Pont ez lenne az adaptáció lényege: megfogni a dolog lényegét, és átültetni egy másik médiumba. Star Wars játékok közül is szinte csak azok a jók, amik nem közvetlenül a film játékváltozatai, hanem az univerzumon belül mesélnek el saját sztorit. A két Riddick játék szintén kiegészíti a filmeket. Batman dettó önálló (igaz, az nem közvetlenül direkt filmadaptáció, de a Nolan-féle hypra is épített rendesen). A The Lord of the Ringsből mondjuk pont nagyon király volt a Return of the King, de ott is a saját játékok voltak a nyerők, legyen szó a Battle for Middle Earth-ről, vagy a Shadow of Mordorról.
Filmekből/könyvekből könnyű dolog játékot készíteni, ha a fenti elvet alkalmazzák: nem a könyv sztoriját ültetik át, hanem a világot egészítik ki. Jó példa erre a Harry Potter, ahol az első részeknek még megvolt bája, de később átment az egész egy átvezetőkkel tarkított fedezékrendszeres shooterré.
A probléma az, hogy a két médium terjedelme között eszméletlenül nagy a különbség. Míg egy film másfél, esetleg két óra hosszú, addig a legrövidebb játékok is négy-öt órásak (és ezek nagy része inkább a multira épít), így amikor játékokból akarnak filmet csinálni, akkor nagyon meg kell válogatni, hogy mihez is nyúlnak hozzá. Alig született eddig értékelhető alkotás, és ez szimplán azért van, mert a készítők egy játék ripoffot akartak csinálni, tizenöt-húsz óra tartalmát belesűríteni egy-két órába. Ahol nem így csináltak, hanem megpróbáltak egy épkézláb sztorit összehozni a játék világán alapulva, ott a végeredmény sem volt olyan rossz: Resident Evil, Silent Hill, vagy a Dead Space filmek.
Az Assassin's Creed filmnek én két okból szavazok bizalmat: egyrészt Fasbender általában tudja, hogy mit csinál, másrészt a játék tartalmi rövidsége miatt még akár a közvetlen adaptáció is működne. A későbbi epizódok azonban már neccesebbek, mivel Altair után ugyanígy feldolgozni az Ezzio trilógiát lehetetlen lenne, ott már mindenképpen kellene tartalmat kihagyni.
Fentebb valaki írta a Warcraft filmmel kapcsolatos félelmét. Szerintem felesleges aggódni, mivel egyrészt a Blizzard szorosan felügyeli a projektet, másrészt pedig a Warcraft-világ egy olyan szakaszát fogja feldolgozni, amit tudtommal nem láttunk még. Lesznek ismerős karakterek, de egy önálló történettel, így a Warcraft világát nem ismerők is ugyanúgy tudják élvezni. Ezért lenne jó például hasonló módon elkészíteni a Mass Effect filmet, ami játszódhatna az ember-turián háború alatt, vagy a The Last of Us-t, amibe két dolog nem kell: Ellie és Joel, ehelyett lehet szó a Fireflies megalakulásáról, a végén esetleg egy cameo-val Merle Dandridge-gyel. Persze tartok tőle, hogy megpróbálnak közvetlen ripoffot csinálni egy tizenkét órás kőkemény drámából, így akármennyire is fannak tartom magam, biztos, hogy nem fog érdekelni.
“A száz év az emberi hülyeség monumentumainak eróziója szempontjából csak egy röpke pillanat.” - mazur