Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#51) Crystalheart válasza 8th (#50) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Én megkaptam eleve egy családot tizenévesen, apa nélkül, és ha elmennék dolgozni, anyagilag többet vesztenénk (költenénk), mint amennyit nyernék (keresnék) vele. Kezdve azzal, hogy a fűtés pénzbe kerülne, és a kaját meg kellene venni. (Egy év alatt 1 t búza fogy a több mázsányi kerti termény és a több ezer liter tejből készített tejtermék mellett. Ezt fizetéssel sem tudnám állni...)

És mint mondottam, alkalmatlan is vagyok az effajta munkára... :)

[ Szerkesztve ]

(#52) -NRGyP- válasza Vladi (#7) üzenetére


-NRGyP-
tag

Hát azért ez nem teljesen igaz szerintem.

Az én autóm 7.1 litert fogyaszt városban 100km megtétele alatt. A munkahelyem 9 km-re van az otthonomtól, tehát az oda vissza 18 km. 20 munkanappal számolva ez egy hónapban 360km. Erre a távra a fogyasztásom 25,56l üzemanyag (benzin).
Én ma reggel tankoltam 407 Ft-ért, tehát a munkába járásra költött üzemanyag ár: 10402,92 Ft.
Egy bérlet ára Budapesten 10500 Ft. Tehát az én fentebbi példámmal élve (ami tudom csak rám vonatkozik minden más autó 2l alatt fogyaszt, efölött pedig termeli a benzint :)) valóban "megspórolok" 97,08 FT-ot, havonta. De ez csak tényleg abban az esetben igaz, ha csak erre a 360km-re használnám a gépjárművet (bár ez sem feltétlen igaz, pár sorral lejjebb le is írom miért). De persze nem csak arra használom/juk. Vásárlás, rokon látogatás, edzésre járás, gyerekekért stb. Tehát az üzemanyag költség már többre jön ki havonta, összehasonlítva egy havi BKV bérlet árával. Viszont, az is igaz, hogy amikor négyen ülünk az autóban, akkor viszont az a jobb választás pénzügyi oldalról nézve. Meg persze kényelmesebb és szórakoztatóbb is, hiszen a gyerekek mégsem gajdolásznak úgy a buszon legnagyobb örömömre, mint a kocsiban :).

DE! Itt van még a többi költség. Kötelező szervizek, amiket igyekszem magam megoldani, téli-nyári gumi csere szezononként (múlt héten cseréltettem le 6000 Ftért, mert nem felnin tartom, illetve akksit szintén aznap kellett cserélnem mert reggel bikázni kellett. 5 éves akksit cseréltem le, ami egy idős volt az autóval, Banner 50200 12V 58Ah/450En-re 22.000 Ft-ért)

Szval kapásból úgy indult a hónap, hogy teli tank benzin+gumicsere+akku csere: 50792 Ft.
Ebből 4 havi bkv bérlet jön ki és még marad 8500 Ft.

Tudom, a fenti felsorolás, és összegek, az én autómra és élethelyzetemre vonatkoznak. Nem is beszélve arról, hogy én Budapesten élek, ahol azért valljuk be őszintén elég jól ki van építve a közlekedési hálózat. Vidéki lakosokra és ingázókra nem igaz a fentebbi példa. Nyilván egy kisebb teljesítményű, vagy korszerűbb autónak, esetleg dízel gépjárműnek is kisebb az üzemanyag igénye, de azokra is vonatkoznak azok a kiadások, amiket egy autó tulajdonos nem, vagy nehezen tud elkerülni.

Olajcsere (most ne menjünk bele a csereperiódusba, én 10 ezrenként cserélem mert sokáig szeretném használni ezt az autót), éves kötelező biztosítás + baleseti adó, a gumicserék szezononként és egyéb meghibásodásra illetve állapotmegóvásra szükséges költségek. Nem beszélve a kopó fogyó alkatrészekről, fékbetétek, szilentek, izzók, rugók, csillapítók, ha eljön az ideje vezérlés csere, mosó folyadék, a szőrös dobókocka a visszapillantón és még kis millió dolog. A meghibásodások még mindig ezen felül vannak, az előbb felsoroltak a kötelezően cserélendő elemek, és persze azoknak is csak egy kis részét említettem meg.

Szval. Autóval közlekedni igenis költségesebb mint tömeg közlekedni. Ha már többen használjátok az autót, pl. együtt mentek dolgozni/suliba és szétdobjátok a költségeket, már lehet alternatívája a költséghatékonyabb közlekedésnek, de egyedül járni vele igenis zsebbenyúlós dolog.

Ami viszont tagadhatatlan, hogy kényelmesebb, télen melegebb, nyáron hidegebb (ha van klíma persze), jobb a komfortérzeted a saját járművedben mint a tömött buszon. Vitán felül áll, hogy mennyivel könnyebb vele egy nagybevásárlás, illetve leszállítani vele a gyerekeket az óvodába/iskolába, elmenni vele Balatonra/Hévízre, Pago-Pago-ra stb. És az is benne van még a használatban, hogy nem minden esetben gyorsabb, füstőlő 3-as mertró ide, kimaradó 2-es metró oda. Ha ünnepelni megyünk a haverokkal óhatatlanul magunkba diktálunk pár sört, majd még egyszer annyit, tehát jegyet kell váltani az éjszakai buszra, vagy hazakutyagolni (kizárt dolog! :DD ), vagy hívni egy jóféle taxit kilométerenként 280 Ft-ért plusz a 450Ft-os alapdíj.

Tehát ami a lényeg, az embernek mindig mérlegelnie kell, hogy mire akar költeni, mit tart fontosabb szempontnak, és az alapján kell megválasztania a számára megfelelő közlekedési járművet (busz, vonat, bicaj, hajó, hátimotoros, stb).

Az irományhoz kapcsolódóan, valóban a céges autó a legjobb autó, bármi is legyen az. Gratulálok a jogosítványodhoz, és balesetmentes közlekedést kívánok, hosszú-hosszú évekig!

A hozzászólásom hosszúságáért pedig elnézést kérek, kicsit elkapott a HÉV.

[ Szerkesztve ]

(#53) Lenry válasza -NRGyP- (#52) üzenetére


Lenry
félisten

Szval kapásból úgy indult a hónap, hogy teli tank benzin+gumicsere+akku csere: 50792 Ft.

azért nem veszel minden hónapban új akkut és gumikat... :U

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#54) -NRGyP- válasza Lenry (#53) üzenetére


-NRGyP-
tag

Mint ahogy azt is írtam, hogy ez az én példám és élethelyzetem. Ne kiragadt jeleneteket elemezz, hanem az egész irományt kezeld kérlek. :R

Illetve gumit nem vettem, csak cseréltettem, amit minden szezon elején kell(ene).

[ Szerkesztve ]

(#55) Gabás válasza Lenry (#53) üzenetére


Gabás
addikt

nem, de érdekes módon senki nem számolja bele az autó vételárát és amortizációját (ami szintén jelentős), nem beszélve olyan „elhanyagolható” dolgokról, mint a minden nap egyedül használt autó környezetterhelése (amiért pl. én mondtam le eddig az autóról)

(#56) Lenry válasza -NRGyP- (#54) üzenetére


Lenry
félisten

nem akartam kiragadni, de az ott akkor is félrevezető, mert több éven átívelő költséget hasonlítottál össze havi költséggel.

(#55) Gabás de érdekes módon senki nem számolja bele az autó vételárát és amortizációját

mert nehezen kiszámolható és mert nem terheli rendszeres jelleggel a pénztárcát

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#57) Vladi válasza Gabás (#55) üzenetére


Vladi
nagyúr

Ennyi erővel számoljuk bele az egészségi kockázatot is, hogy a buszon kifagyva (8 év alatt 147 alkalommal) 4 évvel hamarabb leszek rokkant nyugdíjas, ami 2.4 millió forint bevétel kiesés évente. Tessék, kijött a kocsi ára is. :))

Hagyjuk már. Fentebb is kiszámolta, hogy annyi a bérlet, mint a benzin. Akkor? +1 embert visz magával és akkor már jobban járt.

Egyébként meg egy helyben álló kocsi jobban amortizálódik, mint a rendszeresen menő.

[ Szerkesztve ]

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#58) Crystalheart


Crystalheart
senior tag

Ugye ezt a képet mindenki ismeri? :DDD

(#59) D1Rect válasza Lenry (#56) üzenetére


D1Rect
félisten

Arra szeretnék felhívni a figyelmedet, hogy van egy halom "rejtett" költség az autózásnál.

Ami jelenleg téged a céges autóval nem fenyeget, még akkor is a legjobb biznisz, ha tankolnod is kéne.

(#60) DeFranco válasza D1Rect (#59) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Vettem egy autót. Nem nagyot, kicsi-közepeset. 9 éveset, alacsony futásteljesítménnyel. Jelenlegi állás szerint perfekt műszaki állapotban.

Ez volt márciusban, akkor fizettem érte 1.050.000 forintot.

Azóta nem csináltam meg csak azt, ami technológiailag szükséges, abból sem mindent, jelentős váratlan hiba nem jött elő.

Eddig a vételáron felül ráköltöttem 560.000 forintot. Ebből a hibajavítás 59.600 forint, aminek kb. a fele-harmada már a vásárláskor ismert volt.

A jövő évre vonatkozóan összeadtam a tervezett szükséges költségeket, ez kb. 250.000 forint lesz, ha nem jön közbe semmi, és nem jön elő meghibásodás.

Ebben nincs benne egy fillér üzemanyag sem, egy kilométert nem ment az autó, és még egyszer mondom, semmi komolyabb meghibásodás nem volt.

[ Szerkesztve ]

(#61) -NRGyP- válasza Lenry (#56) üzenetére


-NRGyP-
tag

Hmm. Úgy látszik rosszul fogalmaztam hosszú fejtegetésemben.

Nem a havi költségeket akartam összehasonlítani, hanem a budapesti közlekedési költségek BKV-val, vs a budapesti forgalomban való közlekedés költségei autóval. Ezt a kettőt ha egymás mellé állítod havi, vagy éves, vagy 10 éves szinten, az autóval való közlekedés óhatatlanul is többre jön ki, egy főre levetítve. De ahogy azt is említettem, ez már több ember esetén rögtön borul.

(#62) D1Rect válasza DeFranco (#60) üzenetére


D1Rect
félisten

Mi a vihart csináltál egy 10 éves autón 500K-ért hibajavításon felül? :F

(#63) DeFranco válasza D1Rect (#62) üzenetére


DeFranco
nagyúr

kötelező biztosítás (23), eredetvizsga (18) illeték (33), okmányok (12), csao (40), két gumiszett (60+80), apró felszerelés (jégkaparó, poroltó, ablakmosó, ablaktörlő, izzószett, stb.) (50), első nagyszervíz (vezérléscsere, szűrők, olajak) (130) und so weiter und so fort

összejön ám sec-perc alatt

jövőre kötelező-csao ugyanúgy, gépjárműadó, műszakiztatni kell, éves szervíz (szűrők-olajak), fékbetét és féktárcsacsere, némi kőfelverődés a kerékjáraton-karosszériás meló, némi extra biztonság még bele, csak ez lesz 200 fölött.

és akkor még nem költöttem rá egy fillért sem, meg nem tankoltam.

és nem paszuly, meg nem A4

[ Szerkesztve ]

(#64) -NRGyP- válasza DeFranco (#63) üzenetére


-NRGyP-
tag

És azt kell, hogy mondjam, hogy az a 130 ezres szerviz még majdnem olcsónak is mondható vezérléssel, munkadíjjal, mindennel együtt. Nem is értem azokat az autótulajdonosokat, akik ezeket a lépéseket kihagyják egy autó megvásárlása után (persze nem a szalagról legurult gépjárműről beszélek). Bár lehet csak egy évig akarják használni az adott kocsit azután kuka...

Én 450 ezret költöttem a megvásárlás utáni két hétben ugyan ezekre a dolgokra úgy, hogy egy csomó mindent magam cseréltem és a vezérlés csere még csak most jön majd tavasszal.

Bizony, az átírási és biztosítási költségeket szeretjük a szőnyeg alá seperni, pedig súlyos 10 ezrek azok is, számolni kell ám velük.

(#65) D1Rect válasza DeFranco (#63) üzenetére


D1Rect
félisten

Így jár az aki 50 ezeré' vesz jégkaparót. ;]

(#66) DeFranco válasza D1Rect (#65) üzenetére


DeFranco
nagyúr

az... :D

(#67) Dany007 válasza -NRGyP- (#61) üzenetére


Dany007
veterán

De ezt nem így kell nézni.
Senki nem vesz autót csak azért, mert olcsóbb bejárni vele dolgozni.
Ezt úgy kell nézni, hogy van egy autód vagy veszel egy autót mert kell amúgyis. És ha már van akkor azzal jársz dolgozni, mert minimálisan kerül csak többe, mint a tömegközlekedés.

Nyilvánvaló, hogy sokkal többe kerül egy komplett autó megvétele és éves fenntartási, üzemeltetési költsége, mint megvenni a havi bérletet 7-10k-ért.

Én se azért vettem autót, hogy azzal járjak dolgozni. 16 éven át buszoztam, elvoltam vele. De ha már van autó és alig pár ezerrel kerül többe a bejárás benzinben(!), mint bérlettel akkor mért ne.
Azért kell autó, mert van picigyerek, szeretünk kirándulni, sokat járunk Pestre - nagyobb távolságokat - egyszerűbb a bevásárlás stb stb...
És ha már úgy alakult, hogy lett autónk akkor mért ne járnék azzal dolgozni nem pedig a mínusz fokos buszjáratokon sínylődni minden nap. Tudom, mert jóideig buszoztam én is rendszeresen.

Szóval az összehasonlításod fölösleges. Az emberek többsége nem azért vesz autót, mert olcsóbb vele munkába járni. Hanem azért mert szüksége van egy autóra. Az már csak egy plusz hozadék, hogy ha már van autó akkor járjon azzal dolgozni az ember. Ezer millió ok van még az autó mellett, mint a munkába járás. Az csak egy sok közül.

Az akksis példád meg tényleg nem volt szerencsés abban a kontextusban. Mikor is arra próbálsz példát hozni, hogy milyen drága havonta az autó, aminek a költségébe szépen beleveszed az 5-10 évente vásárolandó akkumulátort is. : )

[ Szerkesztve ]

(#68) -NRGyP- válasza Dany007 (#67) üzenetére


-NRGyP-
tag

Ezt az egészet már fentebb kitárgyaltuk és tisztáztuk (az akkus példával kezdve minden mással), de azért köszönöm az észrevételeidet.

De miért is lenne egy összehasonlítás fölösleges, amikor is én egy olyan kategorikusan kijelentett állításra reagáltam, mint amit a kedves fórum társ hetedik hozzászólásában olvashattunk, miszerint:

"Azt amúgy vágod, hogy kocsival járni kvázi olcsóbb, mint tömegközlekedni? "

Csupán erre az egy mondatra reflektáltam én az "összehasonlításommal". De látom ezek szerint túl bonyolultan fogalmazok, úgyhogy le is zárnám ezt a témát részemről.

[ Szerkesztve ]

(#69) Vladi válasza DeFranco (#63) üzenetére


Vladi
nagyúr

Baszki, milyen autón 130 k a nagyszervíz???? :Y

Én lefordultam a székről, mikor 90k-ért akartak vezérműszíjazni a seat cordobámat. Aztán Megegyeztünk 70k-s utángyártottban. De ez már a nagyonsok kategória.

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#70) DeFranco válasza Vladi (#69) üzenetére


DeFranco
nagyúr

vezérlés volt vezérműszíjszettel, vezérműkerékkel, ékszíjjal 63, olajcsere, olajszűrő, szervóolaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék, pollenszűrő, légszűrő, benzinszűrő, gyertyák, klímatöltés, klímatisztítás, ezek összesen 42, plusz munkadíj 25

minden alkatrész gyári, elismert, specialista, nem drágán dolgozó szerelő

ennyi az ára, ez nem sok. reális.

Ford Focus I facelift 1,6 benzin

szerk: ja, és ez számlás-áfás ár, megmondta a szerelő, hogy vezérléscseréről csak számlásan hajlandó beszélni, marha nagy felelősség, ha valamit elcsesz marha nagy para, ez a tiszta, ha lekövethető, hogy ki és pontosan mit csinált

[ Szerkesztve ]

(#71) hoffman_


hoffman_
nagyúr

jogsi nélkül nincs élet! :D már anno is mondtam, hogy nagy királyság lesz ez a partner :) tapossad ki a belít!!! ;]

DeFranco:

hínnye, 130k? lassan esedékes a vezérműszíjcsere itten is. viszont a második 42+25 megvolt pont 3 hete, összesen 25-be, szintén eredeti, szintén számla, munkadíjjal. 2008-as 1.4 Fiesta. (najó, hogy ne legyen ferdekép, fékolaj, hűtőfolyadék, szervóolaj nem volt cserélve, de 40-kval rövidebb volt a vége!)

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#72) DeFranco válasza hoffman_ (#71) üzenetére


DeFranco
nagyúr

ne méregessük, párszor már átrágtam, elhiheted, tételes-cikkszámos alkatrészlistát kaptam, több helyen ellenőriztem, ez ennyibe kerül

sokszor sokan vonták már kétségbe, meg magyarázták meg, hogy ez fele ennyi, meg fele annyi, aztán kiderült, hogy a tartalom is fele, mert ez marad ki, meg az felesleges, meg különben is az ő szerelője anyaggal cserél ötezerből olajat csak nem annyira precíz... másnap meg nem veszi fel a telefont amikor nem indul az autó

kezdjük ott, hogy 42+12, mert a munkadíj fele a vezérlésé (és akkor nagyvonalú voltam), meg még kérdés, hogy mi maradt ki amire nem emlékszel (klíma? gyertyák? benzinszűrő? olaj feltöltési mennyiség?) stb.

most nem neked akarok beszólni, de biztos vagyok benne, ha összeadnánk, akkor kiderülne, hogy nincs messze a két szám egymástól (csak egy kicsit unom így a hatodik-hetedik körön :) ) de ha kíváncsi vagy, ott a tételes lista, vesd össze, küldök hozzá árakat is

hidd el, tudok számolni, ha ez máshol 20-30%-al olcsóbbra kijött volna, akkor már rég rájuk gyújtottam volna a műhelyt és nem büszkélkednék vele

[ Szerkesztve ]

(#73) hoffman_ válasza DeFranco (#72) üzenetére


hoffman_
nagyúr

ne érts félre, nem kétségbe vonni akartam, csak furcsállom, hogy vajon miért ennyi az annyi. tudom, hogy nem az a fajta vagy, aki random gondol egyet, odaviszi a kocsit, hogy "ne", aztán elhozza, és odadobja a zsét, ami annyi, amennyi, hogy "ne". :D

klímát nem írtál! :) az megvolt régebben, a többi megvolt, mert a lényeg a szűrőcsere volt(bár bevallom, a benzinszűrőre nem esküdnék).

abban biztos vagyok, hogy nálad több minden lett ki/berakvacserélveszerelve, mint itt. a lényeg, a lényeg, hogy itt a tél, és a kisautók teljesen jól érzik magukat a nagy hidegben is már.

(jó, bevallok még egy trükköt, amit vészhelyzetre tartogattam, amivel szintén lehet 15-20%-ot nyerni, ha egy barátom csinálja a dolgot :B )

csak elsőre volt sok a számod, és amúgy sem belekötöttem! na jó talán esetleg mégis de ;] zsibbadok már, nézd el nekem, húznak minket, mint az állat, szopatják az egész végzős évfolyamom már két hete egy akadállyal, és rendesen ki vagyok/vagyunk készülve.

ui.:

klíma ott, Ábel nem tud olvas. lásd.: szürke szekció. uff

[ Szerkesztve ]

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#74) DeFranco válasza hoffman_ (#73) üzenetére


DeFranco
nagyúr

na látod-látod :D

a klímát viszont írtam, ott van :)

mindegy, mindenkinek annyi amennyi, meg kell csinálni. :R

holnapután államvizsgázok b.ki, szerinted mennyire vagyok kész? :DDD

[ Szerkesztve ]

(#75) hoffman_ válasza DeFranco (#74) üzenetére


hoffman_
nagyúr

mennymá, akkor itt van neked a helyed? :DDD nagy kalappal hozzá! inkább most, mint január 3-án, ahogy jó pár barátom megkapta. az aztán a vacak :/ sok sikert :)

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#76) -NRGyP- válasza DeFranco (#74) üzenetére


-NRGyP-
tag

Csatlakoznék az előttem szólóhoz, sok sikert, illetve kéz és lábtörést, vagy mit szoktak ilyenkor kívánni :)
HAJRÁ!

(#77) DeFranco


DeFranco
nagyúr

[ Szerkesztve ]

(#78) hoffman_ válasza DeFranco (#77) üzenetére


hoffman_
nagyúr

virutális pacsi és sör. kedvenc posztjaim ilyenek. ja, meg ő, ő zseniális, a mentorom.

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#79) DeFranco válasza hoffman_ (#78) üzenetére


DeFranco
nagyúr

[ Szerkesztve ]

(#80) Crystalheart válasza DeFranco (#79) üzenetére


Crystalheart
senior tag

Ha ez szám szerint igaz, te sem mérnökinfóra jársz, asszem. :DDD

(#81) -v- válasza Crystalheart (#80) üzenetére


-v-
addikt

Ott is vannak elvetemült arcok, akik hozzák ezt ;)

(#82) Lenry válasza DeFranco (#79) üzenetére


Lenry
félisten

az derék

és mi lettél, most, hogy nagy lettél?

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#83) DeFranco válasza Lenry (#82) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Most még tudok írni, megírom :D

Okleveles közgazdász, ugyanúgy, mint az első diploma, csak ez MsC, az meg BsC volt (pontosabban főiskola akkor még).

(#84) Dany007 válasza DeFranco (#83) üzenetére


Dany007
veterán

Az szép. Hát grat.
Gondolom bemutattad a részletes házikassza nyilvántartásodat és mindenki egyből fejethajtott! ;]
De tényleg grat. Bsc meg msc... az már szép. Most jöhet a kettes fázis. Húzz el külföldre amilyen gyorsan csak tudsz. :D (gondolom angolul már tudsz kellőképpen.)

(#85) DeFranco válasza Dany007 (#84) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Ne kezd már te is a hülyeséget légy szives :D nem megyek sehova.

(#86) hoffman_ válasza DeFranco (#79) üzenetére


hoffman_
nagyúr

korrekt. gratulálok Uram! :)

"The time you enjoy wasting is not wasted time."

(#87) baluka26 válasza DeFranco (#60) üzenetére


baluka26
veterán

Passat, A4 olcsóbb, ez az alacsony futásteljesítmény magyar betegség. Belső égésű motort 20e kilóméter alatt is úgy tönkre lehet tenni, mint más 1m kilóméter alatt sem.

Volkswagen TDI motorral konkrétan kimegy a világból is. Kiváló választás, kérdezz meg akárhány szerelőt és hozzáértőt, én is ilyet fogok venni, most hogy egyetem mellett elkezdem pályámat :)

Azt is megkockáztatom, hogy Ford-hoz drágább az alkatrész, mint ezekhez.

Hogy az átírással kapcsolatos költségeket miért számolod ide, rejtély számomra.

[ Szerkesztve ]

They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska

(#88) Lenry válasza baluka26 (#87) üzenetére


Lenry
félisten

végre valaki nem hisz hülyének. :R
én sem a hasamra ütve találtam ki, hogy ezt akarok

[ Szerkesztve ]

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#89) DeFranco válasza baluka26 (#87) üzenetére


DeFranco
nagyúr

jó, erről feleslegesnek érzem vitát nyitni, vegyétek meg, tartsátok fenn, aztán meglátjuk kinek van igaza

azt, hogy olcsóbb fenntartani egy exprémium autót, mint egy középkategóriásat, remélem te sem gondolod komolyan

a piac pedig nem viccel, hanem áraz. ha két autó között újonnan háromszoros volt az árkülönbség, majd 8-10 év alatt egy árszintre kerülnek, vagy - mint ebben az esetben ahogy állítod - a prémium még olcsóbb is, annak bizony oka van, és ezt úgy hívják, hogy fenntartás

nyilván kimegy a világból, ha karban lett tartva, de hogy te itthon rendesen karbantartott turbóspaszulyt találjál nyomott áron, arra bizony kicsi az esély. a turbót pedig gondozni kell, hűteni kell, a dízelt nem mindegy mivel tankolod, hogyan tartod be az olajcsereperiódust (ha a gyári 20-30k-s intervallumot tartod be, főleg ha valami étolajat ötenek bele, vagy csak minden második cserét végez el a szervíz, ahogy az gyakran megesik) akkor az bizony pont alattad, mint harmadik tulaj alatt fogja összehányni magát. nem csak a motorblokk van ott, van ott minden csoda, turbótól befecskendezőkön át elektronikáig, futómű, stb.

de mondom, felesleges ebbe belemenni, van a te véleményed, meg van az én véleményem, ez 1:1, valószínűleg nem fogjuk egymást meggyőzni, tulajdonképpen nem is akarlak jelen állás szerint (nem mintha bajom lenne veled, csak maga az ügy veszett :) ) szóval nézzetek körül a piacon, vegyetek valami szépet, használjátok öt-hat évig, aztán majd számolunk, hogy mi mennyi.

[ Szerkesztve ]

(#90) Lenry válasza DeFranco (#89) üzenetére


Lenry
félisten

én ~15 éves autóról beszélek ami ugyanazokból az alkatrészekből épül fel, mint egy hármas Golf.
azért nem akkora csillagászati összeg őket fenntartani.

Gvella Glan! | There are two types of people: Those who can extrapolate from incomplete data

(#91) DeFranco válasza Lenry (#90) üzenetére


DeFranco
nagyúr

jó, mondom, nem szólok bele. leírtam a véleményem, teszed ahova gondolod, csíny letudva. :) ha van kérdésed kérdezel, vagy tőlem vagy mástól, akitől akarod, ha nincs, akkor meg mindenki boldog :)

@baluka26: OK

[ Szerkesztve ]

(#92) baluka26 válasza DeFranco (#89) üzenetére


baluka26
veterán

Passat egy longitudinális Golf3 a gépházban...
Ez a motor van az összes Volkswagen csoportos autóban, annyi alkatrész van, mint állat. Szerintem lényegesen olcsóbbak is, mint Focus-ba.

Minden 15-16 éves prémium autó ennyibe kerül, legyen az BMW vagy Passat. Itthon kapható Passat-ok 90%-a import. El kell menni szerelővel, megnézni.

A piac áraz, igen, és mivel kurva nagy a kínálat Passat-ból, egyértelmű, hogy árak szépen mennek lefelé.

Van rá 850e forintom, ennyiért talán nem nagy feladat találni egy B5-os Passat-ot.

[ Szerkesztve ]

They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska

(#93) -v- válasza DeFranco (#89) üzenetére


-v-
addikt

Megane

(#94) DeFranco válasza -v- (#93) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Új gumival. Ködlámpa nélkül. Úgy kényelmes. :K

(#95) baluka26 válasza DeFranco (#72) üzenetére


baluka26
veterán

Egyébként az megvan, hogy az a lista, amit te kapsz, az teljes áras, szerelő viszont nagy eséllyel 50% kedvezménnyel veszi?!

They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.