Hirdetés

2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Cingáriusz


Cingáriusz
őstag

Amikor pakolhatóbb elektromos autók (kombik) is lesznek ilyen rendszerben és kiterjesztik a szolgáltatást az agglomerációra, illetve elterjedt és biztonságos lesz a robotpilóta használat (GPS-be be a cím és az autó magától odavisz), na akkor lesz ez a szolgáltatás teljesen zseniális. :C
Nem utolsó sorban pedig legyen sokkal-sokkal több töltőfej és sokszáz ilyen autó a rendszerben.

[ Szerkesztve ]

(#2) fornettisuti válasza Cingáriusz (#1) üzenetére


fornettisuti
veterán

+1

iPhone 13 - Apple Watch Series 7 - LG 65” QNED - Ryzen7 5800X - MSI RTX 3070 - 32GB Kingston HyperX Predator - 34" Iiyama - Redragon Surara Pro - A4Tech X7 - Voopoo Argus MT - Voopoo Argus Pod

(#3) sagem válasza Cingáriusz (#1) üzenetére


sagem
addikt

Na és akkor vajon mit szolnak majd a taxisok?:) Mármint ha valóban színre lépnek az engedélyezett, jól működő, bérelhető robotpilóta autók, amik vagy városszerte szétszórva vagy/és applikációval egyszerűen rendelhető formában 0/24 rendelkezésre állnak majd, fix árakon . Nyilván ez nem egy két hónap múlva várható, de ez a jövő az biztos.

[ Szerkesztve ]

„Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”

(#4) Mercel


Mercel
senior tag

Nagyon szimpatikus de ( most még egy átlagembernek) nagyon nem éri meg.

Az idealista énem azt mondja, hogy majd kiforrja magát.

A reálpesszimista "magyaros" meglátásom pedig azt, hogy amíg egy hanyattlökött moncsicsi a főpolgármester és rogánokból, kocsisokból, lézerekből áll a kormány és egyáltalán a döntéshozók nem látnak messzebb annál, hogy hogy lopjanak szijjel mindent, illetve hogyan és hányféleképpen tudják lehúzni a "polgárokat" addig egy ilyen szolgáltatásnak sajnos nem sok jövője van - leginkább a tesztben is kifejtett - ehhez a hatóságok pozitív, jövőformáló hozzáállása is kell(ene) rész miatt.
Meg ugye Budapest "bűnös város"..

Mindenesetre nagyon drukkolok nekik mert jó ötlet és jó a cég hozzáállása is.

(és ne legyen igazam!:). )

[ Szerkesztve ]

Marcel

(#5) hallerlaller


hallerlaller
addikt

Szvsz elég drága ez.

Hisense 55U7HQ - Xiaomi 11i

(#6) fffeco válasza Cingáriusz (#1) üzenetére


fffeco
tag

Illetve, akkor egy még távoli jövőben mikor az autó érted jön. :) Ja ez már kimeríti a vezető nélküli taxi fogalmát.

(#7) GaborGh


GaborGh
őstag

Remek ötlet és nagyon jó kezdeményezés, remélhetőleg minél szélesebb körben el fog terjedni, kedvet kaptam hozzá, hogy kiprobalhassam...
Uppp 👍

(#8) guriga1234 válasza GaborGh (#7) üzenetére


guriga1234
addikt

Akinek van autója, az nem fog ilyen szolgáltatást igénybe venni. Akinek nincs, de van jogsija, az sem feltétlenül, mert az valószínűleg tömegközlekedik (bérlettel). Ha egy bérelhető autó messzebb van, mint az aktuális busz/villamos/metró megálló, az nem fog elmenni az autóért és plusz költségbe verni magát, mert ugye eleve van bérlete. Pláne fél órát nem fog gyalogolni, mert annyi idő alatt fél Budapesten keresztül lehet menni tömegközlekedéssel.
Akit ez érdekelhet, azok a külföldiek, mint ahogy a bérelhető bicikliket is azok használják.

(#9) SShadow


SShadow
aktív tag

Hát hol is kezdjem!Kb 10éve foglalkozom személygépkocsik bérbeadásával vidéken szóval van némi rálátásom a dologról.Most már csak meglévő ügyfeleknek adok autókat.A meglátásom hogy egy "kontrollálatlan" rendszer csak káoszt okoz.Rengeteg a buktató pl: bérlőként hogy bizonyítod hogy az a karc már rajta volt a kocsin elötte is vagy hogy mennyi töltéssel adtad le a kocsit.Egy éves jogsi főleg pesten felejtős minimum 25éves kor és egy 5éves jogosítvány nálam ez alap.Aztán olyankor mivan ha műszaki hiba történik és időre kell menned.Ezeket sorolhatnám napestig.Az árról inkább nem is beszélek mikor pesten már 3500/napért adnak autót amivel ha másra nem arra jó hogy eljuss A-Bbe.Az állatszállítás meg a cigi is tök jó dolog de ki ellenőrzi ezeket.Takarítani is csak több bérlő után tudnak te meg beleülsz az esetleges koszos kocsiba?Felügyelet nélkül ez hatalmas rizikó!!!

[ Szerkesztve ]

(#10) Szita


Szita
csendes tag

Kíváncsi leszek mennyit fognak ezekből meglovasítani...Tuti hekkelhető lesz előbb utóbb a rendszer,akkor aztán viszik majd mint a cukrot :DDD :DDD :DDD
Amúgy a ötlet jó,tetszik.

Smartphone superuser,nem várok el sokat csak azt tudja amire kitalálták..........

(#11) darvinya


darvinya
titán

Halot ügy, mert:
-ameddig egyszeri költség átlagbér 30%-a, addig csak ötletnek jó, meg aki ennyit költ naponta.
-kevés autó és töltő miatt

SShadow

Azért 25 év és 5 éves jogsi semmire sem garancia vezetőképességről.
Régi kocsimat pont e kitételeknek megfelelők törték meg 2x is.

sheratan

Jó erős túlzás, hogy megy már ilyen.
Sokkal inkább bemutatóra és elvétve külföldieknek van fenntartva.
Pont mint a Bubi.

[ Szerkesztve ]

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#12) #16820480 válasza Mercel (#4) üzenetére


#16820480
törölt tag

A szolgáltatás már működik, én már önmagában ezen meglepődtem, hogy Budapesten ilyen van. Nem kell sok az ilyesmihez, csak csinálni kell, ahogy ez a cég teszi jelenleg. A lényeg az, hogy az emberek ne "passzivistán" álljanak hozzá mindenhez, ami új, vagy nem szokványos.

(#13) SShadow válasza darvinya (#11) üzenetére


SShadow
aktív tag

Nyilván nem de egy friss jogsis még ennél nagyobb rizikó!Budapest meg hatványozottabban veszélyes szerintem!

És a legfontosabb a használókör amit itt nem szabályoz kb senki:
Nálam csak a normálisabbja fordul meg, de tudjuk a magyaroknál ez elenyésző hányad.
Pl van itt egy ittas ember is ülhet volán mögé senki nem mondja neki hogy nem kéne!

[ Szerkesztve ]

(#14) kstcsk


kstcsk
tag

Ez korlátozás nélkül óriási, hangsúlyozom, óriási baklövés...

(#15) Djatis


Djatis
senior tag

2 nappal az indulás után regisztráltam be és azóta is használom. Szerintem nagyon jó ötlet és használható is. Bár többször volt olyan, hogy nem volt a környékemen elérhető autó de álltalában mindig lehet találni.
Attól függetlenül, hogy nem lehet a kocsikban enni, inni talátam már benne pl sültkrumplit vagy össze kent ülést.
Amit nem írt le a tesztelő kolléga, hogy bérlésnél egyből feldobja az aplikáció a külső, belső értékelést. Azaz körbe kell nézni a kocsit (törés, karc) miatt és a belsejét is szemügyre kell venni! Három "fej" van amivel lehet jelezni az elégedettséget de igény szerint lehet képet küldeni, illetve írni is az aplikációban!
Mióta felfedezték a jó magyarok ezt a kis lehetőséget azóta egyre több törött autóval is találkoztam!

A magyarázat olyan mint a segglyuk, mindenkinek van de senki nem kíváncsi a másikéra!!!

(#16) SShadow válasza kstcsk (#14) üzenetére


SShadow
aktív tag

Ezzel teljesen egyetértek!!!

Djatis: Végre egy használói vélemény is!Kérdeznék ha az össztört-összekent kocsit jelented és mondjuk te voltál az aki megcsinálta mi az eljárás ki szolgáltat igazságot esetleg a tulaj kárát ki téríti meg?Egy kiszakadt ülés vagy egy elnyomott cigicsikket nem fizet a Casco:((((

[ Szerkesztve ]

(#17) Máté94


Máté94
addikt

Vészmadárkodtok, jó magyar szokás szerint. Nem, hogy örülnétek... :U Kockázat mindenben van, de ezek amikről beszéltek már benne vannak az árban. :P

Nagyon jó kezdeményezés, csak így tovább. Sok sikert kívánok a cégnek és jövőbeni bővülést. :R :C

[ Szerkesztve ]

(#18) Tikakukac


Tikakukac
titán

Tökös a vállalkozás. Autót így kiadogatni bérbe az merész. Nagyon.

Máté94: A magyarozás is jó szokás ám :B

[ Szerkesztve ]

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#19) #16820480 válasza SShadow (#16) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mivel csak appon keresztül lehet bérelni, szerintem elég könnyen megtalálható, hogy ki kente össze/tette tönkre. Minél látványosabb a kár, annál könnyebben észre fogja venni a következő bérlő, és ha van esze, jelenti is azonnal.

(#20) axioma


axioma
veterán

Nagyon tetszik! Mas kerdes, hogy messze vagyunk a belvarostol. Na meg gondolom ossze van kotve a regisztracio (jogsi stb. bemutatasa) az elso befizetessel, igy nehez ugy hogy "majd ha egyszer veletlen szukseg lesz ra". [Meg vezetne'k full elektromosat, hibrid mar megvolt, elmeny ha nem megy a motor :) ]
De azert szorakozasnak nem fizetne'k sajnos ennyit. Pedig egyreszt a kockazat miatt, masreszt meg a kozonseg szurese miatt is ez realis.
Napi autoberlesben nincs benne a parkolasi dij meg a benzin, es jellemzoen a mashol lerakas sem, almat kortevel.

(#21) Atomgeszi válasza SShadow (#9) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Ne haragudj, de szerintem a 25 év és 5 év jogosítvány sem biztosíték semmire.
Aki gyökér az 18 évesen friss jogsival is gyökér lesz, és 28 évesen is vagy 38 évesen is.
E mellé a városban látom ahogy női vezetők tömkelege égeti le a kuplungot, két kézzel adogatja a kormányt kanyarodás közben és kavarodik össze a keze és fingja sincs a forgalom ritmusáról.
A 65 éves Tescóba járó papákról nem is beszélve akik azt hiszik, hogy ugyanolyan reflexekkel rendelkeznek mint 25 évesen. Nem mellesleg tartják fel a forgalmat és ebből szoktak inkább lenni a balesetek, hogy a vezető menne, de előtte tötymörög az öreg 60-al a 90-es táblánál az út közepén.
A jó vezető 17 évesen és 2 éves jogsival is jó vezető lesz. Elhiszem, hogy félted a kocsikat, de előbb adom oda egy 20 éves normális fiatalembernek az autót, mint egy saját magát 300 ezer km-t levezett 38 éves női sofőrnek akinek fingja sincs a közlekedési kultúráról.
Nyilván nehéz szűrni, de elég degradáló ez azokra nézve, akik 19 évesen pl. 2 éves jogsival teljesen normálisan tudnak menni. :B

(#22) SShadow válasza #16820480 (#19) üzenetére


SShadow
aktív tag

Hát hidd el tapasztalatból mondom hogy te mint app felhasználó nem fogsz éjszaka a -15ben autót körbefényképezni.

De legyen igazatok és működjön, kívánom nekik sőt ha kell még tanácsokat is adok.
Nekem az elmúlt 10év jó tanulópénz volt szinte mindennel találkoztam már.

(#23) SShadow válasza Atomgeszi (#21) üzenetére


SShadow
aktív tag

Hát hidd el nem ma kezdtem a dolgot nálam pl nincs 25év alatti vezető, de megfordultak már tömkelegével a szombatra csak 1napra kéne kocsi mennyié van kategória,és itt nem csak a vezetni tudás a baj hanem hogy felerősödve önbizalomtól meg a haveroktól ne adj isten 1-2tabitól mindent meg tudnak csinálni!

Szóval a felelősségérzettel van a probléma ez a legnagyobb gond!
Plusz visszatérek a jó magyar szokásra hogy másét széttaposom míg az enyémre vigyázok kategóriájú emberből is van sok sajnos!

Nyilván azért a levezetett kilométerek száma azért sokat dob a latba de azt nem nagyon tudod ránézésre ellenőrizni.

Nálam ez már kialakult kinek adok és kinek nem kocsikat sok jó tapasztalatom van a fiatalokkal is sőt olyan emberekkel akiből semmi jót nem néznél ki, vannak külföldiek sőt van egy 65éves bácsi aki hihetelenül jól vezet kint lakik Brüsszelbe több szezont bérelt már tőlem kocsit mindenféle gond nélkül.
Szóval nem az életkort kell nézni ebben igazad van az ember a lényeg!!!!!

[ Szerkesztve ]

(#24) Atomgeszi válasza SShadow (#23) üzenetére


Atomgeszi
veterán

Igen, elhiszem. A bulizós szombati emberek más kategória.
De lehet csak mi voltunk túlságosan normálisak friss jogsival. Nem voltak gyökér ismerőseim.. :)

(#25) SShadow válasza Atomgeszi (#24) üzenetére


SShadow
aktív tag

Hát ez nagyon jó dolog több ilyen ember kéne mint te,ezt komolyan mondom!!
De most visszatérve a topicra a sok gyökér hülyétől ki menti meg a céget ha nincs semmiféle kontakt bérlés után nem vesznek át autót nem takarítanak nem ellenőriznek át semmit.Nem töltenek fel pl ablakmosót ilyenkor fontos!!!

Nálunk az üzlettársammal egy 0-24es műhely működik ő mentéssel és szereléssel foglalkozik sok alkatrésze van polcon így megelőzve a hétvégi állást!

[ Szerkesztve ]

(#26) Fejvadi


Fejvadi
nagyúr

Küszöbön a jövő. :C Díjazom ez ilyen fejlesztéseket.

Köszi a tesztet.

(#27) darvinya válasza SShadow (#13) üzenetére


darvinya
titán

Budapesti vagyok így esetek is itt történtek.

Lehetek nagy képű, de anno mikor oktató mondja, hogy jobban vezetek nála, akkor tudok vezetni.
Az igaz, hogy 7 éve nincs autóm, mert nem telt/telik fenntartásra, de néha jól jönne néha az értelmes megfizethető bérlés.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#28) SShadow válasza darvinya (#27) üzenetére


SShadow
aktív tag

Hát ilyen emberből viszont itt nálunk is van sok!
Nem tartanak fent egy kocsit csak havi 1-2alkalomért inkább bérelnek jobban kijönnek vele plusz én is inkább adom oda egy olyan embernek mint pl te aki már régóta vezet/bérel kocsit mondjuk tőlem!
Sok a külföldön dolgozó is
Nálam pl ez nem a lehúzásról vagy a nagy pénzről szól sokkal inkább egy komplett szolgáltatást nyújtok embereknek akikkel napi kapcsolatot is ápolok.Sokan kapják meg ugyanazon az áron a kocsikat mint évekkel ezelött az üzletpolitika és a vevőközpontúság egy nagyon fontos dolog.
Volt olyan hogy nem volt már kocsim, de kellett egy törzsbérlőnek kértem mástól, egy forintot nem kerestem rajta, de nem hagytam szarba mert tudtam hogy fontos neki a beteg anyukáját ment meglátogatni.
Jobb érzés volt segíteni neki és azóta visszajár!!!!!!!

(#29) #16820480 válasza SShadow (#25) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk alkatrészek terén egy elektromos autó sokkal jobb, mert kőbalta egyszerűségű egy benzineshez/dízelhez képest. Kezelése is egyszerűbb, nem kell váltani, kuplungolni, nem fullad le, stb.

A bérautót körüljárni az persze kényelmetlen, de mondjuk ha meghúzták az oldalát, vagy fityeg a lökhárító, az könnyen látszik, ahogy az is, ha beleöntöttek egy pohár kólát. A lényeg itt az, hogy könnyű legyen kezelni a helyzetet és jelenteni. Mondjuk az appban legyen erre opció, amit használatba vételkor pár fotó csatolásával fél perc alatt megteszel, és mész utadra. A cég meg majd intézi, hogy ki bérelte előtte a kocsit, kinek a felelőssége.

(#30) mark!


mark!
őstag

Ez azért már egész jó dolog. Lehet hogy MO f.. ff.. fejlődik? :Y ;] Mondjuk azért Uber sokkal egyszerűbb.

>

(#31) SShadow válasza #16820480 (#29) üzenetére


SShadow
aktív tag

Hát a kőbalta egyszerűség azért relatív, van alatta egy futómű egy fék stb.
Pl egy kopogó féltengelyt csak menet közben veszel észre mondjuk azt nem tudod lefényképezni, vagy az ha tiszta retek a kocsi nem látod alatt pl ha meghúzták.
Vagy ha ledarálta a gumi oldalát mert nem volt benne elég nyomás.

A paraszt ember furfangos hidd el.

Komplex dolog ez hidd el nem azért mondom nem ellenük beszélek csak egy felügyelhető rendszer sokkal biztonságosabban működik.
Bejössz együtt körbejárjuk elmondok róla mindent kérdezhetsz ha esetleg van valami és nyugodtan távozol én is nyugodt vagyok mert tudom hogy az összes dolgot amit kell elmondtam.

Sok hiba abból adódik hogy az user nem tudja hogy működik pl a H Astrán a csomagtérrolót le kell nyomni és kiold, ha nem mondod el nem fogja tudni letöri véletlenül

[ Szerkesztve ]

(#32) #16820480 válasza SShadow (#31) üzenetére


#16820480
törölt tag

Nem hinném, hogy ezeket az autókat kieresztik az utakra, és utána évekig rájuk sem néznek. Biztosan van rutinellenőrzés, csak nem minden fuvar után. Ettől lesz mondjuk használható sok más dologra is. Míg a te kölcsönződnél annyi az előzetes meg utólagos eljárás és tennivaló, hogy igazából csak napban mérhető inkább az az időszak, amire megéri kibérelni, ezt mondjuk elviszed 10-15 percre, mert éppen mondjuk átmennél a barátnőhöz, de nem akarsz buszozni. Vagy el kell szaladni valamiért, vásárolni, gyerekért, vagy irodák közt valami hivatali üggyel. Ilyen esetekben ez az Uber gyorsaságával működik, mert szinte azonnal már ülsz az autóban, és csinálod, amit akarsz, nem pedig egy kölcsönzőssel kell beszélgetni (nem személyeskedésnek szántam, csak arra példa, hogy mennyire idő és célorientált manapság a társadalom).

(#33) grabber


grabber
addikt

Ha raknának bele kamerákat akkor látni lehetne ki vezette,hogyan és milyen kárt okozott :U

(#34) SShadow válasza #16820480 (#32) üzenetére


SShadow
aktív tag

Pontosan igaz, de tényleg jó a célorientáltság egy nagyvárosban mint pl pest.
De ezek az autók többnyire több tíz ember napi használatát eredményezik amivel sokkal nagyobb a rizikófaktor is!
Jó is hogy mondod én nem adok ki autót fél napra semmi értelme egyik félnek sem.
Mondjuk azt azért hozzátenném nálatok egy derekas dugóban elköltesz annyi pénzt egy óra autóhasználatra amiből itt bérelsz egy kocsit egy napra!
Más a célközönség és más a cég is, de nem hinném hogy ez így kifizetődő mindkét félnek.

grabber: jó ötlet de nem hinném hogy szívesen ülnének az emberek olyan autókba ami veszi minden mozdulatukat

Meg azt azért senki ne gondolja hogy majd ingyenes parkolás meg töltés lesz akkor is ha az elektromos autók hada ellepi a várost.Onnantól meg már nem buli az egész dolog Pesten.

[ Szerkesztve ]

(#35) #16820480 válasza SShadow (#34) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ez teljesen más felhasználásra van, mint amit te kínálsz. Ha mondjuk le kell mennem Pécsre egy napra, akkor ahhoz nyilván nem ilyen autót bérelnék én sem, hanem valami annak megfelelőt, egy olyan kölcsönzőből (ja, itt említem meg, hogy ugye nálatok is gondolom úgy van, hogy teli tankkal adjátok át, és úgy is várjátok vissza, az is plusz pénz a bérleti díjon felül, ami ugye attól függ, hogy mennyit használja az ember az adott napon).

De itt a hangsúlyos az, hogy kvázi azonnali rendelkezésre állás van. Tehát nem kell előtte egy-két nappal kigondolni, elmenni, leszerződni, vagy telefonon/emailben megbeszélni, stb. Hanem ha 10 perccel indulás előtt jut eszembe, akkor is esélyes, hogy találok autót. Dugóban nyilván nem szerencsés, de mondjuk egy taxinál olcsóbb.

(#36) #06658560 válasza SShadow (#34) üzenetére


#06658560
törölt tag

Kölnben évek óta külön kedvezménnyel parkolhat, esetleg ingyen, pontosan nem tudom, a Car2Go összes autója. Benzinesek, dízelek is. E mellett van a BMW rendszere és a Deutsche Bahné a Flinkster. Működnek, hasznos elemei a közösségi közlekedésnek.

(#37) Tomi_Ohl


Tomi_Ohl
veterán

Szép kezdeményezés. Úgy hallottam, külföldön már van ilyen pár éve, jó tudni, hogy Magyarországon is. Hasznos dolog, na meg, valljuk be, külön izgalmas az, hogy csak úgy beszállsz egy utcán parkoló nem saját kocsiba és hazamész vele, mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
Ezek után már csak az a kérdés, hogy az én városomban vajon mikor lesz ilyen? :D Valószínűleg csak ha már nem városra, hanem egész megyékre lesznek kiadva ilyenek...

Xiaomi Mi 9T Pro, valamint Mi 5S és Mi 3W a parkolópályára rakva.

(#38) SShadow válasza #16820480 (#35) üzenetére


SShadow
aktív tag

Az azonnal rendelkezésre állás nálam kb 10perc sőt kiszállást is vállalok aminél nincs kényelmesebb funkció szerintem.
Az üzemanyag nyilván plusz költség itt viszont visszatérve a telitankra ha teli tankkal kapod nyilván nyugodtan autózol vele de az appnak azt is kell jeleznie mennyi a töltöttség benne mert akkor lutri hogy egy "üres" kocsiba ülsz bele.
Apropó ha már itt tartunk azért ha lemerítem az elektromos kocsit az nem tesz neki túlzottan jót én úgy tudom.

Nyilván én pesten nem tudom hogy működik én simán leugrok a szomszédos városba egy emberért ha kell arról nem beszélve hogy vállalunk reptéri fuvarokat is.
Gondolj bele leszállsz a gépről és vagy haza visznek, vagy vár egy autó ez azért eléggé kényelmes.

De hangsúlyozom ez vidék nem Budapest nyilván tök más a szisztéma itt mint nálatok az amit itt meg tudok csinálni Pesten lehet bukta lenne!

(#39) #16820480 válasza SShadow (#38) üzenetére


#16820480
törölt tag

Én nem látok úgy bele azért az autókölcsönzésbe. Egyszer alkalmai munkán voltam egy ismerősnél sofőrködni a kölcsönzőjében, ő mesélt pár dolgot, de annak már pár éve legalább.

Az ilyen elektromos autók nyilván nem jók ilyen vidéki fuvarokra még, mert nem elég a hatótáv. Az app amúgy jelzi a töltöttséget, ezt írták is a cikkben. Viszont ha már a reptér feljött, akkor arra is jó lehet egy ilyen autó, hogy valakit kivinni a reptérre, vagy behozni onnan, ahogy távolsági buszoktól is, vonattól is. Olcsóbb jóval egy taxinál.

Azt elhiszem, hogy te mondjuk rendelkezésre állsz, és gyorsan kihozod a bérelt autót akár, de mondjuk azért nem hiszem, hogy öröm, ha este 10-kor felhív valaki, hogy kéne egy kocsi 10 perc múlva, de csak fél órára. Ez így nem igazán működhet szerintem, mert az üzemeltetőnek a (személyes) rendelkezésre állás nem éri meg a saját idejéből. Praktikusabb egy appot üzemeltetni. Erre gyúr amúgy az Über is, hogy vezető nélküli kocsikkal oldják meg a fuvarozást, és ők csak az infrastruktúrát adják, te meg kattintasz kettőt a telefonon, és már jön a kocsi.

(#40) SShadow válasza #16820480 (#39) üzenetére


SShadow
aktív tag

Ez mondjuk igaz sok 30perc kitesz egy napot erre én is gondolnék szerintem ez jó ötlet, vagy a reptéren kint hagyni párat az is jó ötlet.

Hát a vezető nélküli autókkal nekem spec rengeteg fenntartásom van.Az max optimális környezetben működik ami még külföldön is eléggé kevés.

[ Szerkesztve ]

(#41) atike


atike
nagyúr

Jó, hogy van ilyen, majd kiforrja magát... Sok ilyen kellene. És nem csak a fővárosban...

(#42) leslieke


leslieke
Jómunkásember

Jó az ötlet, jó tudni, hogy van ilyen, ki tudja mikor jön jól.

A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!

(#43) axioma válasza Atomgeszi (#21) üzenetére


axioma
veterán

inkabb semmi

[ Szerkesztve ]

(#44) darvinya


darvinya
titán

És SShadow

Vidék és főváros nagyon eltér egymástól.
Ez a kezdeményezés valójában 5 éves (tudom nem messze tőlem van első töltő állomás).
Sajnos e-Autó akkor lenne jó, ha töltő állomáson teszed le, hogy mindig feltöltve legyen.
Hurcolászása pedig értelmetlen és ráadásul amit nyernénk környezetvédelemben, azt 2x elvesztjük.

Szerviz és alkatrész költsége pedig 10x még dizzelnél is.
Az a egyszerű mint a faék nem igaz, sokkal bonyorultabb rendszer és elektronikai összetevő sem boltban vásárolható.

Ez „zöldek” lecsendesítésére megy.

Akkor lenne jó bérlés, ha személy tudna magának biztosítást kötni és az terjedne ki az autóra, stb.

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#45) axioma válasza darvinya (#44) üzenetére


axioma
veterán

Azert egy benzines vagy dizel se megy el ma mar halal bonyolult elektronika nelkul. Ez nem annyira erv (mint a gazkazan mellett az aramszunet...).
Egyebkent meg nyilvan kette lehetne valasztani a dolgot, a berles tipusa es az elektromos auto, de pont a belvarosban ez a kombinacio indokolt: nem csak a parkolas miatt, hanem a 3 literes motor az akkor is zabal, ha araszolsz, az elektromos meg a szo legszorosabb ertelmeben all... ja es nem termeli a buzt a babakocsiban ulo magassagaban. Az automata valto meg kimondottan elony szerintem egy berelheto autoban, baromi gyorsan bele lehet szokni a joba.
[Azert en erosen meg lennek lepve, ha nem hosszabbitanak meg a zold rendszamra vonatkozo ingyenes vagy jelkepes diju parkolast. Kis matekkal az is kijohet, hogy sajat autos is jobban jar, ha P+R-ig elpofog, onnan meg e-auto, sot igazabol ott me'g a befele fuvar osszeszervezese is adott lenne (a la airport minibusz). Nyilvan ez mar csak valami berletes konstrukcioban.]

(#46) Mr.Silkó válasza Mercel (#4) üzenetére


Mr.Silkó
veterán

Ezen a hanyattlökött moncsicsin nagyon jót derültem! :C

[ Szerkesztve ]

(#47) darvinya válasza axioma (#45) üzenetére


darvinya
titán

Egyrészt igaz, hogy új autók van elektronikai része is.
De eAutóban hasonló van min. 5x:
-nagy feszültség rész
-biztonsági rész (ABS, stb.)
Stb.

Az, hogy tréleren viszik a eAutót, mert ahol lerakták nem tudják feltölteni és töltő állomásig már nincs elég töltetség.
Már is nem annyira zöld.

Pl: Bubinál is leálltak hurcolással, mert:
-nem éri meg
-nincs kihasználva

Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke

(#48) NandorHUN


NandorHUN
addikt

Szép és jó. Kérdés mi van akkor ha a kocsi elromlik. Mert ugye egy ilyen E kocsi szervizeltetése sem lehet 5 Ft, aki meg benne ül az csúnyám megszívhatja, mert ilyenkor legrosszabb esetben is 100 e Ft-tal fog tartozni.

www.kamerapro.hu | FOTÓS TERMÉKEK SZÉLES VÁLASZTÉKA

(#49) hunyadymarci


hunyadymarci
csendes tag

Én Münchenben használok két hasonló szolgáltatást is (Car2go: Mercedeseket és Smartokat, DriveNow: BMW-ket és Miniket lehet bérelni). Drágábbak, mint a GreenGo (olyan 30 cent / 90 Ft körül van egy perc, mondjuk kategóriától/kedvezményektől függően lehet olcsóbb/drágább is). Egy saját autónál viszont iszonyatosan, de még a tömegközlekedésnél is sokszor olcsóbb, ha több ember együtt utazik (pl. egy egyzónás vonaljegy 2,60; 4 ember simán befér mondjuk egy 31 centes BMW-be, az fél óra vezetés kb.). Van elektromos kocsi is (BMW i3-asok), azok kicsit drágábbak (34 cent), viszont élmény vezetni őket. A tankolás/töltés itt önkiszolgáló rendszerben megy, ha megtankolod (a megfelelő kutakon a kocsiban levő kártyával fizetve)/töltőre teszed a kocsit, akkor 30 ingyen percet kapsz cserébe. Kocsikat sem hurcolják általában az alkalmazottak, hanem ha egy kocsi "rossz helyen van", nem vitte el senki az elmúlt napokban, akkor lekedvezményezik 24 cent/percre, és egyből lesz valaki, aki elmegy érte.

Lehet mondani, hogy külföld, meg itt biztos jobban vigyáznak az emberek meg jobban tudnak vezetni, de erre azért nem vennék mérget, itt is vannak felelőtlen/ügyetlen emberek. Ennek ellenére én eddig még nem tapasztaltam olyat, hogy kritikus gond lett volna a kocsival. Persze, olyan már volt, hogy piszkos volt a kocsi, ekkor a bérlés elején meg kell mondani, hogy nagyon csúnya (és ekkor rákérdez, hogy szeretnél-e elállni a bérléstől, ha igen, nem került semmibe). Ezt a kocsi átnézését sem kell túlzásba vinni, körüljárod 20 mp alatt, hogy látsz-e valami nagyobb sérülést, ha igen, akkor megnézed az appban, hogy jelentették-e már, de általában elég csak leokézni, nem láttam még törött kocsit (gondolom egyből javítják, ha ilyen van). Biztosítás 400 euró (120e Ft) önrésszel van (ami szerintem fair összeg, de azért szeretem az amerikai autóbérlést, ahol napi pár dollár pluszért önrészmentes cascót is kapsz a kocsihoz).

Ami még praktikus, hogy csak akkortól kezd számlázni a kocsi, amikor beindítod a motort (tehát ha pl. télen havat kell lekotorni róla vagy az ablakot jégteleníted, azt még ingyen csinálod, és van a kocsiban minden ami kell hozzá). Sokkal több kocsi van, mint a GreenGo-ban (értsd: a két szolgáltatásban összesen most pl. több mint 700 kocsi szabad Münchenben, ami egy kisebb város, mint Budapest - és a legtöbb ember használja mindkettőt, mert havidíj nincs, csak egyszeri regisztráció).

És működik a dolog, bár nyilván nem látok bele, hogy ez mennyire éri meg a cégeknek (mindkét esetben az autógyártó is üzemelteti - el tudom képzelni, hogy mindkettő veszteséges, viszont egyébként meg elég jó reklám a kocsiknak, a BMW-ket pl. én nagyon megszerettem, mióta azokat vezetgetek).

(Korlimit pedig szerencsére a carsharingnél 21, míg sima autóbérlésnél sajnos a legtöbb helyen Európában 25 év alatt kb. dupla díjat kell fizetni, mint felette - így a rendes bérlés fiatalként teljesen versenyképtelen ezekkel szemben.)

(#50) hunyadymarci válasza NandorHUN (#48) üzenetére


hunyadymarci
csendes tag

Miért tartozna 100e-rel, ha elromlik a kocsi? Ezeknek a rendszereknek pont az a lényege, hogy a szerviz nem a te bajod. Ha összetöröd, nyilván fizetned kell önrészt, de a "nem megy tovább a kocsi" nem a te problémád.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.