Hirdetés

2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#201) Landsmann válasza tildy (#189) üzenetére


Landsmann
addikt

Ezt velem is eljátszották párszor. reklamáltam, kegyesen jóváírták, holott egyértelmű volt a műszaki probléma. Ugyanis a hívásrészletezőn gyértelműen látszott, hogy másodperc pontossággal ugynaabban az időben volt mobilemail és net adatforgalom számlázva, ami fizikailag lehetetlen volt. Aztán meguntam és lemondtam a mobilemailt, nekem ne számlázgassanak olyat, amit nem használtam. Most a Klikket használom, ennél egyelőre nincs leszámlázva olyan, amit nem kellett volna.

Videóim: http://www.youtube.com/landsmann?sub_confirmation=1

(#202) ntomi0730


ntomi0730
senior tag

A Telenornál is igazán ingyenes lehetne a hálózaton belüli hívásátírányítás.

(#203) gyoref1 válasza Motar (#197) üzenetére


gyoref1
aktív tag

Talán pont azért, hogy ne lásd át ? :DDD

(#204) nyunyu válasza Motar (#198) üzenetére


nyunyu
félisten

Nem tudom létezik-e ilyen, de egy térképet csinálhatnának a telefonos ügyfélszolgálatról.Mennyivel egyszerűbb lenne kikeresnem hogy mit akarok és csak bepötyögöm az előre kinézett menü számokat és nem kell 20percet hallgatnom az üzenetrögzítőt és izgulni hogy "ugye ebbe a menübe lesz az" ami nekem kell.

Telenor eseteben 5+1 fele 1220 struktura van (Hatodik a djuice 1440-e)
Ezek kozott nem sok atfedes van, hiszen az uzleti elofizetoknek teljesen mas lehetosegeik vannak, mint mondjuk a lakossagiaknak.

Hogy neked melyik jon be, az az ugyfeltipusodtol fugg.

Ez meg a konnyebbik eset, mert a szolgaltatasok automata megrendelesere/lemondasara szolgalo 1741-en meg hemzsegnek a dinamikus menupontok, ami attol fuggoen aktiv/inaktiv, hogy szamodra a mogotte levo szolgaltatas egyaltalan elerheto-e.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#205) 1430


1430
senior tag

Érdekes kezdeményezés, bár nekem inkább úgy tűnik, mintha átment volna a topik valamiféle ötletláda + panaszláda keverékébe. ;)

No csak hogy én is hozzátegyek valamit a gyűjteményhez: A Telenor miért csak postai úton hajlandó kiadni a számhordozási nyilatkozatot? Vagy meg akarják várni, míg az EU hatására a hatóság kikényszeríti például az egynapos számhordozást? Ha a másik két szolgáltató képes azonnal (T-Mobile) vagy viszonylag gyorsan (Vodafone) kiadni a nyilatkozatot, akkor a Telenor is igazán megoldhatná ezt. Ha el akar menni az ügyfél, akkor úgysem ez fog ennek gátat szabni, sőt inkább megerősíti az elhatározást...

Ha már számhordozás. A rendszerben lehetne annyi rugalmasság, hogy a nyilvánvaló gépelési/helyesírási hibák miatt ne utasítsa el az átadó az átadást. Friss, májusi eset: a kolléga az ügyfél édesanyjának nevét egy "l"-lel írta (Gizela), ezért a Telenor elutasította. Bizonyára ők is automatizálták a folyamatot, de ha a T-Mobile-nál van "hasonló ügyfél" találat, akkor a Back Office-hoz kerül az ügy, akik felül tudják bírálni az ilyen kis eltéréseket.

Talán még segítem is a szerkesztők munkáját ;) , de kiemelnék pár HSZ-t, ami szerintem igazán válaszra érdemes lenne:

#2 (Gengi):
Új simkártya vásárlásakor nincs tájékoztatva az ügyfél ,hogy a szám "új" vagy "használt".
Bár lassan ott tartunk, hogy a 0 és 1-es kezdetű tartományokon kívül minden szám már egyszer használatban volt... Ugyanakkor - ha csak nem valami jó kis szám lenne - ki az, aki egy újrakiadott számot választana? Aztán meg az lesz a baj, hogy nem lesz "használatlan" szám. Amúgy ezért is érdemes T-Mobile esetén WebShopból rendelni, mert ott olyan sok egymást követő számtartomány van (most például 30/4838xxx vagy 30/5030xxx, stb.), hogy szerintem kizárt, hogy ezeket valaha is kiadták már.

#11 (Pubszon):
"Az is jó dolog lenne, bár kevés esetben van rá szükség, hogy ha mondjuk X településen karbantartás miatt nincs lefedettség Y szolgáltatónak, akkor Y szolgáltató az X településre és környékére bejegyzett előfizetőknek dobhatna 1-1 SMS-t a várható leállásról."
Ez a megoldás talán csak a mostani hálózatfejlesztések idején lenne lényeges, de ezt is csak úgy tudom elképzelni, hogy egy külön infó vonal lenne megadva az értesítőben, ami csak automata. Ha emiatt rászabadulna a telefonos ügyfélszolgálatra pár száz vagy ezer rémült ügyfél, az igencsak felborítaná a rendet, aztán meg az lenne a baj.

Több és gyorsabb készülékfrissítés biztosítása - ezt sokan írták.

#61 (Skipqer):
"Telefon vásárlás előtt jó lenne látni egy listát pl. az adatlapon, hogy szoftveresen mibe turkált bele a szolgáltató a független, gyári szoftveres telefonhoz képest, vagy legalább jelezni ha a szoftver azoktól eltérő, pl. korlátozott, kihagyott menüpontok stb."

#126 (zoli62):
"Elektronikus hóközi számlarészletezőt a Telenoron kívül egyetlen szolgáltató sem képes biztosítani."
Erre szerintem is lenne igény (talán még díj ellenében is). Különösen akkor kérdezik sokan, mikor elveszítették/ellopták a telefonjukat és kíváncsiak, volt e kimenő forgalom. Most azt szoktam mondani, hogy mikor a SIM pótlás miatt bemennek üzletbe, kérhetnek hóközi részletezőt is (persze díj ellenében).

#190 (zoli62):
Itt nem idéznék, inkább csak írnék. Zoli nem rest együttérezni azokkal, akik a T-Mobile vagy Telenor topikban arra panaszkodnak, hogy a Start csomag miatt magas lett a számla. A NetStart-tal kapcsolatos kérdés felvetését azért is javaslom, mert a T-Mobile-nál napirenden van a "téma" és így hivatalos állásfoglalást kaphatnak az olvasók. ;)

Amúgy átolvastam az összes HSZ-t, és úgy érzem, hogy inkább a tájékozatlanság a baj. Persze lehet azt mondani, hogy akkor tájékoztassa a szolgáltató az ügyfelet, de ez egy szélmalomharc, mert nem fogják az ÁSZF-et felolvasni értékesítéskor, és az ügyfelek tulnyomó része nem is képes egyszerre sok infó befogadására (ez 5 év ügyfélszolgálati tapasztalatom >> ha kezd sok lenni az infó, akkor egyre inkább szabadulni akar az ügyfél). Szerintem a megoldás a tudatos ügyfél elterjedése lenne. A fórum alapján van belőlük pár, és a fórumban való tapasztalat megosztások a többieknek is segítséget nyújthatnak, inkább azt kellenne olvasgatni.

Kiemelnék néhány HSZ-t, ami szerintem csak tájékozatlanság eredménye (ez most nem negatív értelemben értettem):

Edenyke #1 >> Hívásértesítő SMS-ek
"Vodánál ez alap volt, t-nél ha jól tudom külön kell fizetni érte."
Nem! A T-Mobile 2003.10.01-én vezette be a szolgáltatást (14. a listán), és már bevezetéskor is díjmentes volt minden havidíjas (postpaid) ügyfélnek, a Domino (prepaid) ügyfeleknél pedig az arany és platinakártyásoknak volt díjmentes. Azon Domino számokon, ahol nem volt legalább arany szint, 100 Ft volt a díj, ha igényelte. De ez a 100 Ft-os díj is el lett törölve már vagy 2-3 éve.

qnzo #3
"...szerintem az internetet kellene a T-Mobile-nak módosítania, mivel 100Mb net 990FT+túlforg. díj, azonban a Kék barátnál ugyanennyiért nincs túlforgalmazási díj, ami szerintem nagyon jó"
Dreadloord #148
"...a T-mobilnál nem mondhatok olyat, hogy ha túllépem a havidíjban foglalt netet, akkor pl nem lehet azt kérni h korlátozzanak le, de azt sem, h tiltsanak le, és így mindig attól félek nehogy túllépjem.."
2011.04.01-től igényelhetőek a Go!Net adatcsomagok (30/100/500 MB keret utána 32 kbps lassítás hó végéig) illetve 2009.07.01-től léteznek a RelaxNet adatcsomagok és díjcsomagok (1/3/7/14 GB keret utána 128 kbps lassítás a fordulónapig). Immár Domino-ban is!

D.Orion #8
"Lassan egy éve minden hónapban megküzdök a t-mobile ügyfélszolgálatával az alábbi probléma miatt..."
Erre csak azt tudom mondani, hogy egyedi probléma, nem "szolgáltatói furcsaság". Ha a 1777-en az 1/3/7/3-ban azt állítja az automata, hogy nincs aktív vagy egyenleghiány miatt felfüggesztett havidíjas szolgáltatásod, akkor forgalomra vonódik a pénz. Ha ma is létezik a problémád (és tudsz jelszót a hívószámhoz), írd meg a számod privát üzenetben, és rögzített vonalról felhívlak, hogy tájékoztassalak, én mit látok a számon.

BloodyEddie #22
"adatcsomag forgalmáról értesítő sms-t sosem kapok, pedig mindig megígérték (djuice és T-mobile)"
FeRRaR1 #15
"A Trénél mi is úgy jártunk (B.nő) hogy 100 megás csomag, értesítenek 80 és 100%-nál...hát persze hogy nem történt meg..."
Ismét egyedi esetek, ami eredhetett abból is, hogy tiltás volt a számon, de ha nem volt tiltás, akkor is TÁJÉKOZTATÓ jellegű ez az értesítő, tehát reklamáció alapját nem képezheti, ha elmarad, késik vagy pontatlan. Mielőtt valaki megkérdezné, hogy akkor minek van, hozzátenném, hogy ez igencsak ritka hibajelenség. (további részletek: IÁSZF 2.1.4.5.)
"Beszélgettem az egyik T pontossal, sőt én is dolgoztam a T-nél, és nagy a káosz, a saját alkalmazottak sem tudják, hogy mi küld, mi nem értesítő sms-t (Ők mondták)
Itt rendet lehetne tenni ezen a téren (is)"
Ebből számomra nem derül ki, hogy a rendszert vagy az ügyfélszolgálatot szeretted volna e minősíteni, de a rendszer működése ismert és elég jól le van szabályozva és szinte mindenre van folyamat, amire nincs, hamar pótolják. Új dolgoknál előfordul, hogy bizonyos infók hiányoznak, mert a szolgáltatás felelőse nem gondolta volna, hogy felmerül kérdésnek, de ezeket megkérdezzzük és feltetetjük a leírásokba. Én nem tudok róla, hogy káosz lenne, de az valós jelenség és mindig is az lesz, hogy lesznek kollégák, akik adott kérdésre nem fogják tudni kapásból a választ vagy hibáznak (akár én is), és ezt a faktort addig nem lehet kiiktatni, amíg ember van a "gépezetben". Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, és ha a hiba beigazolódik, akkor helyre lesz igazítva.

ÁSZF változás tájékoztató
(#16, #18, #67, #143, #164)
Sokan hiányoljátok, de nekem úgy rémlik, hogy hatósági nyomásra ezen a téren is van változás immár harmadik hónapja. Ezt elvileg mindegyik szolgáltatónak csinálnia kellene, de most csak a T-Mobile oldaláról tudok nyilatkozni:
- havidíjas számok esetében a számlán megjelenik a figyelmeztetés az ÁSZF változásról
- Domino számok esetén SMS-t küld a szolgáltató.
Mindkét esetben csak figyelmeztetésről van szó, hiszen például most 05.30-31-én kerül közzétételre a következő ÁSZF változás, viszont a számlák már május elején kiküldésre kerültek. Domino esetén az SMS-ek (napi fél millió...) a héten mentek ki, mert egyszerre túl sok lenne, jövő héten meg már "késő" lett volna.
Íme a figyelmeztető az én számlámon (a számla végén):

A Domino-soknak szóló SMS szövege (amit 24-én kaptam meg):
"Tisztelt Ügyfelünk! A Domino üzletszabályzat 2011.07.01-jétől módosul. Részletek 2011.05.30-tól honlapunkon és a 1777-en érhetők el. Üdvözlettel: T-Mobile"
Amúgy a honlapon itt érhető el az ÁSZF változás: Ügyintézés >> Üzletszabályzatok >> Közlemények az ászf módosulásáról

B.Toma #27
"...fedezethiány miatt nem tudták leemelni a folyószámlámról a havidíjat ... a T meg csak egyszer próbálkozik ... szerintem igazán megpróbálhatnák pár nap elteltével újra leemelni az összeget, más szolgáltatók ezt megteszik."
Mindig a fizetési határidő napján történik a levonás, ha ez nem munkanap, akkor a következő munkanapon. Ha nem sikerül a levonás, nem azonnal, hanem bő egy hónap mulva kerül korlátozásra a hívószámod, de még ha mobilinternetet is használsz (ezt a részt nem idéztem), akkor is kellene SMS-t kapnod kb 1 héttel a próbálkozás után, hogy nem vontuk le. Ha pedig észreveszed, hogy nem történt meg a levonás, kérheted az újabb próbálkozást telefonon is. Amúgy az automatikus próbálkozásra lehet tényleg érdemes lenne rákérdezni a srácoknak.

gyoref1 #29
"Hiába egyforma a percdíjam minden ismétlem MINDEN időpontban (reggel, este, hétvége, ünnep) MIndegyiket külön külön szétbontva szerepeltetik a számlán és a végén nem összesítik, tehát ha tudni akarom mennyit beszéltem összesen és mennyiért ! Nekem kéne számológéppel összeadni a tételeket 2011-ben !!
Nem tudom szándékos-e vagy csak hülyeség de nevetséges és áttekinthetetlen"

Motar #197
"Van egy előfizetésem, amiben van némi net is és teljesen le is beszélhető! De a számlán nem tudom kivenni hogy mondjuk mennyit neteztem. Van vagy 3 fajta forgalmi díj ráírva, de abból semmit nem lehet kivenni!"
Ez a kialakítás még régről maradt, és hidd el, ha változtatnának rajta, akkor meg az lenne a baj. Amúgy a percszám összesítést támogatom, az az én munkámat is megkönnyítené, de egyébként szándékosan vannak megkülönböztetve az időpontok. Ugyanis a régi díjcsomagok esetében (melyek közül pár még ma is igényelhető), nem volt mindegy, mikor telefonáltál (csúcsidőben vagy kívül). A csúcsidő 16 óráig tart/tartott és ha arany vagy platina szintű vagy kérheted/kérhetted a csűcsidő csökkentést is (1 illetve 2 óra), ezért van 14-15 meg 15-16 óra közötti idősáv is. Szóval így össze tudtad hasonlítani (illetve ellenőrizni), mennyit spóroltál meg a (díjmentes) csúcsidő csökkentéssel. Illetve azért van több idősáv, hogy össze tudd hasonlítani, a többi díjcsomag kedvezőbb lenne e. Például egy valamire való díjcsomag kalkulátor (ami a T-Mobile honlapján 2009.01.15. óta nincs :( ) vagy ügyintéző azzal kezdi, hogy "menniyt beszél csúcsidőben, csúcsidőn kívül, hálózaton belül, vezetékes irányba, más mobilba", stb. Szóval ha azt látnád a MédiaMánia díjcsomagnál, hogy x percet beszéltél hálón belül és y percet hálón kívül, akkor nehéz lenne megítélni, melyik csomag lenne neked praktikusabb (ha az nem ilyen irányba vagy akár időszakokra bontva számlázódna). Summázva: az összehasonlíthatóság miatt van ilyen részletesen felbontva a forgalmad.
(Motar adatforgalmi sávjai is a régi wap csomagokból maradtak, mikor még a forgalom ideje is számított a forgalmi díj szempontjából)

Jossuah777 #33
"Az egyértelműen gyári hibás - és a jelek szerint javíthatatlan - készüléknél érdemes lehet egy cserét eszközölni."
róland a #104-ben tökéletesen megválaszolta a kérdést, és bár az eredeti felvetésben Vodafone példa szerepelt, jelezném, hogy ez T-Mobile-ra és persze nyilván a Telenorra is vonatkozik.
Itt tenném hozzá, hogy például a 3 napon belüli cseregarancia sem úgy értendő, hogy azonnal a helyszínen cserélik a készüléket, hanem átveszik és legfeljebb 15 napon belül kapod a másikat, ha valóban fennáll a probléma, ami ezt indokolja. Ezt sem a szolgáltatók találták így ki, bár a T-Mobile sok esetben azonnal cserél, de például iPhone-t soha, azt csak 15 napon belül.

b4dee #38
Itt most nem idéznék. Azzal kezdeném, hogy a MédiaMánia L (és a többi MédiaMánia) ma is elérhető, és az L-hez ma is havi 30 óra TV tartozik. Nemrég az általad leírt "korlátozást" 45-ről 30 napra vitték le (annyira nemrég, hogy a honlapon még 45 nap szerepel), azaz jelenleg ha MédiaMánia díjcsomag esetén aktiv a Mobil TV szolgáltatás, de 30 vagy több napig nem indítod el a Mobil TV Alap csomag valamelyik csatornáját, akkor kikapcsolásra kerül. Amúgy ez a megszüntetés nem újkeletű dolog, és a díjszabásban benne is van (jelenleg 4. oldal legalja). Hogy miért? Ez lehetne itt a "furcsa", de tedd fel magadnak a kérdést, hogy vajon egy erőteljesen piaci alapon működö vállalat miért kapcsol ki egy számodra díjmentes szolgáltatást, ha ráutaló magatartásod alapján azt te nem használod. Szerintem meg is tudod válaszolni. Mivel most vitték le 45-ről 30 napra, ezt a korlátozást valószínűleg nem fogják eltörölni, így a megoldás leginkább az lehet, hogy 2-3 hetente elindítod a TV-t. ;)

Hennet #43
"Én Tés vagyok és ha felhívok valakit, de az nem veszi fel és be van neki kapcsolva a hangpostafiók, akkor elhangzik az egész hangpostás-bejelentkezés előtt egy sípszó, ha jól tudom ha már ez a sípszó elhangzik a hangpostadíj levonásra készül."
Nem tudom mióta vagy T-Mobile-os, de még a Westel időkben éppen a Hangposta miatt volt az, hogy az első 3 másodperc díjmentes volt (azt hiszem, csak hálón belül, de majd valaki biztos megerősít vagy cáfol). Mivel ezt a 3 másodperces dolgot "nem rendeltetés szerűen" használták, e helyett került bevezetésre a sípszó, vagyis ha a sípszó alatt kinyomod a hívást, akkor azért még nem számláz a T-Mobile.

atesz99 #46
"...hosszabbítással készüléket szerettem volna venni, mivel már több mint két éves az előfizetésünk. Ekkor derült ki, hogy ugyanaz a készülék (Samsung Galaxy Ace, ZTE Blade, HTC Desire S...stb) drágább ha mint hűséges aranykártyás ügyfélként hosszabbítok és vállalom a tarifa hűséget is további 2 évre, mintha új ügyfélként választanám,ugyanazon feltételekkel az Etalon csomagját."
Két elképzelésem van így látatlanban: vagy csak 18-23 hónap telt le a készülékkötbér idejéből vagy olyan ajánlattal hasonlítottad össze a készülékváltási árat, ahol a keretmegállapodás is aláírásra kerül, míg készülékváltáskor nem kell újabb 72 ezres kötbért a nyakadba venni... Szóval amit leírtál, egyáltalán nem általános, ha azonos konstrukciókat hasonlítasz össze, akkor természetesen a meglévő (lejárt hűségű, legalább aranykártyás) ügyfélnek olcsóbb a készülék.

mrhitoshi #48
"...Szerettem volna a másik három készüléket is lecserélni, viszont azt a választ kaptam,hogy csak az aranykártyás készüléket lehet akciós áron lecserélni, a többit nem..."
Nem tudom, mikori az ügy, de jó hír, hogy idén áprilistól már nem feltétel az aranykártya a készülékváltáshoz, viszont csak akkor lehetséges, ha teljesen lejárt a hűség.
#79 "A főszámhoz tartozó le lett cserélve, viszont a többi nem, amik azért nem, mert arra hivatkoztak, hogy vagy várok míg lejár megint a hűség nyilatkozat, vagy pedig aranykártya kell(fogalmam sincs, hogy hogy is hívják ezt)."
Ezt most én is nehezen tudom követni. Ha egy hívószámon nincs aranykártya, akkor a hűség letelte után vehetsz készüléket. Viszont ha 24 hónap van hátra a hűségből, akkor most írtál alá hűséget. Ezek szerint a hűség aláírásakor nem vettél készüléket? Mert ha új előfizetést vettél készülék nélkül és 2 év hűséget vállaltál, hogy 5000 Ft helyett csak 810 Ft legyen a belépési díj, akkor annyi a teendő, hogy ezt a hűséget felmondod (5000 Ft a kötbér) és nem lesz olyan kötbéred, ami akadálya lenne a készülékváltásnak. Ha pedig Domino-ból való átváltáskor került fel a kiegészítő 2 éves hűség, az eleve nem akadálya a készülékváltásnak (első látásra olyan, mintha normál hűség lenne, de a részletekből kiderül, hogy ez nem készülékkötbérből ered, és aki nem figyel erre, tévesen azt mondhatja az ügyfélnek, hogy a hűség miatt nem vehet telefont).

talmasca #51
"Év elején T-nél akartam a 3G-s iPademhez netcsomagot (microSIM) venni.
Erre számlát kértek..."

Természetesen számla nélkül is vehetsz mobilinternet előfizetést RelaxNet díjcsomaggal (akár micro SIM-mel is). Amiről szó lehetett, azok a speciális, csak iPad-hez igényelhető csomagok. Ehhez valóban be kell mutatni a számlát, amit lepecsételnek, így akadályozva meg, hogy egy számlához több ilyen speciális előfizetést vegyenek, mivel a jelenlegi szabályok értelmében egy készülékhez csak egyet vehetsz.

vbalazs1234 #62
"Nekem a T-nél volt rengeteg problémám, bármikor mentünk be az üzletbe mindig kifogtunk egy olyan ügyfélszolgálatost aki még hírből sem ismeri a saját cége díjcsomagjait"
Ha valóban ilyen rosszak a tapasztalataid, akkor javaslom csak akkor menj üzletbe, amikor nincs más megoldás. (ezt most nem rosszindulatból mondom) Egy net csomag váltást letudhattál volna a My T-Mobile-on vagy 1430 önkiszolgálón keresztül is (ha lakossági díjcsomagod van).

glukonon #82
"Ha keres valaki és lenyomom, olyankor mindig küldenek egy sms-t, hogy volt egy nem fogadott hívásom. Nevetséges és felesleges, mert hisz én szakítottam meg."
Foglaltság esetére átirányításod van a hívásértesítőre, és mikor "kinyomod" a hívást, akkor gyakorlatilag foglalt jelzést adsz, így létrejön az átirányítás és ha küldte a számot a hívó, akkor megy az SMS.
Több megoldás lehetséges. Ha egyáltalán nem kérsz ilyen SMS-eket (tehát kikapcsoltság esetére sem) akkor tiltsd le (-HIVASERTESITO a 1430-ra).
Ha kikapcsoltság esetén szeretnéd kapni, akkor a foglaltság esetére történő átirányítást kellene törölni. Ez viszont egy picit körülményes lehet. Például ha valóban foglalt vagy, és nincs hívásvárakoztatásod, érdemes engedélyezni azt (*43#) illetve aktiválni, ha nincs szolgáltatásod (+HIVASKEZELES a 1430-ra). Ha kitörlöd foglaltság esetén a hívásértesítő számát (+36309876543), az még nem elég (bár szükséges), ugyanis az "alapértelmezett hívásátirányítás" alapszolgáltatás ilyenkor a háttérben (számodra nem látható illetve nem lekérdezhető módon) átirányítja a számod a hívásértesítőre. Ezt az alapszolgáltatást ügyintéző tudja kikapcsolni.
No és persze ha foglaltság esetére átirányítasz a hangpostára, de nem hagynak üzenetet, a hívásértesítő akkor is akcióba lép. :B

Mr Kiss #84
"Ezzel kapcsolatban az is csuda jó dolog lenne, hogy minden új előfizun alapból lenne egy emeltdíjas tiltás, amit az előfizetőnek kérnie, hogy töröljenek."
Bő 2 éve az akkor még NHH (ma már NMHH) ezt elrendelte, melyet a T-Mobile azonnal be is vezett. Nevezetesen arról van szó, hogy minden hívószámon alapszolgáltatás lett a fogadott emeltdíjas SMS tiltás. Ettől még tudsz rá regisztrálni (mivel sok esetben normál díjas SMS-sel lehet), de ilyenkor legfeljebb kapsz egy "sablon" üzenetet, hogy tiltva van a dolog, old fel (egy "igen" válasszal) és megkapod a tartalmat. Anno a Pannon és a Vodafone sem vezette be ezt az "alapból tiltást", hanem megtámadták a hatósági döntést. Azóta tudtommal náluk is így van.
És igen, ha tiltás van, az onnantól tiltja a korábban "megrendelt" emeltdíjas SMS-ek fogadását is (tehát minden számról blokkolja az SMS-ek kézbesítését, ami a díjszabásban a fogadott emeltdíjas SMS-ek táblázatban szerepel >> 4.4.8.2.)
Persze ma már léteznek fogadott emeltdíjas MMS-ek is, de ezek alapból történő tiltása a fentiek tükrében hatósági nyomás nélkül nem valószínű, hogy bekövetkezik.

battag #85 (és a többiek, akik még "lájkolták")
"Mindhárom szolgáltatónál hiányolom az SMS átirányítás lehetőségét!"
Isten ments!!! És szerintem nem kell aggódnom, mert nem lesz az a szolgáltató, aki ezt beveztné. Miért? Mert ha x fel akarja hívni y-t, hogy valami bizalmasat közöljön vele, de a hívás z-nél csörög ki, akkor legfeljebb x elnézést kér és leteszi. Ha viszont x elküldi az SMS-t y-nak, ami z-nél landol, akkor majd jön a galiba... Tudom, hogy a jó szándék vezérel és sok esetben praktikus lehetne, de ezt ellensúlyozza az a sok panasz, amit szülhet a dolog.

aimettirlz #122
"én mostanában hallottam (láttam is), sőt át is éltem egy ilyet hogy 20as számról kaptam egy vissza hívó sms-t melynek szövege nm egy ezett meg a T-s ével hanem csak röviden Az SMS feladója visszahívást kér. KB ennyi.. és nekem is jött egy ilyen hogy hogy azt nm tudom..."
Bizonyára Djuice-os volt. (vagy más logikus magyarázat lesz rá :D )

b4m3y #142
"T-nél vagyok régóta, végig dominós voltam, de nemrég átálltam előfizetésre, viszont nem vettem náluk telefont ... Eljött a pillanat, bemegyek, hogy veszek az előfizetéshez telefont részletre, de nem lehet..."
Fentebb már írtam, hogy a hűségidőnél alapesetben nem látható a programban, hogy ez készülékvásárlásból ered e vagy bármi másból, esetleg ez téveszthette meg a kollégát. Ha csak azért írtál alá két év (kiegészítő) hűséget, hogy az első évben a havidíjon felüli forgalmadból 500 Ft jóváírást kapjál, az nem akadálya a készülékvásárlásnak illetve április 1-től (és ez nem tréfa) már az sem akadály, ha nincs legalább aranykártyád. Javaslatom: lépj be My T-mobile-ba telefonszám + jelszóval és ha van aranykártyád, rendeld meg a kinézett telefont neten, ráadásul 5% kedvezménnyel (a WS még nem kezeli az alap kiemeltségű hívószámok készülékváltását).

hurrikan #147
"Ha hívod a központjukat mélyre be kell menned a menükbe hogy ügyintézőt kapcsoltathass, jó lenne ha a hívás elejétől élne a 0-ás gomb."
Napi több, mint 50 ezer hívás érkezik a 1430-ra. Csütörtökön éjfél környékén a "wall board" szerint 5455 hívás esetén kértek ügyintézőt (tehát ennyiszer megtalálták a 0-ás gombot). Hidd el, addig gondolod azt amit írtál, míg ügyfél oldalról látod csak a rendszert. Ezt el kell fogadni.
"Mobil TV, sokszor előfordul hogy csak T-mobile-nál vett készülékeken működik"
Nem sokszor, hanem mindig. De nem az ügyfelek bosszantásának céljából, hanem hogy csak tesztelt készülékkel és szoftverrel lehessen használni, mert ezért tud a cég felelősséget vállalni.
"Készülékvásárlásnál sokszor elfelejtenek bekapcsolni alap dolgokat"
Vannak "kötelező" szolgáltatások, melyeket "lehoz" a rendszer díjcsomagváltáskor, de ez sem mindig megoldás, mert ha pl. Eco díjcsomagról váltasz MédiaMániára, és a NetStart szolgáltatás fel volt függesztve, azt nem aktiválja vissza a rendszer automatikusan, hiszen ez a státusz MédiaMánia esetén is engedélyezett. Erre májusban azt a megoldást hozták (és ez sem két perc lefejleszteni), hogy NetStart helyett egy "Alap Net" szolgáltatás aktiválódik, így a NetStart a státuszától függetlenül lekerül a számról és felkerül az aktív Alap Net. Szóval ha az ügyintéző el is felejtette eddig ellenőrizni a NetStart-ot, ezentúl az Alap Net aktívan fog rákerülni a szerződésre (hacsak nem egy olyan díjcsomagból váltasz MédiaMániára, amin ugyancsak Alap Net van és az fel van függesztve). A Mobil TV-t pedig csak kérésre kapcsoljuk be, ezt a díjszabás is tartalmazza. Én persze magamtól megkérdem az ügyféltől MédiaMániára váltáskor, hogy kéri e. :K

aDM|RaL^ #154
"A T ügyfélszolgálata ilyen szempontból a totális parasztság.
Mire rájöttem, hogy 0-val kapok ügyintézőt... (mert ugye azt direkt nem mondja az automata...)"

Ha a T a T-Mobile-t jelenti (nem pedigTelenort): Akkor mondja be, ha használható.

GinJoe #164
"...T-mobile-nál miért kapcsolják be alapból a Netsart szolgáltatást minden új előfizetőnél, az ő tudta nélkül? ... Ja és ha kérem a kikapcsolását, valahogy mindig visszakapcsolódik magától a következő hónapban?"
Aláírtad a havidíjas vagy a Domino előfizetői szerződést? Benne van a szerződésben hogy megismerted és tudomásul vetted az ÁSZF-et? Az ÁSZF része a Díjszabás? A díjszabásban benne van a NetStart? (igen, a 2.3.2.2-es pontban) A NetStartnál pedig ez olvasható (kiemeltem lényeges részeket, szerintem ez a válasz a második kérdésedre is):
"A Szolgáltató minden új, általános előfizetéssel rendelkező ügyfelének automatikusan biztosítja a Net Start adatdíjcsomagot, ennek eredményeként a
csomagkapcsolt hálózatot havi díj nélkül, jelen díjszabásnak megfelelő forgalmi díjon elérheti. A Net Start adatdíjcsomagból tetszőlegesen lehet váltani más havidíjas WAP/Net adatdíjcsomagba, illetve a Net Start adat díjcsomag az Ügyfélszolgálaton keresztül kikapcsolható. A számítógépen történő internetezéshez javasoljuk a havidíjas csomagok egyikének igénybevételét. Az 50000 Ft feletti forgalmi díj csak belföldi forgalmazás esetén érvényes, és nem vonatkozik a MIX díjcsomagra. Más adatdíjcsomag kikapcsolása esetén újra automatikusan aktiválódik a Net Start adat díjcsomag."
Domino díjszabás: (2.3-as pont)
"A Szolgáltató minden új, Domino előfizetéssel rendelkező ügyfelének automatikusan biztosítja a Net Start adat díjcsomagot, valamint az Internet -hozzáférés
szolgáltatáshoz tartozó adatdíjcsomag kikapcsolása esetén automatikusan biztosítja a Net Start adat díjcsomagot, ennek eredményeként a csomagkapcsolt
hálózatot időszaki díj nélkül, jelen díjszabásnak megfelelő forgalmi díjon elérheti. A Net Start adat díjcsomagból tetszőlegesen lehet váltani más, nem lezárt, időszaki díjas Net adat díjcsomagba, illetve a Net Start adat díjcsomag az Ügyfélszolgálaton keresztül kikapcsolható."

molnarpeter #180
"T-Mobile: MobilTV-nél nincsen értesítés, ha elfogyasztottam a keretet. Tudom, ez nem hiba, hanem lehúzás..."
De van! 80 és 100% felhasználása után (teljes havi keretre értendő). Ugyanakkor ha van adatforgalmi értesítő tiltásod (illetve Domino esetén limit értesítő tiltásod), akkor az a Mobil TV forgalomra is vonatkozik. Ellenőrizd kérlek!

MittuDomain_ #193
"...kitaláltam, hogy milyen szép és jó lenne ECO-ról MediaMania XS-re váltani ... Ennek ellenére csak odáig jutok a webes felületeten, hogy (nem pontos idézet) "Önnek még nem járt le a hűségszerződése, amennyiben erre a díjcsomagra szeretne váltani, kössön új előfizetést." Mindezt természetesen a díjcsomagváltás fülön."
Ennek a váltásnak alap esetben csont nélkül mennie kellett volna. Ha valami kizáró szolgáltatásod lett volna, akkor inkább valami olyasmi hibaüzenetet kellett volna kapnod, hogy "automatikusan nem végrehajtható, hívd a 1430-at". Ha hűségre vonatkozott a hibaüzenet, akkor tippelek: nincs esetleg Go!Net M vagy L hűséged az Eco mellé? Mert MédiaMánia díjcsomagok mellé Go!Net nem igényelhető, így azt levette volna a rendszer, aztán ment volna a kövér csekk.

Motar #198
"Nem tudom létezik-e ilyen, de egy térképet csinálhatnának a telefonos ügyfélszolgálatról."
Ezt már dedike (#199) és nyunyu (#204) is megválaszolták, én inkább azt szeretném a példádon keresztül bemutatni, hogy hiába van, ha nem találtad meg. Nem támadni akarlak, de nem úgy tűnik, mintha megpróbáltad volna megkeresni. Nyilván nem lehet mindent a főoldalra kitenni, de azért ne mond, hogy ha célirányosan ilyen anyagot keresel, akkor most olyan logikátlan helyen lenne. Ráadásul a szolgáltatások oldalainak alján is be van linkelve a megrendeléseknél ("Telefonon a 1430-as számon - segítség a használathoz").

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - >>

Ha a másodperc alapú számlázás "tabu" (amit teljesen megértek), akkor szerintem az összes ilyen típusú, vagyis bevétel csökkentő HSZ is kerülendő lenne, de egyelőre egyetlen Házigazda sem jelezte, hogy már elég lenne a T-Mobile 200 Ft-os hívószámkijelzés szolgáltatását firtató HSZ-ekből.
Ezzel kapcsolatban csak annyit kérnék az elégedetlenkedőktől, hogy őszintén válaszoljanak: Ha nem lenne díja a hívószámkijelzésnek, akkor áttérnének/visszatérnének a T-Mobile-hoz?
Mert nagy valószínűséggel a mostani ügyfelek (mármint akik fizetnek is érte) ezt csak egy apró kis gesztusnak tekintenék, és hamar továbblépnének rajta. Ha valaki jelenleg is T-Mobile-os és fizet is ezért a szolgáltatásért, ugyancsak őszintén válaszoljon: ez csak egy szálka lenne, amit kihúznának, vagy egy halszálka, ami már régóta folytogatja?
Itt jegyezném meg, hogy 5 év alatt egy kezemen meg tudom számolni, mennyien panaszkodtak erre a díjra, pedig felvettem már pár ezer hívást. Ráadásul úgy látom, akad olyan hozzászóló, aki annak ellenére "panaszkodik" erre a díjra, hogy (szerintem) nem T-Mobile ügyfél.

Azok számára, aki az előző kérdéseimre őszinte igent válaszoltak (azaz áttérnének/visszatérnének a T-Mobile-hoz, ha ingyen lenne a hívószámkijelzés illetve jelenleg is T-Mobile-os ügyfelek és rendkívül irrtálja őket), van egy jó hírem!
Ugyanis már elég széles azon díjcsomagok köre, ahol ez a szolgáltatás díjmentes, akit tényleg zavar, talán tud innen választani:
- Fun társkártya díjcsomag, 1600 Ft havidíj (meglévő előfizetés mellé igényelhető)
- iWiW díjcsomag, 2100 Ft havidíj (iWiW regisztráció szükséges és onnan indítható a váltás)
- MIX díjcsomag, 2990 Ft havidíj
- MédiaMánia XS díjcsomag, 2990 Ft havidíj
- MédiaMánia S díjcsomag, 4990 Ft havidíj
- Ikon 200 díjcsomag, 4990 Ft havidíj (iPhone vásárláshoz kötött)
- MédiaMánia M díjcsomag, 7990 Ft havidíj
- Ikon 400 díjcsomag, 10300 Ft havidíj (iPhone vásárláshoz kötött)
- MédiaMánia L díjcsomag, 10990 Ft havidíj
- MédiaMánia XL díjcsomag, 15990 Ft havidíj
- Ikon 600 díjcsomag, 17690 Ft havidíj (iPhone vásárláshoz kötött)
(ott vannak még a Partner 3 és 4 díjcsomagok is, de ezeket inkább hagyjuk :B )

<< - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Végül megjegyezném, hogy nem vagyok "bérenc" (ahogy ottoyes mondaná), tehát nem fizettek nekem azért, hogy ide írjak, csak pont volt pár szabad órám szombat délután, így "szolgálatba helyeztem magam" (tudom, tudom... lúzer vagyok :P ).
Senkit nem akartam megbántani (ha esetleg a megfogalmazásból úgy tűnne), és bízom benne, hogy akár még segítettem is. :R

[ Szerkesztve ]

''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!

(#206) csab2 válasza 1430 (#205) üzenetére


csab2
veterán

Grat ehhez a röpke hsz-hez! :R

A témához: elektronikus számlám van a Telenornál. A múltkor szükségem lett volna egy papír alapú havi számlára. Bementem egy Telenor boltba, ahol közölték, hogy nem tudnak ilyen számlát kiállítani mert nincs hivatalos telenoros pecsétjük, azt csakis a központból tudják kipostázni 1-2 átfutási idővel. :Y

Asus Vivobook 14 X413EA, iPhone 13 mini, LG 50LF652V, PS4 slim

(#207) zoli62 válasza 1430 (#205) üzenetére


zoli62
addikt

Hívószámkijelzéshez. :Nem gondolsz azokra, akik mindhárom szolgáltató ügyfelei? :) Csak a T-Mobile-nál, és ott is a régi "westeles" díjcsomagoknál nem ingyenes, mert maga a szolgáltató is rájött, hogy korszerütlen. Az új tarifáknál a hívószámliejelzés díját már "lenyelte" és beépítette a havidíjba. Mennyiből állna, ha a portfolio régebbi díjcsomagjaira ivonatkozóan is egy tollvonásssal díjmentessé tennék az amúgy a 21. században alap szolgáltatásnak számító hívószámkijelzsét.. Tudod többek közt ezt hívják "ügyfélélménynek", amit mostanában az egyik szolgáltató telefonos ügyfélszolgáltatójával beszélgetve gyakran hallok.
Ezzel kapcsolatban m,ost jut eszembe, hogy szintén csak a Magyar Telekomnál nem szeretem azt, hogy reklamációs ügyekben privát számról jön a visszahÍvás, kivéve a nyíregyházi T-Home lakossági részleg esetében. :)
Hóközi elektronikus számlarészletezőt a Telenor díjmentesen biztosítja. Én bármikor, amikor bementem a T-Pontba, kimenő forgalom megnézése céljából, akkor kinyomtatták nekem a listát, ott helyben megnéztem, utána eldobtuk, és nem fizettem érte eseti díjat. :) Tudod ez is egyfajta személyes ügyfélszolgálati hallgatólagos szabály, ha nem viszed el, nem kerül semmibe.. Persze azért van díja, mert a papírnyomtatás van költsége. Na de pont ezért kellene az otthonról is letölthető, megnézhető hóközi elektronikus számlarészletező.. Akkor az üzletben eggyel kevesebb ok miatt nyomtatnánk papírra. :) My T-Mobile-ból pedig a különböző irányokba történő hívásforgalmak lekérdezését ingyenssé tenném, a tájékoztató díjköteles pedig csak az SMS- és hang csatornán maradna.
Közelmúltban pedig pont a minden új előfizetésen az ügyfelek beleegyeezése és megkérdezése nélkül aktivált net starttal kapcsolatos keletkező magas forgalmat generáló számlák kezelése ügyében leveleztem a T-Mobile számlázási csoportjával. Válaszlevelükben írtak ezel kapcsolatban bíztatót is, nevezetesen azt, hogy az újonnan bekapcsolt Eco és Mix előfizetéseket promóciós Go! NapiNet díjcsomaggal aktiválják. Ez is már valami előrelépés az ügyben. Egyébként is tudnak a problémáról, dolgoznak egy új, korszerűbb, és az ügyfelek számára kevésbé költséges díjcsomag megvalósításán.

(#208) ottoyes válasza 1430 (#205) üzenetére


ottoyes
senior tag

Ez igen!Szép hsz lett ....az új könyvedet mikor adják ki? ;] ;)

Ottoyes

(#209) nyunyu válasza zoli62 (#207) üzenetére


nyunyu
félisten

Ezzel kapcsolatban m,ost jut eszembe, hogy szintén csak a Magyar Telekomnál nem szeretem azt, hogy reklamációs ügyekben privát számról jön a visszahÍvás,

Multkor valamelyik kollega emlegette, hogy EU szinten kotelezove akarjak tenni, hogy telemarketing hivasok csak hivoszam kijelzessel mehessenek.

Jelenleg a nagy tobbseg nem kuldi el a hivoszamot, vagy ha igen, akkor sem mindig lehet visszahivni a kijelzett szamot...

Jo esetben a ceg telefonszam tartomanyahoz tartozo vezerszamot kuldik, csak elfelejtettek beallitani az alkozpontjukban, hogy ez melyik mellekre/IVRra legyen iranyitva, de lattunk mar kamu hivoszamot is!

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#210) 1430 válasza zoli62 (#207) üzenetére


1430
senior tag

Ezzel kapcsolatban m,ost jut eszembe, hogy szintén csak a Magyar Telekomnál nem szeretem azt, hogy reklamációs ügyekben privát számról jön a visszahÍvás...
Jogos, én is kíváncsi lennék ennek magyarázatára, mert már én is többször feltettem ezt a kérdést belső csatornákon, de csak azt a választ kaptam, hogy "vezetői döntés". Megjegyzem, nem csak reklamációs hívás esetén, hanem bármely rögzített vonal esetén is ha kimenő hívást indítunk, de még a behajtási automata is szám nélkül hívja az ügyfeleket.

Nem gondolsz azokra, akik mindhárom szolgáltató ügyfelei?
Akkor rájuk mindkét kérdés vonatkozik.

...a régi "westeles" díjcsomagoknál nem ingyenes, mert maga a szolgáltató is rájött, hogy korszerütlen. Az új tarifáknál a hívószámliejelzés díját már "lenyelte" és beépítette a havidíjba.
T-Mobile márkanév bevezetése utáni díjcsomagok, ahol díjköteles a hívószámkijelzés: Kaméleon (2006.), MobilOtthon, MobilOtthon Prémium, Eco, Paletta (2010.), Like (2011.)

Mennyiből állna, ha a portfolio régebbi díjcsomagjaira ivonatkozóan is egy tollvonásssal díjmentessé tennék ... ezt hívják "ügyfélélménynek"
Ebben az esetben az ügyfélélmény nem áll arányban a bevételkieséssel.

...kinyomtatták nekem a listát, ott helyben megnéztem, utána eldobtuk, és nem fizettem érte eseti díjat. Tudod ez is egyfajta személyes ügyfélszolgálati hallgatólagos szabály...
Tudom, ez egyfajta méltányossági eljárás, de én rögzített vonalban nem mondhatom az ügyfélnek, hogy ne akarja hazavinni vagy hogy "sírja ki" a díjmentességet...

...az újonnan bekapcsolt Eco és Mix előfizetéseket promóciós Go! NapiNet díjcsomaggal aktiválják.
Na tessék! Én meg azt várom május eleje óta, hogy legyen valami a Go!NapiNet-ről a honlapon, hogy belinkelhessem neked... ;)

''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!

(#211) dedike válasza 1430 (#210) üzenetére


dedike
addikt

Megtaláltam a megoldást!

Ez tutira a díjköteles hívószámkijelzés miatt van! Ha úgysem írja ki mindenkinek a hívó számát, akkor minek fárasszák vele a rendszerüket! ;] :D

Milyen barom kifejezés már ez az "ügyfélélmény"?! :F

Jó szerencsét!

(#212) ottoyes válasza dedike (#211) üzenetére


ottoyes
senior tag

A szokásos:egy angol kifejezést próbáltak magyarosítani. :K van olyan szinkron,ami nem sikerül. :DD

Ottoyes

(#213) mukibuci válasza ottoyes (#212) üzenetére


mukibuci
MODERÁTOR

van az úgy, hogy egy élmény ügyfélnek lenni :DDD

Nem vagyok hős, egész nap internetezek.

(#214) nyunyu válasza dedike (#211) üzenetére


nyunyu
félisten

Ha úgysem írja ki mindenkinek a hívó számát, akkor minek fárasszák vele a rendszerüket!

Nem hinnem, hogy par percnel tovabb tartana bekonfiguralni az alkozpontban.

Esetunkben pl. annyi, hogy kitoltok egy mezot az adatbazisban, aztan utana a megfelelo programban rabokok a konfiguracio betoltese gombra.

Milyen barom kifejezés már ez az "ügyfélélmény"?! :F

Egyik projekt menedzserunknek az a maniaja, hogy tegyek 2 csorgest minden udvozlo szoveg elejere, hogy az adott IVRt hivonak ne az legyen az elmenye, hogy egybol arcaba robban az automata, hanem mintha egy raeros ember odamenne a kagylohoz, es felvenne.

Aztan amikor a mobiljarol felhivta az ujonnan megcsinalt IVRt, rajott, hogy tok folosleges, mert mire felepul mobilon a hivas, addigra amugy is kap 1-2 csorgesnyi halozati visszhangot...

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#215) talamasca válasza 1430 (#205) üzenetére


talamasca
senior tag

Először is köszönöm a választ!

De az iPades díjcsomagot egy ember, hogyan vehetné többször igénybe? Ezt nem értem...
Ha meg nem forgalmazza a T-Mobile, de nálam ott a készülék de nincs róla számla, akkor ne kelljen már bizonygatni, hogy abba kell...
Másik szolgáltatónál semmit se kértek az iPades díjcsomaghoz...
Nekik ezek szerint megéri. :(((

“Black as midnight on a moonless night.”

(#216) 1430 válasza talamasca (#215) üzenetére


1430
senior tag

Nem ügyfelenként (ehhez valóban nem kellene számla), hanem iPad-enként vehető igénybe. Tehát ha Gipsz Jakabnak 3 iPad-je van, mindháromhoz vehet ilyen előfizetést. De hogy egy iPad-hez valóban csak egy előfizetést lehessen vásárolni, nem elég bemutatni a számlát, hanem le is pecsételik. Ha nincs ott a számla, akkor a "normál" díjcsomagok közül lehet választani vagy vissza lehet menni később. Akinek fontos ez a díjcsomag, az bizonyára be tudja mutatni a számlát. Én ezt nem érzem túlzó elvárásnak. ;)

''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!

(#217) talamasca válasza 1430 (#216) üzenetére


talamasca
senior tag

Nem az a baj, hanem, azok az esetek, amikor nincs meg a számla. Azért az belátható, hogy elég későn kezdték el forgalmazni az iPadet MO-on, addigra sokan vettek (kaptak) külföldről.

Ezektől az ügyfelektől esik el a cég, mert ők átmennek a konkurenciához, ahol ráadásul még hűségidő sincs...

Ha egy ember 3 előfizetést vesz, akkor hármat fizet. Ennyi. A cég keres vele. Hol itt a gond?
Felesleges bonyolítás.
Inkább azon törné magát a T, hogy forgalmazhassa magát az eszközt. Akkor még a hűség-dolog is érthető lenne. :U

“Black as midnight on a moonless night.”

(#218) proci985 válasza ottoyes (#212) üzenetére


proci985
MODERÁTOR
LOGOUT blog

jah, user experience kissé viccesen hagzik. kíváncsi vagyok usabilityből mi lett ezek után... vagy a utilityből;)

Don't dream it, be it. // Lagom amount.

(#219) zoli62 válasza 1430 (#210) üzenetére


zoli62
addikt

Szerintem a más szolgáltatóktól jövőknek, vagy egy családban több előfizetést is fenntartóknak igencsak furcsa megszokni, hogy alapesetben nem látják a hívók telefonszámát. Szerintem ennyit, azaz évi pár millió bevételt nem ér meg az ügyfélélmény (úgy tetszik ez a szó, hadd használjam már, Vodafone customer care-tól hallottam egyébként először :) ) csökkenése. Maradjunk annyiban, hogy ennek bekonfigurálása nem tart semeddig, viszont már a 20. század végén is alapszolgáltatásnak számított, persze nem a Westelnél.

(#220) zoli62 válasza nyunyu (#209) üzenetére


zoli62
addikt

Tudtam én, hogy ez technikai akadálya nincs, csak egy elvi döntéstől függ. Viszont szerintem hozzátartozik az ügyfelek megtiszteléséhez.

(#221) zoli62 válasza mukibuci (#213) üzenetére


zoli62
addikt

Ajjaj, és szolgáltatója válogatja. :)

(#222) Agro


Agro
senior tag

Sziasztok. Sajnos nem olvastam el az összes hozzászólást, tehát elnézést ha valami már felmerült, de az tény, hogy azoknak a hozzászólásoknak a 90%-a amit elolvastam csak arrol szól, hogy legyen olcsóbb ez meg az, meg legyen ingyen ez meg az. Ezek a hozzászólások véleményem szerint nem viszik előrébb a kezdeményezést, egyik szolgáltató se fog ingyenessé tenni olyan szolgáltatást ami a számára biztos jövedelemmel kecsegtet évek óta lásd: T-Mobil hívószámkijelzés, Vodafone tarifaváltási díj. És lehetne még sorolni. Bár elismerem, hogy bosszantóak lehetnek a felhasználóknak, de ha valami nem tetszik az egyiknél mehetsz nyugodtan a másikhoz. Minden szolgáltatónak megvan a maga előnye Lehet hogy a t-nél fizetsz a hívószám kijelzésért de a hálón belüli átirányításért nem.

Részemről 1-2 észrevétel:

Vodafone e-számla:
Ha bontom a szerződésem és e-számlám volt elötte akkor a végelszámoló számlám nem fogom megkapni, mert a szerződés megszüntetésével a szolgáltatás is megszűnik. Egyetlen mód van arra, hogy ezt megkapjam ha postán kérek másolatot ami nem hiteles, mert ugye e-számla csak elektronikusan hiteles és azt csak én tölthetném le. A szolgáltatónak biztosítania kéne, hogy bontás elött vagy állítsa át az e-számlát normál papir alapúra és így automata megkapom a hiteles papír alapú számlát amit igény szerint bemutathatok hivatalos szerveknek ha kérik vagy a szolgáltató biztosítsa a lehetőséget, hogy e-mailben leküldi nekem az elektronikus eredetit.

T-Mobile europark márka:
Kb 8 hónapja volt mondjuk, hogy utoljára ott jártam és nem tudom, hogy a többi üzletre is igaz e, de baromi idegesítő volt, hogy az ügyintéző pultnál nem lehetett leülni, hanem kb mint egy rossz késdobálóban állva kell kivárni az ügyintézést. Ezt max akkor tartanám elfogadhatónak, ha az ügyintéző is állna, de ő természetesen ült. Nem tartom túlzottan barátinak gondolok itt az idősekre és a mozgássérültekre.

Minden szolgáltatóra jellemző:
Az esetek többségében az IVR várakoztató zenéje zavaró és hosszú távon kifelyezetten idegesítő. Tudnék preferálni egy menüpontot ahol tárolja a rendszer a beállításaim és megtudnám adni, hogy ne legyen várakoztató zene egyáltalán vagy lehessen legalább több közül választani.

Illetve több esetben előfordult, hogy felhívtam valamelyik ügyfélszolgálatot, mert valami alap szolgáltatást szerettem volna törölni (pl.: hangposta). Még ha rutinos IVR böngészőnek is nevezem magam sokszor 5-10 perc mig végre sikerül megtalálnom a nekem legmegfelelőbb menüpontot (ezzel igazábol csak a szolgáltató dolgát könnyítem meg) és sikerül ügyintézőhöz jutnom akkor ott közlik velem, hogy ezt a műveletet nem itt kell elvégezni, hanem egy másik telefon számon és másik menüben. Megértem, hogy a szolgáltatok a hívásszámok csökkentése miatt szeretnék rászoktatni a felhasználókat a selfcare felületek használatára, de ha már egyszer a szerencsétlen user eljutott egy ügyintézőhöz akkor nem nagy megterhelés lekapni a hangpostámat, késöbb úgyse szeretném megint letörölni, hiába tudom, hogy hol kéne valamint kb a hívás után rögtön el is felejtem, hogy mit mondott. Vagy ha a módosítást nem is áll módjában elvégezni xy okokból kifolyólag akkor kapcsoljon át közvetlenül a megfelelő menübe, hogy ne kelljen még egyszer végig várnom a "reklámokat".

(#223) gyoref1 válasza 1430 (#205) üzenetére


gyoref1
aktív tag

Értem én, hogy régi ügyfelek régi tarifái, de arra nem kaptam választ,
hogy miért nincs egy olyan az alján, hogy összesen

(#224) gyoref1


gyoref1
aktív tag

Egy kis színes a nagyvilágból :
[link]

/15_euro_tizezer_forint_a_t-mobile-nal/

[ Szerkesztve ]

(#225) nyunyu válasza Agro (#222) üzenetére


nyunyu
félisten

Az esetek többségében az IVR várakoztató zenéje zavaró és hosszú távon kifelyezetten idegesítő. Tudnék preferálni egy menüpontot ahol tárolja a rendszer a beállításaim és megtudnám adni, hogy ne legyen várakoztató zene egyáltalán vagy lehessen legalább több közül választani.

Ne tudd meg, kollega tavaly mennyit szivott azzal, hogy a 1440-nek ne a default Telenor (akkor meg Pannon) varakoztato zeneje legyen, hanem a djuice altal megadott.
Akarhogy probalta allitani (van parfele beallitasi lehetoseg...), valami mindig felulbiralta.

Hiaba, tul komplex rendszeruk van.

Egyebkent meg nem lehet csak ugy tetszoleges zenet betenni, mert jon az CD/DVD matricakrol elhiresult Artisjus, es egybol tartja a markat...
Ezert hasznalnak eleg sok helyen Vivaldit, azutan nem kell szerzoi jogdijat fizetni!

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#226) nyunyu válasza Agro (#222) üzenetére


nyunyu
félisten

Egy tipp: ha elore tudod, melyik menupont kell neked, azt mar tarcsazaskor is meg lehet adni.

IVR hivoszama moge kell tenni egy pause jelet (3-szor * gomb gyorsan egymas utan, "p"-kent jelenik meg), azutan a menupont szama, majd hivas inditas (zold gomb).
Ekkor a telefon el fogja futyulni a pause jel utan megadott szamsort, amint felveszi az automata.

Mondjuk a kotelezoen vegighallgatando udvozlo szoveget igy sem uszod meg.

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#227) Agro válasza nyunyu (#226) üzenetére


Agro
senior tag

Köszi a tippet :)

De valjuk be ez nem opció pl idősebb embereknek ill érintő kijelzős telefonnal (ami manapság már olyan mint iskola pad alján a rágó) elég kényelmetlen

(#228) nyunyu válasza Agro (#227) üzenetére


nyunyu
félisten

Tapikepernyonek megvan a maga letjogosultsaga, pl. POS alkalmazasok, ipari folyamatok vezerlese, stb.
(Korabban ettermi fogyatekosoknak raktam ossze rendszereket, arra kivalo a tapi.)

De sosem ertettem ezeket az okostelefonokat, egyszeruen tul kicsi a kepernyojuk ahhoz, hogy normalisan lehessen ujjal kezelni, pedig egyre nagyobb tepsiket arulnak telefon cimszoval. (Lasd HTC Desire)

Lassan minden harmadik kollegamnak csilivili robotos telefonja van, de rossz nezni, ahogy tarcsazas cimszoval szerencsetlenkednek.
Vagy beszed kozben veletlenul megerinti a kepernyot, aztan ezzel le is tette a hivast :DDD

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#229) zoli62


zoli62
addikt

Lesz ebből a kezdeményezésből akkor valami?

(#230) Bocha válasza Josh777 (#33) üzenetére


Bocha
HÁZIGAZDA

Erre sajnos semmilyen jogszabály nincs, legendára hivatkozol. :(

Game On minden második szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

(#231) Bocha válasza Valentino K. (#155) üzenetére


Bocha
HÁZIGAZDA

Ez a nagyon téves hozzáállás. Sok buta ember van, akiket védeni kell attól, hogy lehúzzák őket, erre kellenének jogszabályok, rendeletek és normális hozzáállás a szolgáltatók részéről. Nem megoldás azt mondani, hogy "olvass ÁSZF-et", mert bizony sokszor értelmezhetetlen, túlságosan hosszú, és sok ember tényleg nem tud mit kezdeni vele.

Game On minden második szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

(#232) Bocha válasza zoli62 (#229) üzenetére


Bocha
HÁZIGAZDA

Igen, most írtam össze a listát, csak meg akartam várni, hogy a topik leálljon, mindenki tutira megírja a dolgokat. A héten lépünk. ;)

Game On minden második szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

(#233) zoli62 válasza Bocha (#232) üzenetére


zoli62
addikt

Kíváncsi leszek az eredményre. :)

(#234) asdfhun válasza 1430 (#210) üzenetére


asdfhun
csendes tag

Tudom, ez egyfajta méltányossági eljárás, de én rögzített vonalban nem mondhatom az ügyfélnek, hogy ne akarja hazavinni vagy hogy "sírja ki" a díjmentességet...

De miert kene kisirnia? Dijmentesen jar neki jogszabaly altal eloirva!

EHT (2003. évi C. törvény)

138. §
(9) Az előfizető kérésére a szolgáltatónak az adatkezelési szabályok figyelembevételével biztosítania kell, hogy az előfizető a kezelt adatok törléséig díjmentesen megismerhesse a fizetendő díj számításához szükséges forgalmazási és számlázási adatokra vonatkozó kimutatást.

(#235) asdfhun


asdfhun
csendes tag

Valoszinu elkestem mar, de nekem az viszi fel az agyvizem, hogy a pannon, aki k***va nagy zoldnek hirdeti magat, ujrapapir a boritek, ujrapapapir a szamla, csak eppen egyetlen oldalat hasznaljak annak a nyomorult papirnak a szamlalevelben.

Hasonloan okos dolog, amikor egy ugyfelszamhoz tartozo elofizetesekre egyedi ajanlatot kuldenek. 4 kulon boritekban, 4 kulon papiron kaptuk meg, hogy -tessek megallni rohoges nelkul- 1000 (egyezer) ft kedvezmenyt adnak keszulekcserenel. MIbe fajt volna egy boritekban, egyetlen postakoltsegbol megoldani ezt? (mas kerdes, hogy az 1000 ft-os ajanlattal en nem rohogtettem volna ki magam, inkabb el sem kuldeni jobb lett volna)

(#236) asdfhun


asdfhun
csendes tag

Meg: egyetlen szolgaltatonal sincs rss feedje az aszf-nek. Semmibe nem tartana megcsinalni, hogy rss feedben ertesulhessen az ember az aszf valtozasrol (amit azert nem kuldenek sms-ben, mert nem biztos, hogy valoban megkapod azt -komolyra ez a kifogas!- ezert van a papiros verzio).

(#237) asdfhun


asdfhun
csendes tag

Es meg egy pannonos elmeny:

Elofizetesek atiratasa A elofizetorol B elofizetore. Bemutatoteremben megfelelo papirok bemutatasa, szerzodeskotes, ok ezt az egesz pakkot felkuldik a kozpontba, aztan majdeccervalamikor atkerulnek a szamok az egyik elofizetorol a masikra. Ez ugy kb. masfel het volt. A elofizetonek 23-an van a szamlazarasa, es -talan az egyszeruseg miatt- az uj elofizetonek is ez lett. Mondom, masfel hetet rugoztak rajta. A szamok egyik elofizetorol a masikra kerulesenek idopontja "termeszetesen" a szamlazaras utan 1 nappal tortent -ahelyett, hogy amennyiben egy ilyen valtasnal a szamlazaras egy bizonyos idoablakon belul van, a rendszer kvazi "kotelezoen eddig elintezendonek" tenne az adott ugyet -itt a datum ertelemszeruen a szamlazaras idopontja- es akkor nem tortenne olyan baromsag, hogy megjon A elofizeto szokasos havi szamlaja, utana A elofizeto _egyetlen napra szolo szamlaja_ (4 szam, megis 3 oldal volt!), Itt az egynapos szamlat siman el lehetett volna kerulni, folosleges eroforrasokat kot le mind ugyfel, mind szolgaltatoszinten, nem mellesleg tokfolosleges papirpazarlas, boritekolas, postazasi koltseg stb.

(#238) Agro válasza asdfhun (#237) üzenetére


Agro
senior tag

Valszeg egy egész folyamatot módosítani nagyobb költséggel járna mint ilyen egyedi esetekben azt a párszáz darab papírt kinyomtatni.

Ill ha van egy módosításra vállalt határidő az papíron létezik, a rendszerek többsége nem küld figyelmeztetést x-y kritériumoknak megfelelően, hogy "hello végezd el a módosítást mert szerencsétlen usernek lassan számlazárása lesz". Gondolom amikor a Telenor leadta az igényt a softver fejlesztésre egy külsős cégnek akkor ez nem volt a kritériumok közt vagy ha benne volt elvetették mert milliókkal többe került volna és nincs akkora megtérülése ennek a fejlesztésnek

Minden ilyen igényt beérkezési sorrendben dolgoznak fel, többnyire manuálisan. Tehát ebben benne van elég erőteljesen a humán erőforrás is. Ergó ahhoz, hogy egy ilyet meglehessen valosítani 2 lehetőség van:

A: lefejlesztenek/lefejlesztetnek egy softvert
Ez pénzbe kerül (nem kevésbe). Pénzt nem fognak áldozni egy kényelmi megoldásra, mert ez csak kényelmi dolog lenne, megtérülést nem hoz, pénze ebből nincs a Telenornak.

B: humán erőforrást jelölnek ki erre a célra aki minden nap leellenőrzi, az igényeket.
Valoszínü van is erre a célra kijelölt személy, de itt is több tényező jöhet közbe. Megbetegszik. Másnapos. Más fontosabb dolga van. Hanyag. Nem fizetik meg rendesen. A bent álló igények miatt lehet nem fog azzal foglalkozni, hogy neked épp szlazárásod van, ha van egy olyan kérés ami pendingel x ideje és mondjuk vállalt határidőn túl van.

Ráadásul ez csak egy bosszantó eset de nem létfontosságú, ezzel nem lesz jobb vagy gyorsabb a kiszolgálás.

(#239) Agro válasza asdfhun (#235) üzenetére


Agro
senior tag

Ezt hívják személyre szabott ajánlatnak xD

De viccet félretéve, ez tényleg lol. Kiküldés elött egy duplika szűrés elfért volna és mondjuk nem telefonszám alapján küldeni az ajánlatot hanem üfszám alapján

(#240) draco31


draco31
veterán

Nem tudom, hogy volt-e már.
A Telenornál meg lehetne csinálni az internetes tudakozót, mert én akárhányszor akarom megtudni egy szám tulajdonosát, mindig kéri hozzá a szám tulajdonosának nevét, címét stb.
Na már most ha én épp ezeket akarom kideríteni, akkor ez hogy van?
http://online.telenor.hu/da/

[ Szerkesztve ]

ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

(#241) asdfhun válasza draco31 (#240) üzenetére


asdfhun
csendes tag

"Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az előfizetői címekről adatbiztonsági okokból nem adunk felvilágosítást. Előfizetői címekről kizárólag az Ügyfélszolgálat adhat információt, de csak abban az esetben, ha az előfizető adatainak titkos kezelését nem kérte. "

(#242) draco31 válasza asdfhun (#241) üzenetére


draco31
veterán

Ezt értem, de akkor miért van a tudakozó? Akkor ezek szerint csak telefonszámot lehet megtudakolni vele.

ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

(#243) Hmura válasza draco31 (#242) üzenetére


Hmura
tag

Túúúúút.... túúúúút..... túúúúútt...

- Tessék, tudakozó.
- Zsemle Izidor telefonszámát szeretném megtudni, Bodrogbüdöskén lakik,
a Pöce utca 24-ben.
- Nem tudja véletlenül a számát?
- Sajnos nem, pont ezért hívtam Önöket.
- Ha sikerült megtudnia, akkor kérem hívjon vissza minket,
és tudassa velünk is. Köszönjük hívását, a hívás díja 120 Ft volt.

(#244) Retek-sys válasza draco31 (#242) üzenetére


Retek-sys
csendes tag

Te milyen adatodat látnád szívesen a neten csak úgy, szabadon?
Mutass jó példát, add meg az adataidat: név, cím (település, utca, házszám, emelet, ajtó), irányítószám, telefonszám, és tedd mindenki által elérhetővé egy ilyen tudakozóban.
Egyébként elég egyszerű a pannonéval keresni, ha nem Budapest vagy egy megyeszékhely előfizetőit keresed: a név első betűje (esetleg +*) és egy irányítószám esetén már kirakja az olyan kezdőbetűs publikus előfizetők telefonszámát.
Többre ne számítsd, ez nem a népesség-nyilvántartó.

(#245) draco31 válasza Retek-sys (#244) üzenetére


draco31
veterán

Vodafonnál pl. beírom a telefonszámomat, és mivel nem titkosított, így kiírja a pontos címemet.
Próbálgattam most a Telenoros tudakozót, és ott volt a hiba, hogy nem írja ki, hogy titkos a szám, vagy sem, csak annyit ír, hogy Telenoros a szám.
Voda titkos szám esetén kiírja, hogy nincs találat. Ez szerintem így egyértelműbb.

ASUS S14 S410U /\/\ Xiaomi Redmi Note 12 pro 5G /\/\ Switch Lite /\/\ Amazfit T-Rex Pro /\/\ Blitzwolf BW-FYE15 /\/\

(#246) B.Toma válasza 1430 (#205) üzenetére


B.Toma
csendes tag

"Ha nem sikerül a levonás, nem azonnal, hanem bő egy hónap mulva kerül korlátozásra a hívószámod, de még ha mobilinternetet is használsz (ezt a részt nem idéztem), akkor is kellene SMS-t kapnod kb 1 héttel a próbálkozás után, hogy nem vontuk le."

mindkét esetben a mobilnetemmel történt ez az eset, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy nincs szolgáltatás. bementem a t-pontba és kiderült, hogy tényleg egy hónappal azelőtt nem tudták levonni a számlámról az összeget, és sms-t is küldtek erről, csakhogy nem a mobilomra, hanem a mobilnet simkártyájára. az pedig nem jelzi, hogy sms-m jött, csak ha belépek a menüjébe és direkt rákeresek. ezt meg őszintén, ki teszi meg rendszeresen? tehát maradt az, hogy be kellett mennem kifizetni a hátralékot és +pénzért újra aktiválni...

(#247) Micuir_M válasza zoli62 (#219) üzenetére


Micuir_M
tag

Milyen évi pármillió bevétel? Ennek egyszer már utánaszámoltam: mondjuk csak 500 000 előfizető fizet 200.- Ft-ot a hívószámkijelzésért: százmillió Ft bevétel havonta!

http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=micuir_m

(#248) zoli62 válasza Micuir_M (#247) üzenetére


zoli62
addikt

Akkor is ezt be kéne nyelni egy piacvezető szolgáltatónak.

(#249) jdavid


jdavid
csendes tag

Nem tudom ez is ide számít-e vagy sem.
Én T-Mobile-osként meg szoktam nézni, hogy hogy áll a számlám hónap közben, mennyire fogjam vissza magam, vagy mennyire lazíthatok.
Ezt általában a My T-Mobile internetes felületén teszem, mellyel az a gondom, hogy az "aktuális havi forgalom (nettó)" sor alatt kis betűkkel oda van írva, hogy kedvezmények levonása nélkül.
Azt, hogy miért nettó megértem, és rá tudom számolni az áfát, de hogy a T-Mobile miért nem tudja levonni a csomagomnak, és egyéb fizetős szolgáltatásaimnak (Családbarát) megfelelő kedvezményeket nem tudom megérteni.
Ez hónap közben miért nem megy?

(#250) aimettirlz válasza jdavid (#249) üzenetére


aimettirlz
tag

jó az észrevétel.. ugyanez a bajom nekem is jeleztem már feléjük... nekem például like díjcsomagom van amit elég jól ki is tudok használni és engem is különösen zavar hogy még csak TÁJÉKOZTATÓ jellegűnek sem mondható az összeg mert esetemben 3 T-s szám ingyen hívható 100 óráig , akkor jár hozzá egy 50 mbos internet is de ezeket is számolja tehát mondok egy példát azt írja a myt-mobile hogy 7-8 ezer lesz a számlám de simán lehet hogy hogy 1500-2000 :))

® aimeTTi atticuS ™

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.