Hirdetés

2024. május 14., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Wlac


Wlac
Ármester

Kíváncsi vagyok, hogy hogyan fogják belesűríteni a dolgot másfél-két órában. Ha több filmre is terveznek, akkor az első rész jó irány, bár ugye az AC játékok erőssége a múlt, míg filmben az elég unalmas lehet, szóval a múlt-jelen arány szerintem fele-fele lesz. A későbbi részek más téma, mivel ott a játékokban lényegesen kevesebb időt kapott a jelen, és a múlt volt a fő téma, de az filmben csak mértékkel működne.

“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur

(#2) energy4ever


energy4ever
addikt

Remelem nem egy Prince Of Persia szintu film lesz belole...
Az ido homokja elege jo volt jatekba, ha az utolso egymast koveto trilogiara gondolok. A film meg katasztrofa volt.
Nem tudom, hogy a filmhez mennyi koze volt Ubisoft-eknak, de nem ezt vartam toluk.

Az Assassin's Creed film jobban indulna mint a pop film. A pop jatek mar lefutott jo ideje mikor jott a film. Az AC jatekokban meg meg van jovo, fenykorat ele, igy valoszinuleg tobben mennek el megnezni majd a filmet, mint amennyien megneztek az ido homokjat.

(#3) wolfman


wolfman
veterán

Azt hiszem a sokat akar a szarka effekt lesz és itt egyszerre egy filmben több kor is lesz, amibe bele fognak bukni. De ne így legyen, de van egy olyan érzésem, hogy nem ez lesz az első értékelhető adaptáció.

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#4) oriic válasza energy4ever (#2) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

A PoP filmmel az volt a gond, hogy nem sok köze volt a játéktrilógiához, csak az alapot vették át.

Live-Die-Respawn

(#5) Raysen623 válasza oriic (#4) üzenetére


Raysen623
addikt

Attól még jó volt...Nagyon sok rajongü sajnos nem fogja fel, hogy nem lehet egy az egyben megfilmesíteni egy játékot.

A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.

(#6) energy4ever válasza Raysen623 (#5) üzenetére


energy4ever
addikt

Szerintem alapbol se volt jo film. Masok szerint sem, mar ha csak a kritikakat nezzuk.

(#7) [Prolixus]


[Prolixus]
addikt

Legalább a cím kreatív. AC The Movie. Nabazz. :U

I'm no hero Doc, I'm just your regular US Army Mark 4 cyber commando

(#8) oriic válasza Raysen623 (#5) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Miért nem? Ha konkrétan a The Sands of Time-ot megfilmesítik, és bővítik, simán jó lett volna. (a végén betolhattak volna egy ügyes cliffhangert, aztán ha sikeres a film jöhetett volna a folytatás)

PoP film, de se elszabaduló időhomok, se időhomok szörnyek, se Dahaka?

Ehelyett összekeverték a 3 játék néhány elemét. És nem a legjobbakat. Nekem mint PoP játék rajongó, nem tetszett a film.

[ Szerkesztve ]

Live-Die-Respawn

(#9) Akos96 válasza [Prolixus] (#7) üzenetére


Akos96
senior tag

Lehetett volna AC: The sas. Majdnem minden félévre jut egy AC játék, valamivel jelezni kell, hogy ez most film. ;]

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#10) deakpeti


deakpeti
tag

remelem ezt nem rontjak el mint a unityt:)...birom ezt a szineszt kivancsian varom a filmet!

Ha mar megtisztellek azzal hogy radirok akkor tisztelj meg azzal hogy viszza irsz!ugyan igy forditva is!koszonom:)

(#11) mlinus


mlinus
őstag

remek az alapfelállás, és úgy látszik elég komolyan veszik - még a végén valami jó is kisülhet belőle. :)

(#12) dtracer


dtracer
tag

Hollywood sose tanul:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_films_based_on_video_games
Csupa sikerfilm. Miért gondolom, hogy a széria folytatódik?

[ Szerkesztve ]

(#13) deakpeti válasza dtracer (#12) üzenetére


deakpeti
tag

nfs rol meg valamit el tudok kepzelni gondolom valami halalos iramban stilusu lesz de egy temple run rol hogy csinalnak filmet???nem tudom elkepzelni talan indiana jones :)

Ha mar megtisztellek azzal hogy radirok akkor tisztelj meg azzal hogy viszza irsz!ugyan igy forditva is!koszonom:)

(#14) mlinus válasza deakpeti (#13) üzenetére


mlinus
őstag

az nfs film már elkészült, egyszer nézhető. :)

(#15) deakpeti válasza mlinus (#14) üzenetére


deakpeti
tag

ja igen azt tudom amit linkelt ott volt hogy nfs2 arra gondoltam:)

Ha mar megtisztellek azzal hogy radirok akkor tisztelj meg azzal hogy viszza irsz!ugyan igy forditva is!koszonom:)

(#16) antikomcsi


antikomcsi
veterán
LOGOUT blog

És a cikkből legalább azt is megtudtuk, hogy december az év 21. hava! :P :DDD

(#17) oriic válasza antikomcsi (#16) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

És tényleg. :D Javítottam, köszi. :D

Live-Die-Respawn

(#18) Jeanne d'Arc válasza energy4ever (#6) üzenetére

Szerintem szörnyű volt. Emlékszem a moziba valami totál mást csináltunk ( talán nyomkodtuk a telefont?) annyira nem érdekelt minket a film.

iPhone felvásárlás előfizetéses is!

(#19) energy4ever válasza Jeanne d'Arc (#18) üzenetére


energy4ever
addikt

Nem maradtal le semmirol se... :D
Remeljuk az AC film jobb lesz majd.

(#20) csernust


csernust
csendes tag

A könyv jó volt, ha jót akarnak, akkor nem a játékot veszik alapul, hanem a könyvet. Abból lehet filmet csinálni, de a játékból nem (bár nem sokban különbözik, de a kis apróságokban amikeb kell pont igen).

(#21) energy4ever válasza csernust (#20) üzenetére


energy4ever
addikt

Az AC konyvek szinten jatek adaptaciok. Kicsit hozzaraknak a jatekhoz, a film valoszinuleg megjobban hozzatesz majd valamennyit.

(#22) haddent


haddent
addikt

Vajon ez is olyan szar lesz mint az utóbbi játékok? Pl. poénos lenne, ha itt sem tudna a főhős bemászni az ablakon, inkább a kereteken mászna mindenfelé, leugrana, újra fel mindent csinálna csak azt nem amit kell. Vagy épp a tömegben lehetnének mátrixos lassulások imitálva az fps droppot, mint "múvi effekt".

dtracer mindenféle "adaptáció" az esetek többségében egy hulladék. Esetleg a "könyv -> film" vonal mozoghat, de ezen felül aztán tényleg... filmből játékot az kritikán aluli, fordítva ha lehet még rosszabb.

[ Szerkesztve ]

(#23) energy4ever válasza haddent (#22) üzenetére


energy4ever
addikt

Ebben az esetben igy nez ki a dolog: Jatek->konyv->film. :)

(#24) haddent válasza energy4ever (#23) üzenetére


haddent
addikt

Hát így akkor biztosan kiváló lesz :C Biztosan bevési magát az IMDB all time top 100 klasszikusok közé. A kasszasikert még csak nem is vonnám kétségbe, hát még a Unity -t is el lehetet adni :DDD

(#25) Zedz válasza haddent (#22) üzenetére


Zedz
addikt

Ha megnézzük azért nincs egyszerű dolguk a készítőknek. Persze nem védeni akarom őket, de ha belegondolunk, akkor egy olyasmi dolgot kell letenniük az asztalra, ami egyszerre kell tetsszen a játék rajongóbázisának, és a laikusoknak is. És én pont ezért féltem a Warcraft filmet. Összetett, bonyolult univerzumban játszódik a játék, ezt átvinni 1 filmbe lehetetlen, de ha még felvizezik úgy, hogy az egy random családnak is fogyasztható legyen, akkor szerintem én sírva fogom végignézni.

(#26) haddent válasza Zedz (#25) üzenetére


haddent
addikt

Warcaftot millióan játsszák évtizedek óta és a filmet biztos a régi veteránok is megkukkantják. Annak megvan a maga bázisa, kétlem, hogy fel kéne vizezni, hogy érdekeltté kéne tenni a kazsuál Nagy familiát. De igazad lehet ettől még :DDD

(#27) Zedz válasza haddent (#26) üzenetére


Zedz
addikt

Ne legyen igazam, vérbeli Warcraft filmet akarok. :))

(#28) b. válasza Jeanne d'Arc (#18) üzenetére


b.
félisten

nekem is hatalmas csalódás volt. bárgyú H(B)ollywoodi valami lett belőle, Tipikus amerikai nesze semmi, fogd meg jól.pedig ezekben a játékokban annyi fantázia és lehetőség rejlene a filmkészítés szempontjából, mint az állat.Még a Residentet is képesek voltak elcseszni.

"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)

(#29) babkukta


babkukta
senior tag

Érdekes... még régen voltak ötletek, azért alkottak maradandót az emberek. Manapság mi egy film? Vagy egy könyvet filmesítenek meg, vagy rebootolnak vmit, vagy 2-3 filmból összeollóznak vmit, és van egy klisével teli sz.rkupac. Most már eljött az az idő, amikor a videojátékokat is filmesítik. Nem mintha ez rossz lenne, de.. Gratulálok a készítőknek! :DDD

Üdvözlettel, Tibi

(#30) Wlac válasza haddent (#22) üzenetére


Wlac
Ármester

Azért akadnak normális adaptációk is, lásd Riddick (Butcher Bay és Dark Athena), egy rakat Star Wars játék, Gyűrűk ura világából pár jó cucc, és anno a Ghostbusters is elég fasza volt.

“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur

(#31) wjbhbdux


wjbhbdux
veterán

Fejvesztve fogják halasztani amikor bejelentik a jövő évi Star Wars dátumát decemberre :K

/s

(#32) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Nem gondoltam volna hogy van az a pénz amiért Faszbender be szál egy ilyen buliba.

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#33) Akos96 válasza babkukta (#29) üzenetére


Akos96
senior tag

Régen is dolgoztak fel könyveket, és régen rohadtul jó filmek készültek belőlük (az IMDb toplista elején rögtön van pár). Egyszerűen jó könyvet kell jól megcsinálni. :)

"A tévében nézed a szaxofonost, És azt gondolod, hogy de jó neki."

(#34) haddent válasza Wlac (#30) üzenetére


haddent
addikt

Igaz, bár a Star Wars -ra költöttek is ugye. Úgy értem nem csak a külcsínyre, hanem abban évtizedek óta egy rakás pénz van minden téren, ott volt arra idő és igény, hogy rendesen megalkossanak egy játékot. Ja meg hát nem szoros értelemben vett adaptáció, inkább csak az univerzum az adaptáció, a sztori a legtöbben nem kapcsolódik a filmekhez amennyire én tudom.

(#35) Wlac válasza haddent (#34) üzenetére


Wlac
Ármester

Pont ez lenne az adaptáció lényege: megfogni a dolog lényegét, és átültetni egy másik médiumba. Star Wars játékok közül is szinte csak azok a jók, amik nem közvetlenül a film játékváltozatai, hanem az univerzumon belül mesélnek el saját sztorit. A két Riddick játék szintén kiegészíti a filmeket. Batman dettó önálló (igaz, az nem közvetlenül direkt filmadaptáció, de a Nolan-féle hypra is épített rendesen). A The Lord of the Ringsből mondjuk pont nagyon király volt a Return of the King, de ott is a saját játékok voltak a nyerők, legyen szó a Battle for Middle Earth-ről, vagy a Shadow of Mordorról.

Filmekből/könyvekből könnyű dolog játékot készíteni, ha a fenti elvet alkalmazzák: nem a könyv sztoriját ültetik át, hanem a világot egészítik ki. Jó példa erre a Harry Potter, ahol az első részeknek még megvolt bája, de később átment az egész egy átvezetőkkel tarkított fedezékrendszeres shooterré.

A probléma az, hogy a két médium terjedelme között eszméletlenül nagy a különbség. Míg egy film másfél, esetleg két óra hosszú, addig a legrövidebb játékok is négy-öt órásak (és ezek nagy része inkább a multira épít), így amikor játékokból akarnak filmet csinálni, akkor nagyon meg kell válogatni, hogy mihez is nyúlnak hozzá. Alig született eddig értékelhető alkotás, és ez szimplán azért van, mert a készítők egy játék ripoffot akartak csinálni, tizenöt-húsz óra tartalmát belesűríteni egy-két órába. Ahol nem így csináltak, hanem megpróbáltak egy épkézláb sztorit összehozni a játék világán alapulva, ott a végeredmény sem volt olyan rossz: Resident Evil, Silent Hill, vagy a Dead Space filmek.

Az Assassin's Creed filmnek én két okból szavazok bizalmat: egyrészt Fasbender általában tudja, hogy mit csinál, másrészt a játék tartalmi rövidsége miatt még akár a közvetlen adaptáció is működne. A későbbi epizódok azonban már neccesebbek, mivel Altair után ugyanígy feldolgozni az Ezzio trilógiát lehetetlen lenne, ott már mindenképpen kellene tartalmat kihagyni.

Fentebb valaki írta a Warcraft filmmel kapcsolatos félelmét. Szerintem felesleges aggódni, mivel egyrészt a Blizzard szorosan felügyeli a projektet, másrészt pedig a Warcraft-világ egy olyan szakaszát fogja feldolgozni, amit tudtommal nem láttunk még. Lesznek ismerős karakterek, de egy önálló történettel, így a Warcraft világát nem ismerők is ugyanúgy tudják élvezni. Ezért lenne jó például hasonló módon elkészíteni a Mass Effect filmet, ami játszódhatna az ember-turián háború alatt, vagy a The Last of Us-t, amibe két dolog nem kell: Ellie és Joel, ehelyett lehet szó a Fireflies megalakulásáról, a végén esetleg egy cameo-val Merle Dandridge-gyel. Persze tartok tőle, hogy megpróbálnak közvetlen ripoffot csinálni egy tizenkét órás kőkemény drámából, így akármennyire is fannak tartom magam, biztos, hogy nem fog érdekelni.

“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur

(#36) wolfman válasza haddent (#34) üzenetére


wolfman
veterán

az univerzum az adaptáció, a sztori a legtöbben nem kapcsolódik a filmekhez amennyire én tudom.

És itt ezzel a húzással el is tudnak rontani egy adaptációt. Mert a legtöbben nem az univerzumra kíváncsiak, hanem az eredeti történetre. Az univerzumot meg kibővíthetik ismeretanyaggal természetesen, de ha más egy adaptáció története, akkor full értelmetlen az egész!

(#35) Wlac: Igen, lehet kiegészítő történetet is írni, de akkor magának az eredeti műnek kell olyan terjedelmes történetének legyen, hogy az nem fért bele az eredeti médiumba. Amit felhoztál példának Gyűrűk Ura. Volt belőle 3 változat: Mozi, bővített meg rendezőri és az utolsó 3 és fél órásba se fért bele minden ami a könyvekbe történt. Ugyan ez a HP is biztos (nem olvastam). A SW univerzum meg nem tökéletes példa sosem, mert ennek akkora hatalmas az univerzuma, hogy tényleg bármivel ki lehet egészíteni és évekig lehetne bővíteni minden karakter saját történetével.
De például egy PoP-SoD trilógiában nincs más ami érdekelhetne a fő szálon kívül. Itt maga a fő szál a lényeg vagy ha mellékszálat filmesítenek, a nézőknek fingja nem lesz mi a lényege. Vagy amit mondtunk, hogy univerzum megvan, de felrúgják az eredeti történetet is. Na legtöbbször ez szokott lenni! :(

Szóval a lényeg, amit akartam mondani, hogy az univerzum koplexitásától is függ, hogy bővíthető vagy csak a fő szálat kell (érdemes) átültetni.

Az is fő problémaforrás szokott lenni egy adaptációnál, hogy a rendezők, hogy maguknak érezzék a művet, ellenállhatatlan késztetést éreznek arra, hogy az eredeti történetet átírják, belenyúljanak, megkavarják, más szálon vezessék. Nem értem mire jó ez, mert engem konkrétan felb@sz ez a fajta mentalitásuk. Csak gondolom úgy vannak vele, hogy ha nincsenek ezek a belekavarások, akkor egy mezei gamer is meg tudná filmesíteni az adott művet, így önmaguk adnak értelmet a saját munkájuknak, ne legyenek annyira feleslegesek.

[ Szerkesztve ]

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#37) haddent válasza Wlac (#35) üzenetére


haddent
addikt

Játék -> film példának nekem még a Hitman jutott eszembe egyébként. Szerintem nem volt borzasztó :N

TLoU -ból is lesz film? :F Az a baj, hogy vannak témák amik film és vannak amik sorozat sikerek. A sorozatok már sokkal inkább olyanok, mint a játékok. Hosszúak, sok "epizóddal" (ezt most a szó korrekt jelentésében értem, azaz "főszálat előre nem vívő kitérők"), ezért van idő a karakterek megismerésére. Na a TLoU -ban pont ez a gyönyörű, a sok apró kis részlet ahogy összefonódik egy imádható valamivé. Azt nem lehet lezavarni 90 perc alatt... kár lenne......

wolfman na most tisztázzunk valamit :DDD aki eredetit akar, az odamegy az eredeti médiumhoz és elolvassa/megnézi/végigjátssza azt aztán csók :)) Ne csináljuk már azt, mint a kisiskolás hülyegyerekek, hogy lusták kiolvasni 1 könyvet és akkor rövidített olvasmány meg film nézés meg stb..
Ha az eredeti történetre vagy kiváncsi => ott az eredeti kiadás (bármilyen módú is az)
Ha azt szeretted és ezért érdekelne egy adaptáció/melléktörténet/bárminek is hívjuk => ott vannak a többiek

[ Szerkesztve ]

(#39) wolfman válasza haddent (#37) üzenetére


wolfman
veterán

Jó, csak tudod egy adott médium az eredeti karakterektől, történettől, cselekménytől lett sikeres, nem attól amit már átírva kapsz meg. De ezen kár vitatkozni, mert amit egyszer átírnak, rendre meg is bukik.

„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

(#40) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Kíváncsian várom, remélem nem rontják el...

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#42) mlinus válasza twollah1976 (#41) üzenetére


mlinus
őstag

(#43) oriic válasza twollah1976 (#41) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Ezzel még viccelni sem szabad ám: :D

Live-Die-Respawn

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.