amúgy is pirít. Persze marha kényelmes, de nekem pont ezért van olyan telom amit nem kell sűrűn tölteni, de ha mégis akkor vezetéken pikk-pakk megvan.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#90) Peat;)


Peat;)
veterán

Azért általánosságban hihetetlen gagyizás megy aranyáron, nem nem az akksi, nem nem a motor, hanem maga a fizikai kialakítás úgy tré ahogy van.

Gyakorlatilag a régi belső égésű motoros autók fizikai megjelenésétől nem bírnak elszakadni kellő mértékben, pláne a suv mánia miatt gondolom. Amikor a motortér nagyobb mint az utastér lassan és a csomagtér egy régi corsa szintjén van. Ugyanezt a hülye vonalat követik a legtöbben, nem merik elhagyni és itt is ezt érzem, hogy egy benzineshez képest funkcionalitásban az elektromosság nyűgjei/előnyei mellé egy fizikai vitathatatlan hátrányt is adnak szinte dupla áron.

Szerintem nonszensz hogy hybrid autók sokszor praktikusabbak mint ezek az elektromos kacatok, oké kisebb az akksi értem, de basszus kicsit komplikáltabb a meghajtás..

Sosem voltam volkswagenes de az id3-ról legalább érződik hogy valóban szintet lépett, praktikus, jó a csomagtér, akkora a motorháztető amekkora kell. Remélem ezek a modellek fognak elterjedni, ami úgy tudom az olcsóbb verziójával árban sem több mint ez a tesztelt remek modell...

(#91) Rolly válasza Peat;) (#90) üzenetére


Rolly
veterán

látszik, hogy nem látod a PSA platform lényegét és abban rejlő potenciált pont a mostani kettős korszakra, ahol még az elektromos autó platformok mellett a belső égésűt is ki kell szolgálni...

ezért ilyen ez az autó ... De amúgy a mokka az egy suvosított corsa szóval a csomagtartó ezért akkora amekkora...

A sima villany autókhoz képest a PSA villany autóinak két hátránya van:
- légellenállás és ennek okán a fogyasztás magasabb (cirka 15-20%-kal) ezzel lehet vitatkozni de lehet választani, hogy valaki szopott gombóc kavicsot akar vagy normálisabb kinézetű klasszikusabb autót... (PSA ez utóbbi mellett döntött... de például az eC4 ugyanezzel a rendszerrel már 10%kal kevesebbet fogyasztva öszvér a design és hatékonyság tekintetében)
- nincs első csomagtartó amúgy még az e208-ba is kicsi rendezgetéssel beleférne de a platform miatt ezzel nem foglalkozott a PSA. S igazából ahol van normális méretű frunk (Tesla kivételével) ott hátsó kerékhajtás a jellemző PSA meg első kerekes :)

(#92) Noukoum válasza Peat;) (#90) üzenetére


Noukoum
veterán

Már van legolcsóbb model, 11.5m az alja 45 kWh aksival és 100kw villámtöltéssel. És tényleg rengeteget számít hogy direkt elektromos autónak lett tervezve.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#93) Kinder válasza Somatom (#81) üzenetére


Kinder
senior tag

Ezt nem igazán értem, de biztos. :D

(#94) Kinder válasza Rolly (#82) üzenetére


Kinder
senior tag

2 milliós éves fizetésről beszéltem, nem haviról :)

(#95) Kinder válasza GreenGoblin (#83) üzenetére


Kinder
senior tag

NEm, de itt és most nem ez a lényeg, hanem, hogy a cikkben említett Opelt el lehet hozni elég jó áron valami hosszú távű részletre is, ami havonta kb annyi lesz, mint amennyit egy benzinesre költenél üzemanyagra/szervízre, miután kifizetted az egész benzines autót. ( És ne a fapaddal számoljunk, hanem az elektromossal megegyezően felextrázott és motorizálttal. )

(#96) Somatom válasza Kinder (#93) üzenetére


Somatom
veterán

Pedig, egyszerű. Látom, hogy miket húzgálnak A6 -osokkal, meg E Mercikkel. Azokat Te nem kötöd a Tesla után.
Tombol a nyár, írány a francia riviéra, nyaralni indul a család. Csak, Te egy nappal korábban.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#97) Rolly válasza Kinder (#94) üzenetére


Rolly
veterán

ezt írtad "Arra a piacra gyártanak, és rohadtul nem izgatja őket, hogy itthon a fapad verzió is minimum az 1 éves teljes fizetésedbe kerül."

Opelről volt szó ami alap hangon cirka 4-5 millió tehát ez az éves fizetés de ennyi sincs tehát itthon az átlag se kap ennyit a medián valahol 3-4 millió között lehet... de lényegében lényegtelen :)

[ Szerkesztve ]

(#98) Kinder válasza Somatom (#96) üzenetére


Kinder
senior tag

De okos vagy.... A6-os meg Mercis tuti lakókocsit húz.... :C :DD :DD :DD :DD
Le sem köpik. :D
1 nappal előbb... persze, látom, te sem vagy híjján a sztereotipiáknak.
Akkor elárulom, hogy egy Budapest - Catania 2000 km-es út hogy néz ki az autómmal, a szabályokat betartva.
Persze nyilván, te, egy dízellel ezt egyben, pisi/kaki/evés/ivás nélkül letolod.
Tervezz csak nyugodtan bármivel, max 1 órával előbb érsz oda, de hogy kipihentebb nem leszel, és többet is költesz üzemanyagra, az tuti, én meg mindent is elintázek a töltésekkor, neked meg plusz meg kell álnod enni inni stb. Főleg, ha családdal mész.
De azért okos vagy.
Ennyit erről, én többet nem tépem a szám a sok okosnak, akiknek fingjuk sincs semmiről, de pofáznak a fotelből.

[ Szerkesztve ]

(#99) Somatom válasza Kinder (#98) üzenetére


Somatom
veterán

Ettől nem kapott el a sárga irígység. Ahogy nézem, pályán 110 -es tempót mentél. Jól látom, hogy ebben a tempóban két óra, és 220Km alatt, 90% -ról, 20% -ra estél? Azok a percek mit takarnak? Csak a nettó töltésidőt, vagy azt is, amíg lemész a pályáról és ráfarolsz a töltőre, majd lecsatlakozol és újra a pályán nyomod utazó tempóban?

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#100) 7Heads Drago válasza Kinder (#98) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Egyszerű a kérdés: [link]
És ettől azért általában csak rövidebb lehet az idő. Nálam legalábbis. Megállással együtt is. (pl a navi bakijai miatt, na meg ha a család is ott van akkor jó eséllyel van váltó sofőr is.)
Arról nem is beszélve hogy mennyibe kerül egy Tesla. Én 2013-ban vettem autót 2 milláért. 5 milláért kapok 12.500 liter üzemanyagot (400ft liter árral számolva) amivel 6 literes fogyasztással letolok 208.000 km sok-sok év alatt. (ez lehetne lentebb is csak az én lábam nehezebb) Sehogy se jön ki nekem a matek hogy érné ez meg nekem. Kétkezi munkával nem lehet Teslát venni.
De ha nem Teslát nézzünk akkor meg még jobban előjön hogy a gyors töltés miatt a ft/km ugyanott lesz mint a belsőégésűnél.

[ Szerkesztve ]

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#101) Noukoum válasza 7Heads Drago (#100) üzenetére


Noukoum
veterán

Ha fillérb@szó vagy (nem rossz értelemben) akkor nem fogsz teslát venni.
De ezt a matekot felejtsük már el mikor teljesen más kategóriát akarsz objektíven összemérni. Érthető hogy neked személyesen nem adja ki a matek a teslával, ezzel nincs is semmi gond.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#102) 7Heads Drago válasza Noukoum (#101) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Na de akkor hol jön ki a matek?
Ferrarihoz, Lamborginihez kell mérni, mert a gyorsulása ott van...
És azoktól tényleg jobb fogyasztásban is.
A hsz végén írtam hogy már nekem egy 12 millás új modellel se jön ki a matek.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#103) #16820480 válasza 7Heads Drago (#100) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ne haragudj, de egy 2000km-es utat te letolni (kvázi megállók nélkül) 20 óra alatt az nem valami kellemes. Amikor voltunk Bp-Hannover úton váltott sofőrrel (én nem vezettem, de ketten voltak váltásban), már ott is egyrészt halálra untam magam a 10-11 óra alatt, zúgott a fejem a folyamatosan bőgő motortól és menetzajtól (Audi A4 felextrázott változatban), és a 2-3 megálló ellenére teljesen elgémberedett mindenem :U Biztos hatalmas élmény lehet 2x ekkora távot egyseggel letolni, főleg családdal, az ám a nyaralás :C

Amúgy meg ha már egy új Tesla árát nézed, akkor mondjuk hasonlítsd egy megfelelően felszerelt BMW 320-hoz, na a használtan vett valamihez. Én is használtan vettem autót 2 millióért pár éve, és azóta annyit kellett rá költeni a benzinen kívül, hogy egy full olaj, váltóolaj, fék és gyertya csere, ami ilyen 120 ezer körül volt, de ez nem is egy Tesla kaliberű kocsi.

(#104) Noukoum válasza 7Heads Drago (#102) üzenetére


Noukoum
veterán

15-25 milliós bmw-hez, audihoz pl.
Azoknak az autóknak nem csak a fogyasztási költsége nagyobb, hanem a kötelező szervizük is nagyon sok. És akkor ott van az ingyen parkolás is. És ugye egy bizonyos km után el is kell kezdeni költeni rá, általában még előtte tulajváltás történik. :)
Írhatod hogy neked nem jön ki a matek, 1000szer is. De attól még nem lesz reális hogy egy kétmilliós autót mérsz össze egy új teslával.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#105) Peat;) válasza Noukoum (#101) üzenetére


Peat;)
veterán

Gondolom azért ír ilyeneket mert az elektromos autósok meg a költséghatékonyságot emlegetik. Szerintem nem érdemes összemérni a kettőt egyelőre, főleg hogy elektromos autók között is nagy a szórás. Nincs hozzá megfelelő termékpaletta, tölőhálózat(ahogy több lett úgy lett egyre drágább). Ráadásul egy elektromos autóban is el tud romlani ez az.

Az elektromos autók azért kerültek képbe mert már csak agyon turbozótt egy literes vackok vannak jobbára, meg dízelnél agyonfojtott motor, kettős tömegű, részecskeszűrő stb. Azokkal szemben sokaknak reális választás.

Ugyanakkor elballagok a toyotához illetve már más gyártókhoz is és ott a hybrid, ami valamivel kevesebbet fogyaszt, kiszalad a világból, szervízigénye alacsonyabb mint az agyonszabályozott tisztán belső égésű kocsié és valamivel/jóval olcsóbb mint egy elektromos autó + használtan is bátrabban megvásárolható. Oké lomhák, nem sportautók, de én most mindenes autóra inkább hybridet vennék.

Elektromost még mindig csak kisautóban és ingázásra tudom elképzelni, vw up is tökre tetszett.

Ahány ember annyi szokás, egy biztos, az árak eléggé merészek, szerintem nem csak magyar viszonylatban..

(#106) Rolly válasza Noukoum (#104) üzenetére


Rolly
veterán

Azért egy 16-22 vagy 40 milliós autó esetén ne jöjjünk már az ingyen parkolással... Mert ez echte fillerbaszás :) ... Nekünk is van elektromos és leszarom az ingyenes parkolást (bár az elmúlt 1 évben mindenkinek ingyenes )...

Nekem bejön, hogy csendes, olcsóbb a fenntartása. És mivel a cégem egyik célja a CO2 mentes működés így beruhaztunk egy elektromos autóra... Ha 70-80 közötti akku lenne akkor tartalék Diesel se lenne a háznál. Viszont mivel azt eladni nagy bukó és a kis elektromosban csak 45 nettó akku van, így egyelőre marad a Diesel is...

(#107) Somatom válasza Peat;) (#105) üzenetére


Somatom
veterán

Nézd meg az útinaplón a Tesla -s tankolások költségét! Sztem elhanyagolható a különbség egy dízeléhez képest. Mindezt úgy, hogy éjszaka ment, gondolom a klímán spórolás miatt. 110 -es tempónál még klímával is 5 alatt fogyaszt az autóm, pedig méretesebb a bódé, mint egy Tesla -é.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#108) Noukoum válasza Rolly (#106) üzenetére


Noukoum
veterán

Az tény hogy az elmúlt 1 évben ingyenes volt, sőt a covid amúgy is belerondított erősen az eautózásban.
De én nem tartom fillérbaszásnak ha valaki év 300ezret spórol parkolási költségen. Persze kinek milyen vastag a pénztárcája. 40 milliós autót mondjuk itthon már lehet tényleg csak az vesz akinek bőven van mit a tejbe aprítani.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#109) Rolly válasza Noukoum (#108) üzenetére


Rolly
veterán

nekünk a parkolás évi 5-10 ezer forint :) mert általában metró végállomásig bemegyek kocsival és onnan metróval tovább, de mivel a napok 99%-át home officeban töltöm így ez nálam tényleg nem releváns akinél 300e ft az már tétel természetesen. (a saját esetemből indultam ki :) )

(#110) Noukoum válasza Rolly (#109) üzenetére


Noukoum
veterán

Nyilván ez is kinél mennyi, ha egyáltalán van. Úgy korrekt ha leírom mert sokaknál egy relatív nagy költség.

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#111) 7Heads Drago válasza Noukoum (#104) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Zsír. Most akkor megint nézük meg a hsz-em végét. Milyen más egyéb elektromossal jön ki a matek akkor?
És itt a konkrét esetre gondolok 2000 km 24 óra alatt. Ennek mennyi a költsége és kijön e az adott idő alatt. És hogy ezt az időt belsőégésűvel max 1 órával lehet megverni.
Rövid távon a lakóhely körül otthon töltve garantált hogy megeszi a régi autókat. De az állítás 2000km vonatkozott.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#112) Noukoum válasza 7Heads Drago (#111) üzenetére


Noukoum
veterán

Ki mondta hogy neked ki fog jönni a matek?

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#113) Somatom válasza 7Heads Drago (#111) üzenetére


Somatom
veterán

Máshol is linkeltem már, sztem EZ egy reális összehasonlító teszt. De, mivel nincs Tesla -m, ezért nem ismerem azt az oldalt. Ha vkinek tapasztalat alapján az a véleménye, hogy kamu, vagy ferdítés a videó, kíváncsi lennék az érveire.

[ Szerkesztve ]

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#114) k-adi válasza Noukoum (#112) üzenetére


k-adi
nagyúr

lehet nem volt matek faktos, azért nem jön ki neki a matek?

(#115) 7Heads Drago válasza Somatom (#113) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Köszike.
Ez értelmes videónak látszik.
Menetidőben van az autók között 4,5 óra a Passat javára. Üzemanyagban meg 3000 ft a Tesla javára.
Viszont más márkájú E-autóval jóval nagyobb lenne az időkülönbség és az üzemanyag ár is valszeg egyforma lenne.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#116) 7Heads Drago válasza Noukoum (#112) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Értem. Akkor nincs rá érved, de én számoltam rosszul. :C

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#117) Noukoum válasza k-adi (#114) üzenetére


Noukoum
veterán

Nem, tudod nem mindenkinek adja ki a matek. Bár ő ezt valahogy nem érti meg.
Mondjuk más sem hogy ő pontosan mit akar. :) Mert azt nem írta le, csak hisztizik a matekon.

[ Szerkesztve ]

„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”

(#118) Rolly válasza 7Heads Drago (#116) üzenetére


Rolly
veterán

matek személyenként más... Saját használat és beruházás... HA valaki egy használt 2m autót hasonlít újhoz annak sose fog kijönni, de igazából ez már almát a körtéhez eset amivel foglalkozni is kár...

Mert ha új autót nézünk akkor újhoz nézzük, ha 5 éves használtat nézünk akkor 5 éves használthoz. De még ezeket megtartva se mindegy, hogy az ember egy Daciat néz vagy egy Mercit, mert a kettő ára és minősége nem egyforma, de mindkettő autó és gurul :)

Nálunk cégbe lízingnél új autó jött szóba vagy max 6 hónapos használt ott már a matek - mivel állami támogatás is volt - szerintem már leírtam elég jól kijött..

6,5-7,2-ért belső égésű autó (felszerelés is azonos) vagy 11-2,5 azaz 8,5-ért elektromos autó.
Különbség 2-1,3m forint.
Megtakarítások 5 év alatt:
- 4x12x11000 Ft cégautó adó 528.000 Ft
- évi 20.000 km-re nézve - még ha fizetek is az áramért (évi 300.000 Ft) 1.500.000 Ft üzemanyag spórolás
- szerviz kb fele kb 300e Ft 5 év alatt a megtakarítás
- parkolás (keveset parkolok) 50.000 Ft mondjuk 5 év alatt

Tehát öt év alatt az elektromos autó ugyanazzal a mi használatunkkal (értsd országon belül pesten 0-áson belül és rendszeresen Budapest-Kiskőrös valamint Budapest - Békéscsaba táv) körülbelül 2,3m forintot hoz tehát már így 300e Ft-tal bentebb vagyunk.

Várható érték csökkenés nagyobb az elektromosnál de összességében 5 év múlva többet fog érni mint a belső égésű tehát mondjuk 5 év múlva:
- belső égésű 100e km-rel ér 2,5 milliót
- elektromos 100e km-rel ér 4 milliót

5 év alatt olcsóbb volt az elektromos összesen 1,8m forinttal.

(#119) 7Heads Drago válasza Rolly (#118) üzenetére


7Heads Drago
veterán

Ez is téves számolás, mivel ha átléped a 11 millás határt nincs rá támogatás. 11ért meg rossz felszereltségű kis akkupakkos autók vannak zömmel. Sok kompromisszummal.
Viszont a belsőégésűben is érdemes legalább a 7-8 millás kategóriást nézni.
Viszont itt a konkrét esetben a Teslás kolléga állítását vitatom, nem az egész E-autózást. 2000km távon gyorstöltéssel kétlem hogy olcsóbb lenne az E autó jelenleg. A Teslákhoz még olcsóbb a gyorstöltés és nagy az akku, viszont drágább az autó lényegesen. Más tipusoknál kicsi az akku, drágább a gyorstöltés.

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

(#120) Rolly válasza 7Heads Drago (#119) üzenetére


Rolly
veterán

Miért lenne téves a számolás? Te használod az autót vagy én? Leírtam a felhasználási szokásainkat az alapján jött a számítás, egyáltalán nem téves. Évi 20.000 kmt megyünk...

e208 esetén mi 11m-ért Allure-t vettünk amiből 1-2 extra maradt ki (panoráma tető, nagynavi), de amúgy minden belefért és így a támogatást is megkaptuk rá... Persze kis autó de jelenleg párommal ez elég amúgy ha lenne egy gyerek még akkor is beférnénk... két gyerekkel már nem.

Az, meg hogy kisakkus relatív mert 45 kWh azért inkább a közepes autók közé tartozik... egy seggel én max 250km-t vezetek ebben az országban (bár tény, hogy ebben az isbenne van, hogy ahol lakunk kb ennél messzebb nem nagyon van az országhoz tartozó rész :) ) nyaralás évi 1x van ha most mennénk simán bevállalnám horvát tengerpartot is... persze éjszaka mennénk amikor nincsenek sokan és tuti lenne szabad töltő (ráadásul az meg Horvátba még ingyenes jelenleg :) )

Ha Senj-t nézem (legközelebbi tengerpart) akkor 1 óra 4 perc töltés kell. Két helyen szoktunk megállni 30-40 percre határ előtti benzinkút és Zágráb után Karlovac előtt. Tehát nem jelentős a különbség ...

Zadarig kb 1 óra 50 perc töltés kellene ekkora távon mi 2 megállást szoktunk csinálni és akkor eszünk (nem autóban) így 1-1 megállás 30-40 perc tehát 1-1 óra 20 helyett lenne 1 óra 50 perc a megállás és máshogy kellene a kajálást megoldani...

Ha meg még délebbre megyünk akkor még egy megállót szoktunk beiktatni... Visszafelé meg feltöltenénk az autót a hét közben a szállodánál vagy az apartmannál...

Szóval nekünk az autó ha csak elektromos lenne kb itthon 12x30 percet és évi 1x 4 óra kompromisszumot jelentene nyaralásnál. Megint hangsúlyozom a mi felhasználásunkkal. Mondjuk mi nem indulunk el 1000+ km-re kocsival ...

(#121) 7Heads Drago válasza Rolly (#120) üzenetére


7Heads Drago
veterán

:R

Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.