Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) anaqer


anaqer
veterán

És megint csak 20 link... :U

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#2) #54715584 válasza anaqer (#1) üzenetére


#54715584
törölt tag

:F

viszont az legutóbbi hír óta nem tudtunk meg újabb dolgokat... vagy csak nekem nem írtak újat? :)

(#3) anaqer válasza #54715584 (#2) üzenetére


anaqer
veterán

(Már az ATI chipsetes cikknél is keveselltem a PCI-E linkek számát.)

And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You

(#4) TeeJay


TeeJay
félisten

nem rossz deszka lehet :)

Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/

(#5) rudi


rudi
nagyúr

Most már ATI vs NV-ről szól majd az alaplapbiznisz is :) Ha NV belehúz HDTV fronton akkor itt is meccselhetnek majd. Lassan nagyobb lesz ez a párharc mint a régi jó AMD vs Intel. Remélhetőleg nekünk júzereknek ez csak jó lesz!

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#6) engusz válasza rudi (#5) üzenetére


engusz
veterán

Jó, hogy lesz Intel platform alá SLI. Pontosabban csak jónak tűnik, mert pl. én nem engedhetek meg magamnak két videokártyát. Van mikor egyet is nehéz megvenni. :)

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#7) LordX válasza anaqer (#1) üzenetére


LordX
veterán

Igazából a mai videokártyáknak elég lenne 4-8 link (lásd THG cikke), úgy a 20 már elég lenne :)

(#8) rudi válasza LordX (#7) üzenetére


rudi
nagyúr

Igazából igen, de marketing szempontjából a 8 ×AGP után kellett a 16-os :D

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#9) rudi válasza engusz (#6) üzenetére


rudi
nagyúr

Nem tudom jó-e ez az SLI egyáltalán. Láthattuk a külhoni tesztekben hogy a 6800 Ultrák gameban alig gyorsultak. Mondjuk ez nem meglepő a CPU limit miatt, az viszont zavaró, hogy a 6600 GT SLI sem lett olyan hűdegyors. Sokkal jobb ötlet egy 6800 GT.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#10) engusz válasza rudi (#9) üzenetére


engusz
veterán

Játék oldalról lehet támogatni az SLI technológiát?

Nézzék meg közelebbről! Mert minél közelebb hiszik magukat, annál kevesebbet fognak látni.

(#11) Loretto válasza rudi (#9) üzenetére


Loretto
veterán

hát sztem még teljesen fölös ez az sli körül ez a nagy csinadratta. teljen uj, drága nem sok lap van, sőt ugye nálunk nincs is :F. de az a chipharc nagyon kezd hatványozotabban ölre menni. legyen igazad járjunk ebből mi jól.

Soirée...

(#12) marcee válasza Loretto (#11) üzenetére


marcee
addikt

Hát igen, nekem is az volt a benyomásom, hogy a jelenlegi +40-70% teljesítmény többlet, ami a második kártyával érhető el, az arra elég, hogy mostantól erre csorgassa a nyálát a nép a teszteken. Lesz majd ilyen az űbergazdag 3dmark rekordereknek, ill. ha 1-2 év alatt általánossá válna az alaplapokon a kettő vagy több 8-16x-os pci-e csatoló, akkor 3 év múlva majd a csórók keresgélnek itt a ph!-n meglévő mopddolt 6800-ük mellé másik ugyanolyat, hogy hátha úgy eldöcög az unreal3 engines DNF.
Remélhetőleg, tudnak még javítani az sli hatásfokán.

\m/

(#13) rudi válasza marcee (#12) üzenetére


rudi
nagyúr

Az SLI-vel az a baj hogy szintetikusban ott van a +80-100% gyorsulás, de nincs hozzá game, ami kihajtsa, mert a proci kevés. És a meglepő, hogy ez a gyorsulás a kisebb 6600 GT SLI-nél sincs meg, holott annál még nem szabadna procilimitnek lennie.

Én úgy látom, hogy sem a tranzisztorszá, se a csíkszélesség, sem a memsáv, sem a futószalagszám növelhető már sokáig, vagy dual-core lecz mint a CPU-knál vagy az SLI. És ezekhez ütemezés kell, ahhoz meg még nem ért az NV, sem az ATI. Az NV-re jellemző az is hogy az X generációban kihozott fícsör csak az X+1-ben működik használhatóan. Ilyen volt az AA a GF4-ben, a SM2.0 az FX-ben, talán ilyen esz az SLI és a HDR a 6000-esekben. Meglátjuk.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#14) rudi válasza engusz (#10) üzenetére


rudi
nagyúr

Talán lehet, de szerintem az SLI-nek max driver szintig szabad felnyúlnia, hogy a gamecsinálókat ne fárasszák még ezzel is.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#15) LordX válasza rudi (#13) üzenetére


LordX
veterán

Én úgy vettem észre, hogy a GPU-k azok már most több kisebb cél processzor egyvelege: van bennük x db vertek pipeline, y db pixel pipeline, z db (32 bites) memóriavezérlő, meg egykét ''egyéb'' dolog, mint pl. a framebuffer, RAMDAC, stb, és ezek több kommunikációs csatornán vannak összekötve.

A pipelineok gyakorlatilag külön processzorok, saját utasításkészlettel, ütemezéssel!

Szerintem gyakorlatilag a GPU-k már most mulicore cuccok. Processzoroknél a dualcore ugyanúgy tranzisztorszám-növekedéssel jár, mint ha beteszel a GPU-ba még 8 pixel pipeline-t.

(#16) rudi válasza LordX (#15) üzenetére


rudi
nagyúr

Fenetudja! nem mondhatod egyértelműen hogy dual-core-mert egy a frame buffer és memóriacrossbar. Az NV-nél corssbar van a PS és VS-ek között meg a PS és ROP-ok között is. Az Atinál világosabban körvonalazódik a 2VS+4PS (most már 3PS+4PS) ''elemi cella''. Inkább egy-egy kis egység mint mondjuk az ALU vagy az FPU a központi procikban. Persze ez is sántít, mert a GPU-kban több shader ALU is van. A ramdac már tényleg feltételezhető különálló processzorként. Viszont van egy dolog, amiben a CPU-k tudtommal jóval előbbre állnak és az a tranzisztor szintű tervezés. A CPU-kban sokkal jobb optimalizálások vannak ilyen téren, a GPU-ban több az egyszerűbb és ismétlődő elem. Egy processzor - mivel kevesebb bites és jobb tervezés - sokkal nagyobb frekin tud dolgozni, jobban skálázható. Ezt küszöbölheti ki az SLI vagy valami multicore cucc.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#17) LordX válasza rudi (#16) üzenetére


LordX
veterán

A külön pixel/vertek pipelienokat azért írtam, hogy valahogy megfoglamazzam a mondani valóm, te úgyis többet tudsz erről. ;)

A dual-core processzoroknál is létre kell hozni egy buszt, amin tudnak kommunikálni, szóval az ''elemi egységeket'' mindenképp össze kell kötni valami crossbar vezérlővel, és ez már most is megvan. A RAMDAC, AGP/PCIe vezérlő és a hasonló áramkörök, amik a kártya memóriájával foglalkoznak csak, azok most nem lényegesek: nem befolyásolják a teljesítményt.

A GF6x00-ak közt mi a különbség? Nem az, hogy hány darab ''elemi egységet'' tesznek bele, és ezen egységek (azonos típusból) teljesen egyformák? És elég ezt a kis elemet megtervezni, azt majd pakolunk bele többet, ha gyorsabb kell..

Jah, mégegy, ami eszembe jutott: a GPU-knál jóval rövidebb az életciklus, így ezért lehet az, hogy nem tervezik meg tranzisztorszinten (mondjuk az Intel ezt félig-meddig egy célszoftverrel végzi, legalább is a Prescott esetében ez történt - ilyen szoftvert a GPU-sok is használhatnának..)

Nah, mindegy, nem értek hozzá, csak ''műkedvelő'' vagyok..

(#18) rudi válasza LordX (#17) üzenetére


rudi
nagyúr

Minden mai processzort programmal terveznek, csak az Intel és az AMD szoftverét sokkal régebben fejlesztik, sokkal finomabbak a részletek, többi idő is van. A rövidebb életciklus nem feltétlenül igaz a VGA-kra, elvekben a mostani R420 is egy R300 alapú valami, csak itt-ott több regisztert és belső ''alkatrészt'' kapott. Az NV oldalán volt a GF256-GF2, ami egy ''kaptafa'' és a GF3-GF4 (ti) szintén egy és ugyanaz a technika, csak a 4-esnek jobb a memóriacorssbarja és két VS egysége van.

A crossbar az egy olyan vezérlő, ami sokat köt össze sokkal. Lehet úgy teljes grafikus kártya futószalagot csinálni, hogy egy VS utána egy PS utána egy ROP, de a kiegyenlítés végett praktikusabb a néhány VS - crossbar - néhány PS - crossbar - néhány ROP felállás, így a crossbarok két oldalán álló egységek számának variálásával lehet formálni az egyes komponensek teljesítményét. Hogy pontosan mennyire crosbar ez a corssbar azt nem tudom megmondani. NV nél olyan ábrákat látni, hogy a VS és PS egységek között mindenki mindenkit lát, és ilyesmi van a ROP-ok felé is. A moddolhatóságból az látszik, hogy a PS-ek négyesével (quad) vannak ''csomagolva''. Ez azért praktikus, mert a legegyszerűbb még elfogadható mintavételezéshez (bilinear) pixelenként 4 pontra van szükség, vagyis 4-4 shader dolgozik egy-egy pixelen. Az ATI-nál olyan ábrákat lehet látni, ahol kettő (vagy mostanában három) VS van ''rádrótozva'' 4 PS-re és a PS-ek végén van egy-egy ROP.

Tervezésben tényleg csak egy-egy VS-t PS- és ROP-ot kell megtervezni és a ''váltókat'' köztük. Az ATI oldalán talán nincs is PS-ROP váltó. Persze egy PS-en belül is blokkok vannak, aritmetikaiak (számolásra) és logikaiak (forgalomirányításra) és egyebek (ATI-nál címképző, NV-nél textúrázó a VS-ben stb.). Ezeknek a csiszolása a tényleges fejlesztés. A számuk megnövelése csak technológia kérdése, a csíkszélességtől függ. Vagyis egy generáción belüli fejlesztés, ezért nevezném egy generációnak az R300-tól R420-ig (most még tovább) a chipeket. A következő lépés az univerzális shader lehet, ami igény szerint pixel vagy vertex. Ennek megvalósításához már a PS, VS és ROP egységeket és viszonyukat is át kell gondolni. Talán az NV50 ilyen lehet, ha lesz, de a tavaszi R500 még 1000% hogy a régi iskola tagja lesz, kicsit birizgálnak a shadereken, hogy menjen a 3.0, gyúrnak folyamatirányításra meg regiszterekre és talán végre jut a 32 bit implementációjára is energia.

A Perscott tervezőszoftvere az egy forradalmian új dolog a processzortervezésben (legalábbis Intel vs AMD fronton), mert nem blokkokat épít, hanem szétturmixolja őket az egyenletes hőleadás miatt. Én ezt az egyetlen fícsört láttam jelentősnek a Prescottban, nem értem miért nem hangsúlyozták ki, talán mégsem volt olyan jó, de kiváncsi lennél hogy bejáratott 0,13-on mire lenne képes.

Nagy kérdés, hogy az Intel fejlett chipgyártó fosztvereiből kap-e az NV. Könnyen lehet, hogy az NV-nek éppen azért kellett ez a házasság az Intellel, hogy az univerzális shaderes komplex chip megvalósítására képes know-howhoz jussanak. Ez a chip már közel lehet egy CPU-hoz, ahol az egyes elemek összeköttetése sokkal komplikáltabb mint a GPU-k ''csövei''. Intelnek cserébe talán egy jó DX9-es integrált grafikus mag kell (4 futószalag minimáligény óriási példányszám).

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#19) Gabeszku válasza rudi (#18) üzenetére


Gabeszku
senior tag

Hali!
Én azt tartom biztosnak, hogy ezekben a párharcokban mi felhasználók leszünk a nyertesek. Midamellett nem tartom túl valószínűnek, hogy az intel kiadná az ''aranytojást tojó tyúkot'' (prescott procit is létrehozó progiját) és véleményem szerint elég régi és tapasztalt gyártó ez az intel ahoz, hogy most mintegy varázsütésre valaki is átvenné tőle a stafétabotot a P4 platformok chipsetjei ügyében. Bár majd idővel úgyis meglátjuk mi lessz a történet folytatása, de mi biztosan jól fogunk járni.
Üdv!

Üdvözlettel: Gabeszku

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.