Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Lenry


Lenry
félisten

Nem ez a legösszeszedettebb bejegyzésem, de nézzétek el nekem, ez most csak egy ilyen ideörömködés volt. :B

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#2) zaugheek válasza Lenry (#1) üzenetére


zaugheek
tag

Nekem attól még tetszett. ;)
Hány évesen szereztél jogsit?

(#3) greenity


greenity
aktív tag

Jó dolog vezetni :)

"Egy mosolynál jobb a több"

(#4) Lenry válasza zaugheek (#2) üzenetére


Lenry
félisten

idén tavasszal és nyáron tanultam vezetni, és múlt héten voltam 25 éves.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#5) D1Rect


D1Rect
félisten

Használhatsz egy céges autót amit kb. csak tankolni kell?
Ilyen esetben a saját autó szerintem csak pénzkidobás.

(#6) Lenry válasza D1Rect (#5) üzenetére


Lenry
félisten

amit kb. csak tankolni kell?
* tankolni vezetni ;)

egyébként ez a gondolatmenet nekem is megfordult a fejemben, de még elég friss számomra ez az egész, ki kell puhatolni, hogy mennyire lehetek "pofátlan" az ügyben. a cég sokmindenben igen nagyvonalú, de mindenképp el akarom kerülni, hogy azt lássák, hogy visszaélek ezzel

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#7) Vladi


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

Jövök és beleugatok:
Nem biztos, hogy 1. kocsinak passat vagy a4 kell. VAlami kicsi, olcsó, bátran hajtogathatót ajánlanék.

Azt amúgy vágod, hogy kocsival járni kvázi olcsóbb, mint tömegközlekedni? :Y

[ Szerkesztve ]

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#8) Crystalheart válasza Vladi (#7) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A bérletnél olcsóbb?

Én még a gyorsabbat sem mondanám, mert vonaton simán lehet pl. olvasni, írni, az autókázás ilyen szempontból elpazarolt idő. (Rendben, a busz is tömegközlekedés, de ha azon olvasnék, hamar kidobnám a taccsot, szóval az is időpocsékolás. :D)

[ Szerkesztve ]

(#9) 8th válasza Crystalheart (#8) üzenetére


8th
addikt

Anno így jártam munkába. 15km-es jegy (mai áron: 310Ft) be a közeli városba onnan egy 5km-es (mai áron: 250Ft) tovább a kistelepülésen lévő melóhelyre. Ez ma 1120Ft lenne/nap. Napi 50perc volt az az idő amit a buszmegállókban töltöttem várakozással és ebben az utazás nincs benne, csak állsz és vársz. Amikor télen az ember napi szinten ~1 órát a toporog szarrá fagyott végtagokkal a buszmegállóban hamar ráébred, hogy a 420forintos benzinár mellett sem akkora luxus az autózás. Pénzt lehet pótolni időt nem.

[ Szerkesztve ]

(#10) Gabás válasza Vladi (#7) üzenetére


Gabás
addikt

a kvázi ebben az esetben azt jelenti, hogy egyáltalán nem

(#11) Crystalheart válasza 8th (#9) üzenetére


Crystalheart
senior tag

De ha munkába jártál, akkor miért nem bérlettel?

Én egyébként a megállókban is olvasok, ha van hozzá hangulatom. Vannak ezek a régi szocreál diák-zsebkönyvek, vagy ekönyv-olvasók, pont erre valóak. Mindjárt nem elpocsékolt idő lesz.

(#12) Dany007 válasza Crystalheart (#8) üzenetére


Dany007
veterán

Jelentem nálam majdhogynem igen. De amíg anyáméknál laktam addig határozottan igen volt a válasz.
Itt Vp-ben egy összvonalas helyijáratos bérlet ~ 6.700 forint.
Kb olyan 5m-re laktam anno a cégtől. Az oda-vissza 10km. Havi 22 nappal számolva 220km. Egy normálisabb autó városban elvan 7-8 literből, max 9-ből 100-on. Ergo egy hónapra 19,8 liter benzinnel elvagyok. Ez pedig 7900 forint. Okés, nem olcsóbb szó szerint. De nyerek vele napi 1 órát. Minden nap! Ami miatt viszont bőven megéri.

Más. Kolléganőm Suzuki Swift-tel jár. Na neki tényleg olcsóbb!

(#13) Vladi válasza Crystalheart (#8) üzenetére


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

De. 4 fős család, apa, anya 2 gyerek bérlete. Simán kevesebb megy el üzemanyagra. meg mínusz napi 1 óra.
Távolra munkába járásnál pláne. Most nekem 25-30 perc kocsival, busszal meg napi 2-2,5 óra. Számold ki, egy évben az hány óra.

Az asszonnyal felmenni a piacra, ma délelőtt 40 perc volt. Busszal ez 1,5 óra minimum, jegyet venni hozzá meg ~1000 Ft. Az több, mint 2 liter gázolaj. 30-40 Km.

Hát ezért olcsóbb.

(#12) Dany007:

Plusz ha beülteted a szomszédot reggelente. Máris mínuszban vagy a buszhoz képest.

[ Szerkesztve ]

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#14) Crystalheart válasza Dany007 (#12) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Plusz gépjárműadó, plusz vizsgáztatás, plusz amortizáció...

(5 km-re minek egyáltalán jármű?)

Vladi: Busszal nem járok, nem is vagyok a busz híve. Átlag vonattal 35 km ~ 25 perc. (Ha nem késik. :D) Azon kívül ez teljesen kihasznált idő, míg vezetés közben csak vezetni lehet, már a hangoskönyv is veszélyes.

[ Szerkesztve ]

(#15) Vladi válasza Crystalheart (#14) üzenetére


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

"35 km ~ 25 perc"
Melyik országban? Japán? Nyíregyháza - Debrecen, háztól-házig az olyan 1,5 de inkább 2 óra. Ühüm. :U

[ Szerkesztve ]

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#16) Dr. Romano válasza Vladi (#15) üzenetére


Dr. Romano
veterán

Kétegyháza - Békéscsaba táv vonattal (ha nem áll meg Szabadkígyóson), akkor kb negyed óra ~18km.

Szóval nem kell ahhoz Japánba menjél, elég ide Zsákosmegyébe.

[ Szerkesztve ]

Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???

(#17) Lenry válasza Vladi (#7) üzenetére


Lenry
félisten

ez még mindig fennáll :)

A4 lesz vagy Passat. pont :P

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#18) Crystalheart válasza Vladi (#15) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Jó, hát hol-milyen, én Vác-Nyugati vonalat néztem. :) Remélem, azért éveken belül javulni fog a vasúti közlekedés is, mert kb. száz éves szinten van, akkor sem tartott sokkal tovább eljutni A-ból B-be. A helyzet az, hogy ezermilliárdokat ölnek a közutak fejlesztésébe (völgyhidak, alagutak a pusztában, sztráda a mocsárban). Közvetetten mindannyiunknak rengeteg pénzébe kerül a gépjárműforgalom, még annak is, aki soha nem jár autóval, a munkát pedig hazai technológia hiányában leggyakrabban külföldi kivitelező cégek végzik el, tehát külföldre dobott pénz. A vasútba meg szinte semmit nem fektetnek, stagnál, sőt leépül; a Trianonkor levágott peremvonalakat azóta sem pótolták, új vonalakat nem avattak, és a drága kamionforgalom miatt a termékek is drágábbak, mintha a vasútnak volna elegendő kapacitása a megfelelő áruszállításra is. Eközben a világ fejlettebb vidékein már (újra) felismerték a vasút (és az elektromos buszok) jelentőségét.

(#19) DeFranco válasza Lenry (#17) üzenetére


DeFranco
nagyúr

akkor tényleg ne gyere az 'autósba, mert megharapnak :D

én sem értek egyet az álláspontoddal, de ha ezt szeretnéd, azt tiszteletben kell tartani

(#20) Lenry válasza Crystalheart (#18) üzenetére


Lenry
félisten

beton üzemmód bekapcs

a munkát pedig hazai technológia hiányában leggyakrabban külföldi kivitelező cégek végzik el, tehát külföldre dobott pénz.

inkább a Közgép és a Hídépítő. mindkettő magyar. jó, meg a Strabag, az tényleg nem hazai

és a drága kamionforgalom miatt a termékek is drágábbak, mintha a vasútnak volna elegendő kapacitása a megfelelő áruszállításra is.

ezt kettébontom.
1.
a vasút nem képes gazdaságosan kiszolgálni a mai kisüzemeket. az, hogy 30 éve volt iparvágány az Ikarusba, meg a Ganzba, az érhető volt, nagy mennyiségben, nagy volumenű árut gyártottak, amit a vasút szállíthatott a leggazdaságosabban. ma nincsenek ekkora üzemek, amik számára érdemes volna fenntartani a vasúti infrastruktúrát. nem csak gyártói de felvevői szemszögből sem, hisz sehonnan nem rendelnek vagonnyi árut, nincs a nagy Szovjetunió, akikhez tonnaszámra lehetett szállítani nagyjából mindent.
a kamionos fuvarozás kis mennyiségben is gazdaságos, és pontosan oda viszi az árut, ahol arra szükség van, ellenben a vasúttal, ahol egy vagonnyi áruért nem fogod kifizetni egy mozdony költségeit, plusz az állomásra szállítást és az átpakolást, aztán a célállomás körül a lepakolást és elszállítást.

Szatymaz vá. mellett van egy irodaiszék-gyártó vállalat. van iparvágányuk, villamosított, van felrakójuk, ott tárolják a székeket, mégsem járt legalább 10 éve vonat azon a vágányon. egyszerűen még így sem éri meg.
természetesen van ellenpélda, pl a Mercedeshez vezet iparvágány és aktívan használják is, vagy a megszüntetett Kiskőrös - Kalocsa vonalat is egy növényiolaj-gyár "kedvéért" támasztották föl.

nem kell közgazdásznak lenni, hogy lásd ennek a szomorú igazságát. én is örülnék, ha építenénk "száz vasutat, ezret", de az az idő elmúlt.

2.
a látszattal ellentétben a vasútnak rengeteg fölösleges kapacitása van. a vasúti hálózat, a járműpark mérete mind a hetvenes évek tízszer ekkora igényeire van szabva, amire már rég nincs valós igény, de attól még itt van, ha kell hadrendbe állítható. a V0 kapcsán olvastam pontos számokat, hogy most mekkora töredéke a nyolcvanas évek elszállított árutonna kilométereinek, de sajnos most nem találom azt a cikket.

(#19) DeFranco köszönöm :R
voltam az autósban, tényleg nem nekem való :D

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#21) Dany007 válasza Crystalheart (#14) üzenetére


Dany007
veterán

Oh azért ne essél túlzásba. Nyilván most csak a közvetlen benzinre gondoltam.
De sajnos sem a busz sem a vonat nem áll meg a lakásunk előtt sem a cég előtt. Ráadásul a busz télen kb 2 fokkal melegebb, mint a környezet, nyáron meg 10-15-tel is!
Plusz ráadás hogy a busz / vonat nem a legrövidebb úton közlekedik a lakásom és a munkahelyem között. Így lehetett az, hogy napi 30perc volt a munkába járásom Vp-en belül(!) plusz ugyanannyi haza délután.

Hogy azokról az előnyökről már ne is beszéljek, amiket Lenry is felsorolt a bejegyzésben. :)
Szóval összességében, forintosítva persze drágább az autó. De ha mindent egybeveszünk a nem forintosítható előnyöket is, akkor messze jobban megéri autóval járni.

Mondom ezt úgy, hogy az enyém aránylag sokat fogyaszt. De kolleganőm Swiftje megáll havi 4.500 forintból a bejárása! És a Swift nem nagyon kér törődést sem.

(#22) Crystalheart válasza Lenry (#20) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Ne a mai árakkal számolj, mert néhány éven belül lesz itt még 1000 Ft-os benzinár, vagy magasabb is. Aztán majd akkor kapcsolnak a öntéshozók, amikor már bajosabb lépni.

Ami a Közgépet meg a Hídépítőt illeti, azok is kiadják alvállalkozóknak a melót (ennek az alvállalkozói rendszernek a hasznát elmagyarázhatná valakit, mert én csak az éterbe elúszó pénzeket látok benne), hazaiságuk a szervezésre korlátozódik. Hanem persze a vasúti technológiában is bőven van erre példa, a 4-es metró a legékesebb példa rá. Annyi pénzből mindent lefedő villamos- és trolihálózatot lehetett volna kiépíteni a felszínen, vagy akár vezeték nélküli trolivonalakat.

A mai kisüzemekkel az a baj, hogy az ipartelepek már nem a vasút köré szerveződnek, és a személyszállító kocsik után sem kapcsolnak áruszállító kisvagont, mint régen - ez nem történt volna meg, ha nem válik túl olcsóvá a benzin. Ez a gubanc viszont hamarosan megoldja magát.

Ám ezzel már elrugaszkodunk a személyszállítástól, bocs. :)

Én azt tartom, hogy gyalogolni nem baj, 5-6 km alatt fölösleges a jármű, és a vonatig is el lehet baktatni. (Persze ha van vonat - mert nincs mindenhol.) Őrületes, milyen kényelmes ma már mindenki. És mennyire nincs igénye az embereknek az utazás idejének produktív eltöltésére... :)

[ Szerkesztve ]

(#23) Dany007 válasza Crystalheart (#22) üzenetére


Dany007
veterán

" Őrületes, milyen kényelmes ma már mindenki. És mennyire nincs igénye az embereknek az utazás idejének produktív eltöltésére... :)"

Mondod te ki naívan. :) így is napi max 2 órát tudok a gyerekkel tölteni hétköznap. Ha még buszoznom is kéne, akkor ebből fél óra megint csak lejönne. Sőt. Több is.
Akinek van ideje az gyalogolhat... De sajnos jelenleg az időből van a legkevesebb. Igen, még a pénznél is kevesebb. :D

(#24) Vladi válasza Dany007 (#23) üzenetére


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

Igen, azt kell látni, hogy az életmódunk ilyen, hogy bazi nagy mobilitást igényel.
Sajnos a tömegközlekedés ehhez képetelen volt alkalmazkodni az elmúlt 10-15 évben.

Ahová én járok most dolgozni, Nyíregyháza - Hajdúnánás viszonylatben (25-30 km) nemes egyszerűséggel 15 óra után nincs busz. Szevasz. :DDD

Asszonnyal kiszámoltuk, ha 2 kocsink lenne 3-4 év alatt megtérülne az ára is, ha számoljuk az eltaxizott, meg elbuszozott pénzeket, meg időket. :Y

Hát ezrét. Vagy nincs kocsid és ülsz otthon, vagy szenvedsz a napi 8-(10-12) óra munka mellett a napi 3-4 óra utazással. aztán lassan leszoksz az ilyen luxusokról, hogy alvás, evés, családdal való interakció. :DDD :W

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#25) Crystalheart válasza Dany007 (#23) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Jó ég, hány órát vagy melóban egy nap? :)

Azért az nem ideális felállás, ha fizetett munka mellett az embernek 2 órája (vagy annyi sem) jut az otthoni létre. Nem tudom, lehet, hogy gyakori, de akkor sem ideális. Túlhajszolják magukat az emberek...

Én vagyok itt az abszolút legcsóróbb, de lassan már úgy érzem, én élek a legnagyobb luxusban. :D

(#26) Vladi válasza Crystalheart (#25) üzenetére


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

Te itt Diogenész vagy a hordójával.
Ez a realitás. Magyarországon vagy nem dolgozol semmit, vagy húzod a beled heti 60-90 órában. :(

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#27) 8th válasza Crystalheart (#11) üzenetére


8th
addikt

Mert elég sokszor bevittek kocsival és csak a hazautat kellett busszal letudnom így összességében olcsóbb volt jeggyel járnom mintha a bérletet váltottam volna. Egyébként most néztem a kunság volán honlapján az a két bérlet összesen 17 840 forint lenne. Neked jó nálad jár vonat. Itt leépítették a vasutat lassan még a síneket is felszedik. Nincs más csak a busz egy átszállással havi 18k-ért.

(#28) Dany007 válasza Crystalheart (#25) üzenetére


Dany007
veterán

A gyerek miatt van. :)
6-kor kelünk. 7-re viszem bölcsibe, aztán asszonyt dolgozni. Utána megyek én is dolgozni, így érek be fél 8-ra. Aztán 4-kor megyek az asszonyért, majd a gyerekért, majd valami 3/4-ed 5 körül hazaesünk.
Akkor egyből kaja a gyereknek, melegíteni a mi kajánkat... Mire megkajálunk lesz vagy este fél 6 (nem munka közben nincs idő leülni és nyugiban megebédelni, legtöbb esetben reggelire sincs idő, rendszeres, hogy abszolút nincs időm a melóban enni bármit is). Utána lehet főzni a másnapi kaját - ha épp nincs többnapos. Majd este hétkor a gyereket etetni kis vacsival, majd fürdés és altatás. Ami általában 1-1,5 óra, mikor hogy. És itt ért véget a nap.
Tehát a tiszta időnk együtt kb délután 5-től este 7-ig van. Előtte meló, utána pedig már gyerek fürdetés / altatás meg ilyesmik. És ebbe gyakran benne van az ebédfőzés is...

[ Szerkesztve ]

(#29) 8th válasza Crystalheart (#14) üzenetére


8th
addikt

"gépjárműadó, plusz vizsgáztatás, plusz amortizáció..."

1.0 régi swiftből 200k-ért használhatót lehet kapni 300k-ért már makulátlan állapotút is akár első tulajost. Szar autó? Az attól függ. A busznál - vonatnál minden esetre klasszisokkal jobb! Aprópénzből üzemben lehet tartani minden kopó fogyó alkatrész fillérekbe kerül hozzá. Egy olajcsere, vezérléscsere ha ne adj isten falábú vagy és lerúgod akkor egy kuplungolás még munkadíjjal együtt sem kerül többtízezer forintba. Felgumizni sem kell évente. Olcsó maga az autó. Alacsony az adó rá, olcsó a biztosítása, hideg motorral rövid távokon fogyaszt nagyon max. 7litert melegen ha nem nyomod ki a szemét 5liter alatt simán elgurul és egyszerű mint a Kiszel Tünde. Tökéletes alternatívája a vidéki közösségi közlekedésnek. Végtelenül kényelmes dolog ha az ember nincs helyhez és időhöz kötve akkor és oda mehet ahová és amikor akar. Autóval a segged alatt kényelmesen el tudod intézni a nagyobb bevásárlásokat elhozhatod vele a gyerek(ek)et az isiből oviból nem utolsó sorban gyorsabb tisztább fűtött! (felénk újabban ez is luxus volt a buszon) mint a tömegközlekedési eszközök és nagyságrendileg ugyanannyiba kerül mint ha buszoznál. Vidéken egyszerűen meghalsz autó nélkül. Kiállsz reggel ötkor a buszmegállóba, hogy hatra beérj munkahelyedre pörgetni a mókuskereket de ha esik szaros 5cm hó fél órákat késnek a buszok. Tudod hányszor késtem el emiatt? Kocsiba meg beülsz és mész akkor és oda ahová akarsz. Többe kerül? Még csak ez sem feltétlenül igaz mert ne csak az anyagi oldalát nézzük a dolognak. Az az idő amit a buszra vonatra várva pocsékol el az ember nap mint nap ahelyett, hogy a hobbijával törődhetne vagy a gyerekével játszhatna - már akinek van persze - sportolhatna vagy épp jobban kialudhatná magát azt nem fizeti meg senki. Pénzben kifejezhetetlen. És ez az igazi érték nem az, hogy havonta öt-tízezerrel több marad a zsebemben mert baszom a forintot és gyalog járok.

[ Szerkesztve ]

(#30) Lenry válasza Crystalheart (#25) üzenetére


Lenry
félisten

üdv Magyarországon

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#31) Crystalheart válasza Dany007 (#28) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Ne aggódj, később már a középsuliból sem fog hazaérni a gyerek 5 előtt. (Öcsémnek minden nap 0. órája van és délután 5-6 körül ér haza.) De akkor végül is nem vagy annyira elhavazva, csak hamar elmegy a kisgyerek aludni. :) Később majd be lehet őket vonni a főzésbe, meg úgysem lehet majd lelőni éjjel 11 előtt. :)

Persze aláírom, nem mindig arra jut ideje az embernek, amit szeretne. Az sem ideális, amit én csinálok, hogy felkelek reggel 7-8-kor, a fél napomat elfőzőcskézem, aztán hajnali egykor jövök be a kertből. Kinek mi jut. De a többiek emlegették itt a vészesen hosszú munkaidőket, amit szerintem meg sem szabadna engedni fizetett meló mellett, legföljebb munkaidő-átcsoportosítással. Lassan már ott vagyunk, mint az ipari forradalom idején, a munkások kizsákmányolásának tetőpontján, amikor megfogalmazódott a 8 órás munkanap igénye.

8th: Igen, az autó kényelmes. De hát egyrészt a gyerek nem hal bele, ha néhány km-t gyalogolnia vagy bicajoznia kell, jót is tesz neki. Másrészt én például 30 kilós bevásárlást is megoldok gyalog, készítettem ehhez egy kiskocsit, vagy KERÉKPÁRT is lehet használni. (Hatra meg érjen be a melóhelyre az, akinek két anyja van, kivéve, ha el is engednek du. 2-kor. :) )

Tényleg, a bicaj hogyhogy nem jött eddig föl? Nem jutott eszembe, mert nekem még (már) nincs.

(#32) D1Rect válasza Lenry (#6) üzenetére


D1Rect
félisten

Akkor inkább csavard a himbilimbidet a satuba és azt ütlegeld mint saját autót vegyél.

(#33) 8th válasza Crystalheart (#31) üzenetére


8th
addikt

És a gyerekek 7-8évesen születnek hogy önálló közlekedésre képesek ugye? Bicikli? Vigyél már haza néhány karton ásványvizet mondjuk egy karton tejet és a napi kajához való cuccokat a tacskóból biciklin. Megnéznélek. Huzigálós kiskocsi meg viccnek is rossz, nem vagyok a saját nagyanyám. :D

(#34) Crystalheart válasza 8th (#33) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Voliá. :) (Bár nekem nem ilyen van, mert még nincs kerékpárom, de ha lesz, jó volna egy rekesznyi utánfutó.) Igazából az egyetlen, amit szükségszerűen autóval szoktunk hozatni (azaz a nagymama hozza, amikor épp látogat, mert útba esik neki), az a 250 kiló zsákos tönkölybúza a Dunántúlról, pedig innen 2 km a legközelebbi aszfaltút is. De ez másnál talán nem mérvadó, kevesen veszik zsákos kiszerelésben a kaját.

"És a gyerekek 7-8évesen születnek hogy önálló közlekedésre képesek ugye?" - Bocs, az óvodáról mindig megfeledkezem, mi öten nem jár(hat)tunk óvodába. (Azaz én, a legidősebb igen, egy hónapig.) Ez a fene felgyorsult világ... :) Egyébként az USA-ban elterjedt az iskolabusz, ami direkt a csemeték lakhelye szerint jár körbe, sok problémát megoldana.

[ Szerkesztve ]

(#35) Lenry válasza Crystalheart (#31) üzenetére


Lenry
félisten

oké, most, hogy már nem először olvasom a hozzászólásaid meg kell kérdeznem: mi ugyanazon idősík Magyarországán élünk?
hihetetlen dolgokra csodálkozol rá és én elhiszem, hogy máshogy élsz mindannyiunknál, de ne mondd, hogy nem látod magad körül a többi embert...

(#32) D1Rect mondom: ki kell még tapasztalni, hogy meddig mehetek el a kocsi elkérésében, aztán ennek megfelelően veszek vagy nem veszek sajátot.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#36) Crystalheart válasza Lenry (#35) üzenetére


Crystalheart
senior tag

A helyzet az, hogy azt látom, a világ fejlettebb részein sokkal nagyobb hangsúlyt kap a tömegközlekedés és a kerékpár. Bécsben pl. tízszer(!) annyi kerékpárút van, mind Budapesten, Franciaországban és Japánban pedig fényévekre van a vasút, és akár a városi vasutak szintje a hazaitól. Lehet, hogy nem ugyanaz az idősík, vagy nem ugyanaz a tér, de én nem szeretem a helyi elmaradottságokat normálisnak beállítani. Ennek nem így kellene lennie, és a jövő, a hosszú távon biztosan infláció felett emelkedő benzin- és gázár is azt predesztinálja, hogy az emberek néhány évtizeden belül egészen leszokjanak az autóról. (Ráadásul nem titok, hogy a nagyobb városok belvárosát minden önkormányzat egyre inkább elzárja a személygépjármű-forgalom elől. Pl. Budapesten a Király utca jelentős részét fogják lezárni a közeljövőben, Vácon a belváros nagy része már most is sétálóutca, és nem áll meg itt a folyamat egyik helyen sem.)

Az I. világháború előtt Budapest az élen járt a közösségi közlekedés technológiájában, pedig mindent csak kézzel építettek és a mutyi sem volt kisebb. Ma pedig megnézhetjük magunkat.

[ Szerkesztve ]

(#37) beefjeez válasza Dany007 (#12) üzenetére


beefjeez
senior tag

Azért nem lennél el ennyi benzinből, de a meglátás helyes.

(#38) Vladi válasza Crystalheart (#36) üzenetére


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

Majd megyünk használt étolajjal. :DD

Persze nagoyn jó lenne fejlődni, meg örülnék neki, ha a svájci kolléga fizetésének az 1/3-át kapnám. Dehát nem kapom, marad a rohanás.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#39) Dany007 válasza Crystalheart (#31) üzenetére


Dany007
veterán

Értetlek téged is persze. :) De megint csak azt tudom mondani, hogy te nem a 21. századi Mo.-on élsz.
Persze pont ez az érdekes benned és épp ezért - többek közt - tudod ennyire színesíteni az itteni társaságot.

De azért no, a lényeg az, hogy az álláspontot elég messze van a jelenlegi "modern" városi valóságtól.
Tehát nyilván nem fogom a 2 éves gyereket km-eket sétáltatni minden reggel a mínuszban meg délután haza, hogy elvegyek még félórát az időnkből. Nem csak én, más se.
Ahogy nem fogok random taligát se építeni, hogy cipeljem haza a karton ásványvizeket meg krumplit meg egyebet. Ez falun a 60 éves marinéninél még talán elmegy. Itt még nem láttam ilyet a városban.

"Bocs, az óvodáról mindig megfeledkezem, mi öten nem jár(hat)tunk óvodába. (Azaz én, a legidősebb igen, egy hónapig.) Ez a fene felgyorsult világ... "

Az utsó mondatot nem értem. :) Már én is jártam bölcsibe majd oviba a 80-as évek közepén. Szvsz te sem vagy idősebb nálam. :) És muszáj volt bölcsődébe is járnom, mert apám-anyám dolgozott.
Tehát ennek pont semmi köze szvsz a felgyorsult világhoz. Legalábbis a te születésed óta felgyorsult világhoz, mert már akkoriban is teljesen hétköznapi dolog volt az óvoda meg a bölcsi.
Ilyenkor sose feledd el, hogy te vagy a helikopter. :)

Ami meg a külföldi, Japán meg nyugati tömegközlekedést illeti csak nevetni tudok. :D Amire itthon olyan színvonal lesz, mint most Japánban - értem ezalatt a villámgyors elővárosi vonatokat - na addigra ott már rég teleportálással közlekednek majd az emberek.
Nézzél csak körbe. Olyan szinten le vagyunk maradva - ilyen téren is - , hogy a fejlett országokban lévő tömegközlekedési rendszerek csak álom kategória. És amit látsz itthon Pesten, az kb a csúcs.
Mert pl itt Vp-ben és a környéken is ugyanazok az ikarusz buszok közlekednek, mint 20 éve csak épp párat átfestettek kékre. No meg vettek pár Lengyelből lecserélendő neoplan buszt. Ami tök jó nyáron mert egy deka ablak se nyitható légkondi meg nincs. :) De még a helyközi járatok többsége is ilyen ócska ősrégi.. És akkor vajon mi lehet keleten...

(#40) Lenry válasza Dany007 (#39) üzenetére


Lenry
félisten

minden mondatoddal egyetértek :K

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#41) Crystalheart válasza Dany007 (#39) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Csak pont a kerékpár az például nem nagyon függne az ország gazdasági helyzetétől, csak a döntéshozók belátásától. A kerékpár ésszerű alternatívája az autós közlekedés tetemes részének (de még a közösségi közlekedésnek is). A vasúthálózat fejlesztéséhez sem kell világelső országnak lenni, ha száz évvel ezelőtt, száz évvel ezelőtti technológiával kiépült a mai hálózat nagy része.Mindebben csak fel kellene ismerni a lehetőséget és a jövőt, mert ha majd dupla ennyi lesz a benzin, és a tömegközlekedés sem fejlődik, akkor aztán lehet majd órákig nyomorogni az elavult járatokon.

Nekünk is van amúgy autónk, egy VW 3-as Golf. :) Néha nem árt, ha kéznél van, de előfordul, hogy hónapokig be sem indítjuk. (Erősen gondolkodunk az eladásán, mert a kötelező költségei magasabbak, mint a benzin bele. De szerintem várunk addig, hogy legyen egy kerékpár meg hozzá utánfutó.)

"Ez falun a 60 éves marinéninél még talán elmegy. Itt még nem láttam ilyet a városban." - Nem értem, miért viseltettek ilyen nagy ellenszenvvel a kiskocsi iránt, nem kell feltétlenül banyatankra meg eszkábált rekeszre gondolni, kulturált megoldások is léteznek. Bár az enyém erősen eszkábált, csak összedobtam kínomban valamit most ősszel (játékbabakocsi-kerekek+szánkó+rekesz), de lesz ez még jobb is. :D Tavaszra valami nagyobb kiskocsit össze kell rakni, ami még fel is fér a vonatra, és amiben a vásárra cipelendő asztal-elemek és a vásárfia ékszerek is nagyrészt elférnek, mert én és öcsém ketten, két hatalmas katonai hátizsákban, meg kézben, meg járulékos zsákban már csak nehezen vittük olyan messze, és még meg is akarjuk toldani az asztalt. A vásár pedig Pest belvárosában van. :DDD

"Az utsó mondatot nem értem." - Hát azt úgy értettem, hogy fene a felgyorsult világot, hogy óvodába kell cipelni a gyereket, de az még hagyján, megértem - a bölcsőde viszont mindennek a netovábbja. :) Ideálisnak azt tartom, ha az egyik szülő, nagyszülő, rokon otthon tud maradni a gyerekkel legalább óvodás koráig. Hogy én és a testvéreim nem jártak, az egészen más történet, egyszerűen nem tudtak vega kaját adni.

[ Szerkesztve ]

(#42) Lenry válasza Crystalheart (#41) üzenetére


Lenry
félisten

A vasúthálózat fejlesztéséhez sem kell világelső országnak lenni, ha száz évvel ezelőtt, száz évvel ezelőtti technológiával kiépült a mai hálózat nagy része.

most korrupció van. azt építünk, amiből valaki meggazdagodik. pont. igénytől, szükségtől, akarattól függetlenül. édesmindegy, hogy te vagy én mit akarunk, így ezen kár is sírni.

Nem értem, miért viseltettek ilyen nagy ellenszenvvel a kiskocsi iránt

mert kényelmetlen a használata.

Ideálisnak azt tartom, ha az egyik szülő, nagyszülő, rokon otthon tud maradni a gyerekkel legalább óvodás koráig.

ez sokszor nem adott. marad a bölcsöde.

szólj, ha én látom rosszul, de sokszor úgy írsz, mintha minden kizárólag akarat kérdése lenne, külső tényezőktől függetlenül.

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#43) Crystalheart válasza Lenry (#42) üzenetére


Crystalheart
senior tag

"most korrupció van. azt építünk, amiből valaki meggazdagodik. pont. igénytől, szükségtől, akarattól függetlenül. édesmindegy, hogy te vagy én mit akarunk, így ezen kár is sírni." - Legalább ekkora korrupció és mutyi volt száz éve is, mi az, hogy! :)

"mert kényelmetlen a használata." - Tény, hogy az autónál kényelmetlenebb. De olcsó és legalább használható. Mondom, mindenki fene kényelmes... :)

Ha volna lovam, biztosan azzal járnék, de az drágább, mint egy autó, havi 40 ezer. :D

MOD: "sokszor úgy írsz, mintha minden kizárólag akarat kérdése lenne, külső tényezőktől függetlenül." - Nem ez a célom, csak úgy vélem, ha mindig mindenben csupán a körülményekhez igazodunk, igába hajtják a fejünket. Ha a melós mindent elfogad, csak hogy dolgozhasson, akkor mindent meg is csinálnak vele.

[ Szerkesztve ]

(#44) Lenry válasza Crystalheart (#43) üzenetére


Lenry
félisten

Mondom, mindenki fene kényelmes...

21. század, Európa. üdv.
nem azért melózok egy csomót, hogy aztán a 19. század színvonalán éljek.

Ha a melós mindent elfogad, csak hogy dolgozhasson, akkor mindent meg is csinálnak vele.

sokaknak ez van vagy az éhenhalás.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#45) Vladi válasza Lenry (#44) üzenetére


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

"sokaknak ez van vagy az éhenhalás."
majd ha 2 kispulya boci szemekkel pislog rá, hogy apuci ugye lesz ma vacsora, majd átgondolja. :U

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#46) Crystalheart válasza Vladi (#45) üzenetére


Crystalheart
senior tag

"majd ha 2 kispulya boci szemekkel pislog rá" - Hahó, ez a jelen. :D Dolgozok érte nem is keveset, de igáslónak nem megyek el.

(#47) 8th válasza Crystalheart (#46) üzenetére


8th
addikt

Dehogynem. Fiatalabb koromban én is azt mondtam, hogy f@xom se fog 12 órákat lenyomni heti 6x aztán amikor megkaptam az első fizumat percekig csak bámultam ki a fejemből. Vidéken negyed év alatt kerestem annyit mint ott 1 hónap alatt.

[ Szerkesztve ]

(#48) Dany007 válasza Crystalheart (#41) üzenetére


Dany007
veterán

"Ideálisnak azt tartom, ha az egyik szülő, nagyszülő, rokon otthon tud maradni a gyerekkel legalább óvodás koráig. "

No, itt csúszik ki a realitás talaja a lábad alól. :)
Az egyetlen probléma ezzel csak az, hogy a gyerek 2. évének betöltésétől a gyes (vagy mi a tököm a neve) mindössze 28.000 forint havonta. A családi pótlék 12.000. Ergo a mióta a pici elmúlt 2 éves a párom "keresete" mindössze 40.000 forint havonta. Ebből sajnos nem tudunk megélni. Szükségünk van a két teljes havi keresetre. Szóval ez ilyen egyszerű. Ha legalább a fizetésének megfelelő vagy közelében lévő pénzt adnák a gyerek 3 éves koráig, akkor szűkölködve ugyan de itthon maradt volna ő is. De az én keresetem plusz 40k, kb mínusz 60 ezret eredményezne a családi kasszában havonta a minimális megélhetéshez (lakáshitel (ami kb egy átlag 1,5 szobás lakás albérleti díja) + rezsi + pelenka + kaja).

A kerékpárral az a gond, hogy itt vidéken szintekkel lassabb, mint az autó. Ráadásul a mínuszban vagy épp a 35-40 fokban eléggé embertelen. De tényleg... ki a f...om akarja úgy kezdeni a napot, hogy hajnali 6-kor elindul kerékpáron a hóban-fagyban hogy 30-35 perc múlva odaérjen a munkahelyére ahol lenyomja a ~9 órát majd haza 30-40 perc és jön a "második műszak" a gyerekkel, házimunkával, másnapi főzéssel stb...
De ami a legégetőbb az a kerékpár utak hiánya.

A Japán és külföldi vasúthálózatban is az a lényegi szempont, hogy gyors és használható. Gyorsabb, mint autóval és nem kell km-eket gyalogolni egy megállóig. Hidd el, ha lenne egy vonta itt városon belül, ami 5-8 perc alatt elvisz a munkahelyemre és itt lenne a megálló egy utcával lejjebb, biztosan azt választanám (no meg 10 perces járatsűrűség). 10-12 perc alatt meg még nagy forgalomban is odaérek a céghez. Ellenben busszal ez közel 30 perc! Mert az a járat, ami oda megy abban az időben az szépen körbejárja előtte a várost.

@Lenry: Szintúgy! :R

[ Szerkesztve ]

(#49) Crystalheart válasza Dany007 (#48) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Amit ideálisnak tartanék, az nem feltétlenül az általános vagy az, ami sokaknak lehetséges. Ideális az, amit az országban hosszú távon el kellene érni. Tehát hogy keressen annyit egyetlen szülő is, hogy akár egy keresetből is megéljen a család, amíg gyerekek vannak. Ha mindketten munkamániásak, oké, dolgozzanak ketten, de ne legyenek erre rákényszerítve. Ez volna az ideális első szintje, ezt kell hosszú távon elérni.

Azt pedig nem mondtam, hogy nem kellene jelentősen fejleszteni a vasutat. Száz éves szinten leledzik, a szerelvények zöme is sok-sok évtizedes, a Ganz hőskorából való. Csak hát azért nem fejleszteni, mert kevesen járnak vele, az teljes ostobaság, ugyebár. A dolog fordítva működik, azért kell fejleszteni, hogy többen használják. Ha kevesebben járnak autóval, csökken a zajszennyezés, a szmog, a parkoló autók száma, a forgalmi terhelés, és nem utolsósorban könnyebben lehet a turizmusnak és az üzleteknek előnyös sétálóutcákat létesíteni. Persze mezei halandónak erre sincs ráhatása. Arra is utaltam, hogy sokkal több (karbantartott, tehát pl. télen hómart) kerékpárút kellene. Hogy mikben merül ki a dolog jelenleg, arra jó példa itt, ami felénk van: Veresegyházon van kerékpárút, meg Szadán is, de a két település közt NINCS. Banyek, ekkora észt. Halálkanyar, ezer autó, miegymás. Itt Őrbottyánban ott voltam azon az ülésen, amikor a kerékpárútról vitáztak. A település költségvetése évi 1 mrd fölött van, a kerékpárút (ami a Gödöllő-Vác vonalon volna, ott, ahol a veresi meg a szadai is) építtetéséhez 15 millió Ft kellene - az indítványból semmi sem lett. Azóta a szürke iskola előtti teret 110 millióból kövezték le szürke, jellegtelen betonkővel, és most van egy alig valamire jó tökszürke placc, mert arra kaptak támogatást... Szóval kb. filléreken múlik a dolog. 15 milla, az egy családi ház ára se...

8th: Neeem ismersz te engem. :D Eleve tök mindegy, hogy havi 50 vagy 150 ezer bevétellel nem jut semmire sem az ember.
Amúgy meg túl béna, túl szórakozott, túl megbízhatatlan is vagyok a fizetett fix melókhoz, szóval ha akarnék, se nagyon tudnék, de ez más lapra tartozik.

[ Szerkesztve ]

(#50) 8th válasza Crystalheart (#49) üzenetére


8th
addikt

"Eleve tök mindegy, hogy havi 50 vagy 150 ezer bevétellel nem jut semmire sem az ember"

Ezt nem igaz. Én havi ~30k-t simán félre tudtam rakni úgy, hogy albérletben laktam többedmagammal amire szükségem volt megvettem különösebben nem basztam a fillért, ruhán és kaján nem spóroltam. Ha tudnék főzni még többet félre tudtam volna tenni mert a kajálás vitte el a legtöbbet. Ennek ellenére 3év alatt összeraktam egymillió kp-t abból lett otthon központi fűtés és külső szigetelés a házon. És nem kellett ezért németországig angliáig rohanni mint manapság oly sokan teszik hisztizve, hogy micsoda egy szar ország ez. Itthon voltam, a "saját" ágyamban aludtam és magyarul köszöntek rám a boltban amikor betértem reggeliért. Egyszerűen csak nem vertem a seggére a pénznek bkv-ztam, nem volt 100k-s okos telefonom, egy öregecske használt notit nyúztam, nem 25k-s cipőben tapostam szét a kutyaszart a járdán megfelelt a 10k-s akciós Puma bőrcipő is. Első fizum után 210-et tudtam levenni a bankszámlámról de átlagban a 180 mindig megvolt ha év közben nem csináltál valami különösen nagy f@xságot decemberben ment zsebbe egy 100-as borítékban adómentesen. Viszonyításképpen előtte itthon három műszakban kerestem akkor 76ezret. Megfogtam az isten lábát azzal a munkával. Úgy voltam vele fiatal vagyok fizikailag még jól bírom, nyomatom ezerrel ameddig tudom. Aztán a válság közbeszólt de ez másik történet. Csak azt akartam kihozni ebből, hogy ha az ember egy kicsit türtőzteti magát és nem veri el a pénzét nélkülözhető baromságokra egy 150k-s nettóból röhögve ki lehet jönni még albiba betársulva is. Ha pedig valaki olyan szerencsés helyzetben van, hogy otthon héderezhet a szülőknél még félre is tud tenni. Persze ha már van gyerek vagy lakáshitel vagy akár mindkettő rögtön bukik az elmélet de nekem akkor egyik sem volt.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.