Na, leírom, hogy mit látok a képen, mert úgy látszik csak én értem.
A G70-nel bezárólag CSODA jelleggel növekedett a perf / area azonos csíkszéllel számolva. Nevezhetjük ezt a grafikus kártyák aranykorának.
A G80-nal jött a nagy lapkák kora 484 mm². Összehasonlításként az ugyanezen a gyártástechnológián készült G71 196 mm² (G70 die shrink), amihez képest a G80 ~140%-kal nagyobb, szóval a perf / area nem nőtt, de persze ez egy vadonat új architektúra, ilyenkor nem is érdemes ilyesmire számítani.
A GT200-at a G92-höz fogom hasonlítani, hisz mindkettő 65 nm. Így kijön 77%, itt egyértelmű a bruteforce taktika. Nincs csoda.
A GF100 / GF110 már más tészta, ugye itt új architektúra + 40 nm. Megint elvárható egy duplázás, bár a grafikonon csak 53% / 75% van, de ha így is van, megbocsájtható, hisz új arch. Ha ez valójában 90-120%, akkor meg jól sikerült a váltás. De nincs csoda.
A GK100 ugye nem volt, így a GK110-et érdemes hasonlítani a GF110-at, de megint ugyanazt történt a 28 nm-re váltással. Nincs csoda.
A GM200 olyan ugrást csinált új gyártátechnológia nélkül, amit a 7xxx széria előtt láthattunk csak. CSODA.
A GP102 pedig szintén ugrott, hisz a 28 => 16 nm igen nagy ugrás.
És akkor itt van a Turing, ami kapott egy halfnode-ot a 12 nm személyében, ami a szám ellenére minimálisan kisebb a 16 nm-nél. Így eddig soha nem látott méretű böszmeteg lapkát kapott a TU102, de a plusz területet nem ALU-val, hanem Tensorral és RTCore-ral töltötték ki, s jött az RTX marketing. S ez a legjobb lépés, hisz ha plusz ALU-kat kapnak, akkor brutál módon elszáll a fogyasztás, ami garantált bukás. Nincs csoda.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.