Hirdetés

2024. április 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#26) Lacc válasza AAAgold (#19) üzenetére


Lacc
aktív tag

Ahogy mzso mondta a méret itt a probléma. Elsősorban gyártási de van tudományos is.

Mikrométer - az a Milliméter ezred része. A lényeg, hogy a méreteket a szokásos LED-es 34 mikrométerről 1,5 mikrométerre kellene csökkenteni. Ebből jön egy másik probléma, minél kisebb távolságra megyünk, annál több mikroLED lesz egy négyzet milliméteren.

4K-nál ez megjelenik 25 millió mikroLED-ként (nem veszük figyelembe a subpixel redundanciát). Ma nincs az az IC, kontrol panel, egység, ami ennyi LED-et képes lenne egyszerre kezelni Troll on (hogy a Gamerek ne panaszkodjanak hogy a SuperMario nem 1000 fps-sel megy :D). Jó képes, kezelni, de nagyon-nagyon lassan, és nem beszélve a hőtermelésről Troll on (mindenkinek lesz otthon egy hőerőműve).
Jelenleg úgy oldják meg, hogy X mikroLED-et (aztszem 25.000-et olvastam valahol, kezel egy IC) Aztszem ezeket hívják flip-on-chipeknek, és ezekből a sok-sok flip-on-chip tömbből éppül fel a kijelző. Ezért is ennyire "megfizethetlen" a gyártása.

"VGA felbontású (640x480) megjelenítővel, ahol a LED-ek méretét sikerült 12 mikronra csökkenteni úgy, hogy a köztük lévő távolságot 15 mikronra redukálták." - Egyébként nyáron érték el az 5 mikrométer-es méretet! JBD féle monolotikus megoldással. Jövőre tervezik a 2.5 mikrométert :)

Egyébként nehéz ezeket elképzelni, hogy mennyire nehéz tud lenni, én tanultam nanofizikát, ott a 10^(-9) nanométerről van szó, atomi szinteken vagyunk, kvantumfizika törvényei érvényesülnek; a 10^(-6)-os mikrométeren ott még az általános van. Szóval a nanoelektronika ott tart, hogy egy atomot-ot egy "pontosan" egy atom távolságra helyezen el egy másik atomhoz képest az órák alatt megy végbe a műszerekkel :DDD - mivel olyan kicsiny szinten minden állandóan rezeg és valószínűséggel itt-ott van, meg folyamatos visszacsatolások kellenek...

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.