A helyzet az, hogy azt látom, a világ fejlettebb részein sokkal nagyobb hangsúlyt kap a tömegközlekedés és a kerékpár. Bécsben pl. tízszer(!) annyi kerékpárút van, mind Budapesten, Franciaországban és Japánban pedig fényévekre van a vasút, és akár a városi vasutak szintje a hazaitól. Lehet, hogy nem ugyanaz az idősík, vagy nem ugyanaz a tér, de én nem szeretem a helyi elmaradottságokat normálisnak beállítani. Ennek nem így kellene lennie, és a jövő, a hosszú távon biztosan infláció felett emelkedő benzin- és gázár is azt predesztinálja, hogy az emberek néhány évtizeden belül egészen leszokjanak az autóról. (Ráadásul nem titok, hogy a nagyobb városok belvárosát minden önkormányzat egyre inkább elzárja a személygépjármű-forgalom elől. Pl. Budapesten a Király utca jelentős részét fogják lezárni a közeljövőben, Vácon a belváros nagy része már most is sétálóutca, és nem áll meg itt a folyamat egyik helyen sem.)
Az I. világháború előtt Budapest az élen járt a közösségi közlekedés technológiájában, pedig mindent csak kézzel építettek és a mutyi sem volt kisebb. Ma pedig megnézhetjük magunkat.
[ Szerkesztve ]