A sztori melyik részét kéne lenyelnem? Hogy a jogász feleség kérdés nélkül elkezd mindenkit (opciód sincs máshogy megoldani a konfliktust) halálra lőni az első adandó alkalommal? Vagy, hogy az írók annyira lusták voltak, hogy nem építettek fel rendes karakter motivációkat, és egy drogok hatása alatt álló jósnő mondja meg, merre kell menned a'la Mama Murphy (csak erre tudok gondolni, mivel a koncepcióra soha többé nem építettek). Vagy arra esetleg, hogy semmiféle érdekes dolgot nem tudsz csinálni a sztorival? Választhatsz egyet a 4 frakció közül és egy kivételével mindegyiket ki KELL irtanod? Esetleg azt minőségi történetmesélési megoldásnak tartod , hogy ha nem haverkodsz össze dogmeattel Nick füttyent egyet neki Diamond City-ből és az szó szerint a fél (játék)világon át hallatszik egészen a Red Rocket-ig? Sorolni tudnám ezeket.
Még szembetűnőbb, ha összenézem a Witcher 3-mal, ami szintén abban az évben jött ki, és voilá: lehet jó open world story driven RPG-t készíteni, csak munka és kitartás kell hozzá. Nem tökéletes a CDPR alkotása de lehet látni rajta a könnyeket és az akaratot legalább, és ez meg is hálálta magát, minden díjat elvitt a Fallout 4 elől.
sqpp
A Fallout 1-2-t a valaha volt legjobb RPG-k között tartják számon. A Fallout 3-at sokan szerették/ szeretik de nem igazán maradt fenn game designer (GDC, gamasutra, developer forums) körökben. Utóbbiban azt mondjuk szerettem, hogy sokkal érdekesebb, látványosabb volt a map mint a New Vegas esetében (volt hangulata na) de mint RPG szerintem elég "buta" volt (pl. Megaton ok nélküli felrobbantása valószínűleg csak azért került a játékba, mert jól nézett ki, illetve amennyiben felrobbantod Moira túléli az atomrobbanást, mert a fejlesztők sok időt öltek a questjeibe, így a játékos szempontjából a város felrobbantása semmiféle hátránnyal nem jár).
Nincs azzal baj, hogy tetszik valakinek a Bethesda (EA, Ubi stb.) játéka, felőlem mindenki arra a sz@rra adja ki a pénzét amire akarja, de amikor ezt a degradációt jónak állítják be az már zavaró számomra. Valamiféle alapvető igényességgel ütközve a fejlesztőknek is meg kéne dolgozniuk a pénzükért.
Komolyan mondom nevetnem kell annyira egyszerű sok játékos, hogy amikor a Bethesda készít egy poszt apokaliptikus játékot ahol a Földön egy atomháború az emberiség nagyobbik részét kiírtotta, az állatokat rémálombeli szörnyetegekké változtatta, "It just works" Todd Howard pedig kitalálja, hogy az alapvető motivációt az adja, hogy atombombával ferobbantsák egymást, és ennek tapsolnak meg védik a terméket.
" The only time a lawyer can cry, is when it's all over..." -Prosecutor Godot