Amíg nem lesz 20kEUR körüli áron 1000km hatótávval rendelkező családi villanyautó, addig lesz dízel (még 20év?). Európa több mint fele dízellel jár, és nem véletlenül: német, olasz, franciao.-ban, skandináviában a gázolaj ~10+%-kal olcsóbb a benzinnél, ráadásképp ~20%-kal kevesebbet fogyaszt valós körülmények között egy dízelautó. Az adószitu fordításával pedig a (99%-ban dízelen élő) fuvarozókat kergetnéd azonnali csődbe uniószerte. Mellesleg a dízelüzem visszaszorításával mit csinálsz majd a gázolajjal? jódrágán crackeled benzinné vagy amit nem használnak el a hajók a tengerbe öntöd?
Ha az EU-ból az egyik napról a másikra kitiltanád a dízelt, a franciák másnap porigégetnék Brüsszelt és karóba húznák az összes ott található funkcionáriust.
A balhénak némi alapja van, tényleg forszírozni kell az adblue-t és a TISZTA dpf+katalizátor használatát. Azt a "dízelest" meg, aki kiműtteti a katalizátort/DPF-et + tuningoltatja a motorszoftvert és füstfelhővel indul, kössék a kipufogójához a nemiszervénél fogva.
Az tény, hogy a "botrány" ebben a formában nem más, mint az európai gazdaság gerincére mért durva ütés, amihez nem feltétlen kéne asszisztálnia az európai politikának.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)