Hirdetés

2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#28) Robitrix válasza Decske (#17) üzenetére


Robitrix
senior tag

azért ez nem olyan egyszerű itt ha egy parkolóban csak 50 autót rá akarsz felrakni tölteni. nagyjából 1 fázissal töltve 7 KW/h a teljesitmény(otthon házi tötltövel egy fázis 3,6 kw/h)
utcai töltök 3 fázissal nagyjából 22 KW/h-t tölt.
Vagyis kiépíteni egy parkolóban 50 töltőoszlopot és odavezeni vagy 1 MW/h teljesitményt és szétosztani azért 100 milliós vagy több beruházás. Nyilván nagy cégeknél képzelhető el, akik telephelye elött többszáz dolgozó autója parkol. nem tudom melyik cég áldozna ennyit a dolgozóira... amúgy meg infrastrukturában se egyszerű bárhová odaveznei MW teljesítményeket amihez azért karvastagságú föld kábeleket kell lefektetni. Sok helyen egyszerűen regionálisan nem áll rendelkezésre kapacitás, hogy hirtelen a város 15-20 cég parkolójába oda vezessen tucatnyi mw teljesítményt. Nincsen kapacitás honnan leakasztani hirtelen. Én dolgoztam egy évtizedet Budaörsön. ami egy dinamikus fejlödést ért el az 1950-es évekbeli kis álmos főváros melleti faluból egy 30-35 ezeres településé űgy hogy közben cégek százai települtek oda lakótelepek bevásrló központok.... vagyis durván megnövekedett a település elektromos igénye. Aztán valamikor 2000 elején már tarthatatlan volt az elektromos hálózat kapacítása. neki álltak fejleszteni. vagyis 2-3 éven át ásták a település ucáit új elektromos kábeleket végig fektetve. Gondolom közben a település is kapott vagy 1-2 új távvezeték kapacitás fejlesztést, hogy oda lehesen vinni a plusz kapacitást. Szóval nem olyan egyszerű egy településen csak úgy hirtelen leakasztani több MW energia töbletet. főleg egy olyan település esetén, ami jóval csórobb, mint egy amúgy tehetős Budaörs.
Sok gond lesz még mire alkalmaszkodnak a települések infrastrukturája ahhoz, hogy felkészültek legyenek nagy tömegű elektromos autó töltéséhez.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.