"Valamikor régen azt tanultam,hogy kétütemű motorba kétütemű olaj való. Abból is a jobbik, mert az olaj a motor lelke."
A gyártó előírása a mértékadó információ. A külön olajozás esetében mások a megkívánt tulajdonságok, mint benzinbe kevert olaj esetében.
"Tehát nem vagyok biztos benne, hogy egy nyúlós, sötét színű,benzinben alig oldódó valami jobb..."
A benzinbe bizonyosan nem jobb. De ettől még a motor saját olajozórendszerében, ha az előírt minőségű és tulajdonságú olaj, akkor jobb.
"Abban sem vagyok biztos,hogy jobb a külön olajzás a direktben kevert benzinnél."
Hogy a viharban ne lenne jobb!
Ha az üzemanyagba kevert olaj jobban teljesítene, az összes benzines jármű, keverékkel menne.
A keverék a legolcsóbb megoldás.
Ha elengeded a gázt, akkor elengeded a motor kenését is. Saját olajozó megoldás esetében még működik a kenés. A Wartburgba ezért raktak szabadon futó rendszert, hogy a motor alapjáraton járva, kapjon némi kenést. Gázadás nélkül, lejtőn, elégtelen lenne a kenés.
Kétütemű injektoros motorok esetében rövid úton küldi halálba a motort, az üzemanyag olajozása, a saját kenőrendszer használata helyett.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!