Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#33) Zanik


Zanik
addikt

Ahhoz hogy a highly automated driving valóban biztonságos legyen az egyik legfontosabb dolog a megfelelő redundancia biztosítása. Ugye az ECU alapvetően szenzorok jeleiből veszi az adatokat. Az önvezető autóknak tehát még több (másodlagos) szenzorral kell majd rendelkezniük, hogy minden lehetséges hibát ki lehessen zárni.
Na most az ilyen biztonsági rendszereket gyártó cégek jelenleg is azon dolgoznak, hogy meghatározzák hogy mennyire komplex rendszereket (integrated safety system) használjanak. Kell-e pl. két ECU? Dupla, egymástól független, teljesen redundáns kábelezés? Illetve elegendő ha a szenzor-rendszerek megfelelő összehangolásával az ECU a valószínűség (plausability) figyelembevételével avatkozik be a kocsi irányításába (pl. 20 szenzorból 19 olyan jelet küld ami szerint az autó 50km/h-val előrefele halad, egy szenzor meg azt mondja a kocsi 5km/h-val tolat. Elég kicsi a valószínűsége hogy annak az egy szenzornak van igaza). A lényeg hogy a fejlesztés jelenleg is folyik.
Azt tudom, hogy a nagyobb autógyártók (Daimler, VW, BMW, Ford) nagyon ráálltak a témára, a megfelelő rendszereket viszont majd a beszállítóknak kell biztosítania (Continental, Bosch).
A rendszer alapjai amúgy valóban adottak már, ma is lehet elég jól működő önvezető autókat építeni, ám ezeket a rendszereket nagyon alaposan tesztelni kell, így valós forgalomba felügyelet nélkül még nem lehet kiengedni őket (sokan pont emiatt szidják a Teslát, hogy kvázi a vásárlóival teszteli a rendszert, aminek azért megvannak a kockázatai). Szóval a szériaérett, valóban biztonságos önvezető autókra szerintem is várni kell még pár évet. Legkorábban én is olyan 2021-2022 táján látok rá esélyt. Előbb biztos hogy nem.

[ Szerkesztve ]

Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.