Hirdetés

2019. november 19., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) aginor


aginor
(addikt)

És vajon ha dedikált RT maggal rendelkező kártyán futtatjuk, akkor jobb lesz a teljesítmény, mintha anélküli videokártya az alany (a cikk szerint mondjuk elvileg nem)? Ugyanakkor az is érdekelne, hogy a Pacsal és Turing (1660) architektúra között van érdemi különbség? Ugyan elvileg nem kellene lennie számottevően, de tegnap azt tapasztaltam a fórumban megosztott eredmények láttán, hogy arányaiban egy 1660 kevesebbet lassul, mint egy 1080 (bár ezt elég nehéz megítélni az eltérő hardveres környezet miatt).

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#2) Abu85 válasza aginor (#1) üzenetére


Abu85
(HÁZIGAZDA)

Semmit nem ér a célhardver itt. Processzormagok kellenek, illetve FP32 TFLOPS.

A semmi az nem nincs, hanem van. Ha a semmi van, akkor nincs semmi, de ha nincs semmi, akkor valami van, de az nem semmi.

(#3) aginor válasza Abu85 (#2) üzenetére


aginor
(addikt)

A cikk alapján sejtettem, akkor a tapasztalt különbségeket a platformok okozzák. :F Amúgy egyesek már azt víziónálják, hogy decemberben az Amd is előrukkol globálisan valami hasonló megoldással.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#4) wwenigma válasza aginor (#3) üzenetére


wwenigma
(Jómunkásember)

Annyira nem vizio mert PS5-ben lesz ray tracing abba meg AMD cucc ketyeg :)

Steam: http://bit.ly/1rRuf8p , Origin: wwenigma -- | -- Jiayu F1 / G3C / OT995 cuccok: http://bit.ly/1w44CI2 -- | -- ZTE V5 Red Bull -> http://bit.ly/1mgtfrd -- | -- Xiaomi RN3SE -> http://bit.ly/2r8DlV7 -- | -- Live Stream: twitch.tv/wwenigma

(#5) Thrawn


Thrawn
(félisten)

Más se hiányzott belőle :D

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł DIV: Blessed Mother! Save us! łłł

(#6) aginor válasza wwenigma (#4) üzenetére


aginor
(addikt)

Elvileg logikus lépés lenne, de ettől még nem lesz a kártyákban hardveres feldolgozó, tehát egyes esetekben tetű lassú lesz. Ugyanakkor ki mondta, hogy a PS5-ben nem egy olyan GPU fog dolgozni, amiben lesz RT mag? ;)

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#7) siposz


siposz
(kezdő)

Megnézve a két képet, nekem ez 1 FPS különbséget se ér meg. Biztos vannak emberek, akiknek ez mozgás közben feltűnő és hatalmas különbség, én nem tartozom közéjük.

(#9) martonx válasza siposz (#7) üzenetére


martonx
(addikt)

Hát nekem is nagyon kellett figyelnem a különbségeket. Mondjuk én High-on játszok, már az Ultra-Highnál se igazán látok különbséget, csak az FPS esik (VGA hangosodik fel).

Én kérek elnézést!

(#10) schawo válasza siposz (#7) üzenetére


schawo
(titán)

Ez csak azért készült, hogy földbe döngölje az RT technológia megítélését :DD

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#11) Alogonomus válasza aginor (#6) üzenetére


Alogonomus
(tag)

Inkább azt az irányt érzem – WoT is ezt erősíti –, hogy a dedikált RT mag helyett inkább az egyre elterjedtebbé váló 10+ szálas rendszerek kapacitását használnák ki a sugárkövetéshez.
– Ezzel megspórolhatják az RT mag 100-200 ezres drágító hatását, amelyik mag ráadásul sugárkövetést nem igénylő alkalmazásokban csak a helyet foglalja.
– A GPU-n belül így felszabaduló helyre extra teljesítményt biztosító részegységeket tervezhetnek.
– A CPU-kban láthatóan inkább a magok/szálak száma emelkedik, és nem a magos nyers sebessége, így inkább a CPU-k egyre teljesebb kihasználása a célszerű, amit pont az ilyen EnCore és Cryengine típusú megközelítések tudják biztosítani. A munka egyre nagyobb részét a CPU átvállalja, így a GPU kevesebb speciális alrendszert igényel, míg több univerzális egységgel általánosan nagyobb teljesítményt nyújthat.

(#12) mepet


mepet
(addikt)

Nagyon látványos a különbség a két példa kép között!

(#13) DraXoN válasza Alogonomus (#11) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Mondtam korábban, hogy lehet ebbe az irányba megy majd el a piac és a "speciális cél RT" dolog nem fog elterjedni mert a CPU veszi át a számítási részét, a gyors PCIE sávok és sokmagos cpuk "általánosan programozhatóan" eltudják látni a feladatot, és nem korlátozza annyira a számítások minőségét a végeredményben.
De kb. egy éve amikor ezt felvetettem, azt mondták ez "lehetetlen" irány, és hülyeséget beszélek :(
De egyre több program még is inkább ezt az irányt választja, persze még semmi se dőlt el az irányt illetőleg, mert még nagyon az elején járunk a technológia elterjedésének...

The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20

(#14) cyberwarfare


cyberwarfare
(őstag)

Fenomenális.... :C

(#15) rezessanyi válasza mepet (#12) üzenetére


rezessanyi
(csendes tag)

hol? :D

(#16) TeeBee73


TeeBee73
(őstag)

Fent van már az enCore-on? ;]

"Szépnek, szép vagy." - mondta a Kisherceg. "Ringdingding-digingigerining" - mondta a róka.

(#17) DraXoN


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Megnéztem a tesztet egy FX8200+RX470 4G kombinációjával ... nem tudom működik-e ténylegesen az RT, vagy sem (bár az árnyékok másmilyenek), de mindent Ultra szintre rakva szerinte játszható a szint.

Teljesítmény RT nélkül:

Teljesítmény RT-vel:

Érdekesség, az RT számolásos teszt mellett kisebb a CPU terhelése.. Úgy néz ki a videokártya lehet a szűk keresztmetszet, bár RT terhelés esetén 1 cpu száll jobban terhelődik mint a többi.

Ha a pontszám az alapján jön, hogy a kb. 3 perces jelenet alatt hány képkockát rajzolt ki, akkor az alapján kicsivel 30fps lehet a tempó (kb. reálisnak tűnik látvány alapján), de sehol nincs beszaggatás, kb. folyamatos a számolás..

én mondjuk "high" grafikán játszom 4xAA-val a játékkal amikor játszok (ott sose esik be 60fps alá kicsit se)..

Azért látszik a teljesítményt majdnem befelezi, de egy "tesztnek" érdekes volt.

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20

(#18) cyberwarfare válasza DraXoN (#17) üzenetére


cyberwarfare
(őstag)

thx :R

(#19) DraXoN válasza cyberwarfare (#18) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Azért az látszik, hogy árnyékokon kívül jelenleg másra nem használják az RT-t, pl. van egy jelenet ahol vízben gázolnak át a tankok, de ott nincs használatban tükröződéshez.
Lehet erősen igénybe venné annál a jelenetnél a dolgot ha tükröződést is számítanának.

The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20

(#20) weiss


weiss
(őstag)
LOGOUT blog

Az interjúalanyok is renderelve vannak?

I did nothing, the pavement was his enemy!

(#21) cyberwarfare válasza DraXoN (#19) üzenetére


cyberwarfare
(őstag)

Akkor egyenlőre ez egy korai korai, hogy lássák foglalkoznak a grafikával hír és fícsőr.

(#22) TeeBee73 válasza DraXoN (#17) üzenetére


TeeBee73
(őstag)

Hmm. Holap én is megnézem az asztalin (i7 4790K, R9 390) és a laposon is (i5 3800H, 1050Ti) kombóval. Az asztalin visszaveszem a felbontást FullHD-re, az erőviszonyok miatt.
Kíváncsi leszek, bár eltérő a 2 cucc, (4th gen 4/8, 4GHz 16GB RAM, régebbi, de 8GB-os VGA, SATA-s SSD, vs. 8th gen 4/8, 4GHz, 8GB RAM, újabb, de csak 4GB-os VGA, nVME-s SSD.)
Möglássuk'. :)

[ Szerkesztve ]

"Szépnek, szép vagy." - mondta a Kisherceg. "Ringdingding-digingigerining" - mondta a róka.

(#23) MongolZ


MongolZ
(addikt)

Najó, engem kilóra megvettek.
De remélem nem kell lecserélnem az i7 6700T-met... mindjárt csinálok tesztet.

(#24) cyberwarfare válasza MongolZ (#23) üzenetére


cyberwarfare
(őstag)

Ettől? Én egy dinamikus időjárást szívesebben látnék benne mint ezt....

(#25) MongolZ válasza cyberwarfare (#24) üzenetére


MongolZ
(addikt)

Így képek alapján jobbra számítottam. Érzésre RT-vel mikrolaggolt, amikor közel voltak a tankok.

Az eredmények:
Minden max, RT nélkül:

Minden max, RT szintén:

i7 6700T, Radeon 5700, 32 GB RAM, 2560x1440

(#26) Sinesol válasza DraXoN (#13) üzenetére


Sinesol
(addikt)

A cpu nem igazán tudja komolyabb játékok esetén átvenni a szerepet, egyszerűen össze se lehet hasonlitani számítási kapacitásban egy combosabb vga-val, vagy célhardverrel, max ilyen kis alapszintű bohóckodásra elég. Igazából még a 2080ti is megszenved a raytracinggel, pedig még csak kezdetlegesen van beépítve a játékokba, alig használják ki a benne lévő potenciált, hol vagyunk még az általa lehetséges fotorealisztikus grafikától..

[ Szerkesztve ]

(#27) Alogonomus válasza DraXoN (#17) üzenetére


Alogonomus
(tag)

Inkább valami korlát lehet benne, mert R2600 és RX580 alatt 1920x1200 RT-vel látszólag még kevésbé dolgoztatta meg a processzort.

[ Szerkesztve ]

(#28) Drenadar


Drenadar
(veterán)

de most a wargaming szerint az RT az csak az arnyék?

A játékban működik már a füstgránát, vagy az főleg megfektetné a játékot....?

Alienware 13 R3 & :) Xiaomi Mix 2

(#29) b. válasza DraXoN (#17) üzenetére


b.
(nagyúr)

Ha jól értettem a cikket, akkor A CPU nak itt igazából ugyan az a szerepe- a normál számítási kapacitáson kívül-, mint a RT magnak az RTx kártyákban, egy BVH gyorsító, ami valószínűleg nem igazán számítás igényes feladat, inkább egyfajta cache szerepet tölt be az ütközések kiszámításának a gyorsítására ezért nem terhelődik sok mag csupán egy vagy kettő. Valószínűleg kisebb / kevesebb magos CPU nál az lehet a gond, hogy kiesik teljesítmény ezáltal, hogy gyorsító szerepet töltsön be a BVH struktúra számára.. nem véletlenül Intel áll ez mögött. 50 % teljesítményvesztés, csupán árnyékolásra azért elég jelentős, mert tükröződéseket és fényeffekteket nem számítanak a motorban ezzel , csak árnyékot.

[ Szerkesztve ]

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) PSN: Wijberto: Xbox Live : Tiboa

(#30) cyberwarfare válasza Drenadar (#28) üzenetére


cyberwarfare
(őstag)

Ez még csak az első fázis. Gondolom fokozatosan akarják betenni ezeket az új effekteket.

(#31) DraXoN válasza Alogonomus (#27) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Az adott különbség erősen csak videokártyákból lehet, ugyan 470-em van, de a RedDevil RX470 órajelei szinte megegyeznek az 570 alap órajeleivel. A CPU ezek szerint meg csak malmozik...

The human head cannot turn 360 degrees... || FX8320; Rx470; 16GB; 240GB; 2x1TB || LG v20

(#32) korren


korren
(aktív tag)


(8700k @ 5 GHz - delid)

Azért a VGA dobja a pontszámot, úgy tünik... :P

-I like the misery. -I like this world!

(#33) hokuszpk válasza Sinesol (#26) üzenetére


hokuszpk
(addikt)

no para.
mindjart itt a 3950X. meg a toklampasszezon. teli leszunk maggal. ;]

Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...

(#34) Prof


Prof
(addikt)

hmm nagyon lemaradtam, en meg ott tartok az online MMO harci jatekoknal minimumra levettek a jatekosok mindent, hogy jobban lassak az elenfelet, folyamatosabb gyorsabb legyen a jatek.
Azert biztos hasznos annak aki screenshotokat keszit, de szzertinem ez az egesz RT tema nagyon tul van lihegve, plane hogy mit tudott mar 10 eve is a valodi RT amit filmeknel hasznalnak. (szuperszamitogepeken renderelve persze)

"Yesterday is gone, tomorrow is not yet come. We have only today. Let us begin"

(#35) MeszesKPT


MeszesKPT
(aktív tag)

Nagyon kellett figyelnem, hogy meglássam a különbséget, de biztosan csak öregszem.

(#36) Jacek válasza b. (#29) üzenetére


Jacek
(senior tag)

CPU-m nem megy 20% fölé a tesztben.. legtöbbször 10-15% tanyázik..

(#37) kikikirly


kikikirly
(aktív tag)

Igy néznek ki RT nélkül max grafikán az árnyékok? X D
Nem egy játékba van külön elsimítás az árnyékokra, és közel hozzák az itteni RT-s árnyékok szintjét.Igaz árnyék elsimítás is levesz az FPS-ből de közel se annyit mintha RT-vel csinálnád.
Azért választhatták az RT-s megoldást mert később a tükröződést,fényterjedést is RT-vel akarják megoldani, most még csak ismerkednek a rendszer működésével.

(#38) aginor válasza Drenadar (#28) üzenetére


aginor
(addikt)

Ilyet nem mondtak, de egyelőre csak az árnyékokkal játszadoznak. Gondolom oka van, ami akár az is lehet, hogy hardveres megoldás nélkül ennyi vállalható be, de az is, hogy a motor nem bírna el többet, vagy csak simán erre áll a cerkája az egyik programozónak, ezt egyelőre nem tudhatjuk. ;)

Ködgránát?! Ugyanmár, minek az! Abból nem lehet prémium tankot csinálni, amit el lehet adni. ;]

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#39) Drenadar válasza aginor (#38) üzenetére


Drenadar
(veterán)

Én az árnyékokat szoktam kikapcsolni elsőre... Egy tankos játékban semmi értelme semmi előnyt nem ad az árnyék viszont rengeteg fpst visz el.... Úgy általában.

A ködgranat meg taktikai eszközként nagyon sok mindent meg változtatna a játékban...

Alienware 13 R3 & :) Xiaomi Mix 2

(#40) nihill válasza cyberwarfare (#30) üzenetére


nihill
(senior tag)

Ha már az első lépésben lefelezték a teljesítményt, akkor szerintem itt meg is állhatnak...

(#41) TeeBee73 válasza nihill (#40) üzenetére


TeeBee73
(őstag)

Az nVidia féle RTX meg harmadolja, azt is a 2xxx-es szérián tudja. Az se jobb.

[ Szerkesztve ]

"Szépnek, szép vagy." - mondta a Kisherceg. "Ringdingding-digingigerining" - mondta a róka.

(#42) schawo válasza TeeBee73 (#41) üzenetére


schawo
(titán)

Annak legalább van látszata. Ez a semmiért fogyaszt 50%-ot.

SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH Win7 6000 Ft, Office 365 Vállalati E3 16000 Ft/felh/év, Win10H 14500

(#43) Macka


Macka
(veterán)

Juhééé. Ez kell ide, ettől sokkal jobb lesz ez a játék. :W :W

(#44) Cifu válasza Prof (#34) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

A magukat eSport gamereknek tartó halmazról beszélsz. A jelentősebb számú réteg csak kikapcsolódni akar. Ami azt jelenti, hogy nem egymásra villogó hasábokat akar nézni, tehát a felhasználók egy jó részének hasznosak az ilyen pluszok...

[ Szerkesztve ]

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#45) nihill válasza Cifu (#44) üzenetére


nihill
(senior tag)

Én pl. casual gamerként koppanásig odatolt grafikával játszom, pont ezért amit írsz.
Mondjuk ezzel a fele FPSért cserébe kicsit szebb árnyékkal nem vettek meg.

(#47) Cifu válasza bertapet11 (#46) üzenetére


Cifu
(nagyúr)
LOGOUT blog

Elég komoly különbség az RTX 2070 vs. RX 5700 XT szinten...

Tudom-tudom, majd decemberben az új driver...

Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

(#48) Qkackca


Qkackca
(aktív tag)

Nekem pl ultran felezi, mediumon meg majdnem harmadolja a pontszámot ha bekapcsolom az rt-t (A10-6700, Rx 580 4gb, 8gb ram / cpu közel 100%, gpu viszont 16% kihasználtsággal megy az aida napló szerint...)

Ja és 1 perccel a vége előtt megáll a venti a gpun, csak az utolsó pár másodpercen indul újra szóval szerintem valós lehet a gpu kihasználtság :)

[ Szerkesztve ]

http://www.hwbot.org/user.do?userId=8629 | Ballistix@aszekrénytetején

(#49) bertapet11 válasza Cifu (#47) üzenetére


bertapet11
(csendes tag)

jaja, és ez még csak nem is 2070S

(#50) Raymond válasza Cifu (#47) üzenetére


Raymond
(nagyúr)

Hat valami csiszolas kell az 5700XT-nek mert ennel jobban kene teljesitenie. Nalam ez van egy Strix 2080-al:

Pont FPS
---------------------------------------
Off : 27851 167
High : 21909 131
Maximum : 20282 122
Ultra : 18180 109

A CB-nel lathato 2070-es eredmenyekhez kepest ez kb. +32% es kb. ennyivel (3x%) gyorsabb GFlops es Texels/s-ban a 2080 a 2070-nel. A pixel fillrate es a mem savszel kb. egyforma. Az 5700XT a papir orajeleken olyan 30%-al jobb az flops es tex teljesitmenyben mint a 2070 de mivel az joval a hivatalos fole boost-ol a valosagban olyan mondjuk 15% jobb csak. Attol fuggetlenul nem kene annyival lassabbnak lennie, az Off eredmenyek kb. egyformak.

[ Szerkesztve ]

Privat velemeny - keretik nem megkovezni...

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.