Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) kakuk.tamas


kakuk.tamas
addikt

Naaaahhh. Az önjáró autó egy dolog, az jöhet. De egy elszabadult 'autobot' kamion már más tészta... Valamit igazán hagyhatnánk az embernek is.
Az asszonyt mikor akarja megkettyinteni a Terminátor helyettem???

[ Szerkesztve ]

Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~  Apple iPhone 14 Pro  ~  Apple Watch 8 Cellular 45mm  ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~

(#2) TomMusic válasza kakuk.tamas (#1) üzenetére


TomMusic
őstag

Az asszonyt mikor akarja megkettyinteni a Terminátor helyettem???
:DD

Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.

(#3) infectedmann válasza kakuk.tamas (#1) üzenetére


infectedmann
őstag

Ha ez nem is fog megvalósulni, de pár év és vehetsz majd kínai szexrobotot :D

(#4) Molk


Molk
tag

Bárkinek beugrott erről a Párbaj c. film? - (Steven Spielberg-től)

(#5) MaCS_70 válasza kakuk.tamas (#1) üzenetére


MaCS_70
félisten

Az asszonyt mikor akarja megkettyinteni a Terminátor helyettem???

Arra ott lesznek a munkanélkülivé vélt kamionsofőrök... ;]

Bocs...

Komolyra fordítva: elszabadulásügyben pont azt szeretném, hogy automatika, ne pedig egy ki tudja milyen gyakorlattal rendelkező, éppen hány órás műszak végén kókadozó emberi sofőr irányítsa a soktonnás gépet.

MaCS

[ Szerkesztve ]

Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

(#6) ASdS válasza kakuk.tamas (#1) üzenetére


ASdS
csendes tag

Pont hogy először a kamionoknál kellene behozni...sokkal biztonságosabb lehetne, mint a vezetés közben/helyet filmet néző, telefonját babráló, újságot olvasó vagy éppen alvó humán erőt kiváltva, amelyik a monotóniát nehezen viseli el...

(#7) dabadab válasza ASdS (#6) üzenetére


dabadab
titán

Illusztráció: [link]

DRM is theft

(#8) dabadab


dabadab
titán

Egyébként az Otto azért ígéretes, mert:
1. elsőre csak egy viszonylag egyszerűen automatizálható részre koncentrálnak
2. olyan piacot szemeltek ki maguknak, ahol a termékük ténylegesen eladható, mert a vevők ki tudják fizetni és ki is akarják, mert gyorsan megtérül az ára

DRM is theft

(#9) kakuk.tamas válasza MaCS_70 (#5) üzenetére


kakuk.tamas
addikt

Akkor szegényre kemény sors vár....... :DD

Úriember vagyok, az a gecirendes fajta. ~ Győr ~  Apple iPhone 14 Pro  ~  Apple Watch 8 Cellular 45mm  ~ Xiaomi Mi Electric Scooter 3 ~ EBFEC VIPER MTB2 ~ Telekom 2000/1000 ~

(#10) Apollyon


Apollyon
Korrektor

Milyen furcsa a Volvo-tól csőrös kamiont látni. Egyébként usákiában miért olyan nagy divat a csőrös?

Végül csak valóra válik a The Island c. Ewan McGregor-os film egyik jelenétében lévő önvezető kamion... Csak az msn nem vált be :DDD

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#11) dajkopali válasza Apollyon (#10) üzenetére


dajkopali
addikt

inkább fordítva van: Európából azért koptak ki, mivel az európai szabvány rövidebb szerelvényhosszt enged, mint az amerikai, így csőrt a hasznos szerelvényhossz kárára lehetne csak alkalmazni

"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter

(#12) Apollyon válasza dajkopali (#11) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Ezt jó tudni, és bár nem vagyok éppen öreg, de nem nagyon láttam szinte soha csőrös kamiont.
Mondjuk az európai szűk utcákban valóban sokkal jobban elférnek a "nyomott arcú" vontatók, elég nehezen tudnának csak fordulni, odaát ez meg ugye nem probléma...

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#13) Agostino válasza Apollyon (#10) üzenetére


Agostino
addikt

"Egyébként usákiában miért olyan nagy divat a csőrös?"

a fentebb említett okok miatt és ebből adódóan talán azért is, mert ha a hely egyszer adott a csőrösnek, akkor szervizelés szempontjából picit előnyösebb gépek, hiszen a motor ezeknél elől van, egy mozdulattal nyitható a motorháztető és hozzáférhető a motor. eu gépeknél a fülke alatt van, amihez az egész kabint billenteni kell. bár mondjuk az sem egy nagy történet.

                          hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse

(#14) MageRG válasza Molk (#4) üzenetére


MageRG
addikt

Nekem a Maximum Overdrive, de az egy ritka sz@r film. :DDD

"What is bravery, without a dash of recklessness!"

(#15) #06658560 válasza Apollyon (#12) üzenetére


#06658560
törölt tag

Valamint a kamionozási szokásokból is: kinn igen jellemző az európai távolságok többszörösét hajtani, s kell a szállás a sofőrnek, aludni, kikapcsolódni. Ezért se gyakori a bulldog fülke.
Egyébként Európában 1949 óta van hosszkorlátozás:[link]

(#16) #79335424 válasza Apollyon (#12) üzenetére


#79335424
törölt tag

Silósban, billencsesben előfordulnak az EU -ban is, mert azokon rövidebb a pót, így beleférnek az össz. hosszkorlátba. De, ezek az amerikai verdák is csak matchboxok az ausztrál road trailekhez képest. De, azért kipróbálnék egy ilyen amerikai, puttonyos szerelvényt. Biztosan komfortosabb, mint az a MANci, amit most terelgetek.

[ Szerkesztve ]

(#17) ASdS válasza dabadab (#7) üzenetére


ASdS
csendes tag

Igen, kb erre gondoltam, ez az egyik véglet...a másik meg alszik...;)

(#18) #79335424


#79335424
törölt tag

Belegondoltam, hogy mekkora újítás ez. Egy modern kamionban:
-automata váltó van
-a retarder össze van kapcsolva a tempomattal, és szükség esetén az üzemi féket is tudja használni
-van távolságtartó automatika, és sávelhagyás figyelmeztetés
Szóval, autópályán egyébként sincs túl sok dolga a sofőrnek. A "szakma" akkor kezdődik, amikor lejövünk a pályáról. A cikk szerint ott megáll a robot tudomány.

(#19) dabadab válasza #79335424 (#18) üzenetére


dabadab
titán

"Szóval, autópályán egyébként sincs túl sok dolga a sofőrnek."

Viszont ettől még ugyanúgy fizetni kell, ugyanúgy be kell tartania a pihenőidőket, stb.

DRM is theft

(#20) Apollyon válasza #79335424 (#16) üzenetére


Apollyon
Korrektor

Mármint a road train? Azt ismerem. Ott sokszor a nem tudom hányadik pótkocsiban is van motor, ami segít hajtani a szerelvényt, brutális.

#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.

(#21) #79335424 válasza dabadab (#19) üzenetére


#79335424
törölt tag

Nem vágod a mondanivalóm lényegét. Sikerült egy sofőr feladatai közül a legpitibbet automatizálni. De, mi lesz, amikor lefordul a pályáról? Átveszi az autót egy sofőr? Ezzel nem lennének előrébb. Utazik egy sofőr is az autóban? A pihenőidőket csak álló járműben lehet tölteni, úgyhogy ezzel sem lennének előrébb. Apropó, pihenőidők. Az rendben van, hogy a robotnak nem kell. De, ki fogja leszedni az árut? A legtöbb cég nem három műszakos, úgyhogy éjszaka dekkolás van. A hétvégi kamionstop sem a sofőrök pihenőideje miatt van, úgyhogy hétvégén is dekkolás van. Akkor még nem beszéltünlk pl. egy svájci vámkezeltetésről, vagy arról, hogy 22-06h között Svájcban nem lehet kamionnal közlekedni. Vagyis, a határon dekkolás van. Aztán ott a többi autós. Elég, ha ők feltartják a robotot, máris borul a rakodási rendszer. Ez azt jelenti, hogy valahol, valakinek dekkolnia kell. A kamionos szakmában tudod mi a leggyakrabban elhangzó mondat?
"Kicsit várni kell."
Szóval, az még nagyon karcsú, hogy egy robot el tud terelgetni egy kamiont a pályán.

[ Szerkesztve ]

(#22) #06658560 válasza #79335424 (#21) üzenetére


#06658560
törölt tag

Az már tíz éve megoldható távirányítással is akár.

(#23) dabadab válasza #79335424 (#21) üzenetére


dabadab
titán

"De, mi lesz, amikor lefordul a pályáról? Átveszi az autót egy sofőr? Ezzel nem lennének előrébb."

Egészen pontosan miért nem?

DRM is theft

(#24) Lacok válasza kakuk.tamas (#1) üzenetére


Lacok
őstag

Jelenleg vibrátornak hívják azt a terminátort. :DDD

"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"

(#25) #79335424 válasza dabadab (#23) üzenetére


#79335424
törölt tag

Mert azt a sofőrt is fizetni kell, és pihenőidőt és körülményeket kell neki biztosítani. Továbbá, Amerikában nem tudom, hogyan megy egy autó átvétel, de itt, Európában ez nem úgy van, hogy a sofőr csak úgy bepattan, aztán go. Kb. 10 perc, amíg a tachográf beolvassa a kártyát, a sofőr berögzíti a műszak folytatást, és letölti a kötelező ellenőrzési időt.

[ Szerkesztve ]

(#26) ASdS válasza #79335424 (#25) üzenetére


ASdS
csendes tag

...kártya beolvasása vagy 20s. Kötelező ellenőrzési idő? Az meg micsoda?

(#27) #79335424 válasza ASdS (#26) üzenetére


#79335424
törölt tag

Benne van a KRESZ -ben, hogy indulás előtt miket kell ellenőrizned egy járművön (fékek, lámpák, gumik, stb.). Ez egy 5 perces mutatvány. amit minden műszakkezdés előtt, illetve járműátvételkor meg kell tenned. Ekkor ugyebár nem pihensz, és nem is vezetsz. Egyéb munkának minősül, tehát a tachográfot erre az időre "kalapácsra" kell állítani. Ezt bizony nézi a rendőr kontrollnál, és büntet, ha azt látja, hogy napi pihenőből egyből vezetésre váltott a tachográf. Mellesleg az is érdekes, hogy egy vezető automatika hogyan hajt végre egy ilyen ellenőrzést? A kártyabeolvasás lehet, hogy csak 20 mp., de utána még manuálisan be kell vinned a tachográf által nem rögzített tevékenységeidet. Magyarul azt, hogy mit csináltál az előző autóból történt kártyakivétel óta.

[ Szerkesztve ]

(#28) dstern válasza ASdS (#26) üzenetére


dstern
tag

Ajjajj, te is a Józsefvárosin vetted a jogsidat? :D
Bocsi ;)

(#29) ASdS válasza dstern (#28) üzenetére


ASdS
csendes tag

Jaja, de olcsóbban adták mennyiségi kedvezménnyel...(B,C,D)
Bár nem tudom ezt a következtetést miből vontad le. Abból, hogy nem hallottam olyanról, hogy kötelező ellenőrzési idő? Lehet azért, mert olyan nincs. Max az van, hogy mit kell leellenőrizni és milyen időközönként...;)

(#30) #79335424 válasza ASdS (#29) üzenetére


#79335424
törölt tag

Hja, kérem! Akit a tudás nem gátol, az csak bepattan, és huss. :)

(#31) laszlohu


laszlohu
addikt

Megint egy új, és fontos döntés, megállapodás az önjáró autókkal kapcsolatban,
az autópályáknak minimum 3 sávosnak kell lenni,
ugyanis 1 db sáv az önjáró autóknak, önjáró kamionoknak lesz fenntartva,
2 db sáv pedig az emberi sofőrrel vezetett autókkal, kamionnal közlekedőknek.

[ Szerkesztve ]

(#32) #79335424 válasza laszlohu (#31) üzenetére


#79335424
törölt tag

Na, az érdekes lesz. Jelenleg ugyanis nem használhatjuk a legbelső sávot. Meg egy autópálya felhajtásra is kíváncsi lennék. Ha csak a KRESZ írott szabályai szerint fog eljárni az automata, akkor abból hamar ügy lesz. Vagy, mi lesz egy emelkedőnél? Előzni fog az automata, vagy szépen feldöcög a leglassabb jármű tempójával? Vajon egy emelkedő előtt figyeli majd, hogy az előtte levőnek fel van -e húzva a bogitengelye? Ezt egy humán sofőr azonnal kiszúrja.

(#33) laszlohu válasza #79335424 (#32) üzenetére


laszlohu
addikt

Az előzés érdekes probléma, de én azt gyanítom, hogy a leglassabb jármű tempójával mennek az önjárók.

[ Szerkesztve ]

(#34) laszlohu


laszlohu
addikt

Autópályára felhajtásnál pedig egy külön felhajtósávot kell létrehozni az önjáró autóknak, gondolom.

(#35) cami][us


cami][us
senior tag

Max tankolni áll meg, ez minden szállítócég álma. Persze ha a havas úton valami gebasz van, akkor dől a kártyavár.

(#36) laszlohu válasza cami][us (#35) üzenetére


laszlohu
addikt

A havas út, az valóban kifoghat rajta, bár az autópályákat eléggé korrekten takarítják, én autóval szoktam menni, de még jeges úttal 1X sem találkoztam a pályán.

Gondolom az önjáró kamionok után az önjáró hómarók, sószórógépek is elterjednek.

[ Szerkesztve ]

(#37) #79335424 válasza laszlohu (#33) üzenetére


#79335424
törölt tag

Ez egy szobából, vagy egy személyautóból talán elképzelhető, de aktív nemzetközi kamionosként nézve, sztem ettől nagyon távol vagyunk. Alapjaitól kéne átalakítani a szakmát, és a közlekedést. Amiről most Ti beszéltek, az már létező dolog. Vasútnak hívják.

[ Szerkesztve ]

(#38) laszlohu válasza #79335424 (#37) üzenetére


laszlohu
addikt

Én másképp gondolom, ugyanis minden csak pénz és kivitelező kérdése, és ha az únió kiáll egy ügy mellett, akkor arra pénz is lesz,
más kérdés, hogy az a pénz kinek a zsebébe vándorol, hogy valóban útfejlesztésre -e ,

Az önjáró projektet minden tagország támogatja, ugyanis mindenki szeretné csökkenteni a jármű-és személyi balesetek számát.

ui.: ha ez a projekt megvalósul, az nyilván azt is jelentheti, hogy a vasút sokkal kevesebb személyt szállít,
persze ennek köze lesz az anyagi vonzathoz is.

[ Szerkesztve ]

(#39) #79335424 válasza laszlohu (#38) üzenetére


#79335424
törölt tag

Sztem sok sebből vérzik ez a project. Még az sem bizonyított, hogy az önvezető teherautók biztonságosabbak. 10 ilyen autó lényegtelen, 1000 ilyennel viszont meg lehet bénítani egy országot. Minden rendszer feltörhető, csak az a kérdés, hogy megéri -e. Na, ez sztem megérné.
Szép dolog, hogy a tagállamok részéről megvan a szándék az automatizálásra, de mint tudjuk, a pokolba vezető út is jószándékkal van kikövezve.
Cseszhetik a tervüket, ha a megrendelők a humán vezetős fuvart rendelik, mert túl nagy költség lenne az átvevő rendszerüket az automata autókhoz alakítani. Miért is tennék? Őket pont nem érdekli a közlekedésbiztonság, csak az, hogy megkapják az árut. Ebben pedig a hibaszázalék elenyésző, mert a balesetek nagyon ritkák a mozgatott össz árumennyiséghez képest. És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a sofőrök milyen pillanatok alatt tudnak lehetetlen helyzetbe hozni egy robotkamiont. Ebben pedig mindegyik partner lesz.

[ Szerkesztve ]

(#40) laszlohu válasza #79335424 (#39) üzenetére


laszlohu
addikt

Szóba került a kiberbiztonság, ezügyben szerintem nincs ok aggodalomra,
ugyanis ebben a témában is eu-s összefogásról beszélnek, úgyhogy ezügyben én elhiszem,
hogy nem lesz feltörhető hackerek által.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.