Érdekes kezdeményezés, bár nekem inkább úgy tűnik, mintha átment volna a topik valamiféle ötletláda + panaszláda keverékébe.
No csak hogy én is hozzátegyek valamit a gyűjteményhez: A Telenor miért csak postai úton hajlandó kiadni a számhordozási nyilatkozatot? Vagy meg akarják várni, míg az EU hatására a hatóság kikényszeríti például az egynapos számhordozást? Ha a másik két szolgáltató képes azonnal (T-Mobile) vagy viszonylag gyorsan (Vodafone) kiadni a nyilatkozatot, akkor a Telenor is igazán megoldhatná ezt. Ha el akar menni az ügyfél, akkor úgysem ez fog ennek gátat szabni, sőt inkább megerősíti az elhatározást...
Ha már számhordozás. A rendszerben lehetne annyi rugalmasság, hogy a nyilvánvaló gépelési/helyesírási hibák miatt ne utasítsa el az átadó az átadást. Friss, májusi eset: a kolléga az ügyfél édesanyjának nevét egy "l"-lel írta (Gizela), ezért a Telenor elutasította. Bizonyára ők is automatizálták a folyamatot, de ha a T-Mobile-nál van "hasonló ügyfél" találat, akkor a Back Office-hoz kerül az ügy, akik felül tudják bírálni az ilyen kis eltéréseket.
Talán még segítem is a szerkesztők munkáját , de kiemelnék pár HSZ-t, ami szerintem igazán válaszra érdemes lenne:
#2 (Gengi):
Új simkártya vásárlásakor nincs tájékoztatva az ügyfél ,hogy a szám "új" vagy "használt".
Bár lassan ott tartunk, hogy a 0 és 1-es kezdetű tartományokon kívül minden szám már egyszer használatban volt... Ugyanakkor - ha csak nem valami jó kis szám lenne - ki az, aki egy újrakiadott számot választana? Aztán meg az lesz a baj, hogy nem lesz "használatlan" szám. Amúgy ezért is érdemes T-Mobile esetén WebShopból rendelni, mert ott olyan sok egymást követő számtartomány van (most például 30/4838xxx vagy 30/5030xxx, stb.), hogy szerintem kizárt, hogy ezeket valaha is kiadták már.
#11 (Pubszon):
"Az is jó dolog lenne, bár kevés esetben van rá szükség, hogy ha mondjuk X településen karbantartás miatt nincs lefedettség Y szolgáltatónak, akkor Y szolgáltató az X településre és környékére bejegyzett előfizetőknek dobhatna 1-1 SMS-t a várható leállásról."
Ez a megoldás talán csak a mostani hálózatfejlesztések idején lenne lényeges, de ezt is csak úgy tudom elképzelni, hogy egy külön infó vonal lenne megadva az értesítőben, ami csak automata. Ha emiatt rászabadulna a telefonos ügyfélszolgálatra pár száz vagy ezer rémült ügyfél, az igencsak felborítaná a rendet, aztán meg az lenne a baj.
Több és gyorsabb készülékfrissítés biztosítása - ezt sokan írták.
#61 (Skipqer):
"Telefon vásárlás előtt jó lenne látni egy listát pl. az adatlapon, hogy szoftveresen mibe turkált bele a szolgáltató a független, gyári szoftveres telefonhoz képest, vagy legalább jelezni ha a szoftver azoktól eltérő, pl. korlátozott, kihagyott menüpontok stb."
#126 (zoli62):
"Elektronikus hóközi számlarészletezőt a Telenoron kívül egyetlen szolgáltató sem képes biztosítani."
Erre szerintem is lenne igény (talán még díj ellenében is). Különösen akkor kérdezik sokan, mikor elveszítették/ellopták a telefonjukat és kíváncsiak, volt e kimenő forgalom. Most azt szoktam mondani, hogy mikor a SIM pótlás miatt bemennek üzletbe, kérhetnek hóközi részletezőt is (persze díj ellenében).
#190 (zoli62):
Itt nem idéznék, inkább csak írnék. Zoli nem rest együttérezni azokkal, akik a T-Mobile vagy Telenor topikban arra panaszkodnak, hogy a Start csomag miatt magas lett a számla. A NetStart-tal kapcsolatos kérdés felvetését azért is javaslom, mert a T-Mobile-nál napirenden van a "téma" és így hivatalos állásfoglalást kaphatnak az olvasók.
Amúgy átolvastam az összes HSZ-t, és úgy érzem, hogy inkább a tájékozatlanság a baj. Persze lehet azt mondani, hogy akkor tájékoztassa a szolgáltató az ügyfelet, de ez egy szélmalomharc, mert nem fogják az ÁSZF-et felolvasni értékesítéskor, és az ügyfelek tulnyomó része nem is képes egyszerre sok infó befogadására (ez 5 év ügyfélszolgálati tapasztalatom >> ha kezd sok lenni az infó, akkor egyre inkább szabadulni akar az ügyfél). Szerintem a megoldás a tudatos ügyfél elterjedése lenne. A fórum alapján van belőlük pár, és a fórumban való tapasztalat megosztások a többieknek is segítséget nyújthatnak, inkább azt kellenne olvasgatni.
Kiemelnék néhány HSZ-t, ami szerintem csak tájékozatlanság eredménye (ez most nem negatív értelemben értettem):
Edenyke #1 >> Hívásértesítő SMS-ek
"Vodánál ez alap volt, t-nél ha jól tudom külön kell fizetni érte."
Nem! A T-Mobile 2003.10.01-én vezette be a szolgáltatást (14. a listán), és már bevezetéskor is díjmentes volt minden havidíjas (postpaid) ügyfélnek, a Domino (prepaid) ügyfeleknél pedig az arany és platinakártyásoknak volt díjmentes. Azon Domino számokon, ahol nem volt legalább arany szint, 100 Ft volt a díj, ha igényelte. De ez a 100 Ft-os díj is el lett törölve már vagy 2-3 éve.
qnzo #3
"...szerintem az internetet kellene a T-Mobile-nak módosítania, mivel 100Mb net 990FT+túlforg. díj, azonban a Kék barátnál ugyanennyiért nincs túlforgalmazási díj, ami szerintem nagyon jó"
Dreadloord #148
"...a T-mobilnál nem mondhatok olyat, hogy ha túllépem a havidíjban foglalt netet, akkor pl nem lehet azt kérni h korlátozzanak le, de azt sem, h tiltsanak le, és így mindig attól félek nehogy túllépjem.."
2011.04.01-től igényelhetőek a Go!Net adatcsomagok (30/100/500 MB keret utána 32 kbps lassítás hó végéig) illetve 2009.07.01-től léteznek a RelaxNet adatcsomagok és díjcsomagok (1/3/7/14 GB keret utána 128 kbps lassítás a fordulónapig). Immár Domino-ban is!
D.Orion #8
"Lassan egy éve minden hónapban megküzdök a t-mobile ügyfélszolgálatával az alábbi probléma miatt..."
Erre csak azt tudom mondani, hogy egyedi probléma, nem "szolgáltatói furcsaság". Ha a 1777-en az 1/3/7/3-ban azt állítja az automata, hogy nincs aktív vagy egyenleghiány miatt felfüggesztett havidíjas szolgáltatásod, akkor forgalomra vonódik a pénz. Ha ma is létezik a problémád (és tudsz jelszót a hívószámhoz), írd meg a számod privát üzenetben, és rögzített vonalról felhívlak, hogy tájékoztassalak, én mit látok a számon.
BloodyEddie #22
"adatcsomag forgalmáról értesítő sms-t sosem kapok, pedig mindig megígérték (djuice és T-mobile)"
FeRRaR1 #15
"A Trénél mi is úgy jártunk (B.nő) hogy 100 megás csomag, értesítenek 80 és 100%-nál...hát persze hogy nem történt meg..."
Ismét egyedi esetek, ami eredhetett abból is, hogy tiltás volt a számon, de ha nem volt tiltás, akkor is TÁJÉKOZTATÓ jellegű ez az értesítő, tehát reklamáció alapját nem képezheti, ha elmarad, késik vagy pontatlan. Mielőtt valaki megkérdezné, hogy akkor minek van, hozzátenném, hogy ez igencsak ritka hibajelenség. (további részletek: IÁSZF 2.1.4.5.)
"Beszélgettem az egyik T pontossal, sőt én is dolgoztam a T-nél, és nagy a káosz, a saját alkalmazottak sem tudják, hogy mi küld, mi nem értesítő sms-t (Ők mondták)
Itt rendet lehetne tenni ezen a téren (is)"
Ebből számomra nem derül ki, hogy a rendszert vagy az ügyfélszolgálatot szeretted volna e minősíteni, de a rendszer működése ismert és elég jól le van szabályozva és szinte mindenre van folyamat, amire nincs, hamar pótolják. Új dolgoknál előfordul, hogy bizonyos infók hiányoznak, mert a szolgáltatás felelőse nem gondolta volna, hogy felmerül kérdésnek, de ezeket megkérdezzzük és feltetetjük a leírásokba. Én nem tudok róla, hogy káosz lenne, de az valós jelenség és mindig is az lesz, hogy lesznek kollégák, akik adott kérdésre nem fogják tudni kapásból a választ vagy hibáznak (akár én is), és ezt a faktort addig nem lehet kiiktatni, amíg ember van a "gépezetben". Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, és ha a hiba beigazolódik, akkor helyre lesz igazítva.
ÁSZF változás tájékoztató
(#16, #18, #67, #143, #164)
Sokan hiányoljátok, de nekem úgy rémlik, hogy hatósági nyomásra ezen a téren is van változás immár harmadik hónapja. Ezt elvileg mindegyik szolgáltatónak csinálnia kellene, de most csak a T-Mobile oldaláról tudok nyilatkozni:
- havidíjas számok esetében a számlán megjelenik a figyelmeztetés az ÁSZF változásról
- Domino számok esetén SMS-t küld a szolgáltató.
Mindkét esetben csak figyelmeztetésről van szó, hiszen például most 05.30-31-én kerül közzétételre a következő ÁSZF változás, viszont a számlák már május elején kiküldésre kerültek. Domino esetén az SMS-ek (napi fél millió...) a héten mentek ki, mert egyszerre túl sok lenne, jövő héten meg már "késő" lett volna.
Íme a figyelmeztető az én számlámon (a számla végén):
A Domino-soknak szóló SMS szövege (amit 24-én kaptam meg):
"Tisztelt Ügyfelünk! A Domino üzletszabályzat 2011.07.01-jétől módosul. Részletek 2011.05.30-tól honlapunkon és a 1777-en érhetők el. Üdvözlettel: T-Mobile"
Amúgy a honlapon itt érhető el az ÁSZF változás: Ügyintézés >> Üzletszabályzatok >> Közlemények az ászf módosulásáról
B.Toma #27
"...fedezethiány miatt nem tudták leemelni a folyószámlámról a havidíjat ... a T meg csak egyszer próbálkozik ... szerintem igazán megpróbálhatnák pár nap elteltével újra leemelni az összeget, más szolgáltatók ezt megteszik."
Mindig a fizetési határidő napján történik a levonás, ha ez nem munkanap, akkor a következő munkanapon. Ha nem sikerül a levonás, nem azonnal, hanem bő egy hónap mulva kerül korlátozásra a hívószámod, de még ha mobilinternetet is használsz (ezt a részt nem idéztem), akkor is kellene SMS-t kapnod kb 1 héttel a próbálkozás után, hogy nem vontuk le. Ha pedig észreveszed, hogy nem történt meg a levonás, kérheted az újabb próbálkozást telefonon is. Amúgy az automatikus próbálkozásra lehet tényleg érdemes lenne rákérdezni a srácoknak.
gyoref1 #29
"Hiába egyforma a percdíjam minden ismétlem MINDEN időpontban (reggel, este, hétvége, ünnep) MIndegyiket külön külön szétbontva szerepeltetik a számlán és a végén nem összesítik, tehát ha tudni akarom mennyit beszéltem összesen és mennyiért ! Nekem kéne számológéppel összeadni a tételeket 2011-ben !!
Nem tudom szándékos-e vagy csak hülyeség de nevetséges és áttekinthetetlen"
Motar #197
"Van egy előfizetésem, amiben van némi net is és teljesen le is beszélhető! De a számlán nem tudom kivenni hogy mondjuk mennyit neteztem. Van vagy 3 fajta forgalmi díj ráírva, de abból semmit nem lehet kivenni!"
Ez a kialakítás még régről maradt, és hidd el, ha változtatnának rajta, akkor meg az lenne a baj. Amúgy a percszám összesítést támogatom, az az én munkámat is megkönnyítené, de egyébként szándékosan vannak megkülönböztetve az időpontok. Ugyanis a régi díjcsomagok esetében (melyek közül pár még ma is igényelhető), nem volt mindegy, mikor telefonáltál (csúcsidőben vagy kívül). A csúcsidő 16 óráig tart/tartott és ha arany vagy platina szintű vagy kérheted/kérhetted a csűcsidő csökkentést is (1 illetve 2 óra), ezért van 14-15 meg 15-16 óra közötti idősáv is. Szóval így össze tudtad hasonlítani (illetve ellenőrizni), mennyit spóroltál meg a (díjmentes) csúcsidő csökkentéssel. Illetve azért van több idősáv, hogy össze tudd hasonlítani, a többi díjcsomag kedvezőbb lenne e. Például egy valamire való díjcsomag kalkulátor (ami a T-Mobile honlapján 2009.01.15. óta nincs ) vagy ügyintéző azzal kezdi, hogy "menniyt beszél csúcsidőben, csúcsidőn kívül, hálózaton belül, vezetékes irányba, más mobilba", stb. Szóval ha azt látnád a MédiaMánia díjcsomagnál, hogy x percet beszéltél hálón belül és y percet hálón kívül, akkor nehéz lenne megítélni, melyik csomag lenne neked praktikusabb (ha az nem ilyen irányba vagy akár időszakokra bontva számlázódna). Summázva: az összehasonlíthatóság miatt van ilyen részletesen felbontva a forgalmad.
(Motar adatforgalmi sávjai is a régi wap csomagokból maradtak, mikor még a forgalom ideje is számított a forgalmi díj szempontjából)
Jossuah777 #33
"Az egyértelműen gyári hibás - és a jelek szerint javíthatatlan - készüléknél érdemes lehet egy cserét eszközölni."
róland a #104-ben tökéletesen megválaszolta a kérdést, és bár az eredeti felvetésben Vodafone példa szerepelt, jelezném, hogy ez T-Mobile-ra és persze nyilván a Telenorra is vonatkozik.
Itt tenném hozzá, hogy például a 3 napon belüli cseregarancia sem úgy értendő, hogy azonnal a helyszínen cserélik a készüléket, hanem átveszik és legfeljebb 15 napon belül kapod a másikat, ha valóban fennáll a probléma, ami ezt indokolja. Ezt sem a szolgáltatók találták így ki, bár a T-Mobile sok esetben azonnal cserél, de például iPhone-t soha, azt csak 15 napon belül.
b4dee #38
Itt most nem idéznék. Azzal kezdeném, hogy a MédiaMánia L (és a többi MédiaMánia) ma is elérhető, és az L-hez ma is havi 30 óra TV tartozik. Nemrég az általad leírt "korlátozást" 45-ről 30 napra vitték le (annyira nemrég, hogy a honlapon még 45 nap szerepel), azaz jelenleg ha MédiaMánia díjcsomag esetén aktiv a Mobil TV szolgáltatás, de 30 vagy több napig nem indítod el a Mobil TV Alap csomag valamelyik csatornáját, akkor kikapcsolásra kerül. Amúgy ez a megszüntetés nem újkeletű dolog, és a díjszabásban benne is van (jelenleg 4. oldal legalja). Hogy miért? Ez lehetne itt a "furcsa", de tedd fel magadnak a kérdést, hogy vajon egy erőteljesen piaci alapon működö vállalat miért kapcsol ki egy számodra díjmentes szolgáltatást, ha ráutaló magatartásod alapján azt te nem használod. Szerintem meg is tudod válaszolni. Mivel most vitték le 45-ről 30 napra, ezt a korlátozást valószínűleg nem fogják eltörölni, így a megoldás leginkább az lehet, hogy 2-3 hetente elindítod a TV-t.
Hennet #43
"Én Tés vagyok és ha felhívok valakit, de az nem veszi fel és be van neki kapcsolva a hangpostafiók, akkor elhangzik az egész hangpostás-bejelentkezés előtt egy sípszó, ha jól tudom ha már ez a sípszó elhangzik a hangpostadíj levonásra készül."
Nem tudom mióta vagy T-Mobile-os, de még a Westel időkben éppen a Hangposta miatt volt az, hogy az első 3 másodperc díjmentes volt (azt hiszem, csak hálón belül, de majd valaki biztos megerősít vagy cáfol). Mivel ezt a 3 másodperces dolgot "nem rendeltetés szerűen" használták, e helyett került bevezetésre a sípszó, vagyis ha a sípszó alatt kinyomod a hívást, akkor azért még nem számláz a T-Mobile.
atesz99 #46
"...hosszabbítással készüléket szerettem volna venni, mivel már több mint két éves az előfizetésünk. Ekkor derült ki, hogy ugyanaz a készülék (Samsung Galaxy Ace, ZTE Blade, HTC Desire S...stb) drágább ha mint hűséges aranykártyás ügyfélként hosszabbítok és vállalom a tarifa hűséget is további 2 évre, mintha új ügyfélként választanám,ugyanazon feltételekkel az Etalon csomagját."
Két elképzelésem van így látatlanban: vagy csak 18-23 hónap telt le a készülékkötbér idejéből vagy olyan ajánlattal hasonlítottad össze a készülékváltási árat, ahol a keretmegállapodás is aláírásra kerül, míg készülékváltáskor nem kell újabb 72 ezres kötbért a nyakadba venni... Szóval amit leírtál, egyáltalán nem általános, ha azonos konstrukciókat hasonlítasz össze, akkor természetesen a meglévő (lejárt hűségű, legalább aranykártyás) ügyfélnek olcsóbb a készülék.
mrhitoshi #48
"...Szerettem volna a másik három készüléket is lecserélni, viszont azt a választ kaptam,hogy csak az aranykártyás készüléket lehet akciós áron lecserélni, a többit nem..."
Nem tudom, mikori az ügy, de jó hír, hogy idén áprilistól már nem feltétel az aranykártya a készülékváltáshoz, viszont csak akkor lehetséges, ha teljesen lejárt a hűség.
#79 "A főszámhoz tartozó le lett cserélve, viszont a többi nem, amik azért nem, mert arra hivatkoztak, hogy vagy várok míg lejár megint a hűség nyilatkozat, vagy pedig aranykártya kell(fogalmam sincs, hogy hogy is hívják ezt)."
Ezt most én is nehezen tudom követni. Ha egy hívószámon nincs aranykártya, akkor a hűség letelte után vehetsz készüléket. Viszont ha 24 hónap van hátra a hűségből, akkor most írtál alá hűséget. Ezek szerint a hűség aláírásakor nem vettél készüléket? Mert ha új előfizetést vettél készülék nélkül és 2 év hűséget vállaltál, hogy 5000 Ft helyett csak 810 Ft legyen a belépési díj, akkor annyi a teendő, hogy ezt a hűséget felmondod (5000 Ft a kötbér) és nem lesz olyan kötbéred, ami akadálya lenne a készülékváltásnak. Ha pedig Domino-ból való átváltáskor került fel a kiegészítő 2 éves hűség, az eleve nem akadálya a készülékváltásnak (első látásra olyan, mintha normál hűség lenne, de a részletekből kiderül, hogy ez nem készülékkötbérből ered, és aki nem figyel erre, tévesen azt mondhatja az ügyfélnek, hogy a hűség miatt nem vehet telefont).
talmasca #51
"Év elején T-nél akartam a 3G-s iPademhez netcsomagot (microSIM) venni.
Erre számlát kértek..."
Természetesen számla nélkül is vehetsz mobilinternet előfizetést RelaxNet díjcsomaggal (akár micro SIM-mel is). Amiről szó lehetett, azok a speciális, csak iPad-hez igényelhető csomagok. Ehhez valóban be kell mutatni a számlát, amit lepecsételnek, így akadályozva meg, hogy egy számlához több ilyen speciális előfizetést vegyenek, mivel a jelenlegi szabályok értelmében egy készülékhez csak egyet vehetsz.
vbalazs1234 #62
"Nekem a T-nél volt rengeteg problémám, bármikor mentünk be az üzletbe mindig kifogtunk egy olyan ügyfélszolgálatost aki még hírből sem ismeri a saját cége díjcsomagjait"
Ha valóban ilyen rosszak a tapasztalataid, akkor javaslom csak akkor menj üzletbe, amikor nincs más megoldás. (ezt most nem rosszindulatból mondom) Egy net csomag váltást letudhattál volna a My T-Mobile-on vagy 1430 önkiszolgálón keresztül is (ha lakossági díjcsomagod van).
glukonon #82
"Ha keres valaki és lenyomom, olyankor mindig küldenek egy sms-t, hogy volt egy nem fogadott hívásom. Nevetséges és felesleges, mert hisz én szakítottam meg."
Foglaltság esetére átirányításod van a hívásértesítőre, és mikor "kinyomod" a hívást, akkor gyakorlatilag foglalt jelzést adsz, így létrejön az átirányítás és ha küldte a számot a hívó, akkor megy az SMS.
Több megoldás lehetséges. Ha egyáltalán nem kérsz ilyen SMS-eket (tehát kikapcsoltság esetére sem) akkor tiltsd le (-HIVASERTESITO a 1430-ra).
Ha kikapcsoltság esetén szeretnéd kapni, akkor a foglaltság esetére történő átirányítást kellene törölni. Ez viszont egy picit körülményes lehet. Például ha valóban foglalt vagy, és nincs hívásvárakoztatásod, érdemes engedélyezni azt (*43#) illetve aktiválni, ha nincs szolgáltatásod (+HIVASKEZELES a 1430-ra). Ha kitörlöd foglaltság esetén a hívásértesítő számát (+36309876543), az még nem elég (bár szükséges), ugyanis az "alapértelmezett hívásátirányítás" alapszolgáltatás ilyenkor a háttérben (számodra nem látható illetve nem lekérdezhető módon) átirányítja a számod a hívásértesítőre. Ezt az alapszolgáltatást ügyintéző tudja kikapcsolni.
No és persze ha foglaltság esetére átirányítasz a hangpostára, de nem hagynak üzenetet, a hívásértesítő akkor is akcióba lép.
Mr Kiss #84
"Ezzel kapcsolatban az is csuda jó dolog lenne, hogy minden új előfizun alapból lenne egy emeltdíjas tiltás, amit az előfizetőnek kérnie, hogy töröljenek."
Bő 2 éve az akkor még NHH (ma már NMHH) ezt elrendelte, melyet a T-Mobile azonnal be is vezett. Nevezetesen arról van szó, hogy minden hívószámon alapszolgáltatás lett a fogadott emeltdíjas SMS tiltás. Ettől még tudsz rá regisztrálni (mivel sok esetben normál díjas SMS-sel lehet), de ilyenkor legfeljebb kapsz egy "sablon" üzenetet, hogy tiltva van a dolog, old fel (egy "igen" válasszal) és megkapod a tartalmat. Anno a Pannon és a Vodafone sem vezette be ezt az "alapból tiltást", hanem megtámadták a hatósági döntést. Azóta tudtommal náluk is így van.
És igen, ha tiltás van, az onnantól tiltja a korábban "megrendelt" emeltdíjas SMS-ek fogadását is (tehát minden számról blokkolja az SMS-ek kézbesítését, ami a díjszabásban a fogadott emeltdíjas SMS-ek táblázatban szerepel >> 4.4.8.2.)
Persze ma már léteznek fogadott emeltdíjas MMS-ek is, de ezek alapból történő tiltása a fentiek tükrében hatósági nyomás nélkül nem valószínű, hogy bekövetkezik.
battag #85 (és a többiek, akik még "lájkolták")
"Mindhárom szolgáltatónál hiányolom az SMS átirányítás lehetőségét!"
Isten ments!!! És szerintem nem kell aggódnom, mert nem lesz az a szolgáltató, aki ezt beveztné. Miért? Mert ha x fel akarja hívni y-t, hogy valami bizalmasat közöljön vele, de a hívás z-nél csörög ki, akkor legfeljebb x elnézést kér és leteszi. Ha viszont x elküldi az SMS-t y-nak, ami z-nél landol, akkor majd jön a galiba... Tudom, hogy a jó szándék vezérel és sok esetben praktikus lehetne, de ezt ellensúlyozza az a sok panasz, amit szülhet a dolog.
aimettirlz #122
"én mostanában hallottam (láttam is), sőt át is éltem egy ilyet hogy 20as számról kaptam egy vissza hívó sms-t melynek szövege nm egy ezett meg a T-s ével hanem csak röviden Az SMS feladója visszahívást kér. KB ennyi.. és nekem is jött egy ilyen hogy hogy azt nm tudom..."
Bizonyára Djuice-os volt. (vagy más logikus magyarázat lesz rá )
b4m3y #142
"T-nél vagyok régóta, végig dominós voltam, de nemrég átálltam előfizetésre, viszont nem vettem náluk telefont ... Eljött a pillanat, bemegyek, hogy veszek az előfizetéshez telefont részletre, de nem lehet..."
Fentebb már írtam, hogy a hűségidőnél alapesetben nem látható a programban, hogy ez készülékvásárlásból ered e vagy bármi másból, esetleg ez téveszthette meg a kollégát. Ha csak azért írtál alá két év (kiegészítő) hűséget, hogy az első évben a havidíjon felüli forgalmadból 500 Ft jóváírást kapjál, az nem akadálya a készülékvásárlásnak illetve április 1-től (és ez nem tréfa) már az sem akadály, ha nincs legalább aranykártyád. Javaslatom: lépj be My T-mobile-ba telefonszám + jelszóval és ha van aranykártyád, rendeld meg a kinézett telefont neten, ráadásul 5% kedvezménnyel (a WS még nem kezeli az alap kiemeltségű hívószámok készülékváltását).
hurrikan #147
"Ha hívod a központjukat mélyre be kell menned a menükbe hogy ügyintézőt kapcsoltathass, jó lenne ha a hívás elejétől élne a 0-ás gomb."
Napi több, mint 50 ezer hívás érkezik a 1430-ra. Csütörtökön éjfél környékén a "wall board" szerint 5455 hívás esetén kértek ügyintézőt (tehát ennyiszer megtalálták a 0-ás gombot). Hidd el, addig gondolod azt amit írtál, míg ügyfél oldalról látod csak a rendszert. Ezt el kell fogadni.
"Mobil TV, sokszor előfordul hogy csak T-mobile-nál vett készülékeken működik"
Nem sokszor, hanem mindig. De nem az ügyfelek bosszantásának céljából, hanem hogy csak tesztelt készülékkel és szoftverrel lehessen használni, mert ezért tud a cég felelősséget vállalni.
"Készülékvásárlásnál sokszor elfelejtenek bekapcsolni alap dolgokat"
Vannak "kötelező" szolgáltatások, melyeket "lehoz" a rendszer díjcsomagváltáskor, de ez sem mindig megoldás, mert ha pl. Eco díjcsomagról váltasz MédiaMániára, és a NetStart szolgáltatás fel volt függesztve, azt nem aktiválja vissza a rendszer automatikusan, hiszen ez a státusz MédiaMánia esetén is engedélyezett. Erre májusban azt a megoldást hozták (és ez sem két perc lefejleszteni), hogy NetStart helyett egy "Alap Net" szolgáltatás aktiválódik, így a NetStart a státuszától függetlenül lekerül a számról és felkerül az aktív Alap Net. Szóval ha az ügyintéző el is felejtette eddig ellenőrizni a NetStart-ot, ezentúl az Alap Net aktívan fog rákerülni a szerződésre (hacsak nem egy olyan díjcsomagból váltasz MédiaMániára, amin ugyancsak Alap Net van és az fel van függesztve). A Mobil TV-t pedig csak kérésre kapcsoljuk be, ezt a díjszabás is tartalmazza. Én persze magamtól megkérdem az ügyféltől MédiaMániára váltáskor, hogy kéri e.
aDM|RaL^ #154
"A T ügyfélszolgálata ilyen szempontból a totális parasztság.
Mire rájöttem, hogy 0-val kapok ügyintézőt... (mert ugye azt direkt nem mondja az automata...)"
Ha a T a T-Mobile-t jelenti (nem pedigTelenort): Akkor mondja be, ha használható.
GinJoe #164
"...T-mobile-nál miért kapcsolják be alapból a Netsart szolgáltatást minden új előfizetőnél, az ő tudta nélkül? ... Ja és ha kérem a kikapcsolását, valahogy mindig visszakapcsolódik magától a következő hónapban?"
Aláírtad a havidíjas vagy a Domino előfizetői szerződést? Benne van a szerződésben hogy megismerted és tudomásul vetted az ÁSZF-et? Az ÁSZF része a Díjszabás? A díjszabásban benne van a NetStart? (igen, a 2.3.2.2-es pontban) A NetStartnál pedig ez olvasható (kiemeltem lényeges részeket, szerintem ez a válasz a második kérdésedre is):
"A Szolgáltató minden új, általános előfizetéssel rendelkező ügyfelének automatikusan biztosítja a Net Start adatdíjcsomagot, ennek eredményeként a
csomagkapcsolt hálózatot havi díj nélkül, jelen díjszabásnak megfelelő forgalmi díjon elérheti. A Net Start adatdíjcsomagból tetszőlegesen lehet váltani más havidíjas WAP/Net adatdíjcsomagba, illetve a Net Start adat díjcsomag az Ügyfélszolgálaton keresztül kikapcsolható. A számítógépen történő internetezéshez javasoljuk a havidíjas csomagok egyikének igénybevételét. Az 50000 Ft feletti forgalmi díj csak belföldi forgalmazás esetén érvényes, és nem vonatkozik a MIX díjcsomagra. Más adatdíjcsomag kikapcsolása esetén újra automatikusan aktiválódik a Net Start adat díjcsomag."
Domino díjszabás: (2.3-as pont)
"A Szolgáltató minden új, Domino előfizetéssel rendelkező ügyfelének automatikusan biztosítja a Net Start adat díjcsomagot, valamint az Internet -hozzáférés
szolgáltatáshoz tartozó adatdíjcsomag kikapcsolása esetén automatikusan biztosítja a Net Start adat díjcsomagot, ennek eredményeként a csomagkapcsolt
hálózatot időszaki díj nélkül, jelen díjszabásnak megfelelő forgalmi díjon elérheti. A Net Start adat díjcsomagból tetszőlegesen lehet váltani más, nem lezárt, időszaki díjas Net adat díjcsomagba, illetve a Net Start adat díjcsomag az Ügyfélszolgálaton keresztül kikapcsolható."
molnarpeter #180
"T-Mobile: MobilTV-nél nincsen értesítés, ha elfogyasztottam a keretet. Tudom, ez nem hiba, hanem lehúzás..."
De van! 80 és 100% felhasználása után (teljes havi keretre értendő). Ugyanakkor ha van adatforgalmi értesítő tiltásod (illetve Domino esetén limit értesítő tiltásod), akkor az a Mobil TV forgalomra is vonatkozik. Ellenőrizd kérlek!
MittuDomain_ #193
"...kitaláltam, hogy milyen szép és jó lenne ECO-ról MediaMania XS-re váltani ... Ennek ellenére csak odáig jutok a webes felületeten, hogy (nem pontos idézet) "Önnek még nem járt le a hűségszerződése, amennyiben erre a díjcsomagra szeretne váltani, kössön új előfizetést." Mindezt természetesen a díjcsomagváltás fülön."
Ennek a váltásnak alap esetben csont nélkül mennie kellett volna. Ha valami kizáró szolgáltatásod lett volna, akkor inkább valami olyasmi hibaüzenetet kellett volna kapnod, hogy "automatikusan nem végrehajtható, hívd a 1430-at". Ha hűségre vonatkozott a hibaüzenet, akkor tippelek: nincs esetleg Go!Net M vagy L hűséged az Eco mellé? Mert MédiaMánia díjcsomagok mellé Go!Net nem igényelhető, így azt levette volna a rendszer, aztán ment volna a kövér csekk.
Motar #198
"Nem tudom létezik-e ilyen, de egy térképet csinálhatnának a telefonos ügyfélszolgálatról."
Ezt már dedike (#199) és nyunyu (#204) is megválaszolták, én inkább azt szeretném a példádon keresztül bemutatni, hogy hiába van, ha nem találtad meg. Nem támadni akarlak, de nem úgy tűnik, mintha megpróbáltad volna megkeresni. Nyilván nem lehet mindent a főoldalra kitenni, de azért ne mond, hogy ha célirányosan ilyen anyagot keresel, akkor most olyan logikátlan helyen lenne. Ráadásul a szolgáltatások oldalainak alján is be van linkelve a megrendeléseknél ("Telefonon a 1430-as számon - segítség a használathoz").
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - >>
Ha a másodperc alapú számlázás "tabu" (amit teljesen megértek), akkor szerintem az összes ilyen típusú, vagyis bevétel csökkentő HSZ is kerülendő lenne, de egyelőre egyetlen Házigazda sem jelezte, hogy már elég lenne a T-Mobile 200 Ft-os hívószámkijelzés szolgáltatását firtató HSZ-ekből.
Ezzel kapcsolatban csak annyit kérnék az elégedetlenkedőktől, hogy őszintén válaszoljanak: Ha nem lenne díja a hívószámkijelzésnek, akkor áttérnének/visszatérnének a T-Mobile-hoz?
Mert nagy valószínűséggel a mostani ügyfelek (mármint akik fizetnek is érte) ezt csak egy apró kis gesztusnak tekintenék, és hamar továbblépnének rajta. Ha valaki jelenleg is T-Mobile-os és fizet is ezért a szolgáltatásért, ugyancsak őszintén válaszoljon: ez csak egy szálka lenne, amit kihúznának, vagy egy halszálka, ami már régóta folytogatja?
Itt jegyezném meg, hogy 5 év alatt egy kezemen meg tudom számolni, mennyien panaszkodtak erre a díjra, pedig felvettem már pár ezer hívást. Ráadásul úgy látom, akad olyan hozzászóló, aki annak ellenére "panaszkodik" erre a díjra, hogy (szerintem) nem T-Mobile ügyfél.
Azok számára, aki az előző kérdéseimre őszinte igent válaszoltak (azaz áttérnének/visszatérnének a T-Mobile-hoz, ha ingyen lenne a hívószámkijelzés illetve jelenleg is T-Mobile-os ügyfelek és rendkívül irrtálja őket), van egy jó hírem!
Ugyanis már elég széles azon díjcsomagok köre, ahol ez a szolgáltatás díjmentes, akit tényleg zavar, talán tud innen választani:
- Fun társkártya díjcsomag, 1600 Ft havidíj (meglévő előfizetés mellé igényelhető)
- iWiW díjcsomag, 2100 Ft havidíj (iWiW regisztráció szükséges és onnan indítható a váltás)
- MIX díjcsomag, 2990 Ft havidíj
- MédiaMánia XS díjcsomag, 2990 Ft havidíj
- MédiaMánia S díjcsomag, 4990 Ft havidíj
- Ikon 200 díjcsomag, 4990 Ft havidíj (iPhone vásárláshoz kötött)
- MédiaMánia M díjcsomag, 7990 Ft havidíj
- Ikon 400 díjcsomag, 10300 Ft havidíj (iPhone vásárláshoz kötött)
- MédiaMánia L díjcsomag, 10990 Ft havidíj
- MédiaMánia XL díjcsomag, 15990 Ft havidíj
- Ikon 600 díjcsomag, 17690 Ft havidíj (iPhone vásárláshoz kötött)
(ott vannak még a Partner 3 és 4 díjcsomagok is, de ezeket inkább hagyjuk )
<< - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Végül megjegyezném, hogy nem vagyok "bérenc" (ahogy ottoyes mondaná), tehát nem fizettek nekem azért, hogy ide írjak, csak pont volt pár szabad órám szombat délután, így "szolgálatba helyeztem magam" (tudom, tudom... lúzer vagyok ).
Senkit nem akartam megbántani (ha esetleg a megfogalmazásból úgy tűnne), és bízom benne, hogy akár még segítettem is.
[ Szerkesztve ]
''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!