Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#49) hunyadymarci


hunyadymarci
csendes tag

Én Münchenben használok két hasonló szolgáltatást is (Car2go: Mercedeseket és Smartokat, DriveNow: BMW-ket és Miniket lehet bérelni). Drágábbak, mint a GreenGo (olyan 30 cent / 90 Ft körül van egy perc, mondjuk kategóriától/kedvezményektől függően lehet olcsóbb/drágább is). Egy saját autónál viszont iszonyatosan, de még a tömegközlekedésnél is sokszor olcsóbb, ha több ember együtt utazik (pl. egy egyzónás vonaljegy 2,60; 4 ember simán befér mondjuk egy 31 centes BMW-be, az fél óra vezetés kb.). Van elektromos kocsi is (BMW i3-asok), azok kicsit drágábbak (34 cent), viszont élmény vezetni őket. A tankolás/töltés itt önkiszolgáló rendszerben megy, ha megtankolod (a megfelelő kutakon a kocsiban levő kártyával fizetve)/töltőre teszed a kocsit, akkor 30 ingyen percet kapsz cserébe. Kocsikat sem hurcolják általában az alkalmazottak, hanem ha egy kocsi "rossz helyen van", nem vitte el senki az elmúlt napokban, akkor lekedvezményezik 24 cent/percre, és egyből lesz valaki, aki elmegy érte.

Lehet mondani, hogy külföld, meg itt biztos jobban vigyáznak az emberek meg jobban tudnak vezetni, de erre azért nem vennék mérget, itt is vannak felelőtlen/ügyetlen emberek. Ennek ellenére én eddig még nem tapasztaltam olyat, hogy kritikus gond lett volna a kocsival. Persze, olyan már volt, hogy piszkos volt a kocsi, ekkor a bérlés elején meg kell mondani, hogy nagyon csúnya (és ekkor rákérdez, hogy szeretnél-e elállni a bérléstől, ha igen, nem került semmibe). Ezt a kocsi átnézését sem kell túlzásba vinni, körüljárod 20 mp alatt, hogy látsz-e valami nagyobb sérülést, ha igen, akkor megnézed az appban, hogy jelentették-e már, de általában elég csak leokézni, nem láttam még törött kocsit (gondolom egyből javítják, ha ilyen van). Biztosítás 400 euró (120e Ft) önrésszel van (ami szerintem fair összeg, de azért szeretem az amerikai autóbérlést, ahol napi pár dollár pluszért önrészmentes cascót is kapsz a kocsihoz).

Ami még praktikus, hogy csak akkortól kezd számlázni a kocsi, amikor beindítod a motort (tehát ha pl. télen havat kell lekotorni róla vagy az ablakot jégteleníted, azt még ingyen csinálod, és van a kocsiban minden ami kell hozzá). Sokkal több kocsi van, mint a GreenGo-ban (értsd: a két szolgáltatásban összesen most pl. több mint 700 kocsi szabad Münchenben, ami egy kisebb város, mint Budapest - és a legtöbb ember használja mindkettőt, mert havidíj nincs, csak egyszeri regisztráció).

És működik a dolog, bár nyilván nem látok bele, hogy ez mennyire éri meg a cégeknek (mindkét esetben az autógyártó is üzemelteti - el tudom képzelni, hogy mindkettő veszteséges, viszont egyébként meg elég jó reklám a kocsiknak, a BMW-ket pl. én nagyon megszerettem, mióta azokat vezetgetek).

(Korlimit pedig szerencsére a carsharingnél 21, míg sima autóbérlésnél sajnos a legtöbb helyen Európában 25 év alatt kb. dupla díjat kell fizetni, mint felette - így a rendes bérlés fiatalként teljesen versenyképtelen ezekkel szemben.)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.