Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) oriic


oriic
HÁZIGAZDA

Na lássuk, hogy a gyakorlatban mi lesz ennek az eredménye. :)

Live-Die-Respawn

(#2) Dr. X


Dr. X
aktív tag

Mennyire drága ez az ESRAM, hogy csak 32MB-ot raktak bele? Hatékonyan használva mennyire hasznos és nem lett volna jobb 64-et rakni bele?

(#3) pzstm


pzstm
titán

kíváncsi vagyok, melyik lesz az első exkluzív ami használni is fogja. Mondjuk jövőre kapunk teljesen új OS-t is a masina alá :B

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#4) oriic válasza pzstm (#3) üzenetére


oriic
HÁZIGAZDA

Másik kérdés, hogy ez az új OS miben lesz másabb mint a mostani. Új GUI is vagy csak a motorháztető alatt bütykölnek majd?

Live-Die-Respawn

(#5) jedis válasza Dr. X (#2) üzenetére


jedis
senior tag

Hát ha minden igaz, az APU-ba van integrálva, mint valami óriási nagy L3-as cache ! :U

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#6) pzstm válasza oriic (#4) üzenetére


pzstm
titán

verziószámban minenképp ;] :P

GUI most is változott a legelsőhöz képest amúgy, szerintem ezt követően is fog majd picit :B

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#7) csaba951 válasza oriic (#1) üzenetére


csaba951
veterán

Szerintem nem sok! Szerintem semmi nem fogja aktívan, hatékonyan használni az XBOX One-on kívül bármi másra is megjelenik. És ma szinte minden játékfejlesztő így gondolkodik. Minél több platformon kell jelen lenni a játékkal.

Tehát ez csak azoknak a kiadóknak jó akik csak XBOX One-ban gondolkodnak. Van egyáltalán ilyen? ;]
Ja, és még nekik is baromi sok időbe/pénzbe kerül ez a speciális optimalizálás.

Gyakorlatilag techdemók készítéséhez jó vagy olyan projekthez, aminél nem az eladott darabszámokból jön a bevétel (mert abból tutira nem térülne meg).

(#8) gianni85 válasza csaba951 (#7) üzenetére


gianni85
veterán

Lehet rosszul látom, de szerintem csak egy kezdeti fejlesztést igényel, hogy a játékmotorba implementálják a fejlesztők. Egy Mantle API-t is implementáltak, akkor miért itt tennének kivételt? MS-nek meg egyébként is van annyi zsetonja, hogy ösztönözze a fejlesztőket ;]

(#9) csaba951 válasza gianni85 (#8) üzenetére


csaba951
veterán

Persze, biztos sokan fogják így támogatni. Csak ez így nem "aktív, hatékony".

Tehát ezzel már a projekt tervezésétől kezdve ennek a használatára kell alapozni, hogy igazán jó legyen. Na ezt kevés cég fogja bevállalni, mert egyszerűen nem éri meg anyagilag. Az ebbe beleölt idő/fejlesztés egyetlen egy más platformon sem használható később. Akkor meg minek foglalkozzanak vele?

(#10) szmöre007


szmöre007
csendes tag

Az exklúzív játékok azért építhetnek rá a jövőben.

(#11) tDr1v3r válasza pzstm (#3) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Teljesen új? A Windows 10 ennyire érinteni fogja az #xbone720p rendszerét is?

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#12) cacasz02 válasza tDr1v3r (#11) üzenetére


cacasz02
aktív tag

Igen minden ms rendszer egyforma lessz. (legalább is ezt csirippelik)

(#13) tDr1v3r válasza cacasz02 (#12) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Az arculat ugyanaz és WinRT-ben futnak az appok is tudtommal. A kernel meg már eleve nagyon hasonló... nem tudom elképzelni hogy a W10 mit tudna dobni ezen. Talán ha lecserélnék a teljes rendszert arra... de azt meg kétlem hogy megtennék.

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#14) cacasz02 válasza tDr1v3r (#13) üzenetére


cacasz02
aktív tag

Szerintem megpróbálják össemosni a rendszereket ahhogy az aple. Kérdés hogy sikerül e.

(#15) tDr1v3r válasza cacasz02 (#14) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Az Apple nem mosta össze a rendszereit.

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#16) pzstm


pzstm
titán

Dying Light dev praises December Xbox One SDK update, ESRAM control improved

He stated that Dying Light would run at 1080p 30 FPS on both the Xbox One and PlayStation 4......
.....Binkowski added, “We were using the latest version just prior to the new release that came out on December 12th. In terms of advantages, the main thing is just how much the ESRAM control has improved.” ESRAM can transfer data at speeds of up to 204 GB/s and is quite beneficial when rendering shadows and terrain. However, it has always been difficult for some developers to efficiently utilize so it is quite encouraging to see Microsoft take proactive measures to address their concerns.

iPhone 15 Pro Max 256GB Black |Macbook Air M1|Xbox Series X|Írhatsz nyugodtan, de x64 alatt nem barátkozom :)| I'm not special...I'm just limited edition!

(#17) Menthirist válasza pzstm (#16) üzenetére


Menthirist
veterán

hűha, akkor több esetben lesz már meg az 1080p@30fps? izgalmas idők ;] ;]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#18) haddent


haddent
addikt

Ezt már mintha hallottuk volna, nem? Hogy új fejlesztőkörnyezet, ESRAM stb... :DDD

(#19) konyi79


konyi79
addikt

Ha jól látom, ezzel az ESRAM-mal a MS egy erős ütéssel szétcsapta azt, ami az eredeti elképzelés volt a generáció AMD APU-jának kiválasztásakor, hogy könnyítsék a fejlesztők munkáját. Ha valóban ennyire egyedi programozást igényel, kb ott tart a MS, mint a Sony a CELL-el a ps3 kiadásakor. A kérdés az fogja-e ugyanúgy tolni a fejlesztőket, talpra állítsa az XO-t, mint a Sony a ps3-at. Bár az gyanítható, a multi címeknél a hátrány ugyanúgy megmarad az egyedi igények miatt, mint az előző generációnal.

(#20) tDr1v3r válasza konyi79 (#19) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Elvileg nem aprózzák el MS-ék, a küszködő fejlesztőkhöz küldenek ki saját csapatot akik segítenek az optimalizációban.

Én úgy gondolom, hogy ez még mindig sokkal jobb mint ami régen a PS3-nál volt... ott azért tényleg rossz volt a framerate-probléma egyes játékoknál, bár a vásárlók nagy részének fel se tűnt. Amíg nem jön ki 720p-ben több játék ez engem annyira nem érdekel ez a teljesítményes történet... ahol nem volt egyenlő az XO-s port ésszel vettek vissza, pl. a Shadow of Mordor-nál a 900p és a gyengébb árnyékok, vagy a GTA V a néhol kevesebb füve mind olyan volt ami azért az átlagnak nemigen tűnne fel, vagy mondhatnám a sub-1080p-ben futó játékokat is mint a CoD AW vagy a Far Cry 4 amik megint gyönyörűen néznek ki. Nekem ezek elegek. Legalábbis addig amíg be nem szerzek egy PS4-et is...

Viszont jó hír hogy rendbe hozzák az SDK-t.

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#21) SylverR válasza Menthirist (#17) üzenetére


SylverR
senior tag

Nem unalmas még mindig azért "cs*szegetni" a konzol gyártókat, mert nem a te elképzelésed szerint fejlesztik a hardware-eik? Jajj, nem Intel került bele, összedől a világ. :( :U Unalmaaaaaaaaaaaaaaas. :P

Nem!

(#22) Menthirist válasza SylverR (#21) üzenetére


Menthirist
veterán

Mivan? Én arra céloztam, hogy amit ma next-gen (azaz hát current gen)-ként tálalnak, az egy vicc, legalábbis pláne azzal a marketing bullsh*t körítéssel, amivel csomagolják (elég a 30 fps, csak így filmszerű, nem számít a felbontás, stb). Aztán ott tartunk, hogy már egy éve kinn vannak, de még mindig látni 1080p alatti és 30 fps-es cuccokat, sőt alattiakat. Úgyhogy az ESRAM-mal talán elérjük, hogy legalább azt a fix 1080p-t tudja már szerencsétlen one.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#23) tDr1v3r válasza Menthirist (#22) üzenetére


tDr1v3r
veterán

Az ESRAM nem fog CU-t adni.

disznóvágás, nepotizmus, pálinkagőzös hedonizmus | intelhüttö (c) Tirexi, szívünkben őrzünk örökre <3

(#24) Menthirist válasza tDr1v3r (#23) üzenetére


Menthirist
veterán

de egyéb számításokat épp még felgyorsíthat. Ezért mondtam hogy talán :)

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#25) SylverR válasza Menthirist (#22) üzenetére


SylverR
senior tag

Nos. Akkor, ha megengeded elmondok neked pár dolgot.
Az eddig megjelent játékok általánosságban PORT-ok voltak, a régi konzol generációról. Nézd meg a GTA5-öt mit produkál PS4-en. De gondolom XO-n se lesz rosszabb amit művel a játék. Újfajta programkódot igényel az új konzol. Ennyi. Majd megoldódik az fps meg felbontás baj. De amíg csak portolgatnak, ne várj semmit. Pont.

Ezen dolgokból kiindulva nekem rohadtul unalmas a fikázódás, meg siránkozás. :R

Nem!

(#26) haddent válasza SylverR (#25) üzenetére


haddent
addikt

Az a baj, hogy ennek a generációnak a lényege az lett volna, hogy pc közeli architektúra, minnél egyszerűbb és könnyebb programozhatóság mélyintegrációval. A Microsoft ennek (kicsit) ellen ment az ESRAM -mal, mert hogy attól se könnyebb se jobb nem lesz programozni rá az konkrét. "Cserébe" még a gpu is jelentősen harmatosabb. Itt valóban, ahogy mondod, csak a megfelelő kódolás segíthet. Hogy mikor és milyen minőségben sikerül úgy kihasználniuk az ESRAM nyújtotta távlatokat, hogy esetleg megtérüljön ez a különcség az kérdéses számomra. Erről a fejlesztőkörnyezetről sem először hallottunk, azóta se volt nagy fellendülés.

(#27) SylverR válasza haddent (#26) üzenetére


SylverR
senior tag

Persze, értem, nem is az MS-t védtem. Hanem úgy overall a mostani konzolokat.
MS az egész ESRAM-mal csak spórolni akart szerintem. Tudván, hogy úgyis a gyengébbik konzolra fognak a multi címeknél optimalizálni.

Nem!

(#28) Menthirist válasza SylverR (#27) üzenetére


Menthirist
veterán

Nézd. Ez a generáció már kinn van egy éve, és a dev verziók is lefogadom pár éve elérhetőek a nagy fejlesztőknek. Olyanra készítették, amilyenre ők kérték, az architektúra is ismert, minden doksi is elérhető, stb. Elhiszem hogy a fejlesztőeszközök még mindig javulnak, de könyörgöm, ők sem most kezdték, a platform sem ismeretlen, és még mindig kínlódni kell az 1080p @ 30 fps-ért is sok esetben. Amúgy ezt részben azért még értem a 768 gcn mag miatt, de a helyzet akkor is az, hogy mentek az ígéretek az 1080p@60 fps-ről, azóta is csak azt hallani hogy majd lesz jobb majd lesz jobb. Meglátjuk mire képesek a Naughty Dog-osok az Uncharted esetén, ICE csapatostól mindenestől. Ha valahol, ott megvan minden infó, minden tudás, ami csak elérhető. Ha ők nem lesznek képesek végül elérni a 60 fps-t (decemberi hírek és tweet-ek szerint a látott demó egyrészt még csak 30 fps volt, másrészt sokak szerint azért nem az a minőség, mint amit még anno a sony bejelentett), akkor senki. Viszont ha sikerül, még akkor sem szabad elfelejteni, hogy a ps4-ben 50%-al erősebb a vga, és a rendszert is kevésbé terheli meg az os mint a one tripla os-es szörnye, amivel a 8 giga ramból is talán 5 ha elérhető (a vicc kategóriás kötelező kinect erőforráslefoglalást szerencsére már kivették).

Lehet hogy neked unalmasak ezek a beszólogatások, de én úgy vagyok vele, hogy egyrészt sejtem a rendszer fizikai korlátait a paraméterek alapján, másrészt a marketing gépezet olyan szinten igyekszik ködösíteni, hogy a gyomrom felfordul.

Most akkor gondold ezt tovább, ha tényleg jön egy microsoftos vr headset. oda kötelező lesz a 60-90 fps. Akkor mi lesz? 720p?

Spórolni pedig nem az első perctől kell. Olyan terméket kell letenni az asztalra, ami kibírja a 6-8 éves életciklust, de ezt csak úgy lehet, ha a feléig legalább erős előnyben van mondjuk a pc-hez képest. Spórolni az életciklus második felében lehet majd, amikor már még olcsóbb a gyártás. Nem tudok elvonatkoztatni attól a ténytől, hogy oké, még low level szinten sem olyan low level a pc mint a konzolok esetén, de már egy éve van olyan kártya, ami 3.6x több maggal rendelkezik (nem is drága), és ez még csak romlani fog idén, ha várhatóan 4096 mag körül kijön a 390X, ami már 5.3x-os előny, a proci részről nem is beszélve. És még nem tartunk az életciklus harmadánál. Erre kalkuláld rá, hogy az életciklus felénél jönnek a dx12-es játékok a mantle-esek mellé.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#30) SylverR válasza Menthirist (#28) üzenetére


SylverR
senior tag

Jó. Én hirtelen úgy éreztem, hogy az egész mostani konzol generációt fikázod.
De ha csak az MS-t, és a fentebb leírtak miatt... hát elfogadom. Nem vagyok annyira otthon a konzolokban. De egyszerűen ahogy morgyi írta fentebb, persze, hogy nem futnak azok a játékok, amiket eredetileg az előző genre írtak meg. Nem is lehet tőlük elvárni. Ott a CPU volt bivalyerős, itt meg a GPU.

PS4 felépítésileg szerintem tökéletes. Ha ennél több mindent erőltettek volna bele, olyan fogyasztása lenne, hogy nem lehetne érdemlegesen olcsó, hatékony, kicsi és halk hűtéssel ellátni. Jönnének az újabb ring deathek. :U
Akkor az MS ezt a kört bukta, és most próbál kapálózni. Ezvan. :P

u.i.: Az első bekezdéshez még annyit, hogy azért hittem azt, hogy az egész gent fikázod, mert a fikázók nagy részének az a baja, hogy nem Intel meg nVidia van bennük. És hogy emiatt ez így fúj lassú. :N És most nálad jött rám, hogy reagáljak. Sry. :B

[ Szerkesztve ]

Nem!

(#32) Komplikato válasza tDr1v3r (#13) üzenetére


Komplikato
veterán

Azért a Windows 10, amit ugye nem is hívnak 10-nek csak Windowsnak, első bemutatkozásánál figyelt ott egy képen XboX one IS az új OS-sel. Sokaknak feltűnt és szöget ütött a fejébe, ahogy mondani szokás. És most amikor már a kínaiak is natív W8.1-et futtató tabletet másolnak az RT cuccok helyett talán nem annyira hihetetlen.

"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)

(#33) Menthirist válasza SylverR (#30) üzenetére


Menthirist
veterán

Szerintem elbeszélünk egymás mellett :) Igenis az egész jelenlegi konzol gent fikáztam :D De nem azért mert nem intel meg nvidia van benne. Arra teszek magasról, felőlem az S3 is készíthette volna, amíg olyan technológiát rejt a doboz, amihez hasonlót sem lehet még elképzelni sem pc-n a következő években, és olyan minőségű, kinézetű játékot is futtat. Emlékszem anno milyen volt a ps3-as Killzone 2-őt vagy az xbox 360-as gears of war-t elsőnek látni. El nem tudtam volna akkor képzelni, hogy olyan fusson egy pc-n. Aztán persze be lett hozva, de értitek mire gondolok. Ehhez képest ott van pl a Ryse, xbox only-ként lett készítve, mégis mikor kidobták pc-re, még az én gépemen is nagyobb felbontással, nagyobb fps mellett képes volt futni, pedig nem az ultra-enthusiast kategóriás gépem van. Ha jól tudom, xbox one-on 900p@30 fps volt. De ugyanezt látjuk az új Fox engine-nel hajtott Metal Gear Solid Ground Zeroes-nál is, pc-n sokkal több fénnyel, nagyobb faunával és látótávval érhető el ugyanaz.

Szóval nem mondtam semmit arról, hogy előző gen-es játékokat is futtatni akarok rajta. Nem hinném, hogy azok a játékok, amik nem jönnek előző generációs rendszerekre, majd drámaian gyorsabbak lennének. Miért is lennének? Mindig mondom: engem meg lehet győzni. Amint rendszeres lesz az 1080p @ 60 fps, olyan grafikán amit előzetesen ígérnek (amiből fele annyi sem valósul meg általában), akkor azt mondom, oké, meg vagyok győzve. Addig viszont hiába magyaráz nekem bárki arról, hogy milyen eszeveszett erőgépek ezek a konzolok, meg hogy mennyi kihasználatlan erőforrás van még bennük, nem fogom elhinni.

A fogyasztás az csak egy dolog. Nem mobilokat gyártunk, ezek folyamatosan konnektoron vannak, mindenféle extra hűtésmegoldások vannak már hogy hangzavar nélkül tudják az erős vga-kat is kordában tartani. Ez ráadásul a gyártástechnológia fejlődésével javul, csökken a fogyasztás, vékonyabbá tehető a rendszer. De ezeket a kompromisszumokat nem első nap kellene már meghozni. Első 2-3 évben olyan szinten kellene bűntetnie egy konzolgenerációnak, hogy mindenki csak a fejét fogja hogy ez hogy lehetséges. Ehhez képest a tavaly megjelent ps4-ben egy tavalyelőtti, középkategóriás kártya teljesítménye van, és ez is marad a következő 6-8 évben. Mikor már most sem számít középkategóriának, az első évfordulójakor.

morgyi: az intelek azért vannak elsősorban nagyon előnyben pc-s játékok esetén, mert a dx11 marhára támaszkodik egy, erős magra. Nem képes megfelelően szétosztani a terhelést. Ilyen esetekben egy 4 magos, de magonként erősebb proci nagyobb tempót képes kisajtolni a 8, de gyengébb magonkénti teljesítménnyel rendelkező fx8320-asomból pl. Ez a mantle és a dx12 megjelenésével változik, mivel jobban szétosztható a terhelés, nem fog egy erős magot igényelni csak a leképező alrendszer. Konzolok esetén érthetően ennek nincs problémája, ott eleve nincs dx11 meg erős magfüggőség, low level szinten szépen szét lehet osztani a feladatokat.

Egy szó mint száz: számomra úgy tűnik a paraméterek és az eddigi játékfelhozatal alapján, hogy nagyon alulszabták ennek a konzolgenerációnak az erejét. Akárhogy is fog még fejlődni az fejlesztőkészlet, akárhogy is dobálgatják el a régi kódrészleteket, nem hogy 5-6 év múlva fognak "akadályt jelenteni" a fejlődés szempontjából ezek a rendszerek, hanem már 1-2 év múlva is. Az előző genhez képest persze elképesztő a fejlődés, de csak a pc oldalon megszokott szintre ugrott, nem pedig elé pár kilométerrel. Márpedig a konzol csak vagy 6-8 évente ugrik egyet, míg a pc folyamatosan fut előre.

szerintem.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#35) Menthirist válasza #32839680 (#34) üzenetére


Menthirist
veterán

A konzoloknak az a lényegük, hogy adott, alacsonyabb árért sok évig biztosítják hogy a usernek nem kell újat vennie. Ha 3 év múlva kidobnának egy újat, az marha rossz marketing lenne nekik, elvégre mi akadályozná meg őket akkor abban, hogy 2-3 év múlva újat adjanak ki. amúgy ők maguk is úgy nyilatkoztak amennyire emlékszem, hogy ténylegesen 6-8 évre terveznek (a ps4 talán 6-ra, a one-osok 8-ra, de abból nem lesz sokminden)

Az első exkluzívokon már túl vagyunk, az Infamous Second Son, Killzone Shadow Fall... Ezek mind eleve csak az új generációra jöttek ki. Csak arra tervezték őket. Persze első generációs játékok, de akkor sem lehet mondani, hogy még várnánk az első exkluzívokra. A ps4 és one során bemutatott játékok egy része már kijött.

Szóval igen, kb az Unchartednek van még lehetősége bemutatni, hogy a ps4 talán nem is olyan gyenge, HA sikerül a 60 fps. Hamár a kinézet tekintetében szerintem sem olyan észveszejtő a minőség, mint amilyet elsőnek bemutattak belőle. Ha az nem sikerül 60 fps-re, akkor kb itt a vége, ennyit fognak tudni ezek a konzolok. HA sikerül, még akkor is ott az a helyzet, hogy a ps4 jelentősen erősebb hardverrel rendelkezik mint a one.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#37) Menthirist válasza #32839680 (#36) üzenetére


Menthirist
veterán

Az előző generáció 7-8 évig voltak porondon. Annak hogy nem akarnak még egy ilyen hosszú életciklust, de mégis tartani akarják magukat a kellően hosszúhoz, szóval ennek a közös metszete simán lehet mondjuk 6 év. Tehát még további öt, 2019-2020 környékén jöhetnek az újak.

Az általam felsorolt két játék pedig teljes egészében PS4 exkluzív. Semmi másra nem tervezték, és semmi másra sem jött ki. A Killzone-ok olyanok ps4-en mint xbox-on a Halo.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#38) SylverR válasza Menthirist (#33) üzenetére


SylverR
senior tag

Hát akkó' menny'inné'. :DDD
Komolyan nem értelek titeket.
Mégis mit vártál volna? 8000 GCN shadert, meg 16 puma magot? Tudod te, hogy az mennyit fogyasztani? Milyen nehéz lenne lehűteni?
A Playstationök tényleges teljesítményéről nem tudok semmit. De a két ex x-boxról igenis tudok annyit, hogy:
az első X-Box igencsak olyan hardwareket tartalmazott, amiket 1 évvel a megjelenése után a PC már lelépett.
X-Box 360 esetén az IGP ugye egy Xenos volt, ami ugyan igaz, hogy vadonatúj volt, és 2007-ig ki sem adta az AMD a kezei közül a kész R600-ast. De az X-box 360 megjelenési dátumával megegyező évben már voltak X1800-asok, és X1900-asok bőven. Az X1800 éppen olyan erős volt mint a Xenos, míg az 1950-es sokkal gyorsabb volt már nála. Ami miatt lemaradásban éreztük maguk a PC mögött, az a rossz API-knak, és a kevés exkluzív PC címnek köszönhető.
A jelenlegi generációnak van még hova fejlődnie szoftveresen, és fog még az állad koppanni... De téma zárva, aki eldöntötte, hogy a piros kék, annak sose lehet megmagyarázni az ellenkezőjét. Majd talán rájössz. Vagy nem. :U

Nem!

(#39) haddent válasza Menthirist (#37) üzenetére


haddent
addikt

Ez a generáció nem indult túl könnyen, most kezdenek jönni a játékok. Az 1. év számítható akár 0. -nak is (mindkét gép esetében nyugodtan). Szerintem jobb közelítés az, hogy majd onnantól 5 év, ha elhagyták a 10 éves szutyok szar ps3-x360 kombót (nem, baromira nem érdekel, hogy van akinek csak az van. Emberek, közel egy évtizedes gépek. PC -én fél évet nem tudsz játszani ráköltés nélkül. Sajnálatos, ha valakinek nem futja rá de emiatt talán az egész világ technikai fejlődését feltartani enyhe túlzás volna szvsz.).
Ez, szerintem reálisan, kellő mértékben 2015 vége környékére történhet meg, és akkor még 2 évig támogatták azokat is. Onnantól jöhet majd valójában next-gen (min. 5 év) nem ilyen "pc-x360-ps3-ps4-xone-hűtőgép-mosógép-okostelefon-rádió..." platformokra "fejlesztett optimalizált" szemét.

(#40) konyi79


konyi79
addikt

Hallgattak a fejlesztőkre, pc közelire építették a konzolokat, most meg isszák a levét.
Nem a konzolok erejével van itt baj, nem azért nem jön a next-gen érzés sokaknak, mert gyengék hozzá. Kaptak a fejlesztők egy kényelmes kedvükre való platformot, amihez nem kell vért izzadniuk valamit elérjenek, így lassabban is indul be. Erőforrásaikat pedig tovább aprózza amit előttem is írtak, túl sok felé kell portolniuk.
Sajnos ez van, nem mernek hátat fordítani még az előző generációnak (első évben míg az eladott darabszámok nem futnak fel érthető is), ha megtennék az lenne mindenki baja leszarják az eddigi vásárlókat és kényszerítenek mindenkit az új konzolra.

(#41) Menthirist válasza SylverR (#38) üzenetére


Menthirist
veterán

Csakhogy ezek nem gyári procik voltak ám. Az első xbox coppermine procija is elég spécire faragott p3 volt, és a vga rész sem volt gyenge. Ugyanez igaz a 3 magos xenosra, a ps3 cell procijáról nem is beszélve, ami 8 darab spu-t tartalmazott (ebből egy koordinálta a többit, szóval végülis 7 volt mukára fogható). Ez a megjelenés pillanatában kemény volt, és még egyszer mondom, azt a szintet pc-n jó ideig nem érték el (a gears of war 1 évre a 360 piacra lépésére jött ki, ergo olyan mintha már lenne most kinn bármi, amit pc-n nem lehet utánuk csinálni még csak megközelítően sem). Mindkét generációnál viszont volt egy olyan tény, ami miatt nagyon sokat ki lehetett belőlük hozni: az alacsony szintű programozás egyedülálló lehetősége. Ez mára már úgy néz ki nem lesz csak a konzolok sajátja.

A fogyasztást meg hagyjuk már. Mi lett volna +50 wattal? semmi. Ami csak ma +50 watt, 1-2 év múlva már csak +25 max, a gyártástechnológiából adódó javulások miatt.

"fog még az állad koppanni"
Erre várok konzolok oldaláról már idestova kb 2009-2010 óta. Mert ugye akkor az lett mondva, hogy a 360-ból és a ps3-ból sincs még minden kihozva, aztán bohóckodtak itt a ~720p@30 fps melletti alacsony minőségű textúrákkal. Ezt hallgattuk a ps4 és one bejelentéséig, elvégre "ennél nem kell több". Aztán jöttek az új konzolok, de még mindig semmi megdöbbentő. Mármint igen, videón nagyon jól nézett ki a Killzone Shadow Fall, végre összecsaptam a kezemet hogy végre jön a fejlődés... aztán a single része annak is 30 fps lett, és úgy általánosságban addigra megint előállt az a helyzet egy bf4-et látva nálam, középkategóriás gépen 70+ fps-sel szaladni high/ultrán, hogy "meh". Amiket nagy dirrel-durral bejelentettek, és már megjelentek, azoknak egy része vagy köszönőviszonyban sincs a reklámozottal (lásd Watch Dogs), vagy pocsékul megy még konzolon is (lásd Unity). Szóval mondom, engem meg lehet győzni, meg lehet mutatni hogy ebből a generációból is ki lehet hozni 60 fps-sel olyat, amilyet pc-ből nem vagy épphogy csak lehet. Csak még nem láttam olyat. Addig marad a marketing bullsh*t, amit újra és újra benyelnek az emberek.

@haddent: akárhogy is nézzük legalább 2, de inkább 3 éve előttük vannak a devkitek, ami ráadásul egy olyan rendszer, ami totálisan nem ismeretlen nekik, elvégre gcn-nel is dolgoztak már a legtöbben közülük, és az x86-os mag is ismerős lehetett az elmúlt vagy 30 évből :). Rengeteg új motor van, amit már az új igényeknek megfelelően fejlesztettek ki vagy tovább. Ha ezekkel a gépekkel 2020-ig együtt kell élni, nos akkor megint lehet készülni arra, hogy kb 2016-tól megáll a fejlődés, és ugyanolyan tömegszemetet kapunk 4 éven át. Ami ezt átírhatja, azok a VR fejesek. Az ugyanis marhára ütős kis cucc lesz, de ott nem lehet 30 fps-sel viccelődni. Oda kell minimum az 1080p@60 fps, de inkább 75-90. Na arra leszek kíváncsi xbox one-on egy uncharted jellegű grafika mellett...

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#42) haddent válasza Menthirist (#41) üzenetére


haddent
addikt

Szvsz. virtuális valóságban valóban érvényesülhet, hogy ha túl magas az FPS akkor összehányod magad konkrétan :DDD
A lényeg az, hogy nagy tévedés, hogy GPU GCN miatt ismert, CPU X86 miatt ismert ó hát akkor miafaxra várnak már minden ismert? Nem... ez épp azért kellett, mert most más miatt van gebasz, itt APU van nem CPU és GPU. Teljesen más, utasításkészletszinten se ismernék akkor kéne vagy 20 év :DDD
A mélyintegráció nagyon előnyös és hatékony tud lenni, csak megfelelően kell rá programozni. Ez nem megy még. Ha menne is, akkor sem megy mert az a két régi lepukkant roncs visszatart.
Mind erre xbox esetében rájön még az ESRAM.

Úgyhogy szvsz. várni és várni türelemmel és megvetéssel amíg lerongyolódnak végre valahára az őskövületek, ezzel párhuzamosan (talán) lehetséges a "kutatás" (ezt egy Ubisoft-tól ne várdd el, max. egy nagy exkluzív cégtől akinek van erre erőforrása és igénye), és onnantól mehet élesben valami, valamikor.
Az olyanok, akik addig is megírják a szokott PS3 kódot feltupírozva, PS3 -ra kibaxák lebutítva, PS4 -re meg 1:1 -ben mert "az nyerserőbő jóaz", azok ebben a generációban a büdös életben nem fognak nagyot alkotni szerintem. De ne legyen igazam dehogy ne legyen! Legalább minőségellenőrzésnek megfelel! ;]
(PS berkein belül példálóztam de nyilván ugyanaz a helyzet, vagy még szomorúbb és bonyolultabb a túloldalt)

(#43) SylverR válasza Menthirist (#41) üzenetére


SylverR
senior tag

Az első exboxra alig kellett egy év, és jöttek a P4 verő Athlonok, de segond. :))
Szóval nem mondtam, hogy levoltak maradva, de nem is húztak el annyira mint te hiszed.
Mint előző hszben is írtam, a programozás módja más. A hülye API-k miatt PC-n rengeteg erőt vesztünk. Ezvan. Én a részemről szavaznék arra, hogy vissza a 3dfx-vel, és Glide-ozzunk a fenébeis. ;]
A "3 magos xenos" igazából egy 3 magos cell proci volt, kibővítve a 16 shaderes R600-előddel, azaz a Xenos-szal. Szóval nem mondtam, hogy gyengék voltak. Csak azt, hogy nem voltak annyival erősebbek mint hiszed.

A fogyasztást hagyjuk? 50 watt? Hol élsz? Tudod te hány wattot zabálnak a jelenlegi konzolok? Persze a PS3-hoz meg X-box 360-hoz képest sehol sincsenek. De ez éppen a lényeg. Kevesebbet kell költeni a hűtésre. Nem érted a fogyasztásbeli problémát. Red ring of death rémlik? Vagy milyen színnel jelezte a konzol, hogy szia, meghaltam. Ez egy nagyon fontos probléma volt, amit a rengeteg hőleadás okozott. Ezen felül, nézd már a 4096 shaderrel üzemelő 2 magos 290-est. A 295-öt asszem. Ha van olyan. Úgy emlékszem. Csak maga a kártya 500 watt emlékeim szerint. Akkor egy 8000 shaderes szerinted mennyit enne? 550-et? Frászt. Közel 800-at. Ha nem többet. Lehetne brutálisan erős. De akkor kilowattos tápokat kellene belerakni, amitől még drágább lenne a konzol.

Az nVidia-féle Néző Kutyákat meg ne hozd ide plz. Játékokat mondj, ne ilyen hulladékokat. Az PC-n is rettenetes. 5 évvel ezelőtti játékok is földbe döngölik.
Nincs semmi baj az új konzolok teljesítményével. Amint megtanulják kihasználni az APU-k adta lehetőségeket, olyan új játék-meneti (!!!!!!!) dolgokat láthatsz majd játékokban, hogy leesik az állad. Nem is várok el jobb grafikát, mint ami ma van. A játékmenet legyen jobb, és érdekesebb. Pont.

[ Szerkesztve ]

Nem!

(#44) haddent válasza SylverR (#43) üzenetére


haddent
addikt

Neked is ott vérzik ez az érvelésed, hogy nem sokkal sokkal lehetne erősebb, mert mindenképp APU kell ha törik ha szakad, és kétlem, hogy általatok emlegetett 8000 shader meg Jaguar magokból 16 és társai megférnek egy lapkában :C

(#45) SylverR válasza haddent (#44) üzenetére


SylverR
senior tag

Olvasd el kérlek újra amit írtam. :N
Én is az APU szekerét hajtom! :P
Éppen azt írtam, hogy fogyasztás terén kicsit földrengető lenne 8000 shader egy lapkán... Mivel már a 295-ös 4096-ja is már feszegeti a tápellátás határait. :U

Nem!

(#46) jedis válasza SylverR (#43) üzenetére


jedis
senior tag

De valami játszható 1 pályás 1 perces demót összedobhatna az AMD saját berkein belül valamelyik konzolra erődemonstrációnak, hogy tessék-lássék ilyet is tudna ez az icikepicikekisAPU ha megfelelő szakértelemmel nyúlnak hozzá ! Tudom hogy nem 1-2 hét lenne nulláról megírni egy ilyet(is) , hanem hosszú hónapok, de legalább befogná a sok hardvert fikázó száját, és bebizonyítaná, hogy nem a HW a gyenge, hanem picit másféle képen kellene hozzáállni ehhez a "környezethez" ! Gondolom a sok régi konzolra programozók , kicsit ellustultak, elkényelmesedtek, és inkább próbálják ráerőltetni a régi f.szságaikat az új architektúrára ! Meg is látszik szépen ! :U Lásd UBI és bandája, de mást is mondhattam volna !

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#47) Menthirist válasza SylverR (#43) üzenetére


Menthirist
veterán

Na csak hogy helyére tegyünk dolgokat. A xenos-nak semmi köze nincs a cell-hez (bár részben én is elírtam)
A 360-ban 3 magos, 3.2-es Xenon proci volt, x1800-ra épülő xenos vga résszel. Tehát a vga rész valóban nem volt mackós, de a proci rész igenis erős volt. A Sony-nak meg volt egy olyan Cell procija (1x PPE, 7x SPE maggal), ami még ennél is jóval keményebben tudott számolni, ha számára megfelelő volt az adatformátum és az adagolás (de ez az eltérő architektúrából is adódott). Ezekre, pláne ps3-ra marha nehéz volt megtanulni kódolni. Persze. Nagyon idegen volt attól, amilyen a 360, és nagyon idegen volt a pc-ktől is.
A mostaniak nem idegenek. Pont. Bárki, aki 2011 eleje óta amd vga-ra kódol (pl mert pc-re optimalizál bármennyire is kevéssé teszi), annak már ismerős a rendszer. Jelzem, 3 év telt el.

fogyasztás: egyrészt nagyon durván javultak a hűtőrendszerek. Mást nem is kell hogy mondjak, a 7950-emet (a ph 290x tesztjében a teljes rendszer fogyasztott vagy 230 wattot terhelve, procival mindennel), a hűtés 45%-os max ventisebesség mellett az általam beállított 50 fokon tartja. Pedig van benne 1792 mag. És nem mennek vissza, hogy bocsi, elolvadt a panel (ami mellesleg a gyártás során felhasznált szar forrasztóanyagból fakadt elsősorban) Ez nem a 2816 mag, ami egy 290x-en van, de legalább nem kevesebb mint fele annak. Nem a 2 gpu-s szörnyeket vártam volna értelemszerűen. Hanem mondjuk hogy legalább az én kártyám tempóját belerakják, tehát hogy ne egy 7850 körüli legyen az ERŐSEBBIK konzol számítási teljesítménye. Tehát hogy nbe 12-18 CU legyen bennük, hanem közelebbi a mai középkategória cirka dupla (12-höz képest) mennyiségéhez képest (egy 290X-ben 44 CU van, és a 290x már egy éves). Nincs itt szó kilowattos tápigényről. Mint írtam, 230 wattot evett a teljes rendszer, 7950 egy 4.3-ra túlhajtott i7 3770 mellett, TERHELVE. Kilowattos tápok 3-4x-es sli-k meg crossfire kártyák mellé kellenek.
Szóval szerintem nem vágta volna hanyatt sem a hűtést, sem az árat (ami ugye csökken az évek során nekik), ha beledobnak még egy pár CU-t. Lett volna 24-28 körül (1536-1792), és máris időtállóbb a cucc. Mert továbbra is fenntartom, ez így a következő vagy 5-6 évre édes kevés lesz, lenne, kivéve ha ezek miatt nem lesz már megint fejlődés. Ha visszatartják, akkor persze kihúzható (mert mást nem engednek fejlődni ettől)

Amúgy én is megnézem majd azokat a játékmenetbeli újításokat az APU-k miatt :) Eddig egytlen hasonlóról hallottam, a Fifa 15 animációját, amit lehetetlen volt pc-re portolni, jah de ha csak minden második frame-et számoljuk anim során (értsd, a látvány kb ugyanaz 60 fps esetén), akkor máris lehet.

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

(#48) jedis válasza SylverR (#45) üzenetére


jedis
senior tag

Az a 4096 inkább 5632 :)

[link]

Ha az autópályán haladván, egyszer csak vészjósló mennydörgést hallasz magad mögött, és hátratekintvén egy nagy feketeség közelít feléd ezerrel, ne hidd azt hogy egy viharfelhő vett üldözőbe !

(#49) SylverR válasza Menthirist (#47) üzenetére


SylverR
senior tag

Jó, feladom. Látom nem érted.

"Jelzem, 3 év telt el."
Biztos? :U

Nem!

(#50) Menthirist válasza SylverR (#49) üzenetére


Menthirist
veterán

Az esetleg elkerülte a figyelmedet, hogy annak ellenére hogy a SZABVÁNY most véglegesítődött kb ténylegesen, ezeket a hardvereket ettől még elérhették, sőt a végleges szabvány előtti megoldások is évekkel visszamenően elérhetőek voltak? Vagy esetleg úgy gondoltad, hogy hopp, kijött 0-ról a végleges hsa szabvány, mostantól lehet ismerkedni vele?

hsa-ra alapozó programok is vannak már, az ilyen Adobe, Autodesk, stb már egy ideje átírta a render motorjait ennek támogatására. Gondolom ők sem év közepén kezdték el csak ismergetni a rendszert.

[ Szerkesztve ]

Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.