Hirdetés

2024. május 1., szerda

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#25) Kobaljov


Kobaljov
senior tag

No akkor pár gondolat a cikkhez, mint veterán ''nikker'' (már elvégeztem, az összes létező extrával (koop, tanárszak) csak az államvizsgáim vannak vissza halasztva):

- elsősök összetétele: azért lehet látni sok olyan embert aki nem odavaló, mivel az érettségi=felvételi óta a ''rendes'' felvételi valójában az első vizsgaidőszak. Igazából ''leendő kollegának'' pedig majd csak 2-3 félév, a szoftver szigorlat teljesítése után tekintik majd az embert, azt mondhatjuk szakmai vízválasztónak. Anno én még nem-kredites képzésben csináltam, ebben a régiben az első 3 félévben minden félévben kb. feleződött az évfolyam, de még így is csodálkoztam, hogy 1-2 ember eljutott a diplomáig..

- Kreditrendszer pozitív abból a szempontból, hogy nem küldik el nyaralni az embert egyből egy évre, ha egy tárgy nem sikerül, másrészt negatív mert az emberek könnyen el is kényelmesednek tőle, hogy majd megcsinálja jövőre, meg felvesz helyette mást mer ráér, aztán akik korábban kihullottak első félévben azok még így szenvednek pár félévet a suliban mielőtt minden lehetőségüket ellövik, és 1-2 év után jönnek rá, hogy ez az iskolai/szak nem nekik való.

-ZH-k: gondolom már mindenki hallotta a rendszeres tanulást emlegetni, esetleg tett is erre vonatkozó próbálkozásokat több kevesebb sikerrel. Itt már nincs annyira rendszeres számonkérés mint középsuliban, önállóan kell tanulni, senki sem ellenőrzi félév közben hogy az eddigieket megtanultad-megértetted-e, felnőtt ember vagy, megvan minden jogod és lehetőséged ahhoz, hogy ne tanulj és hülyeségeket kövess el ha akarsz, de a számonkéréskor ez nem érdekel majd senkit. Középiskolában még el lehetett lenni azzal, ha előtte 1-2 nappal állt neki az ember tanulni, de ez itt már nem jó ötlet, idővel belátja az ember. Persze itt is tárgyanként változó, hogy mennyit kell tanulni, de többször kiderül vizsga közben, hogy még kellett volna pár nap, hogy rendesen megértse-begyakorolja az anyagot, amit súlyosbít ha feltorlódnak a dolgok, pótaláírások, vizsgák, pótvizsgák, a végén meg heti 5 vizsgára kell készülnöd, napi 2-3 óra alvással, pánikszerűen. Az első ZH-k esetleg még csalókák is lehetnek, mert itt részben még a középiskolai anyag átismétléséről van szó (pl. Analízis), kevés újdonsággal.

- közgáznak bőven van értelme infónál is, csak nem mindegy, hogy mit és hogyan tanítanak belőle. Később munka közben már nem mindegy ha az ember tisztában van a dolgok gazdasági oldalával is, nem a létező legjobb megoldást kell általában megtalálni hanem a leggazdaságosabbat ;)

-öltöny: igazából azt jelzi, hogy megadod a tiszteletet a dolog felé, mi szóbeli vizsgáknál mindig hordtuk, legalább szokja az ember, később komolyabb állásnál úgyis szükség lesz még rá

-valamelyik kollega emlegette a KRF-t, és ennek nagyösszegű fejlesztését, ennek kapcsán javaslom megnézni, hogy az intézmény rektora milyen egyéb munká(ka)t végez és milyen körökben ;) egyébként a főiskola reklámtevékenysége elég erős (a 98% elhelyezkedésnél azért oda lehetne azt is tenni, hogy a szakmájában-e..), piaci megítélése már nem annyira tudomásom szerint, de ezt teljesen általánosítani sosem szabad.

-tanuláshoz a következő elsősöknek plusz motivációt fog jelenteni a tandíj is az első év után

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.