Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#151) #16820480 válasza LuckyL (#150) üzenetére


#16820480
törölt tag

Igen, ez így van. Nem is szegték meg szándékosan, inkább felfüggesztették a szolgáltatást. Nem mondom, hogy ez a legjobb megoldás, de a törvénynek megfelel. Gondolom nem vagyunk elég nagy piac ahhoz, hogy igazából több energiát beleöljenek a helyi lobbi lenyomásába.

(#152) neilszab válasza Vesa (#143) üzenetére


neilszab
őstag

Azért nem biztos, hogy az olyan jó nekünk hosszútávon...

Ez a közösség alapú szerveződés dolog egy jól hangzó új üzleti lufi, de ennek is megvannak az árnyoldalai. Két érdekes cikk erről, nyilván nem kell mindenben egyetérteni a következőkben leírtakkal, de átgondolni azért érdemes: ;)
A munkavállalók rémálmát hozhatja a nyakunkra az Uber és társai
A közösség ereje, ami romba dönti a közösséget!

Illetve javaslom első körben vegyük alapul, hogy tegyük fel, mindenki becsületes és betartja a rá vonatkozó szabályokat. Az Uber-es pontosan ugyan azt csinálja minden a Taxis, pontosan ugyan azt a szolgáltatást nyújtják mindketten a fogyasztónak. Csakhogy a Taxis-ra 2-3x ugyan annyi szabály, kötelezettség és költség hárul ugyan ezért, mint az Uber-es sofőrre. Nyilván való, hogy ennek fényében nem tudja vele tartania az árversenyt, így nem igazságos a piaci környezet és a szabályozás. Ennek a mások oldala, hogy olvastam egyszer egy összehasonlító tesztet arról, hogy pontosan ugyan annyi munkával mennyit keresne egy becsületes Taxis és egy Uber-es. Hát az Uber-es azért nehezen élne meg ennyi pénzből, lásd a fenti cikk.

Lényegében azért könnyen lehet egy öngól is mind a munkavállalóknak, mind a fogyasztónak is hosszútávon ez a modell, az Uber persze jól jár. :U

---------------

Mondjuk az is igaz, hogy én személy szerint felháborítónak tartom ezt a rögzített 280 Ft-os tarifát a Taxisoknál, hova lett a piacgazdaság, hogy lehet ilyet csinálni egy olyan piaci területen, ahol ilyen sok a szereplő és ekkor a verseny? :(( Nekem a szarabb Taxi is jó lenne 164 Ft-ért és leszarom, hogy van-e a sofőrön nyakkendő... vigyen el A-ból B-e, oszt jó napot. Ha nem tetszik, nem szállok be, ennyi.

[ Szerkesztve ]

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#153) Vesa válasza #82729984 (#144) üzenetére


Vesa
veterán

Ez a valósg: Tízből hat taxis azonnal lebukott az ellenőrzésen

A tények makacs dolgok! ;)

A tudomány a valóság költészete!

(#154) Vesa válasza #16820480 (#146) üzenetére


Vesa
veterán

+1

A tudomány a valóság költészete!

(#155) Vesa válasza LuckyL (#150) üzenetére


Vesa
veterán

Taxisok is megszegik, mint látható...
Kettős mérce! Azóta sem sikerült megértened, hogy minden érved amit az Uber ellen felhozol, pont úgy igaz a taxisokra is! Tehát hülyeséget beszélsz!

A tudomány a valóság költészete!

(#156) #16820480 válasza neilszab (#152) üzenetére


#16820480
törölt tag

A jelenlegi szabályozások, amik a taxizásra vonatkoznak, az a taxis szakszervezetek szoros közreműködésével jöttek létre, tehát a maguk fejére hozták igazából a sok szabályt, aminek meg kell felelni. De felmerülhet az a kérdés, hogy ez valóban segíti-e a szolgáltatás javulását, mert a piaci versenyt teljesen megölte például (Ubertől függetlenül).

(#157) LuckyL válasza Vesa (#155) üzenetére


LuckyL
őstag

senki nem védi taxisokat, nem tudom miért hiszed ezt
amugy elolvastad egyáltalán amit linkeltél te jószág? :)

A BKK szerint a 82-ből 59 esetben feltárt jogsértések a leggyakrabban a következők voltak:

engedély nélküli személyszállítási tevékenység, érvénytelen engedély
személyszállítási vezetői igazolvány hiánya
taxaméter befolyásolása, rögzített viteldíj, hiányos/hamis nyugta, nyugtaadás elmulasztása
taxiállomás-használati hozzájárulás hiánya (ami azt jelenti, hogy Budapesten nem is szolgáltathatna)

Ezekből három pont azt jelenti hogy nem is volt taxis mivel nem volt engedélye.
Ez ugyanaz a kategória mint az uberes feketaxis

A taxiórával csalókat meg remélem jól megbüntetik, vagy van ezzel valami bajod talán?
Taxismaffiózó vagy? :D

cryptot minden termékemért elfogadom

(#158) Vesa válasza neilszab (#152) üzenetére


Vesa
veterán

"Csakhogy a Taxis-ra 2-3x ugyan annyi szabály, kötelezettség és költség hárul ugyan ezért, mint az Uber-es sofőrre"

Kezdettől arról beszélünk -mármint én biztosan-, hogy a helyes, jövőbe látó megoldás az lett volna, ha leülnek az Uberrel és a taxisokkal, és kialakítanak egy olyan új szabályozást, ami tekintettel van az új technológiákra, új üzleti modelekre is. Ehelyett szándékosan _gyorsított tempóban_, csináltak egy olyat, amit az Uber biztosan nem tud betartani! Mindezt egy több napos, taxisok által rendezett városbénítás után, amiért bárki mást szétszedtek volna...

A tudomány a valóság költészete!

(#159) LuckyL válasza #16820480 (#156) üzenetére


LuckyL
őstag

már az uber előtt aktuális szabályozásnak sem felelt meg, 2016-ban csak a szankciókat szigorították, miután látszott hogy tömegesen nem tartják be a törvényt
(és persze demonstráltak a taxisok is)

cryptot minden termékemért elfogadom

(#160) Vesa válasza LuckyL (#159) üzenetére


Vesa
veterán

Még jó, hogy nem felelt meg, mivel az egy teljesen más világban született szabályozás volt. Figyeled egyébként, hogy mireől van itt szó?

Ezeket véded: Megütötte Ír utasát a hiéna

A tudomány a valóság költészete!

(#161) #16820480 válasza LuckyL (#157) üzenetére


#16820480
törölt tag

Egyébként az uberes nem olyan, mint a fekete taxis, mert attól, hogy az itteni taxis szabályoknak nem tesz eleget (nem is tudna, mert nem úgy működik a rendszer), még nem lesz automatikusan rossz. Az Ubernek egy rakás szabályozása van, ami talán még megbízhatóbbá teszi a szolgáltatást, mint a taxis cégek jelenleg tudják biztosítani a jóval specifikusabb megszorításaikkal.
Ezt inkább arra tudnám hasonlítani, mintha a Netflix és Spotify illegális letöltésnek minősülne, mert nem felel meg az itthoni Artisjus megkötéseknek.

(#162) Vesa válasza LuckyL (#159) üzenetére


Vesa
veterán

Örülök, hogy számodra a főváros lebénítása "demonstrációnak" minősül. :C :W

A tudomány a valóság költészete!

(#163) neilszab válasza Vesa (#158) üzenetére


neilszab
őstag

Eleve faszság volt ez az új taxis szabályozás, de miután minden taxis lecserélte, átfestette az autóját, szerzett bele bankkártya leolvasót, meg a tököm tudja még mit... (és ugye ez volt korábban, csak később jött az Uber balhé) azok után elég nehéz lett volna azonos mederbe terelni a két féle szolgáltatást, hiszen pont az az Uber lényege, hogy low cost-ból old meg mindent. Az Uber ezekkel a feltételekkel már nem lenne senkinek se buli, a Taxisoknak meg senki se adná vissza a befektetett pénzüket, ha ezek mégse kellenének... :))

[ Szerkesztve ]

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#164) Vesa válasza #16820480 (#161) üzenetére


Vesa
veterán

A Netflix tökéletes példa! Egy új üzleti modell, ami -normálisabb helyeken- versenyt generál a hosszú ideje meglévő, bebetonozott piacon. Pont mint az Uber. Tíccsuk be! :O

A tudomány a valóság költészete!

(#165) #82729984 válasza Vesa (#153) üzenetére


#82729984
törölt tag

És ez milyen kapcsolatban van az Uberrel?

Bakker, olyan mintha valami tíz éven alulival vitatkoznék.

(#166) guriga1234 válasza Vesa (#162) üzenetére


guriga1234
addikt

Neked akkor a pride sem tetszik, ugye? Meg egyes pártok, szervezetek megmozdulásai, állami rendezvények, ünnepségek, futapest, stb., amik szintén akadályozzák a forgalmat?

[ Szerkesztve ]

(#167) LuckyL válasza #82729984 (#165) üzenetére


LuckyL
őstag

tipikus foteltroll a srác
elolvasott 2 cikket a gonosz taxisokról, bekattant nála a lemez, és csak ugyanazt tudja ismételgetni
a vajnázásból meg látszik hogy hova tartozik
van a fidesz birka csoport, meg a szélsőbalos birka csoport, őt az utóbbi szippantotta be
elszomorít az ilyen :(

cryptot minden termékemért elfogadom

(#168) kstcsk


kstcsk
tag

(#169) guriga1234 válasza kstcsk (#168) üzenetére


guriga1234
addikt

A cikkből: "az autók a városban elszórva parkolnak, a bérlés végeztével pedig bárhol le lehet rakni őket, ahol legálisan és díjmentesen lehet legalább 168 órán keresztül parkolni" - mégsem? :F

PS: helyesebben: parkolási díjat nem kell fizetni.

[ Szerkesztve ]

(#170) hunyadymarci válasza kstcsk (#168) üzenetére


hunyadymarci
csendes tag

Hehe... Igen, ezekkel a kocsikkal is szabályosan kell parkolni, mert a Greengo pontosan tudja, hogy ki vezetett oda és ki parkolt le ott, ráadásul még a bírság mellé a Greengo-nak is kell fizetned adminisztációs díjat...

(#171) SShadow válasza hunyadymarci (#170) üzenetére


SShadow
aktív tag

Na és mi van az olyan helyekkel ahol szabályozva van a parkolás tól-ig stb!
Ott szabályosan hogyod ott ha jóhiszeműen azt gondolod nem áll ott egy fél napot vagy felhívnak hogy fizesd ki a büntetést??
Ezzel tudjátok mi a cumi jártam így!!! A parkolósokat qurvára nem érdekli hogy ki vezette a kocsit sőt a kölcsönadási szerződésre is szarnak a törv. miatt azt büntetik aki az üzembentartó!
Te meg szedd vissza a pénzed:(((((((
Külön azért még fizetni valakit hogy a jogi ügyeket intézze!!!:(((
Kérdem én akkor nekik mi a kötelességük ha a rendőrség a közig. bírságnál pl megcsinálja hogy bizonyítható használatnál azt bünteti akinek a nevére szól pl a kölcsönadási????

Én mondom ezredjére is itt akkora buktákat lehet csinálni felügyelet nélkül mint az állat!

[ Szerkesztve ]

(#172) hunyadymarci válasza SShadow (#171) üzenetére


hunyadymarci
csendes tag

Erről szól a két kommenttel feletted megemlített 168 óra. Csak ott rakthatod le a kocsit, ahol a következő egy héten szabad parkolni. Tehát ha hétvégén valahol nem szabad megállni, akkor nem rakhatod le ott a kocsit pénteken azzal, hogy "úgyis elviszi valaki estig".

(#173) UnA válasza guriga1234 (#117) üzenetére


UnA
Korrektor

Csak neked: itt kattintható a kiejtés is: https://www.merriam-webster.com/dictionary/uber

Az angolok (más népekhez hasonlóan) időnként vesznek át szavakat idegen nyelvekből, és az elején még sokszor hasonlít a kiejtés is... már ha sikerül nekik, mert ebben általában elég bénák :) Ennek ellenére ez ott is közelebb van az ÜBER-hez, mint az UBER-hez.

(#174) SShadow válasza hunyadymarci (#172) üzenetére


SShadow
aktív tag

Ez ok, de szerintem még a Pestiek sem nagyon igazodnak ki mikor hol lehet parkolni nemhogy a vidékiek mint én:)))
Egyszer kaptunk egy csekket mivel hétvégén valami miatt már nem emlékszem nem lehetett parkolni.
Szerinted az ember aki már ezerszer megfordult arra persze mindíg hétközben tisztában volt vele, dehogy meg sem nézte mert meg volt győződve arról ott lehet parkolni:)))))))))))))))))

Ja és ha eltűnik a mikulászacsi akkor csak jóval később az emelt büntit kapod meg, mert volt már olyan is hogy valami fasz leszedte róla, szegény bérlő meg fizethette a 16x árát.
Nyilván az ő hibája rossz helyen állt meg, de azért párezer helyett majdnem 20ezeret fizetett!!!!

(#175) hunyadymarci válasza SShadow (#174) üzenetére


hunyadymarci
csendes tag

Hát, azért itthon szerencsére egész jól érthetők a táblák (nyilván meg kell nézni azért), és szerintem nem sok különbség van vidék és Pest között. Amerikában már láttam izgalmasabbat, egyszer egy ilyen tábla mögött álltam meg, és azért egy kis idő volt, míg menet közben értelmeztem, hogy igen, akkor itt most hétköznap este 6-ig ez tényleg egy ingyenes parkolót jelent (egyébként ilyen 10$/órás áron voltak a környéken parkolóházak):

[ Szerkesztve ]

(#176) guriga1234 válasza UnA (#173) üzenetére


guriga1234
addikt

Ácsi! Ott az über kiejtéséről van szó, de hogy jön ez ide, mikor uber a neve?

(#177) HarleyCustom válasza Vesa (#128) üzenetére


HarleyCustom
veterán

Nem tudom,el olvastad-e a többi hozzászólásomat.
Nem Taxizom és nem Uberztem,sem mint utas,sem mint sofőr.
Ami tény,hogy volt/van Taxi,volt/nincs Uber.
Ezt nem kell magyarázni szerintem.
Nem védem/védtem egyiket sem.
Sőt!A Taxisokat kifejezetten nem szeretem.Az Uber,mint ötlet,tetszik. Nem írom le többször. Olvass,mielőtt írkálsz és ne emelj ki egy-egy részt,az egészet nézd.
Viszont látom,hogy a többiekkel vitatkozol. Azt hajtogatod,hogy Vajna Tv,meg hogy tekergetik az órát,csaló minden Taxis,stb....honnan tudod? Láttad?Vagy Te is hírekből informálódsz?
A Te hírforrásod igazabb,mint amit emlegetsz Tv? Megjegyzem,nem csak Tv közöl híreket. Gondolod csak azt nézzük/hallgatjuk?

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#178) HarleyCustom válasza guriga1234 (#149) üzenetére


HarleyCustom
veterán

Hatalmas +1!

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#179) HarleyCustom válasza Vesa (#153) üzenetére


HarleyCustom
veterán

A másik meg....
Linkelgetsz itt ilyeneket.
Szerintem azzal mindenki egyetért,hogy ezeket férgeket ki kell zárni, meg kell büntetni, felelősségre kell vonni. Ezek csaló bűnözők,akár alkalmazott egy társaságnál, akár mint magán Taxis.
De ettől még az Uber nem lesz törvényesebb! És tudod miért?Mert nem tartotta be a már meglévő szabályozást,hanem kikerülve,kijátszva,azon volt,hogy tömje a zsebét ameddig lehet. (Eddig sikerült nekik.)
Nem azért jöttek ide és más országokba,hogy szegény magyar embereken segítsenek,hogy olcsóbban utazzanak.! Ez nem Teréz Anya Társasága!
Szóval...
Csak azért,mert utálod a Taxisokat, azért nem kevésbé csaló,sunnyogó a másik fél.
Ez is kettős mérce,amit képviselsz. Te sem vagy különb,mint más,már ne is haragudj.
És ne gyere itt nekem mindenféle marhasággal,hogy Vajna Tv,meg mittudomén....mert ez már mellébeszélés.

Látod? Ez a különbség kettőnk között. Én azt gondolom, hogy a személyszállítási törvény mindenkire vonatkozik. Aki megszegi,azt ki kell iktatni a rendszerből. De alapból egy Társaságnál mindennek a törvényeknek megfelelően kell működnie. Az már más kérdés, hogy az alkalmazott lop,sikkaszt. Azt meg kijelenteni,hogy mindegyik ezt csinálja...azért mert ezt hallottad/olvastad...vicc. Általánosításnak hívják az ilyet.

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#180) Lauda


Lauda
félisten

Roviden osszefoglalva: Orbitalis marhasag rengeteg buktatoval. En biztosan nem vennem igenybe, meg ingyen sem. Nalam alap dolog, hogy ugy veszek at valamit es adok le, hogy kivul-belul atnezem en is es a berbeado is a jarmuvet. Innentol fogva nincs magyarazkodas, nincs problemazas.

(#181) twine


twine
addikt

1.oldal:
"hiszen nyilván van egy üzleti partner a háttérben"
"aminek következtében nyilván olyan tudás birtokában vannak,"
"az IKEA-ba kiugrani nyilván nagyon jó,"
"Nyilván regisztrálni is kell, "

2.oldal:
"nyilván ezt kellett tökéletesre csiszolni ahhoz,"
"de a teszt miatt nyilván megtettem."
"ami egy elektromos autónál nyilván nem gyújtás"
"ez már nyilván a bérlési időből megy"

3.oldal:
"Ezen kívül nyilván akkor kötelező parkolni,"
"bár a csomagtartó nyilván elég pici, "
"egy saját autóflotta fenntartásánál pedig egy bizonyos ponton nyilván olcsóbb."

Nyilvánvaló dolgokat felesleges leírni! Viszont ha megtetted lehet, hogy nem is annyira nyilvánvaló? :F

Elnézést,ha valakinek nincs joga "nyelvtannácizni", az éppen én vagyok! :B Rettenetesen írok, de ez a "nyilván" szó már az emberek hétköznapi kommunikációjában is rettenetesen irritál!
Olvastam a cikket, és egy idő után már nem tudtam a lényegre figyelni, mert ......."nyilván" másra figyeltem! ;] :DDD

(#182) #16820480 válasza SShadow (#174) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mondjuk szerintem az utcai fizetős parkolás önmagában egy legalizált lopás, ugyanis semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak, és pénzt követelnek érte. Közterületet bárki használhat, azért köz. Ha magánterület lenne az utca, akkor szedhetne utána valaki parkolási díjat.
Ettől függetlenül viszont azt érdemes látni, hogy ez a rendszer teljesen digitális, appon és interneten keresztül működik, míg a tiéd az analóg, tehát papír alapon, hangosan megbeszélve és személyes találkozó után kapja az ember a szolgáltatást. Kis mennyiségben még az analóg verzió jól működtethető, de egy egész várost ellátni már nem lehet így hatékonyan, rengeteg hiba csúszhat be, rengeteg humán erőforrás kell hozzá, és drága lesz. Ezért is terjednek egyre jobban (a volumen növekedésével) a digitális erőforrásokra alapozó vállalkozások.
Egy ilyen cég, mint ez, vagy az Uber csak a telefonos app segítségével (és szinte nulla befektetéssel) több funkcionalitást nyújt, mint egy taxis cég a diszpécser szolgálatával, meg taxióráival, sárga festékével és kártyaolvasóival, és nem kell külön kiépíteni hozzá infrastruktúrát. Elég egy telefon hozzá, és mehetsz, nem kell drága céleszközöket venni, ami könnyedén megbütykölhetők, és folyton drága ellenőrzéseknek kell alá vetni őket.

(#183) SShadow válasza #16820480 (#182) üzenetére


SShadow
aktív tag

Hát igen azért egy egész várost ellátni hatalmas feladat lenne, de szerintem meg pont az app meg a személytelenség okozza majd a kiskapukat ezzel szemben az appal a cég tud figyelni több kocsit is és könyebb logisztikázniuk velük.
Mondjuk egy ilyen cégnek is kellenek ám a plusz dolgok: kártyaolvasó az ajtókinyitó appérzékelő elektrónika, itt is matrica van a kocsin hogy felismerd, diszpécser azért itt is kell szóval nem sokkal kevesebb macera.Azt még hozzáteszem ha lerohad egy kocsi akkor itt is és nálam is menni kell érte ami ugyanúgy macera.Viszont a rendelkezére állással nem tudok vitába szállni az tényleg sokkal jobb!!!

Mondjuk azt is hozzáteszem itt csak 65ezren laknak míg Pesten hatványozottan többen azért nem panaszkodom!

Parkolás: teljesen egyetértek, nálunk van olyan utca a belvárosba ami családi házas egyirányú, felfestették úgy, hogy te a Saját házad (nem lakás!!) elött csak a kapud elött tudnál ingyen parkolni SZÁNALMAS!!

twine: Szerintem a cikk hatása alá kerültem mert azóta én is a "nyílván" szón pörgök most esett csak le:)))))

[ Szerkesztve ]

(#184) guriga1234 válasza #16820480 (#182) üzenetére


guriga1234
addikt

"sárga festékével" - már mások is írták, így nem csak neked szól: a taxikat nem sárgára festették, hanem matricázták.

"az utcai fizetős parkolás önmagában egy legalizált lopás, ugyanis semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak, és pénzt követelnek érte. Közterületet bárki használhat, azért köz. Ha magánterület lenne az utca, akkor szedhetne utána valaki parkolási díjat" - ezzel maximálisan egyetértek. Ha valaki parkolásból akar megélni, az építsen parkolóházat, vagy vegyen egy üres telket, ahol parkolót tud kialakítani.

[ Szerkesztve ]

(#185) SShadow válasza guriga1234 (#184) üzenetére


SShadow
aktív tag

+ egy szerintem is!

Nálunk most új autómaták lettek már rendszámot is be kell írni (már nem tudod odaadni senkinek a még nem lejártat!)
Viszont: Csak fémpénzt fogad el papírt nem és abból meg NEM AD VISSZA!!!!
Ez mi ha nem rablás ha legalább új rendszer építenek ki vegyék rá a fáradságot!
Hozzáteszem a díj sem sokkal olcsóbb tesóméknál az 5.kerbe 440/óra itt 350-360(nem tudom pontosan)

(#186) twine válasza SShadow (#183) üzenetére


twine
addikt

Rászürtem a topicra is "nyilván" ;] :D (de azt már nem részleteztem)
Felkapott "tudálékos" töltelékszó lett az utóbbi időben!

Tényleg égő pofával írtam a postot! Mert úgy, hogy figyeltem arra amit írok, sikerült szóismétlésbe futnom ("rettenetesen")!

Ez így egyáltalán nem korrekt részemről , ennek ellenére vettem a bátorságot, mert zavart!
Valóban annyira, hogy nem jutottam a cikk végére! :/

Mentségemre szóljon, én nem vagyok újságíró, sem blogger!

[ Szerkesztve ]

(#187) #16820480 válasza SShadow (#183) üzenetére


#16820480
törölt tag

Mire gondolsz, hogy az app miatt kijátszható? Én egyelőre nem látok nagyon ilyen lehetőséget, pedig a hekkerek aranykorát éljük, amikor a tévédtől kezdve minden törhető, de még ilyen közösségi appokra nem nagyon hallottam panaszt.

Nem kell kártyaolvasó ezekbe szerintem, mert az appon belül fizetsz, az Ubernél dettól. Az appban hozzáadod a kártyád, automatikusan vonja le a menetdíjat, ha van akkor havidíjat, stb. Persze az autók külső dekorációja pénzbe kerül, ahogy a gyújtás meg egyebek megfelelő bekötése is, de az autó árához képest ezek nem olyan jelentős, egyszeri költségek. Ezzel szemben egy taxiórát úgy tudom időnként hitelesíttetni kell.
A karbantartást, és főleg az eseti mentést én biztosan nem saját emberekkel oldanám meg egy ilyen 500-1000 darabos járműflottánál, hanem mondjuk szerződéses partnerrel. Biztosan van olyan autómentő szolgálat, akinek egy ilyen flottás szerződés jól jön, és mégis olcsóbban csinálja, mintha saját embereket venne fel a fuvarozó cég. Ubernél meg ugye nem is kell ilyen, mert ott saját autóval fuvarozol, magadnak tartod karban, meg intézed az esetleges problémákat.

(#188) Aprósólyom


Aprósólyom
addikt

Jó látni, hogy megvalósulnak ilyen jó ötletek. Egy ilyen koncepción kb. 2-3 éve agyaltam. Tessék megvalósul. Remélem sikeres lesz! :R

Jevons paradox

(#189) UnA válasza guriga1234 (#176) üzenetére


UnA
Korrektor

Ez ugyanaz a szó, mert angolban (hivatalosan) nincs ékezet.

(#190) guriga1234 válasza UnA (#189) üzenetére


guriga1234
addikt

Erre adjál igazoló linket, ne az über kiejtésére. Miért adna egy usák cég német szót cégnévnek? De ha már igen, akkor tegye azt ékezettel. Nem győztél meg.
Az uber angol kiejtéssel még csak véletlenül sem hasonlít überre.

[ Szerkesztve ]

(#191) hallerlaller válasza guriga1234 (#190) üzenetére


hallerlaller
addikt

(#192) guriga1234 válasza hallerlaller (#191) üzenetére


guriga1234
addikt

Ez csak egy nagyon nyögvenyelős okoskodás. A cég alapítói sem németek, semmi sem indokolja egy német szó használatát. Miért nem over, ha már usákok és egy német szó jelentéséhez ragaszkodtak (az okoskodás szerint)?

(#193) UnA válasza guriga1234 (#192) üzenetére


UnA
Korrektor

Ez egy olyan szó angolul, mint magyarul: bekerült a nyelvbe, divatos, stb. ezért használják. Nem értem miért küzdesz ellene... :N

(#194) guriga1234 válasza UnA (#193) üzenetére


guriga1234
addikt

De akkor sem über, hanem uber.
Én meg azt nem értem, hogy miért véded a védhetetlent.

PS: a németeknél sem übernek mondják (pedig az über német szó), hanem uber. :(

[ Szerkesztve ]

(#195) UnA válasza guriga1234 (#194) üzenetére


UnA
Korrektor

Remélem, az angol kiejtést nem akarod a németből levezetni. :)

Egyébként feladom, nem tudom, miért nem volt érthető az alapján, ahogy a Merriam-Webster szótárban volt.

(#196) guriga1234 válasza UnA (#195) üzenetére


guriga1234
addikt

Ez az egész egy magyar film (Egészséges erotika) egyik jelentére emlékeztet, amikor a videómagnót beszerzik, és az egyik nagytudású felolvassa a gyártó nevét: "Nacionál Panaszkodik". Ha a filmet esetleg nem is láttad, gondolom, hogy a gyártó neve azért kitalálható: National Panasonic.
Valószínűleg hasonlóan nagytudásúaktól származik az über is uber helyett...

(#197) Gerasz válasza #16820480 (#182) üzenetére


Gerasz
aktív tag

"Közterületet bárki használhat, azért köz."

Igen, és miután te magáncélra használod (ott tartasz másfél tonna acélt), a köz számára térítést kell fizetned.

[ Szerkesztve ]

(#198) Tikakukac válasza Gerasz (#197) üzenetére


Tikakukac
titán

... amiért pedig neked kapnod kéne valamit cserébe. Itt szakad meg a dolog, van 2-3 remek felvételem amikor emberek már verik itt a csarnok oldalát fejjel és ököllel mert képtelenség kifizetni azt a rohadt jegyet, az appos parkolást meg olyan szinten csinálták meg, mint a legtöbb ilyen infós rendszert állami körökből (lakáson belül van egy fejlesztő onnan, nem bírta nézni ami ott megy és dobbantás).

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#199) Gerasz válasza guriga1234 (#196) üzenetére


Gerasz
aktív tag

Ha csak feleannyit olvasnál, mint írsz, nem szaladnál bele ezekbe a pofonokba (lásd: a gépjármű fix költsége). Így épült be az über szó az angol nyelvbe.

(#200) StLui válasza Tikakukac (#198) üzenetére


StLui
veterán

"... amiért pedig neked kapnod kéne valamit cserébe. "
Kapsz, használod a területet, ezen az alapon kipakolhatnád a nehezen mozdítható dolgaidat is az utca közepére.

Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire

(#201) Tikakukac válasza StLui (#200) üzenetére


Tikakukac
titán

Nem tudod használni a területet, mert a normális használathoz szükséges feltételek nincsenek megteremtve.

Amúgy itt szokás kipakolni a dolgokat az utca közepére, ez teljesen megszokott :K

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#202) fordfairlane


fordfairlane
veterán

Ez már maga a valóra vált kommunizmus. Szegény Marx, ha ezt megérhette volna...

[ Szerkesztve ]

x gon' give it to ya

(#203) guriga1234 válasza Gerasz (#199) üzenetére


guriga1234
addikt

Pofonokba? Na, ismét egy nagytudású...
A linkelt szöveg érdekes, akár el is lehetne fogadni, bár az is csak agyalgatás.
Ha elfogadjuk, hogy az uber a német über szót akarja jelenteni, (most én is agyalok egyet) akkor valószínűleg azért választották, mert a törvények felettiségre akart utalni, ami nálunk és még sok helyen a világon nem jött be nekik.

PS: nem ártana, ha a szavak jelentésével tisztában lennél. Kezdheted is rögtön a fix szóval.

(#204) UnA válasza guriga1234 (#203) üzenetére


UnA
Korrektor

Ez most már végleg off topik, de nagyon kíváncsivá tettél, hogy neked mi lenne egy vitában meggyőző érv? :)

(#205) guriga1234 válasza UnA (#204) üzenetére


guriga1234
addikt

Ha az alapítók, vagy a névadó nyilatkozna.

(#206) #16820480 válasza Gerasz (#197) üzenetére


#16820480
törölt tag

Ennyi erővel azért is fizetned kellene, amíg az utcán sétálsz, hiszen a testtömegedet ott dobálod a járdán. Ha kutyával, akkor többet, mert extra élőlény. Sőt, a közlevegő szívásáért is fizetni kellene, hiszen az nem a sajátod. A sajátod bent van a lakásodban, nyilván :K

(#207) hallerlaller válasza #16820480 (#206) üzenetére


hallerlaller
addikt

Nyilván csak ott kell fizetni ahol kevés a hely, külső kerületekben ingyenes a parkolás. Valami szabályozás kell, így is tele van autóval a város.

Hisense 55U7HQ - Xiaomi 11i

(#208) #16820480 válasza hallerlaller (#207) üzenetére


#16820480
törölt tag

Persze, például lehetne parkolóházat is építeni, főleg a bent lakók számára, és akkor mindjárt indokoltnak is látnám a 400ft/órás díjakat akár. Amúgy az a disznóság, hogy már a külső kerületekben is egyre kevesebb helyen ingyenes. József Attila lakótelep is most lett fizetős, Europark ingyenes volt eddig, december óta fizetős az is, és vele szemben az Aldi parkolónál is már megépítették a sorompókat, hogy fizetőssé tehessék. Lassan elérünk oda, hogy a kertvárosban a saját házam előtt csak úgy állhatok meg, ha fizetek érte :(

(#209) HarleyCustom válasza #16820480 (#206) üzenetére


HarleyCustom
veterán

Ez tetszik.
:D

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#210) HarleyCustom válasza #16820480 (#208) üzenetére


HarleyCustom
veterán

És az milyen,hogy valami külső cég szedi a pénzt?
Nem pedig a helyi önkormányzat közvetlenül ?

[ Szerkesztve ]

HARLEY-DAVIDSON Custom & DUCATI Meccanica, Bologna.

(#211) UnA válasza HarleyCustom (#210) üzenetére


UnA
Korrektor

Amikor még az önkormányzat emberei voltak, akkor meg azon ment a sírás, hogy miért kell alkalmazottakat fenntartani erre. :)

(#212) SShadow válasza #16820480 (#208) üzenetére


SShadow
aktív tag

Holnap csinálok egy képet neket az utcára ahol max a behajtód elött parkolhatsz ingyen!!!!!

(#213) Integrale válasza #82729984 (#125) üzenetére


Integrale
veterán

Tényleg nem érted, hogy miről beszél? Miért ne lenne életszerű az, hogy a belvárosban élők, akiknek nincs autójuk, de szeretnének mondjuk havonta 1-2 alkalommal bevásárolni, vagy elvinni mamához a város másik felére a karácsonyi vasalódeszkát?

Tehát, van egy olyan réteg, akinek igazából kéne az autó, de csak pár alkalommal, és van egy olyan halmaz, akinek van autója, megvette/kapta/örökölte, de megváltoztak a felhasználási szokásai, és már nem használja annyit. Na ez a két kupac nem keverhető össze, és ebből a szemszögből, de, a saját autó vetélytársa.

"szóval még elromlani sem tudna az a szerencsétlen autó"

aha, ez úgy hülyeség, ahogy van. Álló helyzetben megy a leggyorsabban tönkre az autód, és ha azt akarod, hogy tudd használni, amikor csak kell, akkor bizony álló autó is viszi a pénzt!

A matek egyszerű: nincs autód, de pár alkalom erejéig szükséges, csinálsz egy táblázatot mondjuk 4 évre vetítve, amibe most (hibásan) nem számoljuk bele a vételárat, átírás+illetékek (ha új, akkor regisztrációs adó+illetékek), casco, biztosítás, teljesítményadó, 2x műszaki, plusz hozzáadhatod az értékvesztést.

[ Szerkesztve ]

"Bad reklám is reklám too"

(#214) neilszab válasza Integrale (#213) üzenetére


neilszab
őstag

+tárolási költség, illetve nekem ne magyarázza be senki, hogy 4 év alatt ha csak tényleg annyit mész vele hogy ne rohadjon be, akkor műszakilag 0 Ft-ot kell ráköltened és még mosnod/ápolnod se kell. :U

Egyébként én írtam, hogy havi 15-25 ropi költség fixen az, hogy van egy bármikor használható, műszakilag megbízható autód Pest belvárosában. Ezekkel együtt tuti megvan ennyi.

Illetve arról még megnéznék egy statisztikát, hogy 4 év alatt arra mennyi esély van rá, hogy ne húzzák meg legalább egyszer az autódat.

[ Szerkesztve ]

Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

(#215) KaiotEch


KaiotEch
nagyúr

Üdv. Mind2 oldalban tudok gondolkodni, egy magánszemélynek szerintem is drága, de az is kérdéses, hogy ennyiből a cég fenn tudja tartani a szervizköltségeket, fizetéseket, járulék, weboldal fenntartása, biztosítás, stb? Bár ha kiszámolnám, hányan veszik igénybe óránként, lehet, hogy bőven. Gondolom a 45 autón felül maguknak még van pár(+ tartalék, ha valamelyik beadja a kulcsot) ilyen autó, amivel "sofőrszolgálat" módjára viszik a kollégákat, akik tovább viszik a merülőfélben levő autókat tölteni, szervizelni, stb. Mi van akkor, ha valaki tilosban parkol le és kerékbilincset kap? Azt értem, hogy a parkolás ingyenes, de egy kapubehajtóba megállni nem. Mi van, ha lerobban, vagy lemerül pont rosszkor, rossz helyen? Mi a helyzet a kocsiban felejtett cuccokkal?

[ Szerkesztve ]

(#216) LuckyL válasza KaiotEch (#215) üzenetére


LuckyL
őstag

szerintem az autók árába keményen beszállt az importőr, különben ez a történet még nullszaldós sem lehetne
ha valkai kerékbilincset kap akkor levetetik és utána a bankkátyájára ráterhelik a büntetést és az ügyintézési díjat ami ottvan a táblázatban
kocsiban felejtett cuccokat vagy visszakapja, ha tisztességes a következő felhasználó, vagy bebukja
ha lerobban, megy a szervíz
az akksi töklöttségre figyelni kell, ha lemerül szintén büntetést kap

cryptot minden termékemért elfogadom

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.