Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#7) birorichard


birorichard
őstag

Abban a pillanatban, ahogy az előző konzolgeneráció eleje-közepe táján megvolt az a konfig, ami tudott élvezhető sebességgel futtatni egy AAA-s multiplatform címet, hátra lehetett dőlni úgy 1-1,5 évvel ezelőttig.
Mindenki elfogadta azt a játékmotort közel azonos megjelenéssel és sebességgel, mint 360-on vagy PS3-on, de az egy egészen más éra volt. Emlékszem, mikor megjelent a box, COD 2-vel demozták, és szebben nézett ki rajta a játék, mint PC-n.

Nem tudom, hogy pontosan mi az oka, mostanában még inkább felgyorsult a technikai fejlődés vagy hogy nem fektettek annyit ebbe a hardverbe, mint az előző gen-ben, de már megjelenéskor handicap-pel indultak, és a mai napig nem sikerült belőlük kicsiholni azt a teljesítményt, amire a játékosok várnak.
Ezzel szemben PC-n szabadság van, már szinte minden új címet lehet 4K-ban 60 FPS-sel futtatni, ha van rá keret, meg titan sli. És a vga piac még csak most áll a generációváltás küszöbén, ki tudja, mik lesznek még.

Ezek az erőforrás zabáló lehetőségek, mint az unlocked framrate, 4K resolution support, hatalmas textúrák, részletesebb effektek a PC-sek miatt vannak. A konzolos verzióhoz hasonló látványt, ha jó a port, már megvalósítható egy ennél gyengébb konfigon is 720p/900p 30 FPS-en.

Szóval én úgy látom, hogy leginkább az igények emelkedtek, amit jelenleg - pár cím kivételével - csak PC-n sikerült megvalósítani, ehhez pedig erős hardver kell.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.