Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) #06658560 válasza sb (#99) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Az új apikkal viszont megfordul az irány: könnyebb(olcsóbb) egyforma kódot írni aminél minimális a portolási feladat."

Csak épp a port nem egy kódot eredményez optimalizálva minden, a felhasználók által használt hardverkonfigurációra, s így ha valamin nem fut jól, az nagyobb játékosbázist érinthet, nem egységes lesz a probléma, macerásabb javítani, több, hangosabb, szerteágazóbb lesz a panaszáradat.

(#102) Whysperer válasza #06658560 (#101) üzenetére


Whysperer
addikt

Viszont remélem,hogy ami eddig a betegsége volt az FX-eknek ezzel picit javul,hog yne csak egy szálon erőltesse már a hadware-t a software.

ASUS b550 a gaming/ Ryzen 5800x3d/arctic liquid freezer ii 280/EVGA 550w GS/ SSD240+120Gb/g skill aegis 32 gb 3200 mhz / RX6800/Regnum RG6V TG

(#103) sb válasza #06658560 (#101) üzenetére


sb
veterán

Eddig kellett optimalizálni?
Igen.

Cserébe jól futott a kód? Nem kellett mondjuk drivert is fejleszetni hozzá? Nem volt így blackbox a driver-játékfejlesztőknek? És cserébe a magas szintű api brutális megkötései (draw call limit, cpu limit, aszinkron compute limit nem voltak érvényben?

Melyikkel jársz jobban? Ha kicsapod a limiteket, elvben írhatsz az adott hw-ra 1.5-3x gyorsabb (gpu számítás, aszinkron compute), és több nagyságrenddel gyorsabb (draw call) kódokat + még az igpu-t is tudod használni? ... cserébe pár dolgot optimalizálni kell?

Vagy a régi módszer ahol magas szinten elérted a töredékét de azt legalább lassan vagy ugyanúgy egyáltalán nem biztosan.

Figyelem: egy program soha nem írja meg magát. Optimálisan meg méginkább nem. Magas szinten pedig nem lehet optimális különböző architektúrákra. Ez logikailag lehetetlen. Nem tudsz átlépni rajta.

szerk: Mellesleg egy azonos architektúrájú kód optimalizációs kiegészítésekkel teljesen kezelhető valami mint egy totálisan más struktúrájú kód. Ha nem lennének azonosak az alapok (és hw-k is nagyon hasonlóak) az api-k miatt.

[ Szerkesztve ]

(#104) #06658560 válasza sb (#103) üzenetére


#06658560
törölt tag

"Melyikkel jársz jobban? Ha kicsapod a limiteket, elvben írhatsz az adott hw-ra 1.5-3x gyorsabb (gpu számítás, aszinkron compute), és több nagyságrenddel gyorsabb (draw call) kódokat + még az igpu-t is tudod használni? ... cserébe pár dolgot optimalizálni kell?"

Amennyiben egy-két hardverre kell fejlesztened, akkor igazad van. Amennyiben van két fő CPU vonalad, három GPU, mindegyik legalább három generációval, a CPU-k esetében szintén több generációt felölelve, esetleg integrált GPU, vagy diszkrét, egy vagy több GPU, s minden a te nyakadba szakad,közel sem biztos, hogy lesz rá időd, pénzed, energiád, hogy optimalizált kódot írj. Az, hogy valamit összegányolunk az alap kódon, még nem optimalizált a hardverre.

"Magas szinten pedig nem lehet optimális különböző architektúrákra. Ez logikailag lehetetlen."

Mert alacsony szinten véges erőforrások bevetésével lehetséges?

(#105) Bici válasza #06658560 (#104) üzenetére


Bici
félisten

Úgy vélekedsz hónapok óta az új alacsony szintű APIK-ról, mintha nem maradna meg mellettük a DX11.x vonal, és az OpenGL is.
Érteném az aggodolmadat, ha nem lenne a fejlesztő csapatoknak választásuk, de nem ez a helyzet.
Továbbra is lehet magas szintű API-t használni, ha a fejlesztő úgy dönt.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#106) sb válasza #06658560 (#104) üzenetére


sb
veterán

Csatlakozom Bicihez.

Ha garázscég vagy akkor lehet DX11-re is fejleszteni.
Ha meg valami jobbat akarsz akkor nyomhatod az újabb API-kra. Ismétlem: a program nem írja meg önmagát, optimalizáltan főleg nem. Ebben munka lesz... nem is kevés. De legalább lehet eredménye.

Ez olyan mintha reklamálnál, hogy biciklivel nem lehet a holdra eljutni.
Azzal soha nem oldod meg - ahogy a jelenlegi magas szintű api-k rendszerhibáit sem alacsony szintű nélkül. Rakétát meg két perc összedobni és bonyolultabb is. Ez van.

Aki nem tudja megoldani ezt az kétféle dolgot tehet:
1. Kiad új api-s játékot és csak a baj lesz vele. -> Keres másik elfoglaltságot.
2. Belátja, hogy nincs több forrása és összerakja régi api-ra. Garantáltan fut mindenhol ahogy eddig csak töredék sebességgel. A régi limiteket nem tudja átugrani.

A 3. esetet meg majd járják a nagyok. Akik eddig is beletették volna a többszörös költséget a kicsikhez képest de a limitek miatt mégis a töredék sebességű/limitált vackot kapták eredményül.

[ Szerkesztve ]

(#107) PoNR


PoNR
csendes tag

Sziasztok,

Nem vagyok játékfejlesztő, ezért előre is bocs a laikus kérdésért:
Lehet annak létjogosultsága(technikai ill. üzleti), hogy egy nem DX12es már kiadott játék alatt lecserélik a motort egy DX12esre? Pl. performance tuning gyanánt.

(#108) AeSDé Team válasza PoNR (#107) üzenetére


AeSDé Team
őstag

Simán. Csak az a kérdés, hogy kinek éri meg egy optimalizáltabb játékot kiadni, és kinek nem.

Én a Windows Áruházas agymenés ellenére örülök az új API-nak, addig minden szép és jó lesz amíg a Microsoft nem tervezi leszorítani a rendszeréről a konkurens boltokat. Ilyet pedig nem tesz, mert ott fenyeget a konkurens OS konkurens API-val (Linux + Vulkan)
- remélem nem írok hülyeséget -

(#109) #06658560 válasza Bici (#105) üzenetére


#06658560
törölt tag

Úgy vélekedek az alacsony szintű API-król, hogy még emlékszem ugyanerre a világmegváltó várakozásra DX11-gyel kapcsolatban, s látom már most az árnyoldalát, ami miatt pár év múlva megint mindenki sírni fog valami egységesért. Nagyobb cég is véges kapacitással bír, ott sem tudják a PC fragmentációját lekövetni, mert nincs annyi opció. Plusz ha jön közben újabb hardver, amit szintén integrálni kéne. Most, mikor lényegesen kevesebb a probléma is mennyi sírás van, hogy a nagy, pénzes, erőforrással bíró stúdiók is ilyen hulladékokat adnak ki a kezeik közül, mi alapján hiszitek, hogy menni fog a széleskörű optimalizáció?
Ha nem akarunk vissza menni a DX11-ig, akkor menjünk a Mantleig: mekkora csodavárás volt, meg hogy mindent le fog tarolni, és még a Pro programokat is átírják rá, aztán mi lett belőle? Lesz Vulkan, valamint inkompatibilis Mantle 2, a pro vonal megmaradt OpenGL-en, a játékpiacot sem tarolta le.

(#110) Bici válasza #06658560 (#109) üzenetére


Bici
félisten

"pár év múlva megint mindenki sírni fog valami egységesért."

Látom, ignoráltad a hsz-em DX11.x-re vonatkozó részét.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#111) Tomcat


Tomcat
őstag

Ha a Windows Update Windows 7-re is magától feltelepíti akkor -esetleg- lehet egy nagyon gyorsan terjedő API mivel nagyon sokan ragaszkodnak továbbra is a W7-hez (köztük én is) és többségnek eszük ágában sincs bármilyen újabb csempésre váltani.

Tomcat

(#112) BiP


BiP
nagyúr

Lehet, hogy valaki már kérdezte, de arról van már valami infó, hogy mi az a program, amit most, ahol a gyakorlatban meg lehet nézni, működés közben kipróbálni. Pl. játék (akár béta), techdemo stb ?
Eddig csak videókat láttam, de jó lenne valami in-action is megnézni.

(#113) Joshi válasza BiP (#112) üzenetére


Joshi
titán

Én úgy tudom hogy csak Win10-en fut a DX12.

(#114) BiP válasza Joshi (#113) üzenetére


BiP
nagyúr

Ez tiszta sor, ez az alap kiindulópont.
Én inkább arra lennék kíváncsi, van-e olyan létező, letölthető techdemo, benchmark vagy játék (akár béta állapotú - nyilván ilyenekről beszélhetünk maximum jelen állapotban), bármi futtatható program, amivel a gyakorlatban ki lehet próbálni, és nem csak a rongyosra nézett Fable/Final Fantasy videók és 1 db csenevész 3dmark feature teszt.

[ Szerkesztve ]

(#115) Joshi válasza BiP (#114) üzenetére


Joshi
titán

A demók és benchmarkok nem adják vissza a valóságot, szerintem inkább türelem kell és idővel minden kiderül. ;)

(#116) BiP válasza Joshi (#115) üzenetére


BiP
nagyúr

Ha valóság kell, kimegyek a kertbe. :)
Amúgy én szeretem a demókat, benchmarkokat. Igazából arra lettem volna kíváncsi, milyen a gyakorlatban, esetleg valami látványos dolgot megnézni.
Hagyjuk, majd türelmes leszek.

(#117) Joshi válasza BiP (#116) üzenetére


Joshi
titán

Félreértettél. A benchmark vs valóságra én azt értettem, hogy amikor már fizikailag játszol DX12-es játékkal. Nem a valós környezetre gondoltam, azt soha semmi nem pótolhatja. :D

(#118) BiP válasza Joshi (#117) üzenetére


BiP
nagyúr

De, teljesen értettem, mire célzol, csak próbáltam elvenni az élét.
Igazából engem most nem az érdekel, hogy valós játékban hogy teljesít a DX11-hez képest, ez majd tényleg csak idővel derül ki, most inkább akármilyen futtatható demóra vagyok kiéhezve, mert azt a nagyon kevés videót, ami eddig kijött, már milliószor láttam. És a videó sem helyettesítheti a futtatott demót. És a benchmark sem a mérés miatt érdekel, hanem a futtathatósága vagy adott esetben a látvány miatt. Meg ugye a techdemok, benchmarkok szoktak először kijönni, azért kérdeztem rá ezekre külön. Teljes játék értelemszerűen csak később várható. (de ha lenne demó, béta, az is érdekel).
Na mindegy, egy egyszerű kérdésre túl sok szót f*stunk már el :)

[ Szerkesztve ]

(#119) b. válasza BiP (#118) üzenetére


b.
félisten

Én úgy tudom felhasználók által kipróbálható még nincs, csak fejlesztői környezet, gondolom a teljes verziós Win 10 indulásáig. Videón meg hát ugye ott a híres Square féle.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#120) haddent válasza Lenry (#3) üzenetére


haddent
addikt

PC -én 30-40% szerintem hihető lehet néhány extrém esetben, Xbone -on kizárt dolog, hagyjuk a süketelést. Majd ha itt lesz egy független 3rd party framerate test, akkor visszatérhetünk rá. Konkrétan azt jelentené,hogy 30 fps -re lelockolt játék (ez azt jelenti,hogy átlagban minimum 35 de inkább 40 felé kacsintgat az fps számláló ha feloldják alapból ugye, hogy 30 alá sose menjen) esetében tulajdonképp eladhatnák 60fps -nek. Persze. Hogyne. :C

(#121) anulu válasza haddent (#120) üzenetére


anulu
félisten

nem csak a framelock a kérdés, hanem pl az, h a nem exklúzívoknál 900p körül van a felbontás (tudom, van 1080p is, de jópár játék PS4-en magasabb felbontásban tud menni). ha annyit ki lehet hozni, hogy bírja a 1080p-t, akkor egy elég jelentős támadási felületet le tudna zárni az MS az XO-val kapcsolatban.

[ Szerkesztve ]

"Jelenleg a cloud nem más mint a sales által elhazudott és eladott utópia, egy ígéret, csalánba csomagolt mézesmadzag, amit az üzemeltetés f@$zával vernek" | Feel the power! Intel Core i7 | iPhone 14Pro 256GB | iPad Pro 2017 64GB

(#122) haddent válasza anulu (#121) üzenetére


haddent
addikt

Igen ez szep lenne de ez altalaban pontosan ennyit jelentene..
1920*1080 / 1280 / 720 =2.25 -szor annyi pixel meg ha hihetetlennek is tunik. Nyilvan dx12 vel le fog faragni a jelentks grafinai lemaradasbol de hogy teljesen kisimulna az egyenlotlenseg az tulzas szvsz.

(#123) Sinesol válasza haddent (#122) üzenetére


Sinesol
veterán

Dx12-nek mi köze a konzolokhoz ?
Ugye nem arra gondolsz hogy az XOne fog javulni miatta?

[ Szerkesztve ]

(#124) haddent válasza Sinesol (#123) üzenetére


haddent
addikt

Hat, de, en megajanlok neki egy kis javulast :B de majd meglatjuk

(#125) Sinesol válasza haddent (#124) üzenetére


Sinesol
veterán

Azzal tisztában vagy, hogy a konzolok api-ja lényegesen jobb mint egy dx12? :U

Az egész dx12 arra épül hogy minél jobban megközelitse a konzolos low level Api-kat, de mivel a dx12 nem a fix konzol hardverre íródik, így sosem fogja utolérni az adott konzol low-level api-ját.
Nativ konzol api-hoz viszonyitva a dx12 mindig hátrányban lesz konzolon.

[ Szerkesztve ]

(#126) haddent válasza Sinesol (#125) üzenetére


haddent
addikt

Tanácstalan vagyok, hogy hogy reagáljak... Nem voltál bunkó velem, megpróbálom én is higgadt maradni.
Röviden az XBone is megkapja a DX12 -őt (vagy már megkapta? gyakorlatban ennyire nem vagyok naprakész, csak elméletben), most is valami DX -et használ, ahogy az oprendszere is valami windows hibrid. Nyilván nem a PC -és DX12 -őt fogja használni, inkább épp fordított a reláció.

Röviden hülyeséget írtál, mert igenis van köze a DX(12) -nek az XBONE -hoz és valamilyen javulást mindenképp hoz az világos, én a teljes felzárkózást a PS4 -hez egyelőre vitatom.

Mellesleg amennyire tudom a PS4 -nek meg az opengl- hez van némi köze, de nem ennyire szorosan.

[ Szerkesztve ]

(#127) Sinesol válasza haddent (#126) üzenetére


Sinesol
veterán

Tényleg lehetséges, hogy még nincs normális api-ja a ONE-nak? Hát ha ez így van, akkor persze segíthet rajta a dx12. Bár ez azért elég nagy hátrány ha így van, mivel a PS4-re már egy ideje készül a célhardverre fejlesztett api legújabb optimalizáltabb verziója.
Ha Dx12 lesz ONE-ra, a ps4-re meg a saját fejlesztett konzol apijuk, akkor hatalmas szakadék lesz a két konzol teljesítménye közt a PS4 előnyére.

[ Szerkesztve ]

(#128) Bici válasza Sinesol (#127) üzenetére


Bici
félisten

Pár hónapja Abu magyarázott valami olyasmit, hogy jelenleg egyik új konzolon sincs még igazi low-level fejlesztőkörnyezet.
A Sony állítólag közelebb áll hozzá, vagy talán már van is neki, de még alig használja valaki.

Ez nem állítás, csak ködös visszaemlékezés Abu által írt dolgokra.

Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html

(#129) haddent válasza Sinesol (#127) üzenetére


haddent
addikt

A PS világ a PSGL -elt használja ha jól tudom ami ugye már nevéből értetődően is opengl alapú. XBOX pedig nyilván directx -ek egy változatát. Ezt ne úgy értsd, hogy átírnak egy sort oszt kész megy is, ez is optimalizált nyilván. Az XBONE azért egészen szépen tartja magát a versenyben a PS -hez képest. Na úgy öregurasan szépen lemaradva, de semmi gond nicns vele teljesen vállalható.

(#130) tDr1v3r válasza haddent (#129) üzenetére


tDr1v3r
veterán

GNM és D11.X a nevek amiket keresel. High level az MS megoldása a jobb, low level nyilván a Sony-é.

Az öreguras lemaradásról majd akkor beszéljünk ha nem jönnek ki olyan vicces játékok mint a Witcher 3 vagy a Dragon Age Inquisition ahol az 1080p is csak szenvedéssel van meg. Egyik konzol se képes arra hogy sokkal komplexebb kinézetű játékok 1080p-ben fussanak, nem is kéne erőltetniük szvsz. Maradjanak meg a saját szintjüknél, a többit meg hagyják meg a PC-nek.

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#131) haddent válasza tDr1v3r (#130) üzenetére


haddent
addikt

1080p is csak szenvedéssel? Miért mit szeretnél ha a 1080p nem lenne elég? Úgy fogalmaztál, mintha nem lenne elég, vagy félreértem?
Witcher 3- al nem játszottam nagyon sokat, de kb. 5 órát igen.Az alatt nem éreztem hogy bármi gond lenne a felbontással vagy a framerattel és a kinézete is ott volt. Ez csak érzésre, nem néztem méregetést.
Ettől függetlenül a Te szemléletedben akkor az egyik szar a másik még szarabb :DDD , a különbség ettől még itt van, erre gondoltam, hogy ez legyűrhetőnek tűnhet majd az új API -val talán.
High level -ben ki jobb az konzolon miért lenne érdekes? Ja mert lusta tetvek a fejlesztők értem ;]

(#132) tDr1v3r válasza haddent (#131) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Többször is a framerate kárára ment az 1080p, azért szenvedés. Totál felesleges volt a Sony-nak felhype-olni a Full HD-t, ez lett a standard és több címnél se bírja tartani a stabil 30-at a játék (Witcher 3, DA:I mint példa).

Nekem egyikkel sincs bajom de ha nem megy valami normálisan akkor ne erőltessék.

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#133) haddent válasza tDr1v3r (#132) üzenetére


haddent
addikt

XBone-nal nem toltam, csak vidiket láttam. Nem mondom, hogy húdejó de elfogadható... PS4 -en viszont az említett játékokban én/akivel beszéltem nem tapasztalt problémát. De ezek nem méregetések mondom, biztosan igazad van és beesett néhol ha már mondod..
És úgy általában ahogy itt össze van gyűjtve a ps4 elég jól tartja magát a 1080p -hez szerintem erre mondani hogy "1080p generáció" az korrekt. Igazából így átfutásra ritka az ahol nem, de nem számoltam össze

(#134) tDr1v3r válasza haddent (#133) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Ha nem méregeted akkor egyáltalán miért is számít az hogy valami 1080p vagy sem?

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#135) haddent válasza tDr1v3r (#134) üzenetére


haddent
addikt

Hát az én szemem az olyan válogatós fajta, hogy azt egyből kiszúrom ha nem natív 1080p, de valahogy azt nem ha néha megesik 29 fps -re. Most csak mondtam valamit, de a felbontásra allergiás vagyok.
Egyébként ki mondta, hogy számít? Hát csak Te. Én azt mondtam éppen, hogy még az xbone is elfogadható keretek közt szolgáltata PS4 meg egész jól tartja magát még az ígértekhez is. Te erősködtél, hogy miért ígérték a 1080p -ét stb..

(#136) Ragnar_


Ragnar_
addikt

Hát úgy tűnik a currentgent hamar utolérte a PC, egy középkat PC teljesítményét tudják a konzolok jelenleg kb.,és ilyen látvánnyal kell kihúzniunk még kb.5 évet, vagy még többet. Na mondjuk nem mintha pl. a Battlefrontnál lenne különösebb gond a látvánnyal ...

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#137) Sinesol válasza Ragnar_ (#136) üzenetére


Sinesol
veterán

Currentgen-re még most jön majd a low level api, szóval még ezután indul be igazán :)
Én is azt hitte ennyi van benne, közben meg mint megtudtam még csak valami hibrid szar apival készültek mindkét konzolra eddig a játékok.

Szóval elvileg jön rendes low level api konzolra, az nem kis ugrás lesz + azokhoz képest is még több plusz egy exkluziv cim.

[ Szerkesztve ]

(#138) Ragnar_ válasza Sinesol (#137) üzenetére


Ragnar_
addikt

Jah, az más, akkor lesz ez még jobb is, bár a DX12, meg vulkan is hasonló low level api lesz, csak ugye pc-re. Én azt hittem konzolra a low level api adott a hardver miatt. Az szerencsés lenne, ha az arányok megmaradnának, azaz egy középkat dx12 VGA-val a konzolportok játszatóak maradnának.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#139) haddent válasza Ragnar_ (#138) üzenetére


haddent
addikt

Álmodj királylány :DDD Én nem tudom ki milyen szemfedővel járkál, de általában min. a pc -és high -nak felelnek meg pl a ps4 -es játékok (viszont általában csak 30fps az igazi). A PC jelenleg azt se tudja hova kapjon, steam os és vulkán, windows és dx12 stb.. És azt is fontos megjegyezni, hogy pc -re jöhet bármilyaen low level api, azt ki is kell használni. Kevés fejelsztő lesz aki igazán ki tudja és ki is akarja. És még akkor is igaz, hogy nem fix a hardver. Csodát lehet várni, de csak olyan pc -és berkeken belül, nem világmegváltót.

(#140) b. válasza haddent (#139) üzenetére


b.
félisten

Mint ahogy ezektől a konzoloktól sem.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#141) Ragnar_ válasza haddent (#139) üzenetére


Ragnar_
addikt

Látom érted te a gőzgépet, csak a 'mihajcsa'-val vannak gondok. A helyzet most sem rossz azaz egy dying light, egy tomb raider, witcher3 stb. egy középkat PC-n elfutogat játszható sebességgel, high-med/high részletességgel FHD-ben, na most ha ezen rontani fog a dx12, vagy a vulkan akkor valószínűleg idióták fejlesztik az említett cuccokat. Hadd ne kelljen már itt teljes listát belinkelni a megjelent multiplatform játékokról, hogy mennyire akarja egy-egy fejlesztő kiadni a játékát PC-re, ha ez könnyebb lesz nekik biztos csak azért se gfogják PCre kiadni a játékaikat ugye. Egyes infók szerint a PC-s low level api 30-40% + FPS-t hoz dx11 - es verzióhoz képes.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#142) haddent válasza Ragnar_ (#141) üzenetére


haddent
addikt

"Egyes infók szerint..." oké köszönjük Emese a konkrétumokat, majd visszatérhetünk rá ;)
Sehol nem írtam hogy ne akarnák kiadni a játékokat, és azt sem mondtam hogy nem fog gyorsulást hozni sőt azt főleg nem hogy lassulni fognak tőle a játékok. Annyit írtam, hogy lesz gyorsulás, de talán azért a 40% erős túlzásnak tűnik egyelőre, ennyi, röviden tömören. :R

(#143) Ragnar_ válasza haddent (#142) üzenetére


Ragnar_
addikt

Tájékozatlanságod orákulumi adottságokkal párosulva felettéb szánalmas érveléshez vezet.Ha szerinted akkor ülsz helyesen a lovon ha vágta közbe látod potyogni a lószart kérdezz meg egy tapasztaltabb lovast merre legyél arccal legközelebb. És két fikagombóc elmajszolása között talán nézz utána a tényeknek. Ha nem érted angolt google fordítóval próblákozz. [link]

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#144) tDr1v3r válasza haddent (#135) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Még ha csak 29 FPS-re esne le...

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#145) haddent válasza Ragnar_ (#143) üzenetére


haddent
addikt

Még futsz egy pár kört és írsz néhány barokk körmondatot mire sikerül felfogni mit írtam elsőre, majd javítottam/mondtam el másodszorra is? Azt, hogy nem állítom, hogy kevésbé akarnak majd pc -re fejleszteni, sem azt, hogy nem lesz hatékonyságbeli előrelépés, sőt visszaesés lesz teljesítményben. Az pedig még a sötétség harcosainak is leeshetett volna, hogy azt sem tudom, mint ahogy Te sem, és senki más sem, hogy pontosan milyen gyorsulást fog hozni a DX12 pc -re. Annyit mertem mondani remélve, hogy egy kötekedő önigazoló hülye se köt bele, hogy személyes véleményem szerint, általánosságban, átlagot nézve minden játékra tekintettel ami DX12 -t is támogatja majd, a 40% -ismétlen szerintem, nem tény, nem mondom, hogy igazam van, SZERINTEM-, túlzásnak tűnik.
Őszinte bocsánatkérésemet azért remélem elfogadod, hogy "off" -ban le mertem írni a véleményemet, ami annyiban tér el a Te csodálatos tudományos orákulumi jóslataidtól, hogy nem nyelem le egyből a sok szart amit egy olyan fejlesztő írt állítólag egy fórumra, akik hónapokat késtek folyamatosan eleve. :B Remélem ez a főbenjáró bűn azért elévül majd és a 20. leszármazottaimnak már lesz újra tisztessége.

(#146) Ragnar_ válasza haddent (#145) üzenetére


Ragnar_
addikt

"Last but not least, Ian claimed that slower quad-core CPUs – on the PC front – will most probably see a 40% performance boost due to DX12. This performance boost is similar to what most developers have reported in the past, so this is good news for all those with weaker PC configs."

Ha problémát okoz a link használata,itt azt írja fejlesztő englisül,(a kedvedért aláhúztam a lényegi részeket, hogy lásd itt nem megérzésről hanem tényekről van szó) hogy gyengébb 4 magos CPU-kon várható 40 % teljesítménynövekedés. Emese buta kislány lenne, tehát, ha úgy gondolná, hogy nincs okunk az optimizmusra.

Nincs itt szükség bocsánatkérésre, ment a fogadjisten az adjonistenre.. :DDD

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#147) haddent válasza Ragnar_ (#146) üzenetére


haddent
addikt

De ugye azért ezt te is érzed, hogy ezek egyelőre laborkörülmények, és nem real life felhasználó visszajelzések? Várjuk meg azt, továbbra is azt mondom, eddig is ezt mondtam, és nem többet. Illetve még annyit, hogy szerintem ennyi nem lesz egy átlagfelhasználó haszna. Az én szememben ez nem hivatalos, hanem egy fejlesztő írt random százalékokat, majd a cikk írója még hozzátette hogy ez a kb. érték hasonló a többi kb. értékhez. Na... mondom, majd ha tömeges felhasználói visszajelzések lesznek.
Az pedig nem újdonság, hogy a 4magnál már többet is tudnak használni az említésre méltó motorok.

Személyeskedésed továbbra se tudom hova tenni én senkihez nem szóltam egy rossz szót sem :N

(#148) Ragnar_ válasza haddent (#145) üzenetére


Ragnar_
addikt

"Az pedig még a sötétség harcosainak is leeshetett volna, hogy azt sem tudom, mint ahogy Te sem, és senki más sem, hogy pontosan milyen gyorsulást fog hozni a DX12 pc -re."

A "senki más sem"-t pont az előző hozzászólásban sikerült "több játékfejlesztő szerint"-re cserélni a tények makacs láncolatában.

Ezért ez így szólna : az még a sötétség harcosainak is leeshetne, hogy ha egy játékfejlesztő 40%- ról beszél amit egyébként több játékfejlesztő is tapasztalt dx12-t használva, valószínűleg megmarad a tendencia, hogy a konzolportok középkat dx12 VGA-val is játszatóak maradnak. Ez így ennyi.

Részemről befejztem, mert értelmét nem látom a további érveléseknek. Ebben legalább egyetértünk, hogy a vita parttalanná vált. Ha szerinted nem fogják vagy rosszul fogják használni a low lvl apikat és dx12 középkat VGA-n rosszabul fognak futni a konzolportok dx12-n szíved joga azt hinni amit akarsz. Majd visszatérünk erre ha lenne értelme mikor jönnek a dx12 portok és lesznek felhasználói vélemények is.. (Srry az offokért akit zavar)

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#149) haddent válasza Ragnar_ (#148) üzenetére


haddent
addikt

Ja igen, hát annak volt előzménye kéremszépen olvasd el a saját hsz. -ed stílusát :B
Na, de valóban fejezzük itt be, mert még mindig azt írod le huszadjára is amikor előtte 19x kijavítottalak, hogy én azt gondolom,hogy rosszabbul fognak menni a dx12 -vel a játékok :DDD Valahogy mindig ide kanyarodunk vissza, meg oda hogy nem és vagy csak rosszul fogják hasznosítani a fejlesztők. Pedig ezt egyszer sem mondtam hogy sejtettem, semmi ilyesmit. Ennek ellenére minden rákövetkező hsz. erre épül(t) :R :W

(#150) Ragnar_ válasza haddent (#149) üzenetére


Ragnar_
addikt

Innen indult a vita:

- "Az szerencsés lenne, ha az arányok megmaradnának, azaz egy középkat dx12 VGA-val a konzolportok játszatóak maradnának."

- "Álmodj királylány"

Itt arról van szó hogy szerinted nem lesznek hasonló mód játszhatóak a játékok, nincs ok optimizmusra ezzel kapcsolatban. (Vagy csak nem érted amit írsz.)

Mivel itt egy dx12 topicról van szó, és előző hozzászóló említette, hogy a konzolok teljesítménye is növekedni fog még, (mint már tudjuk adott játéknál konzoloknál kb. 7%-al dx12-ben), de a PC akár 40 %-al is így nagy valószínűséggel nem lesz problémás az adott konzolport futtatása egy középkat VGA-val, hiszen a részletesség marad, mert van olyan játék amit így is csak 30 FPS-el visz konzol.

Na ha most ezeket a tényeket figyelembe veszed hogy jön az "Álmodj királylány" a képbe, azaz csak ábránd marad a középkat VGA-k használhatósága a Dx12 alatt ?

Hát úgy hogy,

- a fejlesztők nem fogják használni a dx 12-t?
- vagy a fejlesztők nem jól fogják használni a dx 12-t?
- vagy a 40 % gyorsulás nem 40 % gyorsulás hanem 0% vagy lassulás?
- vagy a középkat dx12 VGA-k gyengébbek lesznek 40% -al mint a jelen generációs VGA-k?

Ha ezek közül egyik sem teljesül az "Álmodj királylány"-nak még csak csekély értelme sincs.
A 40 %-ról láthatóan fogalmad nem volt, ha így is azt mondod, hogy minden rendben van a hozzászólásaiddal az már a te bajod. És innen már tényleg nincs tovább..[/OFF

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#151) SVLaller válasza Ragnar_ (#150) üzenetére


SVLaller
senior tag

Az "Álmodj királylány" SZERINTEM arra vonatkozott, hogy nem lehet érdeke senkinek a gyártók közül hogy egy mostani középkat PC hozza a konzolok teljesítményét :U

mindenki jó valamire, ha másnak nem elrettentő példának :-)

(#152) Ragnar_ válasza SVLaller (#151) üzenetére


Ragnar_
addikt

Ez így van jelenleg. GTX760 középkat, íme : [link] És a proci nem is egy nagyon acélos darab. Megjegyzem ezeket a játékokat nem is játszom, de kb. ez a tendencia. BF4-nél pl. ugyan ez a tendencia, sőt ott a konzolok nem is natív 1080-ban renderelnek ...

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#153) haddent válasza Ragnar_ (#152) üzenetére


haddent
addikt

Már minden világos. 760 -ad van és a 760 -nak tudnia kell DX12 -vel a konzol szintet. Jól megtrollkodtál mire leesett de máre mindent értek. ;) Tudod mit, igazad van. Igaz, hogy az végső soron egy GTX670 átnevezve meg felpofozva, de szerintem még a ps5 szintet is hozni fogja dx13 -al, főleg, hogy a gyártóknak közös az érdekük veled :R

(#154) Ragnar_ válasza haddent (#153) üzenetére


Ragnar_
addikt

Így van, nem tervezek VGA-t venni 2025-ig ki kell, hogy tartson. :DDD

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.